عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1402
بازدید : 138
نویسنده : mozhgan

کاشت طبیعی ابرو فرآیندی شبیه به کاشت مو است. در واقع فولیکول‌های سالم باید به قسمتی از ابرو که دچار ریزش شده است، انتقال یافته و پیوند انجام گیرد. اما اکنون این سوال پیش می‌آید که فولیکول مو از کجا تامین می‌گردد؟ اگر متخصص بخواهد از مو‌های موجود در ابرو برای استخراج فولیکول استفاده کند، قطعاً همان قسمت که مشکلی ندارد نیز تخلیه خواهد شد. لذا کاشت مو برای ابرو با استفاده از فولیکول موی پشت گوش و یا در درجه دوم، موی پشت سر انجام خواهد شد.

مراحل کاشت ابرو طبیعی

در ادامه تمامی مراحل کاشت ابرو از ابتدا تا انتها را برای شا عزیزان بیان کرده‌ایم:

مرحله اول : طراحی ابرو

در اولین قدم شما باید با پزشک خود صحبت کنید و به او بگویید چه مدل ابرویی را دوست دارید. در زمان کاشت به همان شیوه که دوست دارید، طراحی ابرو انجام گرفته و کاشت فولیکول‌ها در محدوده مشخص شده صورت می‌گیرد.

مرحله دوم : برداشت گرافت

مو به صورت دسته‌های تک شاخه‌ای، دوشاخه، سه شاخه و چهار شاخه رشد می‌کند که به هر شاخه، گرافت گفته می‌شود. اکنون متخصص برای ایمپلنت ابرو، به سراغ برداشت گرافت از بانک مو خواهد رفت.

مرحله سوم : کاشت فولیکول

سپس فولیکول مو در قسمتی از ابرو که ریزش داشته است، کاشته می‌شود. این مرحله به دقت بالایی نیاز دارد تا هم فولیکول در عمق مناسب قرار گرفته و هم زاویه کاشت متناسب با طرح اولیه باشد.

کاشت ابرو با خواب طبیعی

روبروی آینه بایستید و به ابرو‌های خود دقت کنید. متوجه می‌شوید که هر ابرو از سه زاویه تشکیل شده است و جهت رشد مو‌ها در ابرو به گونه‌ای است که به اصطلاح‌ خواب طبیعی در آن رعایت شده است. زمانی که قرار است کاشت ابرو را انجام دهید، باید به مسأله خواب طبیعی ابرو‌ها نیز توجه کنید. در واقع این موضوع به مهارت متخصص بستگی دارد که چه اندازه با ظرأفت عمل کند تا کاشت ابرو با خواب طبیعی اتفاق بیفتد. روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد ولی متخصص عمدتاً به سراغ روش FIT ، SUT و FUT می‌رود. از مزایای پیوند ابرو با خواب طبیعی عبارتند از:

 

  • ابرو‌های شما ظاهری کاملاً طبیعی و یکنواخت خواهند داشت به گونه‌ای که چهره شما را جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد کرد.
  • نیازی نیست که از این به بعد به سراغ روش‌های مصنوعی همانند میکروبیلدینگ، سایه یا هاشور بروید بلکه ابرو‌های طبیعی خود را دارید که همانند سایر مو‌های موجود در ابرو، رشد می‌کنند و می‌توانید حتی رنگ و حالت آن‌ها را تغییر دهید.
  • این روش برخلاف روش‌های آرایشی، ماندگاری همیشگی دارد. بنابراین اگر شما به خوبی از ابرو‌های خود مراقبت کنید، بعد از کاشت ابرو از نتیجه پیوند راضی خواهید بود.


:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1402
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

افراد بسیاری به منظور انجام ابدومینوپلاستی به پزشک مراجعه می کنند و پزشک نیز پس از شنیدن خواسته ها و نیاز هایشان، جراحی لاغری را به آنان پیشنهاد می کند. علت این امر درک نادرست افراد از جراحی ابدومینوپلاستی است. در واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف عمل اسلیو معده یا عمل ساسی معده که از روش های جراحی لاپاراسکوپی هستند، درمان چاقی مفرط و تغییر رویه زندگی بیمار می باشد

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.

بیشتربخوانید... عوارض مینی بای پس معده

چه کسانی کاندید خوبی برای ابدومینوپلاستی هستند؟

تصمیم انجام جراحی های زیبایی کاملا شخصی بوده و علت انجام آن ها نیز در هر شخص متفاوت است. ابدومینوپلاستی نیز ممکن است به دلایل مختلفی انجام گیرد. بهترین کاندید برای  انجام این جراحی افرادی هستند که علاوه بر برخورداری از سلامت کامل و دوری از سیگار، وزنی ایده آل داشته و انتظارات واقع گرایانه ای از نتیجه ی جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشند. در صورت داشتن هر یک از ویژگی های زیر، شما کاندید خوبی برای این جراحی به حساب می آیید.

  • به کمک ورزش و رژیم لاغری توانسته اید وزن کم کنید اما چربی های شکمتان هنوز آب نشده و نافرم هستند.
  • پس از بارداری، پوست و عضلات شکمتان کشیده و شل شده است.
  • پس از کاهش وزن بسیار، دور شکمتان پوست های اضافه آویزان شده است.
  • با اینکه خوش هیکل هستید اما همیشه شکم دارید.

بیشتربخوانید... پلیسه معده

مقایسه جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که برای زیباسازی و اصلاح نواقص شکم پس از کاهش وزن بسیار یا بارداری یا هر اتفاق دیگری انجام می شود. در واقع این جراحی نباید به عنوان روشی برای درمان چاقی مفرط یا حذف چربی های احشایی در نظر گرفته شود. چربی های احشایی یا شکمی در بین ارگان های بدن انباشته می شوند که ابدومینوپلاستی نمی تواند آنها را درمان کند. این چربی ها سمج ترین ها هستند و به همین دلیل بسیار سخت آب می شوند. این چربی ها در صورت آب نشدن، می توانند منجر به دیابت نوع دو، مقاومت انسولین، سندروم ایکس و دیگر بیماری های مرتبط با چاقی شوند در صورتی که بیمار از چاقی مفرط رنج می برد بهترین راه حل دائمی، انجام جراحی لاغری است. عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی های لاغری روشی برای کاهش چربی ها و کاهش سطح BMI بدن می باشند. به همین دلیل در صورتی که نیاز به جراحی لاغری دارید به سراغ ابدومینوپلاستی نروید زیرا کمکی به آب کردن چربی هایتان نخواهد کرد.

جهت مطالعه بیشتر اسلیو سرجن را از دست ندهید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1402
بازدید : 129
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی اقساطی از تدابیری است که توسط جامعه دندانپزشکان برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که این کار با توجه به شرایط و وضعیت مراجعه کنندگان اعمال می شود. اغلب افراد به دلیل هزینه های زیاد برای ارتودنسی، از مراجعه به متخصص ارتودنسی خودداری می کنند؛ اما تاخیر در درمان و مراجعه دیرهنگام دارای معایبی برای بیماران است. برای راحتی و آسودگی خاطر بیماران، ارتودنسی به صورت اقساطی پذیرش و انجام می شود و این اقساط در طول بازه زمانی درمان توسط بیمار پرداخته می شود.

هزینه ارتودنسی در سال 1402

 با توجه به انواع ارتودنسی، هرکدام دارای هزینه های متفاوتی هستند. نوع ارتودنسی و هزینه های آن توسط دندانپزشک تعیین می شود. ارتودنسی معمولا شامل یک فک ثابت با ریتینر، دو فک ثابت با ریتینر، ارتودنسی متحرک نیم فک، درمان ارتودنسی ثابت دو فک با دندان نهفته، اضافه شدن هدگیر به ثابت و سایر موارد می باشد که هر یک دارای هزینه های جداگانه ای هستند. اغلب ارتودنسی اقساطی به گونه ای تعیین می گردد که بیمار نصف یا یک سوم هزینه را در ابتدا پرداخت کند. هزینه ارتودنسی بستگی به نوع ارتودنسی و تعداد جلسه های درمان و تجهیزات و ابزار های به کار رفته در درمان دارد.

کیفیت کار ارتودنسی اقساطی

گاهی برخی از افراد تصور می کنند که ارتودنسی اقساطی باعث کاهش کیفیت کار دندانپزشکان می شود. هنگام مراجعه بیمار به متخصص ارتودنسی، میزان هزینه درمان معین می شود و سپس تعداد جلسات درمانی تعیین می گردد. با مشخص شدن هزینه و تعداد جلسات، بیمار می تواند هزینه ارتودنسی را به صورت اقساطی پرداخت نماید.

بیشتریخوانید... هزینه بلیچینگ دندان در سال ۱۴۰۲

مشاوره و ارتودنسی اقساطی

 هنگامی که بیمار به دندانپزشک مراجعه می کند و توسط متخصص معاینه می شود و تمامی کارها، نحوه درمان، تعداد جلسات و طول درمان و شرایط نگهداری از دندان ها بعداز ارتودنسی به بیمار گفته می شود. تمامی اطلاعات لازم با جزئیات در اختیار بیمار قرار می گیرد و. مشاوره در اولین مرحله از ارتودنسی به بیمار کمک می کند که به سهولت مشکل خود را بررسی کند.

تعویق ارتودنسی به دلیل هزینه زیاد

مراجعه دیرهنگام برای ارتودنسی به دلیل هزینه زیاد، غیرقابل توجیه است زیرا ارتودنسی فقط برای زیبایی دندان ها انجام نمی شود بلکه درمانی برای بیماری های دندان و فک بوده و از فرسایش و درد دندان ها جلوگیری می کند. در نتیجه نمی توان قبل از مراجعه به دندانپزشک، هزینه های درمان را تخمین زد که زیاد است یا کم؛ بنابراین قبل از آن که دیر شود برای ارتودنسی به دندانپزشک مراجعه کرده و مشاوره های لازم را دریافت نماید. اگر برای بیمار امکان پرداخت هزینه ها به صورت یکجا نباشد، می تواند به صورت قسطی پرداخت کند.

ارتودنسی دندان اقساطی

اغلب قسط بندی در ارتودنسی اقساطی به نحوی انجام می شود که پرداخت اقساط ارتودنسی قبل از پایان درمان به پایان برسد. این نوع قسط بندی به این دلیل انجام می شود که اگر طول درمان کوتاه تر باشد، بیمار مجبور به پرداخت یکجا برای باقیمانده هزینه نباشد. دلیل دیگر این است که اگر افزایشی در هزینه درمان پیش بیاید، بیمار بتواند برای پرداخت اقساطی این هزینه مازاد برنامه ریزی نماید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست

میزان هزینه ارتودنسی و خدمات بیمه

یکی دیگر از راه های پرداخت هزینه ارتودنسی، استفاده از انواع بیمه ها است. البته اکثر بیمه ها ارتودنسی را عمل زیبایی می دانند و هزینه های آن را تقبل نمی کنند. بعضی از بیمه های خصوصی و ارگان های دولتی برای رفاه بیمه شدگان با کلینیک های دندانپزشکی قرارداد دارند. می توان بیان کرد که هیچ بیمه ای هنوز به صورت اساسی مبلغ ارتودنسی را متقبل نمی شود. برای درمان دندان ها و بیماری های دندانی و فک باید هزینه هایی پرداخت شود. در قدم اول، هزینه های ارتودنسی بالا به نظر می رسد اما با پرداخت اقساطی این هزینه ها، زیبایی لبخند را برای خود و اطرافیان به ارمغان می آورید.

منبع: مجله ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1402
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

در این مقاله با ارتودنسی دندان اضافی از نگاه بهترین متخصص ارتودنسی تهران اشنا خواهید شد. ارتودنسی دندان اضافی نوعی ارتودنسی است که برای رفع مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان کاربرد دارد. تقریباً بین یک تا چهار درصد از کل جمعیت دنیا دندان اضافه دارند. این مشکل در مردان نسبت به زنان شایع تر است. اغلب اوقات تنها یک دندان اضافی در دهان فرد وجود دارد اما برخی اوقات ممکن است چند دندان اضافی وجود داشته باشد. از آن جا که دندان اضافی می تواند باعث بروز مشکلات زیادی در خصوص عملکرد دندان ها و مشکلات زیبایی شود بایستی هر چه سریعتر تشخیص داده شود. در این مقاله قصد داریم تا هر چه بیشتر به بحث پیرامون این موضوع پرداخته و نکات سودمندی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی 1402

کشیدن دندان اضافی در ارتودنسی

همانطور که گفته شد دندان های اضافی باعث بروز مشکلات متعددی برای فرد می شوند که درمان آن ها معمولاً به صورت کشیدن دندان می باشد. اگر دندان اضافی از بیرون آمدن دندان های کناری ممانعت کند و یا باعث شلوغی و بهم ریختگی دندان ها شود، در اینصورت باید فوراً تحت درمان قرار گیرد. اگر اقدامی برای دندان اضافی انجام نشود، در آینده لازم است برای اصلاح وضعیت دندان ها از ارتودنسی استفاده شود.

به علاوه اگر دندان اضافی به موقع درمان نشود احتمال بروز تومور یا کیست بسیار زیاد خواهد بود. گاهی اوقت دندان اضافی مانع از رشد طبیعی دندان های دائمی می شود. در برخی موارد نیز ممکن است به آن دندان ها جوش خورده و دندان را در معرض فرسودگی قرار بدهد. دندان های اضافی می توانند در هر ناحیه از فک مشاهده شوند، اما شیوع آن ها در برخی مناطق بیشتر رویت می شود. دندان های اضافی بیشتر در فک بالا پدیدار می شوند تا در فک پایین. در واقع می توان گفت 90 درصد از دندان های اضافی در فک بالا و حدود ده درصد آن ها در فک پایین رخ می دهند. بیشترین مورد نیز بین دو دندان جلو در ناحیه فک بالاست. این دندان مزیودنس نام دارد. دومین دندان شایع، دندان آسیای بزرگ است که به صورت اضافی رشد می کند. اما اگر بخواهیم شایع ترین دندان اضافی در ناحیه فک پایین را معرفی کنیم، دندان های آسیای کوچک خواهند بود. دندان های اضافی می توانند شباهت زیادی به دندان های نرمال و طبیعی داشته باشند. در برخی از موارد نیز هیچ گونه شباهتی به دندان های اصلی نداشته و مخروطی شکل هستند. به ندرت دندان های شیری اضافی دیده شده اند. دندان های اضافی ممکن است به صورت چندتایی، تکی، نهفته و یا رویش یافته باشند. علل و عوامل رشد دندان های اضافی دندان اضافی به شکل های مختلفی همچون میخی شکل، مخروطی شکل، دکمه ای، مکمل، می تواند وجود داشته باشند. همچنین این دندان ها می توانند در جلو یا پشت دندان رشد کرده و یا دقیقاً در مجاورت دندان های طبیعی رشد کنند. این وضعیت گاهی سبب احساس درد در فرد شده و روی غذا خوردن و صحبت کردن وی تأثیر مخربی دارد. در بعضی از کودکان هیچ تأثیر منفی گزارش نشده است. نظریه های متعددی برای رشد دندان اضافی وجود دارد که عبارتند از:

  • دو نیمه شدن جوانه یک دندان و تبدیل به دو دندان
  • فعالیت بیش از حد غشاء دندان و بافت شکل دهنده جوانه دندان ها در فک بالا
  • ارث و ژنتیک

منبع: مجله دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1402
بازدید : 224
نویسنده : mozhgan

سرطان غده پروستات، بیماری است که در آن بافت های غده جنسی پروستات دچار مشکل می شوند؛ با رشد غیر طبیعی سلول پروستات و تشکیل توده های در این غده، سرطان به وجود می آید.

عوامل موثر در ایجاد سرطان پروستات

علت اصلی ایجاد این سرطان افزایش و رشد بیش از حد سلول های پروستات است؛ البته عواملی مختلفی در افزایش بروز این بیماری نقش دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • وجود سابقه خانوادگی و ژنتیکی
  • افزایش سن
  • تغذیه نامناسب
  • اضافه وزن و چاقی
  • عوامل محیطی
  • وجود سابقه التهاب پروستات در مردان
  • عدم فعالیت جنسی

علائم سرطان پروستات کدامند؟

این سرطان نیز مانند دیگر سرطان ها در مراحل اولیه بدون علامت است، اما با گذر زمان پیشرفت می کند و ممکن است علائم زیر در آن فرد نمایان شوند:

  • درد در ناحیه پروستات
  • نیاز مکرر به دفع و بی اختیاری ادرار
  • جریان ادرار ضعیف و یا کاهش حجم ادرار
  • سوزش ادرار
  • وجود خون در ادرار و مایع منی
  • احساس درد در زیر شکم
  • بی خوابی، خستگی و کاهش وزن بدون دلیل

روش های تشخیص سرطان پروستات

بعد از بروز علائم گفته شده در بالا بیمار باید به پزشک مراجعه کند و پزشک برای تشخیص قطعی سرطان از روش های زیر استفاده می کند:

  • آزمایش سنجش سطح آنتی ژن پروستات
  • آزمایش دیجیتال رکتال
  • نمونه برداری از بافت پروستات
  • سونوگرافی
  • تصویربرداری و سی تی اسکن
  • اندوسکوپی

منبع: مجله تناسب اندام

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1402
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

ابروها بعد از چشم ها بخش مهم زیبایی صورت است که امروزه بعد از کاشت مو از استقبال بی نظیردر بین خانم ها برخوردار شده است. تحلیل ابرو به علل زیادی رخ می دهد که یکی از مهم ترین آن نازک کردن بیش از حد ابرو و یا تاتو نمودن آن می باشد که آسیب زیادی را به ابرو می رساند. این پروسه باعث می شود که خانم ها برای جبران آن به کاشت ابروی طبیعی روی آورند. یکی از راه هایی که می توان ابروهای کم پشت و نازک خود را اصلاح کرد، کاشت یا پیوند ابرو می باشد که هیچ گونه درد و ناراحتی را ندارد. اخیرا این روش درمانی و زیبایی در بین زنان از استقبال زیادی برخوردار شده است به طوری که آقایان نیز به آن تمایل نشان می دهند. کاشت ابروی طبیعی همچون کاشت مو و یا کاشت ریش و سبیل می باشد با این تفاوت که چون پروسه ی حساس است نیاز به دقت و ظرافت زیادی در کار را دارد.

چرا ابروها می‌ریزند؟

پیدا کردن علت ریزش ابروها یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت ریزش آن‌ها درمان شود. توجه کنید که موهایی که در فرایند کاشت ابرو استفاده می‌شوند، موهایی کاملا طبیعی هستند و فرایند رشد آن‌ها نیز با موهای طبیعی تفاوتی ندارد.

بنابراین هر دلیلی که باعث ریزش ابروها شده است، می‌تواند بر روی موهای کاشته شده نیز تاثیر بگذارد. ممکن است بعضی از این دلایل مانند دلایل ارثی قابل درمان نباشند؛ اما شاید بتوان از طریق روش‌هایی آن‌ها را کنترل کرد. از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بیماری‌های تیروئیدی،
  • افزایش سن افراد،
  • بیماری‌های عمومی یا سیستمیک،
  • آلوپسی آره‌تا،
  • سوختگی،
  • تاتو و هاشور ابرو،
  • عفونت،
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها،
  • اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی،
  • افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

روش‌های مختلف کاشت ابرو

  • روش کاشت نواری یا FUT
  • روش غیر جراحی FUE

کاشت ابرو برای چه افرادی مناسب می باشد؟

افرادی که بنا به دلایل ژنتیکی، برداشتن بیش از حد ابرو، ضربات وارده به سر و یا ابتلا به برخی بیماری ها، دچار ریزش ابرو شده اند، بهترین گزینه های انجام کاشت ابرو هستند. اما افرادی که از ظاهر ابروهای خود راضی نیستند نیز می توانند کاشت ابرو را انجام دهند.

منبع: بهترین دکتر کاشت ابرو



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1402
بازدید : 111
نویسنده : mozhgan

بای پس معده، اسلیو معده، عمل ساسی معده و دیگر روش های جراحی لاغری، از روش های غیر طبیعی کاهش وزن محسوب می شوند. جراحی های لاغری نه تنها می توانند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و آپنه خواب را کاهش دهند، بلکه کیفیت زندگی شخص را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشند.

به طور کلی کسانی کاندیدای انجام جراحی لاغری هستند که:

تلاش هایشان در جهت کاهش وزن با ورزش و برنامه رژیم غذایی لاغری ناموفق بوده باشد.

دارای شاخص توده بدنی (BMI) 40 به بالا هستند.

دارای شاخص توده بدنی (BMI) 35 به بالا بوده و دچار مشکلات و بیماری های جدی ناشی از چاقی هستند.

نوجوانانی که در سن بلوغ بوده و شاخص توده بدنی (BMI) آنها ۳۵ یا بالاتر بوده و دچار مشکلات جدی ناشی از چاقی هستند.

بیشتربخوانید... مزایای جراحی پلیسه معده

در برخی موارد، در صورت داشتن این ویژگی ها به همراه بیماری های جدی ناشی از چاقی، بیمار ممکن است برای چند نوع جراحی لاغری کاندید شود.

جراحی لاغری اغلب راه حل آخر بوده و زمانی انجام می شود که تمام تلاش های دیگر در راستای کاهش وزن بی نتیجه مانده و سلامت بیمار در خطر باشد. با این وجود، جراحی لاغری هنوز هم جزء جراحی های پرخطر بوده و نیازمند مراقبت و رسیدگی های ویژه برای جلوگیری از بروز عوارض می باشد. جراحی های لاغری نه جزء جراحی های زیبایی بوده و نه می تواند جایگزینی برای عادات غذایی خوب و داشتن فعالیت های منظم باشد. جراحی لاغری موجب کاهش وزن سریع می شود اما برای موفقیت این عمل، بیمار باید ورزش مداوم و تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را در برنامه زندگی خود قرار دهد. از آنجایی که چاقی ژنتیکی قابل درمان نیست و تنها با جراحی کمی اصلاح می شود، در صورت شکست جراحی لاغری، وزن بیمار به طور ناگهانی افزوده می شود.

جراحی لاغری به دو روش موجب کاهش وزن می شود:

محدود کردن: از طریق جراحی، میزان غذایی که معده می تواند تحمل کند، محدود می شود که همین موجب کاهش کالری دریافتی بدن می شود. عدم جذب: طی جراحی لاغری قسمتی از روده کوچک بای پس یا کوتاه می شود که موجب کاهش میزان جذب کالری و مواد مغذی می شود. ضمن توجه به همه نکات بالا برای تشخیص اینکه آیا گزینه مناسبی برای جراحی لاغری هستید بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.

منبع: مجله جراحی لاغری



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
بازدید : 143
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دیمون شبیه همان ارتودنسی ثابت با کمک بریس های سنتی است. با این حال، چند مزیت اضافی در این روش وجود دارد. این فناوری ظاهر کلی شخص را در نظر می گیرد. بریس دیمون سریعتر دندانها را حرکت می دهد و به افراد این امکان را می دهد تا به سرعت لبخند خود را بهبود ببخشند و سپس با یک لبخند زیباتر به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی تهران

چیزی که این سیستم را متمایز میکند بریس دیمون است

 برخی فکر میکنند که دیمون نوعی ارتودنسی متحرک است اما سیستم دیمون در واقع ارتودنسی ثابت هستند. در ارتودنسی دیمون از براکت های دیمون استفاده می شود. این براکت ها ابزارهایی هستند که قابلیت باز و بسته شدن خودکار را دارا می باشند. آنها در همان جایی نصب می شوند که براکت های فلزی سنتی نصب می شوند. این بریس ها نیاز به تنظیم کمی دارند و با حرکات گهواره ای به راحتی و بدون درد به صاف شدن دندان ها کمک میکنند. به صاف شدن دندان ها با این براکت ها ارتودنسی دیمون گفته میشود.

مزایای ارتودنسی دیمون

  • آنها ظاهر بهتری دارند
  • شفاف بودن براکت ها (اگر نوع دیمون شفاف انتخاب شود) باعث می شود که همچون ارتودنسی سرامیکی زیبا به نظر برسند زیرا تقریبا نامرئی هستند.
  • در براکت های دیمون زمان درمان سریع تر است
  • تعداد ملاقات های کمتر
  • مناسب برای کسانی که از راه دور مراجعه می کنند
  • فشار کمتر بر دندان ها وارد میکنند و در نتیجه درد کمتری دارند

معایب ارتودنسی دیمون

  • دارای سیم های فلزی می باشد که برای دیگران قابل مشاهده است ، بنابراین شما نمی توانید به طور کلی از دست فلزی که در دهان است خلاص شوید.
  • اما می توانید براکت های شفاف دیمون را انتخاب کنید تا از براکت های فلزی دوری کرده و دید براکت ها را به حداقل برسانید
  • پوشیدن براکت های دیمون در چند روز اول کمی آزار دهنده است تا زمانی که شما به آن عادت کنید
  • هزینه ارتودنسی در این نوع بیشتر از سایر انواع ارتودنسی است.

قیمت ارتودنسی دیمون چقدر است؟

با توجه به اینکه سیستم دیمون سازوکاری متفاوت از بریس های معمولی دارد هزینه های آن نیز به طبع متفاوت از هزینه ارتودنسی معمولی است. هزینه ارتودنسی دیمون به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما باید برای تخمین یا برآورد آن به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید. با این حال به طور قطع هزینه ارتودنسی دیمون چند میلیونی بیشتر از ارتونسی معمولی خواهد بود.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
بازدید : 127
نویسنده : mozhgan

درمان ارتودنسی (مخصوصا ارتودنسی ثابت) در چند روز نخست اتصال بریس ممکن است کمی باعث درد و ناراحتی در افراد شود. با این حال قرار نیست درد شدیدی تجربه شود و تنها یک ناراحتی جزئی متوجه افراد می شود. این نارحتی جزئی نیز کاملا طبیعی است و به واسطه تحت فشار قرار دادن دندان ها به منظور صاف شدنشان است و جای نگرانی وجود ندارد.

بیشتربخوانید... مشاوره متخصص ارتودنسی

10 نکته برای تسکین درد ارتودنسی دندان

داروهای بیحسی خوراکی استفاده کنید

بهترین راه برای کاهش درد در زمان ارتودنسی استفاده از داروهای بیحس کننده موضعی است.

داروی مسکن بدون نسخه بخرید

افرادی که حین تنظیمات بریس ارتودنسی درد زیادی تجربه می کنند بهتر است که به فاصله 1 ساعت قبل از جلسات تنظیم و 2 ساعت بعد از آن مسکن مصرف کنند.

از کمپرس یخ استفاده کنید

 قرار دادن کمپرس یخ روی گونه ها می تواند به کاهش درد، التهاب و ورم لثه کمک کند.

آب یخ هم فکر خوبی است

 اگر هیچ گزینه ای برای کاهش درد ارتودنسی در چند روز اول ندارید حتما آب یخ بیشتری بنوشید.

بیشتر غذاهای نرم بخورید

چه ارتودنسی ثابت فلزی داشته باشید و چه ارتودنسی متحرک، در هر صورت شما باید تا پایان مدت زمان ارتودنسی یک رژیم غذایی نرم که نیاز کمتری به جویدن دارد مصرف کنید.

اگر لازم شد از موم ارتودنسی استفاده کنید

متخصصان ارتودنسی برای ایمن سازی لبه های تیز براکت یا سیم ارتودنسی، به بیماران خود موم یا وکس مخصوصی می دهند.

آب ولرم و نمک را امتحان کنید

گاهی اوقات به واسطه دستگاه های ارتودنسی ممکن است داخل دهان زخم ایجاد شود، از آب ولرم و نمک برای آرام سازی در داخل دهان و کمک به ضدعفونی و تمیز شدن محل زخم نیز کمک کرد.

بیشتربخوانید... لیست بهترین متخصص ارتودنسی در شمال تهران

لثه های خود را ماساژ دهید

برای کاهش درد و ورم لثه حین ارتودنسی تنها کافیست که لثه ها را با سر انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید.

روی حفظ و ارتقای بهداشت دهان و دندان تمرکز کنید

اینکه شما تا چه حد پایبند بهداشت دهان و دندان و مراقبت از بریس ارتودنسی خود هستید می تواند تفاوت زیادی در میزان درد و ناراحتی ایجاد کند.

کمی صبور باشید

تجربه درد در داخل دهان حتی برای 1 ساعت می تواند آزاردهنده باشد. ولی به هر حال به جز اقدامات بالا لازم است که صبوری کنید تا درد کاملا کاهش یابد.

منبع: https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
بازدید : 116
نویسنده : mozhgan

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان فک پایین

فواید دهانشویه چیست؟

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد باکتری های فعال در جریان عفونت های لثه می توانند در هنگام ورود به جریان خون در خانم های باردار، عوارض خاصی در بارداری ایجاد کنند و شما می توانید با شستشوی منظم دهانشویه ، این خطر را کاهش دهید. محلول های شوینده دهانی می توانند با کاهش میزان پلاک و باکتری های محبوس در دهان، از بیماری های لثه مانند التهاب لثه یا عفونت آن جلوگیری کنند.

به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند

دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست

بوی بد دهان را کاهش می دهد

یکی از مهم ترین فواید محلول دهانشویه کمک به کاهش بوی بد دهان و تازه تر شدن نفس است. هرچند که خمیر دندان حاوی فلوراید چنین فایده ای دارد اما اثراتش کوتاه مدت است. استفاده طولانی مدت از فلوراید می تواند به کاهش موثر تر و طولانی مدت تر بوی بد دهان منجر شود.

بیشتربخوانید:

ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد

دهانشویه ها به جز خوش بو کردن داخل دهان به شل و معلق کردن ذرات ریز مواد غذایی چسپیده به دندان ها کمک می کنند. اگر پس از غذا و مسواک زدن، دهانشویه استفاده شود تاثیرش بیشتر خواهد بود.

مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود

دهان شویه های مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند به جلوگیری از رشد پلاک در دندان و زیر لثه کمک کند. این دهانشویه ها می توانند با جلوگیری از تشکیل پلاک دندان شما را از بیماری های لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامین کنند.

به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند

از آنجایی که این محلول ها حاوی فلوراید هستند از ایجاد حفره و پوسیدگی دندان ها و تحلیل رفتن مینای دندان کمک می کند. فقط مطمئن شوید که دهانشویه خریداری شده شما حاوی فلوراید باشند زیرا همه آن ها فلوراید ندارند.

علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد

دهانشویه هایی که حاوی کمتر از 18 درصد الکل (یا کلا بدون الکل) هستند، می توانند علائم دردناک ناشی از آفت دهان را کاهش دهند.

چطور دهان خود را شوینده های دهانی شستشو دهیم؟

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید

منبع: https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
بازدید : 227
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه چیست؟ سنگ کلیه به مجموعه ای از کریستال های جامد گفته می شود که در داخل کلیه به وجود می آیند. این کریستال های از تجمع املاح معدنی موجود در ادرار تشکیل می شوند و می توانند در هر نقطه از سیستم  ادراری مانند کلیه، مجاری ادراری، اندام های تناسلی و مثانه شکل بگیرند.

عوامل موثر در شکل گیری سنگ کلیه

عوامل زیر در به وجود آمدن سنگ کلیه موثر هستند:

  • شرایط جوی محل زندگی
  • سن
  • تغذیه
  • میزان فعالیت بدنی
  • برخی بیماری‌های مانند دیابت، چاقی، فشار خون بالا و سایر بیماری‌های کلیوی
  • عوامل ژنتیکی
  • مصرف برخی از داروها

علائم سنگ کلیه چیست؟

معمولا سنگ کلیه تا زمانی که ثابت باشد، بدون علامت است و دردی به همراه ندارد. اما زمانی که سنگ به حرکت در می آید، درد و سایر علایم آن نیز ظاهر می شوند. هر چقدر اندازه سنگ بزرگ باشد درد ناشی از آن نیز بیشتر است.

  • درد ناشی از سنگ کلیه
  • وجود خون در ادرار
  • احساس سوزش در هنگام دفع ادرار
  • گرفتگی در ادرار
  • تکرر ادرار به دلیل سنگ کلیه
  • ادرار بد بو و کدر
  • تب، لرز، تهوع و استفراغ دیگر علائم سنگ کلیه اند

راه های تشخیص سنگ کلیه کدامند؟

  • اولتراسوند کلیه
  • سی تی اسکن
  • سونوگرافی
  • آزمایش ادرار
  • آزمایش خون

راه های درمان سنگ کلیه

با توجه به علائم سنگ کلیه و تشخیص آن باید برای درمان آن اقدام کرد. پزشک از روش های زیر برای درمان سنگ کلیه استفاده می کند:

  • مصرف آب
  • دارو
  • جراحی

منبع: https://www.bimarestaan.ir/

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

هزینه کاشت ابرو در تهران بر اساس عوامل موثر بر روی قیمت جراحی تعیین می‌گردد که این قیمت می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. قیمت کاشت ابرو در تهران را می‌توان به صورت حدودی از ۸ میلیون به بالا در نظر گرفت. توجه داشته باشید که این هزینه بر اساس تعداد تارهای موی کاشت شده متغیر است.

عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو تهران چیست؟

فاکتورهای بسیاری هستند که بر قیمت کاشت ابرو تاثیرگذار می‌باشند. برخی از این عوامل به شرح زیر است:

  • میزان دستمزد پزشک متخصص
  • میزان هزینه کلینیک کاشت ابرو طبیعی
  • میزان تراکم ابروها
  • فرم ابروهای مورد نظر
  • تکنیک مورد استفاده
  • هزینه‌های جانبی

آیا کاشت ابرو به صورت دائمی است؟

بله. کاشت و پیوند ابرو دائمی ترین روش برای پرپشت کردن ابروها می باشد که پس از یک دوره ریزش و رشد، کاملا طبیعی در می آیند.

هزینه کاشت ابرو اقساطی در تهران

قیمت کاشت ابرو چقدر است؟ برخی از کلینیک‌ها و پزشکان برای راحتی بیماران خود شرایط قسطی پرداخت هزینه کاشت ابرو در تهران را فراهم کرده‌اند. کاشت ابرو قسطی به این صورت است که بیمار در ابتدا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به کلینیک پرداخت می‌کند و مابقی آن را با توجه به شرایط کلینیک در چند قسط و ماهانه پرداخت می‌تماید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که کلینیک ممکن است با توجه به شرایط و قواعد خود از بیمار به ازای هر قسط، چک و یا سفته به عنوان ضمانت دریافت کند.

 



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

اکثر افرادی که بیش از اندازه چاق هستند، به سختی نفس می کشند و تنفس آن ها با خس خس همراه است. معمولا در چنین شرایطی، انگشت سرزنش به سمت آسم می رود. همچنین ممکن است بیمار سابقه ی آسم داشته باشد اما با افزایش وزن علائم آن بیشتر از پیش بروز کند. اگرچه تحقیقات انجام شده در این زمینه تقریبا جدید هستند، اما همه ی آن ها رابطه ی بین چاقی و آسم را تایید و اعلام کرده اند که اضافه وزن هم در این میان بی تقصیر نیست.

بیشتربخوانید... عمل جراحی پلیسه معده

آسم چیست؟

آسم یک بیماری مزمن است که مجاری هوا را تحت تاثیر قرار داده و تنفس را برای بیمار مشکل می کند. مجاری هوای منتهی به ریه در بدن بیماران مبتلا به آسم ملتهب و تنگ می شود. مجاری تنگ شده شدیدا به آنچه که در هوای محیط وجود دارد، حساس می شوند. این امر منجر به بروز علائم آسم از قبیل موارد زیر می شود.

  • سرفه
  • خس خس کردن
  • تنگی نفس
  • تنگی قفسه سینه

در صورتی که آسم شدید باشد، مواردی همچون تضعیف فعالیت های روزانه و عدم توانایی در تکلم هم به چشم می خورد کاهش وزن به طور کلی یک قدم بزرگ به سوی سلامتی هر فرد چاق است. اما برای بیماران آسمی، کاهش وزن مانند یک معجزه عمل می کند. بر اساس تحقیقات و آزمایشات انجام شده، اقدام به کاهش وزن در بیمارن آسمی باعث بهبود علائم آسم در آن ها می شود.

کاهش وزن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین گزینه های درمان آسم برای بیماران چاق در نظر گرفته می شود. اگرچه موارد دیگری مثل ترک سیگار و جلوگیری از تحریک آلرژی نیز باید مراعات شوند، اما کاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم یک فاکتور کلیدی است.  

از آنجایی که تنفس حیاتی ترین عمکرد بدن برای زنده بودن است، هر گونه اختلال در آن باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود. رژیم غذایی و ورزش راهکار معقولی برای کاهش وزن سریع نیستند. برای چنین مواردی جراحی لاغری بهترین روش ممکن است. جراحی هایی مثل عمل ساسی بای معده و یا عمل اسلیو معده باعث کاهش حجم معده شده و با سرعت معقولی، وزن بیمار را به حد نرمال می رسانند. پس از جراحی لاغری مشکلاتی مثل آسم نیز بر اثر کاهش وزن از بین می روند. به عبارت دیگر، جراحی لاغری یک روش غیر مستقیم برای بهبود آسم محسوب می شود. با این بهتر است افراد مبتلا به آسم که ازبیماری چاقی رنج می برند  برای کسب اطلاعات بیشتر با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنند.

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402
بازدید : 204
نویسنده : mozhgan

اگه دندونت دچار تغییر رنگ وحشتناک شده، اگه بین دندونات فاصله افتاده، اگه یکی از دندونات شکسته یا ترک برداشته و خلاصه اگه کلی مشکل ظاهری توی دندونات (مخصوصا دندونای جلو) داری که زیبایی طرح لبخندت رو از بین برده و هزینه لمینت دندان و درمان های دیگه اذیتت می کنه به فکر کامپوزیت ونیر ها باش. با این ونیرها دندونات از این رو به اون رو میشه. این مقاله رو از مجله اینترنتی چل آوا بخون تا درباره ونیرهای کامپوزیتی بیشتر بدونی.

کامپوزیت ونیر چیه اصلا؟

قبل از اینکه بگم این “کامپوزیته” چیه، باید بدونیم ونیر چیه؟ (این ونیری که چسپیده به کامپوزیت رو میگما.) ونیرها لایه های نازک همرنگ دندون هستن که برای بهبود شکل ظاهری دندان استفاده میشن. این ونیرها چند نوع هستن و از مواد مختلف ساخته شدن. یه نوع شناخته شده ونیرها لمینت دندان هستش که حتما تا حالا اسمشو شنیدید و نوع دیگرش هم کامپوزیت ونیره که بازم این روزا احتمالا زیاد ازش شنیدید. یه دسته از این ونیرها به صورت مستقیم روی دندون متصل میشن و یه سری دیگه به صورت غیر مستقیم. و هرجا توی دندانپزشکی از مستقیم و غیرمستقیم چیزی به گوشتون خورد بدونید منظور نحوه آماده سازی و اتصال مواد به دندوناس.

بیشتربخوانید.... لکه های قرمز روی سقف دهان

ونیرهایی که از جنس کامپوزیتن به درد چه کسانی میخورن؟

به طور کلی استفاده از ونیرها داخل رشته دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دندان مطرح شده و کاربرد زیبایی داره. اصلا کلا یکی از پایه های اصلاح طرح لبخند می تونه همین ونیرها باشه. توضیح بیشتر کافیه، اگه یکی از شرایط زیر رو دارید یه کاندید خوب برای متصل کردن ونیر کامپوزیت ها هستین: بین دندوناتون فاصله قابل توجه دارید یکی یا چندتا از دندوناتون کج و معوج هستن (البته به میزان کمی) دندوناتون دچار تغییر رنگ دائمی شده و با هیچ چیزی حتی بلیچینگ دندان برطرف نشده طول دندونتون کوتاهه دندوناتون ساییده شده دندونتون لب پر شده، شکسته یا ترک برداشته

قیمت کامپوزیت ونیر چقدره؟

قیمتا بسته به نوع مواد بکار رفته و جایی که زندگی می کنید خیلی ممکنه تفاوت داشته باشه. اما شما میانگین هزینه ونیر کامپوزیت به ازای هر دندون رو میتونید بین 20۰۰ تا 48۰۰ در نظر بگیرید.

چطوری از ونیرهای کامپوزیتی مراقبت کنیم؟

خب تا اینجا متخصص ترمیمی و زیبایی یا هر دندونپزشک دیگه ای، دندونای شما رو کامپوزیت کرد و کارش تموم شد. بقیه‌ش با خودتونه که چطوری با ظاهر جدید دندوناتون تا کنید و خوب ازشون مراقبت کنید. برای مراقبت از کامپوزیت ونیر ها می تونید این کارا رو انجام بدید:

کامپوزیت برعکس لمینت که صاف و یکپارچه اس و مثل مینای دندون متخلخله. رگه رگه س. این یعنی درست مثل مینای دندون دچار تغییر رنگ میشه. هرچی که رنگ دندان واقعی رو تغییر بده، می تونه رنگ این ونیرها رو هم تغییر بده. بنابراین هرچیزی که رنگدانه داره رو کمتر مصرف کنید.

پیرو جمله بالا، سعی کنید که تا ۴۸ ساعت بعد از اتصال ونیرهای کامپوزیتی، هیچ چیزی که رنگدانه داره و میتونه باعث تغییر رنگ بشه رو میل نکنیید.

مصرف سیگار و کلا دخانیات رو ترک کنید

چیزای سفت و سخت رو با دندونتون نجوید

اگه دندان قروچه شبانه دارید حتما نایت گارد یا گارد دهان بذارید

بهداشت دهان و دندان رو رعایت کنید و سعی کنید به طور منظم به دندونپزشک سر بزنید.

یکی از پرطرفدارترین مقالات .... عوارض ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402
بازدید : 122
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی باشد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. تزریق ژل به بینی چند سالی است، که رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم داشته است. تزریق فیلر بینی باعث رفع نواقص بینی و ایجاد یک بینی خوش‌فرم با تیغه صاف می‌شود.

در صورتی که قصد انجام روش زیبایی بدون عمل جراحی با فیلر بینی را دارید، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته و سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید. متخصص پس از معاینه و بررسی نوع بینی شما، بهترین متد زیبایی را پیشنهاد می‌دهد.

بیشتربخوانید... بهترین دکتر جوش

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی، یک روش غیر جراحی با هدف اصلاح فرم و زیباسازی بینی می‌باشد . این روش شامل تزریق یک ماده پرکننده (فیلر) مانند اسید هیالورونیک در زیر پوست به منظور ایجاد تغییرات موقت در ساختار بینی است.

یکی از اقداماتی که امروزه توسط پزشک پوست و مو انجام می‌شود، تزریق فیلر به بینی است. فیلرها از ماده‌های پرکننده می‌باشند که کاربردهای زیادی در جراحی زیبایی دارند.

فیلرها انواع مختلفی دارند مانند فیلر زیر چشم، لب و بینی. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح فرم بینی با فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد.

یکی از کاربردهای دیگر فیلر در زیبایی، استفاده از آن برای اصلاح  فرم بینی است، بدون اینکه به جراحی باز‍‍‍‍؛ برای بینی نیاز باشد. اگر دارای قوز بینی هستید، این روش مشکل شما را برطرف می‌کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند و همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی خواهند رسید.

نحوه تزریق فیلر بینی

بیمار پس از این که روی تخت و یا صندلی مخصوص دراز می‌کشد، روی بینی وی کاملاً تمیز می‌شود و پزشک با استفاده از سوزنی نازک که آغشته به اسید هیالورونیک است را به نواحی مورد نظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند و پس از آن قسمت‌هایی که تزریق صورت گرفته ماساژ داده می‌شود تا فیلر به خوبی در جای خود بنشیند. دقت کنید که پس از تزریق فیلر به تمامی دستورالعمل‌های پزشک عمل کنید.

سایرمقالات زیبایی ... درمان جوش زیر پوستی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 26 خرداد 1402
بازدید : 117
نویسنده : mozhgan

در این مقاله به بررسی تاثیر استرس بر درمان ارتودنسی (ارتودنسی چگونه است) خواهیم پرداخت.

در ادامه با مجله اینترنتی ارتودکتر همراه باشید.

 استرس در زمان ارتودنسی می تواند موجب دندان قروچه و براکسیسم شود

شاید اولین و شایع ترین تاثیر استرس بر بدن افزایش دندان قروچه یا به هم سابیدن دندان ها باشد. در تجربه استرس، عصبانیت یا حتی تجربه یک اتفاق ناخوشوشایند، بیشتر افراد دندان های خود را به هم میسابند. دندان قروچه می تواند باعث تحلیل دندان و از بین رفتن مینای دندان شوند. دندان قروچه می تواند باعث افزایش حساسیت دندان ها در مقابل غذاهای سرد و گرم شود. علاوه بر این، ساییدن دندان ها به هم در زمان تجربه استرس ارتودنسی می تواند باعث اختلال مفصل گیجگاهی فکی یا TMJ شود.

بیشتربخوانید... مراحل ارتودنسی دندان ثابت

 باعث بروز زخم های داخل دهان می شود

در موارد معدود برخی افراد حین تجربه استرس دچار ضعف بدن شده و احتمال زخم شدن و آسیب دیدن بافت های بدن بالاتر می رود. برای مثال ممکن است زمانی که تحت فشار هستید به صورت اتفاقی زبان یا بخش داخلی گونه های خود را گاز بگیرید.

استرس در زمان ارتودنسی فرآیند ترمیم را طولانی می کند

در حالت عادی زمانی که دستگاه های ارتودنسی روی دندان ها متصل نیست، داشتن استرس می تواند روی توانایی بهبود مشکلات دهان و دندان تاثیر بدی داشته باشد. برای مثال داشتن استرس مزمن می تواند روند ترمیم زخم های معمولی دهانی مانند آفت دهان را طولانی تر کند. اکنون تصور کنید که استرس مزمن دارید و تحت درمان ارتودنسی هستید. فرض کنید داخل دهان شما زخم شده باشد و یا نیاز است پروسه های دندانپزشکی مانند جرم گیری، عصب کشی و … انجام دهید. با داشتن استرس ترمیم و بهبود مشکلات دهان و دندان کمی سخت تر و طولانی تر می شود.

استرس باعث تغییر در رژیم غذایی می شود

بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام استرس غذاهای ناسالم میل کنند. احساسی خوردن یا میل کردن غذا به دنبال استرس معمولا عادت نامناسبی است و افراد اغلب به جای میل کردن غذاهای سالم رو به خوردن غذاهای شیرین، اسیدی و ناسالم می آورند.

بیشتربخوانید...  مینی پلیت در ارتودنسی

بهداشت دهان و دندان شما را ضعیف می کند

داشتن استرس در برخی افراد ممکن است منجر به شکل گیری عادات خطرناک و ناسالم در افرادی که تحت درمان ارتودنسی هستند شود. برای مثال ممکن است شخص با تجربه استرس ناخن های خود را بجود، دندان قروچه کند، غذای ناسالم بخورد و یا اینکه تمایل شخص به مسواک زدن را کاهش دهد.

منبع: دکتر ارتودنسی نوجوانان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1402
بازدید : 116
نویسنده : mozhgan

ابروها به دلایلی از قبیل افزایش سن، زمینه های ژنتیکی یا برخی بیماری ها یا داروهای خاص، دچار ریزش می شوند. بسیاری از افراد از عمل کاشت ابرو برای تقویت رشد ابروها یا جبران ریزش موی ابرو استفاده می کنند.

با استفاده از کاشت ابرو، ابروها پرپشت، حالت دار و زیبا می شوند. با بروز تکنیک های جدید و روش های با کیفیت بالاتر در کاشت ابرو، امروزه افراد زیادی گرایش به استفاده از این عمل زیبایی دارند؛ اما این جراحی زیبایی نیز مانند تمام جراحی های دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد.

عوارض و معایب کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو یک جراحی بسیارکم خطر است؛ اما عوارض مخصوص به خود را دارد. در این نوشتار به بررسی عوارض بعد از کاشت ابرو پرداخته شده است. شایان ذکر است که بسیاری از عوارض مطرح شده، عوارض احتمالی هستند. این عوارض در برخی افراد مشاهده شده اند و برخی افراد تنها تعداد محدودی از این عوارض را با شدت کم شاهد بوده اند. بنابراین بیان آن ها به این معنی نیست که در صورت کاشت ابرو، شما نیز حتما شاهد این عوارض خواهید بود. از طرف دیگر بسیاری از عوارض در صورت بروز به صورت خود به خود و با گذشت زمان، برطرف می شوند.

علاوه بر این، مراقبت های بعد از کاشت ابرو و مهارت پزشک، نقش مهمی در کاهش شدت عوارض و خطرات کاشت ابرو دارند.

  • قرمزی پوست
  • ظاهر ناخوشایند ابروها
  • متفاوت بودن رنگ و ضخامت ابروها
  • خارش در ناحیه ابرو و ناحیه اهدا
  • پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو
  • تورم بعد از کاشت ابرو
  • خونریزی حین و بعد از کاشت ابرو
  • ریزش ابروها پس از کاشت
  • رشد سریع ابروهای کاشته شده
  • احساس درد
  • التهاب فولیکول های مو در محل کاشت
  • بی حسی در ناحیه اهدا و کاشت
  • بروز عفونت از دیگر عوارض و خطرات کاشت ابرو

 



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1402
بازدید : 122
نویسنده : mozhgan

با رشد تعداد جراحی های لاغری که همه روزه در دنیا انجام می شوند، زنان بیشتری در سنین باروری زیر تیغ چنین جراحی هایی می روند. آیا پس از جراحی اسلیو معده یا دیگر جراحی های لاغری(بای پس معده، عمل ساسی معده و...) ، امکان بارداری وجود دارد؟ بارداری پس از عمل اسلیو معده چگونه خواهد بود؟ در این صورت چه مدت پس از جراحی لاغری می توان باردار شد؟ چه اقداماتی باید در راستای بارداری سالم و زایمانی مطمئن پس از جراحی لاغری انجام گیرد؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر به مجله اینترنتی جیم جو مراجعه کنید.

 ۱۸ ماه پس از جراحی لاغری می توانید باردار شوید.

پس از جراحی های لاغری و با ثابت شدن وزنتان می توانید باردار شوید. پس از جراحی، بدن دچار تحولات تغذیه ای و تغییرات استرس زایی می شود که می تواند برای جنین در حال رشد ایجاد مشکل کند. به طور کلی بارداری پس از عمل اسلیو معده به نوبه خود مشکلی ایجاد نمی کند. تنها نگرانی در این زمینه، باردار شدن شخص طی بازه زمانی است که در حال کاهش وزن سریع می باشد. پزشکان برای محافظت از مادر و جنین در برابر ابتلا به سوء تغذیه توصیه می کنند که خانم ها تا ۱۸ ماه پس از جراحی لاغری از باردارشدن خودداری کنند. طبق گزارشی که در سال ۲۰۰۵ در ژورنال مامایی و زنان زایمان منتشر شد، بارداری ۱۸ ماه پس از جراحی لاغری موجب کاهش احتمال ابتلای مادر و جنین به سوء تغذیه می شود. یک زن قبل از بارداری باید وزنی ثابت پیدا کند تا قادر باشد برای جنین خود مواد غذایی مورد نیاز را تامین کند.

بیشتر بخوانید... رژيم اتكينز چگونه است

آیا رژیم غذایی توصیه شده پس از جراحی لاغری برای مادر و جنین کافی است؟

همانطور که می دانید، رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده نسبت به قبل تغییر می کند. ممکن است هر روز نیاز به خوردن مکمل های ویتامینی و مواد معدنی داشته باشد. در دوره بارداری تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را به طور دقیق از پزشک خود بپرسید.

مکمل های لازم در دوره بارداری پس از عمل اسلیو معده

پس از جراحی لاغری و در دوره بارداری، بیمار نیاز به ویتامین های خاص بارداری و مکمل های مواد معدنی دارد. پس از جراحی اسلیو معده بیمار لازم است نکات زیر را رعایت کند:

  • مصرف ویتامین های خاص بارداری و مکمل های معدنی
  • چکاپ سطح ویتامین B12، آهن، کلسیم و اسید فولیک و ویتامین های محلول در چربی در ابتدای بارداری
  • چکاپ مکرر خون برای آگاهی از سطح مواد مغذی بدن  

برای کسب اطلاعات بهتر در مورد بارداری بعد جراحی های لاغری بهتر است با بهترین جراح لاغری در کرج مشورت کنید.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1402
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

میخواهید عمل لاغری انجام دهید اما کنجکاو هستید که چه آزمایشات و تست هایی پیش از این عمل لازم است؟ آیا این تست ها مانند آزمایشاتی است که پیش از همه عمل های دیگر درخواست داده می شود؟ با مجله اینترنتی اسلیوسرجن همراه باشید تا شما را با تمام آزمایش های قبل از عمل لاغری آشنا کنیم. این شما و این لیست همه این آزمایش ها.

مهمترین ارزیابی ها و آزمایش قبل از عمل لاغری

برای اینکه به طور قطع کاندید عمل لاغری باشید باید علاوه بر آزمایش هایی که قبلا در مورد آن ها صحبت کریدم ، توسط متخصصین و مخصوصا متخصص جراحی لاغری مورد ارزیابی قرار بگیرید. دقت داشته باشید که در برخی موارد جراح لاغری( عمل لاغری اسلیو معده ، بای پس و یا ساسی بای پس معده ) میتوان بیشتر ارزیابی ها را انجام دهد و شاید همه بررسی های ذکر شده در ادامه این مقاله مورد نیاز نباشد. برخی از این ارزیابی ها عبارتند از:

  • ارزیابی دقیق توسط یک متخصص بهداشت روان مانند روانپزشک، روانشناس یا درمانگر
  • رزیابی دقیق توسط متخصص قلب و عروق یا متخصص قلب
  • ارزیابی دقیق توسط متخصص
  • ارزیابی توسط یک متخصص تغذیه

اگر سیگار می کشید، حداقل یک ماه قبل از عمل باید سیگار کشیدن را قطع کنید تا میزان عوارض بعد از عمل کاهش یابد. برای الکل هم به همین شکل عمل کنید.

بیشتر بخوانید ... جراحی مینی بای پس



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 120
نویسنده : mozhgan

بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که تاتو و هاشور بهترین روش برای پر کردن ابروها و فرم دهی به آن‌ها است. این موضوع معمولا ناشی از عدم شناخت کافی از هریک از روش‌های زیبایی و مزیت‌ها و معایب آن است.

باید بدانید که این دو روش موقتی هستند و ظاهری طبیعی به ابروهای فرد نمی‌بخشند. رنگ تاتو و هاشور شیمیایی بوده و با موهای طبیعی ابرو تفاوت دارند. همچنین بعد از مدت کوتاهی باید برای تمدید آن اقدام شود. در هر بار تمدید نیز باید درد و زخم‌های ناشی از آن را تحمل کرده و در نهایت نیز ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

در مقابل این روش‌ها کاشت ابرو یکی از روش‌هایی است که زیبایی را به‌صورت دائمی به شما هدیه می‌دهد. در فرایند کاشت ابرو، موها از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می شوند. به همین دلیل نتیجه‌ای کاملا نچرال و طبیعی خواهند داشت.

روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکسان است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها دانست. در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.

چرا ابروها می‌ریزند؟

پیدا کردن علت ریزش ابروها یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت ریزش آن‌ها درمان شود. توجه کنید که موهایی که در فرایند کاشت ابرو استفاده می‌شوند، موهایی کاملا طبیعی هستند و فرایند رشد آن‌ها نیز با موهای طبیعی تفاوتی ندارد.

بنابراین هر دلیلی که باعث ریزش ابروها شده است، می‌تواند بر روی موهای کاشته شده نیز تاثیر بگذارد. ممکن است بعضی از این دلایل مانند دلایل ارثی قابل درمان نباشند؛ اما شاید بتوان از طریق روش‌هایی آن‌ها را کنترل کرد. از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بیماری‌های تیروئیدی،
  • افزایش سن افراد،
  • بیماری‌های عمومی یا سیستمیک،
  • آلوپسی آره‌تا،
  • سوختگی،
  • تاتو و هاشور ابرو،
  • عفونت،
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها،
  • اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی،

افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

به هر حال دلیل کم‌پشتی و ریزش ابروی شما هر کدام از موارد بالا که باشد، بهترین راه داشتن ابروهایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، ولی در ایجاد ابروهای ضخیم و طبیعی ناتوان‌اند.

در تمام روش‌های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

جوش سرسیاه حاصل جمع شدن چربی اضافه پوست، باکتری‌ها و سلول‌های مرده‌ای است که به صورت توده در منافذ پوست جمع می‌شوند. بعضی از این توده‌ها با شستشو یا لایه‌برداری خود به خود از منافذ پوست خارج شده و از بین می‌روند. اما گاهی این توده‌ها سخت‌تر بوده و یا در عمق غیرقابل دسترسی قرار دارند. در این شرایط رفع جوش سرسیاه کمی چالش برانگیز است.

توجه داشته باشید برخلاف تصور عموم مردم، سیاه بودن رنگ این نوع جوش، به علت کثیف بودن آن نیست. در واقع انعکاس نامنظم نور در منافذ پوست عامل رنگ سیاه جوش سرسیاه است. این نوع جوش سه عامل اصلی دارد:

  • چربی یا سبوم بیش از اندازه پوست
  • شکل غیرعادی کراتین که پروتئین سازنده پوست، ناخن و مو است
  • اختلال در تولید هورمون‌ها
  • وجود باکتری‌های زیاد در تماس با پوست

آیا می‌توان از ایجاد جوش سرسیاه جلوگیری کرد؟

راه‌هایی برای پیشگیری از جوش سرسیاه وجود دارد که موثرترین آن به شرح زیر است:

  • شستشوی مناسب صورت
  • لایه‌برداری فیزیکی
  • استفاده از محصولات غیر کمدوژنیک
  • دست‌ها و ناخن‌هایتان را تمیز نگه دارید
  • روبالشی و روکش تختخوابتان را مدام بشویید
  • موهایتان را حداقل هفته‌ای سه بار بشویید
  • در استفاده از داروهای جوش و آکنه زیاده‌روی نکنید
  • آب فراوان بنوشید و غذای سالم بخورید
  • صورتتان را لمس نکنید

بیشتربخوانید... فیلر لب

راه از بین بردن جوش سرسیاه چیست؟

راه‌های پزشکی و حرفه‌ای در کلینیک‌ها برای درمان جوش سرسیاه وجود دارد. اما قبل از اینکه هزینه و وقت خود را صرف این روش‌هایی که معمولا هجومی هستند کنید، بهتر است راه‌های زیر را امتحان کنید:

بخار درمانی جوش سرسیاه

درمان جوش سرسیاه با استفاده از بخار، یک روش معمول و مؤثر است که در کلینیک‌های زیبایی هم انجام می گیرد. اما این روش به سادگی در خانه نیز انجام‌پذیر است.

ماسک خاک رس

این ماسک به سادگی چربی اضافه، جرم و سلول‌های مرده را از منافذ پوست شما خارج کرده و آن را پاکسازی می‌کند.

تخلیه جوش سرسیاه با استفاده از ابزار ساده

ابزار ساده‌ای برای تخلیه جوش سرسیاه وجود دارد که درست شبیه به قلاب بافتنی است. این ابزار پیلینگ جوش سرسیاه نام دارد. با استفاده از این ابزار ساده می‌توانید جوش‌های سرسیاه را به راحتی تخلیه کنید.

بیشتربخوانید... فیلر بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 253
نویسنده : mozhgan

برخی از سنگ ها کلیه بدون هیچ مشکلی و خود به خود دفع می شوند، برخی دیگر نیز با مصرف از بین می روند. اما سنگ های بزرگ تر، ممکن است مشکلات جدی را به همراه داشته باشند که در این صورت نیاز به جراحی سنگ کلیه دارند. در موارد زیر متخصص اورولوژی جراحی را توصیه می کند:

  • اگر سنگ کلیه بزرگ باشد
  • درد شدید به دلیل وجود سنگ کلیه
  • سنگی که در حالب گیر کرده باشد و باعث انسداد ان شده باشد.

انواع روش های جراحی سنگ کلیه

 در ادامه به انواع  روش های جراحی  سنگ کلیه می پردازیم:

سنگ شکن برون اندامی

در این روش متخصص اورولوژی با بی حسی موضعی و به صورت عمل سرپایی و یا با اعمال بیهوشی عمومی، دستگاه سنگ شکن را بر روی کمر قرار می دهد و با کمک امواج آن سنگ را بدون ایجاد برش و زخم می شکند.

سنگ شکن درون اندامی یا یورتروسکوپی

جراح در این روش با اعمال بی حسی نخاعی، لوله ی باریک و بلند یورتروسکوپ را از طریق مجرای ادراری وارد مثانه و لوله حالب می کند تا محل دقیق سنگ را پیدا کند. بعد از مشاهده سنگ، لوله نازک دیگری که حاوی لیزر است را ا یورتروسکوپ جایگزین می کند.

بیشتربخوانید... روش های درمان پروستات

سنگ کلیه با کمک لیزر شکسته می شود، قطعات ریز سنگ از طریق ادرار دفع می شوند و برخی از قطعات بزرگ نیز از طریق سبد مخصوصی جمع اوری خواهند شد.

جراحی سنگ کلیه با روش لاپاراسکوپی

در جراحی با روش لاپاراسکوپی،جراح یک برش کوچک در پهلوی بیمار ایجاد می کند و با وارد کردن دستگاه لاپاراسکوپ مجهز به ابراز جراحی و دوربین به داخل کلیه، محل دقیق سنگ کلیه را تشخیص می دهد.

 

 جراح با کمک دوربین متصل به دستگاه و تصاویر ارسال شده توسط دوربین بر روی مانیتور، فرایند جراحی را بررسی و مدیریت می کند و تمام مراحل جراحی به صورت غیر مستقیم و توسط ابزار متصل به دستگاه لاپاراسکوپی انجام می دهد.

جراحی سنگ کلیه با روش نفرو لیتوتومی و نفرولیتوتریپسی

این دو جراحی تقریبا شبیه به هم هستند، فقط در جزئیاتی مانند نحوه برداشتن سنگ با هم تفاوت دارند.

در این عمل جراحی، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد و با ایجاد یک برش کوچک در کمر و وارد کردن یک دستگاه مخصوص سنگ شکن، سنگ کلیه را به قطعات بسیار کوچک تبدیل می کند. جراح بعد از شکستن سنگ باقی مانده آن توسط دستگاه  جمع و از کلیه خارج می کند.

جراحی باز برای سنگ کلیه

 این  نوع جراحی را به ندرت انجام می دهند؛ البته این جراحی در گذشته بسیار پر کاربرد بودند، با پیشرفت علم پزشکی روش های مدرن و کم تهاجمی تر مانند لاپاراسکوپی و سنگ شکن با لیزر پر کارد شدند.

منبع: مجله اینترنتی سلامتی



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

تقریبا همه پلاک دندون رو میشناسن. این پلاک یه لایه نازک چسبنده است که بعد از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها روی سطح دندونا تشکیل میشه. پلاک، حاوی بزاق دهان، باکتری های خوب و بد، ذرات ریز مواد غذایی و یه سری مواد معدنیه. این پلاک در حالت عادی همیشه تشکیل میشه و همیشه هست. ما هر بار که مسواک میزنیم، نخ دندون میکشیم و یا دهانشویه استفاده می کنیم این پلاک از بین میره. اما اگه بهداشت دهان و دندان رعایت نشه این پلاک به مرور زمان سفت و سخت میشه و با مسواک زدن نمیشه اونو از بین برد.

بیشتربخوانید... مزایای ارتودنسی پیشگیری

جرمگیری دندان چیه؟

جرمگیری یا اسکیلینگ دندان تنها راه برای از بین بردن پلاک سفت و سخت شده دندانیه که بهش میگن تارتار. این تارتار تنها توسط دندانپزشک برداشته میشه و هرچی دیرتر بهش رسیدگی بشه سخت تر میشه.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت

جرمگیری چطوری انجام میشه؟

همونطور که گفتم هدف اصلی جرمگیری از بین بردن جرم های سفت و سخت دندانی در زیر خط لثه است. برای این کار از دو روش مختلف استفاده میشه. در روش اول، دندونپزشکا از ابزارهای دستی مثل کورت و اسکیلر برای بیرون کشیدن جرم ها از زیر خط لثه و روی سطح دندان ها استفاده می کنن. در روش دوم هم به جای ابزار دستی از ابزارهای اولتراسونیک استفاده میشه. این ابزارها یه نوک فلزی باریک و کوچکی دارن که مثل ویبراتور ارتعاشات ریزی ایجاد می کنن. همزمان با این ارتعاشات هم آب سرد از دستگاه خارج میشه که به از بین رفتن موثر جرم های دندانی کمک می کنه.

بعد از جرمیگری چه اتفاقی می افته؟

بعد از اینکه جرمگیری دندان تموم شد ممکنه دندونپزشک با کمک ابزارهای مختلفی سطح دندون رو پالیش کنه و صیقل بده تا احتمال تشکیل جرم کمتر بشه. به جز این ممکنه برای بعضی از افراد پروسه فلوراید تراپی هم انجام بشه به این صورت که فلوارید رو به صورت موضعی روی سطح دندون ها اعمال می کنن تا به تقویت مینای دندان پس از جرمگیری دندان کمک بشه.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی رایگان

آیا جرمگیری درد داره؟

نمیشه بهش گفت درد، اما میتونه یه تجربه نسبتا ناخوشایند باشه. که البته اگه میزان جرم روی دندوناتون کم باشه شما احساس بدی نخواهید داشت. تجربه یه مقدار درد و کوچولو خونریزی از لثه حین جرمگیری دندان طبیعیه و موردی نداره.

باورهای اشتباهی که درباره جرمگیری دندان وجود داره

  • با جرمگیری، دندون لق و شل میشه
  • جرمگیری باعث تحلیل مینای دندون میشه
  • حساسیت دندون نتیجه جرمگیریه دندونه

رفرنس: مجله اینترنتی دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

بلیچینگ دندان بهترین، سریع ترین، محافظه کارانه ترین و کم هزینه ترین روش سفید کردن دندان هایه که دچار تغییر رنگ شدن. اگه دندوناتون از اول سفید بوده اما کم کم و به مرور زمان دچار تغییر رنگ شده (طوری که با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه رنگش برنمیگرده) بلیچینگ میتونه برای شما یه روش خوب باشه تا دوباره دندوناتون سفید شه.

بیشتربخوانید... لیست بهترین متخصص ارتودنسی در شمال تهران

بلیچینگ در مطب چیه و چطور انجام میشه؟

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک این شکلیه که از مواد سفید کنده با غلظت بالا در شرایط ایمن برای سفید کردن دندان ها استفاده میشه. ماده ای که این وسط به عنوان عامل سفید کننده عمل میکنه هیدرژن پراکسید هستش. غلظت این ماده طی فرآیند بلیچ در مطب زیاده و بسته به وضعیت دندان شخص میتونه بین ۲۵ تا ۴۰ درصد متغییر باشه.

بلیچ دندان در مطب شامل چه مراحلیه؟

  • مشخص کردن علت تغییر رنگ دندان ها
  • تعیین میزان سفید کندگی دندان ها
  • ایمن کردن دهان
  • اعمال ژل سفید کننده
  • فعال کردن سفید کننده

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین

مواد سفید کننده دندان چطور دندونای ما رو سفید می کنه؟

ماده سفید کننده وقتی فعال میشه روی سطح دندون پخش میشه. بعد شروع میکنه به پخش کردن رادیکال های آزاد ناپایدار. این رادیکال های آزاد میرن به مولکول های رنگی که در سطح دندان هستن حمله می کنند و پیوندهای اونا رو هدف قرار میدن. اینجوری پیوندا شکسته میشه و مولکول ها و ذرات هی کوچک و کوچکتر میشن تا کاملا از بین برن.

خب حالا بلیچینگ در منزل چیه و چجوری انجام میشه؟

بلیچینگ در منزل هم، اهداف سفید کردن دندان در مطب رو دنبال میکنه. اما تفاوت های زیادی این وسط بین این دو روش وجود داره. بلیچینگ دندان در خانه خودش به چندین روش انجام میشه. اما معمول ترین روشش استفاده از قالب های دندانیه. که داخل این قالبا، ژل سفید کننده با غلظت خیلی کم ریخته میشه. به این قالبا در اصطلاح میگن تری  که بر اساس فرم دندون شما ساخته میشن و طوری هستن که دقیقا روی دندوناتون سوار میشن.

بیشتربخوانید... مشاوره ارتودنسی دندان

این افراد اصلا بلیچنگ نکنن که حسابی براشون ضرر داره

اگه یکی از شرایط زیر شامل حال شما میشه لطفا از خیر بلیچینگ بگذرید:

  • تحلیل لثه و بیرون زدن ریشه دندان
  • پوسیدگی دندان
  • ضعف مینای دندان
  • داشتن ترمیم دندان، روکش های تمام سرامیک دندان، لمینت دندان، ونیر کامپوزیت  و...

منبع: مجله اینترنتی دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 131
نویسنده : mozhgan

من سعی کردم سوالایی که خیلی مطرح میشن رو این زیر جواب بدم اگه سوالتون این زیر نیست برامون کامنت کنید تا بهترین متخصص ارتودنسی نوجوانان جواب بدهد.

یا بلیچینگ به دندونا آسیب میزنه؟

خود موادی که برای سفید کردن دندان طی بلیچینگ دندان استفاده میشن بی خطرند و آسیبی به دندون نمیزنن. با این حال بعضی از این مواد سفید کننده ممکنه ph پایینتری داشته باشن و این میتونه باعث تحلیل جزئی مینای دندان و حساسیت اون بشه. و به طور کلی میزان آسیب اگر هم وجود داشته باشه بستگی به نوع ماده سفید کننده و مدت زمان بلیچینگ داره.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان های پایین

قیمت بلیچینگ دندان چقدره؟

بستگی داره. اگه در مطب بلیچینگ کنی قیمتش بین ۱ تا ۲ میلیون تومنه اگر در خونه و با قالب اینکارو انجام بدی قیمتش بین ۱ تا ۱.۵ هستش.

بلیچینگ چه فرقی با جرمگیری دندون داره؟

این دوتا کاملا از هخم مجزا هستن. جرمگیری دندون میاد و جرم ها (تارتار که حالت سفت شده پلاک دندونه) رو از روی دندونا و زیر خط لثه بیرون میکشه و دندونا رو سفید نمی کنه. اما بلیچینگ کاری به جرم نداره و فقط دندونا رو سفید می کنه. به جز این تا زمانی که جرم روی دندونا باشه بلیچینگ انجام نمیشه.

نتایج بلیچینگ دندان چقدر دوام داره؟

بلیچینگ یه روش دائمی نیست و اگه بخوایید نتایج درازمدتی داشته باشه یاید تمدید کنید. اما اغلب کسایی که این روش رو امتحان کردن میگن بین ۱ تا ۳ سال نتایج دوام داره. هرچند ممکنه بیشتر هم بشه.

چطور نتایج بلیچینگ رو طولانی تر کنیم؟

 ۳ تا کار میتونید انجام بدید که نتیج رو طولانی تر کنید. اول بهداشت دهان و دندان رو رعایت کنید. دوم غذاها و نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ دندان میشه رو کمتر مصرف کنید و گر براتون مقدوره بلیچینگ در منزل رو هم انجام بدید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در بیمارستان میلاد

آقا من میخوام دندونام خیلی سفید بشه آیا بلیچینگ میتونه اینکارو بکنه؟

ما باید واقع بین باشیم، قرار نیست که دندونامون با بلیچینگ مثل مروارید براق و سفید بشه. سفید شدن دندان ها با این روش تا حدی مقدوره واگه میخوایید بیش از حد سفید کنید دندونا رو باید یا کامپوزیت دندان انجام بدید یا برید لمینت دندان کنید.

رفرنس: مجله اینترنتی دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1402
بازدید : 134
نویسنده : mozhgan

برای زیبایی صورت و داشتن پوستی زیبا و درخشان، تداوم در مراقبت روزانه از پوست و استفاده از محصولات مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. چه هدف، کاهش سرعت پیری طبیعی پوست باشد چه کاهش و درمان جوش و آکنه، همه ما باید برای حفظ سلامت پوستمان یک سری اقدامات مراقبتی انجام دهیم. به جای اینکه به برنامه روزانه مراقبت از پوست به عنوان یک کار طاقت فرسا نگاه کنید، می‌توانید آن را یک فرصت آرامبخش برای درمان و بهبود پوستتان تلقی کنید. تداوم در مراقبت روزانه از پوست، اولین قدم در بازیابی سلامت و درخشندگی پوست است.

بیشتربخوانید... درمان جوش سرسیاه

راهکارهای مراقبت از پوست صورت

مراقبت از پوست از این جهت بسیار اهمیت دارد که همۀ ما در طول روز سلول‌های زیادی را در این ناحیه از دست می‌دهیم. بنابراین باید همیشه پوست را در شرایط خوبی قرار دهیم تا به شفافیت و درخشان بودن آن کمک کنیم. موارد زیر از جمله فاکتورهای مؤثر در داشتن پوستی فوق‌العاده هستند که باید به صورت روتین انجام دهیم.

  • شناسایی نوع پوست
  • زیبایی پوست صورت با استفاده روزانه از ضدآفتاب
  • پاک کردن آرایش قبل از خواب
  • زیبایی پوست صورت با پیروی از برنامه مراقبت روزانه
  • مصرف مکمل‌ها با نظر پزشک
  • زیبایی پوست صورت با مصرف مداوم میوه‌ها و سبزیجات
  • انجام حرکات ورزشی
  • داشتن خواب کافی

سایر مطالب پربازدید:

نکات مهم برای رسیدن به زیبایی پوست صورت

  • از لایه‌برداری روزانه خودداری کنید. اما بسته به نوع پوست این کار را هر چند وقت یکبار انجام دهید.
  • هرگز به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک از کرم‌های درمان کننده مثل سفیدکننده‌ها استفاده نکنید.
  • از مصرف پاک‌کننده‌های خیلی معطر خودداری کنید.
  • روبالشتی خود را حداقل هفته‌ای یکبار عوض کنید.
  • تعداد دفعات شست‌وشوی روزانه پوست خود را بر اساس نوع پوست خود تعیین کنید.
  • هنگام شست‌وشوی صورت توجه داشته باشید که در صورت انتخاب نادرست پاک‌کننده، ممکن پوست شما از حالت لطافت خارج شود. پس در این حالت باید پاک‌کننده خود را تغییر دهید.
  • همیشه به صورت روتین پوست خود را ماساژ دهید.
  • هرچند وقت یکبار از یک متخصص پوست برای کمک به سلامتی و شفافیت پوست صورت کمک بگیرید.
  • برای کمک به زیبایی پوست صورت، تجهیزات آرایشی خود از جمله انواع برس‌ها را تمیز نگه ‌دارید.
  • روتین مراقبت از پوست روزانه خود را خیلی پیچیده و وقت‌گیر نکنید تا آن را به صورت مداوم انجام دهید.
  • همیشه بدن و پوست خود را با خوردن آب، میوه و سبزیجات و استفاده از کرم آبرسان هیدراته نگه دارید.
  • در صورت داشتن پوست چرب، می‌توانید از برس‌های مخصوص صورت برای پاکسازی و شست‌وشو استفاده کنید.
  • از برخورد دست کثیف به صورت یا مالش دادن سطح آن خودداری کنید.
  • سد پوستی خود را به وسیله مرطوب‌کننده‌ها تقویت کنید.
  • از ترکیبات و ماسک‌های آبرسان حاوی اسید هیالورونیک، ویتامین ای و هیالورونات سدیم استفاده کنید.
  • استرس را از خود دور کنید.
  • برای داشتن پوستی سالم و شفاف از کشیدن سیگار یا دودهای مشابه مثل قلیان خودداری کنید.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 22 خرداد 1402
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

هدف از رژیم اتکینز تغییر عادات غذایی برای کمک به کاهش وزن و حفظ آن است. رژیم اتکینز همچنین می گوید که این یک رویکرد سالم در طول زندگی برای غذا خوردن است. چه بخواهید وزن کم کنید، انرژی خود را افزایش دهید یا مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا یا سندرم متابولیک را بهبود بخشید.

چرا ممکن است از رژیم غذایی اتکینز پیروی کنید؟

ممکن است رژیم اتکینز را دنبال کنید زیرا:

  • می خواهید عادات غذایی خود را به طور کلی تغییر دهید
  • انواع مواد غذایی را شامل می شود
  • برای کاهش وزن کربوهیدرات های خاصی را محدود می کند
  • نگرانی های پزشکی دارید که فکر می کنید این رژیم غذایی می تواند به بهبود آنها کمک کند

قبل از شروع هر گونه رژیم غذایی کاهش وزن، با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر به بیماری هایی مانند دیابت مبتلا هستید.

رژیم اتکینز شامل چه مواردی است؟

تمرکز اصلی این رژیم غذایی، بر مصرف متعادل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها برای کاهش وزن و سلامت بهینه است. رژیم اتکینز معتقد است که خوردن بیش از حد کربوهیدرات ها – به ویژه شکر، آرد سفید و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده – منجر به مشکلات زیادی از جمله عدم تعادل قند خون، افزایش وزن و مشکلات قلبی می شود. برای این منظور، رژیم اتکینز کربوهیدرات ها را محدود می کند. و به مصرف بیشتر پروتئین و چربی تشویق می کند. اما رژیم اتکینز یک رژیم غذایی پر پروتئین نیست.

مانند بسیاری از برنامه های غذایی، این رژیم نیز مدام در حال تغییر است. اکنون مصرف سبزیجات با فیبر بالا را تشویق می کند و تغییراتی را برای رفع نیازهای گیاهخواری در نظر گرفته است.

بیشتربخوانید... بهترین جراح لاغری در کرج

کربوهیدرات ها

رژیم اتکینز نیازی به شمارش کالری یا کنترل سهم ندارد. با این حال، شما باید کربوهیدرات های خود را ردیابی کنید. به این صورت که کربوهیدرات خالص یک ماده غذایی، کل کربوهیدرات یک محصول منهای فیبر آن است. به عنوان مثال، نصف فنجان بروکلی خام دارای 2.3 گرم کربوهیدرات کل و 1.3 گرم فیبر است. ارزش خالص کربوهیدرات آن 1 گرم است.

رژیم اتکینز می گوید رویکرد آن به کربوهیدرات ها ذخایر چربی بدن شما را می سوزاند، قند خون شما را کنترل می کند و به شما کمک می کند تا به سلامتی مطلوب دست یابید. و این رژیم احساس گرسنگی یا محرومیت را در شما باقی نمی گذارد.

ورزش

رژیم اتکینز ادعا می کند که ورزش برای کاهش وزن لازم نیست. اما می تواند به ثابت نگه داشتن وزن شما کمک کند و فواید دیگری برای سلامتی ارائه دهد.

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 22 خرداد 1402
بازدید : 128
نویسنده : mozhgan

ما در هر سنی حتی در بزرگسالی ارتودنسی انجام میدهیم زیرا سن و سال خاصی برای این درمان در نظر گرفته نشده است. ارتودنسی بزرگسالان دقیقا مشابه ارتودنسی نوجوانان میتواند دندان های کج و انواع مال اکلوژن را اصلاح کرده و علاوه بر زیبایی بخشی به لبخند، باعث بهبود سطح سلامتی دهان و دندان میشود. یکی از سوالاتی که بزرگسالان در خصوص ارتودنسی از ما میپرسند امکان ارتودنسی در دوره بارداری است.

بیشتربخوانید... مینی اسکرو

آیا ارتودنسی در دوره بارداری امکان پذیر است؟

دوره بارداری از جمله مهمترین و حساس ترین دوره های زندگی هر خانمی است. در این دوره بسیاری از درمان های پزشکی و همچنین مصرف اغلب داروها و یا مکمل ها ممنوع است زیرا ممکن است برای سلامتی مادر و جنین مضر باشند. اما به نظر نمیرسد که درمان ارتودنسی دندان در این دوره ممنوع باشد. بنابراین بله، این درمان امکانپذیر است و تحت شرایطی، میتوانید زمانی که باردار هستید، توسط یک متخصص ارتودنسی خوب طول درمان با بریس ها را آغاز کنید.

نکاتی که خانم های باردار باید در خصوص ارتودنسی بدانند

زنانی که در طول ارتودنسی باردار شده اند میتوانند با احتیاط و زیر نظر متخصص ارتودنسی دندان خود ادامه طول درمان خود را سپری کنند. ففظ باید به این نکته توجه کنند که علاوه بر متخصصشان، باید به یک دندانپزشک عمومی خوب هم سر بزنند و تمام ملاقات ها یا جلسات ویزیت دندانپزشکی و ارتودنسی را با متخصص زنان و زایمان خود هماهنگ کنند. خانم هایی که قصد بارداری دارند و میخواهند در طول بارداری درمان ارتودنسی را شروع کنند هرچند که میتوانند اینکار را انجام دهند، اما بهتر است که صبر کنند تا بارداری و شیردهی آن ها تمام شود.

بهترین روش ارتودنسی برای خانم های باردار چیست؟

نیازهای ارتودنسی سریع بیماران منحصر به فرد است، همچنین ترجیحات آنها برای درمان متفاوت است. برای پاسخگویی به نیازها و خواسته های هر بیمار، یک متخصص ارتودنسی خوب باید تمام روش  های رایج و دم دست ارتودنسی را به بیماران خود ارائه دهد تا یک دوره درمان ایده آل داشته باشند. در خصوص خانم های باردار هم باید بدانیم که آن ها نیازهای ویژه ای دارند و ممکن است هر دستگاه ارتودنسی یا هر روش ارتودنسی برای آن ها مناسب نباشد. بهترین روش های ارتودنسی که بهترین متخصص ارتودنسی میتواند برای یک خانم باردار در نظر بگیرید عبارتند از:

  • ارتودنسی ثابت فلزی
  • ارتودنسی متحرک اینویزیلاین
  • درمان با ریتینرها 

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 22 خرداد 1402
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

تقریبا همه پلاک دندون رو میشناسن. این پلاک یه لایه نازک چسبنده است که بعد از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها روی سطح دندونا تشکیل میشه. پلاک، حاوی بزاق دهان، باکتری های خوب و بد، ذرات ریز مواد غذایی و یه سری مواد معدنیه. این پلاک در حالت عادی همیشه تشکیل میشه و همیشه هست. ما هر بار که مسواک میزنیم، نخ دندون میکشیم و یا دهانشویه استفاده می کنیم این پلاک از بین میره. اما اگه بهداشت دهان و دندان رعایت نشه این پلاک به مرور زمان سفت و سخت میشه و با مسواک زدن نمیشه اونو از بین برد.

بیشتربخوانید.... جراحی لیفت سینوس چیست

جرمگیری دندان چیه؟

جرمگیری یا اسکیلینگ دندان تنها راه برای از بین بردن پلاک سفت و سخت شده دندانیه که بهش میگن تارتار. این تارتار تنها توسط دندانپزشک برداشته میشه و هرچی دیرتر بهش رسیدگی بشه سخت تر میشه.

جرمگیری چطوری انجام میشه؟

همونطور که گفتم هدف اصلی جرمگیری از بین بردن جرم های سفت و سخت دندانی در زیر خط لثه است. برای این کار از دو روش مختلف استفاده میشه. در روش اول، دندونپزشکا از ابزارهای دستی مثل کورت و اسکیلر برای بیرون کشیدن جرم ها از زیر خط لثه و روی سطح دندان ها استفاده می کنن. در روش دوم هم به جای ابزار دستی از ابزارهای اولتراسونیک استفاده میشه. این ابزارها یه نوک فلزی باریک و کوچکی دارن که مثل ویبراتور ارتعاشات ریزی ایجاد می کنن. همزمان با این ارتعاشات هم آب سرد از دستگاه خارج میشه که به از بین رفتن موثر جرم های دندانی کمک می کنه.

بعد از جرمیگری چه اتفاقی می افته؟

بعد از اینکه جرمگیری دندان تموم شد ممکنه دندونپزشک با کمک ابزارهای مختلفی سطح دندون رو پالیش کنه و صیقل بده تا احتمال تشکیل جرم کمتر بشه. به جز این ممکنه برای بعضی از افراد پروسه فلوراید تراپی هم انجام بشه به این صورت که فلوارید رو به صورت موضعی روی سطح دندون ها اعمال می کنن تا به تقویت مینای دندان پس از جرمگیری دندان کمک بشه.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده جلو

آیا جرمگیری درد داره؟

نمیشه بهش گفت درد، اما میتونه یه تجربه نسبتا ناخوشایند باشه. که البته اگه میزان جرم روی دندوناتون کم باشه شما احساس بدی نخواهید داشت. تجربه یه مقدار درد و کوچولو خونریزی از لثه حین جرمگیری دندان طبیعیه و موردی نداره.

باورهای اشتباهی که درباره جرمگیری دندان وجود داره

  • با جرمگیری، دندون لق و شل میشه
  • جرمگیری باعث تحلیل مینای دندون میشه
  • حساسیت دندون نتیجه جرمگیریه دندونه

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 22 خرداد 1402
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

چاقی بلای قرن معاصر است و روز به روز افراد بیشتری با این مشکل مواجه می شوند. اکثر افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، تا قبل از تصمیم گیری برای جراحی لاغری انواع روش های طبیعی و غیر طبیعی کاهش وزن را امتحان کرده اند اما متاسفانه به نتیجه ای نرسیده اند. امروزه با وجود جدیدترین روش جراحی لاغری و با کوچک کردن اندازه معده و در برخی موارد دستکاری روده، می توان اشتها و جذب کالری های دریافتی را کاهش داد. با این همه، جراحی لاغری مانند اسلیو معده جزء عمل های گران و هزینه بر می باشد. عوامل زیادی می توانند روی هزینه عمل لاغری تاثیر گذارند، که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

نوع جراحی لاغری

اینکه بیمار برای درمان چاقی کدام نوع جراحی لاپاراسکوپی را انتخاب می کند، می تواند بر هزینه جراحی لاغری اثرگذار باشد. اسلیو معده با یا بدون سوییچ اثنی عشری، عمل بای پس معده، ساسی بای پس معده  و حلقه معده هر یک بسته به نوع عمل، قیمت های متفاوتی دارند. البته سایر جراحی های لاغری مانند بالون معده و یا دستگاه های الکتریکی نیز قیمت های متفاوتی دارند.

وسایل جراحی لاغری

اولین علت بالا بودن هزینه عمل لاغری مثل اسلیو معده ، وسایل جراحی است. جنس لوازم جراحی لاغری اهمیت فراوانی در هزینه آن دارد. به طوری که اگر جراحی با لوازم چینی و کیفیت پایین انجام شود، هزینه جراحی بسیار کاهش یافته و اگر با لوازم آمریکایی و اروپایی مرغوب و کیفیت بالا انجام شود، به طبع جراحی پرهزینه تر خواهد

خدمات بیمارستان

هزینه بیمارستان های دولتی بسیار کمتر از بیمارستان های خصوصی است. البته طبیعتا نوع خدمات این بیمارستان ها نیز با هم متفاوت هستند. علاوه بر این در هر بیمارستان، قیمت اتاق های مختلف نیز می توانند با هم فرق داشته باشد

بیشتربخوانید... بوتاکس برای معده

بیمه

 اگر جراحی لاغری جنبه غیر درمانی داشته باشد، شرکت بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند. این به این معنی است که بیمار از bmi بالای ۴۰ برخوردار نبوده و خطر بیماری های مرتبط با چاقی او را تهدید نمی کنند. در اینگونه موارد جراحی جنبه غیر درمانی پیدا می کند که شرکت های بیمه اغلب هزینه جراحی لاغری را نمی پذیرند. در غیر اینصورت بیمار می تواند کل یا مقداری از هزینه ها را از بیمه دریافت کند. دستمزد جراح لاغری دستمزد متخصص جراحی لاغری بستگی به تجربه، مهارت و پیچیدگی جراحی دارد. البته این مبلغ ممکن است با توجه به محل زندگی متغیر باشد

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
بازدید : 152
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی زودبازده از روش های نوین ارتودنسی است که اهدافی مشابه با ارتودنسی معمولی را دنبال می کند. این روش دربزرگسالان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است؛ چون با استفاده از آن می توان طی چند ماه دندان ها را مرتب کرد. علم دندانپزشکی روز به روز در حال پیشرفت است. فرآیند ارتودنسی دیگر مثل گذشته نیست. در حال حاضر، ارتودنسی سریع، روشی است که اخیرا برای مرتب کردن دندان ها، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که در آن با تنظیم دقیق براکت ها در زمان مشخص می توان در مدت زمان کوتاه به بهترین نتیجه دلخواه رسید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ارزان در تهران

ارتودنسی زودبازده چیست؟

ارتودنسی سریع یا زود بازده ارتودنسی است که در آن از تکنولوژی جدید دندانپزشکی استفاده می شود. در این روش، می توان با کمک باندینگ، روکش یا ونیر، دندان ها را تغییر شکل داد یا آن ها را مرتب کرد. تأثیر این روش بستگی به میزان کجی دندان ها و نامرتب بودن آن ها دارد. در این نوع ارتودنسی، با حذف بریس، می توان مشکلات دندان را تا حدی برطرف کرد. البته مشکلات جزئی و کوچک با این روش قابل درمان است. با کمک این روش می توان هم دندان ها را صاف و مرتب کرد و هم لبخندی زیبا داشت. ارتودنسی زودبازده از جمله درمان های جایگزین برای ارتودنسی به شمار می آید. ارتودنسی معمولی نیازمند صرف چند ماه یا چند سال است؛ اما در ارتودنسی زود بازده ظرف چند روز می توان دندان ها را صاف و مرتب کرد. در اکثر موارد، ناهنجاری و مشکلات دندانی را می توان با ونیرهای سرامیکی، بریج های دندان، باندینگ و روکش یا ترکیبی از آن ها، برطرف و اصلاح کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان رنگی

مزایای استفاده از ارتودنسی زودبازده

  • طول درمان بسیار کوتاه است.
  • روشی تأثیرگذار برای زیبایی لبخند بشمار می آید.
  • روشی غیرتهاجمی است.
  • در یک یا دو جلسه انجام می شود.
  • کمترین ناراحتی را به همراه دارد.

بیشتربخوانید... داروها در درمان ارتودنسی

هزینه ارتودنسی زود بازده

هزینه این نوع ارتودنسی به تعداد روکش ها و ونیرهای استفاده شده، بستگی دارد. در جلسه اول، دندانپزشک با توجه به وضعیت دندان ها، هزینه را برآورد می کند. به طور معمول برای ترمیم دندان های جلویی از روش های فوق الذکر استفاده می شود. هزینه درمان بسیار متغیر است و به تجربه دندانپزشک، مواد دندانپزشکی، منطقه جغرافیایی و … بستگی دارد. به طور کلی از آن جا که طول دوره درمان ارتودنسی زود بازده کمتر از روش های دیگر است، این روش از هزینه بالاتری برخوردار است.

منبع: مجله اینترنتی دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
بازدید : 235
نویسنده : mozhgan

به تجمع رسوبات و املاح معدنی در کلیه و مجاری ادراری، سنگ کلیه گفته می شود. علت اصلی ایجاد این سنگ افزایش غلظت املاح و نمک ها در ادرار و تجمع آن در کلیه است.

سنگ کلیه اگر ثابت باشد تقریبا هیچ علامتی ندارد و فرد از وجود آن اطلاعی ندارد، اما زمانی که به حرکت در می آید، فرد احساس درد در ناحیه کمر، پهلو و شکم دارد. هر چه اندازه سنگ بزرگتر باشد، این درد شدید تر است.

تشخیص سنگ کلیه

 قبل از پرداختن به جراحی باز سنگ کلیه باید شما را با نحوه تشخیص سنگ کلیه و انتخاب نوع جراحی آشنا کنیم. روش های تشخیص سنگ کلیه عبارتند از:

معاینه بالینی

گرفتن شرح حال از بیمار

انجام آزمایش

سونوگرافی

اگر اندازه سنگ کلیه کوچک باشد، می توان با مصرف دارو و مایعات فراوان به دفع آن از طریق ادرار کمک کرد.

در صورتی که سنگ کلیه بزرگ باشد، برای خارج کردن آن باید از روش های جراحی استفاده کرد. جراحی باز سنگ کلیه یکی از روش های جراحی برای درمان و خارج کردن سنگ کلیه است. تمرکز ما در این مقاله بر روی جراحی سنگ کلیه به روش باز است‌.

جراحی باز سنگ کلیه چیست؟

در جراحی باز، جراح با ایجاد یک برش بزرگ در قسمت پشت یا پهلوی بیمار، به صورت مستقیم به محل دقیق سنگ کلیه دسترسی دارد و با دقت کافی سنگ را از کلیه یا حالب خارج می کند.

چه زمانی نیاز به جراحی باز در سنگ کلیه است؟

اگر فرد دارای یکی از شرایط زیر باشد، پزشک برای درمان و خارج کردن آن از روش جراحی باز استفاده می کند:

  • سنگ کلیه به دلیل بزرگ بودن از حالب عبور نکند و در آنجا گیر کند.
  • اگر سنگ کلیه به دلیل عفونت به وجود آمده باشد.
  • سنگ کلیه با سایر روش های درمانی از بین نرفته باشد.
  • در درد های شدید و غیر قابل تحمل نیز نیاز به جراحی باز است

منبع: مجله اینترنتی سلامتی



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
بازدید : 136
نویسنده : mozhgan

همه افراد در طول زندگی شان نیازمند یک لبخند زیبا می باشند که به آن ها احساس خوبی بدهد. داشتن لبخندی زیبا برای افرادی که مشکلات دندانی در ظاهر دندان هایشان دارند یک معضل می باشد. چنین افرادی به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست داده و افسرده می شوند؛ اما باید بدانید که برای درمان مشکلات همیشه روشی وجود دارد و برای اینگونه مشکلات درمان ارتودنسی ساده پیشنهاد می شود. در ادامه با بهترین مرکز دندانپزشکی شبانه روزی اورژانسی همراه باشید.

ارتودنسی ساده

در واقع ارتودنسی های ساده به ارتودنسی هایی گفته می شود که از نوع سنتی و فلزی بوده که هنوز هم جزو رایج ترین و بهترین درمان برای حل مشکلات و ناهنجاری های دندان ها می باشد. در واقع ارتودنسی سنتی ارتودنسی است که در آن از براکت های فلزی یا سرامیکی و همچنین الاستیک های مختلف و سیم های فلزی یا سرامیکی برای درمان استفاده می کنند. این ارتودنسی که به آن ارتودنسی ساده هم گفته می شود، نوعی از ارتودنسی است که شما به هیچ عنوان نمی توانید در طول درمان آن را از دندان تان خارج کنید و باید تا پایان درمان تان به صورت ثابت بر روی دندان‌هایتان باقی بمانند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت

 چرا بریس های سنتی در بیشتر موارد انتخاب می شوند؟

در واقع بریس های سنتی یا همان ارتودنسی ساده بیشتر موارد مربوط به کودکانی که در حال در آوردن دندان های دائمی خو هستند و همچنین بزرگسالان، می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. معمولا ارتودنسی ساده می ‌تواند موارد زیر را حل کند: موارد مربوط به دندان های کج دندان های روی هم قرار گرفته شلوغی بیش از حد دندان ها فاصله بین دندان ها دندان های دارای مشکل اوربایت یا کراس بایت مشکلات فکی

هزینه ارتودنسی ساده

می توان گفت که ارتودنسی های سنتی نسبت به سایر روش های ارتودنسی از هزینه پایین تری برخوردار هستند. به این دلیل که همانطور که از نامش پیدا است، این بریس ها سنتی هستند و نیاز به جابجایی زیادی ندارند. بنابراین قیمت پایین تری هم نسبت به سایر بریس ها که نامرئی، سرامیکی یا انواع دیگر، دارند. همچنین پزشک شما می تواند با ارائه برنامه های پرداخت به صورت ماهانه، برای پرداخت هزینه ارتودنسی دندان تان به شما کمک کند تا راحت تر این مرحله را پشت سر بگذارید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیری در کودکان

فواید ارتودنسی دندان

  • ایجاد لبخندی که همیشه می خواستید.
  • بهبود تصاویر لبخندتان
  • افزایش اعتماد به نفس
  • جلوگیری از بیماریهای پریودنتال
  • خطر سایش و ضربه های غیرطبیعی که با گزش همراه هستند کاهش می یابد.

منبع: مجله اینترنتی دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
بازدید : 121
نویسنده : mozhgan

هر پستانک ارتودنسی ژله ای از سه قسمت سری، محافظ و دستگیره تشکیل شده است. سری حالتی شبیه نوک پستان مادر دارد و محافظ نیز از فرو رفتن پستانک در دهان کودک جلوگیری می کند. امروزه تمام پستانک ها به صورت یکپارچه در یک قالب تولید شده اند و این امرباعث می شود پستانک جرم و آلودگی کمتری را به خود جلب کند. پستانک ها در دسته های مختلفی مانند ۰ تا ۳ ماه‌، ۰ تا ۶ ماه‌، ۶ تا ۱۸ ماه و ۱۸ تا ۳۶ ماه وجود دارند که باید آن ها را با توجه به سن نوزاد انتخاب کرد؛ زیرا انتخاب اشتباه نه تنها نوزاد را آرام نمی کند بلکه موجب به خطر افتادن سلامتی او نیز می شود.

بیشتربخوانید... مشاوره ارتودنسی

استفاده از پستانک در سال های نخست نوزاد بلامانع است اما پس از آن ممکن است باعث بروز اختلالاتی مانند ناهنجاری های فک و دندان ها، کجی دندان ها، جلوزدگی دندان ها و عدم تقارن بین فک ها شود.

انواع سری پستانک ارتودنسی چیست

سری بادامی شکل:

این پستانک برای کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند مناسب تر است؛ زیرا زبان زیر قسمت شبیه ساز نوک پستان قرار می گیرد و احتمال گیج شدن نوزاد را نسبت به چیزی که می خورد کاهش می دهد.

سری ارتودنسی:

سری ارتودنسی شیب بیشتری در دو ناحیه نوک دارد. این امر امکان تحرک بیشتری را به زبان می دهد و از بروز مشکلات ارتودنسی جلوگیری می کند؛ زیرا نوک این پستانک در قسمت بالایی انحنادار و در انتها صاف است و به گونه ای طراحی شده است که عمل مکیدن را به طبیعی ترین شکل ممکن برای نوزاد شبیه سازی می کند و از ایجاد فشار بر لثه و دندان ها جلوگیری می کند.

بیشتربخوانید... مزایای اینویزیلاین

آیا استفاده از پستانک ارتودنسی ژله ای برای نوزادان می تواند مناسب باشد؟

  • طبق تحقیقات انجام شده مکیدن پستانک توسط نوزادان نارس باعث می شود که مدت زمان نگه داشتن کودک در بیمارستان تا ۱ هفته کاهش یابد.
  • پستانک به توسعه و رشد عضلات دهان نوزاد کمک می کند و موجب می شود نوزاد عمل مکیدن را زودتر یاد بگیرد.
  • در طول پروازهای هوایی، پستانک می تواند فشار دردناکی را که نوزادان در گوش میانی احساس می کنند را کاهش دهد.
  • پستانک می تواند باعث آرامش نوزادانی که دچار کولیک یا ریفلاکس هستند بشود.
  • پستانک می تواند باعث کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد شود.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

هوشمندسازی دیتاسنتر به مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنولوژی‌هایی گفته می‌شود که در آن از تحلیل داده‌ها، شبکه‌های بی‌سیم، سرورهای مجازی، یادگیری ماشین و دیگر فناوری‌های مرتبط استفاده می‌شود تا بهبود کارایی و عملکرد مراکز داده ایجاد شود.

هدف اصلی هوشمندسازی دیتاسنتر، بهینه‌سازی استفاده از منابع موجود در مراکز داده و افزایش بهره‌وری آن‌ها است. در واقع، هوشمندسازی دیتاسنتر در وهله اول به معنای بهینه‌سازی فرآیند مدیریت داده‌ها و منابع مراکز داده و سپس مانیتورینگ خودکار و هوشمند بر تمامی جنبه های این مراکز است.

با هوشمند سازی دیتاسنترها روی چه مواردی کنترل بهتر خواهیم داشت؟

هوشمند سازی دیتاسنتر باعث می شود که جریان کارهای مهم و پردازش ها در سرور و دیگر تجهیزات مرکز داده به صورت خودکار و بدون نیاز به نظارت انجام شوند. تجهیزات هوشمند در دیتاسنتر هوشمند سازی شده به کمک اینترنت اشیا و هوش مصنوعی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در هماهنگی با یکدیگر کار می کنند. بعضی از نتایج هوشمند سازی دیتاسنتر را در زیر می خوانید:

زمانبندی پروسه های روتین و روزانه ی دیتاسنتر مثل بک آپ گرفتن، تکثیر کردن، دانلود و آپلود کردن، رویدادهای اپلیکیشن ها و دیگر موارد که قبلا به زمانبندی دستی نیاز داشتند.

نظارت بر وضعیت اجزای دیتاسنتر و هشدار اتوماتیک و خودکار ریسپاندرهای کلیدی در صورت بروز مشکل.

کارهای نگهداری مثل تعمیر و به روز کردن تجهیزات.

تامین خدمات و تنظیم منابع زیرساختی استاندارد به منظور گسترش، آزمایش و استقرار برنامه های جدید فیزیکی، مجازی یا سرورهای ابری.

تحویل خدمات مورد تقاضا در ظرف چند دقیقه بعد از درخواست کاربر، اجرای درخواست های تایید شده بدون مداخله دستی.

تحویل حجم کار اضافه بر تقاضا مانند سرورهای وب اضافی، سرورهای اپ، قابلیت توازن بار یا انتقال خودکار ترافیک شبکه از یک دیتاسنتر پرترافیک به یک دیتاسنتر با ظرفیت اضافی.

انطباق دادن که شامل حسابرسی و تهیه گزارش از تنظیمات در حال انجام؛ مقایسه ی تنظیمات فعلی و گذشته برای برجسته کردن تفاوت ها؛ و پیاده کردن سیاست های قانونمند برای انطباق با استانداردهای نظارتی.

منبع: ovio.ir



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

هزینه عصب کشی طبق تعرفه  مشخص محاسبه می شود و بستگی به شرایط دندان بیمار،  قابل تغییر است. قیمت عصب کشی هر دندان با دیگر دندان متفاوت است و این تفاوت دلایل بسیاری دارد که در این مقاله قصد داریم درباره هریک از این دلایل صحبت کنیم

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان چیست

تفاوت قیمت در دندان کاندید برای عصب کشی

در زمان محاسبه قیمت ها برای عصب کشی دندان های عقب گرانتر محاسبه می شود. علت زیاد بودن قیمت عصب کشی دندان 7 نسبت به دندان های دیگر،  سخت بودن دسترسی پزشک به دندان است. هزینه عصب کشی دندان شماره 8 از شماره 7 نیز بیشتر میباشد  زیرا که دسترسی به آن سختر از دندان 7 می باشد. از این رو عصب کشی دندان عقبی گران قیمت تر از دندان های جلویی محاسبه می شود.

تفاوت قیمت در تعداد کانال

به طور کلی قیمت عصب کشی بر اساس تعداد کانال دندان محاسبه می شود. در دهان یک انسان دندان های یک کاناله، دو کاناله و سه کاناله وجود دارد. به صورت کلی دندان های جلویی تک کاناله و دندان های عقبی اصولا سه کاناله هستند. اصولا دندان های تک کاناله ارزان قیمت تر هستند؛ اما دندان های سه کاناله گاهی هزینه ای بیش از سه برابر دندان های تک کاناله دارند. دلیل امر کار بیشتری است که پزشک در زمان عصب کشی انجام می دهد است.

بیشتربخوانید... قیمت روکش دندان

تفاوت قیمت در میزان پوسیدگی دندان

بسته به میزان پوسیدگی دندان هزینه انجام عصب کشی متفاوت خواهد بود. اگر فقط یک سوراخ و شکستگی در دندان وجود داشته باشد پزشک برای عصب کشی نیاز به فعالیت زیادی برای پاکسازی پوسیدگی ها ندارد. به همین دلیل بلافاصله بعد از ایجاد سوراخ و یا شکستن دندان بهتر است که به پزشک مراجعه نمایید ت در هزینه های صرفه جویی شود.

تفاوت قیمت درنوع مواد مورد استفاده در ترمیم

پزشک برای پر کردن دندان عصب کشی شده از آمالگام نقره استفاده می کند. امالگام نوعی ماده نقره ای رنگ است و به دلیل زیبا نبودن نمی توان از آن در دندان های جلویی استفاده نمود و یا بعد از استفاده از آن باید حتما از روکش استفاده نمود. در صورتی که از امالگام برای پر کردن و ترمیم دندان پوسیده استفاده شود هزینه عصب کشی افزایش می یابد. نوع دیگری از مواد که برای دندان های جلویی استفاده می شود کامپوزیت است؛ به دلیل مقاومت پایین این نوع از آن برای پر کردن دندان های عقبی استفاده نمی شود. کامپوزیت نسبت به آمالگام ارزانتر است.

منبع: مجله chalava



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
بازدید : 132
نویسنده : mozhgan

برای چسباندن لمینت به دندان، چسب های مخصوصی است که بعد از اماده سازی دندانها در داخل سطح پشتی لمینت قرار داده می شود و سپس لمینت روی دندان قرار می گیرد و با نور دستگاه لایت کیور، چسب سخت می شود و لمینت به سختی به دندان می چسبد، به طوری که با هیج ضربه ای قابل جدا شدن از روی دندان نخواهد بود. و اگر بنا به دلایلی لازم باشد لمینت دندان را از روی دندان برداریم، باید آنرا تراش داد.

تراش دندان در لمینت سرامیکی

برای انجام لمینت لازم است که سطح خارجی دندان بمنظور جبران ضخامت لمینت و جلوگیری از بیرون زدگی دندان مختصری تراش داده شود. میزان این تراش در حدود نیم میلیمتر است، که در دندانپزشکی تراش کمی محسوب می شود و کاملا در ضخامت خود مینای دندان است. بنابراین هیچ نگرانی از جهت بروز مشکل برای دندان وجود ندارد.

یک سوال رایج این است که کامپوزیت ونیر بهتره یا لمینت سرامیکی؟

باید بدانید که هر دو درمان کاملا علمی و تایید شده در دانش دندانپزشکی است و در تمامی دانشکده های دندانپزشکی تدریس می شود. بنابراین هر دو کاملا مورد قبول هستند به شرط انکه اصولی و درست انجام شوند. البته هر کدوم از این درمانها ویژگیهای خاص خودشون رو دارند و بسته به شرایط دندانها و بیمار، انتخاب صورت می گیرد. و نباید روی یک درمان خاص تعصب داشت. مثلا اگر وسعت پوسیدگی و شکستگی دندان زیاد باشد، روش لمینت ارجح است و یا اگر سن بیمار کم باشد، روش کامپوزیت دندان ترجیح دارد.

بیشتر بخوانید... درمان ارتودنسی نوجوانان

درمانهای دندانپزشکی زیبایی بمنظور اصلاح مشکلات دندانی کاربرد دارند و امکان اصلاح مشکلات اسکلتال مربوط به بیس فک وجود ندارد. بنابراین در فردی که بدلیل مشکلات فک، دندانها متقارن نیستند، با انجام درمانهای زیبایی فقط می توان تا حدودی وضعیت موجود را اصلاح کرد که روابط دو فک اجازه بدهد. انچه باعث زیبایی درمانهایی مثل لمینت می شود، هماهنگی و نزدیکی بیشتر رنگ و فرم دندان به حالت طبیعی دندانها است. و هر چه دقت بیشتری در جزییات شود، زیبایی بیشتر است و به همین خاطر است که می گویند : “تفاوت در دقت به جزییات است”مثلا یکی از این جزییات حالت شیشه ای لبه دندان ها است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی زودبازده

مزایای لمینت سرامیکی

۱- شفافیت بسیار خوب

 ۲- مقاومت نسبتا بالا

 ۳- قابلیت باند ( چسبندگی) عالی به دندان

 ۴- قابلیت ساخت در ضخامت بسیار کم

 ۵-زیبایی طبیعی و هماهنگی رنگ عالی

منبع: مجله orthodoctor



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

اگرچه چاقی یک بیماری کشنده نیست اما میتواند باعث به وجود آمدن تعدادی بیماری شود. و حتی در شکل گیری و یا تشدید برخی دیگر نیز دخالت دارد. روش های زیادی برای خلاص شدن از شر چاقی و بیماری های مرتبط با آن وجود دارد. اما هیچکدام به خوبی عمل جراحی نمیتوانند به ریشه کن کردن چاقی و بیماری های در ارتباط با آن کمک کنند. ما در این مقاله به معرفی تعدادی بیماری که مستقیما با چاقی در ارتباطند و چاقی میتواند آن ها را بدتر کند میپردازیم. و به شما میگوییم که چگونه انجام یک عمل جراحی لاغری میتواند به بهبود و درمان آن ها کمک کند.

بیشتربخوانید... لیست بهترین جراح لاغری در کرج

 3 بیماری مرتبط با چاقی که با کمک عمل لاغری درمان میشوند

عمل لاغری و کلسترول بالا : جراحی لاغری چگونه به درمان کلسترول کمک میکند؟

یک مطالعه تحقیقات بالینی که اخیر منتشر شده نشان میدهد اکثریت بیماران چاقی که کلسترل بالا داشتند در سال اول بعد از انجام عمل، سطح کلسترول بدن و تری گلیسرید های خونشان به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکند. این موضوع مخصوصا در کسانی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفتند قابل توجه تر بود.

بیشتربخوانید... رژیم قلیایی چگونه رژیمی است

عمل لاغری و دیابت : عمل جراحی لاغری چگونه دیابت را درمان میکند؟

چاقی یکی از دلایل اصلی ایجاد دیابت نوع ۲ است. بنابراین کاهش وزن قابل توجه بعد از جراحی چاقی می تواند علائم مرتبط با دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. طبق مطالعه ای در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا، شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد جراحی لاغری می تواند به درمان پیش دیابت و دیابت نوع ۲ کمک کند. در حقیقت، بیماران چاق که به دیابت نوع ۲ نیز مبتلا هستند، بعد از عمل میزان نیازشان به داروهای دیابت به شدت کاهش پیدا میکند و حتی ممکن است دیابت به طور کلی در آن ها درمان شود. نتیجه تحقیقات مختلف نشان میدهد که عمل ساسی بای پس معده و عمل اسلیو معده میتوانند تاثیر زیادی در درمان دیابت نوع دو داشته باشند.

بیشتربخوانید... عوامل موثر در هزینه بوتاکس معده

جراحی لاغری و فشار خون بالا: عمل لاغری چگونه فشار خون بالا را درمان میکند؟

 فشار خون بالا شایعترین مسئله پزشکی مرتبط با چاقی است. بنابراین جای تعجب ندارد که جراحی لاغری می تواند به درمان آن کمک کند. طبق آنالیز مطالعات متعدد که تأثیر عمل جراحی چاقی را بر روی افرادی مبتلا به فشار خون مطالعه میکردند، مشخص شده که این بیماری در اغلب بیماران تا حد زیادی بهبود یافته یا کاملاً برطرف شده است.

منبع: مجله gymju



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

سنگ کیسه صفرا یا کوله لیتیاز(chlolelithiasis)، ته نشین های سخت شده ی مایع گوارشی هستند که در کیسه صفرا تشکیل می شوند. این سنگ ها معمولا از جنس صفرا بوده که شامل ترکیب آب، کلسترول، پروتئین چرب، بیلی روبین ( رنگدانه های زرد یا نارنجی که از شکسته شدن هموگلوبین در کبد تولید می شود و سپس به درون صفرا می ریزد.) و نمک های صفرا می باشد. صفرا توسط کبد تولید می شود که به هضم غذا کمک کرده و تا زمانی که بدن به آن احتیاج پیدا کند، در کیسه صفرا ذحیره می شود.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi

انواع سنگ کیسه صفرا

دو نوع سنگ کیسه صفرا وجود دارد:

سنگ های کلسترولی: سنگ های کلسترولی شایع تر هستند. اغلب سنگ های کیسه صفرا را سنگ های کلسترولی تشکیل می دهند. آنها زمانی به وجود می آیند که کلسترول بسیاری در کیسه صفرا وجود داشته باشد.

سنگ های رنگدانه ای: این سنگ ها زمانی به وجود می آیند که بیلی روبین فراوانی در صفرا وجود داشته باشد.

علل تشکیل سنگ کیسه صفرا

علت اصلی تشکیل سنگ های کیسه صفرا هنوز به طور کامل مشخص نشده است. با این حال محققان عواملی را کشف کرده اند که موجب تشکیل سنگ های کیسه صفرا می شود.گفته می شود که عدم تعادل در ترکیبات شیمیایی صفرا، عامل تشکیل سنگ های کیسه صفرا می باشد. خصوصا زمانی که:

  • صفرا حاوی مقدار زیادی کلسترول باشد
  • صفرا حاوی مقادیر فراوانی بیلی روبین باشد

رابطه ی جراحی لاغری با سنگ کیسه صفرا

متاسفانه سنگ های کیسه صفرا یکی از عوارض شایع کاهش وزن سریع از طریق جراحی های لاغری( عمل اسلیو معده، جراحی ساسی معده و...)  است. برخی منابع معتقدند که ۳۵ درصد از جراحی های لاغری منجر به تشکیل سنگ های کیسه صفرا می شود. به همین دلیل جراحان لاغری اغلب از ۶ ماه قبل برای بیماران داروهای پیشگیری از سنگ های کیسه صفرا (مانند اکتی گال(Actigall)) تجویز می کنند و به طور کلی پیشگیری از ایجاد سنگ های کیسه صفرا جزء اقدامات لازم قبل از جراحی لاغری می باشد. به دلیل اینکه سرعت کاهش وزن در جراحی حلقه معده کمتر است، مصرف این داروها، چندان ضرورتی ندارد. در موارد دیگر که بیمار سابقه ی سنگ کیسه صفرا دارد، همزمان با انجام جراحی لاغری، کیسه صفرا نیز برداشته می شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود

منبع: بهترین جراح چاقی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 17 خرداد 1402
بازدید : 141
نویسنده : mozhgan

مانیتورینگ صنعتی به مجموعه‌ای از فرآیندها، تجهیزات و فناوری‌هایی گفته می‌شود که به منظور نظارت و کنترل فرایندهای صنعتی و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند شامل جمع‌آوری داده‌های صنعتی مانند دما، فشار، سرعت، رطوبت و دیگر پارامترهای مرتبط با فرآیندهای تولیدی است.

با استفاده از مانیتورینگ هوشمند در صنایع، فعالیت‌های صنعتی مانند تولید، پخش و انبارداری محصولات، بهبود یافته و راندمان بیشتری دارند. هدف اصلی این فرآیند، افزایش بهره‌وری صنعتی، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت محصولات است. به طور کلی، مانیتورینگ هوشمند به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تجهیزات و فرآیندها را به بهترین شکل ممکن کنترل کنند و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشند.

چه نوع ابزارهایی برای مانیتورینگ صنعتی استفاده می‌شود؟

برای مانیتورینگ صنعتی از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سنسورها: این دستگاه‌ها اطلاعاتی مانند دما، فشار، سرعت، ولتاژ، جریان الکتریکی و… را جمع‌آوری می‌کنند.
  • دستگاه‌های جمع‌آوری داده: این دستگاه‌ها اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سنسورها را دریافت و به صورت دیجیتال ذخیره می‌کنند.
  • نرم‌افزارهای تحلیل داده: این نرم‌افزارها اطلاعات جمع‌آوری شده را تحلیل کرده و به صورت گرافیکی و گزارشات به کاربران نمایش می‌دهند.
  • سیستم‌های نمایش و گزارش‌دهی: این سیستم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا اطلاعات جمع‌آوری شده را در قالب گرافیکی و گزارشات مشاهده کنند.
  • سیستم‌های هشداردهی: این سیستم‌ها به صورت خودکار هشدار می‌دهند که در صورت وقوع مشکل در فرآیندهای صنعتی، کاربران را آگاه می‌سازند.
  • روبات‌ها و دستگاه‌های اتوماسیون صنعتی: این دستگاه‌ها به صورت خودکار فرآیندهای تولید را انجام می‌دهند و اطلاعات مربوط به عملکرد آن‌ها نیز در قالب داده‌های جمع‌آوری شده، به سیستم مانیتورینگ صنعتی ارسال می‌شود.

مزایای مانیتورینگ صنعتی چیست؟

مانیتورینگ صنعتی دارای مزایای فراوانی است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • بهبود کیفیت محصولات: با استفاده از سیستم‌های مانیتورینگ، می‌توان فرآیندهای تولید را بهبود داد و کنترل کیفیت محصولات را بهبود بخشید.
  • کاهش هزینه‌ها: با تشخیص سریع مشکلات توسط سیستم‌های مانیتورینگ صنعتی، می‌توان خسارات و ضایعات را کاهش داد و هزینه‌های تولید را کاهش داد.
  • افزایش بهره‌وری: با کنترل دقیق فرآیندهای تولید، می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و عملکرد بهتری را از دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی به دست آورد.
  • کاهش زمان تعمیر و نگهداری: با تشخیص سریع مشکلات توسط سیستم‌های مانیتورینگ، می‌توان زمان تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها را کاهش داد.
  • کاهش خطرات ایمنی: با کنترل دقیق فرآیندهای تولید و تشخیص سریع مشکلات، می‌توان از وقوع حوادث و خطرات ایمنی جلوگیری کرد.
  • افزایش قابلیت اطمینان: با استفاده از سیستم‌های مانیتورینگ، می‌توان قابلیت اطمینان دستگاه‌ها و تجهیزات را افزایش داد.
  • دسترسی به اطلاعات بهتر: با استفاده از سیستم‌های مانیتورینگ، می‌توان به اطلاعات دقیق و به‌روز درباره فرآیندهای تولید دسترسی پیدا کرد و تصمیم‌گیری‌های بهتری را انجام داد.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com