عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 236
نویسنده : mozhgan

دندان عقل به سومین دندان آسیا می گویند. این دندان در سن ۱۷ سالگی به بعد بیرون می آید و با در آمدن این دندان، می توان گفت شما به بلوغ عقلی رسیده اید. برای همین به آن دندان عقل می گویند. هر انسان دارای ۴ دندان عقل می باشد که آخرین دندان ها در قوس فک هستند. در برخی افراد ممکن است این دندان ها رشد نکنند. زیرا برخی افراد در دوران جنینی جوانه های دندان عقل در آنها رشد نمی کند. سن رشد دندان عقل معمولا سنین بین ۱۷تا ۲۱ سالگی است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

دلایل نهفته ماندن دندان

  • بیماری های دوران کودکی
  • ارثی
  • کم خونی
  • راشیتیسم
  • نداشتن هماهنگی رشد استخوان فک

جراحی دندان عقل

اگر در فک پوسیدگی ایجاد شده باشد یا فک برای این دندان جا نداشته باشد و ترمیم به سود دندان ها نباشد، باید جراحی یا کشیده شود. معمولا فک ها برای این دندان جایی ندارند و دندان عقل هم نقش خاصی در جویدن ندارد؛ به همین خاطر معمولا آن را جراحی می کنند و از حفره دهان فرد بیرون می آورند.

چه هنگام باید دندان عقبی کشیده شود؟

  • ایجاد شدن عفونت لثه روی دندان فرد و دندان درد
  • پوسیدگی دندان
  • به هم زدن ترتیب و نظم دندان های قدامی و کج کردن آن ها روی هم
  • ایجاد کیست یا تومور
  • ایجاد عفونت لثه در دندان

روش کشیدن دندان عقل چگونه است؟

بعد از تزریق بی حسی به لثه شما، در صورتی که دندان شما کاملا رویش کرده باشد و تاج دندان کامل معلوم باشد، روش کشیدن آن مانند دندان های دیگر است؛ اما دندان های نهفته و نیمه نهفته، تنها با جراحی کشیده می شوند. در سنین نوجوانی کشیدن دندان عقل راحت تر است، چون استخوان های اطراف دندان نرم تر هستند و ضخامت و استحکام آن ها کمتر است.

آمادگی برای جراحی

  • حتما برای قبل و بعد جراحی از مدرسه و محل کار خود چند روزی را مرخصی بگیرید و خواب و استراحت کافی داشته باشید. 
  • قبل از انجام جراحی با تجویز دکتر خود، یک قرص آرام بخش بخورید.
  • آمادگی کامل برای انجام یک جراحی ۳۰ دقیقه ای را داشته باشید.
  • اگر دندان شما نهفته یا نیمه نهفته باشد، لازم است که استخوان لثه را برش دهد و یا دندان شما را قطعه قطعه یا خرد کنند که و پس از اتمام جراحی، لثه شما را بخیه می زنند.


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 209
نویسنده : mozhgan

در این مقاله سعی داریم تا شما را با ارتودنسی  سریع دندان آشنا کنیم. پس با ما در این مقاله از دکتر خضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران همراه باشید.

ارتودنسی سریع دندان

بریس سریع (Fast Braces) یکی از روشهای درمانی نسبتاً جدید ارتودنسی چند دندان است که دندانها را خیلی سریعتر از بریس های ثابت سنتی صاف می کند. بریس های سریع برای بیمارانی که دارای انواع مشکلات ارتودنسی زیر میباشند مناسب می باشد :

  • دندانهای نامرتب
  • دندانهای شلوغ
  • دندانهایی که فاصله زیادی بین آنها وجود دارد.
  • کسانی که دچار مشکلات گزش هستند.

بریس های سریع دندان ها را صاف می کنند و لبخندی زیبا و سالم برای شما به وجود می آورند، که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و می توانید با افتخار لبخند بزنید. به طور معمول، طول درمان با استفاده از بریس های سریع حدود 50٪ سریعتر از بریس های ثابت سنتی است.

آیا ارتودنسی سریع دندان بی خطر است؟

بریس های سریع بی خطر هستند زیرا در طی بیش از 20 سال ساخته شده اند و تحت آزمایش دقیق قرار گرفته اند. تحقیقات در واقع نشان داده است که بریس های سریع علاوه بر اینکه یک روش درمانی سریع و بی خطر است، فواید دیگری نیز برای بیماران دارد، از جمله افزایش راحتی و نیاز به مراجعه کمتر به دندانپزشکی.

چه کسی می تواند از بریس های سریع استفاده کند؟

بریس های سریع برای بیماران در هر سنی مناسب است. متخصص درمان ارتودنسی در طول مشاوره ارزیابی می کند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای استفاده از بریس های سریع هستید یا خیر. این روش درمانی برای بیشتر بیماران مناسب است و برای افرادی که نتایج سریع می خواهند یک راه حل ایده آل است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

مزایای ارتودنسی سریع دندان  چیست؟

مزیت عمده بریس های سریع این است که بسیار سریع کار می کنند. در بیشتر موارد، درمان طی 10 ماه کامل می شود. مهاربندهای سریع نسبت به بریس ثابت سنتی سبک و ظریف تر هستند و برای راحتی و همچنین سرعت تولید شده اند. اندازه بریس ها نیز باعث سهولت در تمیز شدن دندان ها می شود، به این معنی که خطر ابتلا به بیماری های دهان کمتر است. از آنجا که بریس ها خیلی سریع کار می کنند، مراجعه به دندانپزشک کمتری لازم است و این بدان معنی است که هزینه درمان نسبت به سایر روش های ارتودنسی کمتر است. مدت زمان کوتاهتر درمان نیز برای بیمارانی که از اضطراب دندان رنج می برند خبر خوبی است. از دیگر مزایای این سیستم این است که در بیشتر موارد، نیازی به کشیدن دندان قبل از نصب بریس ها نیست. استخراج دندان خراب یا کج می تواند به ویژه برای بیماران جوان ناراحت کننده باشد، بنابراین این می تواند یک مزیت عمده باشد



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 196
نویسنده : mozhgan

بعد از عمل لاغری چه اتفاقی برای پوست رخ میدهد؟

عمده مشکلی که بعد از عمل جراحی  لاغری برای ما پیش می آید مربوط به بافت پوست است. این مشکل مخصوصا در افرادی که بسیار چاق هستند و یا اینکه خیلی زود مقدار زیادی وزن از دست میدهند رخ میدهد. در چنین وضعیتی چین های اضافی پوست اطراف شکم، ران، باسن، سینه ها، بازوها، صورت و گردن را احاطه کرده و قابل مشاهده خواهند بود.

چرا پوست بعد از عمل لاغری شل شده و چین دار می‌شود؟

این امر به این دلیل است که پوست با تجمع چربی در مدت زمان طولانی کشیده می شود و هنگامی که وزن زیادی از بین می رود (بافت چربی) پوست و بافت ها غالباً خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و یا ممکن است به طور دائمی آسیب ببینند. بنابراین پوست این نواحی نمی تواند دوباره جمع شده و به حالت سابق بازگردد. اگر موفق به از دست دادن وزن قابل توجهی شده اید و بدنتان در بخش های ذکر شده دارای پوستی شل، چین خورده و آویزان است انجام عمل جراحی بعد از عمل لاغری به شما توصیه میشود زیرا این مشکلات زیبایی شما را در عین کاهش وزن و درمان چاقی کاهش میدهد.

بیشتربخوانید... تمرین کاردیو

آیا هر کسی باید بعد از عمل لاغری عمل زیبایی انجام دهد؟

جراحی زیبایی پس از کاهش وزن یک انتخاب شخصی است زیرا برای هر کسی مشکلات پوستی ایجاد نمیشود. چنانچه پوستتان شل و آویزان شده شد شما باید تمام گزینه ها و عمل های زیبایی موجود برای جمع کردن پوست اضافه را سبک و سنگین کرده و پیش از انجام چنین عمل هایی با جراح لاغری خودتان و یک جراح پلاستیک خوب صحبت کنید.

بیشتربخوانید... روغن هسته انگور چیست

انجام عمل روی پوست مشکل دار بعد از عمل لاغری چه نام دارد؟

همانطور که گفتیم بعد از انواع عمل لاغری مثل عمل اسلیو معده، بای پس معده یا روده،ساسی بای پس ، پلیسه معده و … احتمالا با مقداری شل و آویزان شدن پوست مواجه خواهید شد. اگر خوش شانس باشید و به صورت کنترل شده وزن از دست بدهید با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد با این حال اگر پوستتان شل شد بسته به محل خراب شدن پوست چندین عمل روی شما صورت میگیرد که به مجموع این عمل ها کانتورینگ بدن گفته میشود. کانتورینگ بدن به دنبال کاهش وزن عمده، عملی است که به طیف وسیعی از روشهای جراحی زیبایی به منظور از بین بردن چربی و پوست اضافی در بخش های مختلف بدن صورت میگیرد

منبع: سلامت دندان

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 196
نویسنده : mozhgan

زایلیتول یک قند طبیعی ۵ کربنه می باشد که استفاده از آن در زمینه ی کاهش ایجاد پوسیدگی دندان و دوباره معدنی شدن (رِمینرالیزاسیون) پوسیدگی های اولیه بسیار موثر و امیدوار کننده است. این ماده به طور طبیعی در میوه هایی مانند آلو و انواع توت ها و در سبزیجاتی مانند گل کلم و همچنین قارچ ها یافت می شود و به طور مصنوعی آن را از مواد گیاهی غنی از زایلیتول مانند چوب درخت توس و راس به دست می‌آورند. زایلیتول هر چند مزه ای شیرین دارد، اما بر خلاف شکر در دهان تبدیل به اسیدهایی نمی شود که پوسیدگی را ایجاد می کنند. زایلیتول به عنوان یک شیرین کننده طبیعی که باعث کاهش پوسیدگی می‌گردد توسط FDA و ADA به تایید رسیده است.هر چند زایلیتول در مزه به شیرینی ساکاروز است اما 33% نسبت به ساکاروز کالری کمتری دارد. پس نه تنها در افراد دیابتی گزینه ای قابل استفاده است، بلکه در کسانی که افزایش وزن دارند نیز جایگزینی مناسب می باشد. با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی همراه باشید.

بیشتربخوانید... عملکرد ارتودنسی چگونه است؟

اثرات سودمند زایلیتول بر سلامتی :

  • جلوگیری از عفونت در دهان
  • کنترل بوی بد دهان
  • خاصیت آنتی باکتریال
  • کاهش وزن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • قندی بدون ضرر در افراد دیابتیک
  • سلامت بهتر سینوس ها

بیشتربخوانید... جلوگیری از پوسیدگی دندان حین ارتودنسی

زایلیتول چگونه از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند ؟ 

زایلیتول میزان استرپتوکوک موتانس (باکتری‌های پوسیدگی‌زا) را در پلاک و بزاق کاهش داده و موجب جلوگیری از ایجاد پوسیدگی دندان ها می شود. زایلیتول این کار را به کمک دو ویژگی منحصر به فرد خود انجام می دهد.:

 1- خاصیت غیر قابل تخمیر بودن:

به این معنا که باکتری‌ها نمی‌توانند زایلیتول را به جای قند اصلی مورد استفاده‌شان متابولیزه کنند، در نتیجه تعدادشان به سرعت رو به کاهش می‌رود. همچنین زمانی که باکتری ها قادر به استفاده از زایلیتول در پروسه ها ی متابولیک خود نیستند، نمی توانند محصولات جانبی خود مانند اسید های مضر را نیز تولید کنند.

2- خاصیت ضدچسبندگی یا آنتی ادهزیو:

این خصوصیت زایلیتول مانع چسبندگی باکتری ها به بافت سلولی می شود. ازآنجا که باکتری ها به منظور رشد نیاز دارند که به بافت چسبندگی داشته باشند، زایلیتول قادر به کاهش چنین اثری خواهد بود. به این ترتیب زایلیتول کاهش چسبندگی باکتری‌ها به سطح دندان‌ها و در نتیجه کاهش میزان پلاک را باعث می‌شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 218
نویسنده : mozhgan

به طور کلی دو نوع اصلی نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی وجود دارد. ریتینر ثابت و ریتینر متحرک این دو نوع هستند که هر کدام به چند نوع دیگر تقسیم بندی می شوند. اگر در حال سبک و سنگین کردن درمان ارتودنسی دندان هستید و  یا به زودی دوره درمان شما به اتمام می رسد حتما این مقاله را بخوانید.

چرا از نگهدارنده ها استفاده می شود؟

حتی بعد از اینکه دندان های شما به طور دائمی در موقعیت جدید خود قرار گرفتند باز هم ممکن است دندان ها حرکت کنند و دوباره کج شوند. جویدن غذا، فرآیند رشد و سایش روزمره دندان ها می تواند منجر حرکت جزئی دندان ها شود. بنابراین انتظار نداشته باشید که بدون وسیله ای مانند ریتینر بتوانید از کج شدن دوباره دندان ها جلوگیری کنید.

اگر ریتینر متحرک ارتودنسی دارید

اگر نگهدارنده شما از انواع ریتینر متحرک است، استفاده از آن دقیقاً همانطور که متخصص ارتودنسی می گوید، بسیار مهم است. یک منبع معتبر نشان داد که متداول ترین دستورالعمل استفاده از نگهدارنده استفاده هر ساعته از آن است. یعنی هر روز، 7 روز هفته تا مدت یکسال. یعنی تا سال اول هر روز استفاده کنید و بعد از آن می توانید تنها شب ها و حین خواب از انواع ریتینر ارتودنسی یک فک استفاده کنید.

چک شدن انواع ریتینر ارتودنسی لازم است

هنگامی که استفاده از نگهدارنده خود را آغاز کردید، ارتودنتیست شما همچنان باید دندان های شما را چک کند تا مطمئن شود نگهدارنده شما از حرکت دندان ها آنها جلوگیری می کند. متخصص ممکن است نگهدارنده را تنظیم یا تعمیر کند یا در صورت لزوم یک ریتینر جدید برایتان در نظر بگیرد. معمولاً، 1، 3، 6، 11 و 24 ماه پس از برداشتن دستگاه های ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک خود باید توسط متخصص چک شوید. و ذکر این نکته لازم است که اگر نگهدارنده خود را گم کردید یا به هر نوعی دچار ترک خوردگی یا شکستگی شده است، باید ارتودنتیست خود را در اسرع وقت در جریان بگذارید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی خوبه یا بد؟

میتوانید انتخاب ریتینر را به متخصص بسپارید

در خصوص هر نوع نگهدارنده ارتودنسی جوانب مثبت و منفی خاصی وجود دارد. متخصص درمان ارتودنسی شما بر اساس حالت و وضعیت دندانهایتان و اینکه چه نوع ارتودنسی داشته اید بهترین نوع نگهدارنده پس از درمان اصلی را در نظر میگیرد. به عبارتی هر چند ه شما نیز در این خصوص نقش موثری دارید اما اجازه دهید که متخصص ارتودنسی در تهران برای شما تصمیم گیری کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 213
نویسنده : mozhgan

آیا کار دندانپزشکی در دوران بارداری بی خطر است؟

پرسش های مربوط به دندانپزشکی بارداری برای بیشتر مادران باردار متداول است. تمیز کردن دندان ها و معاینات سالانه در دوران بارداری نه تنها بی خطر است بلکه توصیه می شود. افزایش سطح هورمون در دوران بارداری باعث متورم شدن لثه ها، خونریزی و خرابی دندان ها می شود و باعث تحریک بیشتر لثه ها می شود.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی

داروهایی که در کارهای دندانپزشکی در بارداری استفاده می شود، ایمن هستند؟

در حال حاضر، مطالعات متناقضی در مورد عوارض جانبی احتمالی این داروها بر روی جنین وجود دارد. لیدوکائین رایج ترین دارو برای کارهای دندانپزشکی است. لیدوکائین (دسته B) پس از تزریق از جفت عبور می کند. در صورت نیاز به کار دندانپزشکی، مقدار داروی بی حسی که تزریق می شود باید تا حد ممکن کم باشد، اما همان میزان هم برای شما کافی است. اگر درد را تجربه کردید، درخواست داروی بی حسی کنید. هنگامی که احساس راحتی کردید، میزان استرس برای شما و جنین کاهش می یابد. همچنین هرچه آرام تر باشید، بی حسی نیز بهتر کار می کند.

اشعه ایکس که در دندانپزشکی در بارداری استفاده می شود، مضر است؟

اشعه ایکس معمول، معمولاً برای آزمایشات انجام می شود، بهتر است آزمایش های شامل این اشعه را به تاخیر انداخت و پس از زایمان انجام داد. اشعه ایکس برای انجام بسیاری از اقدامات دندانپزشکی به ویژه در موارد اضطراری، ضروری است. طبق دانشکده رادیولوژی آمریکا، هیچ یک از پرتوهای تشخیصی به اندازه ای نیست که بتواند عوارض جانبی در رویان یا جنین در حال رشد ایجاد کند.

بیشتربخوانید... فرسایش مینای دندان و پیشگیری از آن

پیشنهاداتی برای رفع نیازهای بارداری و کارهای دندانپزشکی

انجمن دندانپزشکی (ADA) به زنان باردار توصیه می کند که رژیم غذایی مناسبی داشته باشند، دندان های خود را دو بار در روز با مسواک و خمیردندان فلوراید تأیید شده بشویند و از نخ دندان نیز استفاده کنند.

در دوران بارداری از معاینات دندانپزشکی استفاده کنید.

به دندانپزشک خود اطلاع دهید که باردار هستید.

در صورت امکان کارهای دندانپزشکی غیر اضطراری را تا سه ماهه دوم یا بعد از زایمان موکول کنید.

کارهای دندانپزشکی ترمیم و زیبایی (ونیر دندان ، ایمپلنت ، اصلاح طرح لبخند و...)  باید بعد از زایمان انجام شود.

اگر به دندانپزشکی مراجعه کردید، پس از قرار گرفتن روی صندلی، پاها را در حالت مناسبی قرار دهید تا گردش خون به طور مناسب انجام شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 189
نویسنده : mozhgan

جهت آشنایی با ” متخصص ترمیم و زیبایی دندان ”  و دندانپزشکی ترمیم و زیبایی، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

متخصص ترمیم و زیبایی دندان

اکثر مردم از دندانپزشکی ترمیمی خوب به عنوان یک کسی که درمان های دندانی را انجام می دهند یاد می کنند و از دندانپزشکی زیبایی، به عنوان راهی برای زیباتر لبخند زدن. اما تا به حال به تعریف درست دندانپزشکی ترمیمی فکر نکرده اند. اغلب اوقات دندانپزشکی ترمیمی قبل از دندانپزشکی زیبایی، برای کمک به پایه و اساس درمان و زیبایی به کار گرفته می شود. 

بیشتربخوانید... تاج دندان چیست؟

متخصص ترمیم دندان

دندانپزشک عمومی مشکلات دندانی مختلفی را بر طرف می کند که می تواند شامل درد، ناراحتی، پوسیدگی و مشکلات این چنینی دندان باشد. برخی از روش های دندانپزشکی ترمیمی به طور معمول شامل موارد زیر می شود: کانال ریشه کشیدن دندان پر کردن حفره ها و پوسیدگی ها 

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان چیست؟

دندانپزشک متخصص زیبایی دندان

 اگر می خواهید ظاهر دندان های شما بهتر شود و یا مشکلات دندانی که مربوط به ظاهر شما می شود برطرف شود، می توانید از دندانپزشک زیبایی استفاده کنید. به عبارت دیگر دندانپزشکان زیبایی در وهله اول به ظاهر دندان های شما توجه می کنند و معمولاً کارهای مختلفی را انجام می‌دهند که عبارتند از:

  • گذاشتن روکش های چینی
  • سفید کردن دندان ها
  • ایمپلنت دندان
  • دندان مصنوعی
  • ترمیم طرح لبخند 

اقدامات دندانپزشکی ترمیمی چه چیزهایی را برطرف می کند؟

کارهایی که دندانپزشک ترمیمی می تواند برای دندان شما انجام دهد متفاوت است؛ ولی عمده ترین و بیشترین کاری که دندانپزشک ترمیمی روی دندان انجام می‌دهد، پر کردن دندان و رفع پوسیدگی است. حفره‌های پرکننده باعث جلوگیری از پوسیدگی وصدمه بیشتر به دندان یا اطراف آن می‌شوند. دندان از دست رفته که با کاشت یا دندان مصنوعی جایگزین شود هم یک روش ترمیم دندان پزشکی به حساب می آید. 

اقدامات دندانپزشکی زیبایی چیست؟

 برخی از محبوب ترین روش هایی که افراد برای بهبود ظاهر دندان های خود انجام می دهند، برطرف کردن رنگ زردی دندان، لک داشتن دندان، شکسته شدن دندان و مواردی از این قبیل است که دندانپزشک زیبایی می تواند روی سفید کردن دندان ها، روکش گذاشتن و یا کانتورینگ تمرکز کند. او می تواند این مشکلات را با استفاده از روکش های تمام سرامیک ، لمینت دندان، کامپوزیت و روش های دیگر تخصصی درمان کند.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 219
نویسنده : mozhgan

اگر در دوران بارداری هستید و با مشکلات دهان و دندان مواجه شده اید در این مقاله از متخصص ترمیم و زیبایی همراه ما باشید تا شما را برای حل مشکلات دندانپزشکی بارداری راهنمایی کنیم.

حساسیت و تورم لثه

به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری لثه حساس می‌شود و ممکن است یک تورم و برجستگی در قسمتی از بافت لثه از ماه سوم حاملگی به بعد ایجاد شود و روی بعضی از دندانها را بپوشاند که به آن تومور حاملگی می‌گویند. حساسیت لثه و تومور حاملگی ممکن است باعث شود مادران باردار بخوبی از مسواک یا نخ دندان استفاده نکند. در نتیجه پلاک میکروبی که عامل پوسیدگی است مدت زیادی روی سطح دندانها باقی می‌ماند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان بالا

بیماری صبحگاهی

در سه ماهه اول بارداری ممکن است صبحها نوعی حالت کسالت، تهوع و استفراغ وجود داشته باشد که به آن بیماری صبحگاهی  می‌گویند. این حالت در اثر استشمام بوی بعضی مواد یا غذاها تشدید می‌شود. استفراغ مکرر باعث  می‌شود سطح دندان بطور مرتب در معرض اسید معده قرار گیرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی

مصرف مواد شیرین یا ترش به مقدار زیاد

مادران باردار ممکن است نوعی عادت غیرطبیعی داشته باشند به این معنی که از مواد ترش یا شیرین زیاد استفاده کنند. این مواد می‌توانند باعث پوسیدگی دندانها شوند.

کاهش ظرفیت معده

در دوران بارداری، بخصوص در ماههای آخر ظرفیت معده کاهش می‌یابد. خانم حامله مقادیر کمتر ولی در دفعات بیشتری غذا می‌خورد و کمتر هم مسواک می‌زند. بنابراین امکان تشکیل پلاک میکروبی که عامل پوسیدگی است افزایش می‌یابد.

پوسیدگی دندان و بیماری لثه در دوران بارداری

بهتر است در همان ماههای اول بارداری جهت معاینه دندانها به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندانپزشک روشهای بهداشتی لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی و بیماری لثه را به شما آموزش دهد. – بعد از هر بار مصرف مواد غذایی ، بخصوص مواد قندی دندانهایتان را مسواک کنید. – بعد از هر بار استفراغ دندانها را مسواک کنید و یا حداقل دهان را بطور کامل با آب بشویید.

زمان مناسب جهت درمان دندانپزشکی خانم باردار

بطور کلی دوران حاملگی را که تقریباً نه ماه است به سه دوره سه ماهه تقسیم می‌کنند، سه ماهه اول، دوم و سوم. زمانهای مناسب جهت مراجعه به دندانپزشک شامل دو بار در سه ماهه اول، حداقل یکبار در سه ماهه دوم و یکبار در سه ماهه سوم است. در طول این دوره تغییرات مختلفی در بدن مادر و جنین ایجاد می‌شود.

نکته : بهتر است انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی ( ونیر کامپوزیت ، ایمپلنت دندان ، لمینت دندان، ارتودنسی دندان و...) تا پایان دو بارداری به تعویق بیفتد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
بازدید : 217
نویسنده : mozhgan

بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت دندان

انواع مختلفی از محصولات سفید کننده دندان و خمیردندان ها، ژل های سفید کننده دندان و سفیدکننده وجود دارد که بدون نسخه در درسترس همه هستند و برخی هم برای بلیچینگ دندان خود از محصولات بدون نسخه مصرف می کنند. سفید کردن دندان برای افرادی که دندان های سالم دارند و دندان پر شده ندارند ایده آل است. و افرادی که دندان هایشان زردرنگ است واکنش بیشتری نشان می دهند، اما انجام این عمل های زیبایی و دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ممکن است برای همه افراد توصیه نشود.

خمیر سفید کننده دندان

از هر نوع سفید کننده دندان برای از بین بردن لکه های سطحی دندان استفاده می شود و حاوی ساینده های ملایم است و برخی خمیرها نیز هستند که باعث تقویت دندان ها می شوند زیرا حاوی فلوراید هستند .مانند خمیر دندان های حاوی فلوراید . و برخی از خمیردندان های سفید کننده حاوی مواد فعال دیگری هستند که ساینده هستند و می توانند لکه های دندان را از بین ببرند.

سفید شدن دندان ها توسط پزشک

 یک پزشک سریع ترین راه برای سفید شدن دندان های شما فراهم می کند. با سفید کردن در دندانپزشکی، پزشک محصول سفید کننده را مستقیماً روی دندانهای شما می ریزد. از این محصولات می توان با گرما، نور مخصوص یا لیزر استفاده کرد. نتایج فقط در یک درمان 30 تا 60 دقیقه ای قابل مشاهده است. اما برای دستیابی به نتایج چشمگیر، معمولاً به چند قرار ملاقات نیاز است. با این حال، با سفید شدن در کلینیک، نتایج چشمگیری پس از اولین درمان مشاهده می شود. این نوع بلیچینگ ارزان ترین روش سفید کردن دندان نیز می باشد.

بیشتربخوانید... پوسیدگی‌ دندان

سفید کردن دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی دندان در حال حاضر است و این روشی است که شامل قرار دادن ژل سفیدکننده روی دندان است. سپس این ژلی که بر روی دندانها ریخته شده است توسط لیزر گرم می شود. ژل سفید کننده اصطلاح عمومی برای خمیر پراکسید است، لیزر اکسیژن موجود در خمیر پراکسید را گرم می کند تا تجزیه آن تسریع شود. دندانپزشک  برای تسریع در واکنش شیمیایی که در حضور پراکسید اتفاق می افتد، از دی اکسید کربن یا لیزر آرگون به  سفید کننده استفاده می کند  و سفید شدن دندان با لیزر ممکن است بتواند لکه های دندان را در جلساتی که حدود 30 دقیقه طول می کشد، پاک کند.

قالب های سفید کننده دندان

قالب های سفیدکننده دندان یکی از آسان ترین و سریع ترین راه ها برای درمان رنگدانه و ظاهر دندان ها به حساب می آید. پزشک می تواند تصمیم بگیرد که آیا فرد فرآیند سفید کردن را با قالب های سفید کننده دندان انجام بدهد یا خیر.

منبع: درمان ارتودنسی

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 211
نویسنده : mozhgan

این مقاله بسیار مهم در مورد (آیا بی حسی دندانپزشکی برای کودکان مناسب است؟) است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک ارتودنسی دندان در تماس باشید.در این کلینیک مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت دندان  ، لمینت دندان ، ارتودنسی ودندانپزشکی بارداری نیز ارائه می شود. ایمنی در نگاه والدین به فرزندانی که از آرام سازی دندان استفاده می کنند، اهمیت دارد. دندانپزشکان ممکن است آرامبخش را برای روش های طولانی و پیچیده توصیه می کنند و برای بیمارانی که به خصوص جوان یا عصبی هستند. این روش برای بیمار معمولا یک روش بسیار امن است و والدین می توانند به کاهش خطر و سطح استرس برای کودک خود قبل، در طول و بعد از درمان کمک کنند.

انواع تسکین

 آرام بخش دهان، اکسید نیتروژن و آرام سازی داخل وریدی انواع عمده ای از آرام بخش های دندانپزشکی هستند. با توجه به بیمارستان کودکان پیتزبورگ UPMC، آرام بخش دهان و دندان از طریق دهان یا بینی از بین می رود، به محض اینکه بیمار به انتصاب برسد، به عنوان دارو معمولا 20 دقیقه طول می کشد تا کار کند. آرام بخش دهان بیماران را به خواب نمی برد، اما به آنها کمک می کند تا آرام و آرام باشند.

بیشتربخوانید.... نکاتی در باره عود درمان ارتودنسی

قبل از تسکین

آکادمی آمریکایی دندانپزشکی کودکان ، والدین را توصیه می کند که کودکان بهتر است که آرام سازی و سایر روش های دندانپزشکی را بهتر انجام دهند، در صورتی که والدین می دانند که چه اتفاقی می افتد و به کودک کمک می کند.

در کلینیک دندانپزشک

 با توجه به بیمارستان کودکان پیتزبورگ، والدین می توانند به آرامش کودکان خود کمک کنند. سعی کنید یک مورد راحت برای بچه نگهدارید، مانند یک اسباب بازی مورد علاقه یا حیوان پر شده. نگه داشتن دست کودک و صحبت کردن و یا آواز خواندن به آرامی یکی دیگر از تاکتیک های راحتی است.

چک ایمنی

 برای دندانپزشکان، حصول اطمینان از ایمنی بیمار در هنگام آرام بخشیدن به دندان ها اهمیت دارد. در حالی که حالت آرام بخش، سطح اکسیژن خون، فشار خون، دمای بدن و ضربان قلب بیمار محاسبه می شود. بیمارانی که نیازمند بیهوشی عمومی هستند ممکن است به بیمارستان دندانپزشکی مراجعه کنند، مانند دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مریلند.

بعد از تسکین

 در بیمارستان کودکان پیتزبورگ، از والدین معمولا خواسته می شود که در حال حاضر در حالی که فرزندشان از خواب بیدار می شود ، حضور داشته باشند. کودک ممکن است اشتباه گرفته شود یا ناخوشایند و ممکن است احساس تهوع کند. دو بزرگسال باید همراه با کودک یا نوجوان در خانه راه بیافتند – یکی برای رانندگی و یکی برای بررسی تنفس کودک. اثرات طولانی مدت آرامبخشی شامل از دست دادن هماهنگی فیزیکی، سرگیجه، خواب آلودگی و حالت تهوع است، بنابراین بازگشت به مدرسه یا مراقبت روزانه قطعا گزینه ای از روز درمانی نیست.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 232
نویسنده : mozhgan

پس از اینکه دانستید لمینت دندان چیست؟ بد نیست با لمینت دندان متحرک دندان نیز آشنا شوید. متخصص های لمینت دندان، ابتدا برای دندان های شما یک نوع لمینت متحرک موقت می چسبانند تا شما بتوانید رنگ مورد نظر و طرح لبخند خودتان را نیز انتخاب نمایید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

در صورتی که با هر گزینه این لمینت متحرک مشکلی داشتید و یا حتی طرح آن را دوست نداشتید، پزشک بر روی آن اصلاحاتی را انجام می دهد و در لمینت ثابت آن ها را اعمال می نماید.

این لمینت های موقتی کمی ضخیم تر از لمینت های اصلی و دائمی می باشند و این مورد می تواند کمی برای شما در صحبت کردن و غذا خوردن مشکل ایجاد نماید تا زمانی که به آنها عادت کنید.

در حالت کلی باید از مصرف غذاهایی که حاوی مواد رنگی هستند خودداری نمایید، زیرا ممکن است بر روی دندان های شما لک ایجاد کند.

در این زمان ممکن است تمامی مواردی که یک دندانپزشک ترمیمی خوب  به شما گوشزد کرده است را رعایت کرده باشید اما باز هم لمینت موقت کنده شود، در این صورت باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید تا دوباره آن را بچسباند.

لمینت های متحرک دندانی، ابزارهای خوبی هستند که می توانید با استفاده از آن ها به نتیجه ی نهایی لمینت ثابت پی ببرید و نیز از لحاظ رنگ، اندازه، شکل ظاهری و تناسب، معمولا به لمینت های ثابت شباهت دارند.

بنابراین پس از نصب این لمینت های متحرک بر روی دندان هایتان، تغییراتی را که تمایل دارید بر روی آن انجام شود را به پزشکتان بگویید تا آن ها را اعمال نماید.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

در این میان اگر کلا با همه چیز این لمینت های موقتی مشکل دارید و می خواهید تغییراتی کاملا اساسی در آن ها به وجود بیاید لازم است از پزشک خود بخواهید که مجددا دندان هایتان را قالب گیری نماید.

در مورد رنگ ونیرهای موقت باید بدانید که آن ها از مواد اصلی ونیرهای ثابت تشکیل نشده اند و این اطمینان را داشته باشید که ونیرهای ثابت رنگشان به دندان های اصلی بیشتر شبیه می باشد.

این مسئله را هم بدانید که زمانی که ونیرهای ثابت دندانهایتان نصب گردند با لبخندی زیبا و بدون ایراد روبرو خواهید شد و حساسیت دندان هایتان از بین خواهد رفت و لبخند دلخواهتان نصیبتان خواهد شد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 203
نویسنده : mozhgan

کیسه صفرا چیست؟

کیسه صفرا اندام کوچکی است که در قسمت فوقانی شکم و درست زیر کبد  و متصل به آن است. عملکرد این کیسه کوچک ذخیره ماده صفرا است. صفرا یا بایل مایعی که توسط کبد ایجاد می شود و وظیفه آن کمک به تجزیه چربی است. صفرا با تجزیه چربی ها کاری میکند که بدن از انرژی حاصل از چربی استفاده کند.

بیشتربخوانید... تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری

سنگ کیسه صفرا شایعترین مشکل گوارشی در افراد چاق است

شایع ترین مشکلی که افراد دارای چاقی مفرط با کیسه صفرا دارند، ساخت و تجمع سنگ کیسه صفرا است. این سنگ ها معمولاً از کلسترول تشکیل شده و در صورت عدم تعادل بین موادی که صفرا را تشکیل می دهند ساخته می شوند. بسیاری از افراد چاق سنگ های صفرا دارند و از وجود آن ها اطلاع ندارند. تا اینجا مشکل خاصی متوجه این افراد نیست اما زمانی که سنگ کیسه صفرا عملکر کیسه و سایر ارگان ها را تحت تاثیر قرار دهد مشکلات بعدی و درد شدید بیمار را آزار خواهند داد.

بیشتربخوانید... تفاوت های پیکر تراشی با جراحی های لاغری

ارتباط سنگ کیسه صفرا با چاقی

حدود ۲۵٪ از افرادی که به شدت چاق هستند (با شاخص توده بدنی یا BMI بیش از ۴۰) دارای سنگ های صفراوی هستند. اعتقاد بر این است که اگر وزن اضافی بدن در اطراف معده باشد، خطر عوارض این سنگ ها بیشتر است. یک مطالعه نشان داده است که خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا با افزایش شاخص توده بددنی بیشتر و بیشتر میشود.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری سریع

افراد چاق با چه روشی از شر چاقی خود نجات میابند؟

برای کسانی که بسیار چاق هستند و شاخص توده بدنی بالایی دارند بهترین راه جهت لاغر شدن انجام عمل جراحی  لاغری است. ما با کمک چندین روش لاغری میتوانیم شما را از چاقی رها کرده و خطر ابتلاء به بیماری هایی مانند دیابت نوع  2،  فشار خون بالا، بیماری های قلبی، ناباروری و … را در شما کاهش داده یا متوقف کنیم. مهمترین روش های جراحی برای لاغری عبارتند از:

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • بای پس معده
  • پلیسه معده
  • بای پس روده
  • جراحی ساسی معده
  • بالون
  • باندبگ معده  و …

لاغری خود را به یک جراح لاغری واگذار کنید

جراحان لاغری پزشکان جراحی هستند که با گذراندن دوره های تخصصی باریاتریک و جراحی لاپاراسکوپیک اقدام به انجام عمل جراحی بر روی اندام های گوارشی مانند معده و روده ها میکنند. یک متخصص جراحی لاغری خوب می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کرده و احتمال تشکیل سنگ صفرا  را در شما کاهش دهد.

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 214
نویسنده : mozhgan

لمینت همانند کامپوزیت دندان  طول عمر بالایی نداشته و بسته به عوامل مختلفی، یک لمینت عمر پیدا می‌کند. اما همانند هر زیبایی دهان و دندان، باید بهداشت به خوبی صورت بگیرد تا مشکلی پیش نیاید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

بنابراین نمی‌توان تعیین کرد عمر لمینت چقدر است. البته اگر فرد بهداشت را رعایت کند و بتواند طبق دستورالعمل عمل نماید، طول عمر لمینت به 15 تا 20 سال خواهد رسید. کامپوزیت دندان نیز عمری 7 تا 10 سال خواهد داشت.

خوشبختانه لمینت دندان، عوارض خاصی به همراه ندارد و افراد می توانند بلافاصله پس از انجام آن که اثر داروی بیهوشی از بین رفت، غذا بخورند. البته باید مراقب باشید که قبل از اینکه اثر دارو از بین نرفته چیزی نخورید، چون در اینصورت ممکن است لب و گونه هایتان را با دندانتان ببرید.

بیشتربخوانید... تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک

امروزه لمینت دندان به یکی از عمل های اصلاح طرح لبخند محبوب تبدیل شده است و رفته رفته به تعداد کسانی که از این روش زیبایی استفاده می کنند افزوده می شود. افراد می توانند رنگ لمینت را به سلیقه خود انتخاب کنند و بدیهی است که هر چه رنگ این لمینت نزدیک به دندان باشد، واقعی تر به نظر می آید.

بدیهی است که مراقبت از دندان ها، کمک زیادی به طول عمر لمینت خواهد کرد و می تواند از خطرات احتمالی بعدی آن در آینده پیشگیری نماید. بدین ترتیب می تواند سبب صرفه جویی در کاهش هزینه های دندان نیز گردد.

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش طول عمر لمینت، رعایت بهداشت دهان و دندان است. بهتر است در صرف غذا از مصرف غذاهای سفت جلوگیری شود. این امر موجب می‌شود تا لمینت شکسته شده و آسیب جدی بیند. همچنین عدم مصرف دخانیات نیز در آسیب رسیدن و تغییر رنگ لمینت نقش موثری دارد.

بیشتربخوانید... جراحی ارتودنسی چیست

سعی کنید نوشیدنی‌های رنگی چون نوشابه، قهوه، چای و برخی دیگر مصرف نکنید زیرا باعث تغییر رنگ روی لمینت شما خواهد شد. برای بررسی لمینت و نگهداری بهتر اگر شش ماه یک بار آن را چک کنید و به پزشک متخصص خود مراجعه داشته باشید، این امر در افزایش طول عمر نقش بسزایی خواهد داشت.

از دیگر روش های خوب و آسان برای افزایش طول عمر لمینت، مسواک زدم مرتب و به طرز درست است.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 217
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

شما برای درمان ارتودنسی دندان با کمک اینوزیلاین ها و سایر پلاک های شفاف ارتودنسی باید تعداد زیادی از آن ها را استفاده کنید. هر پلاک شفاف تنها برای دو هفته استفاده میشود و باید تعویض شود زیرا دیگر نمیتواند دندان های شما را بیش از دو هفته صاف کند. بعد از این مدت زمان شما باید پلاک دیگری استفاده کنید که دندان های شما را یک مقدار دیگر صاف کند. بعد از استفاده از آخرین پلاک ارتودنسی نیز باید جهت حفظ موقعیت جدید دندان ها از نگهدارنده ها استفاده کنید. این نگهدارنده ها مانع از کج شدن یا تغییر مسیر دندان ها میشود. ریتینرها دو نوع هستند که در ادامه  مورد بررسی قرار گرفته اند.

نگهدارنده متحرک ارتودنسی

نگهدارنده ها یا ریتینرهای متحرک ارتودنسی دو مدل هستند که یکی سیم مانند است و دیگری مانند ارتودنسی نامرئی اینوزیلاین شفاف است. کسانی که برای صاف شدن دندان هایشان از ارتودنسی نامرئی با پلاک های  شفاف استفاده کرده اند بیشتر تمایل دارند بعد از درمان نیز از نگهدارنده های متحرک و شفاف ارتودنسی استفاده کنند.

بیشتربخوانید... تفاوت ارتودنسی ژله ای و معمولی

نکاتی که باید بعد از ارتودنسی نامرئی رعایت کنید

بعد از ارتودنسی ثابت و نامرئی و … شما باید برای مدت زیادی از نگهدارنده ها استفاده کنید. شاید لازم باشد سالها نگهدارنده داشته باشید. در ادامه با چند روش نگهداری و مراقبت از نگهدارنده ها بعد از ارتودنسی نامرئی اشاره خواهیم کرد.

مسواک بزنید

 هر دو طرف نگهدارنده قابل جابجایی خود را با مسواک نرم هر روز مسواک بزنید. هر هفته ، با خیساندن آنها در محلول تمیز کردن نگهدارنده ، به تمیز تر شدن و ضدعفونی شدن آن ها کمک کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بدون سیم

به صورت اصولی از نگهدارنده های متحرک محافظت کنید

ریتینرهای متحرک همانگونه که از نامشان بر میآید قابلیت جابجایی دارند. یعنی هر زمان که بخواهید چیزی بخورید یا بیاشامید میتوانید آن ها را بردارید. زمانی که آن ها در داخل دهان شما نیستند حتما حواستان باشد که آن ها را گم نکنید یا زیر پا نگذارید و یا حتی مانع از رسیدن حرارت و گرما به آن ها شوید.

مراقبت تحرک و جنب و جوش خودتان باشید

نگهدارنده خود را هنگام بازی یا داشتن فعالیت ورزشی بردارید و بعد از بازی آن را دوباره استفاده کنید. سعی کنید برای این موقعیت ها که احتمال وارد شدن ضربه به دندان و ریتینر وجود دارد از محافظ دهان یا ماوس گاردها استفاده کنید.

سرخود اقدام به دست کاری یا تنظیم ریتینر نکنید

هرگز سعی نکنید خودتان به تنهایی نگهدارنده ها را مخصوصا پس از ارتودنسی نامرئی تنظیم کنید. اگر فکر می کنید نگهدارنده شما نیاز به تنظیم دارد، ابتدا آن را نزد متخصص ارتودنسی خود ببرید تا او اینکار را به درستی و اصولی برای شما انجام دهد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 178
نویسنده : mozhgan

داشتن دندان هایی سفید و مرتب در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت می باشد امروزه برای درمان کجی دندان، می توان از روش های ارتودنسی یا لمینت دندان کج استفاده کرد که البته ارتودنسی روش مثمر بخش تری نسبت به لمینت می باشد. با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج همراه باشید.

علل کجی دندان

  • کوچک بودن فک برای رشد دندان ها
  • وقتی که فردی دارای ناهماهنگی در دندان های بالا و پایین و نامرتبی بین آنها باشد.
  • عادت به جویدن انگشت ها یا اشیا در کودکی
  • داشتن کیست ها یا تومورهای دندانی و فک
  • استفاده بیش ازحد از پستانک یا شیشه شیر
  • مورد ضربه واقع شدن صورت و دهان
  • عدم مراقبت مناسب از دهان و دندان
  • تماس زبان با دندان ها
  • ژنتیک و وراثت
  • تغذیه نامناسب

کاربرد های لمینت دندان

از لمینت دندان برای درمان دندان های کج، لب پر شده یا شکسته، پوشاندن لکه های دندانی و بستن فاصله های بین دندانی استفاده می شود. ونیرهای دندان، لایه های نازک و همرنگ دندان هستند که روی سطح خارجی دندان ها قرار می گیرند که از جنس ونیر پرسلین یا سرامیک و مواد کامپوزیتی می توانند باشند که با توجه به شکل و اندازه یا رنگ دندان ها، بر روی دندان استفاده می شوند. دندانپزشک، گاهی بدون نیاز به برداشتن مینای دندان، لمینت را بر روی دندان می چسباند اما گاهی ممکن است نیاز به تراشیدن دندان برای قرار گیری لمینت وجود داشته باشد که این امر، ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود. همچنین این احتمال وجود دارد که لمینت جدا شود یا تغییر شکل و تغییر رنگ بدهد.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی روی صحبت کردن

آیا لمینت برای دندان های کج توصیه می شود؟

لمینت، با نام «ارتودنسی دندان بدون جابه جایی» نیز شناخته می شود، اما اگر کجی دندان ها زیاد باشد قطعاً استفاده از لمینت مناسب نیست زیرا لمینت به جای اصلاح دندان صرفاً مشکل را می پوشاند و موجب ترمیم دندان نمی شود.

ارتودنسی دندان

برای ارتودنسی دندان از بریس های فلزی، بریس های نامرئی، بریس های زبانی و جراحی فک و لیزر استفاده می شود که به معرفی هر کدام از این روش های می پرداریم. گاهی که کجی دندان بیشتر باشد استفاده از ارتودنسی مناسب تر است زیرا باعث اصلاح کام و فک، ساختار اسکلتی و فرم دندان ها می شود. دندانپزشکان استفاده از این روش را توصیه می کنند؛ زیرا علاوه بر اینکه دندان ها سرجای خود قرار می گیرند، مشکلات دندانی نیز رفع می شوند.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 210
نویسنده : mozhgan

پس از اینکه دانستید لمینت دندان چیست؟ بد نیست با لمینت دندان متحرک دندان نیز آشنا شوید. متخصص های لمینت دندان، ابتدا برای دندان های شما یک نوع لمینت متحرک موقت می چسبانند تا شما بتوانید رنگ مورد نظر و طرح لبخند خودتان را نیز انتخاب نمایید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

در صورتی که با هر گزینه این لمینت متحرک مشکلی داشتید و یا حتی طرح آن را دوست نداشتید، پزشک بر روی آن اصلاحاتی را انجام می دهد و در لمینت ثابت آن ها را اعمال می نماید.

این لمینت های موقتی کمی ضخیم تر از لمینت های اصلی و دائمی می باشند و این مورد می تواند کمی برای شما در صحبت کردن و غذا خوردن مشکل ایجاد نماید تا زمانی که به آنها عادت کنید.

در حالت کلی باید از مصرف غذاهایی که حاوی مواد رنگی هستند خودداری نمایید، زیرا ممکن است بر روی دندان های شما لک ایجاد کند.

در این زمان ممکن است تمامی مواردی که یک دندانپزشک ترمیمی خوب  به شما گوشزد کرده است را رعایت کرده باشید اما باز هم لمینت موقت کنده شود، در این صورت باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید تا دوباره آن را بچسباند.

لمینت های متحرک دندانی، ابزارهای خوبی هستند که می توانید با استفاده از آن ها به نتیجه ی نهایی لمینت ثابت پی ببرید و نیز از لحاظ رنگ، اندازه، شکل ظاهری و تناسب، معمولا به لمینت های ثابت شباهت دارند.

بنابراین پس از نصب این لمینت های متحرک بر روی دندان هایتان، تغییراتی را که تمایل دارید بر روی آن انجام شود را به پزشکتان بگویید تا آن ها را اعمال نماید.

بیشتربخوانید.... انواع بریس ارتودنسی

در این میان اگر کلا با همه چیز این لمینت های موقتی مشکل دارید و می خواهید تغییراتی کاملا اساسی در آن ها به وجود بیاید لازم است از پزشک خود بخواهید که مجددا دندان هایتان را قالب گیری نماید.

در مورد رنگ ونیرهای موقت باید بدانید که آن ها از مواد اصلی ونیرهای ثابت تشکیل نشده اند و این اطمینان را داشته باشید که ونیرهای ثابت رنگشان به دندان های اصلی بیشتر شبیه می باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی قبل از کاشت دندان

این مسئله را هم بدانید که زمانی که ونیرهای ثابت دندانهایتان نصب گردند با لبخندی زیبا و بدون ایراد روبرو خواهید شد و حساسیت دندان هایتان از بین خواهد رفت و لبخند دلخواهتان نصیبتان خواهد شد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1400
بازدید : 186
نویسنده : mozhgan

پیش از آن که بپردازیم به اینکه لمینت اقساطی چیست؟ باید ابتدا با لمینت آشنا شویم. روش درمانی زیبایی که افراد برای زیبا شدن دندان و طرح لبخند خود از آن بهره می‌گیرند. شاید چندین باری شنیده باشید که اطرافیان بگویند می‌خواهند برای زیبایی دندان خود از لمینت استفاده کنند. این امر با مشورت و راهنمایی پزشک تخصصارتودنسی دندان انجام خواهد گرفت.

لمینت دندان اقساطی چیست؟

لمینت دندان را باید پوسته نازکی دانست که به عنوان پوشش دندان برای زیبایی در رنگ مختلفی ارائه شده و نسبت به هر فرد طراحی خاصی دارد. برای لمینت باید به سراغ پزشکی متخصص رفته و راهنمایی کاملی دریافت کرد تا در صورت نیاز به انجام آن پرداخت. لمینت  دندان عیب های دندان را می پوشاند و به این ترتیب کمک شایانی به افزایش زیبایی افراد کرده و اعتماد به نفس آنان را ارتقا خواهد بخشید. برخی از دندانپزشکان لمینت دندان اقساطی انجام می دهند تا بیماران راحت تر بتوانند از عهده هزینه های آن بربیایند. در واقع این پوسته به منظور تغییر رنگ، اندازه، طول، شکل و بهبود ظاهری دندان به سطح جلویی دندان ها اتصال پیدا خواهد کرد. البته نباید انتظار دوام فوق العاده داشت، زیرا لمینت عمدتا ظریف بوده و باید در نگهداری آن مراقبت کاملی داشت. زیرا سهل انگاری موجب خواهد شد تا شکسته شده یا از ببین برود. بنابراین باید سعی کنید آن را به خوبی نگهداری کنید. لمینت‎ها عمدتا از جنس سرامیک یا پرسلن هستند. برخی از آنها ممکن است دوام بالایی نشان ندهند ولی برخی دیگر نیز پردوام باشند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی خوب در کرج

چه تفاوتی بین لمینت دندان و کامپوزیت وجود دارد؟

 دوام لمینت بیشتر از کامپوزیت دندان است. در کامپوزیت دندان پزشک هیچ قالب گیری نداشته و روی دندان فرم دهی انجام می‌گیرد. اما در لمینت باید قالب گیری صورت گیرد. کامپوزیت نسبت به لمینت رنگ پذیری بیشتر و بهتری دارد. در بحث قیمت، لمینت دندان قیمت بالاتری نسبت به کامپوزیت دارد. لمینت نسبت به کامپوزیت زیبایی بیشتری دارد. درخشانی لمینت نسبت به کامپوزیت بیشتر است. دوام و عمر لمینت بیشتر از کامپوزیت است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت و متحرک

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

همچون عمر یک لمینت، قیمت آن نیز به موارد مختلفی بستگی دارد. عواملی که روی قیمت بستگی دارد باید به تعداد دندان، منطقه شهری، تعرفه دندانپزشکی، نوع موادی که استفاده می‌شود و برخی دیگر اشاره کرد. شایان ذکر است برخی پزشکان به صورت اقساطی هزینه لمینت را حساب می کنند. بنابراین بسته به هر پزشک متخصص، باید ماهانه مبلغ مشخصی پرداخت کرد و پیش پرداخت معینی هم داشت. به طور کلی هزینه لمینت به مواردی که گفته شده بستگی دارد و باید طبق مواردی که بیان شد، از لمینت مراقبت کاملی به عمل آورد.

منبع: bestdentists



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1400
بازدید : 216
نویسنده : mozhgan

عمل پیوند لثه نوعی عمل جراحی دندانپزشکی است و برای ترمیم لثه ای که دچار پسروی شده است مورد استفاده قرار میگیرد. این عمل بسیار ساده است و برای انجام آن زمان کمی مورد نیاز است. جراحی پیوند لثه معمولا توسط متخصص لثه یا پریودنتیست انجام داده میشود. با بهترین کلینیک دندانپزشکی در تخصص ارتودنسی دندان همراه باشید.

چه کسانی کاندید عمل پیوند لثه هستند؟

لثه ها نوعی بافت هستند که روی ریشه دندان را پوشانده و اطراف دندان ها را احاطه کرده اند. به طور معمول بین دندان و لثه، خطی موسوم به خط لثه قرار دارد. زمانی که این خط بالاتر از حد معمول باشد، میگویند که لثه تحلیل رفته ، پسروی کرده یا بالا رفته است. از آنجایی که تحلیل رفتن لثه به مرور زمان و کم کم اتفاق می افتد، بسیاری از افراد متوجه آن نمیشوند، تا زمانی که آسیب جدی به لثه و دندانشان وارد شود. تحلیل لثه میتواند به مرور زمان باعث ظاهر شدن ریشه دندان، لق شدن و حتی باعث افتادن آن شود. هرچند که در برخی موارد عمل جراحی پیوند لثه به منظور زیبایی و برای اصلاح طرح لبخند لثه ای استفاده میشود، اما در اغلب موارد این عمل جراحی به دلیل پیشگیری یا درمان لثه تحلیل رفته انجام داده میشود.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان چیست

پیوند لثه چگونه انجام میشود؟

 بر اساس شدت آسیب وارده به بیمار، میزان تحلیل رفتن لثه و همچنین نیازهای شخصی او میتوانیم با چند روش مختلف اقدام به درمان لثه تحلیل رفته و پیوند لثه کنیم. برای اینکه بفهمید جهت انجام عمل شما چه روشی بکار گرفته میشود، باید حتما به یک متخصص پریودنتیست یا جراح لثه مراجعه کنید. او پس از ارزیابی اولیه به شما نوع عمل را پیشنهاد میدهد. یکی از نگرانی های بیمارانی که تحت عمل پیوند لثه قرار میگرند تجربه درد حین عمل است. آن ها مکررا از پریودنتیست سوال میپرسند که آیا پیوند لثه درد دارد یا نه؟ خوشبختانه چون متخصص پریودنتیست قبل از شروع عمل از بیحسی موضعی روی ناحیه مد نظر استفاده میکند شما هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد. همچنین بسته به نوع روش، بخشی ار لثه تحلیل رفته بالا کشیده میشود، تا دسترسی برای تمیز کردن ریشه دندان و اطراف آن فضای کافی در اختیار داشته باشیم.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان با کامپوزیت چیست

انواع عمل پیوند لثه

  • جراحی لثه تحلیل رفته با گرافت و پیوند بافت همبند
  • جراحی لثه تحلیل رفته با پیوند لثه آزاد
  • جراحی لثه تحلیل رفته  با پیوند پدیکل (پیوند لترال)

منبع: chalava



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1400
بازدید : 207
نویسنده : mozhgan

شاید وقتی حرف از ارتودنسی دندان می شود، تصور کنید که این روش درمانی تنها مناسب افرادی است که تمام دندان هایشان نافرم می باشد. در صورتیکه اینطور نبوده و می توان تنها یک یا چند دندان را هم با تخصص ارتودنسی دندان درمان کرد.

دلایل نیاز به ارتودنسی دو دندان جلو

  • فشار اعمال شده بر روی دندان ها
  • پوسیدگی دندان های دیگر
  • ایجاد مشکلات مرتبط با فک

اهمیت ارتودنسی دو دندان جلو

حال که پیرامون دلایل ارتودنسی دو دندان های جلو صحبت شد، بی شک متوجه میزان اهمیت این روش درمانی شده اید. پس اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید، اگر سلامت فک و دهان برایتان مهم است، اگر می خواهید دیگر دندان هایتان سالم باشد، سعی کنید در صورت نیاز، اولین فرصت را به درمان و انجام ارتودنسی اختصاص دهید. لازم به ذکر است که شاید در ابتدا این مشکل چندان حاد نباشد، اما به مرور زمان به مشکلات جدی تری تبدیل خواهد شد که اصلاً ارزش ریسک کردن و به تعویق انداختن را نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... رابطه ارتودنسی و سزارین چیست

قیمت ارتودنسی در سال 99

 قیمت ارتودنسی را نمی توان یک هزینه مشخصی اعلام کرد. زیرا عوامل موثر بسیاری وجود دارد که مدام قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلاً: پکیج بهداشتی دهان و دندانی که در آغاز دوره ارتودنسی ارائه می شود، بسته به نوسان بازار تغییراتی به همراه خواهد داشت. ممکن است در طول درمان نیاز به شیوه های درمانی مکمل هم باشد که آن ها خود دارای هزینه جداگانه هستند. شدت مشکلی که دندان و فک بیمار دارد، هزینه ارتودنسی را کم یا زیاد خواهد کرد. نوع ارتودنسی انتخابی توسط بیمار و یا به تشخیص پزشک، رابطه مستقیمی با قیمت ارتودنسی دندان از داخل دارد. و غیره. اما اگر می خواهید به صورت دقیق و با جزئیات از قیمت ارتودنسی در سال 99 مطلع شوید، باید با مطب دندان پزشکانی که در این زمینه تخصص دارند در ارتباط بوده و لیست قیمت و تعرفه های آن ها را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که بسته به میزان تخصص دندان پزشک ممکن است قیمت ها تا حدی کم و زیاد باشد. البته باید گفت که درباره امور درمانی، قیمت چندان از اهمیت بالایی برخوردار نیست و کیفیت خدمات مهم است. سعی کنید متخصص ارتودنسی را برای انجام کارهای ارتودنسی انتخاب کنید که از کیفیت کار وی باخبر بوده و مراجعه کنندگان قبلی از کار وی راضی بوده اند.

منبع: karajdentists



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1400
بازدید : 206
نویسنده : mozhgan

چاقی مفرط نه تنها ظاهر و زیبایی افراد را به خطر می اندازد بلکه با بیماری های زیادی از جمله دیابت نوع ۲، نازایی، آپنه خواب، مشکلات فلبی، کبد چرب و … مواجهند. اگر با ورزش و تغییرات سبک زندگی شامل تغییر رژیم لاغری نتوانید لاغر شوید بهتر است با کمک یک جراح لاغری و با روش های جراحی اقدام به لاغری کنید. مهمترین عمل هایی که باعث لاغر شدن شما به روش جراحی میشوند عبارتند از: عمل جراحی اسلیو معده عمل بای پس معده بای پس روده پلیسه معده باندینگ معده بالون معده جراحی ساسی معده و ….

غذاهای شیرین نخورید

 شکر حاوی فروکتوز است که هنگام مصرف بیش از حد به چندین بیماری مزمن مرتبط است. این بیماری ها شامل بیماریهای قلبی ، دیابت نوع ۲ ، چاقی شکم و بیماری کبد چرب میشود. مصرف زیاد قند عامل اصلی افزایش وزن در بسیاری از افراد است. بنابراین برای کاهش و از بین بردن چربی های شکمی مصرف شیرینی و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید.

ورزش هوازی انجام دهید (کاردیو)

 ورزش هوازی موسوم به (کاردیو) روشی مؤثر برای بهبود سلامتی و سوزاندن کالری است. مطالعات همچنین نشان می دهد که این روش یکی از موثرترین اشکال ورزش برای کاهش چربی شکم است.

بیشتربخوانید... کنترل و درمان بیماری دیابت با ورزش

مصرف کربوهیدراتها (به خصوص کربوهیدراتهای تصفیه شده) را کاهش دهید

کاهش مصرف کربوهیدرات برای از بین بردن چربی ها از جمله چربی شکم می تواند بسیار مفید باشد. رژیم های غذایی با کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باعث از دست دادن چربی شکم در افرادی میشود که اضافه وزن دارند و در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند.

مقداری از روغن پخت و پز خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید

روغن نارگیل یکی از سالم ترین چربی هایی است که می توانید بخورید. مطالعات نشان می دهد که چربی های زنجیره متوسط ​​در روغن نارگیل ممکن است سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در پاسخ به کالری زیاد ، چربی ذخیره شده را کاهش دهد. مطالعات کنترل شده در خصوص روغن نارگیل حاکی از آن است که این روغن ممکن است منجر به از دست دادن چربی شکمی نیز شود.

تمرینات استقامتی مانند وزنه برداری انجام دهید

 تمرینات استقامت مانند بلند کردن وزنه که تحت عنوان تمرینات قدرتی نیز  شناخته میشوند، برای حفظ و بدست آوردن توده عضلانی بسیار مهم هستند. بر اساس مطالعات انجام شده در مورد افراد مبتلا به پیش دیابت، دیابت نوع ۲ و بیماری کبد چرب ، تمرین استقامت ممکن است برای از بین رفتن چربی شکم مفید باشد. تمرین قدرت می تواند یک استراتژی مهم کاهش وزن باشد و ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند. مطالعات نشان می دهد که این ترکیب حتی در ترکیب با ورزش هوازی موثرتر است.

منبع: dandooneman



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1400
بازدید : 205
نویسنده : mozhgan

پروتکل اصلی Bränemark که مرحله اولیه اسیستوینگرسیون ایمپلنت است باید حداقل 4 تا 6 ماه قبل از هر بازسازی پروتز قرار داده شود. با این حال، پیشرفت های تکنولوژیکی به پروتکل های ایمپلنت دندان مدرن منجر شده اند که امکان بارگزاری ایمپلنت  را فراهم می کنند. ایمپلنت به گشتاور ورودی حداقل 45 نانومتر نیاز دارد.میکروموتورهای بیش از 150 میکرومتر از تشکیل جدید استخوان جلوگیری می کنند و یک بافت اسکار ضخیم و کلاژن غلیظ، کلاژنیک واسکولاریزه را مشخص خواهد کرد.یک فرض وجود دارد که پیوستن به چندین ایمپلنت با هم با یک ساخت و ساز سفت و محکم موجب کاهش میزان میکروموتور می شود و سپس فرآیند بهبود و بارگذاری فوری را به خصوص در هنگام ارزیابی درمان ایمپلنت در ماگزیله تسهیل می کند.

طراحی ایمپلنت

 علاوه بر این، طراحی ایمپلنت در تخصص ترمیم و زیبایی دندان نقش مهمی دارد.سطح ایمپلنت خشن با مواد عمیق تر و بیشتر توصیه می شود. به رغم تأثیر طراحی ایمپلنت در از دست دادن استخوان حاشیه ای، تمام ایمپلنت های مخروطی نتیجه های بالینی موفقیت آمیز و پایداری در بارگذاری فوری را نشان میدهند. ایمپلنت های مخروطی با سطوح بافت ترکیبی قابل پیش بینی هستند. این مفهوم توسط بسیاری از نویسندگان مورد استفاده قرار گرفته است و توسط بسیاری از آنها به عنوان یک روش درمان مناسب برای بازسازی فک پایین مورد استفاده قرار گرفته است.در طی دهه گذشته، بازگرداندن فوری ایمپلنت های دندان تبدیل به یک روش بالینی معتبر درمانی شده است. لدرمان از یک پروتکل بارگذاری فوری با ایمپلنت های آندوسسیومی طراحی شده با 4 پیچ در اندام تحتانی با استفاده از یک overdenture حفظ شده با نوار استفاده کرد که 92.8 درصد موفقیت آمیز بود.موفقیت گزارش شده از بارگذاری فوری در اندام تحتانی، استفاده از درمان مشابه در فک بالا را تشویق می کند.  

بیشتربخوانید... بریج دندان چیست؟

اختلافات آناتومیک

 اختلاف آناتومیک باعث کاهش پایداری اولیه، افزایش بیشتر میکروموتورها و احتمال بیشتر بهبودی فیبرهاو استخوان اسکیزوپروتئین در ماگزیلا می شود در حالیکه ایمپلنت بلافاصله بارگذاری می شود. علیرغم خطرات ناشی از شکستگی در ماگزیل، گزارش های رسیده قابل اعتماد و موفقیت آمیز بوده.

منبع: gymju



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1400
بازدید : 193
نویسنده : mozhgan

جلوگیری از آسیب های شایع دهان و دندان : راهنمایی ها

دوستان تو این مقاله راهنمایی هایی برای جلوگیری از آسیب های دهان و دندان ارائه شده که میتونه تو این زمینه کمک شایانی بهتون بکنه ، با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مجله چلاوا در تخصص ترمیم و زیبایی دندان در تماس باشید. در این مجله خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر دندان و ارتودنسی نیز ارائه می شود.

شایع ترین آسیب ها به کدام قسمت وارد میشود ؟ شایع ترین آسیب ها ، آسیب های دهان و دندان است. تقریبا 80٪ از آسیب های دندانی بر روی یک یا چند دندان جلو تاثیر می گذارند و ممکن است باعث آسیب به بافت های نرم مانند : زبان ، لب ها و گونه های داخلی شود.

اسیب ها در سنین مختلف

در کودکان بسیار کوچک ، آسیب های دندان ها معمولا از یادگیری به راه رفتن ناشی می شود(در این دوره از سن به علت دفعات بالایی که کودک زمین میخوره یا با جاهای مختلف برخورد میکنه به دندان ها اسیب وارد میشود). آسیب های ورزشی منبع اصلی آسیب های دندان و دهان در نوجوانان و بزرگسالان مسن هستند. تا 40٪ از آسیب های دندانی در نوجوانان و بزرگسالان مسن در حین بازی ورزشی رخ می دهد.

بیشتربخوانید... درمان شکل و رنگ لثه با لیزر

نکاتی برای جلوگیری از آسیب های دهان و دندان مرتبط با ورزش

محافظ دهان و لثه : هنگام ورزش، بهترین راه برای محافظت از دندان ها و دهان شما ، استفاده از محافظ دهان است. قفس چهره : این تجهیزات در برابر ضربه به چهره محافظت می کند، به ویژه هنگام بازی کردن موقعیت های ورزشی خاص مانند دروازه بان بیس بال یا دروازه بان هاکی. کلاه ایمنی : همیشه عاقلانه است که کلاه ایمنی را برای فعالیتی که در آن شرکت می کنید، بپوشید. گرچه اکثر کلاه های ایمنی از دندان ها و دهان محافظت نمی کنند. آنها از یک منطقه مهم دیگر محافظت می کنند ، سر را در برابر ضربه مغزی محافظت میکند. در هنگام انجام ورزش های مختلف مانند دوچرخه سواری ، موتورسواری ، ورزش های رزمی و … استفاده از کلاه ایمنی رو فراموش نکنید.

بیشتربخوانید... متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران

آیا میشه دندان های از دست رفته رو درست کرد ؟

با توجه به پیشرفت های دندانپزشکی ، ایمپلنت دندان ( دندان مصنوعی ) می تواند به طور مستقیم بر روی استخوان فَک شما متصل شود و با یک تاج سرامیکی چینی برای کمک به گزش، جویدن و موارد زیبایی استفاده میشود .

منبع: lachine



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1400
بازدید : 234
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان خرگوشی نه تنها از لحاظ زیبایی روی دندان شما تاثیر خواهد گذاشت بلکه از لحاظ درمانی هم کمک شایانی به شما خواهد کرد. برای اینکه تشخیص داده شود آیا برای مشکل دندان خرگوشی، روش لمینت برای شما مناسب است یا نه، باید با دندانپزشک (تخصص ارتودنسی دندان) خود مشورت کنید.

چه زمانی دندان خرگوشی نیاز به اصلاح دارد؟

زمانی که فردی دندان های فک پایینی اش سر جای خود قرار داشته باشد ولی دندان های فک بالایی اش جلوتر و رو به جلو حرکت کرده باشد و یا در کنار اینکه روبه جلو هستند، بزرگ هم باشند، گفته می‌شود این افراد دندان خرگوشی هستند و باید برای برگرداندن ها به سرجای خود روی آن ها اصلاحاتی صورت گیرد. دندان خرگوشی بودن بیش از حد ممکن است باعث کاهش زیبایی فرد شود و اعتماد به نفس او را تحت تأثیر قرار بدهد به این دلیل که فرد در محیط جامعه برای صحبت کردن و خندیدن نیاز به دندان های مرتب و منظم دارد اما این عارضه در دندان های فرد، باعث می شود که چهره زیبای خود را از دست داده و لبخند زیبایی (طرح لبخند) نداشته باشد. البته ناگفته نماند که همه دندان خرگوشی ها اینگونه نیستند و برخی از دندان های خرگوشی جزو جذابیت های فرد محسوب می شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ارزان

روش های درمان دندان خرگوشی

  • ارتودنسی دندان خرگوشی
  • انواع لمینت دندان خرگوشی
  • کامپوزیت
  • جراحی و …

کارایی لمینت برای دندان خرگوشی

همانطور که در مطلب بالا هم اشاره شد لمینت دندان خرگوشی یکی از روش های ترمیم عارضه جلو بودن دندان است. برای اینکه تشخیص داده شود آیا برای مشکل دندان خرگوشی، روش لمینت دندان خرگوشی مناسب است یا خیر، باید مشورت های لازم را با بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی انجام داد. لمینت برای این نوع دندان ها در دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت انجام می شود که انتخاب نوع آن توسط دندانپزشک مشخص می شود. 

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت تا چه سنی

مزایا و معایب لمینت دندان خرگوشی 

مزایای لمینت دندان خرگوشی

  • زیبایی طبیعی
  • درد کم
  • مقاومت و ماندگاری بالا
  • درمان در کوتاهترین زمان
  • در هنگام درمان نیاز به مواد بی حسی ندارد

معایب لمینت داندان خرگوشی

  • رسیدگی و مراقبت بسیار بالا
  • غیر قابل برگشت بودن از نظر رنگ یا شکل
  • عدم بازگشت پذیری
  • در صورت شکستن تغییر رنگ یا آسیب دیدگی باید به طور کلی تعویض شود
  • هزینه بالا

منبع: tehranortho



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 24 بهمن 1400
بازدید : 208
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

چرا مکیدن بیش از حد انگشت برای کودکان مضر است؟

شکی در این موضوع نیست که مکیدن انگشت شست و همچنین مکیدن بیش از حد شیشه شیر توسط کودکان بالاتر از 4 سال باعث بروز مشکلات و ناهنجاری های ارتودنسی می شود. مهم ترین عارضه ناشی از این عادت نامناسب، تداخل در جوانه زدن و در آمدن دندان های دائمی کودک است. اگر کودک به کررات یا بیشترِ طولِ روز را مشغول مکیدن باشد دندان ها به صورت غیر طبیعی و کج از لثه در می آیند. همین موضوع باعث بروز مشکلات اکتسابی رشد فک نیز خواهد شد زیر فک ها در دوران کودکی در حال رشد و توسعه هستند و اگر با فشار انگشت یا عوامل دیگر روبرو شوند به درستی رشد نمی کنند.

بیشتربخوانید... آیا ارتودنسی با کشیدن دندان درد دارد؟

مشکلات تخصص ارتودنسی ناشی از میکدن  دندان کدامند؟

 مکیدن انگشت شست می تواند تأثیرات منفی زیادی بر روی دندان کودک شما بگذارد. این عادت نامناسب باعث ایجاد فشار مکرر روی دندانها، فک و سقف دهان می شود و ممکن است باعث بروز مشکلات ارتودنسی زیر شود: اوربایت: جلو بودن بیش از حد فک بالا نسبت به فک پایین اوپن بایت: وجود فاصله بین دندان های جلو حین بسته شدن دهان کوچک شدن راه های هوایی ، که باعث تغییر در الگوهای تنفس و باعث اختلال در خواب می شود. ایجاد تغییراتی در شکل فک یا صورت و همچنین تاثیر بر ترازبندی دندان ها. بروز مشکلات گفتاری و مشکل در ادای کلمات و حروف حساس شدن سقف دهان مشکل در بلعیدن مواد غذایی یا اختلال در رفلاکس بلع کج شدن دندان ها

برای برطرف کردن مشکلات ناشی از میکیدن انگشت چه کنیم؟

همه والدینی که فکر میکنند فرزند یا فرزندانشان با عادت نادرست مکیدن انگشت شست مواجهند باید فرزند خود را به نزد یک متخصص ارتونسی خوب ببرند. یک متخصص ارتودنسی اقساطی ابتدا دهان و دندان و ساختار فک کودک شما را بررسی و ارزیابی میکند و سپس متناسب با مشکل ایجاد شده از یکی از روش های زیر اقام به اصلاح و درمان مشکلات پیش آمده می کند: ارتودنسی ثابت ارتودنسی نامرئی ارتودنسی متحرک

منبع: orthotips



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 24 بهمن 1400
بازدید : 207
نویسنده : mozhgan

تجربه شل و یا لق شدن دندان در کودکان نشانه خوبی است. کودکان در آستانه در آمدن دندان های دائمی، شاهد لق شدن دندان های شیری خود هستند(دندانپزشکی کودکان). اما بروز چنین اتفاقی در سنین بزگسالی نه تنها خوشایند نیست بلکه حتی کمی ترسناک و دلهره آور است. بزرگسالان ممکن است هنگام مشاهده و یا احساس شل شدن دندان ها دچار اضطراب شوند. دندان‌های بزرگسالان دائمی هستند و برای ماندگاری کامل طراحی شده اند. در برخی از موارد دلیلی برای نگرانی درباره وضعیت دندان وجود ندارد. اما اگر درمان و رسیدگی به موقع درباره یک دندان لق صورت نگیرد، ممکن است دندان خود را از دست دهید و برای جایگزینی آن نیازمند درمان و مداخله دندانپزشکی و تخصص ارتودنسی باشید.

بیشتربخوانید... آشنایی با تاریخچه ارتودنسی دندان

علل لق شدن دندان در بزرگسالان چیست؟

 بیماری لثه بارداری (دندانپزشکی بارداری) صدمه و آسیب به دندان پوکی استخوان

پیشگیری از سست شدن دندان ها

روزانه دو بار مسواک بزنید یک بار در روز نخ دندان بزنید سیگار نکشید در معاینات کلینیک دندانپزشکی شرکت کنید هنگام بازی کردن و یا انجام برخی ورزش ها از گارد و محافظ دندان استفاده کنید. برای کمک به جلوگیری از پوکی استخوان از پزشک خود در مورد دریافت مکمل کلسیم و ویتامین D سؤال کنید دیابت خود را کنترل کنید از مصرف داروهایی که میتوانند در لق شدن دندان نقش داشته باشند خودداری کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و کرونا

دندان لق شده را چگونه درمان کنیم؟

 دارودرمانی به همراه شستشوی دهان: این موارد می توانند به بهبود سلامتی لثه ها و مبارزه با باکتری های موجود در دهان کمک کنند. عمل جراحی: هدف از عمل جراحی از بین بردن بافت لثه و استخوانی است که دچار آسیب جدی شده است. پیوند استخوان: در این روش درمانی، دندانپزشکان و جراحان دندان می توانند به بازسازی استخوان‌های از دست رفته در بیماری لثه کمک کنند. پیوند بافت نرم: این عمل به عنوان پیوند لثه نیز شناخته می شود. در این روش دندانپزشک اینها میان می‌توانند از بروز آسیب بیشتر به لثه یا دندان در افراد مبتلا به بیماری لثه جلوگیری کنند. ابزار دندانپزشکی: برخی از ابزارهای ارتودنسی مثل انواع گاردها می‌تواند به وارد شدن آسیب ناشی از دندان قروچه کمک کرده و آن را کاهش دهند. درمان دیابت: چنانچه دیابت دارید برای پیشگیری از بروز بیماری لثه حتما آن را مدیریت کنید.

منبع: orthodoctor



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 24 بهمن 1400
بازدید : 202
نویسنده : mozhgan

در گذشته حل مشکلات دندانی مانند کجی دنداند ها، تنها با ارتودنسی امکانپذیر بود، اما امروزه روکش های لمینت در خیلی از موارد می توانند جای تخصص ارتودنسی را بگیرند و به یک راه حل مقرون به صرفه و سریع برای حل مشکلات دندانی تبدیل شده اند. اما باید توجه داشت که نمی توان از لمینت برای تمام مشکلات دندانپزشکی استفاده کرد و حتی در مواردی ممکن است سلامتی بیمار را به خطر بیندازد.  لمینت دندان پوسیده از جمله این موارد خطر آفرین است.

لمنیت چیست؟

 لمینتی که در دندانپزشکی استفاده می شود، ورقه های چینی هستند که به روکش پرسلن نیز معروف هستند. لمینت یک پوسته نازک است که بر اساس نیاز فرد، دارای رنگ بندی متنوعی است و هر شخص بنا به سلیقه شخصی، رنگ دلخواه را انتخاب می کند. البته توصیه می شود، رنگی را برای لمینت خود انتخاب کنید که تا حد ممکن نزدیک به رنگ دندان طبیعی خودتان باشد.

کدام مشلات دندانی را نمی توان با لمینت برطرف نمود؟

امروزه لمینت دندان به یک روش بسیار محبوب برای حل مشکلات دندانی تبدیل شده است و در مدت زمان کوتاهی می تواند فرد را به رویای داشتن دندان های سفید، مرتب و زیبا برساند. اما در روش ارتودنسی ممکن است چندین سال طول بکشد که فرد به این رویا دست پیدا کند. با این تفاسیر، طبیعی است که لمینت، نسبت به ارتودنسی محبوبیت بیشتری داشته باشد. اما باید توجه نمود که برخی از مشکلات  دندانی هستند که به هیچ وجه نباید برای رفع آنها از لمینت استفاده کرد؛ چرا که ممکن است مشکلات جدی ای را برای سلامتی دهان و دندان فرد در پی داشته باشد. در صورتی که فرد مشکلات زیر را داشته باشد نمی توان از لمینت برای درمان استفاده نمود: پوسیدگی دندان حفره ها بیماری لثه عفونت کانال ریشه دندانپزشک خوب برای نصب لمنیت اگریک دندانپزشک ترمیمی خوب  دارای تبحر و تجربه کافی باشد، به دندان های طبیعی شما با نصب لمینت آسیب نمی رساند. او قبل از لمینت، دندان های شما را به خوبی معاینه می کند تا اطمینان حاصل کند که دندان های شما برای انجام لمینت مناسب هستند. اگر وی تشخیص دهد که لمینت، انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه های درمانی دیگری مانند ارتودنسی، بلیچینگ دندان ، ایمپلنت دندان، لمینت و … را برای حل مشکلات دندانی به شما پیشنهاد می دهد.

بیشتربخوانید... آشنایی با دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان

آیا می توان دندان های پوسیده را لمینت کرد؟

به هیچ عنوان نباید لمینت را روی دندان هایی که پوسیده شده اند و یا در آینده ای نه چندان دور امکان پوسیدگی دارند انجام داد. بنابراین اگر دندانپزشک شما، این روش درمانی را برای شما انتخاب کرده است، پس باید خیالتان راحت باشد که دندان های شما پوسیده نشده اند و یا در معرض پوسیدگی قرار ندارند.

منبع: orthodr



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 24 بهمن 1400
بازدید : 212
نویسنده : mozhgan

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران  در این مقاله  به صورت خلاصه و مفید درباره تخصص ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی و اولویت انجام ارتودنسی و عمل بینی توضیحاتی ارائه می دهند. در نهایت شما متوجه خواهید شد که انجام درمان ارتودنسی دندان پیش از عمل بینی به سود شما است زیرا هزینه های شما کاهش خواهد یافت.

چرا انجام عمل بینی باید به بعد از ارتودنسی موکول شود؟

همانطور که دکتر درویش پور هم در ویدئو مطرح کردند بهتر است که عمل بینی را به بعد از ارتودنسی موکول کنید. زیرا حین ارتودنسی دندان ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که شکل لب ها، لپ و صورت افراد تا حدودی دستخوش تغییرات شود. برای مثال کشیدن دندان حین ارتودنسی می تواند باعث حرکت جزئی لب ها به سمت داخل شود که این خود می تواند روی شکل بینی نیز تاثیر بگذارد. بنابراین اهداف عمل بینی (بعد از ارتودنسی) تغییر خواهد کرد. اما اگر ابتدا عمل بینی انجام دهید و سپس رو به ارتودنسی ثابت، نامرئی و متحرک بیاورید، آنگاه ممکن است تغییرات ایجاد شده حین درمان ارتودنسی باعث شود شما نیاز به عمل مجدد بینی داشته باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فاصله دندان جلو

چرا انجام ارتودنسی قبل از عمل بینی صرفه جویی در هزینه ها است؟

در واقع شما با یک هزینه ارتودنسی کم، یک لبخند زیبا به دست خواهید آورد، سپس تنها یک بار برای عمل بینی هزینه می کنید. اما اگر عمل بینی جلو بی افتد، شما در نهایت برای انجام عمل ترمیم بینی یا یک عمل رویژن مجبور خواهید شد که دوباره هزینه عمل بینی  بپردازید. مشکلات ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی پر واضح است که انجام انواع ارتودنسی متحرک، ثابت و یا نامرئی در افراد می تواند تغییراتی هرچند جزئی در صورت و چهره افراد ایجاد کند. برخی از مهم ترین تغییراتی که حین این درمان ممکن است در افراد ایجاد شوند عبارتند از: تغییر موقعیت لب ها بر هم خوردن تعادل بین لب و بینی تغییر زاویه بینی و لب

بیشتربخوانید... اپن بایت دندان

فاصله بین عمل بینی و ارتودنسی باید چقدر باشد؟

 توصیه پزشکان این است که در گام نخست، درمان ارتودنسی انجام شود. پس از پایان کار ارتودنسی شما می توانید به جراحی بینی خود بپردازید . اما اگر صبور نیستید بهتر است با هر دو متخصص ارتودنسی و جراح بینی خود مشاوره داشته باشید. در صورت صلاح دید هر دو متخصص، می توانید به انجام این کار دست بزنید . ممکن است اگر جراحی بینی را قبل از پایان ارتودنسی انجام دهید متخصص ارتودنسی شما به خاطر رعایت حالتان، دچار محدودیت ها و دشواری کار ارتودنسی شود . همچنین ممکن است در حین انجام تنظیمات براکت ها و کار روی دندان های شما فشار هایی به صورت و بینی شما وارد شود. این فشار ها می تواند بخیه های جراحی شما را آزرده کند. بنابراین میتوانید بعد از مدت زمان ارتودنسی که چیزی بین 6 تا 2.5 سال است بلافاصله جراحی بینی انجام دهید.

منبع: orthodentist



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 24 بهمن 1400
بازدید : 219
نویسنده : mozhgan

جراحی متابولیک به مجموع تمام روش های جراحی گفته می شود که در معالجه سندروم متابولیک یا بیماری های متابولیکی به خصوص دیابت نوع ۲ مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به طور کامل درباره این سندروم و همچنین لزوم انجام عمل جراحی متابولیک جهت درمان یا برطرف کردن این سندروم اطلاعات ارزشمندی از سایت دکتر عنبرا متخصص و جراح لاغری در تهران ارائه خواهیم کرد.

سندروم متابولیک چیست؟

  سندرم متابولیک دسته ای از اختلالات مربوط به متابولیسم است که تمایل به بروز یکدیگر دارند و در اثر چاقی در کودکان، عدم تحرک جسمی، افزایش سن و ژنتیک ایجاد می شوند. سندرم متابولیک خطر ابتلا به قند خون بالا (دیابت)، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و لیپیدها (دیس لیپیدمی) را که منجر به بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود، به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

بیشتربخوانید... ارتباط چاقی و بارداری

عمل جراحی متابولیک چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، اعمال جراحی که به کاهش یا درمان شرایط متابولیکی مانند دیابت نوع دو و بیماری های مرتبط با آن کمک می کنند جراحی متابولیک خوانده می شوند. نشان داده شده است که عمل جراحی لاغری یا باریاتریک مؤثرترین و با دوام ترین درمان دیابت، چاقی مرضی یا چاقی مفرط است بنابراین نوعی عمل متابولیک است. این جراحی منجر به کاهش چشمگیر وزن می شود و به جلوگیری، بهبود یا برطرف کردن بیش از ۴۰ نوع بیماری مرتبط با چاقی از جمله دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، آپنه انسدادی در خواب و برخی از سرطان ها کمک می کند.

بیشتربخوانید... انواع چاقی و رایج ترین نوع چاقی

مشکلات افراد دیابتی که با جراحی متابولیک برطرف می شوند

 افزایش قند خون به طور مداوم منجر به آسیب طولانی مدت ارگان هایی مانند چشم، کلیه ها، اعصاب، قلب و سیستم عروق محیطی می شود. این موضوع به نوبه خود باعث کوری، نارسایی کلیه، قطع عضو، حمله قلبی و سکته مغزی می شود. رژیم لاغری و ورزش سنگ بنای اصلی مدیریت دیابت است. اما بسیاری از بیماران قادر به دستیابی به وزن سالم و حفظ آن نیستند. و این به نوبه خود می تواند با وجود استفاده از داروهای خوراکی متعدد و تزریق انسولین، به کنترل ضعیف قند خون منجر شود.

از کجا بفهمم که واجد شرایط جراحی متابولیک هستم؟

 اگر تمایل دارید جراحی متابولیک را برای لاغری و درمان مشکل متابولیک خود در نظر بگیرید ، باید مراحل غربالگری را انجام دهید تا صلاحیت و واجد شرایط بودن خود را ارزیابی کنید. شما همچنین باید برای ایجاد سبک زندگی سالم تر مایل به ایجاد تغییرات دائمی باشید.

آیا انواع مختلفی از عمل متابولیک وجود دارد؟

 بله ما چندین نوع عمل جراحی متابولیک داریم که تحت عنوان جراحی لاغری نیز شناخته می شوند. رایج ترین علم جراحی عمل اسلیو معده و همچنین عمل بای پس معده و ساسی بای پس به شیوه لاپاراسکوپی هستند. این عمل ها با حداقل تهاجم هستند و بهترین نتایج را برای درمان یا کاهش دیابت نوع ۲ در بر دارند.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 23 بهمن 1400
بازدید : 215
نویسنده : mozhgan

پیوره دندان یا پریودنتیت نوعی التهاب لثه و بافت های اطراف دندان است که یکی از شایع ترین بیماری های انسانی محسوب می شود. مسبب پیوره دندان نوعی باکتری خاص و التهابی است. با این حال، این باکتری به طور طبیعی در دهان وجود دارد و تنها زمانی مضر واقع می شود که شرایط برای رشد و تکثیر آن فراهم شود. در واقع هنگامی که لایه ای از باکتری ها و ذرات باقی مانده غذایی (به نام ماده پلاک دندان) روی دندان ها تجمع کنند و تمیز نشوند، شرایط برای رشد باکتری پریودنتیت فراهم می شود. این باکتری ها قادر به رشد و تکثیر بوده و در این میان مواد مضری تولید می کنند که موجب تحریک سیستم ایمنی بدن و در نتیجه التهاب لثه ها می شود. با پیشرفت بیماری های لثه ، التهاب مزمن موجب تخریب استخوان فک و از دست رفتن دندان می شود. البته این جریان در اکثر بیماران سال های زیادی به طول می انجامد، و در صورت تشخیص و رسیدگی به موقع می توان آن را درمان کرد. با این وجود، برخی از جوانان به نوع بسیار فعال این بیماری دچار می شوند که موجب لق شدن و از دست رفتن زود هنگام دندان ها خواهد شد. با بهترین متخصص در تخصص ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

بیشتربخوانید... متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران

علائم و نشانه ها پیوره دندان

علائم ابتلا به پیوره و التهاب های زیاد دندان شامل:

  • لثه های متورم یا باد کرده
  • لثه هایی به رنگ قرمز یا بنفش درخشان. (درمان شکل و رنگ لثه با لیزر)
  • خونریزی لثه هنگام مسواک زدن یا غذا خوردن
  • دندان هایی با قد بلند تر از معمول.
  • تحلیل لثه یا لثه هایی که از دندان ها فاصله گرفته اند.
  • دردناک یا حساس شدن لثه ها
  • به وجود آمدن فضا در میان دندان ها یا عدم روی هم قرار گرفتن صحیح دندان های فک بالا و پایین
  • تغییر در نحوه قرار گرفتن دندان های مصنوعی تکه ای
  • حساس شدن دندان ها
  • لق شدگی یا افتادن دندان ها
  • چرک داشتن لثه ها یا فضای میان دندان ها
  • بوی بد دهان (هالیتوسیس)
  • درد در هنگام جویدن یا گاز زدن

منبع: lachine

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 23 بهمن 1400
بازدید : 223
نویسنده : mozhgan

کلینیک دندانپزشکی در تخصص ترمیم و زیبایی دندان از  تکنولوژی پیشرفته ، بهترین مواد مدرن در طیف گسترده ای از علوم دندان پزشکی برای ارائه مراقبت های جامع از دندان ارائه می دهد ،. ما همه چیزهایی را که لازم است برای رسیدن و حفظ زیبایی دهان و دندان و طرح لبخند خیره کننده ارائه دهیم. یکی از موثرترین راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان، شناخت این است که چگونه آن را در اولین مراحل تشخیص آن، قبل از آن که فرصتی برای گسترش و آسیب جدی ایجاد کند.

مراحل پوسیدگی دندان چیست؟

 پوسیدگی دندان در پنج مرحله اتفاق می افتد، هر کدام به طور پیوسته شدیدتر و مخرب تر می شوند.

بیشتربخوانید... بریج دندان

پنج مرحله پوسیدگی دندان عبارتند از:

سینرالیزاسیون: در این مرحله، بخش کوچکی از مینای دندان دندان به صورت demineralized خواهد شد که به عنوان یک نقطه سفید یا قهوه ای ظاهر می شود. ممکن است در صورتی که دندان آسیبدیده در این نقطه تشخیص داده شود ممکن است دندان را مجددا دود کرده و آسیب را معکوس کند.

فرسایش مینا: در این مرحله، عاج مینای دندان در معرض قرار می گیرد. این دنتین حاوی دهانه لوله های میکروسکوپی است که به کانال های ریشه در مراکز دندان منجر می شود. در داخل کانال ریشه، ماده ای به نام پالپ دندان وجود دارد که شامل اعصاب، رگ های خونی و مواد مغذی می شود. بنابراین حساسیت دندان امکان پذیر است. در این مرحله، در حال حاضر بسیاری از گزینه های درمان در دسترس است، از جمله پر کردن دندان رنگ، درج، تک و یا تاج، بسته به میزان پوسیدگی.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

آسیب به دنتین: دنتین نسبت به مینای دندان آسیب پذیر می باشد، بنابراین باکتری باعث می شود که آن سریع تر شود. زمان این است که در این مرحله مهم است. اگر مراقبت از دندان ها به سرعت مورد نیاز است، ممکن است دندان را با پرکردن، تزریق، توری و یا تاج پوشش داده شود.

شکل گیری آبسه: اگر جراحی کانال ریشه در زمان مناسب انجام نشود، آبسه شکل می گیرد. عفونت سپس می تواند به شکم، لثه ها و دندانهای مجاور گسترش یابد. فقط مداخله حرفه ای باعث می شود که آسیب از گسترش در این نقطه متوقف شود.

منبع: gymju

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 23 بهمن 1400
بازدید : 215
نویسنده : mozhgan

مراقبت‎ از لثه‎ و دندان‌ها در تمامی مراحل زندگی از جمله در دوران بارداری امری مهم و ضروری است و شما نباید به این خاطر که باردار هستید، آن را نادیده بگیرید. برعکس چیزی که در بین مردم شایع است، حفظ سلامت دهان و دندان‌های شما در حین بارداری نیاز به مراقبت‎ بیشتری دارد زیرا که در دوران بارداری شما بیشتر در خطر بیماری لثه، پوسیدگی دندان و مواردی این چنینی قرار دارید. چکاب‌های منظم دندانپزشکی بارداری بسیار مهم است و شما باید آن را جدی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دندانپزشکی بارداری با کلینیک دندانپزشکی با تخصص ارتودنسی دندان همراه باشید.

 آیا در دوران بارداری می‎توان به درمانپزشکی مراجعه کرد؟

بله! نه تنها در دوران بارداری شما می‌توانید به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه باید این کار را انجام دهید. معمولا در دوران بارداری مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان بیشتر می‎شود و اگر شما آن‎ها را درمان نکنید، می‌تواند برای شما بسیار مضر باشد. سلامت دندان‏های شما تاثیر بسزایی در سلامت کلی بدن‌تان دارد و این می‌تواند تاثیر زیادی بر روی جنین داشته باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ارزان

آیا استفاده از بیهوشی در دوران بارداری خطرناک است؟

اگر شما در دوران بارداری برای درمان‎های دندانپزشکی خود به بیهوشی نیاز داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید تا دردتان کمتر شود و آرام‌تر شوید. اما حتما دندانپزشکان را در مورد بارداری خود مطلع سازید تا بتواند سطح بیهوشی مناسبی را انتخاب کند.

آیا رادیوگرافی دندانپزشکی مضر است؟

یکی از شایع‌ترین نگرانی‎های مردم که مراجعه به دندانپزشک را پرخطر می‌داند، همین رادیوگرافی و اشعه ایکس آن است. با این حال در رادیوگرافی مدرن دندانپزشکی، تابش اشعه‎های ایکس در دوز بسیار کمی بوده و آنقدری نیست که باعث عوارض جانبی در رشد جنین شود. با اینکه رادیوگرافی دندانپزشکی کاملا امن است اما بهتر است که در طول سه ماه اول از آن اجتناب کنید ولی اگر درد شدید و اورژانسی دارید، می‎توانید از آن استفاده کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت تا چه سنی

 آیا در دوران بارداری می‎توانیم دندان‌مان را بکشیم؟

کشیدن دندان معمولا آخرین مرحله‎ای است که شما باید سمت آن بروید، همیشه سعی کنید دندان‏های خود را تا حدالامکان حفظ کنید. اما خوب اگر دندان‏ شما آسیب شدیدی خورده یا ضربه دیده است، بهتر است که آن‎ها را بکشید زیرا سلامت دهان و دیگر دندان‎های‌تان نیز ممکن است در معرض خطر قرار گیرد.

آیا سفید کردن دندان‏ها در دوره‎ی بارداری امکان‎پذیر است؟

شما می‌توانید در طول دوران بارداری دندان‎هایتان را سفید کنید اما احتمالا دندانپزشک شما پیشنهاد خواهد کرد که درمان‎های غیرضروری برای پس از تولد نگهدارید. بهتر است که از سفید کردن دندان‏ها و دیگر درمان‎های زیبایی ( ایمپلنت دندان ، ونیر دندان ، لمینت دندان و...) در طول دوران بارداری اجتناب شود، زیرا ممکن است ژل سفیدکننده باعث ناراحتی و اعصاب‎خوردی شما شود.

منبع: tehranortho



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 23 بهمن 1400
بازدید : 195
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت دندان ؟ سوالی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد. برای پاسخ به این سوال، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. داشتن دندان های مرتب و سفید تأثیر بسزایی در داشتن طرح لبخند زیبا و افزایش جذابیت چهره دارد. نگهداری و مراقبت صحیح از دندان ها اهمیت ویژه ای دارد؛ اما در برخی موارد مانند نامرتب بودن، مشکل دندان ها ربطی به نحوه ی نگهداری ندارد و باید چاره دیگری اندیشید. داشتن دندان های سالم، مرتب و سفید تبدیل به امری ضروری به خصوص برای افراد دارای جایگاه اجتماعی بالا و افراد مشهور شده است. علاوه بر این عادات غذایی نادرست باعث شده نیاز به درمان هایی نظیر لمینت بیشتر شود. البته لمینت دندان  بیشتر از اینکه روش درمانی باشد نوعی عمل زیبایی محسوب می شود؛ اما در برخی موارد به جای درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین روش برای درمان اختلالات دندانی، ارتودنسی خوب در کرج می باشد که طی سالیان اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است؛ اما برخی افراد به اندازه کافی صبور نیستند و روش های سریع مانند لمینت را ترجیح می دهند. لمینت قادر به تأمین سلامت دندان های نیازمند به ارتودنسی نیست.

دندان های نیازمند تخصصارتودنسی دندان

 عموم مردم بر این باورند که فقط دندان های نامرتب نیازمند ارتودنسی هستند. این تصور تا حدودی درست است؛ اما لازم است بدانید که تنها این عارضه نیازمند ارتودنسی نیست. در برخی موارد، دندانپزشک با بررسی الگوی رشد فک و مقایسه آن با الگوهای طبیعی نیاز به ارتودنسی را تشخیص می دهد. این موضوع بیشتر در مورد کودکان صدق می کند. در افراد بزرگسال نیاز به ارتودنسی با بررسی چند الگوی دندانی تشخیص داده می شود. کیس ارتودنسی نامی است که به افراد دارای این الگوها اطلاق می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت و متحرک

این الگوها عبارتند از:

  • بیرون زدگی دندان های فک بالا
  • نابجا بودن خط میانی
  • جلو بودن فک بالا
  • جلو بودن فک پایین
  • وجود فاصله زیاد بین دندان ها و یا دندان های روی هم رفته
  • وجود فاصله بین دو فک
  • نامرتب ترین حالت دندان ها (کراس بایت)
  • موارد استفاده از لمینت

در صورت نارضایتی از شکل، اندازه و رنگ دندان ها و همچنین وجود فاصله کم بین دندان های جلویی در صورتی که تراشیده نشوند می توان از لمینت استفاده کرد. در برخی موارد برای درمان به هم ریختگی دندان ها از لمینت به جای ارتودنسی استفاده می شود. این کار در دراز مدت باعث بروز مشکلات فراوانی برای فرد خواهد شد. زیرا بخش اعظمی از دندان های سالم فرد تراشیده می شوند.

لمینت در دو نوع کامپوزیتی و سرامیکی وجود دارد و همانطور که گفته شد، برای اصلاح طرح لبخند در صورت پوسیدگی شدید دندان ها و نارضایتی از شکل ظاهری آن ها کاربرد دارد.

منبع: bestdentists

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 23 بهمن 1400
بازدید : 204
نویسنده : mozhgan

اگر می خواهید بدانید که بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت ، با دندانپزشک متخصص در تخصص ارتودنسی دندان تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت

انواع مختلفی از محصولات سفید کننده دندان و خمیردندان ها، ژل های سفید کننده دندان و سفیدکننده وجود دارد که بدون نسخه در درسترس همه هستند و برخی هم برای بلیچینگ دندان خود از محصولات بدون نسخه مصرف می کنند.

خمیر سفید کننده دندان

 از هر نوع سفید کننده دندان برای از بین بردن لکه های سطحی دندان استفاده می شود و حاوی ساینده های ملایم است و برخی خمیرها نیز هستند که باعث تقویت دندان ها می شوند زیرا حاوی فلوراید هستند .مانند خمیر دندان های حاوی فلوراید . و برخی از خمیردندان های سفید کننده حاوی مواد فعال دیگری هستند که ساینده هستند و می توانند لکه های دندان را از بین ببرند.

بیشتربخوانید... رابطه ارتودنسی و سزارین

ژل سفید کننده دندان

 ژل سفید کننده دندان ژل هایی است که حاوی پراکسید هستند و از طریق یک برس کوچک روی سطح دندان قرار می گیرند و دستورالعمل استفاده براساس قدرت پراکسید متفاوت است.

سفید شدن دندانها با شستشو

 شستشو کننده دهان یک محصول سفید کننده مدرن است. سفید کردن شستشو مانند انواع دیگر دهانشویه ها است، زیرا دهان را تازه می کند و به کاهش بیماری لثه و پلاک های دندانی کمک می کند، اما این محصولات حاوی موادی مانند پراکسید هیدروژن در برخی دیگر هستند که دندان ها را سفید می کنند.

سفید شدن دندان ها توسط پزشک

 یک پزشک سریع ترین راه برای سفید شدن دندان های شما فراهم می کند. با سفید کردن در کلینیک دندانپزشکی، پزشک محصول سفید کننده را مستقیماً روی دندانهای شما می ریزد. از این محصولات می توان با گرما، نور مخصوص یا لیزر استفاده کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان از داخل

سفید کردن دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی دندان در حال حاضر است و این روشی است که شامل قرار دادن ژل سفیدکننده روی دندان است. سپس این ژلی که بر روی دندانها ریخته شده است توسط لیزر گرم می شود.

قالب های سفید کننده دندان

قالب های سفیدکننده دندان یکی از آسان ترین و سریع ترین راه ها برای درمان رنگدانه و ظاهر دندان ها به حساب می آید.

منبع: karajdentists

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 220
نویسنده : mozhgan

چاقی مفرط

این نوع چاقی که بر اثر افزایش چربی در بدن به وجود می آید.  چاقی می تواند سلامتی فرد را به خطر بیاندازد. بعضی از افراد چاق با استفاده از رژیم های غذایی، ورزش و یا مصرف برخی داروهای کاهش دهنده وزن برای کم کردن وزن خود مبادرت می ورزند؛ اما نمی توانند وزن بدن خود را پایین بیاورند و در حرکت و تنفس کردن یا انجام برخی کارها، با مشکل روبه رو هستند. پس به این افراد برای حفظ سلامتی شان، روش جراحی توصیه می شود. “عمل لاغری بهاره رهنما چه بود؟” ، در ادامه با بهترین متخصص جراح لاغری به پاسخ این سوال می پردازیم.

لاغری بهاره رهنما

بهاره رهنما یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون در ایران است که سال ها درگیر اضافه وزن بوده است.  اضافه وزن به طور ژنتیکی در خانواده اش وجود دارد. او انواع روش های عمل لاغری زنان را امتحان کرده است؛ اما موفق به کم کردن وزن خود نشده بود. او همچنین عمل بالون معده را انجام داده بود تا بالون، مانع از پرخوری اش شود؛ اما به دلیل مشکلاتی که به دلیل استفاده از بالون دچار شده بود آن را از بدنش خارج می کند. بعد از برداشتن بالون، دچار اضافه وزن بیشتری می گردد. او پس از اینکه متوجه می شود یکی از دوستانش عمل جراحی اسلیو را انجام داده است و از نتیجه این جراحی بسیار راضی است؛ به انجام جراحی اسلیو معده ترغیب می شود. بهاره رهنما بعد از جراحی، زیر نظر یک جراح لاغری حاذق توانسته است با رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن به صورت روتین به کاهش وزن حدود 40 کیلویی برسد.

بیشتربخوانید... چاقی و تاثیر آن بر زانو درد

جراحی اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده، یکی از انواع جراحی های لاپاروسکوپی کم خطر برای کاهش وزن است. این عمل که برای بیمارانی که  مایل به داشتن جسم خارجی مثل حلقه نیستند؛ روش بسیار مناسبی است. در این روش جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی را از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می کند. پزشک ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده تا قسمت اثنی‌عشری را با استفاده از جراحی، بطور عمودی به کمک ماشین دوخت استاپلر یا منگنه های مخصوصی به دو قسمت تقسیم می کند. او شاخه‌های عصب وعروق اصلی معده و دریچه های ورودی و خروجی معده را نگه می دارد و در آخر، معده به شکل لوله باریکی شبیه مری یا موز در می آید.

بیشتربخوانید... خطرات عمل لاغری



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 220
نویسنده : mozhgan

سفید شدن دندان می تواند یک روش بسیار موثر در روشن شدن رنگ طبیعی دندان های شما بدون از بین بردن سطح دندان باشد. تعدادی از دلایل وجود دارد که باعث می شود دندان های خود را سفید کنید. همه این دلایل از همدیگر متفاوت هستند. و همانطور که رنگ مو و پوست ما متفاوت است، دندان های ما نیز تغییر می کنند. تعداد بسیار کمی از افراد دارای دندانهای سفید درخشان هستند و همچنین با بالا رفتن سن دندان های ما می توانند رنگ آنها تغییر کند. دندان های شما همچنین می توانند توسط مواد غذایی و نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه، شراب قرمز و توت سیاه لکه دار شوند. سیگار کشیدن همچنین می تواند باعث لک دندان شود. مواد غذایی رنگی همچنین می تواند بر رنگ دندان شما تأثیر بگذارد. برخی از افراد ممکن است زیر سطح لک داشته باشند، که می تواند ناشی از آنتی بیوتیک های خاص یا ترک های کوچک دندان باشد که باعث ایجاد لکه می شود. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی دندان همراه باشید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان ژله ای

سفید شدن دندان شامل چه مواردی است؟

بلیچینگ حرفه ای معمول ترین روش سفید کردن دندان ها است. تیم دندانپزشکی می تواند در صورت مناسب بودن دندانهای شما برای بلیچینگ دندانپزشکی به شما برای درمان دندانهای شما بگوید و در صورت تمایل شما برای بلیچینگ دندان خود بر آن نظارت می کند. ابتدا تیم دندانپزشکی یک محافظ لاستیکی یا یک ژل روی لثه های شما قرار می دهد تا از آنها محافظت کند. سپس آنها با استفاده از یک سینی مخصوص ساخته شده که مانند محافظ دهان است در دهان شما قرار می دهند، محصول سفید کننده را روی دندان های شما می گذارند . “ماده فعال” در محصول معمولاً پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید است. با تجزیه ماده فعال، اکسیژن وارد مینای دندان می شود و رنگ دندان سبک می شود.

بیشتربخوانید... لمینت کردن دندان

بلیچینگ دندانپزشکی چه مدت طول می کشد؟

 کل درمان معمولاً طی سه تا چهار هفته قابل انجام است. ابتدا به دو یا سه مراجعه به کلینیک دندانپزشکی نیاز دارید. تیم دندانپزشکی شما نیاز به محافظت از دهان و دندان شما دارد و در اولین قرار ملاقات برای این امر تأثیرگذار است. هنگامی که تیم دندانپزشکی شما درمان را آغاز بکند، شما باید درمان را در خانه ادامه دهید. این به این معنی است که به طور منظم از محصول سفیدکننده طی دو تا چهار هفته و هر بار 30 دقیقه تا یک ساعت استفاده کنید.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 220
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان پیش چیست؟ برای پاسخ به این پرسش، با  بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران همراه باشید.

ارتودنسی دندان پیش

دندان های پیش یا دندان های پیشین به چهار دندان پیشین یا جلویی انسان ها گفته می شود که هم در آرواره پایین و هم در فک بالا قرار دارد. این دندان ها معمولاً برای بریدن و یا گاز زدن خوراکی ها رشد کرده اند. انسان ها در دهانشان به تعداد 8 عدد دندان پیش دارند که عبارت اند از:

 1. دندان های پیش میانی در بالا که در قسمت فک بالا قرار دارند و نزدیکترین دندان به مرکز لب می باشد.

 2. دندان های پیش کناری در بالا که در فک بالا و در دو سوی دندان های پیش مرکزی می باشند.

 3. دندان های پیش میانی در پایین که در فک پایین قرار دارند و نزدیک ‌ترین دندان به مرکز لب ها هستند.

 4. دندان های پیش کناری در پایین که داخل فک پایین و در دو سوی دندان های پیش مرکزی قرار گرفته اند. اگر کودکان تمام دندان‌های شیری شان درآمده باشد، آن ها هم 8 عدد دندان پیش دارند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نیش

کشیدن دندان

 اگرچه این روش درمانی جدید نیست؛ اما کشیدن تنها یکی از دندان‌های پیشین فک پایین و افزایش محبوبیت به عنوان یک درمان ارتودنسی در کوتاه مدت روبه‌رو بوده است. در بعضی موارد انجام این عمل گزینه قابل قبولی به شمار می آید؛ اما کشیدن تنها یکی از دندان های پیشین عواقبی دارد که باید پیش از انجام، مورد توجه قرار بگیرد. در یک فک نرمال،  دندان های بالا با دندان های پایینی آن مطابقت دارند و وقتی دهان را می بندیم کاملاً روی هم قرار می گیرند. اگر دندان ها اندازه و شکل مناسبی داشته باشند، کشیدن دندان پیشین فک پایین کشیدن دندان پیشین فک پایین، باعث ایجاد اوربایت یا بایت عمیق می‌شود.

بیشتربخوانید... لمینت کردن دندان

چرا از ارتودنسی نامرئی برای ارتودنسی دندان پیش استفاده می شود

 همانطور که می دانید ارتودنسی شامل سیم و براکت هایی است که به صورت فلزی هستند و توسط الاستیک ها به همدیگر محکم شده اند. وقتی که شما فقط نیاز به ارتودنسی دندان جلویی یا دندان پیشین داشته باشید، فقط در همان دندان ها عمل ارتودنسی انجام می شود و به این دلیل که افراد نمی خواهند روی دندان های جلویشان سیم یا وسیله اضافی فلزی دیده شود. در این مواقع در صورت اینکه مشکل شدید نباشد، از ارتودنسی نامریی استفاده می کنند. این ارتودنسی نه تنها چهره فرد را را زشت نمی کند؛ بلکه او اعتماد به نفس بیشتر هم برای کامل کردن دوره درمانش می دهد. البته این بستگی به شرایط دندان فرد دارد؛ اگر شدت خیلی بالا باشد فرد نمی‌تواند از ارتودنسی نامرئی برای ارتودنسی دندان پیش خود استفاده کند

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 210
نویسنده : mozhgan

اگر می خواهید که با ارتودنسی دندان روکش دار بیشتر آشنا شوید، با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... تاثیر پستانک ارتودنسی ژله ای بر فک نوزادان

ارتودنسی دندان روکش دار

 روکش دندان را اگر به طور کلی آنرا تعریف کنیم، پوسته های نازکی از سرامیک دندان یا فتوپلیمر هستند. آنها برای جایگزینی سطح جلوی آسیب دیده یا ناخوشایند دندان ها استفاده می شوند و بنابراین برای بهتر شدن دید بقیه نسبت به دندانهای ما از آنها بر روی دندانهای پوسیده و خراب خود استفاده می کنیم. ونیرها راه حل هایی خوبی برای حل مشکلات دندانی ما هستند از جمله این مشکلات میتوان به شکستگی، فاصله بین دندان ها، اعوجاج نور ، لکه دار بودن دندان، نامرتب بودن دندانها، پوسیدگی دندان و سایر موارد است. روکش ها در قسمت خارجی دندان قرار می گیرند که به دهان نزدیکتر است. ضخامت متوسط ​​روکش های دندانی 0.5 میلی متر است. این یکی از مزایای روکش تاج هایی است که می تواند تا 70٪ از نظر حجم را به خود اختصاص دهد. این مقدار به ویژه با توجه به اینکه دندان در برخی موارد حیاتی است (زنده است، نه از بین رفته است) تهاجمی است.

بیشتربخوانید... بریج دندان

دانستن هنگام قرار دادن روکش مهم است:

قبل از قرار دادن روکش بر روی دندانها خود پزشک باید لثه های شما را در صورت بیماری لثه بهبود ببخشد. بسیاری از مردم نگران هستند که اگر روی دندانهای جلویی خود روکش بگذارید دیگر نمی تواند گاز بگیرند و به طور طبیعی غذا بخورند. این درست نیست. دندانهای جلویی دارای روکش همان عملکرد را با همان نتیجه نهایی قبلی انجام می دهند. برای دوام بیشتر و داشتن ظاهر بهتر ، روکش ها به رعایت بهداشت دهان و دندان نیاز دارند – مسواک زدن و خمیر دندان ، استفاده از نخ دندان و دهانشویه ضد باکتری. اگر  روکش صحیح انتخاب کنید و دقیقاً بر روی دندان قرار داده شود، دندانها با وجهه طبیعی تفاوتی ندارند. زمان لازم برای ساخت روکش های پرسلن در آزمایشگاه های مختلف متفاوت است اما مدت زمان تخمین زده شده 20 روز است. این باور که روکش می تواند به دندانها آسیب برساند و باعث شروع پوسیدگی شود اشتباه است. روکش ها فقط روی دندان های طبیعی قرار می گیرند. نمی توان آنها را روی تاج یا در صورت عدم وجود دندان های واقعی قرار داد. روکش قالب نازکی است که به صورت سفارشی از پرسلن ساخته شده و به سطح جلوی دندان متصل می شود. ونیرها یک راه حل سریع و موثر برای دندانهای لکه دار، خورد شده ، ناقص یا کج هستند. همچنین می توان از آنها برای پوشاندن شکاف در دندانهایی که ممکن است درمان ارتودنسی مناسب نباشد استفاده کرد.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 224
نویسنده : mozhgan

بیش از نیمی از زنان باردار معاینات دندانپزشکی بارداری انجام نمی دهند. علت اصلی اش هم این است که نگران اینند آسیبی به جنین شان وارد نشود. مادران منتظر، چیزهای زیادی برای مراقبت دارند، در نتیجه می توانند از راحت شروع کنند. ویزیت های مرتب نزد دندانپزشک. خصوصا در بارداری که ضرورت پیدا می کند و باید حتما نزد بهترین متخصص ارتودنسی دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی مراجعه کنید. از جمله دلایل مراجعه مادران در بارداری به مطب دندانپزشک :

هورمون ها و سلامت دندان ها

زنان باردار بیشتر احتمال تورم لثه ها در آن ها می باشد.

چون هورمون ها، میزان شان افزایش می یابد و در معرض عفونت و خطر بیشتری از بیماری های لثه قرار دارند.

اگر پشت گوش بیندازند، احتمال بیشتری دارد که تارتار روی دندان هایشان نقش ببندد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی نامرئی

درمان دندانپزشکی در زنان باردار

اگر دندانپزشک تشخیص مشکلی در دندان هایتان داد، باید حتما تحت درمان قرار گیرید. مگر اینکه یکسری درمان های تشخیصی نیاز به انجام بعد از بارداری داشته باشند.( مثل درمانهای زیبای دندان همچون اصلاح طرح لبخند ،  ایمپلنت دندان ، ونیر دندان و....) سه ماهه دوم، البته، ایمن ترین زمان برای درمان کردن است. بسته به موقعیت تان، بهتر است که کار دندانپزشکی تا در معرض خطر عفونت قرار نگرفته، انجام شود. رادیولوژی دندان ها هم که بهتر است اصلا انجام نشود، اما در صورت دردهای شدید، و لزوم، به توصیه دندانپزشک می توانید انجام دهید. دندانپزشکی زیبایی هم بهتر است بعد از زایمان انجام شود. چون جنین به نیاز شما به سفید کردن دندنا نگاه نمی کند، یا سودی از پرسلن ونیرتان نمی برد. اما زمانی که به دنبال بیاید، هیچ دلیلی ندارد که این درمان زیبایی را انجام ندهید. در بارداری و در سلامت کامل

بیشتربخوانید... ارتودنسی و سر درد

آماده برای ویزیت دندانپزشکی هستید ؟

می توانید با کلینیک دندانپزشکی تماس بگیرید و خدمات دندانپزشکی بارداری خود را با خیال راخت به این دندانپزشکی بسپارید.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 191
نویسنده : mozhgan

سایر عللی که میتوانند در خونریزی لثه نقش داشته باشند عبارتند از:

خونریزی از لثه بعد از جراحی لثه: اگر تحت عمل جراحی لثه قرار گرفته باشید ممکن است با خونریزی جزئی بعد از عمل مواجه شوید

دندان مصنوعی یا پروتز دندان: افرادی که دندان مصنوعی دارند نیز ممکن است گاهی اوقات خونریزی لثه را تجربه کنند. احتمالا در این مواقع پروتزها به لثه ها فشار وارد میکنند یا محکم در جای خود قرار گرفته اند.

شکست ایمپلنت دندان یا عفونت ایمپلنت: اگر ایمپلنت دندان با شکست مواجه شود و یا بافت اطراف آن دچار عفونت شود، احتمال خونریزی لثه ، تورم و دردلثه وجود دارد.

دستگاه های ارتودنسی: اگر دستگاه های ارتودنسی دندان با بهترین متخصص ارتودنسی دندان شامل سیم قوس دار ارتودنسی یا براکت ها به خوبی ایمن نشده باشند احتمال وارد شدن آسیب از طرف آن ها به لثه ها و خونریزی وجود دارد.

بارداری : تغییرات هورمونی که در دوران بارداری رخ می دهد، می تواند باعث حساسیت لثه ها و خونریزی شود. در حقیقت این خونریزی لثه در بارداری یکی از علایم و مشکلات شایع در خانم های باردار است.

اختلالات خونریزی دهنده مانند هموفیلی و لوسمی نیز می تواند خطر خونریزی لثه را افزایش دهد. در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون، لثه های شما ممکن است بیشتر خونریزی کند. داروهای رقیق کننده خون شامل وارفارین، آسپیرین و هپارین است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی خوب

درمان خونریزی از لثه

 ارتقاء بهداشت دهان و دندان

اولین قدم برای مدیریت خونریزی لثه است. برای شستشوی تخصصی دندان ها و جرم گیری آن ها سالانه دو بار به دندانپزشک خود یا یک کلینیک فوق تخصصی دندانپشکی مراجعه کنید. اگر احیانا بیماری لثه داشته باشید دندانپزشک به شما اطلاع می دهد که مبتلا به لثه هستید و به شما می آموزد که چگونه دندان های خود را به درستی مسواک بزنید. مسواک زدن مناسب و نخ دندان کشیدن می تواند پلاک دندان را از خط لثه شما خارج کرده و خطر ابتلا به بیماری پریودنتال را کاهش دهد. دندانپزشک شما همچنین ممکن است نحوه استفاده از دهانشویه ضد عفونی کننده را برای به حداقل رساندن پلاک ایجاد شده در دهان به شما آموزش دهد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سنتی

شستشوی دهان و دندان با آب نمک گرم می تواند به تسکین درد لثه های متورم شده که به راحتی خونریزی می کنند نیز کمک کند. سعی کنید از یک مسواک نرم استفاده کنید. اگر لثه های سما ملتهب است برای پیشگیری از خونریزی لثه حتما از مسواک های نرم استفاده کنید. اگر با استفاده از مسواک های معمولی مشکل دارید و و معمولا خونریزی دهانی دارد بهتر است موساک برقی را جایگزین مسواک معمولی کنید. همچنین ممکن است استفاده از مسواک برقی را در نظر بگیرید.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 210
نویسنده : mozhgan

برای آن که بدانید، ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد ، با ما همراه باشید.

همیشه وقتی در مورد ارتودنسی صحبت می شود، در اکثر مواقع بیشتر به قسمت مزایا و ویژگی های خوب و شگفت انگیز درمان ارتودنسی پرداخته می شود. اما باید بدانید که درمان ارتودنسی دندان، در کنار داشتن مزایای بسیار زیاد عوارضی هم دارد. اگر نکات جزئی ولی مهم درمان ارتودنسی دندان را رعایت نکنید، ممکن است پس از درمان با مشکلات و ناهنجاری های بیشتری دست و پنجه نرم کنید. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد ؟

پوسیدگی دندان یا بیماری لثه

وقتی شما از بریس برای درمان ارتودنسی استفاده می کنید، تمیز کردن بعضی از نواحی دندان و لثه ها که نزدیک به سیم های ارتودنسی و یا زیر آن ها هستند به سختی انجام می شود.

واکنش های آلرژیک

باید بگوییم یک بیمار ارتودنسی شده (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و...) به ندرت ممکن است دچار یک واکنش آلرژیک شود. این واکنش آلرژیک در واقع حساسیت داشتن به لاستیک‌های داخل ارتودنسی و یا فلزهای بکار رفته در آن می باشد. 

بیشتربخوانید... آپنه خواب و راه کارهای درمان ارتودنسی

آسیب های بافت نرم و زخم های شانکر

 وقتی که از بریس استفاده می‌کنید، گونه های داخلی لب ها و لثه ها ممکن است در جایی که با براکت و سیم های فلزی اش تماس داشته باشند، احساس درد ایجاد کنند.  

جذب ریشه

تحلیل رفتن ریشه و یا کوتاه شدن آن ها در طی مدت زمانی که از بریس استفاده می‌کنید می‌تواند اتفاق بیفتد. گاهی اوقات هیچ مشکل طولانی مدتی برای دندان ها ایجاد نمی کنند؛ اما برخی از بیماران ممکن است به ندرت یک یا بیشتر از یک کوتاه شدن ریشه را تجربه کنند که این می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و ثبات طولانی مدت دندان آسیب و تاثیر بگذارد.

بیشتربخوانید... سیم قوس دار ارتودنسی چیست؟

ایجاد شدن حفره ها

 همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بهداشت مناسب دندان ها برای بیماران در زمانی که از بریس استفاده می کنند بسیار مهم است. اگر بهداشت دندان ها و دهان فرد در هنگام استفاده از ارتودنسی به خوبی رعایت نشود، وجود غذا ها در یک گوشه و تجمع آن ها، به مرور می تواند به ایجاد حفره و پوسیدگی دندان کنند. آنکیلوز آنکیلوز یک عارضه نادر؛ ولی جدی است. اگر دندان از قبل با استخوان زیرین فک جوش خورده باشد، ارتودنسی ها قادر به حرکت دادن آن دندان نخواهند بود.

عود مجدد

 به حرکت و جابجایی دندان ها به حالت اولیه خود پس از برداشتن ارتودنسی از داخل دهان، عود مجدد می گویند.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com