عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 24 مهر 1402
بازدید : 76
نویسنده : mozhgan

رژیم لاغری اتکینز در چند دهه گذشته اندکی تکامل یافته است، اما ایده اصلی آن ثابت مانده است: رژیم اتکینز کربوهیدرات‌ها  را محدود می‌کند و در عین حال مصرف پروتئین را زیاد می‌کند.چند تفاوت کلیدی بین رژیم اصلی اتکینز و چیزی که الان انجام می‌شود وجود دارد. به عبارت دیگر به جای این­که یک نوع رژیم اتکینز وجود داشته باشد و همه آن را انجام دهند، چند مدل از آن ایجاد شده که اصول واحدی دارند، اما قدری با هم متفاوت هستند تا هرکس بر حسب شرایط خود بتواند آنها را انتخاب کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری نوردیک

اتکینز 20: 20 گرم کربوهیدرات در روز مصرف می‌شود. این روش برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که به دنبال کاهش وزن 20 کیلویی یا بیشتر هستند خوب است.

اتکینز 40: 40 گرم کربوهیدرات در روز مصرف می‌شود. این روش برای کسانی که به دنبال کاهش وزن کمتر از 20 کیلو هستند خوب است.

اتکینز 100: 100 گرم کربوهیدرات در روز مصرف می‌شود. این روش برای کسانی که به دنبال حفظ وزن فعلی خود هستند خوب است.

پیروی از رژیم اتکینز برای مدت طولانی ممکن است دشوار باشد، بنابراین حتی اگر با این برنامه وزن زیادی کم کنید، پس از توقف ممکن است دوباره اضافه وزن پیدا کنید.

بیشتربخوانید... رژیم ۲۰/۸۰

مراحل و چگونگی لاغری با رژیم اتکینز

رژیم اتکینز بر محدودکردن کربوهیدرات‌ها یی مثل نان و برنج و همچنین سبزیجات نشاسته‌ای تمرکز دارد، درحالی­که غذاهای پرپروتئین، آجیل و دانه‌ها را به میزان بیشتری توصیه می‌کند. رژیم اتکینز در چهار مرحله عمل می‌کند:

فاز 1: القاء

برای شروع کاهش وزن و رژیم کره ای، روزانه 20 گرم کربوهیدرات یا کمتر به مدت حداقل 2 هفته مصرف کنید. فاز یک را تا زمانی که 8 کیلو با وزن ایده آل خود فاصله داشته باشید، ادامه دهید.در این فاز بدن شما مجبور می‌شود به جای قند، چربی را بسوزاند، و به عبارت دیگر وارد فاز کتوز می‌شود. در این مرحله، بیشتر پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کاهو و سالاد مصرف می‌کنید.

فاز 2: ایجاد تعادل

در این فاز شروع به خوردن 25 گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز می‌کنید و به‌تدریج مصرف کربوهیدرات خود را افزایش می­دهید تا زمانی که 5 کیلوگرم از وزن ایده­آل خود فاصله داشته باشید. آجیل، دانه‌ها، توت­فرنگی، زغال اخته، خربزه، پنیر و ماست را می‌توانید در این فاز مصرف کنید. اگر قصد دارید 7 کیلوگرم یا کمتر از وزن خود را کم کنید، می‌توانید از ابتدا از این مرحله شروع کنید.

فاز 3: تنظیم دقیق

مصرف کربوهیدرات خود را باید تا یک ماه پس از این­که به وزن ایده ­آل رسیدید کنترل کنید. بسیاری از افراد روزانه 80 تا 100 گرم کربوهیدرات مصرف می‌کنند. این مرحله محدودیت­های غذایی کمتری دارد و به شما امکان می­دهد شروع به خوردن لوبیا، سبزیجات نشاسته‌ای و غلات کنید. می‌توانید به آرامی واکنش خود را به کربوهیدرات‌ها ی خاص ارزیابی کنید.در این مرحله، لازم است وزن خود را به دقت پایش کنید. اگر با افزایش کربوهیدرات وزنتان بالا رفت، دوباره آن را کاهش دهید.

بیشتربخوانید... رژیم الکالین یا رژیم قلیایی

فاز 4: نگهداری

هدف آخرین مرحله، ثابت نگه‌­داشتن وزن است. باید به سمت حداقل محدودیت­ها بروید و در عین حال، انتخاب­‌های سالمی داشته باشید. اگر وزنتان بالا رفت، دوباره میزان کربوهیدرات را کم کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 80
نویسنده : mozhgan

بیماری چاقی، بیماری است که به موازات ظهور ابنا بشر به‌طور پیوسته در سراسر دنیا مشاهده می‌شود.  مثلاً در مطالعه‌ای که بین جمعیت بزرگ‌سال ایالات‌متحده انجام شد، ۴۲.۴ درصد جمعیت مبتلا به بیماری چاقی بودند. این بیماری ورای عوارض جسمی آن می‌تواند از نظر روحی نیز فرد را تحت تأثیر قرار دهد. افسردگی و پایین آمدن عزت‌نفس از جمله مشکلاتی است که می‌تواند بعد از ابتلای به چاقی پدیدار شود. پیامد این موارد می‌تواند کاهش تولید و بهره‌وری در اجتماع منجر شود. ازاین‌رو بیماری چاقی مشکلی است که  به جز فرد و خانواده، جامعه را نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد

بیشتربخوانید... نشتی اسلیو

روش‌های مبارزه با بیماری چاقی

راه مختلفی برای کنترل چاقی به کار گرفته می‌شود. راه‌های متعارف کنترل بیماری چاقی شامل رعایت یک رژیم غذایی و ورزش و فعالیت بدنی با شدت بالا، رفتن روزه یا دارودرمانی می‌باشد. این روش‌ها اگر به‌موقع و به طور خوبی به کار گرفته شوند، می‌توانند در کنترل بیماری چاقی نقش داشته ‌باشند. متأسفانه با بالا بودن شدت بیماری چاقی بعضی روش‌ها چه در کوتاه‌مدت و چه بلندمدت ناکارآمد می‌باشند. از این رو نیاز به روش‌هایی است که بتواند این مشکل را به طور اساسی و همیشگی حل کند.  در عمل اسلیو معده  ۸۰ درصد اندازه معده کاهش پیدا می‌کند. جدای از موارد یاد شده این عمل جراحی سبب پایین آمدن مقدار تولید آنزیم‌های القاکننده‌ی حس گرسنگی و اشتها می‌شود. با گذشت زمان  بعد از عمل جراحی و انجام مراقبت‌های لازم کم‌کم وزن فرد  جراحی کاهش پیداکرده و در طی یک الی دو سال به وزن نهایی می‌رسد.

یبوست بعد از عمل اسلیو

یبوست یکی از عوارض معمولاً شایع بعد از انجام جراحی اسلیو معده می‌باشد. در طول عمل اسلیو معده، جراحان حدود ۸۰ درصد معده فرد جراحی‌شده را برمی دارند. انجام این تغییر شدید در آناتومی معده فرد موجب بروز تعدادی تغییرات مانند کاهش گرسنگی و افزایش سیری می‌شود. همچنین  تغییرات در معده فرد جراحی‌شده می‌تواند موجب پدیدار شدن عوارض جانبی ناخواسته‌ای مانند یبوست، اسهال و حالت تهوع در فرد جراحی‌شده شود.

بیشتربخوانید... استپ وزن بعد از عمل اسلیو

یبوست به‌ویژه در هفته‌ها و ماه‌های بعد از انجام عمل اسلیو شایع می‌باشد.  دلیل این امر این است  که فرد جراحی‌شده در طول این مدت، ممکن است به‌سختی بتواند آب نوشیده یا به‌اندازه کافی غذاهای حاوی فیبر مصرف کند. رژیم غذایی بعد از عمل نیز معمولاً به طور قابل‌توجهی تغییر می‌کند. همچنین ممکن است فرد جراحی‌شده داروهایی مصرف کند که خطر یبوست را در او افزایش می‌دهد. معمولاً این مشکل طی شش ماه خودبه‌خود برطرف می‌شود.

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 81
نویسنده : mozhgan

امروزه عمل لاغری به یکی از آخرین‌ روش‌های کاهش وزن تبدیل شده است و افرادی که از انواع رژیم و ورزش به نتیجه نرسیده‌اند، بدن خود را به تیغ جراحی می‌سپارند تا در عرض چند ساعت چند کیلوگرم وزن کم کنند. از بین انواع عمل لاغری، عمل لاغری شکم بسیار بیشتر مورد استقبال است.

 از دست دادن مقدار قابل توجهی از وزن اضافی می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد و انجام بسیاری از فعالیت‌های روزانه را آسان‌تر کند. همچنین از مهمترین مزایای کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی است؛ مانند دیابت نوع دو، کلسترول بالا یا هیپرلیپیدمی، فشار خون بالا و آپنه انسدادی خواب.

بیشتر بخوانید... بهترین جراحان لاغری در تهران

عمل لاغری چیست؟

یکی از راه‌های مقابله با چاقی، جراحی چاقی است. جراحی چاقی معمولاً منجر به کاهش وزن سریع می‌شود و به همین دلیل عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت متعددی دارد که آن را به یک روش پرریسک کاهش وزن تبدیل می‌کند. عمل‌ لاغری شکم و دیگر اندام‌ها به چند شیوه انجام می‌شود. برخی عمل‌های لاغری با جراحی عمومی انجام می‌شود و برخی با جراحی‌های جزئی و سرپایی یا با دستگاه لاغرکننده.

بیشتربخوانید... درن عمل لاغری چیست

انواع عمل لاغری چیست؟

بسته به بدن هر فرد و نیاز او به کاهش وزن، روش‌های متعددی برای کم کردن وزن و برداشتن چربی‌های اضافه بدن وجود دارد، برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • عمل لاغری بای پس معده به روش Roux-en-Y
  • عمل لاغری ابدومینوپلاستی
  • عمل لاغري اسليو
  • جراحی بای پس روده (جابه جایی دوازدهه)
  • عمل لاغری بای پس معده به روش انحراف بلیو پانکراتیک
  • عمل لاغری امگا
  • عمل لاغری پلیکاسیون
  • عمل لاغری لیپوماتیک

منبع: https://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 75
نویسنده : mozhgan

زمانی که منبع سوخت‌وساز بدن به‌جای کربوهیدرات‌ها، چربی‌های مجاز مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل و روغن‌های سالم باشد بدن کتوز می‌شود. وقتی مصرف کربوهیدرات را به‌طور قابل‌توجهی کم کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلول‌ها است، محدود می‌شود. مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن می‌شود.

با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس می‌توان مقدار کتون در بدن را اندازه‌گیری کرد تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. برخی از علائم ورود به فاز کتوز عبارت‌اند از:

  • تشنگی
  • تکرر ادرار
  • کاهش اشتها

انواع رژیم کتوژنیک

چندین نسخه از این رژیم امروز در دنیا توسط متخصصین تجویز می‌شود، که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

کتوژنیک چرخه‌ای (CKD)

رژیم کتوژنیک هدف‌گذاری شده (TKD)

کتوژنیک با پروتئین بالا

رژیم کتوژنیک استاندارد

این رژیم شامل مقدار کمی کربوهیدرات (۱۰%)، مقدار متوسطی پروتئین (۲۰%) و چربی بالاست (۷۰%). در این رژیم شما روزانه ۱۲۰ گرم چربی مصرف کنید. همچنین باید مقدار کربوهیدرات مصرفی را از ۳۰۰+ گرم به حدود ۵۰ گرم در روز برسانید و ۱۲۰ گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

در رژیم کتوژنیک فرد باید سطح مصرف هر نوع ماده غذایی که حاوی کربوهیدرات است، را به حداقل برساند. در این رژیم فرد باید چربی‌ها را جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات کند. زمانی که مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا می‌کند، بدن فرد در حالت متابولیکی کتوز قرار می‌گیرد. زمانی که بدن در حالت کتوز قرار می‌گیرد، بدن تبدیل به بستری فوق‌العاده مناسب جهت چربی سوزی می‌شود. رژیم‌ کتوژنیک استاندارد علاوه بر کاهش وزن سبب کاهش قابل‌توجه قند خون و سطح انسولین می‌شوند.

بیشتربخوانید... روش های اصولی افزایش وزن

رژیم کتو چرخه‌ای

این رژیم به‌صورت ترکیبی از رژیم کتوژنیک و رژیم عادی است. مثلاً در طی یک هفته، پنج روز رژیم کتوژنیک خواهید داشت و در دو روز رژیم عادی که در آن کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند

این رژیم کتو به فرد فرصت می‌دهد که کربوهیدرات را در حین تمرین و ورزش مصرف کند.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

این رژیم شباهت زیادی به رژیم کتو استاندارد دارد. ولی این رژیم سهم پروتئین بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک پروتئین بالا از ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدرات تشکیل می‌شود.

منبع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 74
نویسنده : mozhgan

زمانی که منبع سوخت‌وساز بدن به‌جای کربوهیدرات‌ها، چربی‌های مجاز مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل و روغن‌های سالم باشد بدن کتوز می‌شود. وقتی مصرف کربوهیدرات را به‌طور قابل‌توجهی کم کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلول‌ها است، محدود می‌شود. مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن می‌شود.

با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس می‌توان مقدار کتون در بدن را اندازه‌گیری کرد تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. برخی از علائم ورود به فاز کتوز عبارت‌اند از:

  • تشنگی
  • تکرر ادرار
  • کاهش اشتها

انواع رژیم کتوژنیک

چندین نسخه از این رژیم امروز در دنیا توسط متخصصین تجویز می‌شود، که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

کتوژنیک چرخه‌ای (CKD)

رژیم کتوژنیک هدف‌گذاری شده (TKD)

کتوژنیک با پروتئین بالا

رژیم کتوژنیک استاندارد

این رژیم شامل مقدار کمی کربوهیدرات (۱۰%)، مقدار متوسطی پروتئین (۲۰%) و چربی بالاست (۷۰%). در این رژیم شما روزانه ۱۲۰ گرم چربی مصرف کنید. همچنین باید مقدار کربوهیدرات مصرفی را از ۳۰۰+ گرم به حدود ۵۰ گرم در روز برسانید و ۱۲۰ گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

در رژیم کتوژنیک فرد باید سطح مصرف هر نوع ماده غذایی که حاوی کربوهیدرات است، را به حداقل برساند. در این رژیم فرد باید چربی‌ها را جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات کند. زمانی که مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا می‌کند، بدن فرد در حالت متابولیکی کتوز قرار می‌گیرد. زمانی که بدن در حالت کتوز قرار می‌گیرد، بدن تبدیل به بستری فوق‌العاده مناسب جهت چربی سوزی می‌شود. رژیم‌ کتوژنیک استاندارد علاوه بر کاهش وزن سبب کاهش قابل‌توجه قند خون و سطح انسولین می‌شوند.

بیشتربخوانید... روش های اصولی افزایش وزن

رژیم کتو چرخه‌ای

این رژیم به‌صورت ترکیبی از رژیم کتوژنیک و رژیم عادی است. مثلاً در طی یک هفته، پنج روز رژیم کتوژنیک خواهید داشت و در دو روز رژیم عادی که در آن کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند

این رژیم کتو به فرد فرصت می‌دهد که کربوهیدرات را در حین تمرین و ورزش مصرف کند.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

این رژیم شباهت زیادی به رژیم کتو استاندارد دارد. ولی این رژیم سهم پروتئین بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک پروتئین بالا از ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدرات تشکیل می‌شود.

منبع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 22 مهر 1402
بازدید : 70
نویسنده : mozhgan

رژیم غذایی سالم بخش مهمی از سبک زندگی سالم در همه زمان‌هاست، اما در دوران بارداری و قبل از آن، حیاتی‌تر هم هست. رژیم غذایی بارداری مناسب به سلامت شما و رشد بهتر جنین‌تان کمک می‌کند.

در رژیم بارداری نیازی نیست که خود را محدود کنید، اما مهم است که هر روز انواع غذاهای مختلف بخورید و مواد مغذی کافی و مورد نیاز خود و جنین را دریافت کنید.

بهترین کار این است که ویتامین‌ها و مواد معدنی را از غذاهایی که می‌خورید دریافت کنید، اما زمانی که باردار هستید شاید لازم باشد (زیرنظر پزشک) مکمل نیز مصرف کنید تا مطمئن شوید همه مواد معدنی مورد نیازتان را دریافت می‌کنید. اکنون مهم‌ترین ویژگی‌های یک رژیم غذایی بارداری خوب را می‌آوریم.

به قدر کافی و لازم کالری دارد!

احتمالاً متوجه خواهید شد که بیشتر از حد معمول گرسنه می‌شوید، اما نیازی نیست دوبرابر غذا بخورید؛ حتی اگر منتظر دوقلو هستید. سعی کنید هر روز یک صبحانه سالم بخورید، تا به میان وعده‌هایی که دارای چربی و قند بالا هستند، میل پیدا نکنید.

شامل میان وعده‌های سالم است!

در رژیم غذایی بارداری، میان وعده برای مادر باردار مهم است. اگر بین وعده‌های غذایی‌تان، گرسنه می‌شوید، سعی کنید از میان وعده‌های حاوی چربی و یا قند بالا مانند شیرینی‌ها، بیسکویت‌ها، چیپس یا شکلات استفاده نکنید. در عوض، خوراکی‌های سالم‌تری انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi چیست

دارای مواد معدنی و مغذی کافی است!

سعی کنید منابع لبنی مانند شیر، پنیر، فروم فریس (پنیر خامه‌ای کم چرب) و ماست را در رژیم غذایی بارداری خود مصرف کنید، چراکه این منابع، حاوی کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز شما و کودک‌تان هستند. تا حد امکان انواع غذاهای کم چرب را انتخاب کنید. ضمنا برخی از پنیرها هستند که باید در رژیم بارداری از آنها اجتناب کنید، از جمله پنیرهای پاستوریزه نشده.

منبع: مجله اینترنتی رژیم های لاغری



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1402
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

همان‌طور که برای بسیاری از افراد کاهش وزن سخت بوده و ممکن است رعایت رژیم لاغری سخت باشد، دررابطه‌با افراد لاغر نیز گاهی رژیم چاقی مشکل بوده و افزایش وزن به‌سختی انجام می‌شود. اگر رژیم غذایی طبق اصول انتخاب شود و در برنامه غذایی کلیه مواد مغذی گنجانده شود، می‌تواند شما را به هدف برساند. باید در انتخاب بهترین رژیم چاقی از متخصص تغذیه کمک بگیرید. متخصص باتوجه‌به وزن و قد شما میزان کالری دریافتی را افزایش داده و غذاهای مقوی را در برنامه قرار می‌دهد.

در ادامه چند مورد از بهترین مواد غذایی که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند و باید در رژیم چاقی قرار بگیرند، ذکر می‌کنیم:

۱. اسموتی پروتئینی

اسموتی‌های پروتئینی که در خانه تهیه می‌شوند، برای افزایش وزن و دریافت مواد مغذی بسیار مناسب هستند. اسموتی‌های غیر خانگی شکر زیادی داشته و مواد مغذی آنها بسیار کم است. به‌عنوان‌مثال با ترکیب موز، پروتئین آب پنیر شکلاتی، یک قاشق کره بادام‌زمینی و یک لیوان شیر می‌‌توانید اسموتی پروتئینی درست کنید.

۲. رژیم چاقی با شیر

شیر برای افزایش وزن و عضله‌سازی بسیار مناسب است. شیر بین پروتئین، کربوهیدرات و چربی تعادل برقرار کرده و منبع خوبی از کلسیم است. اگر می‌خواهید، ماهیچه‌های خود را پرورش دهید، شیر منبع بسیار خوبی از پروتئین است. سعی کنید در روز یک یا دو لیوان شیر را به‌عنوان میان وعده مصرف کنید. قبل یا بعد از تمرینات ورزشی خوردن شیر بسیار مفید است.

۳. رژیم چاقی با برنج

افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، باید مصرف برنج را تا حد ممکن کاهش دهند. در مقابل برای رژیم چاقی مصرف برنج می‌تواند بسیار موثر باشد. برنج منبع مناسبی از کربوهیدرات است که به افزایش وزن کمک می‌کند. غذاهای حاوی برنج یک وعده غذای کامل هستند و می‌توان با این ماده غذایی تنوع زیادی در غذاها ایجاد کرد.

بیشتربخوانید... رژیم کاهش وزن کانادایی

۴. انواع مغز و کره آنها

برای افزایش وزن آجیل و کره آجیل انتخاب‌های مناسبی هستند. یک‌مشت بادام ۱۷۰ کالری دارد. دو مشت آجیل در روز می‌تواند کالری مصرفی را تا حد زیادی افزایش دهد. از کره انواع مغز نیز می‌توانید در اسموتی‌ها و ماست استفاده کنید. در هنگام خرید کره دقت کنید که بدون شکر و روغن اضافی باشد. اگر بتوانید خودتان کره را درست کنید، بسیار بهتر است.

منیع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 15 مهر 1402
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

درباره رژیم غذایی کالری شماری چه می‌دانید؟ هر نوشیدنی و غذایی که ما می‌خوریم، کالری مشخصی دارد. خیلی از اوقات ما در طول روز، ریزه خواری می‌کنیم و حواس‌مان به مقدار کالری‌ دریافتی، نیست. اگر در همین روزها حساب و کتاب کنیم، خواهیم دید، چه کالری زیادی از خوراکی‌های غیر ضروری دریافت کرده‌ایم.

داشتن یک برنامه حساب شده غذایی، به سلامتی و تناسب اندام ما کمک زیادی خواهد کرد. مهم است که مقدار کالری مورد نیاز بدن‌مان را به دست آوردید و سپس برای آن برنامه ریزی کنیم.

کالری چیست؟

هر چیزی که حاوی انرژی باشد کالری دارد. به عنوان مثال، ۱ کیلوگرم زغال سنگ حاوی ۷۰۰۰۰۰۰ کالری است؛ اما در علوم تغذیه و مواد غذایی، واژه کالری و نماد cal به مقدار انرژیِ یک غذا یا نوشیدنی گفته می‌شود.

ما به کالری نیاز داریم تا انرژی کافی برای حرکت، گرم ماندن، رشد، کار، تفکر و بازی را به ما بدهد. حتی گردش خون و هضم غذا به کالری نیاز دارد.

به صورت کلی کاربرد کالری در رژیم غذایی این است که بتوانیم انرژی هر نوع غذا و نوشیدنی را محاسبه کنیم و میزان کالری دریافتی‌مان را با میزان کالری مصرفی‌مان مقایسه و هماهنگ کنیم. لازم است میزان این دو عدد (کالری دریافتی و کالری مصرفی) تقریبا هم اندازه باشد تا از اضافه وزن یا کمبود وزن پیشگیری شود و فرد بتواند در وزن مناسب خود بماند.

بیشتربخوانید... عوارض رژیم شوک

مقدار کالری مورد نیاز روزانه | چه مقدار کالری در روز باید مصرف کنیم؟

مقدار کالری موردنیاز روزانه برای همه افراد یکسان نیست. افراد مختلف، متابولیسم‌های متفاوتی دارند و انرژی را با سرعت‌های متفاوت می‌سوزاند و برخی افراد سبک زندگی فعال‌تری نسبت به دیگران دارند. اینکه چه مقدار کالری در روز نیاز داریم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مثل:

  • قد
  • سن
  • جنس
  • وزن فعلی
  • سطح فعالیت
  • سلامت کنونی بدن
  • نرخ متابولیسم پایه بدن

هنگامی که می‌خواهید کالری دریافتی خود را با توجه به هدف‌تان تنظیم کنید، بسیار مهم است که مقدار کالری دریافتی شما منطقی و علمی باشد. کاهش کالری دریافتی به مقدار زیاد (برای کاهش وزن) و یا افزایش خیلی زیاد کالری دریافتی (به قصد وزن گرفتن)، هر دو کار اشتباهی است و ممکن است نه تنها نتیجه معکوس داشته باشد بلکه برای سلامتی شما مضر و خطرناک باشد.

منبع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مهر 1402
بازدید : 95
نویسنده : mozhgan

به تازگی عمل بای پس معده به روش لاپاراسکوپی انجام داده اید و می‌خواهید بدانید که باید چه رژیم غذایی داشته باشید؟ می‌خواهید زیر تیغ جراحی بای پس معده بروید و دوست دارید بدانید برنامه غذایی بعد از  این عمل چگونه است؟

مروری بر تغذیه بعد از عمل بای پس معده

رژیم غذایی که متخصصان تغذیه و جراح لاغری برای بیمارانی که زیر تیغ جراحی اعمالی مثل بای پس معده یا حتی اسلیو معده در نظر میگیرند به التیام برش ها و زخم ها و همچنین تغییر عادات غذایی شخص کمک بسیار زیادی میکند.  

بیشتربخوانید... علل استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده

هدف از تجویز رژیم غذایی بای پس معده

این برنامه غذایی برای اهداف زیر در نظر گرفته شده است:

  • جلوگیری از وارد شدن آسیب به معده توسط مواد غذایی
  • خوردن مقادیر کم و لقمه های کوچک دقیقا متناسب با معده شما که کوچکتر شده است
  • کمک به کاهش وزن بهتر و جلوگیری از وزن گیری مجدد
  • کاهش و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از عمل جراحی لاغری

 ۴ مرحله تغذیه در بای پس معده

مرحله اول تغذیه: مایعات و غذاهای آبکی

تا یک روز بعد از عمل لاغری بای پس معده باید تنها آب و مایعات شفاف میل کنید. بعد از یک روز شما میتوانید سایر مایعات دیگر را نیز بخورید. برای مثال طی ۱ هفته اول میتوانید موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • سوپ آبکی
  • آب میوه های طبیعی بدون شکر
  • چای و قهوه بدون کافئین
  • شیر کم چرب
  • ژله بدون بدون شکر

 مرحله دوم تغذیه بای پس معده : غذاهای پوره ای

پس از گذشت حدود ۱ هفته از عمل و بعد از آنکه سیستم گوارش خود را به مصرف مایعات عادت دادید، اکنون باید شروع به خوردن عذاهای پوره ای کنید. حتما میدانید که غذاهای پوره ای در واقع میکس چند ماده غذایی است که به صورت فشرده و له شده تهیه میشوند. حتی میتوانید همچنان غذاهایی بخورید که آب غلیظ و مقوی دارند. اما دقت کنید که هنوز نمیتوانید تکه های جامد غذایی را در این مرحله بخورید.

بیشتربخوانید... راه های پیشگیری از آمبولی بعد از عمل اسلیو

مرحله سوم تغذیه بای پس معده : غذاهای نرم

 بعد از چند هفته مصرف مواد غذایی پوره ای، همزمان با پیشرفت  در روند بهبودی و نظر جراح لاغری خود میتوانید مصرف مواد غذایی نرم را شروع کنید. این غذاهی نرم باید دارای ویژگی های زیر باشند:  

  • به راحتی بریده یا قطعه قطعه شوند
  • کوچک باشند
  • و به راحتی قابل جویدن باشند.

مرحله چهارم تغذیه بای پس معده : بلاخره غذاهای جامد!  

بعد از حدود ۸ هفته از شروع رژیم غذایی بای پس معده اکنون میتوانید مصرف عذاهای جامد را از سر بگیرید. در روز ۳ وعده غذا بخورید. و هر بار ۱ بشقاب یا نصف بشقاب غذا میل کنید. فقط حتما پیش از اینکه سیر شوید یا احساس سیری کنید دست از خودرن غذا بکشید.

برای آشنایی با تمام عمل های لاغری کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مهر 1402
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

مرحله اول: ارزیابی اولیه

اولین قدم قبل از تصمیم گرفتن و شروع مراحل جراحی اسلیو معده این است که مطمئن شوید آیا کاندید مناسبی برای جراحی لاغری هستید یا خیر؟ سازمان جهانی سلامت چندین معیار برای انتخاب این کاندید تعیین کرده است که جراح لاغری و موسسه بیمه با توجه با این معیار ها فرد را ارزیابی می کنند.

مرحله دوم: پیدا کردن جراح لاغری

پس از کاندید شدن برای جراحی اسلیو معده باید از جراح لاغری مورد نظر خود وقت مشاوره اولیه دریافت کنید. همچنین می توانید با افرادی که قبلا این جراحی را داشتند، صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغری توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، هزینه عمل جراحی لاغری و معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد.

????برای آشنایی با رژیم شوک سه روزه اینجا کلیک کنید.

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذیه

بخشی از اهداف بلند مدت بیمار، تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری است. متخصص تغذیه رژیم جدیدی را برای بیمار تعیین می کند که باید قبل و بعد از جراحی اسلیو معده رعایت شود. علاوه بر این از بیمار خواسته می شود که قبل از جراحی ورزش را نیز بر اساس توانایی و شرایط سلامت خود، آغاز کند.

مرحه چهارم: رسیدن به هدف کاهش وزن قبل از جراحی لاغری

در برخی موارد ممکن است جراح لاغری به بیمار پیشنهاد کند که قبل از جراحی لاغری کمی وزن کم کند. هر میزان وزنی که قبل از جراحی کم می کنید نشان دهنده ی اراده شما برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر آن، کاهش وزن قبل از جراحی لاغری می تواند خطرات عمل را بسیار کاهش دهد.

مرحله پنجم: در حین جراحی

اسلیو معده معمولا با روش لاپاراسکوپی و برش های کوچک روی شکم انجام می شود. این روش در مقایسه با جراحی باز مزایای بسیاری دارد. فواید عمل اسلیو شامل بهبود سریع، کاهش درد، خونریزی، جراحت و کوتاه بودن دوره نقاهت عمل اسلیو معده می باشد. جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می شوند.

بیشتربخوانید... مدت زمان بستری شدن بعد از عمل لاغری اسلیو

مرحله ششم: پس از جراحی لاغری

 پس از گذراندن مراحل جراحی اسلیو معده ، بیمار احتمالا بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. ممکن است معده تا چند روز ملتهب و دردناک باشد که پزشک در این دوره برای تسکین درد مسکن تجویز می کند. می توانید یک روز پس از جراحی مصرف مایعات رقیق را آغاز کنید. جراح رژیم غذایی بخصوصی به شما می دهد که پیروی از آن بسیار مهم است. در ابتدا کمی طول می کشد که معده جدید تان به جامدات عادت کند. به این ترتیب طی دو هفته اول پس از جراحی لاغری، رژیم غذایی تنها به مایعات محدود می شود و پس از هفته دوم غذاهای نیمه جامد، پوره ای، و کم کم جامد وارد رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده خواهند شد.

جهت آشنایی با انواع روش ها و عمل های لاغری کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

رژیم شوک که با نام رژیم 14 روزه نیز شناخته می‌شود، یک برنامه غذایی است که متابولیسم بدن شما را شوکه می‌کند. این رژیم باعث افزایش عملکرد سیستم متابولیک بدن شده که در نهایت منجر به چربی سوزی اضافی می‌شود. در برخی موارد، این رژیم حتی ممکن است به کاهش وزن 11.33 کیلوگرمی در دو هفته کمک کند، که زمان بسیار کوتاهی برای از دست دادن این مقدار چربی به نظر می‌رسد.

بیشتربخوانید.... انواع رژیم فیستینگ

قابل درک است که رژیم شوک شامل دریافت کالری کم است. به گفته کارشناسانی که این برنامه غذایی را طراحی کرده‌اند، شوکه کردن متابولیسم بدن از طریق یک رژیم غذایی کم کالری، سیستم متابولیک شما را شارژ می‌کند، که این اتفاق تا دو سال به همین شکل باقی می‌ماند. از این رو، این رژیم به شما کمک می‌کند وزن بدن خود را حتی پس از پایان دوره رژیم غذایی 14 روزه حفظ کنید.

همه رژیم‌ های شوک دارای ویژگی‌های همسانی هستند. ویژگی مشترک آن‌ها این است که همگی روی یک روش کاهش وزن با محدود کردن بالاترین کالری دریافتی متفق هستند. همچنین در این رژیم غذایی به طور معمول، نیاز به کاهش شدید کالری روزانه در وعده‌های غذایی خود دارید و شما فقط بین 500 تا 1000 کالری در روز تغذیه می‌کنید.

روش درمانی رژیم شوک چیست؟

برنامه غذایی با رژیم شوک به طور کلی بر اساس مدل 5-2 است، یعنی به مدت پنج روز از یک رژیم غذایی سخت پیروی می‌کنید و سپس به مدت دو روز غذا‌های معمولی می‌خورید. با این حال، صبحانه برای تمام 14 روز با وعده‌های یکسان باقی می‌ماند.  

  • در رژیم شوک سه روزه صبحانه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  • یک موز و یک تکه میوه دیگر (گلابی، پرتقال، خربزه یا هر میوه‌ای که توسط مربی رژیم غذایی شما تأیید شده است)
  • یک فنجان قهوه (بدون شیر و شیرین‌کننده)
  • دو عدد کلوچه بدون شکر

منظور از اثربخشی رژیم شوک چیست؟

کمبود کالری باعث کاهش وزن می‌شود. طبق مطالعه‌ای که در سال 2018 منتشر شد، دریافت 500 کالری در روز یک رویکرد پایدار و ایمن برای کاهش وزن بدن است. افزایش این مقدار به 1000 کالری نیز ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما به گفته متخصصان، این نوع کاهش وزن و کمبود کالری ممکن است چندان پایدار نباشد.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی مدیترانه ‌ای

همانطور که گفته شد، نه تنها کاهش کالری دریافتی باعث کمبود کالری می‌شود، بلکه ممکن است به کمبود انرژی نیز منجر شود. به طور کلی، زمانی که شما به سمت یک رژیم غذایی کم کالری می‌روید، زمان می‌برد تا بدن شروع به استفاده از چربی خود به عنوان منبع انرژی کند. پس تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ممکن است احساس کمبود انرژی و گرسنگی شدید داشته باشید. در نتیجه، برخی از افراد شروع به خوردن کالری بیشتر از حد نیاز می‌کنند و کالری اضافی دریافت می‌کنند. بنابراین، بهتر است پس از پایان دوره رژیم شوک ۱۴ روزه، میزان کالری خود را به تدریج افزایش دهید و از حد خاصی بالاتر نروید.

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 4 مهر 1402
بازدید : 71
نویسنده : mozhgan

مرحله اول: ارزیابی اولیه

اولین قدم قبل از تصمیم گرفتن و شروع مراحل جراحی اسلیو معده این است که مطمئن شوید آیا کاندید مناسبی برای جراحی لاغری هستید یا خیر؟ سازمان جهانی سلامت چندین معیار برای انتخاب این کاندید تعیین کرده است که جراح لاغری و موسسه بیمه با توجه با این معیار ها فرد را ارزیابی می کنند.

سایرمقالات مهم: احساس پشیمانی بعد از عمل اسلیو

مرحله دوم: پیدا کردن جراح لاغری

پس از کاندید شدن برای جراحی اسلیو معده باید از جراح لاغری مورد نظر خود وقت مشاوره اولیه دریافت کنید. همچنین می توانید با افرادی که قبلا این جراحی را داشتند، صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغری توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، هزینه عمل جراحی لاغری و معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد.

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذیه

بخشی از اهداف بلند مدت بیمار، تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری است. متخصص تغذیه رژیم جدیدی را برای بیمار تعیین می کند که باید قبل و بعد از جراحی اسلیو معده رعایت شود. علاوه بر این از بیمار خواسته می شود که قبل از جراحی ورزش را نیز بر اساس توانایی و شرایط سلامت خود، آغاز کند.

مرحه چهارم: رسیدن به هدف کاهش وزن قبل از جراحی لاغری

در برخی موارد ممکن است جراح لاغری به بیمار پیشنهاد کند که قبل از جراحی لاغری کمی وزن کم کند. هر میزان وزنی که قبل از جراحی کم می کنید نشان دهنده ی اراده شما برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر آن، کاهش وزن قبل از جراحی لاغری می تواند خطرات عمل را بسیار کاهش دهد.

مرحله پنجم: در حین جراحی

اسلیو معده معمولا با روش لاپاراسکوپی و برش های کوچک روی شکم انجام می شود. این روش در مقایسه با جراحی باز مزایای بسیاری دارد. این مزایا شامل بهبود سریع، کاهش درد، خونریزی، جراحت و کوتاه بودن دوره نقاهت عمل اسلیو معده می باشد. جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می شوند.

بیشتربخوانید.. مسافرت بعد از عمل اسلیو

مرحله ششم: پس از جراحی لاغری

پس از گذراندن مراحل جراحی اسلیو معده ، بیمار احتمالا بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. ممکن است معده تا چند روز ملتهب و دردناک باشد که پزشک در این دوره برای تسکین درد مسکن تجویز می کند. می توانید یک روز پس از جراحی مصرف مایعات رقیق را آغاز کنید. جراح رژیم غذایی بخصوصی به شما می دهد که پیروی از آن بسیار مهم است. در ابتدا کمی طول می کشد که معده جدید تان به جامدات عادت کند. به این ترتیب طی دو هفته اول پس از جراحی لاغری، رژیم غذایی تنها به مایعات محدود می شود و پس از هفته دوم غذاهای نیمه جامد، پوره ای، و کم کم جامد وارد رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده خواهند شد.

منبع: sleevesurgeon



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

قبل از اینکه بخواهیم محدوده قیمت این عمل را به صورت حدودی بیان کنیم، بهتر است با تمامی عوامل تاثیر گذار بر هزینه این عمل آشنا شوید. به طور کلی هزینه عمل جراحی چاقی به فاکتورهای زیر بستگی دارد:  

  • نوع عمل و تکنیک جراحی بکار رفته در آن
  • میزان و هزینه درخواستی جراح لاغری
  • مکان انجام عمل
  • ملاحظات بیمه ای
  • پیچیدگی های عمل جراحی و نیاز به بستری شدن بیشتر

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از عمل جراحی اسلیو

بیایید کمی وارد جزئیات شویم و موارد بالا را به صورت خلاصه توضیح دهیم:  

تکنیک جراحی

احتمالا از این موضوع مطلع هستید که روش های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. و وقتی صحبت از جراحی لاغری می‌شود، منظورمان تنها یک روش جراحی محدود نیست. متخصصان و جراحان باریاتریک (شما بخوانید جراحان لاغری) از تکنیک های مختلفی برای لاغر کردن افراد چاق استفاده می‌کنند. برخی از این تکنیک ها و متدهای جراحی که هر کدام هزینه ها و قیمت های مختلفی دارند عبارتند از:  

  • اسلیو معده
  • بای‌پس معده
  • اسلیو معده با سوئیچ دئودنال (اثنی عشر یا دوازدهه)
  • حلقه‌معده (که قابل تنظیم است)
  • بالون‌معده
  • و روش‌های دیگر نظیر ایمپلنت‌های الکتریکی (وسایل الکتریکی کاشتنی)
  • هزینه عمل جراحی اسلیو درخواستی جراح

 محل انجام عمل

 قطعا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه عمل جراحی لاغری محل انجام عمل است. هزینه های این عمل بر اساس اینکه آیا شخص در کلینیک، مطب یا بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد متفاوت خواهد بود. حتی نوع بیمارستان نقش بسیار تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش قیمت ها خواهد داشت.  

شرایط بیمه

هرچند که عوامل ذکر شده در بالا مهم هستند و تاثیرگذار؛ اما هیچکدام از آن ها به اندازه بیمه نمی توانند قیمت و هزینه عمل جراحی لاغری را بالا و پایین کنند. مهمترین سوالات بیماران و افرادی که با چاقی مفرط مواجه هستند معمولا پیرامون بیمه و حمایت انواع بیمه ها و شرایط دیگر آن است.  

بیشتربخوانید... دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو

نحوه محاسبه قیمت جراحی لاغری بر اساس نوع بیمه

نمیتوان به صورت دقیق هزینه ها را بر اساس شرایط بیمه ای ذکر کرد. اما ما در این مقاله محدوده منطقی قیمت ها و هزینه ها را بر اساس نوع پوشش بیمه ذکر میکنیم.  

بدون بیمه

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان دولتی: حدودا 20 میلیون تومان

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان خصوصی: حدود 24 میلیون تومان

بدون بیمه تکمیلی

تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اما بدون بیمه تکمیلی: حدود 9 تا 11 میلیون تومان

بیمه سلامت ایران بدون بیمه تکمیلی: حدود 10 تا 11 میلیون تومان

منبع: sleevesurgeon



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 1 مهر 1402
بازدید : 89
نویسنده : mozhgan

همان‌طور که اشاره کردیم مادر از زمانی که بارداری‌اش شروع می‌شود، لازم است هرروز ۳۰۰ کالری بیشتر از روزهای پیش از بارداری دریافت کند. این ۳۰۰ کالری را باید از طریق مصرف گروه‌های غذایی سلامت و مفید همچون سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و پروتئین تأمین کند. در ضمن در این دوره اصلاً سعی نکنید محدوده مجاز مصرف کالری خود را با مواد غذایی چرب و شیرین پر کنید، چراکه فاقد ارزش غذایی هستند.

برنامه غذایی روزانه برای زنان باردار زمانی مفید و اثربخش است که علاوه بر رفع مازاد کالری گفته شده بتواند به کاهش و برطرف شدن برخی از علائم شایع بارداری نیز کمک کند. به‌عنوان‌مثال اگر مادر مرتباً دچار تهوع می‌شود و از یبوست رنج می‌برد، رژیم غذایی بارداری باید حاوی مواد غذایی باشد که این دو مشکل را کاهش دهد و درمان کند.

مصرف مایعات در دوران بارداری

مصرف مایعات از مبحث تغذیه بارداری جدا نیست و آب نیز بخش مهمی از تغذیه شما محسوب می‌شود. اما مادران باردار لازم است توصیه‌هایd را در ارتباط با مصرف مایعات در دوران بارداری به خاطر بسپارند و اجرا کنند. ضمن مصرف غذاهای آبکی مانند آش و سوپ و آبمیوه‌ها در طول روز چند لیوان آب بیشتر بنوشید تا بدنتان دچار کم‌آبی نشود. با پزشک خود در ارتباط باشید و درباره محدود کردن مایعات حاوی کافئین و شیرین‌کننده‌ها از او سؤال کنید. یادتان باشد که تنها از مایعات مفید و بی‌ضرر استفاده کنید، یعنی مصرف الکل و دیگر مشروبات الکلی را به‌طورکلی از ذهنتان پاک ‌کنید.

غذاهای مفید و ایده‌آل برای مصرف در رژیم غذایی بارداری

اگر در دوره بارداری هستید یادتان باشد که ضمن افزایش حجم غذا باید به تک تک مواد غذایی که می‌خورید دقت کنید. چنانچه در ارتباط با بهترین و مفیدترین غذاهای دوره بارداری اطلاعات کافی ندارید، از راهنمای زیر کمک بگیرید:

سبزیجات: هویج، اسفناج، کدوتنبل، سیب‌زمینی شیرین، گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز. سبزیجات می‌توانند بخش بزرگی از نیاز روزانه بدن مادر و جنین به ویتامین A و پتاسیم را برطرف کنند

میوه‌ها: عسلک، انبه، زردآلو، آلو، موز، طالبی، گریپ‌فروت قرمز یا صورتی و پرتقال. با مصرف کافی میوه‌ها می‌توانید پتاسیم مورد نیاز بدن را تأمین کنید

لبنیات: شیر بدون چربی، ماست بدون چربی و شیر سویا. لبنیات می‌توانند بخش بزرگی از نیاز روزانه مادر و جنین به ویتامین‌های D و A و همچنین پتاسیم را برطرف کنند

بیشتربخوانید .... رژیم غذایی زنان فرانسوی

پروتئین‌ها: آجیل و دانه‌ها، لوبیا و نخود، گوشت گاو فاقد چربی، گوشت بره بدون چربی، ماهی قزل‌آلا، ماهی ساردین، پولاک و شاه‌ماهی. این مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب مفید همچون امگا ۳ و فیبر هستند

منبع: مجله رژیم های غذایی دایت فرم

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1402
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

سالمندی به سن 60 سال به بالا اشاره دارد، اما روند آن از سال ها قبل شروع می شود. در این دوران از زندگی تغییر نیازهای بدن و اهمیت دادن به تغذیه مناسب بسیار مهم است. نیازهای تغذیه ای سالمندان تحت تأثیر داروها، بیماری ها و پدیده های بیولوژیکی در میانسالی و سالمندی قرار می گیرد و برای افراد مختلف متفاوت است.

مهم ترین توصیه تغذیه ای برای این سنین، تهیه وعده های غذایی ساده و کم حجم است تا تمام نیازهای آن ها را برطرف کند. انتخاب یک برنامه غذایی روزانه صحیح و اصولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نکته اصلی در رژیم غذایی سالمندان استفاده از غذاهای کم چرب و کم کلسترول (مانند شیر و لبنیات کم چرب، کره، روغن، خامه و …) کم نمک و سرشار از فیبر است.

تغذیه چیست ؟

تغذیه شامل یک رژیم غذایی سالم و متعادل است تا بدن بتواند مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند. مواد مغذی موادی هستند که بدن برای رشد و عملکرد بهتر به آنها نیاز دارد و  شامل ویتامین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، پروتئین ها، آب و مواد معدنی می شود.

تغذیه مناسب در هر سنی مهم است زیرا به شما انرژی می دهد و کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنید، همچنین می تواند باعث پیشگیری از بیماری های مختلف مانند پوکی استخوان، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، دیابت نوع 2 و انواع سرطان شود.

سایرمقالات مهم : رژیم غذایی کودکان

اهمیت تغذیه برای سالمندان

با افزایش سن، افراد سالمند با کمبود انرژی مواجه می شوند و اشتهای آنها کاهش می یابد. در صورتی که غذا به درستی انتخاب نشود، میزان مواد مغذی ضروری موجود در بدن آنها کمتر از حد مطلوب خواهد بود. با توجه به تغییر نیازهای غذایی، مراقبت های تغذیه ای برای سالمندان بسیار مهم است.

رعایت اصول تغذیه مناسب برای سالمندان باعث می شود که فرد سال ها از عمر خود را در سلامت، نشاط و آسایش سپری کند و کمتر در معرض بیماری های رایجی مانند فشار خون، دیابت، چربی خون و پوکی استخوان قرار گیرد. لازم به ذکر است که تغذیه و عادات غذایی سالمندان در پیشگیری از این بیماری ها موثر است، بنابراین در صورت رعایت اصول صحیح تغذیه سالمندان، خطر ابتلا به انواع بیماری ها در آنها کاهش یافته و کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد.

بسیاری از بیماری هایی که سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد، نتیجه سوء تغذیه ای است که در دوران شیرخوارگی و جنینی برای آن ها اتفاق افتاده است. سپس این عوامل با تغییراتی که به طور طبیعی با افزایش سن رخ می دهد، خود را نشان می دهند. سرطان روده بزرگ، پروستات و پانکراس  با میزان چربی موجود در رژیم غذایی مرتبط است.

عوامل خطر آتروژنیک مانند فشار خون بالا، دیابت، چربی خون، پوکی استخوان، بیماری های قلبی عروقی، سرطان و عدم تحمل گلوکز بر عوامل رژیم غذایی تأثیر می گذارد. کمبود ریزمغذی ها در سالمندان به دلیل عوامل مختلفی از جمله کاهش مصرف غذا و نداشتن تنوع بسیار شایع است.

سالمندان اغلب از کاهش عملکرد سیستم ایمنی رنج می برند که می تواند منجر به افزایش مرگ و میر در این گروه شود. سایر تغییرات عمده مرتبط با افزایش سن شامل از دست دادن عملکرد شناختی و بدتر شدن اختلال بینایی است که همگی مانعی برای سلامتی و عادات غذایی سالمندان هستند.

منبع: www.dietforme.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1402
بازدید : 105
نویسنده : mozhgan

رژیم شوک ۳ روزه یک رژیم لاغری سریع است که به افراد کمک می کند تا در عرض  سه روز ۵ کیلو وزن کم کنند. ماریسا مور، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا می گوید: “شما یک برنامه غذایی خاص را برای سه روز دنبال می کنید، سپس چهار تا پنج روز بعد می توانید به انتخاب خود هرچه می خواهید بخورید.” ظاهراً افراد می توانند هر چند وقت یکبار که بخواهند از برنامه رژیم کم کالری استفاده کنند.

رژیم ۳ روزه دارای منوهای رژیم غذایی کم کالری برای وعده های صبحانه، ناهار و شام است. ویلیامز می گوید: شما موظف به خوردن غذاهای خاص و قسمت های موردنظر آن هستید. این رژیم علاوه بر اینکه کالری بسیار کمی دارد، دارای کربوهیدرات و سایر مواد مغذی نیز هست. مور می‌گوید: مانند اکثر برنامه‌های رژیم غذایی مد روز، در این رژیم نیز محدودیت کالری وجود دارد.

بیشتربخوانید... دلایل احساس سرما بعد از عمل لاغری

مزایا و معایب رژیم ۳ روزه

مور و ویلیامز فواید اندکی در رژیم غذایی ۳ روزه یافتند. مور می‌گوید: در مقایسه با دیگر رژیم‌های غذایی مد روز، این رژیم حاوی برخی از میوه‌ها و سبزیجات است، اما در مورد اینکه بخواهم بگویم این رژیم نکته مثبتی نسبت به سایر رژیم های مد روز دارد،نیز تردید دارم. به طور نسبی، حداقل مزیت این رژیم اینست که نیاز به مصرف چربی و قند زیاد ندارد، اما بازهم انجام آن را توصیه نمی کنم. لیست معایب این رژیم طولانی است:

رژیم غذایی ۳ روزه منجر به کاهش وزن اشتباه می شود. ویلیامز می‌گوید: با این برنامه وزن کم می کنید، اما چه وزنی را از دست می‌دهید؟ وقتی مصرف کالری را محدود می کنید، بدن با کاهش سرعت متابولیسم و ورود به حالت گرسنگی، ماهیچه های بدون چربی را از دست می دهد و چربی را حفظ می کند. سپس، وقتی دوباره به طور عادی غذا می خورید، بدن با ادامه ذخیره کالری ها به عنوان چربی، به نوعی از خود محافظت می کند، زیرا نمی داند چه زمانی ممکن است گرسنگی دوباره اتفاق بیفتد.

بیشتربخوانید... دلایل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو

احتمالاً گرسنه، بداخلاق و دچار یبوست هستید. به گفته ویلیامز، اکثر مردم به ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر در روز نیاز دارند. با این حال، طبق برنامه رژیم غذایی ۳ روزه، افراد فقط ۲ تا ۵ گرم فیبر در وعده های صبحانه و ناهار و کمی بیشتر از آن را در شام دریافت می کنند. ویلیامز می گوید: کمبود فیبر، همراه با عدم تأمین آب کافی، می تواند منجر به بروز یبوست در فرد شود.

این برنامه فاقد علم کافی است. هیچ پیشینه علمی پشت توصیه های رژیم ۳ روزه وجود ندارد. مور می گوید: هیچ مبنای علمی برای غذاهای انتخاب شده وجود ندارد.

رژیم ۳ روزه مواد مغذی را کم می کند. مور می گوید:این یک برنامه محدودکننده است که فاقد انواع مواد مغذی است.

منبع: مجله سلامتی جیم جو

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

سوال ۱: چه موقع بعد از عمل جراحی لاغری می‌تونم ورزش کنم؟

پاسخ: بعد از انجام عمل می‌توانید در بیمارستان، در کنار استراحت کردن به صورت محدود پیاده روی کنید. البته نه بیشتر. نکته مهم بعد از اغلب اعمال جراحی لاغری ، آهسته حرکت کردن و اجتناب از تحرک زیاد است. دست کم تا یک ماه نباید ورزش سنگین انجام دهید. دور ورزش ها و فعالیت های رقابتی را خط بکشید. وزنه سنگین بلند نکنید. اگر شناگر هستید و یا شنا دوست دارید حتما تا زمان بسته شدن و التیام کامل زخم وارد آب نشوید.

سوال ۲: من قبلا هرنی داشتم و یا من قبلا روی شکمم عمل انجام دادم، آیا من الان می‌تونم عمل لاغری لاپاراسکوپی داشته باشم؟

پاسخ: جواب کوتاه بله است. اما قبل از بیهوش شدن باید تمام سوابق بستری شدن و یا سابقه داشتن عمل جراحی قبلی مخصوصا در ناحیه شکم و لگن را به جراح لاغری خود و متخصص بیهوشی اطلاع دهید. حتی اگر در دوران کودکی نیز عمل خاصی داشته اید را اطلاع دهید.

سوال 3: اگر من بیماری قلبی داشته باشم میتونم عمل لاپاراسکوپی لاغری انجام بدم؟

پاسخ: بله میتوانید. هرچند که شدنی است، اما باید پیش از انجام عمل با متخصص قلب و عروق مشورت کنید و او تایید کند که شما صلاحیت انجام این عمل را دارید. انجام عمل جراحی لاغری میتواند باعث بهبود برخی شرایط و بیماری های مربوط قلب شود نکته: معمولا پیش از انجام عمل، توسط تیم پرستاری و جراح لاغری مورد ارزیابی قرار میگیرید. مطمئن شوید که تمام مشکلات قلبی و عروقی که دارید را با جزئیات به آن ها اطلاع دهید. باز هم نگران این نباشید که عمل شما انجام نشوید، زیرا حتی بیمارانی که فیبریلاسیون دهلیزی، تعویض دریچه های قلبی، استنت گذاری و بای پس قلبی انجام داده اند نیز توانسته اند با موفقیت اعمال لاغری مانند اسلیو معده را انجام دهند.

سوال 4: میگن بعد از عمل باید مکمل ویتامین و مینرال بگیرم، آیا بیمه هزینه این مکمل ها رو به من برمیگردونه؟

پاسخ: تا مدت طولانی بعد از عمل اسلیو معده، بای پس معده و برخی دیگر از اعمال لاغری باید مولتی ویتامین دریافت کنید و شاید برای تمام طول عمر. بدن شما به مقادیر بالاتری از برخی ویتامین های خاص، کلسیم و ویتامین D نیاز پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، شما باید به صورت سالانه آزمایش بدهید. هزینه مکمل ها هرچه باشد پای خودتان است و بیمه چیزی به شما بر نمیگرداند. اما هزینه آزمایشگاه؛ تحت پوشش بیمه خواهد بود



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1402
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

همان‌طورکه از نام این رژیم هم مشخص است، برنامه غذایی‌تان از صبح تا شب فقط نوشیدنِ آب است. رژیم آب ساده و بدون نیاز به ماده اولیه‌ای که اثرات سم‌زدایی فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما بسیار پر ریسک است.

کافی است یک شیر آب در منزل داشته باشید تا بتوانید اولین روز رژیم را شروع کنید. البته این برنامه غذایی در اصل برای لاغری نبوده و بیشتر جنبه سم‌زدایی و پاکسازی بدن دارد؛ ولی باتوجه به این‌که کالری دریافتی‌تان در طول روز چیزی در حد صفر است، شک نکنید در کنار سم‌زدایی بدن، لاغر هم خواهید شد. تنها نکته‌ای که باید همیشه در مورد رژیم آب یادتان باشد این است که خوردنِ همه چیز ممنوع است، البته به جز آب.

میزان کاهش وزن با رژیم آب درمانی لاغری ۷ روزه

بله رژیم آب لاغرتان می‌کند؛ اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی نیست. در این رژیم، دائم باید گرسنگی بکشید و به احتمال زیاد بعد از چند روز به همان الگوی قبلی غذا خوردن برمی‌گردید. همچنین وزنی که کم کرده‌اید را دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه خواهید کرد.

با رژیم لاغری آب شما حتما چند کیلویی کم می‌کنید؛ اما این چند کیلو عمدتا آب، توده عضلانی و ذخیره کربوهیدارتیِ بدن شماست و هرگز چربی نیست. برای این‌که چربی‌ها در بدنتان بسوزند، به رژیم‌های تخصصی‌تر و تمرینات ورزشی نیاز است؛ نه رژیم‌های تک‌بعدی و عجیبی مثل رژیم لاغری آب.

حتی اگر قصد دارید فوری وزن کم کنید یا روزه بگیرید، می‌توانید از انواع رژیم‌های روزه‌داری یا لاغری دیگری استفاده کنید که سودمندتر است. همچنین به شما کمک می‌کند وزنتان به‌صورت پایدار کم شود.

به‌ هرحال باید قبل از امتحان چنین رژیمی از خطرات آن کاملا آگاه باشید. در صورت بروز حس بیماری یا به‌هم خوردنِ حالتان، سریعا این رژیم را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

برای تجربه کاهش وزن سالم و همیشگی باید از رژیم غذایی اصولی و تمرینات ورزشی متناسب با شرایط بدنی و هدفتون استفاده کنید. برای مشاوره با کارشناسان و دریافت رژیم غذایی و برنامه ورزشی آنلاین به صفحه “مشاوره ورزشی فیتامین” بروید و جلسه مشاوره رزرو کنید.

مضرات رژیم لاغری آب

مضرات و معایبی که مقالات علمی درباره رژیم آب نام برده‌اند، بسیار زیاد و خطرناک و گاهی ترسناک است! اگر رژیم آب را فقط برای یکی دو روز امتحان کنید شاید تا این حد خطرناک نباشد؛ اما نگه داشتنِ این رژیم برای مدت طولانی (بیشتر از ۳ روز) می‌تواند خطرات زیر را داشته باشد:

  • کاهش وزن خطرناک و عضله‌سوزی
  • وخیم‌شدن مشکلات پزشکی زمینه‌ای
  • کالری دریافتی کم و انرژی کمتر
  • افسردگی و اضطراب
  • نازک شدن و ریزش شدید موها
  • کم‌آبی بدن
  • هیپوناترمی یا کمبود سدیم در خون

بهترین و جدیدترین رژیم های لاغری را در مجله دایت فرم ببینید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1402
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

رژیم روزه داری یک برنامه غذایی است که طی یک برنامه منظم بین خوردن و نخوردنِ غذا جابه‌جا می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد این رژیم راهی مفید برای کنترل وزن، پیشگیری یا حتی معکوس‌کردن برخی‌از انواع بیماری‌ها است.

شاید یکی از وسوسه‌انگیزترین مزایای رژیم فستینگ این باشد که وقتی بسیاری از رژیم‌های غذایی بر این موضوع تمرکز می‌کنند که چه چیزی بخوریم؟ یا نخوریم؟ روزه‌داری متناوب چنین اصراری ندارد! اما آیا این یک پاداش است یا یک ایراد؟! برای پاسخ به این سوال نیاز به تحقیقات بیشتری‌ است.

در رژیم روزه‌داری متناوب، غذا فقط در یک زمان خاص خورده می‌شود و اساس آن حول این محور است که رژیم‌گرفتن برای ساعات معینی در روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در دو روز هفته می‌تواند به چربی‌سوزی بدن کمک کند.

رژیم فستینگ به جای چه بخوریم و چه نخوریم بر پایه چه زمانی غذا بخوریم برنامه غذایی ارائه می‌دهد.  یک عصب‌شناس به مدت ۲۵ سال روزه متناوب را مورد مطالعه قرار داده است. او می‌گوید که بدن ما طوری تکامل یافته که می‌تواند ساعت‌ها یا حتی چند روز یا بیشتر بدون غذا بماند. در دوران ماقبل تاریخ نیز قبل از این‌که انسان‌ها کشاورزی را بیاموزند، شکارچیان و جمع‌کنندگانی بودند که برای زنده ماندن به‌مدت طولانی بدون غذا تربیت می‌شدند.

شاید به‌همین دلیل تا ۵۰ سال پیش، حفظ وزن سالم آسان‌تر بود. چون مردم زودتر به رختخواب می‌رفتند و از خوردن دست می‌کشیدند و فعالیت بیشتری داشتند. در جهان کنونی، تلویزیون، اینترنت و سایر سرگرمی‌ها به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند و ساعت‌های بیشتر بیداری، باعث افزایش میل به خوردن شده است.

ازسوی ‌دیگر، کالری اضافی و فعالیت کمتر می‌تواند به‌معنای افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها باشد. مطالعات علمی نشان می‌دهد رژیم غذایی فستینگ ممکن است به معکوس‌کردن این روند کمک کند.

با رژیم فستینگ چند کیلو وزن کم می‌کنیم؟

رژیم غذایی فستینگ می‌تواند باعث کاهش وزن درحدود ۲۵۰ تا ۷۵۰ گرم در هفته شود.

منبع: مجله لاغری دایت فرم



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1402
بازدید : 109
نویسنده : mozhgan

در اینجا 2 تا از بهترین رژیم برای زنان بالای 50 سال آورده شده است.

1. بهترین رژیم به طور کلی: رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای به طور مداوم به عنوان یکی از سالم ترین الگوی غذایی تقریباً برای همه افراد از جمله زنان بالای 50 سال ارزیابی می شود.

بر اساس الگوی غذایی مردم در یونان و جنوب ایتالیا در دهه 1960، این رژیم غذایی با محتوای کم چربی اشباع مشخص می شود. در درجه اول شامل سبزیجات، حبوبات، میوه، مغزها و غلات کامل است و از روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی اضافه شده برخوردار است.

اگرچه رژیم مدیترانه ای غالباً گیاهی است اما همچنین شامل مقادیر متوسطی از ماهی و لبنیات و همچنین مقادیر کمی تخم مرغ، مرغ و گوشت قرمز است.

چندین دهه تحقیق نشان می دهد که این رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های مزمن و مرتبط با سن مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و روانی را کاهش می دهد و برای رژیم غذایی در سالمندی مناسب است.

یک مطالعه همچنین رژیم مدیترانه ای را با 30٪ کاهش خطر چاقی در زنان قبل یائسگی و بعد یائسه مرتبط دانست.

رژیم مدیترانه ای به دلیل انعطاف پذیری، از بسیاری از رژیم های محبوب دیگر پیشی می گیرد. هیچ غذایی یا گروه غذایی ممنوع نیست.

2. بهترین رژیم برای سلامت قلب: رژیم غذایی DASH

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، بیماری قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در زنان بالای 50 سال است.

علاوه بر این، میزان فشار خون بالا - یک عامل خطر عمده برای بیماری های قلبی - پس از شروع یائسگی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا (DASH) برای جلوگیری و درمان فشار خون بالا که به آن رژیم فشار خون نیز گفته می شود طراحی شده است.

این ماده با محتوای کم سدیم و تأکید بر غذاهای غنی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم مشخص می شود غذاهایی که به کاهش فشار خون کمک می کنند.

محدودیت های سدیم بسته به نیازهای شخصی شما متفاوت است. در حالی که برخی از افراد مصرف سدیم خود را به بیش از 2300 میلی گرم در روز محدود می کنند برخی دیگر به 1500 میلی گرم می رسانند. هر دو عدد با توصیه های سدیم انجمن قلب آمریکا مطابقت دارند.

رژیم غذایی DASH عمدتا شامل سبزیجات، میوه ها و لبنیات کم چربی و به دنبال آن مقادیر متوسط غلات کامل، حبوبات، مغزها، دانه ها، ماهی و مرغ است. گوشت قرمز و شیرینی ها معمولاً توصیه نمی شوند اما گاهی اوقات مجاز هستند و گوشت های فرآوری شده یا پخته شده ممنوع هستند.

محدود کردن غذاهای شور و فوق العاده فرآوری شده به نفع مواد مغذی غلیظ، غذاهای کامل مزایای دیگری مانند کاهش کلسترول و بهبود کنترل قند خون را فراهم می کند.

منبع: dietforme.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402
بازدید : 105
نویسنده : mozhgan

پایه و اساس رژیم غذایی مدیترانه ای همچون رژیم غذایی سم زدایی مصرف زیاد میوه ها، سبزی ها، دانه های روغنی، زیتون، غلات کامل و حبوبات میباشد، در رژیم مدیترانه ای شما روزانه حداقل ۵ واحد سبزی باید مصرف کنید، سبزیجات ویتامین ها و مواد معدنی بالایی دارند و کالری کمی هم دارند، از این رو میتوانید به مقدار زیادی از سبزیجات در این رژیم غذایی استفاده کنید.

از میوه ها نیز میتوانید به میزان متعادل و حداقل ۲ واحد میوه در روز استفاده کنید، میوه ها به علت قند بالا در صورت مصرف بیش از حد منجر به چاقی و اضافه وزن فرد شوند.

مصرف هفتگی ۲ الی ۳ وعده از غذاهای دریایی مثل ماهی سالمون، ساردین و میگو یکی دیگر از اجزای رژیم غذایی مدیترانه ای است.

مغزیجات و دانه های روغنی هم به میزان متعادل باید مصرف شوند، روزانه ۳۰ الی ۴۰ گرم از مغز ها بخصوص گردو، فندق، پسته و بادام بدون نمک در برنامه غذایی مدیترانه ای استفاده کنید.

برای پخت و پز غذا ها باید از روغن زیتون استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که چربی ها به علت کالری بالا در صورتی که زیاد مصرف شوند منجر به چاقی میشوند و در مصرف آنها نباید زیاده روی کرد، بهتر است که غذاهای خود را در رژیم مدیترانه ای به صورت آب پز و بخار پز مصرف کنید.

حداقل باید سه بار در هفته حبوبات مصرف کنید، حبوبات را میتوانید به تنهایی و یا به همراه غلات مصرف کنید، مصرف حبوبات به همراه غلات باعث تامین پروتئین کاملی برای فرد میشود.

به طور کلی موادی که مصرف آنها در رژیم مدیترانه ای توصیه میشود شامل روغن زیتون، نان با آرد کامل، برنج قهوه ای، مغزیجات خام و بدون نمک، میوه ها و سبزیجات، گوشت ماهی و گوشت سفید و مقدار کمی لبنیات از نوع کم چرب میباشد

بیشتربخوانید ... محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی

هرم غذایی رژیم مدیترانه ای

♦ از این مواد غذایی به طور روزانه مصرف کنید: سبزیجات، میوه ها، دانه ها، مغز ها، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، ادویه ها، غذاهای دریایی و ماهی و روغن زیتون.

♦ از این غذاهای به مقدار متوسط در رژیم مدیترانه ای استفاده کنید: گوشت پرندگان، تخم مرغ و لبنیات.

♦ از گوشت قرمز هم به ندرت استفاده کنید.

♦ از این مواد غذایی استفاده نکنید: قند و شکر و شیرین کننده ها، گوشت ها و محصولات پروتئینی فراوری شده، غذاهای بسته بندی فراوری شده.

♦ روزانه ۸ لیوان آب و سایر مایعات را مصرف کنید.

♦ حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشید.

منبع: dietforme.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

پایه و اساس رژیم غذایی مدیترانه ای همچون رژیم غذایی سم زدایی مصرف زیاد میوه ها، سبزی ها، دانه های روغنی، زیتون، غلات کامل و حبوبات میباشد، در رژیم مدیترانه ای شما روزانه حداقل ۵ واحد سبزی باید مصرف کنید، سبزیجات ویتامین ها و مواد معدنی بالایی دارند و کالری کمی هم دارند، از این رو میتوانید به مقدار زیادی از سبزیجات در این رژیم غذایی استفاده کنید.

از میوه ها نیز میتوانید به میزان متعادل و حداقل ۲ واحد میوه در روز استفاده کنید، میوه ها به علت قند بالا در صورت مصرف بیش از حد منجر به چاقی و اضافه وزن فرد شوند.

مصرف هفتگی ۲ الی ۳ وعده از غذاهای دریایی مثل ماهی سالمون، ساردین و میگو یکی دیگر از اجزای رژیم غذایی مدیترانه ای است.

مغزیجات و دانه های روغنی هم به میزان متعادل باید مصرف شوند، روزانه ۳۰ الی ۴۰ گرم از مغز ها بخصوص گردو، فندق، پسته و بادام بدون نمک در برنامه غذایی مدیترانه ای استفاده کنید.

برای پخت و پز غذا ها باید از روغن زیتون استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که چربی ها به علت کالری بالا در صورتی که زیاد مصرف شوند منجر به چاقی میشوند و در مصرف آنها نباید زیاده روی کرد، بهتر است که غذاهای خود را در رژیم مدیترانه ای به صورت آب پز و بخار پز مصرف کنید.

حداقل باید سه بار در هفته حبوبات مصرف کنید، حبوبات را میتوانید به تنهایی و یا به همراه غلات مصرف کنید، مصرف حبوبات به همراه غلات باعث تامین پروتئین کاملی برای فرد میشود.

به طور کلی موادی که مصرف آنها در رژیم مدیترانه ای توصیه میشود شامل روغن زیتون، نان با آرد کامل، برنج قهوه ای، مغزیجات خام و بدون نمک، میوه ها و سبزیجات، گوشت ماهی و گوشت سفید و مقدار کمی لبنیات از نوع کم چرب میباشد

بیشتربخوانید ... محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی

هرم غذایی رژیم مدیترانه ای

♦ از این مواد غذایی به طور روزانه مصرف کنید: سبزیجات، میوه ها، دانه ها، مغز ها، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، ادویه ها، غذاهای دریایی و ماهی و روغن زیتون.

♦ از این غذاهای به مقدار متوسط در رژیم مدیترانه ای استفاده کنید: گوشت پرندگان، تخم مرغ و لبنیات.

♦ از گوشت قرمز هم به ندرت استفاده کنید.

♦ از این مواد غذایی استفاده نکنید: قند و شکر و شیرین کننده ها، گوشت ها و محصولات پروتئینی فراوری شده، غذاهای بسته بندی فراوری شده.

♦ روزانه ۸ لیوان آب و سایر مایعات را مصرف کنید.

♦ حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشید.

منبع: dietforme.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1402
بازدید : 111
نویسنده : mozhgan

انواع رژیم فستینگ به 7 دسته اصلی تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی بیشتر بر پایه بازه‌های زمانی است که فرد نسبت به خوردن یا نخوردن غذا و خوراکی اقدام می‌کند. در ادامه، یکی از مهم ترین رژیم های فستینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

رژیم فستینگ 16 8

معروف‌ترین نوع رژیم فستینگ، رژیم 16:8 یا 16 به 8 است. این رژیم را با نام لینگین نیز می‌شناسند. در رژیم 16 به 8، فرد باید 16 ساعت در روز هیچ چیزی (به جز آب و چای) نخورد و 8 ساعت مجاز است که به روال عادی، غذا بخورد. البته یک نکته را نباید جا انداخت و آن این است که میزان کالری دریافتی شما در آن 8 ساعت باید توسط متخصص تغذیه مشخص شود و نباید جبران آن 16 ساعتی که چیزی نخورده‌اید را با آن 8 ساعت کنید؛ به بیانی دیگر، در 8 ساعت مجاز، نباید پرخوری کنید.

البته گفته می‌شود رژیم 16 به 8 بیشتر برای مردان است و خانم‌ها باید به جای آن، بازه‌های زمانی 14 به 10 را رعایت کنند (یعنی 14 ساعت چیزی نخورند و 10 ساعت کالری تعیین شده را دریافت کنند).

در خصوص نوشیدنی هم شما می‌توانید نوشیدنی‌هایی که کالری بسیار پایینی دارند را مصرف کنید. چای به ازای هر 100 سی‌سی، 2 کالری به بدن شما می‌رساند که این مقدار ناچیز به شمار رفته و می‌توان از آن صرف نظر کرد.

در رژیم 16 به 8، معمولاً گفته می‌شود که وعده شام را قبل از ساعت 8 شب بخورید و بعد از آن، تا وعده نهار روز بعد باید مثل یک روزه‌دار، چیزی نخورید؛ به بیان دیگر، وعده صبحانه حذف شده و بین شام شب قبل (قبل از ساعت 8 شب) تا نهار روز بعد (برای خانم‌ها، ساعت 12 و برای آقایان، ساعت 2 ظهر) نباید چیزی بخورید. رژیم فستینگ فقط مخصوص وعده‌های غذایی نیست؛ بلکه فرد نباید هیچ چیزی در این ساعات بخورد.

منبع: https://www.dietforme.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 19 شهريور 1402
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

شاید در گذشته چاقی و اضافه وزن تنها از نظر زیبایی اندام مورد بحث بود، اما در دهه های اخیر مطالعات بسیاری بر روی افراد چاق و دارای اضافه وزن صورت گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش‌ها نشان داد که چاقی می‌تواند پیش زمینه بروز بیماری‌های بسیاری از جمله دیابت، بیماری های قلب و عروق، کبد چرب، افزایش ریسک سرطان، ناباروری در هر دو جنس و ... باشد.

سایر مقالات مهم ... PCNL چیست

راه‌ حل‌های متعددی در جهت کاهش وزن وجود دارد. در بعضی مواقع پزشک یا متخصص تغذیه براساس شرایط شما پیشنهاد جراحی لاغری (جراحی باریاتریک) را می‌دهد.

بیشتربخوانید... مدت زمان مصرف مکمل پس از عمل لاغری

مراقبت های بعد از عمل لاغری

معمولا بیمار روزهای اولیه بعد از انجام هرگونه جراحی لاغری شکم در بیمارستان بستری می‌شود تا شرایط بدنی به حالت پایدار برسد. در این مدت مراقبت از بیمار بر عهده پرستار و همراهان او است و بعد از مرخص شدن از بیمارستان، خود فرد و خانواده می‌بایست برای رسیدن به نتیجه بهتر و کاهش عوارض احتمالی بعد از انجام عمل لاغری این مراقبت‌ها را ادامه دهند.    

کارهایی که باید بعد از انجام جراحی توسط فرد و اطرافیان او انجام شود، شامل موارد زیر است:

1- رعایت اصولرژیم غذاییبعد از جراحی لاغری

2- داروهای تجویز شده توسط پزشک

3- دریافت مکمل‌های تقویتی و مورد نیاز بدن

4- فعالیت فیزیکی مناسب

5- حمایت عاطفی یا روانی

بیشتربخوانید... بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو

مصرف مکمل‌ها بعد از عمل لاغری چه اهمیتی دارد؟

عوارض طولانی مدت جراحی کاهش وزن می تواند شامل موارد زیر باشد:

- کم خونی ناشی از کمبود آهن یا ویتامین B12

- عوارض عصبی، مانند از دست دادن حافظه یا تحریک پذیری ناشی از کمبود B12

- اختلالات استخوان و کلیه به دلیل تغییر در نحوه جذب کلسیم و ویتامین D

- مشکلات عصبی و اختلالات متابولیسم درشت مغذی‌ها ناشی از سوء جذب ویتامین B1

همچنین افزایش نیاز به دریافت پروتئین جهت بهبود سریع‌تر و کاهش عوارضی همچون ریزش موها، تحلیل عضلات و ... وجود دارد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 19 شهريور 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

قبل از شروع هر گونه برنامه سفر، مهم است که برنامه های خود را با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک شما می تواند توصیه های شخصی به شما ارائه دهد و مطمئن شود که از نظر فیزیکی برای سفر آماده هستید.

بیشتربخوانید... ریزش مو پس از عمل اسلیو معده

علاوه بر این، ممکن است لازم باشد برخی تنظیمات را در برنامه سفر خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که راحت و ایمن هستید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

از کوچک شروع کنید: اگر قصد دارید یک سفر طولانی مدت داشته باشید، برای آزمایش سطح راحتی خود، با یک سفر کوتاه شروع کنید. این به شما کمک می کند تا قبل از شروع یک سفر طولانی تر، توانایی خود را در انجام سفر ارزیابی کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

بسته بندی عاقلانه: مطمئن شوید که هر گونه دارو، مکمل و تجهیزات پزشکی را که ممکن است در طول سفر به آن نیاز داشته باشید، بسته بندی کنید. این شامل لباس های فشرده، پانسمان زخم و سایر لوازم پزشکی می شود. همچنین ایده خوبی است که میان وعده های سالم و آب بسته بندی کنید تا در طول سفر خود را هیدراته و تغذیه کنید.

برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید: خوردن سالم و هیدراته ماندن به ویژه پس از اسلیو معده مهم است. وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که در طول سفر به غذاها و نوشیدنی های مغذی دسترسی دارید. همچنین ممکن است بخواهید میان وعده ها یا وعده های غذایی خود را بسته بندی کنید تا مطمئن شوید که گزینه های سالم به راحتی در دسترس دارید.

نحوه حمل و نقل خود را در نظر بگیرید: بسته به طول و ماهیت سفر خود، ممکن است نیاز داشته باشید که برای نحوه حمل و نقل خود مکان های ویژه ای ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد یک صندلی بزرگتر در هواپیما رزرو کنید یا برای اقامت های ویژه در قطار یا اتوبوس ترتیب دهید.

استراحت کنید: مسافرت یا پرواز بعد از عمل اسلیو معده می تواند خسته کننده باشد. حتماً برای حرکات کششی، راه رفتن و استراحت مکرر استراحت کنید. این به جلوگیری از لخته شدن خون و سایر عوارض احتمالی اسلیو کمک می کند.

بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید: در نهایت، خرید بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید تا در صورت بروز عوارض غیرمنتظره پزشکی از خود محافظت کنید. این می تواند به شما آرامش دهد و به شما کمک کند از پرداخت صورت حساب های پزشکی پرهزینه جلوگیری کنید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 19 شهريور 1402
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب (IntermittentFasting) یکی از معروف ترین رژیم های غذایی و در واقع نوعی الگوی غذاخوردن است که بین دوره‌های غذاخوردن و ناشتایی در تناوب است. این رژیم به شما نمی‌گوید چه غذایی بخورید بلکه به شما می‌گوید کی غذا بخورید و این یکی از تفاوت‌های اساسی آن با دیگر انواع رژیم لاغری است.

در رژیم فستینگ شما بین ساعات روزه داری و ساعاتی که می‌توانید غذا بخورید در تناوب هستید. ایده رژیم روزه‌داری این است که در ساعاتی که شما غذا نمی‌خورید و بدن شما کالری دریافت نمی‌کند، به جای قند از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود که لاغر شوید. در مورد این رژیم ادعا می‌شود که محدود کردن دریافت کالری به ویژه شب‌ها می‌تواند التهاب، مقاومت به انسولین و چاقی را کاهش دهد.

متداول‌ترین نوع این رژیم غذایی الگویی است که در آن شما ۱۶ ساعت از روز را غذا نمی‌خورید یا اینکه دو روز در هفته به مدت ۲۴ ساعت غذا نمی‌خورید. در واقع می‌توان گفت این سبک از غذاخوردن در طول دوران و همراه با تکامل بشر، تکامل پیدا کرده‌است. در گذشته سوپر مارکت نبود، یخچال نبود و حتی خیلی وقت‌ها غذا نبود. برای همین هم اجداد ما همیشه و هر ساعتی از روز که میلشان می‌کشید غذا نمی‌خوردند. در نتیجه بدن انسان این طور تکامل پیدا کرده‌است که بتواند مدت زیادی غذا نخورد.

بیشتربخوانید... رژیم کاهش وزن کانادایی

انواع رژیم فستینگ کدامند؟

۱. رژیم فستینگ ۱۶ : ۸

۲. رژیم فستینگ ۵:۲

۳. رژیم فستینگ ۲۴ ساعته یا بخور-بایست-بخور (Eat-Stop-Eat)

۴. رژیم فستینگ یک روز در میان

۵. رژیم جنگجو (Warrior Diet)

۶. حذف هر از گاهی بعضی وعده ها

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 13 شهريور 1402
بازدید : 109
نویسنده : mozhgan

برای اینکه چرا ریزش مو پس از جراحی چاقی بسیار رایج است، چند دلیل وجود دارد در ادامه با مجله اسلیو سرجن همراه باشید.

بیشتربخوانید.... مراقبت های بعد از عمل اسلیو

جراحی چاقی مانند هر نوع از جراحی های دیگر، استرس خیلی زیادی به بدن شما وارد می کند و می تواند هورمون های شما را تغییر دهد. تغییر این هورمون ها به خصوص در سیستم گوارش تاثیر مستقیمی بر ریزش مو خواهد داشت.

جراحی چاقی با کاهش سریع وزن همراه است؛ همین کافی است تا منجر به ریزش مو گردد.

سایر عواملی که ممکن است در ریزش مو نقش داشته باشند عبارتند از: برخی داروها، کم کاری تیروئید، بیماری های مزمن سلامتی مانند بیماری کبد، یا برنامه های غذایی ناسازگار و ناکافی.

بیشتربخوانید... عوارض جراحی اسلیو

چرا پس از جراحی چاقی دچار ریزش مو شده ام؟

ترس و شکایت مشترک بیماران جراحی چاقی، از ریزش مو پس از عمل است. در حالی که برای اکثر ما، مو بخشی مهم در تصویر از خود است، اما این موضوع برای بدن ما اهمیت چندانی ندارد. در واقع بدن در موقعی که مواد غذایی کافی را نتواند جذب کند (مثل دوران پس از جراحی چاقی) و مجبور به انتخاب شود؛ ذخیره مواد مغذی را به اندام های حیاتی مانند مغز و قلب و دور از موهای شما منتقل می کند.

ریزش مو در بیمارانی که اسلیو معده یا روش بای پس را داشته اند، بیشتر دیده می شود. در حقیقت، 30 تا 40 درصد بیماران نوعی ریزش مو پس از جراحی اسلیو را تجربه می کنند. دلیل اصلی اینکه این درصد از افراد دچار ریزش مو می شوند؛ تغییر شدید عادات غذایی، سطح تغذیه و کاهش سریع وزن است.

همچنین یکی دیگر از دلایل شایع؛ این است که شما در حال تجربه تلوژن افلوویوم باشید.

نوع خاص ریزش مو بعد از جراحی چاقی

به نوعی ریزش مو که پس از جراحی چاقی رخ می دهد، تلوژن افلوویوم می گویند. این در واقع مربوط به چرخه طبیعی رشد موهای شما است که شامل دو مرحله می باشد.

مرحله اول: مرحله رشد است که آناژن نامیده می شود و اکثر موهای شما در هر زمانی در این مرحله هستند.

 مرحله دوم: مرحله استراحت است که تلوژن نامیده می شود.

تغییرات هورمونی و استرس ناشی از جراحی می تواند باعث شود فولیکول های مو بیشتری وارد فاز استراحت یا تلوژن شوند. این امر به نوبه خود می تواند الگوی رشد طبیعی مو را مختل کند و منجر به آزاد شدن فولیکول های بیشتری قبل از رشد موهای جدید شود. به این ترتیب، ممکن است لکه های طاس یا مناطقی را ببینید که موها به طور قابل توجهی نازک شده اند.

رفرنس

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 13 شهريور 1402
بازدید : 89
نویسنده : mozhgan

رژیم کانادایی یک رژیم لاغری سریع است که امروزه برای داشتن تناسب اندام، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که از این رژیم کاهش وزن سریع پیروی کرده‌اند، نتیجه مطلوبی را دریافت کردند. به همین دلیل Canadian Diet شهرت و محبوبیت خاصی برای لاغری پیدا کرده است.

آشنایی با رژیم لاغری کانادایی

یکی از موارد بحث برانگیز امروزه، لاغری و راه کاهش وزن برای دست یافتن به تناسب اندام است. عوامل متعددی سبب چاقی بین جوامع مختلف شده است که موجب پیدایش روش‌های مختلف برای کاهش وزن شده است. در این بین سریع‌ترین راهکارها، طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب کرده‌اند.

در واقع می‌توان گفت اکثر افراد می‌خواهند یک شبه، راه صد ساله را طی کنند که البته رژیم کانادایی یکی از معروف‌ترین راهکارهایی است که در این مسیر، پیش رو قرار می‌گیرد.

رژیم کانادایی یکی از انواع رژیم است که فرد را وادار می‌کند تا شرایط بسیار سخت و افراطی را تحمل کند تا در یک بازه زمانی کوتاه، کاهش وزن چشمگیری را بدست آورد. البته این مسئله باعث به وجود آوردن عوارض بسیار زیادی در افراد با شرایط فیزیکی مختلف می‌شود.

در واقع این رژیم، شوک بسیار زیادی را به بدن وارد می‌کند. در نتیجه‌ی این شوک، بدن در طول مدتی با کمبود منابع اصلی برای حیات ارگان‌های اصلی روبرو خواهد شد. که خوشبختانه برای مدت کوتاهی این موضوع برنامه‌ریزی شده است.

از این رو بدن تمام آن چیزی را که دریافت می‌کند، در خود ذخیره کرده تا با استفاده از آن انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های حیاتی بدن مانند ضربان قلب، گردش خون و… را داشته باشد.

بیشتربخوانید... دستگاه‌ های لاغری موضعی

مقدار کالری روزانه در رژیم کانادایی

در این رژیم هر روز فرد مجاز به دریافت 600 الی 800 کالری انرژی است. این موضوع در حالی است که کالری دریافتی هر فرد با فرد دیگر طبق مواردی همچون گزینه‌های زیر متفاوت است:

  • قد
  • وزن
  • جنسیت
  • فعالیت بدنی
  • شرایط آب و هوایی
  • میزان متابولیسم یا سوخت و ساز بدن

برای مثال به طور نرمال بیان می‌شود خانم‌ها بین 1500 الی 2000 کالری روزانه بهتر است دریافت کنند و آقایان بین 2000 الی 2500 کالری در روز می‌توانند مصرف کنند.

این بازه عددی به این دلیل متفاوت است که میزان فعالیت بدنی و سایر شرایط جسمانی برای فرد در نظر گرفته شود. وقتی کالری کمتر از مقدار نرمال باشد به مرور بدن با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1402
بازدید : 120
نویسنده : mozhgan

شما دنبال کاهش وزن باشید یا تناسب اندام، شک نکنید که به رژیم لاغری نیاز دارید. در این مطلب از مجله دایت فرم با معرفی بهترین رژیم‌های لاغری شما را وارد دنیای رژیم‌ها می‌کنیم.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری زنان باردار

رژیم فستینگ (فست)

سراغ معرفی پرطرفدارترین رژیم لاغری می‌رویم. یکی از این برنامه‌های غذایی رژیم لاغری فستینگ است. فست به معنای روزه‌داری است و یکی از انواع رژیم‌های غذایی است. به بیان ساده فستینگ به معنای این است که شما تقریباً به طور کامل، برای مدت معینی از خوردن غذا دست می‌کشید.

معمولاً فستینگ بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد، اما برخی از انواع آن، در یک مدت زمانی بیشتری ادامه می‌یابد. فست‌ها انواع مختلفی دارد؛ به‌طور مثال بعضی فست‌ها شامل نوشیدن آب و چای و قهوه است و بعضی اینگونه نیست.

مردمان بسیاری در سراسر جهان به دلایل مختلف، رژیم فست (روزه داری) را امتحان می‌کنند. یکی از مهم ترین فواید رژیم فست (همانطور که ممکن است حدس بزنید)، کاهش وزن است! تحقیقات نشان می‌دهد که انواع خاصی از روزه‌داری می‌تواند به بهبود کلسترول، فشارخون، سطح گلوکز، حساسیت به انسولین و سایر مسائل مربوط به سلامتی از جمله تقویت روحیه، کمک کند.

رژیم وگان

وگانیسم شیوه‌ای از زندگی است که سعی می‌کند تمام انواع استثمار و ظلم به حیوانات را، چه برای غذا، لباس و یا هر هدف دیگری، حذف کند.

باتوجه به هدف رژیم وگان، برنامه غذایی وگان‌ها فاقد همه محصولات حیوانی، از جمله گوشت، مرغ و لبنیات است. گیاهخواری انواع مختلفی دارد برخی گیاهخوار مطلق می‌شوند و برخی خام‌گیاهخوار، و برخی هم سختگیری کمتری دارند.

رژیم لاغری دش

واژه دش مخفف عبارت «رژیم غذایی برای رفع فشار خون» است. این رژیم، پایه و اساس علمی داشته و صرفاً برای افراد مبتلا به فشار خون طراحی‌شده است. البته بسیاری از محققان علوم تغذیه معتقدند که رژیم دش برای کاهش وزن نیز موثر است.

زیرا در این رژیم، شما مجاز به خوردنِ میوه‌جات، سبزی‌جات، غلات کامل، پروتئین‌های کم‌چرب، حبوبات، لبنیات کم‌چرب و دانه‌های روغنی هستید. همچنین مصرف خوراکی‌های شیرین و پرکالری و البته گوشت قرمز را محدود خواهید کرد.

وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌های ارائه‌شده در رژیم غذاییِ دش، ترکیبی از مواد غذایی حجیم و سیرکننده است؛ مانند: میوه‌ها، خوراکی‌های سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و سبزی‌جات. ضمنا مصرف گوشت قرمز نیز به مقدار کم، مشکلی نداشته و با هدف کاهش وزن و حفظ بافت عضلانی می‌توانید از این رژیم پیروی کنید.

رژیم لاغری مدیترانه‌ای

در این رژیم، همان‌طور که از اسمش مشخص است، باید از رژیم‌‌های غذایی خاص کشورهای مدیترانه‌‌ای تبعیت کنید. علت محبوبیت رژیم‌ مدیترانه‌ای تاثیر آن بر عمر طولانی‌تر و سلامتی بیشتر افرادی است که در این کشورها زندگی می‌کنند.

این نوع رژیم غذایی، سرشار از میوه‌ها و سبزی‌جات است. البته در رژیم مدیترانه‌ای، افراد هیچ‌گاه از مصرف چربی‌های سالم مثل ماهی، مغزها و روغن زیتون نیز غافل نمی‌شوند.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

چاقی شدید یکی از بیماری‌های شایعی است که علاوه بر پیامدهای جسمی نظیر بالا رفتن شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات کمر و زانو و محدود کردن دامنه فعالیت‌های فرد می‌تواند از نظر روانی هم تأثیر منفی برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد. عمل اسلیو یکی از روش‌های جراحی متداول برای مقابله با چاقی شدید است. در این روش اندازه معده کوچک می‌شود. بعد از این عمل با توجه به کاهش وزن قابل‌ملاحظه فرد بیمار، تغییر برنامه غذایی و مقدار جذب مواد غذایی (و بروز سوء جذب) بعد از عمل و واکنش بدن به عمل جراحی ممکن است ریزش مو رخ دهد. در ادامه با مجله لاغری اسلیوسرجن همراه باشید.

ریزش مو که به طور کامل نخواهد بود یکی از عوارض طبیعی عمل اسلیو معده است و معمولاً موهای ریزش یافته فرد در هنگام شانه زدن مو قابل رؤیت است. بعد از چند ماه این ریزش کم شده و موهای فرد شروع به رشد می‌کند. به کمک پزشکان متخصص و یا یک رژیم درمانگر حاذق و با اصلاح رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده و استفاده از مکمل می‌توان هم از ریزش مو جلوگیری کرد و هم رشد مجدد موها را در وضعیت مطلوب قرار داد.

کمبود مواد مغذی

اگرچه عوامل زیادی در ریزش مو در عمل جراحی اسلیو معده (جراحی‌های انحراف بیلیوپانکراس (BPD) و BPD با سوئیچ دوازدهه) تأثیر دارد ولی در فرم کاهش جذب مواد مغذی و متعاقباً کاهش مواد مغذی مورد نیاز در بدن موجب شروع ریزش در فرد می‌شود. ولی جراحی‌های نظیر بای پس موجب اختلال دائمی در جذب مواد مغذی و ایجاد مشکل در بدن خواهد شد لذا برای مقابله با این مشکل فردی که مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد باید به طور مادام‌العمر و مستمر برای پوشش دادن کمبود مواد مغذی بدن مکمل‌های مورد نیاز را به طور روزانه دریافت نماید.

شایع‌ترین کمبودها که منجر به ریزش مو می‌شوند

پس از جراحی چاقی، بدن فردی که جراحی شده، احتمال دارد که دچار نقصان در بعضی مواد مغذی و مواد معدنی و نتیجه ریزش مو شود. در ادامه جدولی که در آن مواد مغذی دخیل در رشد و یا ریزش مو قرار داد، آمده است که در آن به بررسی پیامد کمبود آن‌ها در بدن خواهیم پرداخت.

ردیف از پیامدهای کمبود مواد مغذی در بدن مواد مغذی

۱ نازک شدن و کاهش ضخامت موی سر آهن

۲ نازک و شکننده شدن موهای فرد که احتمال ریزش یا شکنندگی موها را بالا خواهد برد روی

۳ بالا رفتن احتمال در نازک شدن، شکنندگی و خشک شدن موها که همین امر متعاقب احتمال ریزش، شکنندگی و تغییر رنگ را در فرد افزایش می‌دهد پروتئین

۴ نازک شدن مو که احتمال دارد تغییر رنگ موی فرد را در پی داشته باشد مس

5 موهای شکننده که ممکن است دچار ریزش شوند ویتامین a &c

6 نازک شدن مو ویتامین فولیک اسید b9))

منبع: بهترین جراح اسلیو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 11 شهريور 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

در ادامه به خواص و فواید آب درمانی برای لاغری می پردازیم:

آب، ضد اشتهای طبیعی است.

 زمانی که معده پر است، به مغز پیام سیری ارسال می‌کند تا از غذا خوردن دست‌بردارید.

آب، کالری سوزی را افزایش می‌دهد.

نوشیدن آب به کالری سوزی بیشتر کمک می‌کند... آب مصرف انرژی بدن را به‌صورت موقت افزایش می‌دهد. همچنین نوشیدن آب سرد سرعت کالری سوزی را بالا می‌برد؛ چون بدن برای هضم باید آب را گرم کند.

به حذف سموم و مواد اضافی بدن کمک می‌کند.

 زمانی که بدن دچار کم‌آبی است، مواد اضافی مانند ادرار و مدفوع از بدن دفع نمی‌شوند... وقتی بدن کم آب باشد، کلیه مایعات را در بدن نگه می‌دارد. 

سایر مقالات: رژیم مدیترانه‌ ای چیست؟

 کم‌آبی بدن سبب سفت شدن مدفوع و یبوست می‌شود.

 آب با شل کردن مدفوع  به حرکت دادن آن در طول روده کمک می‌کند. آب برای حل مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء‌هاضمه مفید است.

آب، مقدار دریافت کالری مایع را کاهش می‌دهد.

 نوشیدن مایعات پرکالری مانند نوشابه، آبمیوه، قهوه و چای شیرین شده موجب افزایش کالری دریافتی می­‌شود... نوشیدنی‌های پرکالری را با آب و یا نوشیدنی‌های بدون کالری مانند دم‌نوش‌ها جایگزین کنید.

آب، برای سوزاندن چربی ضروری است.

بدون آب، بدن، چربی‌ها یا کربوهیدرات‌های ذخیره‌شده را نمی‌سوزاند. نوشیدن آب به‌اندازه برای سوزاندن چربی غذا، نوشیدنی‌ها و چربی‌های ذخیره‌شده ضروری است. 

 یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر برنامه غذایی کاهش وزن آب است.

آب به حرکت درست سلول‌ها، بافت‌های همبند و مفاصل کمک می‌کند. یکی دیگر از وظایف آب در بدن کمک به ریه‌ها، قلب و اعضای دیگر هنگام بالا رفتن سرعت عملکرد است. آب به این اعضا کمک می‌کند تا در هنگام ورزش درست‌کار کنند.

 آب، انرژی را افزایش می­‌دهد.

اگر احساس خستگی و بی­حالی دارید یک لیوان آب بنوشید. کم شدن آب بدن باعث می‌­شود احساس خستگی کنید.

 آب، باعث کاهش استرس می‌شود.

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از مغز را آب تشکیل می‌دهد. کمبود آب در مغز باعث ایجاد استرس می‌شود. برای اینکه سطح استرس را پایین نگه‌دارید، در هر فرصتی آب بنوشید.

آب، موجب تقویت پوست می‌شود.

 وقتی آب بدن کم است خطوط و چین‌وچروک‌های ریز عمیق‌تر می‌شوند. آب برای پوست مانند کرم زیبایی عمل می‌کند. نوشیدن آب سبب سیراب شدن سلول‌های پوست و جوان‌تر نشان دادن آن می‌شود.

آب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

در کنار فیبر، آب نیز برای کسانی که رژیم دارند مهم است. آب سیستم گوارشی بدن را تصفیه می‌کند. زمانی که بدن کم آب شود، روده بزرگ خشک‌شده و درنتیجه روند تصفیه مشکل می‌شود. آب، ادرار، نمک و مواد معدنی بدن را رقیق کرده و موجب عدم تشکیل سنگ کلیه تشکیل می‌شود؛ پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید.

رفرنس: مجله لاغری دایت فرم

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1402
بازدید : 102
نویسنده : mozhgan

محاسبه شاخص توده بدنی یا تست bmi به شما نشان می‌دهد با توجه به قدی که دارید آیا میزان وزن شما متناسب است یا خیر؛ به همین دلیل محاسبه BMI با استفاده ‌از قد و وزن انجام می‌شود. این موضوع، می‌تواند نقطه شروعی برای درک نحوه تأثیر چربی اضافی بر سلامت کلی بدن باشد و فرمول آن نیز به این صورت است: BMI= وزن (به کیلوگرم) / مجذور قد در این فرمول ساده، وزن برحسب کیلوگرم، بر مجذور قد (قد به توان ۲) تقسیم شده و عددی که به‌دست می‌آید، نمایانگر توده وزنی بدن خواهد بود.

چرا باید BMI بدن را محاسبه کنیم؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است به خطرات BMI پایین یا بالا توجه کنید: 

خطرات BMI بالا وزن اضافی تاثیرات منفی زیر را روی بدن‌مان دارد:

  • افزایش شدت کار کردن قلب
  • افزایش فشار خون
  • کاهش سطح کلسترول خوب یا (HDL)
  • افزایش LDL یا کلسترول بد بالا و سطح بالای تری‌گلیسرید خون
  • ابتلا به دیابت نوع ۲
  • ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب
  • سکته مغزی
  • بیماری کیسه صفرا
  • آرتروز
  • آپنه خواب و مشکلات تنفسی
  • برخی از سرطان ها از جمله آندومتر، سرطان سینه و روده

خطرات BMI پایین

درحالی‌که BMI بالا ممکن است نشانگر افزایش خطر برای سلامتی باشد، BMI پایین نیز می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات مربوط به سلامتی باشد. افرادی که طبق مقیاس BMI دچار کمبود وزن باشند، مستعد ابتلا به موارد زیر هستند:

  • بیماری قلب و عروقی
  • افسردگی
  • مشکل در باردار‌شدن (بهترین غذاهای دوران بارداری)
  • پوست خشک
  • ریزش مو
  • قاعدگی نامنظم (در زنان)
  • سوءتغذیه
  • پوکی استخوان
  • سیستم ایمنی ضعیف

منبع: dietforme



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1402
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

بای پس معده یا دور زدن معده، یک نوع عمل جراحی لاغری است که به منظور لاغری یا کاهش وزن دائمی انجام می‌شود. بای پس یکی از محبوب ترین و رایجترین روش های لاغری دنیا است. با مجله اسلیو سرجن همراه باشید.

اصلا هدف از انجام عمل بای پس معده چیه؟

اگر بعد از ورزش کردن و امتحان کلی رژیم غذایی مختلف لاغری نتوانسته اید لاغر شوید. و همچنان با طیف وسیعی از بیماری های مرتبط با چاقی همراه هستید، بهتر است به فکر انجام عمل لاغری بای پس معده باشید. زیرا هدف اصلی این عمل ریشه کن کردن چاقی برای همیشه است.

بیشتربخوانید.... بای پس کلاسیک چیست؟

چه کسی باید زیر تیغ جراحی بره؟ منم چاقم! آیا منم می‌تونم عمل بای پس معده انجام بدم؟

انجام این عمل برای هر کسی مناسب نیست. هر کسی که قصد انجام عمل جراحی بای پس را داشته باشد، باید واجد شرایط آن باشد. اما واقعا چه کسی و با چه ویژگی هایی واجد شرایط این عمل لاغری است؟

افرادی که یکی از ویژگی های زیر را داشته باشند میتوانند کاندید انجام عمل باشند:

  • کسی که شاخص توده بدنی اش یا (BMI) 40 یا بالاتر از 40 است، یعنی به شدت چاق باشد (لطفا برای درک بهتر این مقاله و برای اینکه بدونید BMI چیه، چه کاربردی داره و چطوری محاسبه میشه به این صفحه یه سر بزنید)
  • کسی که شاخص توده بدنی اش بین 35 تا 39.9 باشد و همزمان به یک مشکل، بیماری یا اختلال جدی مثل دیابت نوع دو، آپنه خواب یا فشار خون بالا مبتلا باشد.
  • و در موارد بسیار نادر کسی که شاخص توده بدنی اش بین 30 تا 34 باشد و مشکل جدی در رابطه با وزنش داشته باشد

 چطوری خودم رو برای عمل بای پس معده آماده کنم؟

اگر واجد شرایط انجام بای پس معده باشید، تیم جراحی شما، در مورد نحوه آماده سازی‌تان برای انجام عمل به شما دستورالعمل هایی ارائه خواهند داد. برای مثال شما باید حتما پیش از انجام عمل تعدادی آزمایش و تست مختلف را انجام داده و به جراح لاغری خودتان تحویل دهید. به طور خلاصه قبل از عمل باید اقدامات زیر را انجام دهید:

در طول عمل چه اتفاقی می افته؟

عمل بای پس معده به دو صورت مختلف انجام میشود:

  • روش باز
  • روش لاپاراسکوپی

جراح لاغری در روش باز یک برش بزرگ در شکم شما ایجاد میکند تا به داخل شکم دسترسی پیدا کند. در روش لاپاراسکوپی هم تنها چند برش کوچک در حد کمتر از 2 سانتی متر در بخش های مختلف شکم ایجاد میشود و عمل با ابزار محصوص لاپاراسکوپی انجام داده میشود.

بیشتربخوانید... عوارض جراحی اسلیو

نتایج عمل جراحی بای پس معده

 بای پس معده می تواند در یک بازه زمانی منطقی ده ها کیلوگرم از وزن شما را کم کند. البته میزان وزنی که از دست میدهید بستگی به سبک زندگی و رژیم غذایی که در نظر میگیرد نیز دارد   کاهش وزن تنها فایده عمل بای پس معده نیست، با انجام این عمل شانس شما برای بهیود مشکلاتی مثل دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، کلسترل بالا و …. نیز به شدت افزایش میابد.

بیشتربخوانید... عمل بای پس روده چیست



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1402
بازدید : 100
نویسنده : mozhgan

عمل اسلیو معده که به آن اسلیو گاسترکتومی نیز می‌گویند، نوعی جراحی کاهش وزن است. در طول این جراحی، پزشک حدود ۸۰ درصد معده را خارج می‌کند. این جراحی لاغری معمولاً به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. این بدان معناست که جراح با ایجاد برش‌های کوچکی و وارد کردن ابزار مخصوصی مانند لاپاراسکوپ عمل جراحی را انجام می‌دهد. به دلیل کم عارضه بودن و دوره نقاهت سریعتر استفاده از این روش بسیار محبوب و پرطرفدار است. پس از جراحی اسلیو، معده جدید که به شکل یک کیسه کوچک است، فقط می‌تواند حدود ۱۱۳ گرم یا ۱۲۰ میلی لیتر غذا را در خود نگه دارد. این بسیار کمتر از حجم یک معده طبیعی است. به طور حتم این میزان برش از معده و سازگاری بدن با این تغییرات می‌تواند با عوارضی همراه باشد. در واقع برخی از عوارض عمل اسلیو معده ممکن است به دلیل اندازه کوچک معده جدید رخ دهند.

در کل مانند همه جراحی‌ها، اسلیو معده ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. بیماران ممکن است طیف وسیعی از عوارض اسلیو معده یا مشکلات مختلف را پس از جراحی تجربه کنند. این مشکلات می‌توانند شامل عوارض جسمی یا روحی باشند.

عوارض اسلیو معده در حین جراحی

به دلیل مشکلات فنی ممکن است نیاز به تغییر روش لاپاراسکوپی به روش باز باشد

صدمه به روده یا سایر اندام‌ها در اثر قرار دادن ابزار‌های جراحی در مکان نامناسب اتفاق می‌افتد

رگ‌های خونی یا اندام‌های آسیب دیده دچار خونریزی می‌شوند

ممکن است ورید و شریان‌ها دچار آسیب شده که این می‌تواند با خونریزی، آسیب عصبی یا پنوموتوراکس (فرو ریختن ریه) همراه باشد.

آسیب عصبی یا عضلانی که معمولاً موقتی هستند

واکنش‌های آلرژیک به دارو‌ها، عوامل بیهوشی یا دستگاه‌های مصنوعی رخ می‌دهد

بیشتربخوانید.... بهترین جراح اسلیو کیست؟

عوارض اسلیو معده بعد جراحی

نشت از محل برش‌ها: نشت از محل برش‌ها در معده بین ۱ تا ۲ مورد در هر ۱۰۰ نفر است. در این صورت ممکن است فرد نیاز به جراحی مجدد داشته باشید تا جلوی نشتی گرفته شود.

خونریزی: این عارضه ۱ در ۱۰۰ اتفاق می‌افتد. ممکن است فرد نیاز به تزریق خون یا جراحی مجدد داشته باشد.

عفونت: در برش‌ها یا در عمق شکم عفونت رخ می‌دهد. عفونت جدی اغلب غیر معمول است، اما در صورتی که پیش بیاید، نیاز به جراحی بیشتر دارد وگرنه منجر به نارسایی طولانی مدت اعضای بدن یا حتی مرگ می‌شود. عفونت ادراری یا صدمه به مجاری ادراری در اثر قرار دادن کاتتر نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

ترومبوز وریدی: ترومبوز ورید عمقی(لخته شدن خون در رگ‌های پا می‌تواند به ریه‌ها (آمبولی ریه) منتقل شود.

پنومونی یا سایر مشکلات تنفسی: بدترین آن‌ها نارسایی تنفسی است، یعنی فرد توانایی کافی برای تنفس پس از عمل جراحی نخواهد داشت.

کولیت: یا التهاب روده بزرگ که معمولاً به دلیل مصرف آنتی بیوتیک‌های مورد استفاده در جراحی اتفاق می‌افتد.

تغییر شکل و باریک شدن معده: باریک شدن وسط معده(معروف به معده ساعت شنی) که ممکن است بیمار نیاز به کشش با بالون یا به ندرت، نیاز به جراحی داشته باشد.

کاهش وزن بیش از اندازه: در موارد نادر ممکن است باعث جراحی مجدد شود.

کم آبی یا عدم تعادل نمک‌های بدن: معمولاً در اثر مصرف ناکافی مایعات پیش می‌آید. به ندرت نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.

بیشتربخوانید.... قیمت اسلیو

مشکلات صفراوی: مشکلات مرتبط به کیسه صفرا که معمولاً ناشی از سنگ‌های صفراوی است در طول کاهش وزن سریع ایجاد می‌شوند. در این صورت ممکن است نیاز به برداشتن کیسه صفرا باشد.

مشکلات روانی: این مشکلات می‌توانند شامل افسردگی، اختلال سازگاری، مشکلات در روابط عاطفی و به ندرت خودکشی باشد.

ریزش مو: در اثر سوء تغذیه و کمبود پروتئین رخ می‌دهد. این حالت معمولاً طی چند ماه پس از جراحی برطرف می‌شود.

منیع: مجله جراحی لاغری اسلیو سرجن



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 30 مرداد 1402
بازدید : 136
نویسنده : mozhgan

قبل از اینکه بخواهیم محدوده قیمت این عمل را به صورت حدودی بیان کنیم، بهتر است با تمامی عوامل تاثیر گذار بر هزینه این عمل آشنا شوید. به طور کلی هزینه عمل جراحی لاغری  به فاکتورهای زیر بستگی دارد: 

  • نوع عمل و تکنیک جراحی بکار رفته در آن
  • میزان و هزینه درخواستی جراح لاغری
  • مکان انجام عمل
  • ملاحظات بیمه ای
  • پیچیدگی های عمل جراحی
  • و نیاز به بستری شدن بیشتر

بیایید کمی وارد جزئیات شویم و موارد بالا را به صورت خلاصه توضیح دهیم:  

تکنیک جراحی

احتمالا از این موضوع مطلع هستید که روش های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. و وقتی صحبت از جراحی لاغری می‌شود، منظورمان تنها یک روش جراحی محدود نیست. متخصصان و جراحان باریاتریک (شما بخوانید جراح لاغری اسلیو) از تکنیک های مختلفی برای لاغر کردن افراد چاق استفاده می‌کنند. برخی از این تکنیک ها و متدهای جراحی که هر کدام هزینه ها و قیمت های مختلفی دارند عبارتند از:  

  • اسلیو معده
  • بای‌پس معده
  • اسلیو معده با سوئیچ دئودنال (اثنی عشر یا دوازدهه)
  • حلقه‌معده (که قابل تنظیم است)
  • بالون‌معده
  • و روش‌های دیگر نظیر ایمپلنت‌های الکتریکی (وسایل الکتریکی کاشتنی)

هزینه عمل جراحی لاغری درخواستی جراح

محل انجام عمل

قطعا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه عمل جراحی لاغری محل انجام عمل است. هزینه های این عمل بر اساس اینکه آیا شخص در کلینیک، مطب یا بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد متفاوت خواهد بود. حتی نوع بیمارستان نقش بسیار تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش قیمت ها خواهد داشت.  

بیشتربخوانید... هزینه اسلیو معده چقدر است

شرایط بیمه

هرچند که عوامل ذکر شده در بالا مهم هستند و تاثیرگذار؛ اما هیچکدام از آن ها به اندازه بیمه نمی توانند قیمت و هزینه عمل جراحی لاغری را بالا و پایین کنند. مهمترین سوالات بیماران و افرادی که با چاقی مفرط مواجه هستند معمولا پیرامون بیمه و حمایت انواع بیمه ها و شرایط دیگر آن است.  

نحوه محاسبه قیمت جراحی لاغری بر اساس نوع بیمه

نمیتوان به صورت دقیق هزینه ها را بر اساس شرایط بیمه ای ذکر کرد. اما ما در این مقاله محدوده منطقی قیمت ها و هزینه ها را بر اساس نوع پوشش بیمه ذکر میکنیم. 

بدون بیمه

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان دولتی: حدودا 40 میلیون تومان

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان خصوصی: حدود 48 میلیون تومان

بدون بیمه تکمیلی

تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اما بدون بیمه تکمیلی: حدود 18 تا 22 میلیون تومان

بیمه سلامت ایران بدون بیمه تکمیلی: حدود 20 تا 22 میلیون تومان

سخن پایانی  

هرچند که ممکن است هزینه عمل لاغری بالا باشد، اما به نظر می‌رسد مجموع عوارض و هزینه های جانبی چاقی مفرط، بسیار بیشتر از هزینه های خلاص شدن از چاقی با عمل باشد. این را فراموش نکنید که شما یک بار هزینه می‌دهید و یک عمر خود را از شر عوارض چاقی مثل بیماری های قلبی و عروقی و دیابت خلاص می‌کنید. اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت شوید همانطور که گفته شد هزینه ها برای شما بسیار بالاتر خواهد بود و حتی ممکن است جان شما نیز به خطر بی افتد.

منبع: بهترین مجله لاغری و کاهش وزن



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 30 مرداد 1402
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

قبل از اینکه بخواهیم محدوده قیمت این عمل را به صورت حدودی بیان کنیم، بهتر است با تمامی عوامل تاثیر گذار بر هزینه این عمل آشنا شوید. به طور کلی هزینه عمل جراحی لاغری  به فاکتورهای زیر بستگی دارد: 

  • نوع عمل و تکنیک جراحی بکار رفته در آن
  • میزان و هزینه درخواستی جراح لاغری
  • مکان انجام عمل
  • ملاحظات بیمه ای
  • پیچیدگی های عمل جراحی
  • و نیاز به بستری شدن بیشتر

بیایید کمی وارد جزئیات شویم و موارد بالا را به صورت خلاصه توضیح دهیم:  

تکنیک جراحی

احتمالا از این موضوع مطلع هستید که روش های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. و وقتی صحبت از جراحی لاغری می‌شود، منظورمان تنها یک روش جراحی محدود نیست. متخصصان و جراحان باریاتریک (شما بخوانید جراح لاغری اسلیو) از تکنیک های مختلفی برای لاغر کردن افراد چاق استفاده می‌کنند. برخی از این تکنیک ها و متدهای جراحی که هر کدام هزینه ها و قیمت های مختلفی دارند عبارتند از:  

  • اسلیو معده
  • بای‌پس معده
  • اسلیو معده با سوئیچ دئودنال (اثنی عشر یا دوازدهه)
  • حلقه‌معده (که قابل تنظیم است)
  • بالون‌معده
  • و روش‌های دیگر نظیر ایمپلنت‌های الکتریکی (وسایل الکتریکی کاشتنی)

هزینه عمل جراحی لاغری درخواستی جراح

محل انجام عمل

قطعا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه عمل جراحی لاغری محل انجام عمل است. هزینه های این عمل بر اساس اینکه آیا شخص در کلینیک، مطب یا بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد متفاوت خواهد بود. حتی نوع بیمارستان نقش بسیار تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش قیمت ها خواهد داشت.  

بیشتربخوانید... هزینه اسلیو معده چقدر است

شرایط بیمه

هرچند که عوامل ذکر شده در بالا مهم هستند و تاثیرگذار؛ اما هیچکدام از آن ها به اندازه بیمه نمی توانند قیمت و هزینه عمل جراحی لاغری را بالا و پایین کنند. مهمترین سوالات بیماران و افرادی که با چاقی مفرط مواجه هستند معمولا پیرامون بیمه و حمایت انواع بیمه ها و شرایط دیگر آن است.  

نحوه محاسبه قیمت جراحی لاغری بر اساس نوع بیمه

نمیتوان به صورت دقیق هزینه ها را بر اساس شرایط بیمه ای ذکر کرد. اما ما در این مقاله محدوده منطقی قیمت ها و هزینه ها را بر اساس نوع پوشش بیمه ذکر میکنیم. 

بدون بیمه

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان دولتی: حدودا 40 میلیون تومان

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان خصوصی: حدود 48 میلیون تومان

بدون بیمه تکمیلی

تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اما بدون بیمه تکمیلی: حدود 18 تا 22 میلیون تومان

بیمه سلامت ایران بدون بیمه تکمیلی: حدود 20 تا 22 میلیون تومان

سخن پایانی  

هرچند که ممکن است هزینه عمل لاغری بالا باشد، اما به نظر می‌رسد مجموع عوارض و هزینه های جانبی چاقی مفرط، بسیار بیشتر از هزینه های خلاص شدن از چاقی با عمل باشد. این را فراموش نکنید که شما یک بار هزینه می‌دهید و یک عمر خود را از شر عوارض چاقی مثل بیماری های قلبی و عروقی و دیابت خلاص می‌کنید. اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت شوید همانطور که گفته شد هزینه ها برای شما بسیار بالاتر خواهد بود و حتی ممکن است جان شما نیز به خطر بی افتد.

منبع: بهترین مجله لاغری و کاهش وزن



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 29 مرداد 1402
بازدید : 141
نویسنده : mozhgan

مراحل اسلیو معده که اسلیو گاسترکتومی نیز نامیده می شود، یک روش جراحی برای کاهش وزن است. 50 درصد از بیمارانی که تحت این عمل جراحی چاقی قرار می‌گیرند، کاهش وزن را با روند صعودی به ویژه در ماه‌های اول تجربه خواهند کرد. در طی این روش، قسمت بزرگی از معده (تقریباً 80٪) برداشته میشود و فقط یک معده لوله‌ای شکل باقی می‌ماند. این بدان معنی است که بیمار فقط می تواند مقدار کمی غذا بخورد که معمولاً این منجر به کاهش وزن شدید می‌شود.

این جراحی برای بیمارانی که از اشکال شدید چاقی (BMI بیش از 50 کیلوگرم) یا بیماری‌های مرتبط با چاقی رنج می‌برند، امکان پذیر است. جراحی چاقی توسط بهترین جراح اسلیو برای برخی بیماران اسلیو معده همراه با دیگر تکنیک‌های جراحی متابولیک به کاهش وزن کمک می‌کند. ممکن است بیماران دارای اضافه وزن جراحی اسلیو معده انجام دهند تا در ابتدا مقداری وزن کم کنند. سپس، جراحی‌هایی مانند سوئیچ اثنی عشر در مرحله دوم انجام می‌شود تا کاهش وزن موثرتر ادامه پیدا کند. علاوه بر این مداخله این دو روش می‌تواند میزان عوارض و خطر مرگ و میر را کاهش دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های فوق تخصص اسلیو معده

داشتن مدارک و گواهینامه‌های معتبر پزشکی در زمینه جراحی چاقی

شما می‌توانید این مدارک را در مطب پزشکی و یا از طریق سایت مربوط به ایشان مشاهده کنید.

داشتن تجربه

هنگام انتخاب جراح چاقی، تجربه بسیار مهم است. نشان داده شده است بیمارانی که نزد جراحان چاقی با تجربه عمل میکنند، میزان عوارض کمتری دارند و زمان عمل آنها کوتاه‌تر گزارش شده است. شنیدن تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌ اند در این زمینه بسیار به شما کمک خواهد کرد.

داشتن سابقه کاری درخشان

مشاهده نتایج بیماران فعلی و بیماران قبلی معمولاً نشانه خوبی از تجربه و سابقه کاری پزشک است. تاریخچه بیماران و عکس‌های قبل و بعد از آن در سایت برخی پزشکان موجود است. از این طریق می‌توانید افراد و نتایج واقعی را مشاهده کنید .

تعهد در ارائه مراقبت‌های بلند مدت

مرکز و کلینیک درمان چاقی باید مراقبت طولانی‌مدت را با قرار ملاقات‌های بعدی تنظیم کند و مشاوره‌های لازم را ارائه دهد.

برخورداری از یک تیم حرفه‌ای

جراحی لاغری توسط متخصص جراحی اسلیو در کنار سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مانند روانشناس، متخصص تغذیه و… با ارائه خدمات درمانی حرفه‌ای انجام می‌شود.

منبع: sleevesurgeon



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1402
بازدید : 155
نویسنده : mozhgan

سوال ۱: چه موقع بعد از عمل جراحی لاغری می‌تونم ورزش کنم؟

پاسخ: بعد از انجام عمل می‌توانید در بیمارستان، در کنار استراحت کردن به صورت محدود پیاده روی کنید. البته نه بیشتر. نکته مهم بعد از اغلب اعمال جراحی لاغری ، آهسته حرکت کردن و اجتناب از تحرک زیاد است. دست کم تا یک ماه نباید ورزش سنگین انجام دهید. دور ورزش ها و فعالیت های رقابتی را خط بکشید. وزنه سنگین بلند نکنید. اگر شناگر هستید و یا شنا دوست دارید حتما تا زمان بسته شدن و التیام کامل زخم وارد آب نشوید.

سوال ۲: من قبلا هرنی داشتم و یا قبلا روی شکمم عمل انجام دادم، آیا الان می‌تونم عمل لاغری لاپاراسکوپی داشته باشم؟

پاسخ: جواب کوتاه بله است. اما قبل از بیهوش شدن باید تمام سوابق بستری شدن و یا سابقه داشتن عمل جراحی قبلی مخصوصا در ناحیه شکم و لگن را به جراح لاغری خود و متخصص بیهوشی اطلاع دهید. حتی اگر در دوران کودکی نیز عمل خاصی داشته اید را اطلاع دهید.

 سوال 3: اگر من بیماری قلبی داشته باشم میتونم عمل لاپاراسکوپی لاغری انجام بدم؟

پاسخ: بله میتوانید. هرچند که شدنی است، اما باید پیش از انجام عمل با متخصص قلب و عروق مشورت کنید و او تایید کند که شما صلاحیت انجام این عمل را دارید. انجام عمل جراحی لاغری میتواند باعث بهبود برخی شرایط و بیماری های مربوط قلب شود نکته: معمولا پیش از انجام عمل، توسط تیم پرستاری و جراح لاغری مورد ارزیابی قرار میگیرید. مطمئن شوید که تمام مشکلات قلبی و عروقی که دارید را با جزئیات به آن ها اطلاع دهید. باز هم نگران این نباشید که عمل شما انجام نشوید، زیرا حتی بیمارانی که فیبریلاسیون دهلیزی، تعویض دریچه های قلبی، استند گذاری و بای پس قلبی انجام داده اند نیز توانسته اند با موفقیت اعمال لاغری مانند اسلیو معده را انجام دهند.

بیشتربخوانید... هزینه اسلیو معده در بیمارستان های دولتی

سوال 4: میگن بعد از عمل باید مکمل ویتامین و مینرال بگیرم، آیا بیمه هزینه این مکمل ها رو به من برمیگردونه؟

 پاسخ: تا مدت طولانی بعد از عمل اسلیو معده، بای پس معده و برخی دیگر از اعمال لاغری باید مولتی ویتامین دریافت کنید و شاید برای تمام طول عمر. بدن شما به مقادیر بالاتری از برخی ویتامین های خاص، کلسیم و ویتامین D نیاز پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، شما باید به صورت سالانه آزمایش بدهید. هزینه مکمل ها هرچه باشد پای خودتان است و بیمه چیزی به شما بر نمیگرداند. اما هزینه آزمایشگاه؛ تحت پوشش بیمه خواهد بود

منیع: مجله لاغری اسلیوسرجن



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1402
بازدید : 162
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی با عمل اسلیو و تمامی دلایل استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده و سایر عمل های لاغری با ما همراه باشید.

1. عدم پیروی از رژیم غذایی پس از عمل

واضح است که دلیل شماره 1 کاهش وزن شما پس از جراحی اسلیو معده، فقدان اطلاعات در مورد یک رژیم غذایی مناسب پس از عمل یا عدم نظم و انضباط برای پیروی از رژیم غذایی صحیح پس از عمل است.

2. مصرف نا کافی پروتئین

پروتئین برای کاهش وزن و سالم ماندن کاملا حیاتی و ضروری است. دلایل مختلفی وجود دارد که مصرف پروتئین بر کاهش وزن تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که روزانه 60 تا 90 گرم پروتئین می خورید!

3.  افراط و تفریط در خوردن غذا

بله! زیاد خوردن دلیل واضحی است، ولی کم خوردن؟! تعجب خواهید کرد! کم خوردن می تواند به همان اندازه برای کاهش وزن مضر باشد که زیاد خوردن. مطمئن شوید که ابتدا به میزان کافی پروتئین مصرف کرده و به رژیم غذایی بعد از عمل پایبند باشید.

4.  عدم نوشیدن آب کافی

آب بسیار مهم است. اگر آب کافی ننوشید، بدن شما دچار کم آبی می شود. وقتی بدنتان کم آب است، نمی ‌تواند سموم را دفع کند. آب خیلی سریع از بدن شما تخلیه می شود، بنابراین نوشیدن آن در تمام طول روز مهم است. یادتان باشد جرعه جرعه بنوشید. نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز ضروریست.

5. نوشیدن های الکلی و سایر نوشیدنی های حاوی کالری

نوشیدنی های الکلی پس از جراحی اسلیو معده توصیه نمی شود. این شامل نوشیدنی هایی مانند آبمیوه، شیر، نوشابه، چای شیرین و غیره می شود. مایعات به شما کمک نمی کند احساس سیری کنید، چرا که مواد مغذی بسیار کمی ارائه می دهند و سرشار از قند و کالری هستند. این نوع مایعات ساده ترین راه برای جلوگیری از کاهش وزن شما هستند.

6. مصرف کالری های ناسالم

آیا غذاهای مناسب می خورید؟ آیا در رژیم بعد از عمل تقلب می کنید؟ مصرف هر کالری بعد از اسلیو معده یا بای پس معده روی کاهش وزن بشدت تاثیر گذار است، زیرا در یک رژیم غذایی محدود مهم است که تا حد امکان از غذاهایی که می خورید مواد مغذی دریافت کنید. بدون تغذیه مناسب، کالری های ناسالم می تواند منجر به مشکلات زیادی ناشی از سو تغذیه پس از اسلیو گاسترکتومی یا اسلیو معده شود.

بیشتربخوانید... اندازه گیری مقدار کالری

7. استرس و اضطراب

استرس مانند خواب است، می تواند مشکلات زیادی در زندگی شما ایجاد کند. غذا و خوردن آن در یک برهه از زمان راه فرار و رهایی شما از استرس بود. بنابراین اگر استرس دارید، بدانید چه چیزی باعث استرس شما می شود و سعی کنید از آن فاصله بگیرید. اگر این امر امکان پذیر نیست، روی پذیرش موقعیت و روی “چیزهایی که می توانید تغییر دهید، نه چیزهایی که نمی توانید تغییر دهید” کار کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1402
بازدید : 122
نویسنده : mozhgan

جهت دستیابی به پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بالون معده چیست؟

بالون معده یک کیسه ی شبیه به بادکنک سیلیکونی پر از محلول نمکین یا سالین است. بالون در داخل معده قرار گرفته و به روش های زیر به کاهش وزن فرد کمک می کند:

  • کاهش میزان غذایی که بیمار می تواند مصرف کند
  • احساس سیری سریع تر
  • کندتر کردن پروسه ی خالی شدن معده
  • ایجاد تغییر در میزان هورمون کنترل اشتها

چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، ممکن است بتوانند از روش بالون معده برای لاغری بهره ببرند:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰
  • فردی که انگیزه و آمادگی کافی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و پیگیری منظم پزشکی و رفتار درمانی را داشته باشد
  • نداشتن سابقه جراحی معده یا مری بالن معده گزینه ی مناسبی برای تمام افراد بیش از حد چاق نیست.

تنها جراح لاغری با انجام آزمایشات لازم می تواند تشخیص دهد که بالون معده یک راه حل مناسب برای درمان چاقی مفرط شما است یا خیر.

مزایای بالون معده

  • مناسب برای کسانی که از جراحی های سنگین می ترسند
  • کاهش وزن سریع
  • این روش موقتی است و اگر از انجام آن پشیمان شوید، و یا قصد انجام جراحی لاغری داشته باشید، جراح می تواند هر زمان که شما مایلید آن را از معده تان خارج کند.
  • امکان انجام جراحی های لاغری بعد از خارج کردن بالون از معده

جراحی اسلیو معده چیست؟

 

بالون معده یا اسلیو معده؟ کدام بهتر است؟

جراحی اسلیو معده یکی از روش های درمان چاقی بیش از حد است که در آن، شکل و اندازه ی معده از یک توپ فوتبال به یک موز تغییر می یابد. عمل اسلیو شامل حذف قسمت بالایی معده به نام فوندوس(Fundus) می شود که هورمون گرلین در آنجا تولید و ترشح می گردد. این هورمون، کنترل کننده ی اشتهاست و علامت گرسنگی را به مغز می فرستد.

جراحی اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که شرایط زیر را دارند، می توانند کاندیدای خوبی برای جراجی اسلیو معده باشند. · سن بالای ۸ سال · شاخص توده ی بدنی (BMI) بالای ۳۰ · چاقی مفرط به مدت بیش از ۵ سال · عدم موفقیت در کاهش وزن علی رغم انجام روش های دیگر به صورت جدی · نداشتن بیماری که منجر به چاقی بیش از حد شده باشد · عدم اعتیاد به الکل و نوشیدنی های الکلی

بیشتربخوانید... مراحل اسلیو

مزایای جراحی اسلیو معده

  • شروع کاهش وزن بلافاصله پس از عمل جراحی
  • کاهش سریع تر وزن نسبت به دیگر روش های جراحی لاغری
  • بعد از جراحی اسلیو معده می توان جراحی های بای پس معده و سوئیچ دوازدهه را برای کاهش بیشتر وزن انجام داد.
  • برخلاف روش بالون گذاری معده، جسم خارجی در بدن قرار نمی گیرد؛ بنابراین، امکان حساسیت به مواد خارجی وجود ندارد.
  • بیماری های مرتبط با چاقی، مثل دیابت و تنگی نفس را از بین می برد


:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com