عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 300
نویسنده : mozhgan

درد دندان ، به هر دردی که در دندان یا اطراف آن بوجود می آید دندان درد می گویند این درد اغلب هم شدید و ناخوشایند است.

علت درد دندان

از شایعترین مواردی که باعث دندان درد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد. این موارد عبارتند از:

  • بیماری لثه
  • پوسیدگی دندان
  • دندان های حساس
  • التهاب پالپ دندان
  • دندان ترک خورده یا آسیب دیده

آبسه

درد دندان در اثر بیماری لثه بیماری لثه با عفونت لثه مشخص می شود. هنگامی که عفونت در لثه ها رخ می دهد ، لثه ها ملتهب ، داغ ، قرمز و متورم می شوند. در صورتی که درمان مناسبی صورت نگیرد ، عفونت لثه وخیم تر شده و باعث جدا شدن لثه از دندان می شود. در این هنگام جیب هایی تشکیل می شود که باکتری های بیشتری را در خود جای می دهد. سپس ریشه دندان در معرض پلاک قرار می گیرد و مستعد پوسیدگی دندان می شود.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان به فرسایش و تشکیل حفره در سطح بیرونی مینای دندان اشاره دارد. هنگامی که پلاک ( لایه ای از باکتری های چسبنده ) روی مینای دندان تشکیل می شود. این پلاک می تواند اسید تولید کرده و مینای دندان شما را ضعیف و یا حتی سوراخ کند.

حساسیت و درد دندان

بعضی اوقات وقتی که یک یا چند دندان شما در معرض هوای سرد ، مایعات یا غذاهای خاصی قرار می گیرد ممکن است دندان های شما حساس شوند. این بدان معنی است که دندان شما به یک یا چند محرک حساسیت پیدا کرده است.

دستگاه ارتودنسی کامل متحرک برای محافظت از دندان ها

اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در اینباره : اگر دچار بروکسیسم مربوط به خواب هستید ، دندانپزشک عمومی شما ممکن است به شما پیشنهاد ملاقات با یک متخصص ارتودنسی را بدهد. یک ارتودنتیست پس از معاینه شخص شما ، ممکن است درمان ارتودنسی دندان  را برای شما در نظر بگیرد. در این گونه موارد به طور معمول یک متخصص ارتودنسی بریس متحرک را برای شما تجویز می کند. اما به خاطر داشته باشید این محافظ ، تنها دندان های شما را در برابر آسیب محافظت می کند اما نمی تواند علت بروز بروکسیسم و تعداد قسمت های آنرا کاهش دهد. بنابراین شما تمرکز خود را بر روی بخش اساسی برنامه درمانی خود قرار دهید.

آبسه

به طور معمول آبسه دندان از یک حفره درمان نشده یا بیماری پالپ ایجاد می شود. سپس محفظه پالپ آلوده سعی می کند خود را از نوک ریشه دندان خارج کند. فشار ناشی از عفونت زهکشی باعث ایجاد یک درد مداوم می شود. این درد هنگام ضربه شدیدتر می شود. اگر درمان صورت نگیرد درد توام با تورم شدید تر می شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 313
نویسنده : mozhgan

خیلی از والدین از ما میپرسند که آیا راهی برای تشخیص زودهنگام مشکلات ارتودنسی کودکان مان وجود دارد؟ اگر کودک ما مشکلی در خصوص دندان هایش داشته باشد آیا میتوانیم آن را خیلی زودتر از آنکه دردسرساز شود شناسایی کرده و برطرف کنیم؟ جواب ما هم تقریبا همیشه بله است و پیشنهاد میکنیم که فرزندانتان را دست کم از سن 7 سالگی به مطب یک متخصص ارتودنسی ببرید تا بعد از معاینه و ارزیابی دقیق مشکلات ارتودنسی کودکان را در صورت وجود شناسایی کرده و خیلی زود درمان کنید. به خاطر اهمیت این موضوع ما این مقاله را به مشکلات اساسی و شایع ارتودنسی دندان در کودکان اختصاص داده ایم.

بیشتربخوانید... طرح لبخند

رایجترین مشکلات ارتودنسی کودکان کدامند؟

به طور کلی به نظر میرسد که 9 مشکل اساسی در خصوص عدم هماهنگی دندان ها و فک کودکان وجود دارد. از آنجا که شاید برخی از والدین هنوز کودکان خود را به متخصص ارتودنسی نشان  نداده اند، میتوانید ادامه مقاله را بخوانید و اگر فکر میکنید کودکتان با یکی از مشکلات ذکر شده مواجه هست حتما او را به نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ببرید.

بیشتربخوانید... فواید لمینت دندان

 8 تا از مشکلات ارتودنسی کودکان

  • جوانه زدن غیرطبیعی دندان ها (در آمدن غیر طبیعی دندان)
  • ازدحام دندان
  • کراس بایت
  • فاصله بین دندان ها
  • آندربایت
  • اوربایت
  • اورجت افزایش یافته
  • اوپن بایت

چگونه مشکلات ارتودنسی فرزندانمان را حل کنیم؟

اگر نگران سلامتی ارتودنسی فرزند خود هستید ، وقت آن است که با یک متخصص ارتودنسی خوب مشورت کنید. اگر ساکن تهران هستید خوشحال میشویم که با مطب بهترین دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی تماس بگیرید یا اینکه به صورت حضوری مراجعه کنید.

منبع: مجله تخصصی ارتودسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 326
نویسنده : mozhgan

سقف دهان دقیقا کجاست و چه نقشی دارد؟

سقف دهان شامل یک صفحه استخوانی در جلو و یک قسمت غیر استخوانی در پشت است. این ها با هم،به عنوان یک مانع بین حفره دهانی و بینی عمل می کنند. با گذشت زمان و بر اثر دلایلی این بخش از دهان ممکن است دچار ورم و برآمدگی شود. این مشکل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

علل تورم سقف دهان کدامند؟

طیف وسیعی از شرایط می تواند سقف متورم دهان را ایجاد کند. برخی از دلایل ممکن است جزئی و عادی باشند و خیلی زود برطرف شوند اما برخی دیگر میتوانند جدی بوده و با مداخله دندانپزشکان یا پزشکان متخصص برطرف شوند. برخی از علل جزئی و زودگذر تورم سقف دهان میتواند شامل پروسه های دندانپزشکیترمیمی و زیبایی باشد. برای مثال موارد زیر به صورت موقت و در بعضی مواقع باعث این ورم میشوند:

  • ارتودنسی دندان (ممکن است به خاطر تحت تنظیم دستگاه های ارتودنسی لثه ها و کام دهان کمی ورم کند)
  • ایمپلنت دندان (ورم لثه و کام دهان یکی از عوارض ناچیز و زودگذر عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان است)
  • نصب ونیر دندان طی پروسه طرح لبخند (اگر کار نصب لمینت دندان ، ونیر کامپوزیت، کامپوزیت دندان و سایر روکش های دندانی را به یک دندانپزشک زیبایی بی تجربه بسپارید احتمال اینکه به لثه یا سقف دهان شما آسیب زده , باعث تورم موقتی آن بخش ها شود وجود دارد)
  • بارداری (دندانپزشکی بارداری)
  • خوردن مواد غذایی سفت و سخت

علل جدی تر ورم سقف دهان

سایر عللی که میتواند جدی تر بوده و نیازمند توجه دندانپزشک باشد عبارتند از: 

زخم در دهان

اغلب زخم های دهان، مانند زخم های دهلیزی و زخم های سرد، بر روی لثه ها، گونه ها یا لب ها ظاهر می شود. در برخی موارد ممکن است بر روی سقف دهان ظاهر شود. زخم ها می توانند باعث درد، تورم و ورم شوند. 

آسیب یا تروما

یکی از شایع ترین علل تورم بر روی سقف دهان آسیب یا تروما است که در دندانپزشکی اطفال نیز بسیار پر اهمیت است.

کمبود آب

از دست دادن آب بدن می تواند تورم سقف دهان ایجاد کند. از دست دادن آب بدن می تواند باعث ایجاد خشکی دهان شود.

موکوسل

ایجاد یک مخاط در داخل یک کیست توده ای شکل می گیرد که در سقف دهان به نام  موکوسل ظاهر می شود. موکوسل ها معمولا بدون درد هستند و معمولا پس از یک آسیب جزئی مانند برش یا تورم سقف دهان رخ می دهند.

سایر موضوعات... روش های لاغری



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 322
نویسنده : mozhgan

هنگامی که شیره گوارشی از معده خارج می شود، می تواند موجب درد شدید و آسیب به ارگان های داخلی و بافت های دیگر بدن شود. عدم درمان به موقع این وضعیت می تواند موجب مرگ بیمار شود.

بیشتربخوانید... قرص لاغری

علائم نشتی اسلیو معده کدامند؟

برخی از شایع ترین علائم و نشانه های نشتی اسلیو معده عبارت است از:

  • افزایش ضربان قلب
  • تنگی نفس
  • درد در ناحیه شکم
  • درد در قفسه سینه
  • شانه درد
  • سرگیجه
  • تب
  • احساس بیماری و نگرانی

در صورتی که پس از جراحی اسلیو معده به هر یک از علائم نشتی اسلیو معده دچار شدید سریعا به متخصص جراحی های لاغری خود اطلاع دهید.

تشخیص

تشخیص نشتی اسلیو معده از طریق آزمایش دستگاه گوارش فوقانی(GI) یا سی تی اسکن انجام می شود. در هر دو روش بیمار مایعی به نام کنتراست می نوشد و سپس از طریق عکس های ایکس ری مشخص می شود که آیا کنتراست از معده نشت کرده یا خیر. اگر بیمار علائم نشتی در اسلیو معده را داشته باشد ولی آزمایشات چیزی نشان ندهند، ممکن است جراح دستور یک عمل اورژانسی را برای پیدا کردن نشتی بدهد.

بیشتربخوانید... رژیم قلیایی

برای درمان نشتی اسلیو معده به احتمال زیاد مراحل زیر انجام می شود:

  • تزریق آنتی بیوتیک داخل رگ
  • از بین بردن هرگونه عفونت ناشی از نشتی، ترمیم نشت یا ایجاد دوباره ی خط بخیه
  • قرار دادن استنت از طریق آندوسکوپی در کنار قسمت نشتی از درون کیسه معده
  • توقف غذا خوردن از طریق دهان. بیمار ممکن است تا زمان بهبود نشتی از طریق لوله ای که مستقیما به روده کوچک می رود، غذا دریافت کند.

البته تنها اسلیو معده نیست که ممکن است نشت کند. در این قسمت به نشت بای پس معده نیز می پردازیم.

منبع: روش های ترمیم و زیبایی دندان

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 289
نویسنده : mozhgan

همواره یکی از بهترین و نخستین انتخاب ها برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است، ایمپلنت دندانی که در فک و لثه قرار می گیرد، همانند یک دندان طبیعی عمل می کند. در کاشت ایمپلنت دندان دیگر نیازی به تراش سایر دندان های سالم اطراف وجود ندارد.

ایمپلنت های دندانی یک نوع پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن افراد می باشند، ایمپلنت ها به عنوان یک جایگزین خوب، دائمی به جای یک یا تعدادی دندان از دست رفته توسط متخصصان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از قرار گیری ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در اطراف ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش خورده و به فک متصل می شود، برای جوش خوردن ایمپلنت به مدت زمانی تقریباً 3 الی 6 ماه نیاز است، بعد از جوش خوردن ایمپلنت تاج و روکش دندان بر روی ایمپلنت قرار می گیرد.

کدام ایمپلنت مناسب تر است؟

امروزه ایمپلنت های موجود در بازار انواع مختلفی دارند و در برندهای مختلف وارد بازار می شوند، تشخیص اینکه کدام نوع ایمپلنت برای فردی که به دندانپزشک ترمیم و زیبایی برای کاشت دندان مراجعه کرده است مناسب می باشد به عهده متخصص ایمپلنت می باشد، به هر میزان که مواد مورد استفاده شده در ساخت ایمپلنت دندان با بافت های بدن فرد سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشد, آن ایمپلنت دارای کیفیت بالاتری می باشد.

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

جراحی کاشت ایمپلنت دندان معمولان تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد، بنابراین نباید دردی در طول عمل جراحی کاشت ایمپلنت حس بشود، بعد از اتمام بی حسی و جراحی ناراحتی‌هایی وجود خواهد داشت که این ناراحتی برای افراد مختلف متفاوت می باشد.

بیشتربخوانید... آبسه دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت ایمپلنت در راستای جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری‌های دندانی و آسیب دیدن لثه و دندان ها ضروری می باشد. حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مطلوب بعد کاشت دندان دارای اهمیت ویژه می باشد.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان با کامپوزیت

عمر ایمپلنت های دندانی چند سال است؟

میزان عمر ایمپلنت دندانها به عوامل مختلفی مانند میزان حفظ و رعایت بهداشت دهان و دندان، معاینات و چکاپ های منظم دندانپزشکی، رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و . . . بستگی دارد.

بیشتربخوانید... مجله تخصصی ارتودنسی دندان

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 289
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهراتن در این مورد:

در اغلب موارد به دلیل کمبود فضا برای جا گرفتن تمام دندان ها در فک این واقعه رخ می دهد، اگر دندان ها بیش از حد بزرگ باشد و فک شما کوچک باشد این مشکل بوجود می آید. زیرا دندان های بزرگ قادر نیستند خود را در فضای موجود قرار دهند، دندان های پر تراکم به طور کلی از والدین به فرزندان ارث می رسند. یکی دیگر از دلایل مهم که می تواند علت بوجود آمدن دندان های شلوغ باشد، از دست رفتن زودتر یا دیرتر از موعد دندان های شیری است.

بیشتربخوانید... موم ارتودنسی

مشکلاتی که دندان های شلوغ ایجاد می کنند کدامند؟ 

دندان های پر تراکم یک چالش مهم برای تمیز کردن ایجاد می کنند، زیرا بسیار دشوار است که تمام پلاک ها را در داخل و بین دندان ها به درستی از بین ببریم، در نتیجه خطر پوسیدگی دندان ، گینویویت و بیماری پریودنتال افزایش می یابد. عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان می تواند مشکلات بسیاری بوجود بیاورد. انواع اصلاح ارتودنسی برای دندان های شلوغ بریس شایع ترین نوع اصلاح درمان ارتودنسی دندان است.

گزینه های درمان می تواند از این قبیل باشد:

  • درمان ارتودنسی ثابت
  • درمان ارتودنسی متحرک

بریس شامل براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی است که در سرتاسر دندان های شما قرار می گیرد. برای محافظت از سیم ها می توان از بندهای کشی یا الاستیک در ارتودنسی استفاده کرد. براکت ها به دندان ها با چسب مخصوص متصل می شوند. این چسب ها کاملا هم رنگ دندان های شما است. برای اطلاعات بیشتر به مطلب آشنایی با اجزای ارتودنسی مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان و حاملگی

چه افرادی واجد شرایط درمان ارتودنسی نیستند؟

اغلب کودکان زیر ۸ سال به طور نامحدود نامزدهای درمان ارتودنسی نیستند. زیرا دندان های دائمی آنها به اندازه کافی بلند نشده است. افراد دارای شرایط خاص دندانی مانند:

  • افرادی که پوسیدگی دندان دارند
  • افرادی که بیماری های لثه یا بیماری های پریودنتال دارند
  • سایربیماری های دهان و دندان

روش درمان دندان های شلوغ

اگر تراکم دندان ها بیش از حد باشد ، ممکن است ارتودنتیست ناچار شود که یک یا چند دندان را از دهان شما خارج کند. این کار به دلیل ایجاد فضای لازم برای سایر دندان ها است. با این حال اغلب ارتودنتیست ها بر این باورند که راه ایده آل برای اصلاح دندان های شلوغ بدون کشیدن دندان است.

منبع: مجله ترمیم و زیبایی دندان

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 310
نویسنده : mozhgan

فلوراید برای سلامت دندان ها و استخوان های کودک ضروری است و همچنین به جلوگیری از ایجاد حفره یا سوراخ دندان کمک می کند. استفاده به اندازه از فلوراید برای حفظ بهداشت دهان و دندان ضروری است با این حال استفاده بی رویه از آن میتواند به تحلیل مینای دندان بی‌انجامد و باعث شیشه ای شدن دندان ها شود. استفاده از این ماده مخصوصا برای کودکان بسیار توصیه شده است. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

فلوراید چیست؟

فلوراید یک عنصر اساسی برای محافظت از دندان در نبرد بی پایان در برابر پوسیدگی دندان است. این عنصر اساسی یک ماده معدنی طبیعی است که در آب، خاک و برخی غذاها یافت می شود. به عنوان یک معیار بهداشت عمومی، بسیاری از جوامع همچنین برای کمک به محافظت از دندان، فلوراید را به آب آشامیدنی اضافه می کنند. دندانپزشکان کودکان در کودکانی که مقادیر کافی از این ماده دریافت می کنند ، کاهش قابل توجهی در حفره ها مشاهده کرده اند. به عبارتی استفاده به انداه از فلوراید در دندانپزشکی کودکان منجر به کاهش پوسیدگی دندان و حفرات دندانی میشود.

بیشتربخوانید... بریس ارتودنسی

مزایای فلوراید چیست؟

طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، اضافه کردن فلوراید به آب آشامیدنی باعث کاهش پوسیدگی دندان تا 25 درصد می شود و “به عنوان یکی از 10 دستاورد بزرگ بهداشت عمومی قرن بیستم” رتبه بندی می شود. این ماده برای دندانهای سالم به دلیل نحوه تعامل با مینای دندان ضروری است.

فلوراید میتواند روند تخریب مینای دندان را معکوس کند (مهمترین فواید فلوراید)

فلورایدها برای تقویت ساختار مینا به دندان کمک می کند تا دندان ها را از آسیب اسید محافظت کند. همچنین به دندان کمک میکند تا پس از آسیب بهتر بهبود پیدا کند و یا به دندانپزشکی کودکان این امکان را میدهد که بهتر با پوسیدگی ها و مشکلات دهان و دندان کودکان برخرود کند. فلوراید می تواند به ترمیم مناطق آسیب دیده از اسید، کمک کند و می تواند علائم اولیه پوسیدگی دندان را از طریق فرآیندی به نام رمینرالیزاسیون Remineralization معکوس کند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

از کجا بفهم که کودک من به اندازه کافی فلوراید دریافت میکند؟

اگر در جامعه ای زندگی می کنید که فلوراید را به آب آشامیدنی اضافه نمی کند، یا اگر کودک شما فقط آب معدنی می نوشد، ما دندانپزشکان کودکان ممکن است یک مکمل حاوی این ماده را به شما توصیه کنیم تا دندان های کودک شما سالم مانده و محافظت شود. برای اینکه بدانید کودک مشا به اندازه کافی فلوراید دریافت میکند حتما حین مسواک زدن او را همراهی کنید و بر نحوه استفاده و میزان استفاده از فلوراید مصرفی او نظارت کنید و مانع از بلعیدن خمیردندان یا دهانشویه های حاوی این ماده توسط کودک شوید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 267
نویسنده : mozhgan

اگر در اینترنت سرچ کرده باشید متوجه میشوید که تقریبا هیچ جایی درباره قیمت ارتودنسی دندان و مخصوصا هزینه ارتودنسی نامرئی محتوای سودمندی نوشته نشده است و اغلب سایت های  دندانپزشکی بدون اینکه قیمت ارتودنسی یا حتی محدوده  آن را ذکر کنند تنها توضیحاتی درباره عوامل تاثیر گذار روی هزینه ارتودنسی نوشته اند ما در این مقاله قصد داریم که محدوده قیمت هر کدام از دستگاه های به اصطلاح نامرئی را نیز درج  کنیم.

هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

قبل از هرچیزی لازم است در همین ابتدا بدانید که واقعا هیچ قیمت دقیقی برای هیچکدام از خدمات دندانپزکشی از دندانپزشکی ترمیم و زیبایی گرفته تا ارتودنسی دندان و ایمپلنت دندان وجود ندارد. هرچه هست تنها محدوده یا بازه ای از قیمت ها است. بر همین اگر بخواهید تحت ارتودنسی نامرئی قرار بگیرید بسته به نوع دستگاهی که انتخاب میکنید هزینه ارتودنسی نامرئی چیزی بین ۷ تا ۱۰  میلیون تومان به ازای هر فک متغییر است. ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید هر دستگاه به صورت حدودی چقدر هزینه دارد و فراموش نکنید این قیمت ها حدودی هستند و تنها راه تعیین هزینه نهایی مراجعه به کلینیک دندانپزشکی است.

هزینه ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین چقدر است؟

قیمت ارتودنسی نامرئی با کمک پلاک های شفاف ارتودنسی یا همان اینویزیلاین‌ها که ارتودنسی متحرک نیز شناخته میشوند در ایران بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر فک است. یعنی دو فک بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان برای شما هزینه در بر خواهد داشت . قیمت ارتودنسی نامرئی به طور میانگین بر اساس دلار آمریکا نیز بین ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کودکان

قیمت ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی

قیمت ارتودنسی نامرئی با براکت های شفاف سرامیکی یا همان ارتودنسی سرامیکی در کشور ما حدودا ۳ میلیون تومان از قیمت براکت های فلزی معمولی بیشتر است. آن ها چیزی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان به ازای هر فک هزینه در بر میگیرند. هزینه ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی شفاف به صورت میانگین در جهان نیز بین ۲۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ دلار آمریکا است

قیمت ارتودنسی پیشرفته نامرئی با سیستم لینگوال

 ۶ تا ۹ میلیون تومان محدوده قیمت ارتودنسی نامرئی با سیستم لینگوال است که برای هر دو فک ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان هزینه در بر دارد. ۵۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ دلار آمریکا نیز رنج و محدوده هزینه ارتودنسی نامرئی با این سیستم است.

انجام ارتودنسی نامرئی در کلینیک های فوق تخصصی

تا آنجا که دستمان باز بود درباره هزینه ارتودنسی نامرئی در تهران و سایر شهرها با نکاتی ارائه دادیم. اگر مایل هستید که ارتودنسی دندان خود را به کلینیک ما بسپارید خوشحال میشویم با دریافت نوبت آنلاین به کلینیک مراجعه کنید تا با مشاوره رایگان و ارزیابی های اولیه هم قیمت دقیق ارتودنسی نامرئی را به شما اطلاع دهیم و هم اینکه اگر مایل بودید روند درمان را زیر نظر بهترین متخصص  ارتودنسی در کرج و تهران آغاز کنید.

منبع: متخصص ترمیم و زیبایی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
بازدید : 304
نویسنده : mozhgan

هنگامی که شیره گوارشی از معده خارج می شود، می تواند موجب درد شدید و آسیب به ارگان های داخلی و بافت های دیگر بدن شود. عدم درمان به موقع این وضعیت می تواند موجب مرگ بیمار شود. در ادامه با مجله لاغری و تناسب اندام دکتر عبدو همراه باشید.

علائم نشتی اسلیو معده کدامند؟

برخی از شایع ترین علائم و نشانه های نشتی اسلیو معده عبارت است از:

  • افزایش ضربان قلب
  • تنگی نفس
  • درد در ناحیه شکم
  • درد در قفسه سینه
  • شانه درد
  • سرگیجه
  • تب
  • احساس بیماری و نگرانی

در صورتی که پس از جراحی اسلیو معده به هر یک از علائم نشتی اسلیو معده دچار شدید سریعا به متخصص جراحی لاغری خود اطلاع دهید.

بیشتربخوانید... بهترین روش لاغری

تشخیص

تشخیص نشتی اسلیو معده از طریق آزمایش دستگاه گوارش فوقانی(GI) یا سی تی اسکن انجام می شود. در هر دو روش بیمار مایعی به نام کنتراست می نوشد و سپس از طریق عکس های ایکس ری مشخص می شود که آیا کنتراست از معده نشت کرده یا خیر. اگر بیمار علائم نشتی در اسلیو معده را داشته باشد ولی آزمایشات چیزی نشان ندهند، ممکن است جراح دستور یک عمل اورژانسی را برای پیدا کردن نشتی بدهد. برای درمان نشتی اسلیو معده به احتمال زیاد مراحل زیر انجام می شود:

  • تزریق آنتی بیوتیک داخل رگ
  • از بین بردن هرگونه عفونت ناشی از نشتی، ترمیم نشت یا ایجاد دوباره ی خط بخیه
  • قرار دادن استنت از طریق آندوسکوپی در کنار قسمت نشتی از درون کیسه معده
  • توقف غذا خوردن از طریق دهان. بیمار ممکن است تا زمان بهبود نشتی از طریق لوله ای که مستقیما به روده کوچک می رود، غذا دریافت کند.

بیشتربخوانید... کم خوابی و چاقی

البته تنها اسلیو معده نیست که ممکن است نشت کند. در این قسمت به نشت بای پس معده نیز می پردازیم.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری شکم و پهلو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
بازدید : 322
نویسنده : mozhgan

برای افرادی که دندان‌های آنها به دلیل نامرتبی و ناهنجاری‌های فکی به درمان نیاز دارد، شیوه‌های مختلفی وجود دارد. در مواردی نیز چند شیوه هم‌زمان برای تکمیل درمان لازم است. در این موارد این دندانپزشک و متخصص ارتودنسی است که با انجام معاینات، زمان و اولویت آن را مشخص می‌کند.

برای اینکه مشکلات عمده این افراد حل شود، ارتودنسی  و ایمپلنت روش‌هایی موازی برای درمان ناهنجاری دهان و دندان به حساب می‌آیند. جهت مطالعه بیشتر پیرامون ارتودنسی دندان کلیک کنید.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت روشی برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته است. این کار پس از معاینه و بررسی دندان بیمار و درمان بیماری‌های لثه و دندان‌های پوسیده انجام می‌شود. ایمپلنت دندانی کاشت دندان به وسیله پین‌های باریک از جنس تیتانیوم در داخل استخوان فک است و پس از پیچ شدن، روکش دندان با رنگ طبیعی روی آن قرار می‌گیرد و درمانی ثابت محسوب می‌شود.

بیشتربخوانید... پوسیدگی دندان حین ارتودنسی

ارتودنسی چیست؟

نامرتبی دندان‌ها به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد، گاهی نیز با بالا رفتن سن دندان‌ها به سمت جلوی دهان حرکت می‌کنند و روی هم قرار می‌گیرند. برای درمان و حل این مشکل راه ‌حل مناسب استفاده از درمان های ارتودنسی است. در این درمان دندان‌ها به وسیله ابزار ارتودنسی جا به جا و مرتب می‌شوند و بسیاری از ناهنجاری‌های فکی و دندانی رفع خواهند شد.

اولویت با ارتودنسی است یا ایمپلنت؟

میله‌های تیتانیومی ‌در ایمپلنت به استخوان فک جوش می‌خورند، اما در ارتودنسی نیاز است که دندان‌ها حرکت کنند و جا به جا شوند. به این ترتیب اگر دندان‌ها امکان حرکت نداشته باشند، براکت‌ها نمی‌توانند مؤثر باشند، بنابراین بهتر است بیمار ابتدا کجی و نامرتبی دندان‌های خود را با ارتودنسی درمان کند و سپس جای خالی دندان‌هایش را با ایمپلنت پر کند. اگر ارتودنسی قبل از ایمپلنت انجام شود، از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است، چون با مرتب کردن و حرکت دادن دندان به جای اصلی، بعد از کشیدن دندان‌ها فضای خالی کمتر می‌شود و تعداد ایمپلنت‌های دندانی و کارهای ترمیمی ‌آن هزینه کمتری نیاز خواهد داشت.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا لمینت

در چه مواردی ایمپلنت به ارتودنسی ارجحیت دارد؟

زمانی که ارتودنسی دندان‌های اطراف یا مقابل ایمپلنت را درگیر نمی‌کند و مثلاً فقط یک دندان باید اصلاح شود. در مواقعی که بیمار چند دندان خود را از دست داده و دندان کافی برای نگه داشتن پلاک ارتودنسی وجود نداشته باشد، قطعاً باید ابتدا ایمپلنت انجام شود. اگر بنا به تشخیص دندانپزشک دندان‌های جلو نیاز به سیم کشی داشته باشد و دندان آسیا کشیده شده است، دندان آسیا را می‌توان قبل از مرتب کردن دندان‌ها با ایمپلنت پر کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
بازدید : 286
نویسنده : mozhgan

همانطور که در ابتدای مقاله هم ذکر شد، هزینه ونیر کامپوزیت ها را نمیتوان به صورت دقیق برآورد کرد چون باید چندین فاکتور مهم را در نظر بگیریم. در ادامه با مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها و عواملی روی هزینه نهایی نصب ونیر کامپوزیت ها تاثیر میگذارند آشنا خواهید شد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندانی

کیفیت روکش ها و کار دندانپزشک

مانند تقریباً هر چیزی که خریداری می کنید ، کیفیت یک عامل در هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت خواهد بود. در حالت ایده آل، بهتر است که شما بهترین ونیرها با بالاترین کیفیت مواد را خریداری کنید. اما اگر می خواهید روکش ها را بدون صرف هزینه بالا و بر اساس بودجه خودتان انتخاب کنید تصمیم گیری در این مورد سخت تر خواهد بود.

تعداد دندان‌ها

برخلاف سایر پروسه های رایج دندانپزشکی مانند درمان های ارتودنسی که تقریبا همه چیز دست متخصص ارتودنتیست است، برای نصب ونیر ها دست شما باز است و انتخاب همه چیز بر عهده شما است. برای دندانپزشک زیبایی فرقی نمیکند شما چه تعداد دندان را میخواهید روکش کنید. چه یک عدد چه تمام دندان های جلو، در هر صورت کار این دندانپزشک بر اساس سلیقه و انتخاب شما خواهد بود.

قیمت ونیر کامپوزیت بر اساس جنس و برند ونیر                  

ما منظورمان از جنس و برند ونیر لمینت دندان و کامپوزیت نیست. بلکه خود کامپوزیت ها نیز ممکن است توسط شرکت یا لابراتوار خاصی ساخته شود. هر کدام از این برندها یا لابراتوارها نیز هزینه های خاصی دارند و همه به یک قیمت محصولات خود را ارائه نمیکند. بدیهی  است که اگر جنس کامپزیت شما باکیفیت و تضمین شده باشد قیمت ونیر کامپوزیت نهایی شما نیز بیشتر میشود. در حال حاظر در بازارهای جهانی معتبر، 8 سیستم کامپوزیت ونیر مختلف وجود دارند که هزینه هیچکدام یکسان نیست.

بیشتربخوانید... وسایل و تجهیزات ارتودنسی

مکان و موقعیت جغرافیایی

معمولا هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است. نه تنها این، بلکه حتی در شهر بزرگی مانند تهران، هزینه ها ممکن است متفاوت باشد و برای مثال در شرق تهران هزینه ها ممکن است متفاوت از غرب باشد. ولی به نظر میرسد اگر در یک شهر بزرگ باشید بهتر  بتوانید هزینه ها را مدیریت کنید زیرا در چنین شهرهایی به دلیل بالا بودن تعداد کلینیک ها و متنوع بودن قیمت ها بهتر  میتوان بر اساس بودجه اقدام به نصب کامپوزیت ونیر کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
بازدید : 293
نویسنده : mozhgan

اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در اینباره :

اکثر افراد مبتلا به مال اکلوژن خفیف نیازی به درمان های ارتودنسی ندارند. اما، در صورت شدید بودن مال اکولوژن، دندانپزشک بیمار را به یک ارتودنتیست ارجاع می‌دهد. متخصص ارتودنسی نیز بسته به نوع مال اکولوژن، درمان‌های مختلفی را توصیه می‌کند، از جمله:

  • بریس برای اصلاح وضعیت قرارگیری دندان‌ها
  • کشیدن برخی دندان‌ها برای اصلاح شلوغی
  • تغییر شکل، روکش کردن یا متصل کردن دندان‌ها به یکدیگر
  • جراحی جهت تغییر شکل یا کوتاه کردن فک
  • استفاده از سیم و ورق‌های فلزی برای تثبیت استخوان فک

بیشتربخوانید... ارتودنسی فک بالا

البته ممکن است درمان‌های مورد استفاده برای این عارضه نیز باعث برخی عوارض شوند، از جمله:

  • پوسیدگی دندان‌ها
  • درد یا ناراحتی
  • تحریک و حساس شدن دهان به خاطر استفاده از وسایلی مانند بریس‌ها
  • مشکل در جویدن یا حرف زدن در طول درمان

رفع مشکلات نامرتبی دندان‌ها در کودکان و بزرگسالان

درمان مال اکولوژن یا به‌هم ریختگی و شلوغی دندان‌ها در کودکان و بزرگسالان باعث اصلاح این مشکل می‌شود. درمان زود هنگام نامرتبی دندان کودکان طول درمان و هزینه آن را کاهش می‌دهد.

بزرگسالان نیز می‌توانند نتایج خوبی از درمان بگیرند. البته، درمان بزرگسالان طولانی‌تر و گران‌تر است. هر چه درمان زودتر شروع شود، نتیجه به دست آمده بهتر خواهد بود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فانکشنال

پیشگیری از شلوغی دندان‌ها (مال اکولوژن)

معمولاً پیشگیری از مال اکولوژن (اختلالات فکی و دندانی) دشوار است زیرا در اکثر موارد این اختلال موروثی است. والدین کودکان خردسال می‌بایست استفاده از بطری و پستانک را محدود کرده و مانع از مکیدن انگشت توسط کودکان خود شوند تا فک‌ آن‌ها در حین رشد دچار تغییرات ناخواسته کمتری شود. تشخیص زود هنگام مال اکولوژن

(اختلالات فکی و دندانی) به کاهش شدت عارضه و متعاقباً کاهش زمان مورد نیاز برای درمان کمک می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
بازدید : 268
نویسنده : mozhgan

اگر درحال خواندن این مقاله هستید احتمالا دوست دارید روکش دندان داشته باشید و به دنبال کسب اطلاعات لازم در این خصوص هستید.

ونیر دندان حساسیت دهان و دندان را کاهش میدهد

علاوه بر اینکه دندان ها با کمک ونیرها روشن تر و زیبا تر به نظر می رسند، می توانند باعث حساسیت دندان را کاهش داده و آن را قوی تر کنند. زیرا برخی از افراد با تحلیل مینای دندان مواجه شده اند که این امر میتواند باعث حساسیت دندان نسبت به مواد غذایی و نوشیدنی های سرد و گرم شود. حساسیت به نوبه خود باعث تحمل درد و رنج میشود. اما با کمک  ونیر دندان میتوان روی مینای دندان را پوشاند و از دندان محافظت کرد. بنابراین ونیر دندانی تنها به منظور زیبایی لبخند یا اصلاح طرح لبخند نیست و گاهی نقش درمانی و ترمیمی نیز دارد.

بیشتربخوانید... درمان های ارتودنسی

آن ها اغلب هیچ آسیبی به دندان نمیرسانند

شاید ترس اغلب مراجعه کنندگان به کلینیک های دندانپزشکی زیبایی به منظور نصب ونیر دندان، تراش خوردن یا کاهش ضخامت دندان باشد. زیرا برای نصب اغلب روکش های دندانی نیاز است که مقدار کمی از ضخامت مینای دندان تراش داده شود. اما خوشبختانه به لطف پیشرفت های دندانپزشکی امروزه برای نصب برخی از روکش های دندان دیگر نیازی به برداشته شدن مینای دندان نیست. برای مثال نصب برخی از ونیر کامپوزیت  ها به همین شکل است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندان

ونیرها میتوانند صورت شما را تغییر دهند

یکی از بزرگترین مزایای ونیر دندان در حوزه دندانپزشکی، زیبایی و زیبایی بخشی به صورت شما است.

قدرت جویدن را به شما برمیگردانند اما….

هدف شماره یک ونیرهای دندانی زبایی بخشی به دندان ها و طرح لبخند شما است. اما فرای از داشتن ظاهری زیبا میتواند توانایی جویدن شما را بیشتر کند. البته به این نکته توجه کنید که شما نمیتوانید با این روکش ها هر چیزی بخورید. باید مراقب باشید که مواد غذایی سفت و سخت و حتی اشیاء را با دندان های روکش شده خودتان نجوید زیرا اینکار باعث ترک برداشتن، لب پر شدن و حتی شکسته شدن ونیر میشود. مخصوصا اگر ونیر شما (لمینت دندان) است از اینکار جدا پرهیز کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شیشه ای

ماندگاری و طول عمر بالایی دارند

یکی از مهمترین و قابل توجه ترین فواید و مزایای ونیر دندان طول ماندگاری آن ها است. به شرط مراقبت اصولی از آن ها و رعایت بهداشت دهان و دندان ونیرها میتوانند تا 20 سال عمر کنند و همچنان جزئی از طرح لبخند شگفت انگیز شما باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
بازدید : 293
نویسنده : mozhgan

اگر نگران جای خالی دندان از دست داده خود هستید باید گفت امروزه با پیشرفت علم در زمینه دندانپزشکی روش‌های مختلفی برای درمان این مشکل اختراع شده است. بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد یک یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست می‌دهند. این مشکل نه تنها از نظر ظاهر خوشایند نیست بلکه مشکلات دیگری را نیز به وجود می‌آورد. یکی از روش‌های رفع این مشکل کاشت ایمپلنت دندان است.

بیشتربخوانید... ارتودنتیست

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین دندان است و هر واحد آن شامل چندین بخش میشود که در مجموع نه تنها ظاهری شبیه به دندان طبیعی ما دارد بلکه تمامی عملکردهای دندانی را نیز به خوبی دندان های واقعی انجام میدهد. ایمپلنت‌ها قطعات فلزی هستند که مهمترین بخش آن یعنی پایه یا فیکسچر به داخل استخوان فک کاشته میشود و نقش ریشه دندان ما را ایفا میکند

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

جنس ایمپلنت‌های دندانی از چیست؟

ایمپلنت‌ها به شکل پیچ ساخته می‌شوند که از جنس تیتانیوم هستند و در استخوان فک کاشته می‌شوند. ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند به صورت یک پارچه و یا دو تکه باشند و توسط پیچ اتصال قسمت تاج و ریشه را به هم وصل می‌کنند. با وجود اینکه ایمپلنت‌ها از تیتانیوم ساخته می‌شوند و در واقع یک عضو بیگانه محسوب می‌شوند ولی سازگاری بسیار خوبی با بدن دارند.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

کاشت دندان به این روش یکی از گران ترین پروسه های دندانپرشکی ترمیمی است. از آنجا که اجزای ایمپلنت گران بوده و خود عمل نیز پیچیده و سخت است معمولا هزینه و قیمت ایمپلنت دندان بالا است. اما اگر بخواهیم به صورت یک محدوده قیمت این عمل را عنوان کنیم باید گفت که چیزی بین 4 تا 6 میلیون تومان به ازای هر دندان است

بیشتربخوانید... درمان های ارتودنسی

مراحل انجام ایمپلنت دندان

کاشت دندان با کمک ایمپلنت روند پیچیده و زمانبری دارد. اینکار در قالب یک عمل جراحی صورت میگیرد که توسط جراح دندان صورت میگیرد به این جراح معمولا متخصص ایمپلنت دندان نیز گفته میشود. برای اینکه این متخصص بتواند طی یک عمل جراحی برای افراد دندان بکارد باید مراحلی را طی کند. در ادامه با مهمترین مراحل ایمپلنت دندان آشنا خواهید شد:

  • معاینه و مشاوره توسط پزشک متخصص و تعیین نوع و تعداد ایمپلنت و هزینه آن کشیدن دندان
  • در صورت لزوم با صلاح دید پزشک متخصص
  • جراحی و نصب پایه ایمپلنت
  • طراحی چاهک لثه‌ای برای گذاشتن لبه‌ی روکش‌ها در زیر لثه، به منظور جلوگیری از ورود مواد غذایی به زیرایمپلنت
  • انتخاب رنگ ایمپلنت، قالب گیری و فرستادن قالب به لابراتوار
  • چسباندن نهایی

بیشتربخوانید... ارتودنسی تیکه ای



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
بازدید : 285
نویسنده : mozhgan

اظهار نظر بهترین ارتودنتیست در کرج و تهران در این باره :

دندان های کج امروزه مشکل ملیون ها نفر از مردم سراسر جهان است. خوشبختانه به هر دلیلی که دندان شما کج شده است با کمک درمان ارتودنسی می توان راه حل هایی برای صاف کردن آن پیدا کرد.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی دندان های نیش

اما چرا دندان ما کج در می آید؟

اگر آنها شروع به رویش در جهت های مختلف داشته باشند چه کاری درباره آنها می توان انجام داد؟

علل بوجود آمدن دندان های کج چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که دندان ها در طول مراحل مختلف زندگی ما کج می شوند. در این جا برخی از رایج ترین علل بوجود آمدن دندان های کج را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی کاربردی

بنابراین بیایید به آن بپردازیم:

شایعترین علت بوجود آمدن دندان کج ژنتیک است.

ژنتیک

ژنتیک می تواند تاثیر زیادی بر روی شانس بوجود آمدن دندان کج یا فک ناهموار داشته باشد. اگر والدین شما دندان های کج داشته باشند به احتمال قوی شما نیز ممکن است به این عارضه مبتلا شوید.

فک کوچک

اگر شما دندان های بزرگ را از یکی از والدین و فک کوچک را از یکی دیگر از والدین خود به ارث برده باشید ممکن است برخی از دندان های شما کج شوند

از دست دادن دندان

از دست دادن زود هنگام دندان های کودکان و یا بزرکسالان می تواند موقعیت دندان های باقی مانده را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این هنگام دندان های باقی مانده ممکن است به طرف شکاف ایجاد شده رانده شوند. درمان های ارتودنسی توانسته است راه حلی برای از دست دادن زود هنگام دندان های شیری کودکان پیدا کند.

مکیدن انگشت شست در کودکان

یکی دیگر از علل بوجود آمدن دندانهای کج عادت مکیدن انگشت است. این عادت باعث فشار بر روی دندان های کودک شما می شود. در این موقع دندان ها مجبوربه حرکت در موقعیت های مختلف می شوند.

تغییرات دندان ها در اثر افزایش سن

سالخوردگی نیز می تواند عوارض جانبی خاصی را در موقعیت دندان های شما داشته باشد. همانطور که سن ما افزایش می یابد می توانیم گرایش ناخوشایند دندان هایمان را به سمت جلو و حرکت ناخواسته آنها را مشاهده کنیم.

تروما

آسیب به چند دندان می تواند نیروهایی را به سایر دندان های شما وارد کند و آنها را متحول کند. یک ضربه می تواند موقعیت دندان های شما را تحت تاثیر قرار دهد یا به لثه ها صدمه وارد کند. این به نوبه خود می تواند دندان های شما را به حرکت وادار کند و باعث کج شدن آنها شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
بازدید : 305
نویسنده : mozhgan

اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

مسواک زدن در حین درمان ارتودنسی دندان به زمان بیشتری نیاز دارد. صرف زمان بیشتر برای دندان هایی که با بریس پوشانده شده اند می تواند پلاک را به خوبی از بین ببرد. همچنین دقت در مسواک زدن علاوه بر مراقبت از دندان ها از لثه هم مراقبت لازم را به عمل می آورد.

حذف پلاک در اطراف بریس ارتودنسی

حذف پلاک به طور عادی و در هنگامی که دندان ها صاف و مرتب هستند آسان است . اما هنگامی که اطراف  دندان ها را بریس ارتودنسی پوشانده است دسترسی به پلاک و بیرون کشیدن آن از بین آنها بسیار دشوار تر خواهد شد. زیرا مواد غذایی مکان های اضافی برای انباشت و پنهان شدن پیدا کرده اند. از این رو صرف وقت و زمان بیشتر برای تمیز کردن دندان ها ضروری است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی جلو بودن فک بالا

طریقه مسواک زدن با داشتن بریس ارتودنسی

در ابتدا شما باید الاستیک یا باند را از دستگاه ارتودنسی ثابت خود بردارید. قطعات متحرک را نیز از دهان خود خارج کنید. حالا می توانید اطراف سیم ها و پین ها را به دقت تمیز کنید. حرکت مسواک خود را از بالا به پایین انجام دهید.

کشیدن نخ دندان با وجود بریس ارتودنسی در دهان

استفاده از نخ دندان برای شما که در حال استفاده از بریس ارتودنسی هستید یک بار در روز توصیه می شود. این کار را می توانید با نخ دندان معمولی یا محصولی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده است انجام دهید. برای این کار شما به حدود 18 اینچ نخ دندان احتیاج دارید. برنامه ریزی منظم برای مسواک زدن دندان های ارتودنسی شده

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

ملاقات منظم با ارتودنتیست برای بررسی و تنظیمات بریس ارتودنسی شما ضروری است.

  • او می تواند قطعات شکسته شده را تعمیر کند
  • سوالات رایج ارتودنسی را پاسخ دهد
  • هر نوع اشکال و بی نظمی را رسیدگی کند
  • پوسیدگی دندان و بیماری لثه را در مراحل اولیه مداوا کند
  • توصیه هایی برای احتیاط در درمان های اولیه داشته باشد
  • مشکلات بالقوه را شناسایی کند

از این رو می توان گفت که ملاقات هر ماه با یک متخصص ارتودنسی در حین درمان ارتودنسی  می تواند بسیار مفید باشد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
بازدید : 317
نویسنده : mozhgan

ونیر دندان روکشی است که برای مقاصد زیبایی به دندان های شما متصل میشوند. این روکش ها اغلب مشکلات ظاهری دندان ها را برطرف کرده یا پنهان میکنند و در زیباسازی لبخند یا به اصطلاح طراحی و اصلاح طرح لبخند به شما کمک می‌کنند. یکی از مهمترین روکش های دندانی ونیر کامپوزیت است که به دلیل پایین بودن هزینه نهایی به نسبت لمینت ها بسیار مورد استفاده هستند

قیمت ونیر کامپوزیت در سال 99 چقدر است؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که یک هزینه یا یک قیمت واحد برای روکش های کامپوزیتی تعریف نشده و همانطور که در ادامه خواهید خواند، هزینه هر واحد روکش متاثر از فاکتورهای زیادی است که همین موضوع باعث میشود ما به جای یک عدد خاص، یک بازه یا محدوده قیمت ارائه دهیم. در حال حاظر در ایران هزینه ونیر کامپوزیت چیزی بین 700,000 تا 1,500,000 تومان است. دقت کنید که این یک بازه قیمت است و چه بسا در برخی کلینیک ها این هزینه کمتر یا حتی مقداری بیشتر شود.

بیشتر بخوانید ... مزایا و معایب ونیر دندان

تفاوت قیمت لمینت با هزینه ونیر کامپوزیت چقدر است؟

هرچند که هم لمینت دندان و هم کامپوزیت هر دو در دسته ونیر ها یا روکش های دندانی هستند اما تفاوت های زیادی با هم دارند. این دو از لحاظ قیمت نیز با هم متفاوتند. قیمت لمینت به ازای هر دندان بیشتر از هزینه کامپوزیت ونیر است و چیزی بین 1,400,000 تا 1,600,000 است. دلیل بالا بودن قیمت نیز مشخص استت زیرا لمینت ها طبیعی تر، زیبا تر و ماندگارتر از کامپوزیت ها هستند.

چه فاکتورهایی روی قیمت کامپوزیت ونیر تاثیر میگذارند؟

  • کیفیت روکش ها و کار دندانپزشک
  • تعداد دندان‌ها
  • قیمت ونیر کامپوزیت بر اساس جنس و برند ونیر

برنامه‌های پرداخت هزینه

به طور معمول تعرفه های دندانپزشکی (مخصوصا دندانپزشکی ترمیم و زیبایی) در تمام دنیا نسبتا بالا است و دلیلش هم به خاطر نوع تجهیزات بکار رفته در این رشته است. علاوه بر این برخی از کلینیک های دندانپزشکی نه تنها بر اساس تعرفه های مشخص شده از جانب مراجع بهداشتی از مراجعان هزینه دریافت می‌کنند بلکه بر اساس نوع شغل و موقعیت اجتماعی نیز گاها ممکن است هزینه ها را بالا ببرند. اگر شما توانایی مالی بالایی ندارید و نمیتوانید با هزینه های هنگفت کنار بیایید وضعیت زندگی و مالی خود را به دندانپزشکتان توضیح دهید تا در حین پرداخت با شما کنار بیاید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
بازدید : 315
نویسنده : mozhgan

پوسیدگی دندان از جمله شایعترین شکایات مراجعین به کلینیک های دندانپزشکی است. این مشکل  در اصطلاح عامیانه به نام کرم خوردگی شناخته میشود و میتواند دندان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. روش های زیادی برای درمان، ترمیم و یا حتی پیشگیری از پوسیدگی دندان وجود دارد. دندانپزشکی ترمیم و زیبایی میتوانند با کمک روش های ترمیم دندان از جمله کامپوزیت دندان یا پر کننده های دندانی این مشکل را برطرف کنند اما روش های خانگی نیز برای اینکار وجود دارد.

بیشتربخوانید... طرح لبخند

نحوه پیشگیری و درمان کرم خوردگی و پوسیدگی دندان  در خانه چگونه است؟

اگر چه گام هایی برای جلوگیری از به وجود آمدن حفره در مینای دندان شما وجود دارد و اگر فرایند پیشگیری از پوسیدگی  دندان را در خانه متوقف کرده اید و اگر فکر می کنید حفره دارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که قرار ملاقات با دندانپزشک خود را برای درمان تعیین کنید. بنابراین در اولین قدم به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر  کودک دارید و با پوسیدگی دندان مواجه است  او را به یک متخصص دندانپزشکی کودکان نشان دهید و اگر باردار هستید به مطب یک متخصص دندانپزشکی بارداری مراجعه کنید.

معکوس کردن حفره های اولیه

اگر چه فقط یک دندانپزشک می تواند یک حفره دندانی را تشخیص دهد، شما ممکن است با نگاهی به دندان هایتان در آینه ببینید که نشانه های اولیه کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان را تجربه کنید. یک نقطه سفید در دندان معمولا نشانه ای است که مینای دندان ضعیف است و احتمال دارد که باعث از بین رفتن دندان شما شود. در این مرحله شما می توانید دندان را دوباره تقویت و ترمیم کنید  و پوسیدگی را متوقف کنید.

بیشتربخوانید... لمینت دندان جلو

گرفتن کمک برای کرم خوردگی دندان شما

هنگامی که حفره در واقع توسعه یافته است، تنها راه واقعا موثر برای درمان درد حفره، دندانپزشک شما است. چگونه یک دندانپزشک کرم خوردگی را درست می کند ، بستگی دارد تا چه حد در آن قرار دارد. اگر پوسیدگی حفره ای در مینای دندان ایجاد کرده است، اما هنوز به اعصاب دندان نرسیده است، دندانپزشک شما احتمالا یک پرایمر را برای دندان ایجاد می کند. پس از تخلیه حفره، سوراخ دندان پر می شود و جلوگیری از تجمع بیشتر رخ می دهد.

رفرنس

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
بازدید : 308
نویسنده : mozhgan

برخی از ملاک هایی که میتوانند به شما در پیدا کردن یک پزشک و جراح متخصص چاقی کمک کند عبارتند از:

نظرات و تجربه بیماران

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن بهترین جراح لاغری پرس و جو از بیماران و مراجعان آن جراح است. اگر جراح در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد یا وبسایت اختصاصی دارد میتوانید به بخش نظرات مراجعان و بیماران مراجعه کنید تا نظرات آن ها را ببینید. اگر بتوانید چندتا از بیمارانش را پیدا کنید که نور علی نور است. زیرا میتوانید هم نتایج را از نزدیک ببینید و هم بازخورد واقعی از بیمار دریافت کنید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

نتایج قبل و بعد از عمل

هیچ چیز اندازه یک عکس نمیتواند به شما در پیدا کردن بهترین جراح چاقی کمک کند. تنها کافیست عکس های قبل و بعد بیمارانش را ببینید تا ببینید چه قدر در کارش موفق بوده. هرچه شمار بیمارن و عکس های قبل و بعد بیشتر بود قطعا میتواند به عنوان بهترین روی آن جراح حساب کرد.

تسلط بر همه روش های جراحی لاغری

به طور کلی، جراحی لاغری یک روش نسبتاً بی خطر است و بیشتر بیمارانی که این عمل را انجام داده اند بدون عارضه و با درصد موفقیت بالا توانسته اند چاقی خود را درمان کنند. دو روش متداول و پرطرفدار جراحی چاقی که بیشتر از همه مورد استقبال بیماران قرار گرفته اند عمل اسلیو معده و بای پس معده هستند.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی مناسب کبد چرب

بهترین جراح لاغری نه تنها باید به این دو روش محبوب تسلط کامل داشته  باشد، بلکه باید به تمام روش ها و تکنیک های محتلف جراحی چاقی مسلط باشد. تا بتواند بسته به شرایط بیمار و پیچیدگی های عمل، بهترین روش را برای درمان چاقی بکار ببرد. سایر روش های شناخته شده ای که یک متخصص جراحی لاغری خوب باید بتواند برای بیماران خود انجام دهد عبارتند از:

  • بای پس روده
  • پلیسه معده
  • مینی بای پس معده
  • ساسی بای پس معده
  • باندینگ معده
  • بالون
  • و …

تعداد بیماران و شمار عمل هایی که انجام شده

بجز دروس آکادمیک و دوره های تخصصی گذرانده شده، مهمترین چیزی که میتواند باعث شود یک جراح بهترین شود، تعداد عمل بالای موفق و کسب تجربه فراوان است. این جراح به ازای هر بیمار و به ازای هر عمل، تجربه زیادی اندوخته، با مشکلات زیادی مواجه شده و راه حل کنترل و مدیریت شرایط را بیشتر یاد میگیرد. اگر پزشک جراحی تعداد زیادی عمل انجام داده که اکثر آن ها موفق بوده اند دست دست نکنید و به مطب او مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... افزایش متابولیسم

دسترسی به جراح

نحوه دسترسی به بهترین جراح چاقی را فراموش نکنید. بهترین جراحان معمولا سعی میکنند هم در فضای مجازی و هم در مطب خود به راحتی در دسترس بیماران خود باشند. اگر جراح وبسایت داشته باشد و در شبکه های اجتماعی فعال باشد، نشان دهنده این است که به بیماران خود اهمیت میدهد و از هر بستری برای آگاهی بخشی به بیماران خود استفاده میکند.

رفرنس

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
بازدید : 293
نویسنده : mozhgan

طبیعی است که کمی نگران باشید هنگامی که یک توده جدید روی بدن شما شکل می گیرد. اگر شما یا فرزندتان یک تورم نرم در دهانتان یا لبتان شکل گرفته است، ممکن است فقط یک موکوسل باشد. این عارضه در اصل یک کیست بی ضرر است .

علت ایجاد کیست

در مرکز موکوسل یک غده بزاقی کوچک قرار دارد ، که باعث بزاق دهان شماست . بزاق شما از طریق غدد بزاقی به داخل دهان انتقال می یابد. در این مشکل، یکی از این کانال ها می تواند آسیب دیده یا مسدود شود. این مشکل اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما بارها و بارها لب یا گونه پایین خود را گاز میگیرید .

بیشتربخوانید... ونیر دندان

علائم

موکوسل ها اغلب در داخل لب پایین شما، لثه ها، سقف دهان یا زیر زبان شما شکل میگیرد. کیست هایی که در کف دهان هستند، ranulas نامیده می شوند. این ها نادر هستند، اما به دلیل اینکه آنها بزرگتر هستند، می توانند مشکلات بیشتری در گفتار، جویدن و بلعیدن ایجاد کنند. با وجود این علائم زیبایی طرح لبخند نیز به خطر میافتد.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان با کامپوزیت

آیا با وجود موکوسل میتوان اصلاح طرح لبخند انجام داد؟

دندانپزشکان معمولا تا زمانی که متوجه مشکلات دهان و دندان شما شوند برخی پروسه های دندانپزشکی را در نظر نمیگیرند. برای مثال تا زمان برطرف شدن موکوسل محال است که عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان انجام داده شود زیرا احتمال شکست عمل را بالا میبرد. به طور مشابه انجام پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند نصب ونیر دندان نیز به دلیل اینکه میتواند بدتر شود به تاخیر میافتد. نصب لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و در کل کامپوزیت دندان حتما باید در شرایطی که مشکلات این چنینی وجود ندارد انجام گردد.

درمان موکوسل ها

موکوسل اغلب بدون درمان خوب می شود. اما گاهی اوقات درمان سرخود آنها را بزرگتر می کند سعی نکنید آنها را باز کنید یا خودتان آن را درمان کنید. دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ،پزشک متخصص کودکان، متخصص دندانپزشکی اطفال و متخصص دندانپزشکی بارداری خود را از وجود این عارضه باخبر سازید تا به  صورت اصولی به شما کمک کند تا این مشکل را برطرف کنید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
بازدید : 371
نویسنده : mozhgan

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این اینباره اینگونه توضیح میدهد :

برای بستن فواصل بین دندانی همه چیز به میزان و اندازه فاصله ها دارد. گاهی اوقات فواصل آنقدر کوتاه هستند که نیازی به بستن آن ها نیست. و برعکس گاهی به دلیل زیاد بود دیاستما نیاز است که یک روش اصلاح دندانپزشکی فوری برای بستن این فاصله در نظر گرفته شود. در ادامه با انواع روش های بستن این فواصل آشنا خواهید شد.

درمان ارتودنسی برای بستن فواصل یا دیاستما

درمان ارتودنسی از مهمترین روش های بستن دیاستما است. این مشکل را متخصص ارتودنسی با کمک انواع دستگاه های ارتودنسی دندان برطرف میکند. رایجترین دستگاه برای اصلاح دیاستما ارتودنسی ثابت فلزی  (ارتودنسی از داخل) است هرچند که وجود فواصل مشکل شدیدی نیست و میتوان با ارتودنسی نامرئی یا پلاک های شفاف ارتودنسی آن را اصلاح کرد.

روکش ها و ونیرهای دندانی

 استفاده از روکش های دندان بهترین روش برای پنهان کردن فواصل یا ترمیم ظاهری آن ها است. روکش های دندانی یا ونیر ها به طور  گسترده در حوزه دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان بکار برده میشوند. مهمترین ونیر دندانی لمینت دندان است که علاوه بر برطرف کردن  مشکل به زیبایی و اصلاح طرح لبخند نیز کمک میکند. سایر روش های زیبایی دندان برای بستن فواصل عبارتند از:

  • ونیر کامپوزیت
  • کامپوزیت دندان
  • باندینگ دندان
  • پل دندانپزشکی

چنانچه یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید و فواصل قابل توجهی در لبخند شما ایجاد شده است میتوانید از روش جایگزین دندان مانند ایمپلنت دندان، پروتز یا بریج دندان استفاهد کنید. بریج ها ساده ترین و کم هزینه ترین روش جایگزین دندان ها هستند.

بیشتربخوانید... برگشت درمان ارتودنسی

عمل جراحی لثه

همانطور که میدانید لثه ها اطراف تاج دندان را احاطه کرده اند و حتی به صورت جزئی مابین دندان ها قرار دارند. زمانی که بافت لثه دچار تورم شده یا رشد کند، با وارد کردن فشار به دندان ها باعث فاصله گرفتنشان میشود. در این حالت فاصله ای مابین دندان ها ایجاد میشود که عمدتا این فاصله با بافت لثه پر شده است. متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان با انجام عمل جراحی روی بافت لثه اقام به حذف بافت اضافی کرده و سپس فاصله بین دندان یا دیاستما را میبندد.

پیشگیری از دیاستما: نحوه پیشگیری از ایجاد فاصله بین دندان ها چگونه است؟

افرادی که با مشکل وجود فاصله بین دندان ها مواجه هستند میتوانند بدون هیچ دغدغه اضافی و به راحتی مشکلشان را حل کنند. از همه مهمتر روش هایی وجود دارد که شما با کمک آن ها میتوانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید. در ادامه با برخی از روش های پیشگیری از ایجاد فاصله بین دندان ها آشنا خواهید شد.

  • بیماری های لثه شامل التهاب و عفونت بافت لثه میتوانند باعث ایجاد فواصل بین دندانی شوند پس با مراقبت از لثه مانع از ایجاد دیاستما شوید.
  • به کودک خود اجازه مکیدن انگشتش را ندهید
  • به کودکان خود نحوه صحصح خوردن مواد غذایی و بلع لقمه ها را بدهید ب
  • بهداشت دهان و دندان خود را ارتقاء دهید
  • هر ۶ ماه یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

رفرنس

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
بازدید : 282
نویسنده : mozhgan

همانطور که در ابتدای مقاله هم ذکر شد، هزینه ونیر کامپوزیت ها را نمیتوان به صورت دقیق برآورد کرد چون باید چندین فاکتور مهم را در نظر بگیریم. در ادامه با مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها و عواملی روی هزینه نهایی نصب ونیر کامپوزیت ها تاثیر میگذارند آشنا خواهید شد.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی

کیفیت روکش ها و کار دندانپزشک

مانند تقریباً هر چیزی که خریداری می کنید ، کیفیت یک عامل در هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت خواهد بود. در حالت ایده آل، بهتر است که شما بهترین ونیرها با بالاترین کیفیت مواد را خریداری کنید. اما اگر می خواهید روکش ها را بدون صرف هزینه بالا و بر اساس بودجه خودتان انتخاب کنید تصمیم گیری در این مورد سخت تر خواهد بود.

بیشتربخوانید... مراحل اولیه ارتودنسی

تعداد دندان‌ها

برخلاف سایر پروسه های رایج دندانپزشکی مانند ارتودنسی دندان که تقریبا همه چیز دست متخصص ارتودنسی است، برای نصب ونیر ها دست شما باز است و انتخاب همه چیز بر عهده شما است. برای دندانپزشک زیبایی فرقی نمیکند شما چه تعداد دندان را میخواهید روکش کنید. چه یک عدد چه تمام دندان های جلو، در هر صورت کار این دندانپزشک بر اساس سلیقه و انتخاب شما خواهد بود.

قیمت ونیر کامپوزیت بر اساس جنس و برند ونیر                  

ما منظورمان از جنس و برند ونیر لمینت دندان و کامپوزیت نیست. بلکه خود کامپوزیت ها نیز ممکن است توسط شرکت یا لابراتوار خاصی ساخته شود. هر کدام از این برندها یا لابراتوارها نیز هزینه های خاصی دارند و همه به یک قیمت محصولات خود را ارائه نمیکند. بدیهی  است که اگر جنس کامپزیت شما باکیفیت و تضمین شده باشد قیمت ونیر کامپوزیت نهایی شما نیز بیشتر میشود. در حال حاظر در بازارهای جهانی معتبر، 8 سیستم کامپوزیت ونیر مختلف وجود دارند که هزینه هیچکدام یکسان نیست.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و بارداری

مکان و موقعیت جغرافیایی

معمولا هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است. نه تنها این، بلکه حتی در شهر بزرگی مانند تهران، هزینه ها ممکن است متفاوت باشد و برای مثال در شرق تهران هزینه ها ممکن است متفاوت از غرب (مخصوصا کلینیک های دندانپرشکی جنت آباد) باشد. ولی به نظر میرسد اگر در یک شهر بزرگ باشید بهتر  بتوانید هزینه ها را مدیریت کنید زیرا در چنین شهرهایی به دلیل بالا بودن تعداد کلینیک ها و متنوع بودن قیمت ها بهتر  میتوان بر اساس بودجه اقدام به نصب کامپوزیت ونیر کرد.

رفرنس

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
بازدید : 295
نویسنده : mozhgan

همان طور که می دانید درمان ارتودنسی دندان یک روش برای بهبود ظاهر دندان ها و بهتر شدن یا رفع کجی و نامرتبی دندان ها و همچنین بستن فاصله ی بین دندان ها می باشد. با این روش دندان ها صاف شده و در وضعیت بسیار بهتری قرار می گیرند. احتمالا در جریان هستید که سه نوع ارتودنسی برای دندان ها وجود دارد :

1.ارتودنسی ثابت

2. ارتودنسی متحرک

3. ارتودنسی نامرئی

زمانی که شخص تصمیم می گیرد عمل ارتودنسی دندان را انجام دهد باید شناخت کاملی از نوع کار و هزینه ی احتمالی این سه نوع ارتودنسی دندان را داشته باشد و سپس با توجه به این اطلاعات و مشورت با دندان پزشک مجرب بهترین نوع ارتودنسی دندان را انتخاب کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت و متحرک

انواع ارتودنسی دندان کدامند؟

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت ، رایج ترین نوع ارتودنسی پیشرفته دندان است . از این روش زمانی استفاده می شود که دقت عملکرد برای پزشک اهمیت دارد. در این حالت دستگاه ها به طور محکم به دندان وصل می شوند و بیمار نمی تواند تا پایان دوره ی درمان خودش آن ها را از دهان خارج کند. کاربرد ارتودنسی ثابت علاوه بر زیبایی دندان ها ، جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان ها نیز می باشد . زیرا گیر کردن غذا لای دندان ها (به خاطر روی هم بودن یا کج بودن دندان ها ) یکی از علل مهم و شایع برای پوسیدگی دندان ها می باشد.

ارتودنسی متحرک

از ارتودنسی متحرک معمولا برای برطرف کردن مشکلات جزئی مانند جلوگیری از میکیدن انگشت شصت یا انحراف کم دندان یا ردیف کردن دندان های شیری و دائمی با هم و عموما برای کودکان کمتر از 12 سال استفاده می کنیم . در این روش بیمار می تواند لوازم ارتودنسی دندان را بعد از خوردن غذا ، برای تمیز کردن دهان ، خارج کند. در مواردی ممکن است متخصص ارتودنسی در تهران از بیمار بخواهد در حین انجام فعالیت هایی مانند دو چرخه سواری یا نواختن سازهای بادی یا … ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کند. البته ذکر این نکته در این جا اهمیت دارد : در صورتی که بیمار بریس های ارتودنسی متحرک را ، طبق توصیه های متخصص ارتودنسی استفاده نکند ، احتمال نرسیدن به نتیجه ی مطلوب و حتی بروز عوارض ارتودنسی متحرک وجود دارد.

ارتودنسی نامرئی

اختراع ارتودنسی نامرئی یک خبر خوش برای کسانی است که دندان های نامرتبی دارند ولی از انجام ارتودنسی ثابت به خاط نمای آن بیزار هستند.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1400
بازدید : 307
نویسنده : mozhgan

مانند هر عمل جراحی دیگری، در عمل جراحی اسلیو معده هم عوارض و خطرات احتمالی وجود دارد. البته به عقیده بهترین جراحان لاغری ،در صورتی که همه چیز خوب پیش برود (یعنی بیمار واقعا کاندید مناسب عمل باشد، جراح چاقی پزشک خوبی باشد و بیمار همه توصیه ها را رعایت کند) میتوان از بروز تمام عوارض عمل اسلیو معده جلوگیری کرد.

عوارض جانبی و احتمالی این عمل مربوط به تغییرات و دستکاری هایی میشود که جراح لاغری و تیمش در بدن بیمار  و سیستم گوارش او، به منظور درمان چاقی انجام میدهند. اما بیشتر این عوارض جانبی با رعایت توصیه ها توسط بیمار قابل پیشگیری است. البته توجه کنید که در بسیاری موارد مقصر بروز عوارض جانبی، بیمار نیست. بلکه خود جراح است که اطلاعاتی در مورد چگونگی جلوگیری از بروز چنین عوارض جانبی به بیمار نداده است.

بیشتربخوانید... علت اصلی چاقی

به همین دلیل ما اصرار داریم که مهم نیست چه کسی عمل لاغری شما را انجام خواهد داد، اگر متخصص جراحی لاغری انتخابی شما، تمام نکات و توصیه های لازم را به شما میدهد و همواره با دلسوزی هوای شما را دارد به او اعتماد کنید. اما به طور کلی ما عوارض عمل اسلیو معده را در دو دسته زیر قرار میدهیم:

عوارض مرتبط با خود عمل و عوارض ناشی از عدم آموزش صحیح بیمار

شایعترین عوارض جراحی اسلیو معده مرتبط با خود عمل (عوارض کوتاه مدت)

  • ریفلاکس معده به مری (ریفلاکس اسید یا سوزش سر دل)
  • تغییر مزه و طعم دهان
  • کاهش تحمل سرما
  • کاهش تحمل به الکل
  • کمردرد
  • نشست از معده

بیشتربخوانید... پرخوری عصبی (بولیمیا)

عوارض جانبی که به راحتی قابل پیشگیری هستند (عوارض بلند مدت)



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1400
بازدید : 349
نویسنده : mozhgan

اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره:

مقابله با استرس در ارتودنسی دندان در بین جوامع امروزی از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه افراد زیادی وجود دارند که به درمان ارتودنسی نیاز دارند. اما به دلیل اضطراب و استرس ، تصمیمات خود را برای انجام این درمان نهفته نگه داشته و مدام آنرا به تاخیر می اندازند. شدت مال اکلوژن ( ناهنجاری های دندان) با توجه به آسیب هایی که ممکن است در هر شخصی ایجاد کرده باشد کاملا متفاوت و متغیر است. (

چرا اضطراب؟

اضطراب یک پاسخ طبیعی به موقعیت های استرس زا است. اگرچه اختلالات اضطراب را می توان به انواع مختلفی دسته بندی کرد. اما بهتر است که توجه داشته باشید که بسیاری از اختلالات اضطرابی دارای ویژگی های مشترکی هستند. این وجوه اشتراک و تشابه را می توان به طور کلی به خوبی با مدیریت رفتاری و دارویی کنترل کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی داخلی یا لینگوال

استرس در هنگام تنظیم براکت های ارتودنسی

قرار ملاقات هایی که بیمار با متخصص ارتودنسی خود به منظور تنظیم دستگاه ارتودنسی گذاشته است. ممکن است استرس زا باشد. در این مواقع بیمار سعی می کند که با علائم استرس خود مقابله کند. برای کنترل و مقابله با استرس در ارتودنسی  یک طیف وسیعی از مکانیسم های مبارزه  با اضطراب فعال می شوند. این مکانیسم ها به منظور تنظیم استرس  و کاهش شدت تنش ، در هر نوع مشکلی که بین بدن و محیط زیست اتفاق می افتد فعال می شود. مقابله با استرس در ارتودنسی به وسیله فعالیت های بدنی چون مقابله با استرس در ارتودنسی به وسیله مکانیزم سیستم دفاعی بدن صورت می گیرد. بنابراین بهتر است به منظور جلوگیری از اثرات مخرب استرس توانایی فرد را برای کنترل و کاهش تنش بالا برد. مقابله با استرس در ارتودنسی به منظور کاهش اضطراب می تواند شامل:

  • فعالیت های بدنی و ورزش
  • روان درمانی
  • تنظیم پاسخ های بیولوژیکی
  • گفتگوی والدین با کودک برای انتقال انرژی مثبت
  • انتخاب ارتودنتیست مورد علاقه

بیشتربخوانید...  دندانپزشکی در دوران بارداری

یک راه دیگر برای مقابله با استرس در ارتودنسی

یکی از راه های مناسب و کارآمد در حیطه مقابله با استرس در ارتودنسی و مهار کردن اضطراب و دلواپسی ، معاشرت با افرادی است که قبلا این درمان را انجام داده اند. این افراد به شما خواهند گفت که رعایت بهداشت دهان و دندان آنها پس از ارتودنسی تا چه اندازه راحت تر شده است.

منبع: orthodentist.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1400
بازدید : 339
نویسنده : mozhgan

در تمام دنیا مادران و پدرانی که به سلامتی کودک خود مخصوصا سلامتی دهان و دندانش اهمیت میدهند در سن 7 سالگی او را به نزد یک متخصص ارتودنسی دندان کودکان میبرند. اما اینکه چرا باید در چنین سنی کودک دلبندتان را به مطب چنین متخصصی ببرید و اینکه چرا در تمام دنیا این موضوع تا این حد مهم است مساله ای است که حتما باید در این مقاله بخوانید تا پی به آن ببرید. در این مقاله به لزوم مراجعه به موقع به متخصص ارتودنسی و شروع پروسه های ارتودنسی نامرئی، ثابت و متحرک در بهترین زمان اشاره خواهیم کرد.

این قانون در همه دنیا وجود داره!

در تمام دنیا درمان ارتودنسی کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اغلب والدین میدانند که باید برای درمان مشکلات ارتودنسی دندان کودکانشان اقدام کنند. اما برخی از آن ها نمیدانند که دقیقا در چه سنی و از کی باید فرزند خود را به نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ببرند. همه انجمن های ارتودنسی دندان بر این باورند که کودکان را باید از سن 7 سالگی به مطب متخصص ارتودنسی برد. این را ما نمیگوییم، بلکه تمام مراجع دندانپزشکی در دنیا میگویند  زیرا در این سن اقدامات لازم جهت ارتودنسی متحرک یا ثابت در صورت لزوم آغاز میشود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شیشه ای

شاید با خودتان فکر کنید “حالا چرا 7 سالگی؟ 7 سالگی یکمی زود نیست؟”

بله شاید زود باشد. اما در واقع 7 سالگی بهترین زمان برای همه چیز است! هر چه زودتر کودک خود را به مطب ارتودنسی دندان ببرید بهتر است. حتی اگر فرزند 7 ساله شما ظاهرا هیچ مشکلی نداشته باشد و هنوز دندان های دائمی اش به طور کامل در نیامده باشد باز هم بهتر است از 7 سالگی او را به مطب یک متخصص ارتودنتیست خوب ببرید. چرا؟ به صورت خیلی خلاصه به دو دلیل زیر:

  • اول اینکه متخصص ارتودنسی دندان کودک شما را ارزیابی میکند، الگوی رشد دندان های دائمی او را پیش بینی میکند و اگر مشکلی برای او در آینده پیش بیاید حتما از الان برایش برنامه ریزی میکند.
  • و دوم اینکه اگر کودک 7 ساله شما مشکلی هرچند کوچک داشته باشد، متخصص از الان به درمان آن مشکل بپردازد تا بعدها هزینه ارتودنسی کودکان و رفت و آمد به مطب دندانپزشکی کم شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی با کشیدن دندان

متخصص ارتودنسی کودکان برای کودک 7 ساله شما چه کاری میتونه انجام بده؟

  • ارتودنسی پیشگیرانه: پیش بینی مشکلات ارتودنسی کودکان و پیشگیری از آن ها
  • درمان مشکلات ارتودنسی کودکان

منبع: orthoblog.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1400
بازدید : 327
نویسنده : mozhgan

بیشتر افراد به صورت گاه به گاه خونریزی زبان را تجربه می کنند. این موضوع به خاطر وارد شدن آسیب به بافت زبان است زیرا این بافت آسیب پذیر است و در خطر سوختگی، گزش، بریدگی و سایر آسیب های احتمالی روزانه دیگر قرار دارد. معمولاً بروز کمی خونریزی چیزی نیست که نگران کننده باشد.  با این حال برخی از علل میتوانند باعث بروز خونریزی از زبان شوند که جدی هستند و نیازمند رسیدگی و مراقبت پزشکی یا دندانپزشکی هستند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

علت خونریزی از زبان چیست؟

علل زیادی ممکن است باعث شروع خونریزی از بافت های داخل دهان از جمله زبان شوند. گاهی اوقات ممکن است بر اثر یک گزش ساده زبان با دندان، متوجه خونریزی شوید، گاهی اوقات نیز ممکن است این ریزش خون علامت سرطان زبان باشد و گاهی هم ممکن است به دلیل نصب دستگاه های دندانپزشکی مانند انواع ونیر دندان (شامل لمینت دندان، ونیر دندان، ونیر کامپوزیت) و سایر پروسه های مرتبط دیگر در فرآیندهای اصلاح طرح لبخند باشد. در هر صورت علل زیادی وجود دارند که باعث بروز این خونریزی میشوند.

بیشتربخوانید... نقش والدین در درمان ارتودنسی کودک

شایعترین علل خونریزی زبان عبارتند از:

  • وجود زخم های دهان
  • آسیب های وارد شده ناشی از دندان مصنوعی
  • وارد شدن آسیب به زبان ناشی از کاشت ایمپلنت دندان غیر اصولی
  • خوردن غذاهای تیز و سخت
  • انواع سرطان های داخل دهان و گلو
  • گاز گرفتن آن
  • دستگاه های ارتودنسی دندان
  • پروتز ثابت دندانپزشکی مانند تاج دندان
  • شکستگی دندان ها
  • پرتو درمانی
  • شکسته شدن کامپوزیت دندان و برخورد با زبان
  • و ….

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو

درمان خونریزی زبان

درمان خونریزی از زبان بستگی به علت بروز خونریزی دارد. شما اول باید علت را بدانید تا متناسب با آن اقدام به درمان کنید. اولا که از خوددرمانی اجتناب کنید و تنها به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. دوما حین درمان به دستوراعمل های دندانپزشک خودتان توجه کنید.

منبع: orthodoctor.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1400
بازدید : 314
نویسنده : mozhgan

بهترین متخصص ارتودنسی دندان در کرج و تهران اینگونه به این سوال پاسخ می دهد:

دیاستما یا (Diastema) به ایجاد فاصله یا گپ بین دندان ها اشاره دارد و میتواند بین دو دندان یا بین تمام دندان ها وجود داشته باشد. مهمترین معضل در خصوص فاصله بین دندان ها بر هم خوردن طرح لبخند، مشکل در جویدن غذا و دشواری در ادای کلمات به شکل صحیح است. چنانچه دیاستما در دندان های جلو ایجاد شده باشد زیبایی لبخند را بیشتر به خطر می‌اندازد و درمان یا اصلاح آن با ارتودنسی دندان و لمینت  دندان و … در اولویت قرار میگیرد

علل دیاستما: علت ایجاد فاصله بین دندان چیست؟

دیاستما مشکل شایعی است که معمولا طیف وسیعی از عوامل باعث ایجاد آن میشوند. اما به طور کلی دو عامل اصلی میتوانند در شکل گیری فاصله بین دندان نقش داشته باشند:

  • شکل و اندازه دندان ها
  • شکل و سایز استخوان فکین
  • بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

درمان دیاستما: چگونه فاصله بین دندان ها را ببنیدم؟

برای بستن فواصل بین دندانی همه چیز به میزان و اندازه فاصله ها دارد. گاهی اوقات فواصل آنقدر کوتاه هستند که نیازی به بستن آن ها نیست. و برعکس گاهی به دلیل زیاد بود دیاستما نیاز است که یک روش اصلاح دندانپزشکی فوری برای بستن این فاصله در نظر گرفته شود. در ادامه با انواع روش های بستن این فواصل آشنا خواهید شد.

درمان ارتودنسی برای بستن فواصل یا دیاستما

بهترین درمان ارتودنسی از مهمترین روش های بستن دیاستما است. این مشکل را متخصص ارتودنسی با کمک انواع دستگاه های ارتودنسی دندان برطرف میکند. رایجترین دستگاه برای اصلاح دیاستما ارتودنسی ثابت فلزی است هرچند که وجود فواصل مشکل شدیدی نیست و میتوان با ارتودنسی نامرئی یا پلاک های شفاف ارتودنسی آن را اصلاح کرد.

روکش ها و ونیرهای دندانی

استفاده از روکش های دندان بهترین روش برای پنهان کردن فواصل یا ترمیم ظاهری آن ها است. روکش های دندانی یا ونیر ها به طور  گسترده در حوزه دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان بکار برده میشوند. مهمترین ونیر دندانی لمینت دندان است که علاوه بر برطرف کردن  مشکل به زیبایی و اصلاح طرح لبخند نیز کمک میکند..

عمل جراحی لثه

همانطور که میدانید لثه ها اطراف تاج دندان را احاطه کرده اند و حتی به صورت جزئی مابین دندان ها قرار دارند. زمانی که بافت لثه دچار تورم شده یا رشد کند، با وارد کردن فشار به دندان ها باعث فاصله گرفتنشان میشود. در این حالت فاصله ای مابین دندان ها ایجاد میشود که عمدتا این فاصله با بافت لثه پر شده است. متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان با انجام عمل جراحی روی بافت لثه اقام به حذف بافت اضافی کرده و سپس فاصله بین دندان یا دیاستما را میبندد.

منبع: orthotips.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1400
بازدید : 313
نویسنده : mozhgan

تا حالا شده برای انجام پروسه های دندانپزشکی مانند نصب انواع ونیر دندان (شامل لمینت دندان، ونیر کامپوزیت، کامپوزیت دندان و …) یا سایر روش های دیگه به یک کلینیک دندانپزشکی برید ولی به جای نام بردن شماره دندانی که به خاطرش به اونجا سر زدید شروع کنید با انگشت تک تک دندونا رو نشون بدید تا به دندانپزشک بفهمونید با کدوم دندونتون مشکل دارید؟ میخوایید در یک چشم به هم زدن شماره دندونی که میخواهید روش کار کنید رو به دندونپزشکتون بگید؟ پس این مقاله رو بخونید تا با انواع روشهای شماره گذاری دندان ها و حتی انواع دندان ها آَشنا شید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی چند دندان

آشنایی بهترین روش شماره گذاری دندان:

روش های مختلفی در سطح جهان برای شماره گذاری دندان ها استفاده میشه. اگه یک روزی قصد پر کردن دندان داشتید و یا خواستید جای دندان خودتون رو با ایمپلنت دندان پر کنید و یا خلاصه هر مشکل دیگری با دندوناتون داشتید که لازم باشه خود دندون رو به دندونپزشک نشون بدید میتونید از این روش برای شماره گذاری دندان های خودتون استفاده کنید: توی این روش فک به  4 قسمت تقسیم میشه ، 2 قسمتِ چپ و راست برای آرواره (فک) بالا و 2 قسمتِ چپ و راست برای آرواره پایین ، شماره گذاری از دندان های جلویی شروع میشه تا انتهای همون ردیف که دندان شماره 8 میشه .

بیشتربخوانید... عصب کشی دندان و ارتودنسی

تو این روش علاوه بر شماره دندان باید به سمت بالا یا پایین و چپ یا راست دندان هم اشاره کنیم . مثلا دندان 6 پایین راست ، اگه به این صورت عمل کنید پزشک شما خیلی سریعتر متوجه خواهد شد که منظور شما کدام دندان هست.

برای مثال فرض کنید که رفتید لمینت دندان نصب کنید و به جای اینکه با انگشت بگید دکتر جان دستم به دامنت این چندتا دندون جلوی من رو لمینت بزن میگید: آقای دکتر دندونای شماره 1 تا 4 از دو طرف فک پایین و 1 تا 4 دو طرف فک بالا رو برام لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت یا کامپوزیت دندان کنید. یا مثلا اگر میخواید ایمپلنت دندان بکارید به متخصص ایمپلنت خودتون میگید آقای دکتر مثلا دندون شماره 4 طرف راست فک پایینم ایمپلنت میخواد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی مثل ارتودنسی دندان  دندانپزشکی اطفال ، جراحی فک و... می توانید به سایت دنداپزشکی ما مراجعه کنید.

منبع: orthoinfo.ir

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1400
بازدید : 314
نویسنده : mozhgan

ونیرهای دندانی روکش هایی هستند که برای مقاصد زیبایی به دندان های شما متصل میشوند. این روکش ها اغلب مشکلات ظاهری دندان ها را برطرف کرده یا پنهان میکنند و در زیباسازی لبخند یا به اصطلاح طراحی و اصلاح طرح لبخند به شما کمک می‌کنند. یکی از مهمترین روکش های دندانی ونیر کامپوزیت است که به دلیل پایین بودن هزینه نهایی به نسبت لمینت ها بسیار مورد استفاده هستند. در این مقاله قصد داریم درباره قیمت ونیر کامپوزیت و عوامل موثر روی هزینه نصب آن ها مطالبی ارائه دهیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

قیمت ونیر کامپوزیت در سال 99 چقدر است؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که یک هزینه یا یک قیمت واحد برای روکش های کامپوزیتی تعریف نشده و همانطور که در ادامه خواهید خواند، هزینه هر واحد روکش متاثر از فاکتورهای زیادی است که همین موضوع باعث میشود ما به جای یک عدد خاص، یک بازه یا محدوده قیمت ارائه دهیم. در حال حاظر در ایران هزینه ونیر کامپوزیت چیزی بین 700,000 تا 1,500,000 تومان است. دقت کنید که این یک بازه قیمت است و چه بسا در برخی کلینیک ها این هزینه کمتر یا حتی مقداری بیشتر شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی قبل از جراحی فک

تفاوت قیمت لمینت با هزینه ونیر کامپوزیت چقدر است؟

هرچند که هم لمینت دندان و هم کامپوزیت هر دو در دسته ونیر ها یا روکش های دندانی هستند اما تفاوت های زیادی با هم دارند. این دو از لحاظ قیمت نیز با هم متفاوتند. قیمت لمینت به ازای هر دندان بیشتر از هزینه کامپوزیت ونیر است و چیزی بین 1,400,000 تا 1,600,000 است. دلیل بالا بودن قیمت نیز مشخص استت زیرا لمینت ها طبیعی تر، زیبا تر و ماندگارتر از کامپوزیت ها هستند.

بیشتربخوانید...  دندانپزشکی در دوران بارداری

چه فاکتورهایی روی قیمت کامپوزیت ونیر تاثیر میگذارند؟

  • کیفیت روکش ها و کار دندانپزشک
  • تعداد دندان‌ها
  • قیمت ونیر کامپوزیت بر اساس جنس و برند ونیر
  • برنامه‌های پرداخت هزینه
  • مکان و موقعیت جغرافیایی

معمولا هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است. نه تنها این، بلکه حتی در شهر بزرگی مانند تهران، هزینه ها ممکن است متفاوت باشد و برای مثال در شرق تهران هزینه ها ممکن است متفاوت از غرب (مخصوصا کلینیک های دندانپرشکی )باشد.

منبع: orthodr.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1400
بازدید : 313
نویسنده : mozhgan

بهترین متخصص ارتودنسی درج و تهران اینگونه به این سوال پاسخ می دهد:

ارتوپدی دندانی از طریق استفاده از وسایل ارتوپدی برای فک و چهره به کمک درمان ارتودنسی آمده است. ارتوپدی دندانی و فاسیال ، روند طبیعی ایجاد رشد و ساختار استخوان بیمار و تعمیر هر گونه عدم تعادل چهره و فک را به عهده دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و لاغری صورت

کمبود استخوان در فک

اگر جمعیت دندانی شما زیاد باشد ممکن است ساختار استخوانی فک تان نا کافی  باشد. از آنجایی که درمان ارتودنسی متمرکز بر ترمیم دندان است و برای اینکه نتیجه نهایی عالی باشد ، تلاش می کند تا  با بهره گیری از ارتوپدی دندانی مشکلات و اختلالات دهان و دندان را بر طرف کند.

علت شلوغی دندان ها در فک چیست؟

اگر دندان های شما در مقایسه با اندازه فک بیش از حد بزرگ باشند قادر نخواهند بود که در فضای موجود قرار بگیرند. این وضعیت مانند رنگ چشم یا رنگ پوست به طور کلی ارثی است. یکی دیگر از دلایل مهم می تواند زودتر یا دیر تر از دست رفتن دندان های اولیه باشد که می تواند منجر به جوانه زدن نامناسب دندان های دائمی شود.

انواع درمان ارتودنسی برای اصلاح دندان های پرجمعیت

بریس شایع ترین نوع درمان ارتودنسی است. به طور معمول درمان با براکت های سنتی برای صاف کردن دندان هایی که تحت تاثیر نامنظمی و مسائل مربوط به هم ترازی هستند استفاده می شود. ارتودنسی می تواند ثابت یا قابل جابه جایی باشد. براکت های ارتودنسی ثابت تنها به وسیله متخصص شما می توانند برداشته شوند. اما دستگاه های ارتودنسی متحرک( مثلا ارتودنسی نامرئی)  قابل جابه جایی هستند با این حال ارتودنتیست شما توصیه می کند آنرا برای ساعت های زیاد از دهان خود خارج نکنید. بریس شامل براکت ها و سیم های قوس دار ارتودنسی است که در سرتاسر دندان نصب می شود.

براکت ها را به چه وسیله ای می توان به دندان اتصال داد؟

براکت ها به دندان ها به وسیله چسب مخصوص دندان متصل می شوند . سیم های قوس دار و انعطاف پذیر به براکت ها متصل می شوند. فشار دائمی که سیم قوس دار به دندان ها اعمال می کند بر اساس طرح و برنامه حساب شده ای است. در روند پیشرفت براکت ها از گذشته تا به امروز ما با انواع براکت های ارتودنسی آشنا می شویم

جهت آشنایی با نحوه انجام دندانپزشکی در دوران بارداری اینجا کلیک کنید.

منبع: chalava.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1400
بازدید : 304
نویسنده : mozhgan

روش های ترمیمو زیبایی دندان. با بهترین متخصص ارتودنسی دندان در تهران همراه باشید.

خنده، بخصوص زیبا و جذاب آن، همیشه آبی بوده بر روی آتش و راهی بوده برای برقراری ارتباط و حفظ آن. به همین دلیل بسیاری از افراد دارای هوش هیجانی بالا با آگاهی از قدرت لبخند و خنده، استفاده از این ابزار را در کارهای روزمره مدنظر داشته و اگر راهی برای بهتر و زیباتر شدن لبخند به آنها پیشنهاد شده آنرا بررسی کرده اند. برای خنده زیبا با دندان های ردیف شده، در دوره های متفاوت راههایی مثل کشیدن دندان ها و جایگزین کردن دندان ها با دندان مصنوعی تا روکش کردن دندان ها، لمینت دندان ، ترمیم با کامپوزیت و ارتودنسی دندان پیشنهاد شده است.

جهت آشنایی با نحوه انجام دندانپزشکی در دوران بارداری اینجا کلیک کنید.

معایب و مزایای روش ارتودنسی و لامینت:

از نظر من مهمترین مسئله حفظ سلامت دندان ها است. در درمان لامینیت سطح بسیار نازک ولی بسیار مهمی از سطح دندان که شامل مینا می باشد تراشیده می شود و بجای آن ماده ترمیم مصنوعی قرار داده می شود. عمده مقاومت دندان در برابر سایش و تحریکات حرارتی وابسته به وجود مینای دندان است. بنابراین اگر پوششی بجای آن قرار داده نشود بروز حساسیت های دندانی در زمان برداشتن لامینیت اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به این مفهوم که درمان لمینت دندان های پوسیده یک درمان انتخابی و برگشت پذیر نیست که اگر فرد تمایلی به استفاده از آن نداشت آنرا بردارد و درمان را خاتمه دهد. از طرف دیگر اگر از بافت دندان کمتر برداشته شود و ضخامت ماده ترمیمی به فضای لثه تجاوز کند هم مشکلات مرتبط با لثه بروز خواهد کرد. برای درک موضوع توجه شما را به جرم گرفتن دندان ها و عقب نشینی لثه ناشی از آن جلب می کنم. قرار گرفتن هر ماده اضافه مثل جرم و موادترمیمی واکنش بافت های لثه را در پی دارد. عکس این موضوع هم صادق است یعنی اگر ماده ترمیمی ضخامت کمتری نسبت به اندازه دندان داشته باشد عکس العمل لثه با افزایش حجم لثه خود را نشان خواهد داد.

ایراد عمده درمان ارتودنسی طول دوره درمانی نسبتا زیاد آن است که به همین دلیل افراد  به سمت راههای درمانی نادرست تشویق می شوند. این مسئله ممکن است در ابتدا منطقی بنظر برسد ولی واقعیت ماجرا در این است که درمان ارتودنسی در طول دوره زمانی ۱/۵ تا ۲ سال انجام می شود ولی درمان های ترمیم زیبایی همانند درمان های لمینت درمان هایی هستند که فرد را در تمام مدت عمر گرفتار می کند.

منبع: gymju.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1400
بازدید : 288
نویسنده : mozhgan

هنگامی که شما به دنبال جلوگیری از بیماری ورم لثه یا بیماری لثه هستید، مهم است که هر روز دهانشویه را در برنامه مراقبت از دهان خود قرار دهید. حین استفاده  از دهانشویه ها همانطور که آن ها با هم را مقایسه می کنید، متوجه خواهید شد که برخی از آن ها تنفس بهتر، بعضی ها از مزایای ضد نفخ برخوردار هستند، بعضی دیگر به جلوگیری از ورم لثه کمک می کنند، و گاهی اوقات شما می توانید ترکیبی از این مزایا را در یک دهانشویه خوب پیدا کنید.

بیشتربخوانید... بهترین متخصص ‌ترمیم و زیبایی دندان

بیماری لثه چیست؟

بیماری های لثه از شایعترین علل مراجعه افراد به کلینیک های دندانپزشکی هستند. این بیماری ها اغلب با ورم لثه و التهاب آن همراه  هستتند. جینجویت و بیماری پریوودنتال مهمترین بیماری های مربوط به لثه هستند. این بیماری ها باعث تخریب بافت لثه میشوند

بهترین روش درمان بیماری لثه چیست؟

این بیماری را هرچه زودتر درمان کنیم بهتر است زیرا  میتواند باعث عفونت لثه، استخوان فک و حتی مشکلات قلبی شود. درمان اولیه شامل پیشگیری است، درمان  ثانویه شامل جرم گیری دندان و درمان نهایی شامل انواع جراحی های لثه است. گاهی اوقات در کنار این روش های برای بهبود طرح لبخند اقدامات ترمیم و زیبایی دندان زیر نیز در نظر گرفته میشود:

  • بلیچینگ دندان
  • ونیر دندان (روکش های دندانی)
  • لمینت دندان (نوعی ونیر دندان)
  • ونیر کامپوزیت (نوعی ونیر)
  • کامپوزیت دندان
  • و …

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان

نکته:

چنانچه نبود دندان یا از دست رفتن تعدادی از دندان ها باعث ایجاد بیماری لثه شده باشد در کنار روش های درمان از جایگزین  های دندان مانند ایمپلنت دندان نیز استفاده میشود. حین انتخاب بهترین دهانشویه که میزان ورم لثه را کاهش میده به دو عامل اصلی زیر توجه کنید:

1. شستشوی دهان با الکل

الکل یک جزء اصلی در بسیاری از دهان شویه ها است، که برخی از آنها باعث ایجاد احساس سوزش در دهان می شوند. در حالی که دهانشویه های مبتنی بر الکل کمک می کنند تا اثرات باکتری های را از بین ببرند، احساس سوزش باعث می شود دهانوشه های حاوی  ارصد بالای الکل را یک دهانشویه خوب در نظر نگیریم. سعی کنید میزان شوینده های موجود در مایع شستشوی انتخابی شما متعادل باشد. این امر مخصوصا در دندانپزشکی اطفال و دندانپزشکی بارداری بسیار بسیار حائز اهمیت است.

2. دهانشویه برای لثه های حساس

برخی از مواد تشکیل دهنده دهانشویه ها بعضی افراد را تحریک می کنند، مخصوصا افرادی که لک های حساس دارند. شما همچنین ممکن است دهان خود را برای یک مدت کوتاه پس از یک روش دندانپزشکی حساس تر است. اگر دندان حساس دارید، دهانشویه بدون الکل را در نظر بگیرید. این می تواند به شما در جلوگیری از احساس سوزش ما در مورد بالا صحبت می کند و در عین حال مزایای بهداشت دهانشویه را نیز ارائه می دهد.

منبع: bestdentists.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1400
بازدید : 306
نویسنده : mozhgan

رژیم کم کربوهیدرات به رژیم غذایی‌ ای گفته می‌شود که در آن بدن میزان کمی کربوهیدرات دریافت می‌کند، در عوض مقدار بیشتری گروه‌های غذایی دیگر جایگزین کربوهیدرات‌های شکم‌پُرکن می‌شوند و در نهایت ما وزن کم می‌کنیم. در رژیم کم کربوهیدرات مصرف غذاهای شیرین، پاستا و نان محدود می‌شود و در عوض پروتئین بیشتر، چربی‌ها و سبزیجات سالم وارد بدن می‌شوند.

بیشتربخوانید... عمل لاغری

خوشبختانه رژیم‌های غذایی که کربوهیدرات محدودی دارند، متنوع هستند. مطالعات نشان می‌دهند رژیم کم کربوهیدرات می‌تواند در بهبود سلامت شما و البته کاهش وزن که این روزها دغدغه‌ی بسیاری از ماست، مؤثر باشد.

خوراکی‌های غیرمجاز در رژیم کم کربوهیدرات

  • شکر: نوشابه، انواع آب‌میوه‌های صنعتی، آبنبات، بستنی و دیگر خوراکی‌های شیرین
  • غلات حاوی گلوتن: گندم، جو و چاودار
  • چربی‌های ترانس‌ بالا: روغن‌های هیدروژنه
  • روغن‌های دانه‌ها و گیاهان حاوی امگا ۶ به بالا: روغن تخم کتان، روغن دانه‌ی سویا، روغن آفتابگردان، روغن هسته‌ی انگور، روغن دانه‌ی ذرت، روغن گلرنگ و کانولا؛
  • شیرین‌کننده‌های مصنوعی: اسپارتام، ساخارین، سوکرالوز و استفاده از استویا (شکربرگ) به عنوان جایگزین شکر؛
  • غذاهای رژیمی و کم‌چرب: بسیاری از محصولات لبنی، غلات، حبوبات و انواع کراکرها
  • غذاهای فرآوری‌شده: اکثر محصولاتی که به‌صورت صنعتی و بسته‌بندی‌شده در کارخانه‌‌ها تولید می‌شوند.

بیشتربخوانید... چاقی و افسردگی

خوراکی‌های مجاز در رژیم کم کربوهیدرات

  • گوشت: انواع گوشت قرمز؛ گوشت گاو، بره، گوشت مرغ، بوقلمون و غیره؛
  • ماهی: ماهی قزل‌آلا، سالمون، روغن ماهی کوچک
  • تخم‌مرغ: تخم‌مرغ‌های غنی شده با امگا‌۳
  • سبزیجات: اسفناج، کلم بروکلی، گل کلم، هویج و انواع سبزیجات دیگر؛
  • میوه‌ها: سیب، پرتقال، گلابی، زغال اخته و خانواده‌ی توت‌فرنگی؛
  • آجیل‌ و تخمه: بادام، گردو، تخمه‌ی آفتابگردان و غیره؛
  • لبنیات پرچرب: پنیر، کره، خامه و ماست کم‌چرب؛
  • چربی و روغن‌های سالم: روغن نارگیل، کره، روغن زیتون و روغن جگرِ ماهی؛

خوراکی‌هایی که گاهی مجاز به خوردن‌شان هستید

  • انواع سیب‌زمینی: سیب‌زمینی شیرین مناسب‌تر است
  • غلات بدون گلوتن: برنج، جو، کینولا (نوعی غله مشابه برنج است، سرشار از مواد مغذی همانند آهن، روی، سلنیم و ویتامین E) و غیره؛
  • حبوبات: عدس، لوبیا، لوبیا چیتی و…؛
  • شکلات تلخ: حواس‌تان باشد شکلات تلخ‌تان را از برندهای قابل‌اعتماد انتخاب کنید و دقت کنید که میزان کاکائوی آن بالای ۷۰ درصد باشد.

منبع:  dandooneman.ir



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1400
بازدید : 313
نویسنده : mozhgan

در این مقاله به بررسی کیست های دهانی و کیست لب یا همان موکوسل پرداخته ایم ، که شامل مواردی همچون علت پیداش این کیست ها، علائم و نحوه تشخیص و نحوه درمان آنها است. با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

موکوسل لب یا کیست لب چیست؟

طبیعی است که کمی نگران باشید هنگامی که یک توده جدید روی بدن شما شکل می گیرد. اگر شما یا فرزندتان یک تورم نرم در دهانتان یا لبتان شکل گرفته است، ممکن است فقط یک موکوسل باشد.  این عارضه در اصل یک کیست بی ضرر است. در مرکز موکوسل یک غده بزاقی کوچک قرار داره ، که باعث بزاق دهان شماست . بزاق شما از طریق غدد بزاقی به داخل دهان انتقال می یابد. در این مشکل، یکی از این کانال ها می تواند آسیب دیده یا مسدود شود. این مشکل اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما بارها و بارها لب یا گونه پایین خود را گاز میگیرید . خوردن ضربه ای به صورت نیز میتواند باعث اختلال در این مجرا ها شود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت

علائم

موکوسل ها اغلب در داخل لب پایین شما، لثه ها، سقف دهان یا زیر زبان شما شکل میگیرد. کیست هایی که در کف دهان هستند، ranulas نامیده می شوند. این ها نادر هستند، اما به دلیل اینکه آنها بزرگتر هستند، می توانند مشکلات بیشتری در گفتار، جویدن و بلعیدن ایجاد کنند. با وجود این علائم زیبایی طرح لبخند نیز به خطر میافتد.

علائم

  • متحرک و بدون درد است
  • نرم، گرد، گنبد شکل
  • سطح مرواریدی یا نیمه روشن یا رنگش مایل به قرمز باشد
  • قطر 2 تا 10 میلیمتر داشته باشد

آیا با وجود موکوسل میتوان اصلاح طرح لبخند انجام داد؟

دندانپزشکان معمولا تا زمانی که مشکلی متوجه دهان و دندان شما باشد برخی  پروسه های دندانپزشکی را در نظر نمیگیرند. برای مثال تا زمان برطرف شدن موکوسل محال است که عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان انجام داده شود زیرا احتمال شکست عمل را بالا میبرد.

به طور مشابه انجام پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند نصب ونیر دندان نیز به دلیل اینکه  عارضه میتواند بدتر شود به تاخیر میافتد. نصب لمینت دندان اقساطی، ونیر کامپوزیت و در کل کامپوزیت دندان حتما باید در شرایطی که مشکلات اینچنینی وجود ندارد انجام داده شود.

درمان موکوسل ها

موکوسل اغلب بدون درمان خوب می شود. اما گاهی اوقات درمان سرخود آنها را بزرگتر می کند. پزشک، متخصص دندانپزشکی کودکان، متخصص دندانپزشکی بارداری خود را از وجود این عارضه باخبر سازید تا به  صورت اصولی به شما کمک  کند این مشکل را برطرف کنید.

منبع: karajortho.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1400
بازدید : 290
نویسنده : mozhgan

پوسیدگی دندان از جمله شایعترین شکایات مراجعین به کلینیک های دندانپزشکی است. این مشکل  در اصطلاح عامیانه به نام کرم خوردگی شناخته میشود و میتواند دندان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. روش های زیادی برای درمان، ترمیم و یا حتی پیشگیری از پوسیدگی دندان وجود دارد. مهمترین روش درمان کرم خوردگی دندان ها مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی و کمک گرفتن از یک دندانپزشک خوب است. اما روش های خانگی نیز برای اینکار وجود دارد. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی دندان همراه باشید.

نحوه پیشگیری و درمان کرم خوردگی و پوسیدگی دندان  در خانه چگونه است؟

اگر چه گام هایی برای جلوگیری از به وجود آمدن حفره در مینای دندان شما وجود دارد و اگر فرایند پیشگیری از پوسیدگی  دندان را در خانه متوقف کرده اید و اگر فکر می کنید حفره دارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که قرار ملاقات با دندانپزشک خود را برای درمان تعیین کنید. در مراحل اولیه، ممکن است دچار پوسیدگی  جزئی دندانی شوید. اما، همانطور که موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی خاطرنشان می کند، هنگامی که مینای دندان کاملا تضعیف و نابود می شود، تنها دندانپزشک می تواند آسیب های ناشی از کرم خوردگی را ترمیم کند. بنابراین در اولین قدم به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر  کودک دارید و با پوسیدگی دندان مواجه است  او را به یک متخصص  دندانپزشکی کودکان  نشان دهید و اگر باردار هستید به مطب یک متخصص دندانپزشکی بارداری مراجعه کنید تا مشکلات  پوسیدگی و کرم خوردگی  دندان شما را مدیریت کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان و بارداری

معکوس کردن حفره های اولیه

اگر چه فقط یک دندانپزشک می تواند یک حفره دندانی را تشخیص دهد، شما ممکن است با نگاهی به دندان هایتان در آینه ببینید که نشانه های اولیه کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان را تجربه کنید

در این مرحله شما می توانید دندان را دوباره تقویت و ترمیم کنید  و پوسیدگی را متوقف کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند با استفاده از بافت های ضد باکتری یا خمیر دندان که حاوی فلوراید و کلسیم هستند برای ترمیم دندان استفاده کنید. بنابراین مهمترینکاری که در خانه میتوان برای درمان  انجام داد تنها رعایت نکات بهداشت دهان و دندان است. یعنی مسواک زدن، پرهیز از مصرف غذاهای مضر و قندی و …

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

اگر در مراحل اولیه نتوانید پوسیدگی را متوقف کرده و معکوس کنید دیگر به سختی میتوانید به درمان کرم خوردگی در خانه اقدام کنید. اگر  کار از کار بگذرد احتمالا دندان مشا از بین میرود و نیاز به یک روش جایگزی دندان مانند ایمپلنت دندان پیدا خواهید کرد. در خوشبینانه ترین حالت اگر دندان خود را از دست ندهید باید با یکی از روش های اصلاح طرح لبخند مانند لمینت دندان، ونیر دندان و سایر روش های دیگر به ترمیم مینای دندان اقدام کنید.

منبع: karajdentists.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1400
بازدید : 315
نویسنده : mozhgan

بهترین متخصص ارتودنسی دندان در کرج و تهران اینگونه به این سوال پاسخ می دهد:

اینویزیلاین ها و ریتینر ها (نگهدارنده های ارتودنسی) هر دو دستگاه های ارتودنسی هستند که در جهت صاف شدن دندان ها مورد استفاده قرار میگیرند. با وجود اینکه شکل ظاهری مشابهی با هم دارند اما کاربردشان متفاوت است. اگر شما هم تا کنون فکر میکردید این دو دستگاه یکی هستند حتما پیشنهاد میکنیم که این مقاله  را بخوانید.

جهت آشنایی با نحوه انجام دندانپزشکی در دوران بارداری اینجا کلیک کنید.

اینویزیلاین چیست؟

اینوزیلاین یا (Invisalign) از جدیدترین دستگاه های ارتودنسی دندان هستند که به جهت صاف و یکدست شدن دندان های کج و سایر مشکلات جزئی تا متوسط دندان ها مورد استفاده قرار میگیرند. این دستگاه ها به پلاک ارتودنسی شفاف نیز شهرت دارند که به جاجایی و صاف شدن تدریجی دندان ها کمک زیادی میکنند.

نحوه استفاده از اینوزیلاین ها

علاوه بر الاینر، به این دستگاه ها، ارتودنسی متحرک نیز گفته میشود یا به عبارت درست تر، اینویزیلاین ها در دسته ارتودنسی متحرک قرار دارند. حتی به خاطر شفاف بودنشان  اغلب به آن ارتودنسی نامرئی نیز میگویند. اینویزیلاین ها را باید روزانه حداقل 22 ساعت استفاده کرد.

بیشتربخوانید... دندانپزشک زیبایی کیست؟

ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی چیست؟

مهمترین تفاوت ریتینر و اینوزیلاین ها در نوع کاربرد آن ها است. همانطور که گفته شد اینویزیلاین ها را برای صاف کردن دندان ها استفاده میکنند اما برعکس آن ها، ما از ریتینر ها درست بعد از اتمام ارتودنسی دندان و صاف شدن آن ها استفاده میکنیم. از آنجا که بعد از ارتودنسی این امکان وجود دارد که دندان ها دوباره کج شوند باید از ریتینر ها برای ثابت شدن و ممانعت از حرکت آن ها استفاده شود. بنابراین ما از این دستگاه ها برای صاف ماندن دندان ها تا مدتی بعد از ارتودنسی استفاده میکنیم.

نحوه استفاده از ریتینر ارتودنسی

مدت زمان استفاده و یا نحوه استفاده از نگهدارنده ها نیز یک تفاوت ریتینر با اینویزیلاین ها است. اگر خاطرتان باشد ما گفتیم که اینویزیلاین ها را باید حداقل 22 ساعت در طول شبانه روز استفاده کرد اما ما نگهدارنده ها را معمولا در طول شب استفاده میکنیم. یعنی لزومی به استفاده  طولانی مدت ندارد . تنها به جهت حفظ صاف بودن دندان ها در شب ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

منبع: tehranortho.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1400
بازدید : 311
نویسنده : mozhgan

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه صناعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است، اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد. علائم یک زبان سبز معمولا پس از درمان شرایط زیر اتفاق می افتد. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی دندان همراه باشید.

جهت آشنایی با ارتودنسی کودکان اینجا کلیک کنید.

پنج علت زبان سبز

  • برفک دهانی

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان و دندان ضعیف ممکن است منجر به عفونت شود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل است. ریزش دهان هنگامیکه این مخمر در دهان و زبان غلبه می کند ، اتفاق می افتد. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی اطفال بیشتر مورد توجه باشد.

  • لوکوپلاکیا

لوکوپلاکیا سبب ایجاد یک لکه سفید در دهان یا زبان می شود که ممکن است در طول زمان سبز شود یا تغییر رنگ داده شود. لوکوپلاکیا اغلب با مصرف الکل یا دخانیات مرتبط است همچنین ممکن است شکست ایمپلنت دندان باعث بروز این مشکل شود.

  • زبان مودار

 زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سیز رنگ می شود. این امر به دلیل ایجاد سلول های کراتین رخ می دهد که پروتئین هایی هستند که موهای انسان را تشکیل می دهند. این ساختار می تواند به زبان بافتی خشن و مودار بدهد. این سطح خشن همچنین زمینه ای عالی برای رشد باکتری ها و قارچ ها فراهم می کند که می تواند زبان سبز را نیز ایجاد کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و لاغری صورت

  • زبان جغرافیایی

 زبان جغرافیایی یک وضعیت و بیماری بی ضرر است که موجب بروز دایره هایی در زبان می شود. این تکه ها اغلب به نظر می رسد به عنوان یک نقطه قرمز تیره با یک مرز بال سفید در ابتدا، اما آنها ممکن است در طول زمان تغییر رنگ. این ضایعات همچنین ممکن است در طول زمان شکل یا مکان را تغییر دهند و اغلب ناپدید می شوند و دوباره ظاهر می شوند.

  • سیفلیس

 سیفلیس نوعی عفونت باکتریایی است که می تواند در طی بارداری از نظر جنسی انتقال یابد یا از مادر به کودک منتقل شود. بنابراین در صورت مشاهده علائم لازم است که حتما به یک متخصص دندانپزشک بارداری که در زمینه  دندانپزشکی  بارداری فعال است مراجعه کنید.

سایر علل احتمالی برای توجیه علت و چون و چرایی زبان سبز عبارتند از:

  • سطح پایین بهداشت دهان و دندان
  • مصرف برخی آنتی بیوتیک ها
  • عفونت گلو یا دستگاه تنفسی فوقانی که به زبان منتقل میشود
  • خروج ترشحات از بخش های مختلف گلو و دهان
  • مصرف مواد مخدر
  • تغییرات موقت رنگ ناشی از مکمل ها یا غذاهای حاوی کلروفیل است
  • استفاده از روکش های دندانی (لمینت دندان ، کامپوزیت دندان و...) غیر استاندارد و ارزان

منبع: lachine.ir



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 23 آبان 1400
بازدید : 333
نویسنده : mozhgan

اکثر مردم دچار ریزش های قرمز یا لکه های قرمز روی سقف دهان  خود در برخی موارد می شوند. علل رایج این پدیده عبارتند از سوزش از مواد غذایی، پروتزهای دندانی یا عفونت دهان و گلو. لکه های قرمز روی سقف دهان ممکن است باعث تحریک شود، اما آن ها معمولا بی ضرر هستند و باید خودشان به مرور زمان ناپدید شوند. مردم اگر دچار نگرانی اند و یا نمی دانند چه چیزی باعث ایجاد لکه ها می شوند، مراجعه به دندانپزشک می تواند ایده خوبی باشد زیرا ممکن است نشانه ای از چیزی جدی تر باشد. در این مقاله، ما به عواملی می پردازیم که می توانند عامل بروز لکه های قرمز روی سقف دهان باشند و روش هایی برای شناسایی و جلوگیری از وقوع آن خواهیم گفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

شایعترین علل بروز لکه های قرمز روی سقف دهان

دلایل زیادی برای توجیه  این عارضه وجود دارد اما ما سعی کرده ایم که مهمترین علل را در ادامه لیست کرده و توضیح دهیم.

گلودرد استرپتوکوکی

گلودرد استرپتوکوکی یک عفونت است که بر گلو و لوزه ها اثر می گذارد. گروهی از باکتری هایی که استرپتوکوک نامیده می شوند مسئول بروز این عفونت هستند. نقاط کوچک قرمز، پتشی های و لکه های قرمز روی سقف دهان، نشانه ای رایج از عفونت استرپتوکوک است.

سایر علائم گلو درد عبارتند از:

  • تب
  • درد در هنگام بلع،
  • قرمز و تورم شدن لوزه ها
  • گره های لنفی متورم در گردن.

اگر یک فرد مظنون به این عفونت که دچار استرس می شود، باید پزشک یا متخصص گوش، بینی و گلو را مراجعه کند. درمان معمولا شامل دوره ای از مصرف آنتی بیوتیک ها، نوشیدن زیاد مایعات و استراحت کافی است. میتوانید در کنار تمخصص گوش و حلق و بینی به دندانپزشک، متخصص دندانپزشکی کودکان و دندانپزشک بارداری خود نیز مراجعه کنید.

بیشتربخوانید...  ریتینر ارتودنسی

آسیب فیزیکی

یکی از رایج ترین دلایل ایجاد یک نقطه قرمز یا درد در سقف دهان ناشی از یک آسیب ناگهانی مانند برش یا سوزش است. این مورد ممکن است به دلیل نوشیدن چیزی بیش از حد گرم و یا از خوردن غذایی است که باعث کبودی از گزش یا جویدن می شود.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی در دوران بارداری

سایر شرایطی که می تواند منجر به آسیب جسمی و کبودی دهان شود، عبارتند از:

  • دندان مصنوعی نامناسب
  • لبه یک دندان شکسته
  • پر کردن ناهموار دندان
  • و یا تاج های شکسته
  • آسیب ناشی از پل یا بریج دندانپزشکی
  • شکست ایمپلنت دندان
  • وارد شدن آسیب یک ونیر دندان شکسته و زخم کردن داخل دهان
  • حساسیت یا واکنش آلرژیک به مواد معدنی خاصی در برخی از خمیر دندان یا دهانشویه ها

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 23 آبان 1400
بازدید : 308
نویسنده : mozhgan

انجام  بهترین عمل لاغری در تهران مزایای بسیار زیادی برای افراد چاق دارد اما اجازه بدهید که به صورت خلاصه به معرفی تعدادی کمی از مزایای عمل اسلیو معده بپردازیم:

کاهش وزن در این عمل درست مشابه عمل بای پس معده قابل توجه و زیاد است.

با اینکه حجم معده کم میشود اما به دلیل اینکه انتهای معده همچنان سالم و دست نخورده باقی میماند، شخص به سوء جذب مواد غذایی مبتلا نمیشود.

مدت زمان انجام عمل کوتاه و ریکاوری کم دردسر تر است .

در مقایسه با بای پس معده، خطر نشت مواد غذایی نسبتا کمتر است خطر ابتلا به فتق داخل شکم در این عمل لاغری به شدت کاهش میابد.

بیشتربخوانید... روش های طبیعی و غیرطبیعی لاغری

نیاز کمتری به ویزیت متخصص جراحی لاغری و ارزیابی های بعدی دارد.

یک روش هوشمندانه و مقرون به صرفه است (هزینه عمل اسلیو معده در مقایسه با سایر روش ها کمتر است)

خطر ابتلا به کم خونی بعد از عمل اسلیو بسیار کم است.

در اکثر موارد خطر ریزش مو و مدت زمان رویش و تقویت مجدد مو، کمتر است.

احتمال بزرگ شدن و کش آمدن معده در آن کم است.

 در صورت لزوم میتوان به عنوان عمل ثانویه و ایمن ترین عمل جراحی لاغری برای اشخاصی که عمل چاقی ناموفق داشته اند مورد استفاده قرار بگیرد.

به نسبت سایر روش های جراحی، پوست، در این عمل چندان آویزان و شل نمیشود.

با این عمل میتوان تا حد زیادی فشار خون بالا و دیابت نوع دو را کنترل کرده و حتی درمان کرد. بعد از عمل، اگر بیمار دیابت داشته باشد نیازش به داروهای دیابت و انسولین به شدت کاهش میابد.

به نسبت سایر روش های جراحی لاغری، نظیر بای پس روده یا بای پس معده، عمل اسلیو، طول عمر بیشتری دارد و تجربه جراحان و متخصصان حوزه جراحی چاقی در آن بسیار زیاد است. بنابراین انجام آن با عوارض کمتری همراه است.

امکان استاندارد سازی بیشتر روش جراحی وجود دارد.

به دلیل کوتاه بودن زمان عمل اسلیو معده ، خطر ایجاد ترومبوز وریدی و ریوی بسیار کم است.

بیشتربخوانید... ارتباط بین چاقی و سرطان

در کوتاه مدت عوارض بسیار کمی را تجربه خواهید کرد

علاوه بر این، ریسک عوارض در میان مدت و بلند مدت نیز بسیار کمتر است.

میزان مرگ و میر در این عمل بسیار بسیار اندک و کمتر از ۱ درصد است.

خوشبختانه هم در کوتاه مدت و هم در درازمدت نتایج خوبی در انتظار بیمار است. یعنی شخص در کوتاه مدت از تعدادی مزایای عمل اسلیو معده بهره مند میشود و دراز مدت هم از تعدادی دیگر. جهت کسب اطلاعت بیشتر اینجا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com