عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 365
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی یک اقدام دنداپزشکی است و راهی است تا دندان های کج و روهم رفته که ظاهر زشتی دارند را صاف کند و ظاهر زیبا تری را به فرد ببخشد. علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، ارتودنسی سنتی در امل یا ارتودنسی در مازندران یا سایر شهر ها موجب می شود که سلامت دندان ها و لثه ها طولانی مدت شود. در این مطلب قصد داریم تا حدودی به سوالاتی که ممکن است در رابطه با دانستنی های ارتودنسی در ذهنتان ایجاد شود پاسخ دهیم.

چرا باید ارتودنسی کنیم؟ 

به طور معمول بیشتر افراد از دندانها کج و روی هم رته برخوردارهستند که با درمان ارتودنسی صاف و یکدست می شوند. ارتودنسی درواقع دندان را به جهت درست حرکت می دهد و این حرکت دندانها باعث می شود که صاف و یکدست شوند و ظاهر دندان ها را بهتر کنند. متخصصان ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران و یا در سایر شهر ها علاوه بر بهبود بخشیدن به ظاهر دندان ها باعث می شوند تمیز کردن دندان ها راحت تر شود. برخی از افراد دارای دندان های رو به جلوهستند که خوشایند به نظر نمی رسند و همین طور احتمال زیادی وجود دارد که این دندان ها دچار خرابی و آسیب دیدگی شوند. تنها راهیکه می تواند آنها را از خرابی احتمالینجات دهد ارتودنسی است. با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران یا شهر ها می توانید دندان ها را حرکت دهید و به جای درست خود برگردانید. در برخی دیگر از افراد فک بالایی و پایینی اشان در جای درست قرار نگرفته است و موجب به هم ریختن ظاهر دندانها می شود و همین طور در زمان گاز زدن دچار مشکل می شوند، با انجام ارتودنسی هر دو مشکل حل می شود و فرد دیگر دچار مشکل نمی شود

آیا لزومی به کشیدن دندان برای ایجاد جای کافی در فک وجود دارد؟

اگر دندان های شما روی هم هستند و جای کافی برای دندان شما وجود نداشته باشد، شما نیاز پیدا می کنید که دندان زیری دائمی خود را بکشید تا جا برای دندان رویی وجود داشته باشد. اگر چنین مشکلی داشته باشید حتما تیم ارتودنسی ما را از این مشکل آگاه می کنند. در برخی موارد زیر با به کار گیری روشی متفاوت و موثر از درمان، فضای کافی و مناسب ایجاد خواهد شد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در دوران بارداری

پلاک بعد از ارتودنسی چیست؟

وسیله ی متحرکی که باعث ثابت نگه داشتن موقعیت جدید دندان ها در دهان بعد از انجام ارتودنسی می شود را پلاک بعد از ارتودنسی می نامند. این پلاک های بعد از ارتودنسی برای درمان مشکلات جزئیی نامرتبی دندان ها نیز کاربرد دارند. این نوع از پلاک ها توسط پلاستیک شفاف و سیم های فلزی ساخته می شوند که سطح خارجی دندان را می پوشانند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 344
نویسنده : mozhgan

یکی از 9 تخصص اصلی دندان پزشکی است که برای بیماری ها و آسیب های مربوط به پالپ استفاده میشود. معروفترین درمان ریشه درمانی، عصب کشی است.  با مجله دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

ریشه درمانی چیست ؟

ریشه درمانی یا اندودنتیکس (Endodontics) از دو واژه یونانی endo (درون) و odons (دندان) گرفته شده‌است. و به معنای درمان درون دندانی است. عصب کشی یکی از انواع ریشه درمانی است. در داخل دندان (ناحیه زیرین اطراف ریشه) یک بافت نرم که به مغز دندان معروف است وجود دارد که به آن پالپ نیز میگویند. مفز دندان از تاج دندان تا ریشه ها گسترش یافته است و نقش مهمی در رشد و گسترش استخوان دندان دارد. خوشبختانه بعد از به بلوغ رسیدن دندان، میتواند بدون این خمیر (مغز دندان) نیز زنده بماند! اندودانتیکس با مغز دندان و بافت های پیرامون ریشه دندان سروکار دارد. اگر برای پالپ دندان مشکلی ایجاد شود باید با عمل درمان ریشه معالجه گرد

چرا  به ریشه درمانی نیاز داریم؟

ریشه درمانی زمانی ضروری است که پالپ (مغز دندان) دارای التهاب بوده و آلوده باشد. این التهاب یا عفونت میتواند دلایل مختلفی مانند درمان های مکرر عمیق روی دندان یا لثه، ترک روی دندان و آسیب های این چنینی داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است حتی بدون وجود علائم ذکر شده، باز هم عفونت به وجود آید که اگر درمان نشود به احتمال زیاد باعث درد و حتی آبسه شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی

علائم نیاز به ریشه درمانی چیست؟

معمولا در اکثر مواقع حتما یکی از علایم ذکر شده در زیر وجود دارد اما این احتمال هم وجود دارد که با وجود نیاز به ریشه درمانی، هیچ یک از علائم را مشاهده نکنیم. علائم عبارتند از درد، حساسیت طولانی مدت به گرما یا سرما، حساسیت به لمس کردن و جویدن، تغییر رنگ دندان، تورم، زهکشی و حساسیت در گره های لنفاوی و همچنین بافت استخوانی و لثه.

بیشتربخوانید... فرق کامپوزیت ونیر و لمینت دندان

ریشه درمانی چگونه دندان را نجات میدهد؟

ریشه درمانی خمیر (پالپ) ملتهب را به طور کامل خارج میکند و بعد از پاکسازی کامل، داخل فضای خالی شده را با مواد مخصوص جایگزین، پر کرده و با استفاده از ماده مخصوص دیگری، یک تاج مصنوعی برای مهر و موم کردن و محافظت از دندان به دندان اضافه میکند. دندان جدید پس از ترمیم، عملکرد دقیقا مشابه دیگر دندان های سالم خواهد داشت.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 349
نویسنده : mozhgan

دیابت یک اختلال متابولیک است در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین میرود.اگر شما دیابت نوع 1 دارید بدن شما به اندازه ی کافی انسولین تولید نمیکند که قند را از خون به سلول ها انتقال دهد،اگر شما دیابت نوع 2 دارید بدن شما به انسولین پاسخ نمیدهد.در هر دو مورد امکان ایجاد مشکل برای سلامت دهانتان وجود دارد. دیابت تاثیر بسیاری بر روی سلامت دندان شما دارد.بیماران مبتلا به دیابت در قسمتی که مقادیر زیادی بزاق وجود دارد اغلب دچار خشکی دهان میشوند.بزاق یک عملکرد مهم دارد که باعث می شود ذرات و اسیدهای غذایی شسته شود.اگر تولید بزاق به اندازه کافی نباشد، این ذرات ممکن است در دهان حل شوند، و منجر به پوسیدگی دندان می شود.به همین دلیل است که بیماران مبتلا به دیابت دارای ریسک بالایی در ایجاد حفره هستند.خشکی دهان نیز به زخم، عفونت و درد در دهان مرتبط است.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

آیا ارتباط بین بیماری لثه و دیابت وجود دارد؟

بیماران مبتلا به دیابت یشتر در معرض ابتلا به بیماری لثه هستند.هر دو بیماری زخم زودرس، که به عنوان التهاب لثه شناخته می شوند، و بیماری های سنگین جدی شناخته شده به عنوان پریودنتیت، در بیماران دیابتی بیشتر احتمال دارد.در واقع، حدود 22 درصد از افراد مبتلا به دیابت نیز از بیماری پریودنتال رنج می برند.اگر مبتلا به دیابت هستید، احتمال ابتلا به بیماری پریودنتال به میزان 4 برابر از افرادی که دیابت ندارند بیشتر است. .

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در دوران بارداری

آیا دیابت مانع انجام ایمپلنت های دندانی میشود؟

ایمپلنت های دندانی یک راه حل رایج برای بیمارانی است که دندان هایشان را از دست داده اند.با توجه به ارتباط بین دیابت و بیماری لثه، اگر شما از دیابت رنج می برید، احتمالا نیاز بیشتری به ایمپلنت دندان دارید.متأسفانه مسائل مشابهی که سبب ایجاد بیماریهای صمغی در بیماران دیابتی می شوند نیز می توانند برای کسانی که ایمپلنت ها را دریافت می کنند مشکل ایجاد کند.این بدان معنا نیست که اگر دیابت دارید، این درمان را نپذیرید، فقط باید با متخصص دندانپزشک خود بیشتر کار کنید تا بتوانید گزینه های بهتری برای درمان خود بررسی کنید. قبل از اینکه بتوانید ایمپلنت یا پل ( بریج دندان )را دریافت کنید باید لثه سالم داشته باشید.اگر بیماری های پیشرفته منجر به از دست دادن دندان شود، قبل از اینکه بخواهید جایگزین دندان را بررسی کنید،باید بیماری لثه خود را کنترل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان (جراحی فک ، دندانپزشکی اطفال،ارتودنسی دندان و...) می توانید به سایت بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 320
نویسنده : mozhgan

1. اختلال مشترک تمپوروماندیبولار. معمولا به عنوان یک مشکل در استخوان ها، رباط ها و یا سایر بافت های بدن که مفصل ران را تشکیل می دهند، مفصل ران که استخوان پایین را به جمجمه شما متصل می کند.

2. برکسیسم. برکسیسم می تواند درد شکم را ایجاد کند و از آنجا که بسیاری از افراد در حالی که خواب هستند دندان هایشان را می شکند، ممکن است متوجه نباشید که این کار را انجام می دهید. علائم بروکسیسم شامل درد فک، صورت و گردن، سردرد، و مشکلات دندانی شامل دندان های شکسته است. برای مشاوره بهتر در مورد علائم برکسیسم با کلینیک دندانپزشکیترمیمی در ارتباط باشید

 3. دندان درد. علاوه بر دندان های برکسیسم، چندین مشکل دیگر دندان در ارتباط با درد فک وجود دارد. شامل حفره ها، آبسه های دندانی و عفونت ها هستند.

بیشتربخوانید... بریج دندان

4. سینوزیتمی تواند باعث درد در صورت، از جمله فک شود. سایر علائم سینوزیت عبارتند از سردرد، درد دندان، گوش درد و احتقان. سینوزیت اغلب پس از سرد شدن بدن شما اتفاق می افتد.

 5. عفونت گوش.  یکی از علت درد فک می تواند در اثر عفونت گوش مشاهده شود. تورم غدد لنفاوی. گره در گردن ممکن است باعث درد شود که به فک مراجعه شود.

6. تورم غدد لنفاوی معمولا به علت عفونت هایی مانند گلودرد، ویروس سرد یا آنفولانزا رخ می دهد، بنابراین ممکن است علائم این بیماری ها را نیز داشته باشید.

 7. آرتریت روماتوئید یا فیبرومیالژیا. می تواند موجب گسترش عضلات و درد مفصلی شود، همچنین ممکن است این مورد باعث درد فک شود.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده

8. تروما.(آسیب) به فک و صورت، از جمله انحراف فک یا فک شکسته، می تواند موجب درد شدید شود.

 9. نورالژی ترجیامین. یک بیماری دردناک است که بر عصب تاثیر می گذارد. علاوه بر درد فک، ممکن است باعث ایجاد درد شدید در ناحیه لب، چشم، بینی، پیشانی و پوست سر شود.

10.Osteonecrosisزمانی رخ می دهد که خون به استخوان نرسد و استخوان شروع به مردن کند، این می تواند درد شدید ایجاد کند.

11. برخی از انواع سرطان. برخی از انواع سرطان، از جمله سرطان دهان، ممکن است باعث درد فک شود.

 12. حمله قلبی: درد معمولا به طور ناگهانی شروع می شود و ممکن است همراه با افزایش درد قفسه سینه همراه باشد و بر گردن و فک تاثیر بگذارد.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 356
نویسنده : mozhgan

در ارتودنسی فانکشنال از پلاک های فانکشنال استفاده می شود. دستگاه های فانکشنال نوعی پلاک هستند که ناهنجاری های کلاس  2  وکلاس 3 را اصلاح می کنند. ناهنجاری های کلاس 2 از ناهنجاری های فکی  به شمار می آید که در آن دندان های فک بالا جلوتر از دندان های فک پایینی قرار می گیرد. پلاک های فانکشنال می تواند متحرک یا ثابت باشد که نوع متحرک آن محبوب تر است. معمول ترین ابزارهای فانکشنال متحرک از قطعات بالا و پایین جداگانه ساخته می شوند که باعث می شود فک پایین در یک موقعیت بهتر وجلو تر قرار بگیرد. انواع دیگر ابزارهای فانکشنال وجود دارند که فقط از یک قسمت ساخته شده است. البته ممکن است قابلیت انطباق کمتری با دندان ها داشته باشد.

آیا جایگزینی برای ارتودنسی فانکشنال وجود دارد؟

بله وجود دارد . درمان دندانپزشکیارتودنسی توسط پلاک های متحرک فانکشنال به همکاری کامل شما و فرزندتان متکی است. از این رو دستگاه های فانکشنال ثابت هم معرفی شده اند که در افرادی که همکاری لازم را جهت استفاده از پلاک های متحرک ندارند جایگزین می شوند. این نوع هم در تعداد معدودی از بیماران ارتودنسی قابل استفاده است که به تشخیص متخصص ارتودنسی دندان صورت می گیرد. گاهی اوقات درمان فانکشنال به همراه درمان ثابت به صورت همزمان انجام می گیرد. مزیت اصلی دستگاه فانکشنال ثابت همین همزمانی بودن با درمان ثابت می باشد که به نوبه خود باعث کاهش طول درمان می شود. .جایگزین هایی که برای ابزارهای فانکشنال وجود دارد عبارتند از هدگیر های ارتودنسی دندان و کشیدن دندان. با این وجود ،به کار بردن هر کدام از این روش ها به نوع مشکل شما بستگی دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بارداری

آیا درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال همیشه موفقیت آمیز است؟

بدیهی است که اگر دستگاه به طور کامل و صحیح پوشیده نشود درمان کارآمد نخواهد بود. علاوه بر این، گروهی از بیماران هستند که به خوبی به پلاک  های فانکشنال پاسخ نمی دهند. متاسفانه ،پیش بینی کردن اینکه کدام بیمار به درمان پاسخ می دهد بسیار مشکل است . تصور می شود که ابزارهای فانکشنال در طول رشد نوجوانان یا قبل از آن موفق ترین روش بوده است. این اتفاق معمولا برای پسرها در سنین 11 تا 14 سال و برای دخترها در سنین 10 تا 13 سال رخ می دهد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت فک بالا

اگر درمان موفقیت آمیز نباشد چطور می توان مشکل را برطرف کرد؟

  • هدبند یا هدگیر
  • کشیدن دندان
  • جراحی فک

بیشتربخوانید... دانستنی های دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 390
نویسنده : mozhgan

نگهدارنده ها از مهمترین دستگاه های ارتودنسی هستند و همه کسانی که تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرند باید از این دستگاه ها استفاده کنند. در این مقاله به طور کامل به سوال ریتینر ثابت ارتودنسی چیست و چه کاربردی دارد پاسخ خواهیم داد.

ریتینر ارتودنسی چیست؟

ریتینرها یک سری وسایل یا دستگاه ارتودنسی هستند که بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار میگیرند. خود درمان ارتودنسی کاری میکند که دندان های شما صاف شوند. اما به علت ماهیت طبیعی دندان که تمایل به حرکت و تغییر موقعیت دارد، ما با کمک ریتینرها یا نگهدارنده ها، جلوی این تغییر موقعیت و حرکت دندان ها را میگیریم. ریتینرها به دو دسته ثابت و متحرک تبدیل میشوند. متحرک ها همان پلاک های شفاف ارتودنسی هستند که به راحتی روی دندان قرار میگیرند و قابل برداشتن هستند. اما ثابت ها توسط متخصص ارتودنسی به پشت دندان ها متصل میشوند. با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و یا شهری که در ان ساکن هستید می توانید از خدمات ارتودنسی دندان بهره ببرید.

ریتینر ثابت ارتودنسی چیست؟

نگهدارنده ثابت ارتودنسی متشکل از یک قطعه فلز یا سیم فلزی کوتاه و قوسدار است که با کمک یک نوع چسپ یا سیمان مخصوص به پشت دندان های فک بالا، پایین یا هر دو فک متصل میشود.

بیشتربخوانید... دستگاه های فانکشنال

مزایای ریتینر ثابت ارتودنسی 

بعضی از مراجعان ما اصرار دارند که از نگهدارنده متحرک بعد از ارتودنسی استفاده کنند. آن ها میگویند که به اندازه کافی دستگاه های ارتودنسی ثابت را تجربه کرده اند و این بار نوبتی هم که باید نوبت یک دستگاه متحرک است. ما به آن ها ریتینر متحرک میدهیم. اما متوجه میشویم که همیشه و مطابق توصیه ها و دستورالعمل های ما از ریتینر استفاده نمیکنند. آن ها یادشان میرود که به صورت منظم ریتینر بزنند و این باعث میشود که دندان های صاف شده آن ها دوباره در خطر کج شدن و تغییر موقعیت قرار بگیرد یکی دیگر از مزایا ریتینر ارتودنسی نامرئی بودن آن است. بله حتی از نگهدارنده متحرک هم نامرئی تر است. زیرا در پشت دندان های شما است و هیچکیس حتی خودتان هم نمیتوانید آن را ببینید. بنابراین ما آن را در دسته ارتودنسی نامرئی هم قرار میدهیم..

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در دوران بارداری

معایب ریتینر ثابت ارتودنسی

به همان اندازه که نگهدارنده های ثابت خوب و مفید هستند میتوانند نکات و نقطه ضعف هایی هم داشته باشند. داشتن یک نگهدارنده ثابت باعث میشود که تمیز کردن دندان ها با دشواری روبرو شود زیرا با وجود چنین نگهدارنده ای تمیز کردن پشت دندان ها سخت است و نیازمند زمان زیادی است. سیم پشت دندانی می تواند بقایای مواد غذایی و باکتری ها را به دام بیندازد ، که این وضعیت می تواند شانس شما برای حفظ بهداشت دهان و دندان را کاهش دهد. و در آخر استفاده از این نگهدارنده ها میتواند باعث ناراحتی شما شود. زیرا زبان میتواند به آن برخورد کرده و نسبت به نگهدارنده حساس شود.

 

بیشتربخوانید... دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 369
نویسنده : mozhgan

مواقعی وجود دارد که راه حل های ارتودنسی معمولی نمی توانند با موفقیت یک مشکل قابل توجه و شدید را درمان کنند. برای مثال مال اکلووژن هایی ثل اپن بایت یا اور بایت شدید اینگونه هستند. مال اکلوژن های شدید ممکن است علاوه بر درمان ارتودنسی نیاز به درمان جراحی نیز  داشته باشد. به خصوص در صورت ایجاد مشکلات عملکردی مانند مشکلات گفتاری ، عدم توانایی در جویدن درست غذا و اختلال در عملکرد صورت یا مفاصل فک ها.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کودکان

جراحی ارتودنسی همان جراحی ارتوگناتیک است 

از ارتودنسی جراحی به عنوان جراحی ارتوگناتیک نیز یاد میشود و همانطور که گفتیم از این عمل برای معالجه موارد شدید ناهنجاری های فکی و مشکلات عمیق بایت استفاده می شود. اگر متخصص ارتودنسی شما تشخیص داده است که شما نیاز به عمل جراحی دارید ، برای اطمینان از بهترین مراقبت و نتیجه ممکن با یک جراح دهان و فک و صورت همکاری میکند.

چه کسی کاندید عمل جراحی است؟

 بزرگسالانی که سال ها است از مشکلات بایت رنج میبرند و نظر خوبی درباره ظاهر صورتشان ندارند احتمالا بخواهند که به چنین عملی فکر کنند. اما قبل از اینکه تحت جراحی ارتوگناتیک قرار بگیرید باید توسط یک متخصص ارتودنسی خوب تحت ارزیابی قرار بگیرید. این متخصص ساختارهای دهان شما از جمله فک، دندان ها و لثه را بررسی میکند و اگر شرایط لازم را داشتید به شما اجازه انجام جراحی ارتودنسی را میدهد.

مراحل جراحی درمان ارتودنسی چیست؟ نحوه  انجام این عمل چگونه است؟

از آنجا که مراحل انجام این عمل تخصصی بوده و بسته به نوع  و شدت مشکل شما متفاوت است نمیتوان درباره مراحلش به طور دقیق چیزی نوشت. شما باید بعد از پیدا کردن یک متخصص دهان و فک و صورت و بعد از تشخیص دقیق مشکل، مراحل عمل را از جراح خودتان جویا شوید

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندان

مراحل بعد از جراحی ارتودنسی چیست؟

از آنجا که جراحی ارتوگناتیک یک عمل تهاجمی و بزرگ است بهتر است که بعد از عمل استراحت کنید و به هیچ عنوان به کارهای شدید و سنگین نپردازید. اگر شاغل هستید مدتی مرخصی بگیرید و اگر محصل هستید هم در خانه درستان را بخوانید و یا اینکه عمل را در طول  تعطیلات تابستان انجام دهید. لازم است که تا پایان دوره نقاهت به خوبی استراحت کنید تا نتیجه عمل شما به ثمر بنشیند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 388
نویسنده : mozhgan

مراجعه به متخصص ارتودنسی چرا و چه زمانی باید صورت بگیرد؟ مردم می خواهند بدانند که در صورت داشتن چه علائمی می توانند خود را به یک ارتودنتیست نشان دهند؟ اگر شما به طور منظم دندان های خود را به یک دندانپزشک عمومی نشان دهید او در صورت نیاز شما را به یک متخصص ارتودنسی معرفی می کند. اما در هنگام انتخاب متخصص ارتودنسی بهتر است مسئله دسترسی به مطب او را در نظر داشته باشید ، زیرا به دلیل طولانی بودن پروسه درمان ارتودنسی ممکن است بعدا دچار مشکل شوید.

 یک چک لیست برای خود تهیه کنید

 ابتدا الگوی صورت بیمار ، سلامت دندان ها و پیچیدگی فوریتی دندان های دائمی را مورد ارزیابی قرار دهید. نمای جلوی چهره بیمار را برای تقارن و تعادل کلی صورت بررسی کنید. ببینید آیا چانه فرزند شما به درستی با سایر استخوان های صورت و اندام فوقانی تنظیم می شود. اگر این چنین نباشد ممکن است یک تغییر عملکرد فک پایین یا یک الگوی رشد نامتقارن وجود داشته باشد.

مراجعه به متخصص ارتودنسی الاینر به دلیل وضعیت لب

آیا لب های فرزندتان در حالت بسته بودن دهان روی هم قرار می گیرند؟ آیا لب بالا می تواند تمام سطح دندان های فک بالا را بپوشاند؟ آیا لب پایین دندان های فک پایین کودکتان را به خوبی می پوشاند یا بیش از حد جلو نیست؟ شما می توانید در نگاه اول وضعیت لب را به خوبی تشخیص دهید.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

توجه به لبخند

به دندان های کودک خود به دقت نگاه کنید آیا او دندان های شلوغ و پرتراکمی دارد؟ آیا هنگام لبخند زدن لثه هایش بیش از حد نمایان نیست؟ اگر این چنین باشد او در سن جوانی اعتماد به نفس کافی برای لبخند زدن را از دست خواهد داد. بنابراین یک قرار ملاقات با ارتودنسی کودکان داشته باشید تا بتوانید از بروز مشکلات پیچیده تر در آینده جلوگیری کنید.

تحلیل لثه

 ضخامت بافت لثه برای در بر گرفتن دندان ها بسیار مهم است. در کودکانی که دندان های شلوغ و پر تراکمی دارند بافت لثه ضخامت کمتری نسبت به سایر کودکان دارد. برای رفع این مشکل بهتر است کودک خود را نزد یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرید.

جلوگیری از شلوغی دندانها

یک مشاوره در کلینیک ارتودنسی می تواند چگونگی جلوگیری از بوجود آمدن دندان های شلوغ و پرتراکم را برای شما روشن کند. کشیدن زود هنگام دندان ها می تواند یک راه حل سریع برای جلوگیری از ازدحام دندان های دائمی باشد.

بیشتربخوانید... متخصص ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 342
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان می تواند به احیای لبخند شما و ترمیم مشکلاتی از قبیل لب پر شدن جزئی دندان، ترک دندان و تغییر رنگ کمک کند. اگر نسبت به لبخندتان و اجزای آن احساس ناخوشایندی دارید و دوست ندارید لبخند بزنید یا حین خندیدن جلوی دهان خود را میگیرید، میتوانید از مزایا و فواید لمینت دندان بهره ببرید.با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

عیوب دندان را میپوشاند و ترمیم میکند 

لمینت دندان قادر است اغلب مسائل و عیوب دندان از لحاظ ظاهری و زیبایی شناختی که در هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند مثل تغیی رنگ دندان ترکخوردن و....را به خوبی برطرف کند

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان به روز چقدر است؟

نیاز زیادی به تراش مینای دندان ندارد

مینا سطحی ترین و البته محکمترین لایه دندان است. این لایه به رنگ سفید است و ما سفید رنگ بودن دندانمان را مدیون همین لایه هستیم. این لایه زنده نیست و اگر دچار فرسایش شود دیگر قابل ترمیم نخواهد بود. و باید با روش های دندانپزشکی و مصنوعی آن را ترمیم کرد. همانطور که احتمالا میدانید برای نصب روکش  دندان باید بخشی از صخامت مینا را تراش دارد. به نسبت ونیر کامپوزیت و سایر روکش های دندانپزشکی، برای نصب لمینت ما تنها ضخامت اندکی از مینای دندان را تراش میدهیم زیرا خود لمینت ها به اندازه کافی نازک هستند.

از تغییر رنگ دندان شما جلوگیری میکند

در مقایسه با ونیر کامپوزیت که در برابر لکه و رنگ آسیب پذیر است، ساختار لمینت ها به گونه ای است که به سختی رنگ میپذیرد. اگر شما بتوانید به طور منظم از آن ها مراقبت کنید احتمالا در تمام  طول عمر لمینت، شما شاهد تغییر رنگ آن ها نخواهید بود

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان ارزان قیمت

در کمترین زمان ممکن اعتماد به نفس شما را بالا میبرد

به نسبت سایر روش های دندانپرشکی ترمیم و زیبایی دندان مثل ایمپلنت دندان ، بریج دندان و حتی ارتودنسی دندان، نصب لمینت تنها دو جلسه زمان نیاز دارد و بعد از آن شما به یک لبخند کامل و بی عیب و نقص  دست پیدا خواهید کرد. بر خلاف روش های دندانپزشکی مروسمی مانند ارتودنسی دندان که نیازمند رسیدگی و مراقبت بالایی هستند، لمینت ها تنها نیازمند مراقبتی اندک هستند و دقیقا به همان اندازه مراقبت نیاز دارند که دندان های طبیعی خودتان دارند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 368
نویسنده : mozhgan

اگر اخیرا دندان خود را از دست داده اید، به علت آسیب، وضعیت پزشکی یا علل طبیعی، ممکن است بدانید که گزینه های شما برای بازگرداندن لبخند شما چه هستند. یک دندان شکسته می تواند یک شکاف ناخوشایند ایجاد کند، اما اغلب بیش از یک مشکل زیبایی است. شما همچنین می توانید هنگام جویدن، ناراحتی در فک، یا سایر مشکلات ناشی از تغییر، را حس کنید یکی از رایج ترین راه حل های این مشکل، داشتن یک پل دندان در دهان شماست.

بیشتربخوانید... پر کردن دندان

پل دندان چیست؟

پل دندانی یک راه حلی است که وقتی دندان را از دست می دهید یا زمانی که شکاف ایجاد می شود که دندان های دیگر شما ممکن است از دست بروند. این دندان فضای خالی بین 2 دندان را به طوری پوشش می دهد که همانند دندان عمل می کند. در کل چهار نوع پل دندان وجود دارد، و دندانپزشک درمانترمیمی دندان خود که تعیین خواهد کرد گزینه مناسب (بریج دندان و ...) برای وضعیت شما کدام یک می باشد. یک پل سنتی شایع ترین نوع می باشد که شامل یک یا چند دندان جعلی است که این تاج ها به دندان های اطراف دندان هایی که از دست رفته اند، چسبیده اند. نوع نهایی یک پل پشتیبانی شده از ایمپلنت است که اغلب هنگامی استفاده می شود که بیش از یک دندان دست رفته موجود است. این پل ها توسط ایمپلنت ها نصب می شوند که برای حداکثر پایداری به استخوان شما احتیاج دارند. اکثر دندانپزشکان  ایمپلنت دندان را برای هر دندان که از بین رفته است قرار می دهد.

مزایای پل دندان

 پل های دندانی مزایای متعددی دارند. این روش ساده نتیجه زیبایی جذاب را فراهم می کند که فضا خالی را از بین می برد و لبخند یکنواخت و زیبا را ایجاد می کند. هنگامی که یک یا چند دندان شکسته دارید، می توانید از مشکلات خوردن و جویدن نیز رنج ببرید. جایگزینی دندان ها با پل ها، هر گونه مشکلی را که ممکن است هنگام خوردن شما تجربه شود را از بین می برد. سخنرانی شما نیز ممکن است توسط یک دندان شکسته تاثیر بگذارد، بنابراین آن را با یک دندان جعلی به شما اجازه می دهد به طور صحیح صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان مثل دندانپزشکی اطفال، دندانپزشکی بارداری، ارتودنسی دندان(ارتودنسی نامرئی، متحرک و ثابت و.... می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی ما مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 361
نویسنده : mozhgan

علل دندان درد چیست؟ چرا دندان درد میگیرد؟

  • پوسیدگی دندان یک علت بسیار شایع دندان درد است. در صورت عدم درمان ، پوسیدگی دندان ممکن است منجر به حفره شود. حفره ها هنگامی رخ می دهند که اسیدها و باکتریها مینای دندان را از بین برده و وارد بافتهای ظریف داخل دندان یعنی پالپ دندان میشوند. فرسایش و از بین رفتن مینای دندان می تواند عصب را در معرض دید قرار دهد و باعث درد خفیف تا شدیدی می شود.
  • عفونت سینوس همچنین ممکن است باعث ایجاد درد دندان در برخی از افراد شود. علائمی مانند درد و فشار ناشی از عفونت ممکن است بیشتر در شب گریبان شما را بگیرید.

بیشتربخوانید... زبان جغرافیایی

سایر دلایل احتمالی دندان درد شامل موارد زیر است:

  • پر کردن دندان
  • آبسه های دندان
  • وارد شدن صدمه و تروما به فک
  • در آمدن یا جوانه زدن دندان عقل یا هر دندان دیگر
  • گیر کردن مواد غذایی به لثه ها
  • دندان قروچه در طول شب
  • بیماری لثه

9 روش برای درمان دندان درد در شب

  • داروهای ضد درد دهان

مصرف داروهای بدون نسخه (OTC) ضد درد از قبیل استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) یک روش سریع و ثابت شده برای کاهش درد و یا حتی درمان دندان درد است. این  داروها قادرند که دردهای جزئی تا موتسوط را به خوبی تسکین دهند. هنگام مصرف داروهای ضد درد حتما دوز توصیه شده شرکت سازنده را در نظر داشته باشید. اگر درد دندانتان شدید است ، بهتر است به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و در مورد داروهای مسکن قوی که میتوانند به کاهش درد کمک بیشتری کنند با او صحبت کنید.

  • کمپرس سرد

استفاده از یک کیسه پر از تکه های یخ و یا یک مشما پر از آب یخ میتواند به تسکین درد دندان کمک کند. بهتر است که مقداری یخ را درون مشما ریخته سپس داخل یک حوله کوچک بپیچید. کمپرس یخ را روی بخشی از دهان و دندان که درد میکند قرار دهید تا عروق خونرسان آن منطقه ریلکس شده و به کاهش و درمان دندان درد کمک کند. هر بار میتوان به مدت 15 تا 20 دقیقه کمپرس را روی محل درد دندان قرار داد.

  • بالا نگه داشتن سر
  • استعمال پمادهای دهانی
  • شستشوی دهان با آب و نمک
  • شستشوی دهان با پراکسید هیدروژن
  • چای نعنا
  • میخک
  • سیر

از خدمات سایت ما آشنایی با متخصص ارتودنسی ، ارتودنسی دندان ، خدمات ترمیم و زیبایی دندان و ... می توان اشاره کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 361
نویسنده : mozhgan

علل دندان درد چیست؟ چرا دندان درد میگیرد؟

  • پوسیدگی دندان یک علت بسیار شایع دندان درد است. در صورت عدم درمان ، پوسیدگی دندان ممکن است منجر به حفره شود. حفره ها هنگامی رخ می دهند که اسیدها و باکتریها مینای دندان را از بین برده و وارد بافتهای ظریف داخل دندان یعنی پالپ دندان میشوند. فرسایش و از بین رفتن مینای دندان می تواند عصب را در معرض دید قرار دهد و باعث درد خفیف تا شدیدی می شود.
  • عفونت سینوس همچنین ممکن است باعث ایجاد درد دندان در برخی از افراد شود. علائمی مانند درد و فشار ناشی از عفونت ممکن است بیشتر در شب گریبان شما را بگیرید.

بیشتربخوانید... زبان جغرافیایی

سایر دلایل احتمالی دندان درد شامل موارد زیر است:

  • پر کردن دندان
  • آبسه های دندان
  • وارد شدن صدمه و تروما به فک
  • در آمدن یا جوانه زدن دندان عقل یا هر دندان دیگر
  • گیر کردن مواد غذایی به لثه ها
  • دندان قروچه در طول شب
  • بیماری لثه

9 روش برای درمان دندان درد در شب

  • داروهای ضد درد دهان

مصرف داروهای بدون نسخه (OTC) ضد درد از قبیل استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) یک روش سریع و ثابت شده برای کاهش درد و یا حتی درمان دندان درد است. این  داروها قادرند که دردهای جزئی تا موتسوط را به خوبی تسکین دهند. هنگام مصرف داروهای ضد درد حتما دوز توصیه شده شرکت سازنده را در نظر داشته باشید. اگر درد دندانتان شدید است ، بهتر است به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و در مورد داروهای مسکن قوی که میتوانند به کاهش درد کمک بیشتری کنند با او صحبت کنید.

  • کمپرس سرد

استفاده از یک کیسه پر از تکه های یخ و یا یک مشما پر از آب یخ میتواند به تسکین درد دندان کمک کند. بهتر است که مقداری یخ را درون مشما ریخته سپس داخل یک حوله کوچک بپیچید. کمپرس یخ را روی بخشی از دهان و دندان که درد میکند قرار دهید تا عروق خونرسان آن منطقه ریلکس شده و به کاهش و درمان دندان درد کمک کند. هر بار میتوان به مدت 15 تا 20 دقیقه کمپرس را روی محل درد دندان قرار داد.

  • بالا نگه داشتن سر
  • استعمال پمادهای دهانی
  • شستشوی دهان با آب و نمک
  • شستشوی دهان با پراکسید هیدروژن
  • چای نعنا
  • میخک
  • سیر

از خدمات سایت ما آشنایی با متخصص ارتودنسی ، ارتودنسی دندان ، خدمات ترمیم و زیبایی دندان و ... می توان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 349
نویسنده : mozhgan

اگر از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران این سوال را بپرسید اینگونه به شما پاسخ خواهد داد: مزایای درمان ارتودنسی به موقع بسیار است. بریس های ارتودنسی می توانند مشکلات همسویی فک بالا و پایین را حل کنند. دستگاه های ارتودنسی ثابت  یا ارتودنسی متحرک می توانند ، شلوغی دندان و یا فاصله های دندانی را برطرف کنند. آنها ممکن است بهترین چیزهایی باشند که تا به حال  شما یا فرزندتان داشته اید. مزایای درمان ارتودنسی به موقع می تواند در طول زندگی شما به خوبی احساس شود. زمان و تلاش شما در درمان ارتودنسی سرمایه گذاری می شود و در طول زندگی با بهبود سلامتی دهان و دندان از آن بهره خواهید برد.

آیا درمان ارتودنسی بهداشت دهان و دندان را آسانتر می کند؟

جواب کوتاه – بله است. یکی از مزایای درمان ارتودنسی به موقع راحتتر کردن ، مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها است، با ردیف کردن دندان ها به طور کلی سلامت دندان ها راحتتر بدست می آید، زیرا تمیز نگه داشتن دندان هایی که به درستی تراز نباشند بسیار دشوار است، دندان های شلوغ و بهم ریخته می توانند پوسیدگی دندان و استرس بر لثه ها و استخوان های حمایت کننده را افزایش دهند، ناهماهنگی دندان ها می تواند منجر به ناهماهنگی فک ها شوند، این معضل ممکن است مجموعه ای از بیماری ها را در بر داشته باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی قبل و بعد از نصب بریس

لبخند زیبا و بهتر 

خیلی دیر نیست، شما هم می توانید از لبخند زیبا و رویایی خود لذت ببرید. مزایای داشتن یک لبخند زیبا اینست که چهره شما را تغییر خواهد داد.

محافظت از دندان ها و لثه ها

اگر شما دندان هایتان را  کشیده اید و جای خالی دندان دارید ممکن است دچار پوسیدگی غیر طبیعی مینای دندان و تخریب لثه ها شده باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و بارداری

جلوی از دست دادن دندان را بگیرید !!!

از مزایای درمان ارتودنسی به موقع می توان به جلوگیری از از دست دادن دندان ها اشاره کرد، دندان هایی که اصلاح نمی شوند می توانند در از دست دادن استخوان در طول زمان تاثیر داشته باشند، این می تواند به شدت بر روی ظاهر تاثیر گذاشته و باعث سخت تر شدن جویدن و صحبت کردن به طور طبیعی شود، همچنین از دست دادن دندان می تواند باعث ایجاد انواع بیماری ها شود.

درمان ارتودنسی چگونه عمل می کند؟

این درمان از دونوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک برای حرکت دندان ها و رشد فک ها و بازسازی ماهیچه ها کمک می گیرد، این وسایل از طریق وارد آوردن فشار ملایم و حساب شده ای روی دندان ها و فک ها کار می کنند. برای کسب اطالاعات بیشتر ئر مورد سایر خدمات دندانپزشکی مثل ایمپلنت دندان ، بریج دندان و... می توانید به سایت ایده آل کلینیک مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 374
نویسنده : mozhgan

رابطه دندان عقل با ارتودنسی دندان چگونه است ؟ اگر از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران این سوال را بپرسید اینگونه یه شما جواب خواهد داد: دندان عقل یا مولر سوم آخرین دندانی است که در قوس دندانی ظاهر می شود. به طور معمول سنین 17  تا 22 سالگی را محدوده ظاهر شدن این دندان  می دانند. اگرچه در بسیاری از افرادی که تمام دندان های دائمی خود را در آورده اند و سن جوانی را هم پشت سر گذاشته اند ، افرادی هستند که هنوز دندان عقل آنها رویش نکرده است. اگر رشد فک ناکافی باشد و یا فرد مبتلا به کم خونی باشد در این صورت دندان عقل او نهفته باقی خواهد ماند. دندان هایی که در مدت زمان معقول ظاهر نشده  و تکمیل نشده اند نهفته نام دارند..

بیشتربخوانید... ارتودنسی خوبه یا بد؟

اتهام به دندان عقل برای بروز مشکلات

بسیاری از افراد دندان عقل را متهم به  بروز مشکلات سایر دندان های خود دانسته اند. چون این دندان آخرین دندانی است که در قوس دندانی هر فردی ظاهر می شود. دلیل دیگری  که باعث اتهام به مشکل ساز بودن دندان عقل می دانند حرکت آن و اعمال فشار بر دیگر دندان ها است. هنگامی که  این دندان تلاش می کند جای خود را به بیرون پیدا نماید . این امر می تواند مسئول حرکت دیگر دندان ها و افزایش ازدحام دندان و چرخش دیگر  دندان های قدامی شود.

بیشتربخوانید... متخصص ترمیم و زیبایی دندان

آیا تمامی دندان های عقل نیاز به کشیدن دارند؟

 گاهی اوقات یک دندان عقل به تنهایی مشکل ساز به نظر می رسد. این دندان باید کشیده شود. در این میان بهتر است بدانیم که تصمیم گیری برای خارج کردن دندان مولر سوم از دهان را بهتر است به پایان کار ارتودنسی بیندازیم.

 تاثیر دندان عقل بر ثبات دندان

 ازدحام دندان ها در برخی از افراد جوان پس از پایان درمان ارتودنسی یک پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر در طول سال است. سن افراد در این پدیده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. ثبات دندان ها پس از درمان ارتودنسی بستگی فراوانی به سن افراد دارد.

لزوم کشیدن دندان عقل برای درمان ارتودنسی

متخصص ارتودنسی شما در بررسی های اولیه و با کمک گرفتن از تصاویر رادیولوژی تشخیص می دهد که آیا ضرورتی برای کشیدن دندان عقل از دهان وجود دارد یا نه . گاهی شلوغی  و ازدحام دندان ها  به قدری زیاد است که متخصص ارتودنسی شما چاره ای جز خارج کردن دندان عقل از دهان شما ندارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی( ایمپلنت و بریج دندان ، دندانپزشکی اطفال، دندانپزشکی بارداری و...) به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 363
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی شفاف و نامرئی یکی از پر طرفدارترین انواع ارتودنسی دندان به شمار می آید. محبوبیت این ارتودنسی به دلایل مختلفی است. یکی از سوالاتی که مردم از ارتودنتیست ها می پرسند این است که چقدر طول می کشد تا دندان هایم با ارتودنسی شفاف و نامرئی Invisaling  مرتب شوند. اگر این سوال را از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران بپرسید اینگونه به شما پاسخ خواهد داد: برای موارد ساده 12 تا 18 ماه و برای موارد پیچیده تر 24 ماه یا کمی طولانی تر بسیار موثر است.

مشاوره اولیه 

در مشاوره اولیه همه چیز در مورد ارتودنسی نامرئی به شما توضیح داده خواهد شد. آنها این برنامه را به اضافه هزینه ارتودنسی به شما پیشنهاد می دهند و انتظار دارند که درمان نزدیک به زمان برآورد شده به نتیجه مطلوب برسد. اگر شما از این دستگاه متحرک ارتودنسی درست استفاده کنید و هیچ کدام از قرار ملاقات خود را به تاخیر نیندازید برنامه به درستی پیش خواهد رفت.

آیا  سن افراد در استفاده ازارتودنسی Invisalign مهم است؟

به طور معمول این ارتودنسی برای افرادی که بلوغ استخوانی خود را پشت سر گذاشته اند استفاده می شود نه برای ارتودنسی کودکان . اما هیچ محدودیتی برای بزرگسالان و میانسالان ندارد.

آیا شما می توانید به اندازه لازم از این ارتودنسی استفاده کنید؟

در ابتدا و قبل از تصمیم گیری برای انتخاب این نوع ارتودنسی نامرئی بیماران باید سوالاتی را از خوشان بپرسند. آنها باید از خودشان بپرسند : آیا من به اندازه کافی در تصمیم گیری خود برای استفاده از نگهدارنده ها 22 تا 23 ساعت در روز مصمم هستم؟ آنها باید از خودشان مطمئن باشند که نکات ضروری را در استفاده از این ارتودنسی بکار می برند. بیماران باید نگهدارنده ها را تنها برای خوردن و نوشیدن و مسواک زدن از دهان خود خارج کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان رایگان

مزایای ارتودنسی شفاف و نامرئی

 این نوع درمان ارتودنسی بسیار جذاب است زیرا روشن و تقریبا نامرئی است. در فیلم یا عکس تشخیص داده نمی شود. با استفاده از این ارتودنسی نیازی ندارید که در رژیم غذایی خود تغییراتی بدهید. یکی از مزایای اصلی این ارتودنسی همین است. زیرا در سایر بریس ها ( دستگاه های ارتودنسی ) غذاهای چسبناک و سخت باید از لیست غذا های روزانه شما حذف شود. این به این دلیل است که ممکن است براکت ها یا سیم قوس دار ارتودنسی شما بشکند. اما با استفاده از ارتودنسی شفاف و نامرئی دیگر شما ناچار نیستید چیزی را از لیست غذایی خود حذف کنید. تنها کافی است این ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کنید و هر چیزی که دوست دارید بخورید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 355
نویسنده : mozhgan

در شرایط ایده آل، دندان های فک بالا و پایین برای بهینه سازی عملکرد و سلامت دهان و دندان، باید به نحو بخصوصی روی هم قرار گیرند. متاسفانه دندان های ما به طور طبیعی، هیچ وقت بی نقص نیستند و این عیب ها می تواند موجب مشکلاتی در جویدن، بهداشت دهان و دندان، صحبت کردن و زیبایی دندان ها شود.در این مقاله به تعدادی از مشکلات قابل حل با درمان ارتودنسی اشاره می شود.

شایع ترین مشکلات قابل حل با ارتودنسی 

مشکلات ارتودنسی می توانند هر شخصی را تحت تاثیر قرار دهند. والدین باید از مشکلات دهان و دندان فرزندان خود آگاهی داشته باشند و برای معاینه های بیشتر وی را نزد ارتودنتیست ببرند. مشکلات ارتودنسی در هر سنی قابل درمان هستند اما بهتر است در سنین پایین درمان شوند تا از ادامه دار شدن مشکل و آسیب های بعدی به دندان ها یا بیماری لثه (پریودنتیت) جلوگیری شود. ارتودنسی در کودکان فواید بسیاری دارد.

۱-  عدم تناسب صحیح استخوان های فک: علائم این مشکل می تواند پیچیده و متفاوت باشد؛ این علائم شامل دردناک و حساس شدن استخوان فک، درد در نواحی اطراف گوش، درد مداوم در کل صورت، دشواری هنگام جویدن و باز کردن کامل دهان، صدا دادن یا قفل شدن فک که باز یا بسته کردن دهان را مشکل می کند.

بیشتربخوانید ... لیزر در ارتودنسی

 ۲-   دندان های نامرتب و نامتناسب: این مشکل یکی از مشکلات مال اکلوژن محسوب می شود که در صورت درمان نشدن می تواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد. علت این نامرتبی می تواند موارد زیر باشد:

  • شلوغی شدید دندان ها
  • فواصل زیاد بین دندانی
  • بد شکلی دندان ها
  • مشکلات بایت(مال اکلوژن)
  • مشکلات لثه یا پریودنتیت
  • مشکلات بهداشت دندان

3- اختلال در سلامت فرد که می تواند با ارتودنسی درمان شود بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها مشکلات قابل حل با ارتودنسی جدید مشکلات مربوط به دندان افراد می شود. با اینکه ارتودنسی، نوعی درمان دندانی است اما با مطالعه همه چیز در مورد ارتودنسی دندان متوجه می شوند که ارتودنسی می تواند شرایط و بیماری های دیگری را نیز بهبود بخشد.

  • سر درد و گردن درد
  • اختلال در خواب
  • اختلالات مفصل گیجگاهی_فکی
  • بهداشت دهان و دندان
  • مشکلات قلبی

در صورتی که هر یک از مشکلات بالا را تجربه کردید، احتمالا یکی از درمان های موثر می تواند مراجعه به یک متخصص ارتودنسی برای تشخیص و اصلاح مشکل باشد. ( به دلیل طولانی بودن پروسه درمان ارتودنسی در هنگام انتخاب متخصص ارتودنسی حتما به فاصله مطب و محل سکونت خود توجه کنید تا بغدا دچار مشل نشوید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهتر است که به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج باشید.)

منبع: https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 339
نویسنده : mozhgan

یک دندان شل در یک کودک اغلب به راحتی حل میشود. با این حال، هنگامی که فرد به نوجوانی می رسد،شل شدن  دندان دیگر یک رخداد طبیعی نیست. بزرگسالان ممکن است هنگام رعایت دندان هایشان دچار هراس شوند. دندان ها دائمی هستند و طراحی شده اند تا یک عمر طول بکشند. برخی از علل دندان های شل در بزرگسالان بی ضرر هستند. دیگران نیاز به مراقبت از دندانپزشکی دارند تا دندان را نجات دهند، آن را حذف کنند یا جایگزین آن با ایمپلنت دندان یا بریج دندان شوند.

بیشتربخوانید... برگشت درمان ارتودنسی

علل دندان شل در بزرگسالان 

عوامل زیر اغلب به دلیل لکنت در یک یا چند دندان می باشند:

  • بیماری لثه
  • بارداری
  • پوکی استخوان
  • آسیب به دندان

گزینه های درمان برای دندان شل

  • نگهدارنده یا محافظ نیش
  • نگهدارنده یا گارد نیش ممکن است به جلوگیری از آسیاب کردن دندان کمک کند.
  • طیف وسیعی از درمان ها می تواند کمک کند، و بهترین گزینه به علت ریزش بستگی دارد.

 درمان شامل موارد زیر است:

مقیاس بندی و برنامه ریزی ریشه. این یک نوع روش تمیز کردن عمیق است که می تواند درمان شود و به معکوس کردن بیماری لثه کمک کند. داروها یا شستشوی دهان این می تواند به لثه های آلوده کمک کند تا باکتری ها را در دهان درمان کند. عمل جراحی. هدف این است که بافت لثه التهابی و استخوان که توسط بیماری لثه آسیب دیده است، برداشته شود.پیوند استخوان این می تواند کمک به بازسازی استخوان های از دست رفته به بیماری های لثه شود. پیوند بافت نرم. همچنین به عنوان گرافت لثه شناخته می شود، این می تواند باعث از دست رفتن بیشتر دندان یا دندان در افراد مبتلا به بیماری لثه شود. لوازم دندانپزشکی، مانند تقسیم بیت. این می تواند آسیب را از سنگ زنی کاهش دهد و پس از عمل جراحی دهان می تواند به بهبودی کمک کند. درمان دیابت. درمان مناسب برای سلامت دندان ها مهم است.

بیشتربخوانید... سیگار و ارتودنسی

نتیجه گیری:

امروزه افراد زیادی مخصوصا کودکان دچار مشکلات بهداشت دهان و دندان می شوند. این می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، نوشیدن نوشیدنی ها، کمبود ویتامین های اساسی، عفونت های دهان و دندان و  یا مشکلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی کار عاقلانه ای خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی (جراحی فک، دندانپزشکی اطفال، ارتودنسی دندان  و ...) می توانید به سایت دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.

منبع: https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 390
نویسنده : mozhgan

درمان ارتودنسی در دختران بیشتر از پسران  انجام می گیرد مطالعات بسیاری در این زمینه از مدارس دولتی و از دانش آموزان پسر و دختر صورت گرفته است. در این یافته ها معلوم شده که اگر چه دختران و پسران نیازها ی برابری برای دریافت درمان ارتودنسی داشتند ، نگرش دختران نسبت به ناهنجاری دندان خود کاملا متفاوت بوده است. این تمایل به زیباتر شدن در برخی از مواقع شامل توجه به زیبا سازی بدن از لحاظ جسمی نیز از سوی والدین با شدت بالا دیده شده است.

تاثیر زیبایی دندان افراد مشهور بر عموم جامعه

 امروزه ما می بینیم که افراد مشهور دندان های مرتب و سفیدی دارند ، این زیبایی در اغلب موارد طبیعی نیست و از طریق دندانپزشکی زیبایی( لمینت، ارتودنسی ، ایمپلنت دندان و...) به دست امده   دختران بیشتر تحت تاثیرزیبایی دندان های شخصیت هایی که از رسانه ها پخش می شود قرار می گیرند. به همین دلیل استاندارد های بالاتری از زیبایی نسبت به پسران در ذهنشان است. گاهی اوقات هم دختران به دلیل فشاری که از سوی همسالان یا والدین به آنها وارد می شود به درمان ارتودنسی پیشرفته تن می دهند.

بهترین زمان برای ارتودنسی دختران و پسران چه زمانی است؟ 

سن مناسب برای انجام ارتودنسی سنی است که ساختمان های صورت هنوز به رشد نهایی خود نرسیده اند. در این سن درمان ارتودنسی با صرف وقت و هزینه کمتری انجام می شود. بهترین زمان برای انجام درمان ارتودنسی در دختران سن پیش از بلوغ استخوانی و قبل از 13 سالگی است. در پسر ها نیز بهترین زمان برای ارتودنسی سن قبل از بلوغ اسکلتی یعنی سن 15 سالگی می باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اقساطی

عوامل موثر برجذب درمان ارتودنسی

طبقه اجتماعی و اقتصادی از جمله عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در جذب افراد به ارتودنسی بوده است. این عوامل از جمله ی اولین شرایط برای این درمان لحاظ شده است. پس از این دو عامل ، جنسیت نیز از جمله عواملی است که  باعث رو آوردن افراد به درمان ارتودنسی می شود. عوامل موثر بر جذب درمان ارتودنسی از این قبیلند:

طبقه اجتماعی

وضعیت اقتصادی

جنسیت افراد

نکته :

یک مسئله مهم در ابتدای درمان ارتودنسی انتخاب یک متخصص رتودنسی خوب است با توجه به طولانی بودن پروسه درمان بهتر است که به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب نزدیک به محل سکونت خود باشید. مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید

منبع: https://www.orthodr.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 345
نویسنده : mozhgan

از آنجایی که محیط دهان و اطراف دندانها از جمله آلوده ترین نواحی بدن محسوب می شوند، ضرورت عاری نگهداشتن دندانها از تجمعات میکروبی پلاک با مسواک زدن یکی از مؤثرترین روشهای مقابله پوسیدگی و بیماری های پریودنتال است .با کلینیک درمان ارتودنسی همراه باشید.

خصوصیات خمیردندان مناسب :

 باید فرایند زدودن و پاک کردن پلاک دندانرا بدون آسیب به مینا دندانتسهیل کنند. از خاصیت تمیزکنندگی خوبی برخوردار باشند و زیبایی دندان را حفظ نماید با پوست و مخاط دهان سازگاری داشته باشند و بزاق را زیاد کند از طعم مطبوعی برخوردار باشند از تأثیرات ضد پوسیدگی به حد وفور برخوردار باشند حساسیت دندان را از بین ببرند . به سهولت از سطح دندان، دهان و مسواک شسته و زدوده شوند دندان را در برابر بیماریهای پریودنتال تا حدی محافظت کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و تغییر چهره

انواع خمیر دندان درمانی

 خمیردندان ضد پوسیدگی

 این نوع خمیردندان حاوی ترکیبات فلورایدی مانند سدیم فلوراید، فلوراید قلع یا مونوفلوئورو فسفات است. اگر غلظت فلوراید 1000 ppm (ذره در میلیون) یا بیشتر باشد، خمیردندان به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند.

خمیردندان ضد حساسیت

مواد فعال تشکیل دهنده این نوع خمیردندان علائم ناشی از حساسیت عاج دندان را به دو طریق کاهش می‌دهد. نخست این که واکنش نورون‌ها به محرک درد را متوقف می‌کند و دوم این که توبول‌های عاجی دندان را مسدود می‌کند.

خمیر دندان های ضد جرم

در بیمارانی که جرم بالای لثه ای دارند، استفاده هر روزه از خمیر دندان های ضد جرم، برا ی جلوگیری از تشکیل جرم می تواند سودمند باشد. خمیردندان ضد های جرم به گونه ای طراحی شده اند که از مینرالیزاسیون پلاک به جرم جلوگیری می کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کامفولاژ

خمیردندان سفید کننده

 این نوع خمیر دندان حاوی مواد ساینده‌ای است که دندان‌ها را با زدودن لکه‌ها از روی سطح دندان، سفید و درخشان می‌کند.

خمیردندان ضد پلاک

 این نوع خمیردندان از جمع شدن پلاک جلوگیری می‌کند و با کاهش دادن اثرهای سم باکتریایی روی بافت‌های اطراف دندان احتمال بروز بیماری‌های لثه را پایین می‌آورد. خمیردندان‌های ضد پلاک مختلفی حاوی مواد فعال تشکیل دهنده گوناگون در بازار در دسترس است.

خمیردندان ضد بوی بد دهان

خمیردندان که در کاهش باکتر یها ی دهان و کاهش ترکیبات سولفور فرار موثر نشان داده اند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 353
نویسنده : mozhgan

یکی از شاخه‌های علم پزشکی دندانپزشکی است که به سلامت دهان و دندان مربوط می‌شود. دندانپزشک یک درمانگر است که به پیشگیری، بررسی علائم و درمان بیماری‌های دهان، دندان و لثه می‌پردازد. در سال‌های اخیر مباحث متعددی از جمله خدمات زیبایی دندان وارد حیطه کاری دندانپزشکان شده است. در بسیاری از موارد بسته به نوع کاری که دندانپزشک ارائه می‌دهد یک یا چند دستیار در کنار او کار می‌کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان های فک بالا

 وظایف دندانپزشک

  • معاینات اولیه و دادن مشاوره‌های لازم به بیمار
  • دادن آرامش‌خاطر و اطمینان به بیماران به خصوص کودکان و افرادی که ترسیده‌اند
  • عکسبرداری در صورت نیاز
  • کنترل و کاهش درد با به کار گیری روش‌های مناسب
  • انجام درمان‌های دندانپزشکی از جمله پر کردن و کشدن دندان، روکش)کامپوزیت و لمینت دندان)، بریج دندان، گذاشتن دندان مصنوعی و جرمگیری و…

چگونه می‌توانیم یک دندانپزشک خوب پیدا کنیم؟

مطمعنا ارائه خدمات دندانپزشکی در کلینیک‌ های دندانپزشکی مختلف متفاوت است. حتی ممکن است در یک کلینیک خوب دندانپزشکی نیز از نظر کیفیت کاری، مهارت، اخلاق و تجربه تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. بنابراین قبل از این که نیاز فوری به دندانپزشک پیدا کنید اول یک دندانپزشک خوب پیدا کنید چرا که یک دندانپزشک خوب و با تجربه می‌تواند بسیاری از مشکلات بیمار از جمله ترس و استرس و همچنین مشکلات درمانی بیمار را کنترل و درمان کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شیشه ای

 تخصصهای دندانپزشکی

 در اینجا 10 تخصص دندانپزشکی که به رسمیت شناخته شده اند را برای شما معرفی میکنیم:

  • ·         متخصص ارتودنسی
  • متخصص درمان ریشه
  • متخصص بیماریهای دهان
  • متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت دندان
  • متخصص دندانپزشکی اطفال
  • متخصص رادیولوژی دهان فک و صورت
  • متخصص جراحی صورت و دهان و فک
  • متخصص جراحی لثه و ایمپلنت
  • متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
  • متخصص آسیب شناسی دهان ، فک و صورت

چگونگی انتخاب یک مطب و کلینیک دندانپزشکی خوب 

برای اینکه بهترین خدمات دندانپزشکی را دریافت کنیم انتخاب دندانپزشک به تنهایی کافی نبوده بلکه کلینیک و یا مطب دندانپزشکی نیز بسیار حائز اهمیت است. فاکتورهایی را که یک کلینیک یا مطب خوب باید داشته باشد عبارتند از:

شهرت: یکی از موارد انتخاب یک کلینیک خوب مشهور بودن آن است. امروز با وجود منابع آنلاین، وبسایت‌ها و گروه‌های مختلف می‌توانید از نظرات و تجربیات افراد مختلف را در مورد انتخاب یک مرکز دندانپزشکی خوب مطلع شوید.

دسترسی: در زمان انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب به مسافت و زمان انتظار برای دریافت خدمات را نیز در نظر بگیرید. ارائه خدمات اورژانس در تمام روزهای هفته و ساعات شبانه روز نیز اهمیت زیادی در یک انتخاب خوب دارد.

تجهیزات: استفاده از روش‌های درمانی مدرن و تجهیزات به کار برده شده در کلینیک‌های دندانپزشکی یکی از فاکتورهای یک کلینیک دندانپزشکی خوب و موفق است

منبع: https://www.orthotips.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 345
نویسنده : mozhgan

در این مقاله با نکاتی در مورد ارتودنسی دندان که برای حفظ بهداشت دهان و دندان ضروری ست اشنا می شوید. کشیدن صحیح نخ دندان و مسواک زدن روزانه، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در طول درمان ارتودنسی انجام داد.

چه ارتودنسی باشد چه نباشد، مسواک همیشه حرف اول را می‌زند!

مسواک همیشه و در هر شرایطی یکی از ملزومات بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان است. چه موها و فرچه آن نرم باشد چه زبر و خشن، در هر صورت دوست دندان های شما است و باید همواره با کمک خمیر دندان های حاوی فلوراید، روزانه دست کم 2 بار مسواک بزنید. اگر مسواک عادی دارید که از همان ها میتوانید در طول درمان ارتودنسی خودتان نیز استفاده کنید. اما اگر حوصله جابجایی مسواک روی دندانهایتان را ندارید از مسواک برقی استفاده کنید.

بیشتربخوانید... جراحی ارتودنسی

لزوم استفاده صحیح از نخ دندان حین درمان ارتودنسی

 برای تمیز کردن و تامین بهداشت دهان و دندان تنها مسواک کافی نیست. کسانی که تحت درمان ارتودنسی هستند باید در طول شبانه روز دست کم 1 بار دندان های خود را با کمک نخ دندان تمیز کنند. اغلب این افراد با نخ دندان کشیدن مشکل دارند چون با وجود بریس ، سیم و براکت ها نمیتوان به درستی نخ دندان کشید. متخصصان برای رفع این مشکل وسیله ای به نام فلاس تردر یا (floss threader) را پیشنهاد میکنند.

بیشتربخوانید... جویدن آدامس و ارتودنسی

بهترین راه حل برای تمیز کردن دهان و دندان در درمان ارتودنسی

شما اصلا مجبور نیستید حفظ و ارتقای بهداشت دهان و دندان را به استفاده از مسواک محدود کنید. اگر بخواهید میتوانید از برخی روش های شستشوی دهان و دندان گیاهی نیز استفاده کنید. برای مثال نوعی رنگ گیاهی وجود دارد که میتواند پس از قرار گرفتن در دهان آب شده و به تمیز شدن دندان ها کمک کند. این دارو به شکل محلول و حتی قرص موجود است. اما نکته مهم این است که، از این قرص و روش های دیگر باید در کنار مسواک استفاده کرد. زیرا مسواک همواره برای دندان ها مفید است و نباید روش های دیگر را جایگزین آن کرد. روش های دیگر همگی مکمل هستند.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 1 آبان 1400
بازدید : 356
نویسنده : mozhgan

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه امری مهم و ضروری است اما برای افرادی که ارتودنسی دارند بسیار حیاتی تر می باشد. تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها در طول درمان ارتودنسی شدیدا اهمیت دارد زیرا عدم رسیدگی و مراقبت بیمار می تواند موجب طولانی شدن دوره درمان و ملاقات های بیشتر با متخصص ارتودنسی شود. بنابراین اگر می خواهید از چنین مشکلاتی دور مانده و دوره درمان ارتودنسی خود را سریع و بی دردسر ادامه دهید، باید بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار دهید. در ادامه به اقداماتی که باید در جهت بهداشت دندان های ارتودنسی شده، انجام شود، می پردازیم:

مسواک زدن 

طی دوره درمان ارتودنسی، باید دندان ها حداقل روزی ۳ بار و هر بار به مدت ۲ دقیقه مسواک شوند. این زمان ها می توانند پس از بیدار شدن، پس از هر وعده غذایی و قبل خواب باشند.

استفاده از نخ دندان

روزی یکبار باید دندان ها را نخ دندان کشید. استفاده از نخ دندان با وجود بریس های ارتودنسی متحرک نامرئی ممکن است دشوار باشد اما روش های مختلفی برای تمیز کردن مابین دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان و سالم نگه داشتن لثه ها وجود دارد. نخ دندان به بیرون کشیدن ذرات باقی مانده غذایی و ماده پلاک از بین دندان ها و خط لثه کمک می کند. در غیر این صورت این مواد سفت شده و تبدیل به تارتار می شوند

دهان شویه

پس از استفاده از مسواک و نخ دندان، داخل دهان، آب یا دهان شویه ضدعفونی کننده بچرخانید. دهان شویه ضدعفونی کننده می تواند برای التهاب و جراحت لثه ها که ناشی از برخورد بریس های ارتودنسی هستند، بسیار مفید باشد.

مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی

طی دوره ی درمان ارتودنسی الاینر، باید به طور منظم و برای تنطیم بریس ها، به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. پس از هر جلسه تنظیم بریس های ارتودنسی، شما ممکن است محکمی سیم ها یا حتی کمی درد حس کنید. در صورت تشدید یا تداوم درد باید به ارتودنتیست خود اطلاع دهید. هر مشکلی که برای بریس های ارتودنسی پیش آمد؛ باید متخصص ارتودنسی خود را سریعا در جریان قرار دهید.(با توجه به طولانی بودن پروسه درمان ارتودنسی و نیاز به مراجعه مداوم به متخصص ارتودنسی بهتر است به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی نزدیک به محل سکونت خود باشید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید.) علاوه بر متخصص ارتودنسی، مراجعه منظم به دندانپزشک یا متخصص ترمیم و زیبایی دندان ( متخصص ایمپلنت ، بریج دندان و...)طی دوره ارتودنسی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چکاپ دندان به منظور تشخیص نشانه های اولیه پوسیدگی دندان و بیماری لثه انجام شده و در صورت لزوم ترمیم و پرکردگی برای دندان خراب صورت می گیرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 1 آبان 1400
بازدید : 378
نویسنده : mozhgan

دندان عقل چیست؟

دندان‌های عقل، چهار دندان آسیاب عقبی هستند که معمولا در اواخر دوره نوجوانی یا در اوایل دهه سوم رشد می‌کنند. در حالی که تعداد کمی از دندان‌های عقل افراد به طور کامل رشد می‌کنند و فضای زیادی برای قرار گیری در مکان خود دارند، اکثر افراد مجبور به کشیدن دندان‌های عقل خود هستند، زیرا نمی‌توانند در داخل دهان جای بگیرند. این دندان‌ها می‌توانند به هم فشرده شوند و یا فقط تا حد کمی رشد کنند. دندان‌های عقل می‌توانند دندان‌های دیگر را به سمت خارج شدن از هم ردیفی سوق دهند یا باعث شوند دندان‌ها در زوایای نامتعارف بیرون آیند. این وضعیت موجب بسیاری از مشکلات مختلف ناشی از دندان‌های به هم چسبیده و حتی بروز عفونت می‌گردد. به همین دلیل است که اکثر افراد دندان عقل خود را کشیده‌اند.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

دندان‌های عقل و هم ترازی

به دلیل عدم وجود فضای کافی، دندان‌ های عقل می‌توانند دندان‌ های دیگر را به سمت جلوتر یا عقب‌تر حرکت دهند، که باعث عدم تقارن و نامرتبی دندان‌ ها می‌شود. افراد دارای لبخند بی‌نقص نگران هستند که دندان ‌های عقل‌شان به طور کامل لبخند جذاب آن‌ها را از بین ببرد. این نگرانی به خصوص در افرادی که درمان‌ ارتودنسی همچون (ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی ارزان) انجام داده‌اند صادق است. آنها نگران هستند که در صورت تاثیر دندان‌های عقل‌شان و خنثی کردن نتایج، سال‌های سپری شده برای استفاده از بریس بی‌ اثر نشود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان ارزان قیمت

درمان ارتودنسی در سن پایین

متأسفانه یکی از بزرگترین مسائلی که وجود دارد این است که بیشتر مراقبت‌های ارتودنسی در سن نوجوانی انجام می‌شوند. بسیاری از افراد در سال‌های اولیه نوجوانی از بریس استفاده می‌کنند تا دندان‌هایشان در زمان بزرگسالی تصحیح شده باشند. با این حال، به دلیل آنکه پایین‌ترین سن درآمدن دندان‌های عقل در حدود 17 سالگی است، بسیاری از افراد قبل از این سن از بریس استفاده نموده‌اند و پس از آن نیز دوباره دندان‌های خود را صاف کرده‌اند. به همین دلیل است که بهترین متخصص ارتودنسی اغلب دندان‌های عقل را بررسی می‌کند و اگر متوجه شود که شروع به بیرون آمدن کرده‌اند، تنظیماتی را برای بریس‌ها انجام می‌دهد یا توصیه می‌کند که دندان عقل کشیده شود.

بیشتربخوانید... متخصص ترمیم و زیبایی دندان

آیا لازم است در ابتدا دندان‌های عقل کشیده شوند؟

بسیاری از افرادی که در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه سوم زندگی‌شان به استفاده از بریس نیاز دارند، در این فکر هستند که آیا لازم است در ابتدا دندان‌های عقل خود را خارج کنند. در بسیاری از موارد، متخصصین ارتودنسی توصیه می‌کنند که دندان‌های عقل کشیده شوند، حتی اگر فرد نیازی به بریس نداشته باشد، زیرا بسیاری از افراد با دندان‌های عقل مشکل دارند.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان به روز چقدر است؟



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 1 آبان 1400
بازدید : 376
نویسنده : mozhgan

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان با بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید. خدماتی همچون دندانپزشکی بارداری ، دندانپزشکی کودکان

اکلوژن:

در دندانپزشکی به نحوه جفت شدن دندان ها بر روی یکدیگر حین استراحت و حین جویدن و بلعیدن اکلوژن گفته می شود.

اختلالات مفصل فکی (TMJ):

 مفصل فک جایی است که فک پایینی به استخوان معبدی جمجمه می رسد. واژه ی اختلالات به این حقیقت بر می گردد که مفصل برخی افراد ممکن است هنگام باز و بسته کردن دهان صدای کلیک مانندی بدهد یا در باز کردن دهان محدودیت داشته باشند و فک پایین آن ها در حین باز و بسته شدن انحراف داشته باشد و گاهی روی هم قفل شود.

ارتودنتیک:

این دندانپزشکان اغلب متخصصینی هستند که دندان ها را با استفاده از براکت های ارتودنسی صاف می کنند.

ایمپلنت دندان:

فلزی اغلب از فلز تیتانیوم برای قرار دادن به جای ریشه ی دندان ها بکار می روند.

اینله:

ترمیم (اغلب طلا یا سرامیک) که اغلب در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شود و در محل مورد نظر در دندان چسبانده می شود.

بیماری لثه:

 با اینکه بیماری لثه با التهاب همراه است ولی مساله ی اصلی این است که به تدریج استخوانی که دندان ها را در فک نگه می دارد از بین می برد. پلاک در شکافی که لثه و دندان بهم می رسند برجا می ماند و منجر به التهاب می شود، که اگر در طی یک دوره ی زمانی برداشته نشود می تواند منجر به روند مخرب تدریجی شود.

روکشPFM:

نوعی ماده ی روکش و بریج که استحکام اساسی از طریق ساختار فلزی و سپس پرسلن پخته شده روی آن بمنظور زبایی بدست می آید.

پلاک:

رسوب نرم غذاها یا باکتری مرده. با مسواک زدن موثر می توان آن را از بین برد.

پوسیدگی دندان:

 اسید تولید شده توسط باکتری فعال در قند، مینای دندان را نرم می کند و به باکتری اجازه می دهد تا به عاج داخلی دندان نفوذ کند، جایی که پوسیدگی اغلب تا زمانی که روی پالپ داخلی (عصب) اثر نگذاشته و موجب ایجاد درد و/یا عفونت نشده بدون علائم باقی می ماند.

جرم دندانی:

پلاکی است که رسوب کرده و سفت شده است. برداشتن تخصصی این پلاک نیاز به دندانپزشک یا متخصص بهداشت دارد.

درمان عصب کشی:

این درمانترمیمی دندان شامل پاک سازی تمام ذرات زنده ی درون سیستم ریشه ی دندان، ضدعفونی و پر کردن دندانتمام فضا با ماده ی پر کننده ی غیر زنده می شود. پس از درمان، دندان ها ضعیف می شوند و تغییر رنگ می دهند و ممکن است نیاز به روکش یا پوششی برای محافظت از آن ها در مقابل شکستگی احتمالی باشد.

سفید کردن دندان:

سفید کردن دندان را می توان در مطب توسط نور و قرار دادن دقیق ژل یا در خانه توسط تری هایی که مخصوص هر فرد ساخته می شوند و ژل انجام داد.

کامپوزیت:

ماده ی پر کننده ی هم رنگ دندان که شامل ذرات شیشه ای در یک رزین پلاستیکی می شود. معمولا به کامپوزیت دندان نور فرابنفش تابانده می شود ولی در برخی انواع دیگر کامپوزیت می توان آن را با مخلوط دو خمیر هم فعال کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 1 آبان 1400
بازدید : 331
نویسنده : mozhgan

اگر دندان‌های شما سالم باشند اما مراقبت‌ کافی نشود و بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید ممکن است لق شده و بیفتند. بنابراین لق شدن دندان‌ ها می‌تواند در هر سنی و برای هر کسی اتفاق بیفتند که برای هر سنی دلایل خود را دارد.

بیشتربخوانید... زبان جغرافیایی

دلایل لق شدن دندان ها در بزرگسالان 

آسیب دیدن بافت لثه و تحلیل آن در اثر عفونت باعث می‌شود استخوان‌های محافظ دندان آسیب دیده و در نهایت لق شدن دندان‌ها را به همراه دارد. اگر این مسئله به موقع درمان نشود ممکن است شخص دندان خود را از دست بدهد. علائم از جمله علائم و نشانه‌های لق شدن دندان می‌توان به خونریزی لثه، تحلیل لثه، چرک و عفونت در اطراف دندان، درد، قرمزی و التهاب لثه، بو یا طعم بد دهان و گیر کردن مواد غذایی بین دندان‎‌ها و زیر لثه اشاره کرد.

درمان لق شدن دندان ها

  • کاهش باکتری‌ها و جرم‌های دندانی (جرم گیری و بلیچینگ دندان)
  • استفاده از مسواک نرم و با کیفیت و تمیز کردن عمقی دندان
  • استفاده از دهانشویه و نخ‌دندان
  • ·         مراجعه منظم به کلینیک دندانپزشکی و متخصص ارتودنسی
  • جراحی دندان و استفاده از ایمپلنت  دندان (یا روش های دیگر جایگزینی مثل بریج دندان )

 لق شدن دندان ها در کودکان و دلایل آن

لق شدن دندان در کودکان امری طبیعی است چرا که دندان‌های شیری کودکان در سنین 4 تا 8 سالگی می‌افتند و دندان‌های دائمی جایگزین شوند. بنابراین لق شدن دندان شیری در کودکان جای نگرانی ندارد اما اگر دندان دائمی لق شود باید در اسرع وقت به دندان پزشک مراجعه کرد. لق شدن دندانی غیر از دندان شیری در کودکان می‌تواند دلایل مختلفی  داشته باشد: بیماری‌های لثه، وارد آمدن ضربه به فک، گاز زدن به چیز‌های سفت و ساییدگی و خرد شدن.

بیشتربخوانید... دندان عقل

درمان لق شدگی دندان در کودکان

مراجعه به دندانپزشکی اطفال در اسرع وقت و استفاده از راهکارهای درمانی. اگر دندان کودکتان لق شد از دستکاری آن اجتناب کنید چرا که باعث ضعیف‌تر شدن اتصالات می‌شود. گاهی برای محافظت از دندان لق آن را توسط یک تکه فلزی (اسپلینت) به دندان کناری متصل می‌کنند.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 1 آبان 1400
بازدید : 372
نویسنده : mozhgan

آیا در کودکی دندان‌های کج و معوجی داشتید؟ آیا قبلاً از بریس استفاده کرده‌اید یا احساس می‌کنید که باید از آن‌ها استفاده می‌کردید؟ این‌ها سؤالات مهمی هستند که در صورت داشتن فرزند می‌بایست به آن‌ها فکر کنید. اگر درد کودکی دندان‌هایتان مشکل داشتند، احتمال زیادی وجود دارد که فرزندتان نیز به درمان ارتودنسی نیاز پیدا کند، که این می‌تواند نگران کننده باشد. هزینه ارتودنسی چقدر خواهد بود؟ آیا درمان دردناک خواهد بود؟ آیا درمان مؤثر خواهد بود؟این‌ها همگی نگرانی‌های معقولی هستند، زیرا هیچ کس نمی‌خواهد که فرزندش رنج بکشد، حتی اگر این رنج با منافع طولانی مدتی برای او همراه باشد. ما برای بیماران نوجوانمان ارزش قائل بوده و به اندازه شما خواهان کمک به ایشان هستیم، و به همین دلیل است که خدمات ارتودنسی پیشگیری را نیز ارائه می‌دهیم. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی قبل و بعد از نصب بریس

مزیت ارتودنسی پیشگیری

همانطور که از اسم ارتودنسی پیشگیری پیدا است، هدف این روش شناسایی مشکلات دندان‌های کودک شما و رفع این مشکلات قبل از جدی یا دائمی شدن آن‌ها است.ارتودنسی پیشگیری در کودکان می‌تواند با کمک به حفظ وضعیت ایده‌آل دندان‌ها در دهان، مانع شکل‌گیری مال اکلوژن‌ها شده یا باعث کاهش آن‌ها می‌شود.

تشخیص مشکلات ارتودنسی کودکان

ما این کار را با همان ابزارهای تشخیصی مورد استفاده در سایر درمان‌های ارتودنسی دندان خود انجام می‌دهیم. این دستگاه‌ها، که جزء پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ارتودنسی هستند، به ما امکان می‌دهند تا تصویر دقیق و شفافی از دندان‌ها و ساختار استخوانی فک کودکتان به دست آوریم. دانستن محل دقیق دندان‌ها، نحوه رویش آن‌ها و هرگونه عوارض ناشی از شکل استخوان یا فک ما را قادر می‌سازد تا روند رشد دهان و دندان بیماران نوجوانمان را تغییر دهیم. توصیه می‌کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه، کودکانتان را از 7 سالگی تحت پیشگیری ارتودنسی قرار دهید، هرچند که ما درمان‌های پیشگیرانه را برای بیماران 5 ساله نیز انجام داده‌ایم. اولین معاینه کودکتان با معاینه دهان او آغاز می‌شود تا مشخص شود که آیا فضای کافی برای تمامی دندان‌های دائمی وجود دارد یا خیر. ما همچنین شکل و اندازه قوس‌های دندان‌های کودکتان را بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم اندازه آن‌ها متناسب بوده و در طول رشد مشکلی از این بابت برای او ایجاد نمی‌شود.

روش‌های ارتودنسی پیشگیری

 رویش هدایت شده، کشیدن زود هنگام دندان‌ها، مکیدن شست، هدگیرهای ارتودنسی، دستگاه فانکشنال ثابت، وسیع کننده فورسوز، فضا نگهدار

از انواع ارتودنسی به ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی متحرک و... میتوان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 1 آبان 1400
بازدید : 376
نویسنده : mozhgan

در این مقاله قصد داریم شما را با همه نکات ارتودنسی دندان آشنا کنیم . عملکرد ارتودنسی درکل به وسیله فشار مداومی است که در طول یک دوره به آرامی و در جهت خاصی به دندان ها داده می شود. در این راستا همانطور که دندان ها حرکت می کنند استخوان نگه دارنده دندان ها نیز تغییر شکل می دهند. درمان ارتودنسی دندان در انواع مختلفی بسته به نیازهای هر بیماری وجود دارد

بیشتربخوانید... ارتودنسی خوبه یا بد؟

مراحل اولیه درمان ارتودنسی چگونه است؟ 

در ابتدا شما بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب می کنید.(به دلیل طولانی بودن پروسه درمان ارتودنسی بهتر است بهترین متخصص ارتودنسی نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب کنید تا بعدا در رفت آمد دچار مشکل نشودید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید.) او سوالاتی در مورد هر نوع سابقه بیماری از شما می پرسد. سپس دندان هایتان را معاینه می کند و از عکس های رادیوگرافی دندان شما برای تشخیص و چگونگی و نوع درمان استفاده می کند.

کدامیک از انواع ارتودنسی برای من مناسب است؟

اگر بریس ( دستگاه ارتودنسی که شامل براکت ، سیم ارتودنسی و باند و موم ارتودنسی می باشد) راه حل درمان شما باشد متخصص ارتودنسی شما یک دستگاه مخصوص برای شما تجویز می کند.

چرا من به ویزیت هرماهه نیاز دارم؟

ارتودنتیست شما خواهان ویزیت شما در هر ماه یک بار یا بیشتر است. او می خواهد مطمئن شود که عملکرد ارتودنسی در شما به خوبی روند خود را طی می کند. یک متخصص ارتودنسی برای ایجاد تنش و فشار بیشتر تنظیماتی را در نظر می گیرد.

آیا ارتودنسی درد دارد؟

بعضی از تنظیمات ارتودنسی ممکن است در برخی افراد درد یا ناراحتی ایجاد کند. اما جای نگرانی وجود ندارد. در صورت نیاز متخصص ارتودنسی شما برایتان داروهای ضد درد تجویز می کند.

 آیا با داشتن بریس می توانم به ورزش ادامه دهم؟

اگر شما دارای بریس ارتودنسی هستید می توانید در هر ورزشی که انتخاب کرده اید شرکت کنید. تنها کافی است هنگام ورزش کردن در جایی که ممکن است ضربه به دهان وارد شود از یک محافظ مخصوص استفاده کنید.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی برای درمان های مختلف متفاوت است. در این باره با اطمینان می توان گفت که بدون معاینه شخصی نمی توان از مشکل خاص شما آگاه شد. اما شما می توانید با مراجعه به سایت دکتر درویش پور از قیمت ارتودنسی تا حدودی اطلاع حاصل کنید.

بیشتربخوانید... متخصص ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 1 آبان 1400
بازدید : 338
نویسنده : mozhgan

آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟ بله ارزشش را دارد . ظاهر هر فرد  می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس او در طول روز داشته باشد. با درنظر گرفتن اطلاعات مناسب و کافی  و مقایسه با سایر درمان ها شما می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب یک ارتودنسی دندان خوب داشته باشید

به چه دلیل ارتودنسی  دیمون  مورد علاقه  و محبوبیت مردم قرار گرفته است؟ 

ارتودنسی دیمون مانند سایر ارتودنسی های سنتی  و در همان مکان بر روی دندان ها نصب می شوند . با این تفاوت که در ارتودنسی دیمون به جای براکت های سفت و قابل تنظیم سنتی از براکت هایی با تنظیم خودکار استفاده می شود . این سیستم باعث می شود که نتایج قوی تری در مدت زمان کوتاه تری بدست بیاید . یکی از دلایل محبوبیت ارتودنسی دیمون در بین مردم هم به همین خاطر است .

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو

مردم می پرسند آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟

کسانی که از این ارتودنسی استفاده کرده اند بسیار راضی هستند. آنها معتقدند که این ارتودنسی بسیار خوب و  عالی است . مزیای ارتودنسی دیمون از این قبیل است: راحتی در رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان ظاهر زیبا و دل انگیز آزردگی کمتر برای لب و گونه تنظیم راحت تر قرار ملاقات های کمتر با متخصص ارتودنسی(نکته : با توجه به طولانی بودن پروسه درمان ارتودنسی بهتر است هنگام انتخاب متخصص ارتودنسی به فاصله مطب و محل سکومنت خود توجه کنید تا بعدا در ملاقات های درمانی دچار مشکل نشوید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید) راحتی بیشتر پس از نصب

معایب ارتودنسی دیمون

متاسفانه ارتودنسی دیمون نیز خالی از عیب نیست و در روند تکامل دستگاه های ارتودنسی دندان رایگان هنوز به انتها نرسیده است . در این ارتودنسی شما می توانید از براکت های بی رنگ و شفاف استفاده کنید اما سیم فلزی آن هنوز قابل مشاهده است ، بنابراین شما نمی توانید آنرا به طور کامل از دیده ها پنهان کنید و این از موارد ضعف ارتودنسی دیمون به شمار می آید ارتودنسی دیمون نیز مانند ارتودنسی سنتی در روز های اول کمی تحریک کننده و آزار دهنده است هزینه این ارتودنسی بیشتر و نزدیک به دو برابر ارتودنسی سنتی است عدم اتصال کامل سیم به براکت ها ممکن است باعث شود که نا مرتبی های دندانی به طور کامل برطرف نشود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1400
بازدید : 364
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی قبل از کاشت دندان ، می تواند فضای مناسب را برای انجام عمل ایمپلنت دندان شما فراهم کند.

استفاده از بریس های ارتودنسی قبل از کاشت دندان

بریس های ارتودنسی دندان تشکیل شده اند از براکت های فلزی یا سرامیکی و سیم قوس دار ارتودنسی که از طریق براکت ها به دندان ها متصل می شوند. لنگر ها نیز در درمان ارتودنسی بسیار موثر هستند. آنها به دندان های عقبی اتصال داده می شوند. به طور معمول متخصص ارتودنسی از طریق سفت کردن سیم قوس دار در مقابل لنگر ها دندان های شما را تنظیم می کند.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دانستنی های ارتودنسی ما مراجعه کنید.) استفاده از بریس های ارتودنسی تکنیکی است که باعث ایجاد فشار یا تنش روی دندان ها می شود. با بکار گیری این مکانیسم ، حرکت دندان ها به طور طبیعی صورت می گیرد.

مزایای استفاده از بریس قبل از ایمپلنت دندان

اگر شما نیاز به ارتودنسی و ایمپلنت دندان دارید ، بهتر است ارتودنسی قبل از کاشت دندان انجام دهید. این عمل به بریس ها اجازه می دهد تا فضای کاملا مطلوبی برای کاشت دائمی ایجاد کنند.

مزایای ارتودنسی قبل از کاشت دندان عبارتند از:

  • دندان های موجود راحت تر و بدون مانع برای کار در اطراف جابجا می شوند.
  • فاصله ایجاد شده ایدآل می شود.
  • برنامه درمانی بهترین نتایج را بدنبال خواهد داشت.

ارتودنسی نامرئی

بسیاری از بزرگسالان از وجود براکت های فلزی بر روی دندان خود ناراحت هستند. این افراد می گویند که نمی خواهند دهان پر از فلز آنها را دیگران ببینند. اما یک جایگزین برای بریس های فلزی وجود دارد. ارتودنسی نامرئی در این مواقع می تواند به کمک بزرگسالان بیاید. این نوع یکی از انواع ارتودنسی متحرک و شفاف است. آنها از یک سری دستگاه پلاستیکی و شفاف تشکیل شده اند که هر دو هفته یکبار باید تعویض شوند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندانی برای جایگزینی دندان هایی که به دلیل آسیب دیدگی یا پوسیدگی از بین رفته اند ، طراحی شده است. آنها از یک پست تیتانیومی تشکیل شده اند که ، دندانپزشک به منظور جایگزینی دندان از دست رفته آن را در فک فرو می کند. سپس یک تاج پروتز ( قسمت قابل رویت دندان ) که مانند دندان معمولی عمل می کند روی آن می چسباند. ارتودنسی بعد از کاشت دندان در بالا درباره ارتودنسی تک فک قبل از کاشت دندان توضیحاتی داده شد. اکنون می خواهیم درباره ارتودنسی بعد از کاشت دندان مطالبی را عنوان کنیم. بنابراین بیایید که به آن بپردازیم: اگر شما قبل از شروع درمان ارتودنسی از ایمپلنت های دندانی بهره گرفته اید ، مشکلی نیست. از ایمپلنت های دندانی می توان برای کمک به ارتودنسی استفاده کرد. ایمپلنت ها به دلیل دوام آنها می توانند برای وسایل ارتودنسی به عنوان لنگر عمل کنند. آنها باعث تسریع یا بهبود اثر بخشی ارتودنسی می شوند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1400
بازدید : 368
نویسنده : mozhgan

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه امری مهم و ضروری است اما برای افرادی که ارتودنسی دارند بسیار حیاتی تر می باشد. تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها در طول درمان ارتودنسی شدیدا اهمیت دارد زیرا عدم رسیدگی و مراقبت بیمار می تواند موجب طولانی شدن دوره درمان و ملاقات های بیشتر با متخصص ارتودنسی شود. بنابراین اگر می خواهید از چنین مشکلاتی دور مانده و دوره درمان ارتودنسی خود را سریع و بی دردسر ادامه دهید، باید بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار دهید. در ادامه به اقداماتی که باید در جهت بهداشت دندان های ارتودنسی شده، انجام شود، می پردازیم:

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دیمون چیست؟

مسواک زدن 

طی دوره درمان ارتودنسی، باید دندان ها حداقل روزی ۳ بار و هر بار به مدت ۲ دقیقه مسواک شوند. این زمان ها می توانند پس از بیدار شدن، پس از هر وعده غذایی و قبل خواب باشند.

استفاده از نخ دندان

روزی یکبار باید دندان ها را نخ دندان کشید. استفاده از نخ دندان با وجود بریس های ارتودنسی ممکن است دشوار باشد اما روش های مختلفی برای تمیز کردن مابین دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان و سالم نگه داشتن لثه ها وجود دارد. نخ دندان به بیرون کشیدن ذرات باقی مانده غذایی و ماده پلاک از بین دندان ها و خط لثه کمک می کند. در غیر این صورت این مواد سفت شده و تبدیل به تارتار می شوند

دهان شویه

پس از استفاده از مسواک و نخ دندان، داخل دهان، آب یا دهان شویه ضدعفونی کننده بچرخانید. دهان شویه ضدعفونی کننده می تواند برای التهاب و جراحت لثه ها که ناشی از برخورد بریس های ارتودنسی هستند، بسیار مفید باشد.

مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی

طی دوره ی درمان ارتودنسی دو دندان جلو، باید به طور منظم و برای تنطیم بریس ها، به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. پس از هر جلسه تنظیم بریس های ارتودنسی، شما ممکن است محکمی سیم ها یا حتی کمی درد حس کنید. در صورت تشدید یا تداوم درد باید به ارتودنتیست خود اطلاع دهید. هر مشکلی که برای بریس های ارتودنسی پیش آمد؛ باید متخصص ارتودنسی خود را سریعا در جریان قرار دهید.(با توجه به طولانی بودن پروسه دندانپزشکی ارتودنسی و نیاز به مراجعه مداوم به متخصص ارتودنسی بهتر است به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی نزدیک به محل سکونت خود باشید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید.) علاوه بر متخصص ارتودنسی، مراجعه منظم به دندانپزشک یا متخصص ترمیم و زیبایی دندان ( متخصص ایمپلنت ، بریج دندان و...)طی دوره ارتودنسی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چکاپ دندان به منظور تشخیص نشانه های اولیه پوسیدگی دندان و بیماری لثه انجام شده و در صورت لزوم ترمیم و پرکردگی برای دندان خراب صورت می گیرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1400
بازدید : 381
نویسنده : mozhgan

اصطلاح لینگوال یا مخفی در درمان ارتودنسی به سطح داخلی (زبانی یا کامی) دندان اشاره دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی لینگوال مانند بریس‌هایی که در ارتودنسی ثابت استفاده می‌شوند، نیستند، بلکه این بریس‌ها به سطح پشتی دندان‌ها می‌چسبند و در حالت عادی مخفی بوده و در داخل دهان دیده نمی‌شوند. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت و متحرک

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لینگوال چیست؟

  • مخفی بودن
  • سرعت بالا 
  • راحت بودن 

افراد مناسب برای ارتودنسی مخفی چه کسانی هستند؟

افراد بزرگسال و نیز نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند بدون آنکه کسی با دیدن آنها متوجه بریس‌های ارتودنسی در دهانشان شود، دندان‌های خود را صاف و مرتب کرده و لبخند زیبایی داشته باشند، می‌توانند کاندیداهای خوبی برای ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی مخفی  باشند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی قبل از جراحی فک

بریس‌های لینگوال چگونه نصب می‌شوند؟

برای استفاده از روش ارتودنسی لینگوال ابتدا در یک جلسه مشاوره اولیه، دندانپزشک تصمیم می‌گیرد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. سپس در جلسه بعدی، بریس‌ها بر روی دندان‌های شما چسبانده می‌شود. بریس‌های لینگوال از دو جزء اصلی ساخته شده‌اند که یک قسمت آن شامل قطعات فلزی کوچک (براکت‌ها) است که به دندان‌ها چسبانده می‌شود و جزء دیگر آن، سیم‌هایی است که این براکت‌ها را به هم وصل می‌کند. دندان‌های شما ابتدا به خوبی تمیز می‌شوند و سپس براکت‌های فلزی با استفاده از چسب‌های دندانی مخصوص، به سطح پشتی دندان‌ها چسبانده می‌شود. سپس یک سیم مخفی مخصوص بر اساس وضعیت دندان‌های شما شکل داده شده و بر روی براکت‌ها نصب می‌شود.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه ارتودنسی لینگوال نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی پلاستیکی) بالاتر است. زیرا چسباندن براکت‌ها و نصب لوازم ارتودنسی در دهان بیمار در این روش مشکل‌تر است. هزینه‌های این روش شامل هزینه مراجعات دوره‌ای در مطب دندانپزشک نیز می‌شود. این مراجعات معمولاً برای سفت کردن سیم‌ها و براکت‌ها و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز انجام می‌شود. بریس‌های لینگوال از نظر هزینه با بریس‌های فلزی سنتی قابل مقایسه هستند و بسیاری از بیمه‌های درمانی، قسمتی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1400
بازدید : 368
نویسنده : mozhgan

آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟ بله ارزشش را دارد . ظاهر هر فرد  می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس او در طول روز داشته باشد. با درنظر گرفتن اطلاعات مناسب و کافی  و مقایسه با سایر درمان ها شما می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب یک ارتودنسی دندان خوب داشته باشید

به چه دلیل درمان ارتودنسی دیمون مورد علاقه و محبوبیت مردم قرار گرفته است؟ 

ارتودنسی دیمون مانند سایر ارتودنسی های سنتی  و در همان مکان بر روی دندان ها نصب می شوند . با این تفاوت که در ارتودنسی دیمون به جای براکت های سفت و قابل تنظیم سنتی از براکت هایی با تنظیم خودکار استفاده می شود . این سیستم باعث می شود که نتایج قوی تری در مدت زمان کوتاه تری بدست بیاید . یکی از دلایل محبوبیت ارتودنسی دیمون در بین مردم هم به همین خاطر است .

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژنژیوکتومی

مردم می پرسند آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟

کسانی که از این ارتودنسی استفاده کرده اند بسیار راضی هستند. آنها معتقدند که این ارتودنسی بسیار خوب و عالی است.

مزیای ارتودنسی دیمون از این قبیل است:

  • راحتی در رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان
  • ظاهر زیبا و دل انگیز
  • آزردگی کمتر برای لب و گونه
  • تنظیم راحت تر
  • قرار ملاقات های کمتر با متخصص ارتودنسی
  • راحتی بیشتر پس از نصب

معایب ارتودنسی دیمون

متاسفانه ارتودنسی دیمون نیز خالی از عیب نیست و در روند تکامل دستگاه های ارتودنسی (ارتودنسی خانگی) هنوز به انتها نرسیده است . در این ارتودنسی شما می توانید از براکت های بی رنگ و شفاف استفاده کنید اما سیم فلزی آن هنوز قابل مشاهده است ، بنابراین شما نمی توانید آنرا به طور کامل از دیده ها پنهان کنید و این از موارد ضعف ارتودنسی دیمون به شمار می آید ارتودنسی دیمون نیز مانند ارتودنسی سنتی در روز های اول کمی تحریک کننده و آزار دهنده است هزینه این ارتودنسی بیشتر و نزدیک به دو برابر ارتودنسی سنتی است عدم اتصال کامل سیم به براکت ها ممکن است باعث شود که نا مرتبی های دندانی به طور کامل برطرف نشود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1400
بازدید : 355
نویسنده : mozhgan

ممکن است شما هم خشکی دهان را تجربه کرده باشید. هنگامی که میزان بزاق برای مرطوب نگه داشتن دهان کافی نباشد خشکی دهان اتفاق می‌افتد. ما برای مرطوب و تمیز نگه داشتن دهانمان نیاز به بزاق داریم. همینطور بزاق دهان باعث کاهش عفونت و باکتری‌های درون دهان می‌شود.  خشکی دهان شاید تهدید کننده حیات نباشد اما بدون عارضه هم نیست و یا حتی ممکن است نشان از بیمار باشد.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی

فواید بزاق دهان

بزاق دهان نقش مهمی در سلامتی ما دارد. شاید از نظر بیشتر افراد بزاق یا همان آب دهان چندان مهم نباشد اما با آزمایش بزاق می‌توان به وضعیت سلامتی افراد پی برد.

  • بزاق و سلامت قلب
  • بزاق دهان و میزان استرس
  • بزاق دهان و نسخه ژنی
  • بزاق و سلامت دهان

علائم خشکی دهان

  • لب‌های ترک خوره
  • بوی بد دهان
  • اختلال در غذا خوردن، جویدن و تشخیص مزه و اختلال در صحبت کردن
  • خارش گلو به علت نبود بزاق برای مرطوب کردن گلو
  • خشکی و چسبناکی بزاق
  • زبان خشک و متورم
  • تشنگی پی در پی
  • خشن شدن صدا و خشک شدن مسیر بینی

 

 

بیشتربخوانید... ارتودنسی چند دندان

علل خشکی دهان چیست؟

  • داروها
  • کم آبی بدن
  • آب و هوا
  • بالا رفتن سن
  • مشکلات تنفسی
  • درمان سرطان
  • پوسیدگی دندان
  • آسیب عصبی  

بیشتربخوانید... ارتودنسی زیبایی دندان

درمان خشکی دهان 

  • مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و مشورت با پزشک و در صورت ممکن تغییر نوع داروی مصرفی و یا کاهش میزان مصرف
  • نوشیدن آب کافی در طول روز
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از دهانشویه
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و الکل
  • ترک مصرف سیکار و توتون و تنباکو
  • جویدن آدامس و استفاده از آبنبات سفت و بدون قند
  • اجتناب از مصرف خوراکی‌های اسیدی و یا شیرین
  • تنفس از طریق بینی به جای دهان
  • استفاده از مرطوب کننده و نرم کننده لب برای پیشگیری و درمان ترک لب

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1400
بازدید : 371
نویسنده : mozhgan

آیا در کودکی دندان‌های کج و معوجی داشتید؟ آیا قبلاً از بریس استفاده کرده‌اید یا احساس می‌کنید که باید از آن‌ها استفاده می‌کردید؟ این‌ها سؤالات مهمی هستند که در صورت داشتن فرزند می‌بایست به آن‌ها فکر کنید. اگر درد کودکی دندان‌هایتان مشکل داشتند، احتمال زیادی وجود دارد که فرزندتان نیز به درمان ارتودنسی نیاز پیدا کند، که این می‌تواند نگران کننده باشد. هزینه ارتودنسی چقدر خواهد بود؟ آیا درمان دردناک خواهد بود؟ آیا درمان مؤثر خواهد بود؟این‌ها همگی نگرانی‌های معقولی هستند، زیرا هیچ کس نمی‌خواهد که فرزندش رنج بکشد، حتی اگر این رنج با منافع طولانی مدتی برای او همراه باشد. ما برای بیماران نوجوانمان ارزش قائل بوده و به اندازه شما خواهان کمک به ایشان هستیم، و به همین دلیل است که خدمات ارتودنسی پیشگیری را نیز ارائه می‌دهیم. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

فواید ارتودنسی دندان پیشگیری

همانطور که از اسم ارتودنسی پیشگیری پیدا است، هدف این روش شناسایی مشکلات دندان‌های کودک شما و رفع این مشکلات قبل از جدی یا دائمی شدن آن‌ها است.ارتودنسی پیشگیری در کودکان می‌تواند با کمک به حفظ وضعیت ایده‌آل دندان‌ها در دهان، مانع شکل‌گیری مال اکلوژن‌ها شده یا باعث کاهش آن‌ها می‌شود.

بیشتربخوانید... عوارض ارتودنسی

تشخیص مشکلات در کودکان

ما این کار را با همان ابزارهای تشخیصی مورد استفاده در سایر درمان‌های ارتودنسی دندان خود انجام می‌دهیم. این دستگاه‌ها، که جزء پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ارتودنسی هستند، به ما امکان می‌دهند تا تصویر دقیق و شفافی از دندان‌ها و ساختار استخوانی فک کودکتان به دست آوریم. دانستن محل دقیق دندان‌ها، نحوه رویش آن‌ها و هرگونه عوارض ناشی از شکل استخوان یا فک ما را قادر می‌سازد تا روند رشد دهان و دندان بیماران نوجوانمان را تغییر دهیم. توصیه می‌کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه، کودکانتان را از 7 سالگی تحت پیشگیری ارتودنسی قرار دهید، هرچند که ما درمان‌های پیشگیرانه را برای بیماران 5 ساله نیز انجام داده‌ایم. اولین معاینه کودکتان با معاینه دهان او آغاز می‌شود تا مشخص شود که آیا فضای کافی برای تمامی دندان‌های دائمی وجود دارد یا خیر. ما همچنین شکل و اندازه قوس‌های دندان‌های کودکتان را بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم اندازه آن‌ها متناسب بوده و در طول رشد مشکلی از این بابت برای او ایجاد نمی‌شود.

روش‌های دانستنی های ارتودنسی پیشگیری

  • رویش هدایت شده
  • کشیدن زود هنگام دندان‌ها
  • مکیدن شست
  • هدگیرهای ارتودنسی
  • دستگاه فانکشنال ثابت
  • وسیع کننده
  • فورسوز
  • فضا نگهدار

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1400
بازدید : 379
نویسنده : mozhgan

با اینکه هیچ سن مشخصی برای ارتودنسی کودکان وجود ندارد، سازمان ارتودنتیست های آمریکا اعلام کرده است که بهترین سن برای اولین مراجعه به متخصصان ارتودنسی 7 سالگی می باشد.

چرا کودکان نیاز به ارتودنسی دارند؟

کودکان ممکن است به دلایل مختلفی مانند دندان های کج، روی هم رفته، شلوغ و یا مشکلات بایت به  ارتودنسی دندان نیاز پیدا کنند. مشکلات بایت یا مال اکلوژن زمانی رخ می دهد که اندازه فک بالا و پایین با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اگر فک بالا بزرگتر از فک پایین باشد، بیمار مبتلا به اُوربایت و اگر فک پایین بزرگتر از فک بالا باشد، بیمار مبتلا به آندربایت می باشد.

در برخی موارد، مشکلات فک و دندان ناشی از افتادن زودهنگام دندان های شیری، تصادف یا عادت های غلطی مانند مکیدن انگشت شست است. اما در اغلب موارد این مشکلات ارثی بوده و در صورتی که یکی از اعضای خانواده تان قبلا ارتودنسی سنتی انجام داده باشد، احتمال اینکه کودک شما نیز به ارتودنسی نیاز پیدا کند زیاد خواهد بود.

چطور تشخیص دهیم که کودکمان نیاز به ارتودنسی دارد؟

  • از دست دادن زود یا دیر هنگام دندان های شیری
  • درد در هنگام گاز زدن یا جویدن غذا (ارتودنسی چقدر درد دارد؟)
  • تنفس از راه دهان
  • مکیدن انگشتان
  • دندان های شلوغ، نامرتب و نهفته
  • صدا دادن فکین هنگام باز و بسته کردن دهان
  • غیر طبیعی بودن روی هم رفتن دندان ها ع
  • دم تناسب دندان ها و فکین با سایر بخش های صورت
  • شلوغی دندان های جلویی در سن 7 یا 8 سالگی

فواید ارتودنسی کودکان

  • گسترش دهان 
  • پیشگیری از درمان های پیچیده 
  • افزایش اعتماد به نفس

بیشتر بخوانید... دانستنی های ارتودنسی

انواع ارتودنسی کودکان

امروزه، تجهیزات دندانی متعددی برای ارتودنسی خردسالان به کار می روند. اما هنوز هم ارتودنسی ثابت اصلی ترین ابزار برای صاف کردن دندان ها و اصلاح فرم فک محسوب می شود. بریس ها از طریق ایجاد فشار بر روی دندان ها و فک به منظور حرکت و جابجایی آن ها در جهت مورد نظر عمل می کنند. بریس های ضد زنگ یکی از پرکاربردترین انواع ارتودنسی هستند. هزینه ارتودنسی کودکان با بریس های فلزی بسیار مقرون به صرفه تر از گزینه های دیگر خواهد بود. بریس های رنگی باعث می شود که کودک از آن ها دلزده نشوند. شما می توانید با ست کردن رنگ کش ارتودنسی با لباس ورزشی یا یونیفورم مدرسه، آن را برای کودکتان جذاب کنید. به علاوه، اگر کودک از داشتن بریس بر روی دندان های خود خجالت می کشد، می توانید از  ارتودنسی نامرئی یا لینگوال استفاده کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1400
بازدید : 401
نویسنده : mozhgan

پوسیدگی دندان

دندان ها عمر طولانی دارند. با در نظر گرفتن مراقبت خوب از دندان ها و لثه ها، می توانید از آنها برای سال ها محافظت کنید. پوسیدگی دندان فقط یک مشکل برای کودکان نیست. این می تواند تا زمانی که دندان های طبیعی در دهان شما وجود دارد. پوسیدگی دندان مینای دندان را  پوشش می دهد و دندان های شما را، خراب می کند. هنگامی که مراقبت از دهان خود را به خوبی انجام نمی دهید، باکتری ها می توانند به دندان هایتان برسند و یک فیلم چسبنده و بی رنگ به نام پلاک دندان ایجاد کنند. این پلاک ممکن است منجر به پوسیدگی دندان و حفره ها شود.

بیشتربخوانید... فرق کامپوزیت ونیر و لمینت دندان

تمیز کردن دندان ها و لثه ها

دانستن اینکه چطور مسواک بزنید، بخش مهمی از سلامت دهان و دندان است. در اینجا این است که چگونه: هر روز به آرامی دندان هایتان را از هر طرف با یک قلم مو نرم و برس و خمیر دندان فلوراید بشویید. حرکت های دور کوچک و کوتاه سقوط به عقب و جلو بهترین کار می کنند. وقت خود را به دقت و آرام در رطوبت بکشید. زبانش را به آرامی مسواک می زند. همراه با مسواک زدن، دندان ها را با دندان ها تمیز کنید تا لثه ها سالم باشند. نخ ریسی پلاک و مواد غذایی که از مسواک نمی تواند برداشته شود را حذف می کند. پس از شستشو، شستشو دهید.

اگر مسواک زدن باعث لخته شدن خون و یا صدمه به دهان شما شود، دندانپزشک خود را ببینید. دندانپزشکی کودکان شما همچنین ممکن است دهان باکتری را از بین ببرد تا بتواند کنترل پلاک و لثه را افزایش دهد. علاوه بر مراقبت روزانه و مسواک زدن، دهان را شستشو دهید. برخی از افراد مبتلا به آرتریت یا سایر شرایطی که حرکات را محدود می کنند ممکن است دشوار نگه داشتن مسواک باشد. این ممکن است کمک کند که دسته دسته مسواکی را به دست خود با یک نوار الاستیسیته بزرگ بپیچاند.

بعضی از افراد با استفاده از آن به یک اسفنج یا توپ فوم پلیمری دست بزنند. افرادی که دارای حرکات شانه محدود هستند ممکن است مسواک زدن را راحت تر در صورتی که قطعه ای از چوب یا پلاستیکی را به دسته بزنند. مسواک های الکتریکی می تواند مفید باشد. از دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان به ونیر دندان ، ایمپلنت دندان ، ارتودنسی و... می توان اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1400
بازدید : 375
نویسنده : mozhgan

از ارکان اصلی رعایت بهداشت دهان و دندان مسواک زدن است. به نظر می‌رسد مسواک زدن کاری ساده و کافی برای رعایت بهداشت دهان و دندان است. اما باید بدانید که به تنهایی کافی نیست و البته روش درست زدن نیز بسیار حائز اهمیت است. مسواک زدن از آنچه که مردم فکر می‌کنند پیچیده‌تراست و اصول خاص خود را دارد.

بیشتربخوانید... بهترین متخصص ارتودنسی

توصیه‌هایی برای مسواک زدن

  • با مسواک زدن به صورت صحیح و اصولی از پوسیدگی دندان‌ های خودو پرکردگی و ترمیم دندان جلوگیری می‌کنید. در واقع یک مسواک صحیح و اصولی از ایجاد مواد غدایی و جرم و پلاک بر روی دندان شما جلوگیری می‌کند.
  • حداقل تا نیم ساعت پس از مصرف مواد غذایی از مسواک خوداری کنید.
  • سعی کنید آن را بر روی تمامی دندان‌ها بکشید و از تمرکز بر روی یک نقطه جلوگیری کنید.
  • مسواک زدن باید نرم و با ملایمت باشد.
  • بهترین زمان  قبل از خواب و بعد از بیدار شدن است. برای مسواک زدن خود وقت بگذارید حداقل 2 دقیقه زمان برای یک مسواک زدن اصولی زمان لازم است.
  • استفاده از مسواک مناسب هم یکی دیگر از شرایط  است. سعی کنید مسواک نرم و متناسب نه بزرگ و نه کوچک انتخاب کنید.
  • سعی کنید مسواک را در زاویه 45 درجه نگه دارید و به حالت دایره ای مسواک بزنید با این روش به راحتی لثه و دندان های بالای را نیز می توانید مسواک بزنید.
  • نیازی نیست بیشتر از دو بار در روز مسواک بزنید. چرا که ممکن است به مینای دندان آسیب بزند.
  • هر سه یا چهار ماه یکبار حتما مسواک خود را تعویض کنید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

مراحل

  • بعد از آن که مسواک مناسب را انتخاب کردیم خمیر دندان را بر روی مسواک خود قرار می‌دهیم.
  • از سطوح جونده دندان شروع کرده و با حرکات رفت و برگشت بر روی سطوح جونده آن را آغاز می‌کنیم از یک طرف فک پایین شروع کرده و به طرف دیگر رفته و همین کار را برای فک بالا نیز انجام می‌دهیم.
  • در مرحله بعد به سطوح طرفین دندان‌ها می‌رویم. مسواک را با یک زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی دندان بر روی شیار لثه و دندان قرار می‌دهیم سپس کمی فشار داده تا پرزهای مسواک بین لثه و دندان فرو رود.
  • در مرحله بعد سطوح داخلی دندان را تمیز می‌کنیم. از تمیز شدن آخرین دندان‌های آسیای بزرگ اطمینان حاصل کنید
  • در آخر استفاده از فلورایدها و دهانشویه ها نیز بعد از مسواک توصیه می‌شود.

بیشتربخوانید... دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1400
بازدید : 378
نویسنده : mozhgan

در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت بریج و ایمپلنت  دندان  با هم مطالعه ای داشته باشیم.

یکی از رازهای زیبایی چهره ، داشتن لبخندی زیباست و زیبایی لبخند مستلزم داشتن دندان هایی سالم و متناسب است. پس داشتن آگاهی کامل نسبت به دندانپزشکیترمیمی و سلامت دندان ها و نحوه مراقبت از آنها امری انکار ناپذیر است. دو گزینه ایمپلنت و بریج دندان جزو رایج ترین روش هایی است که امروزه مورد توجه عده زیادی قرار گرفته و توسط پزشکان متعدد توصیه می گردد درست یاری کند.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده

بریج دندان 

می توان گفت بریج از جمله رایج ترین روش های قدیمی برای درمان بی دندانی است. مراحل تهیه بریج به این صورت است که :

 1. دندانپزشک با استفاده از یک ماده نرم از فرم فک و دندان های شما قالب گیری میکند.

2. قالب به تکنسین داده می شود تا فک بالا و پایین را به صورت یک نمونه گچی برای بررسی و اندازه گیری دقیق تر آماده سازد.

3. دندان های مجاوری که بریج بر روی آنها سوار خواهد شد به اندازه ای تراش داده خواهند شد که بعد از قرارگیری بریج بر روی آنها دندان ها سایز طبیعی خود را داشته باشند.

4. مجدد قالب گیری پس از تراشیدن دندان های مجاور انجام میگیرد و قالب نهایی برای ساخت دندان به لابراتوار ارسال می گردد.

 5. پس از ساخته شدن بریج آن را بر روی دندان امتحان میکنند اگر اشکال و یا ایرادی نداشته باشد بریج دندان را بر روی دندان های مجاور می چسبانند.

ایمپلنت دندان

یک ایمپلنت در واقع متشکل از سه قسمت اصلی است که شامل : پیچ تیتانیومی ، تاج دندان ، رابط بین پیچ و تاج. در این متد که امروزه طرفداران زیادی داشته و نظر دندانپزشکان زیادی را به خود جلب کرده است دیگر دندان های مجاور دندان خالی آسیب نمی بینند و نیازی به انجام هیچ تغییری بر روی آنها نیست حال که با فرآیند ایمپلنت و بریج آشنا شدیم بهتر می توانیم موارد تفاوت دندان های بریج و ایمپلنت را بیان کنیم.

  • آسیب نرساندن ایمپلنت به سایر دندان ها
  • طول عمر و ماندگاری ایمپلنت
  • استحکام و دوام ایمپلنت
  • مراقبت و بهداشت دندان در ایمپلنت دندان بیشتر است

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1400
بازدید : 398
نویسنده : mozhgan

آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟ بله ارزشش را دارد . ظاهر هر فرد  می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس او در طول روز داشته باشد. با درنظر گرفتن اطلاعات مناسب و کافی  و مقایسه با سایر درمان ها شما می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب یک دندانپزشکیارتودنسی خوب داشته باشید

به چه دلیل ارتودنسی  دیمون  مورد علاقه  و محبوبیت مردم قرار گرفته است؟ 

ارتودنسی دیمون مانند سایر ارتودنسی های سنتی  و در همان مکان بر روی دندان ها نصب می شوند . با این تفاوت که در ارتودنسی دیمون به جای براکت های سفت و قابل تنظیم سنتی از براکت هایی با تنظیم خودکار استفاده می شود . این سیستم باعث می شود که نتایج قوی تری در مدت زمان کوتاه تری بدست بیاید . یکی از دلایل محبوبیت ارتودنسی دیمون در بین مردم هم به همین خاطر است .

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا کامپوزیت

مردم می پرسند آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟

کسانی که از این ارتودنسی استفاده کرده اند بسیار راضی هستند. آنها معتقدند که این ارتودنسی بسیار خوب و  عالی است.

مزیای ارتودنسی دیمون از این قبیل است:

  • راحتی در رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان
  • ظاهر زیبا و دل انگیز
  • آزردگی کمتر برای لب و گونه
  • تنظیم راحت تر
  • قرار ملاقات های کمتر با متخصص ارتودنسی
  • راحتی بیشتر پس از نصب

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت فک بالا

معایب ارتودنسی دیمون

متاسفانه ارتودنسی دیمون نیز خالی از عیب نیست و در روند تکامل دستگاه های ارتودنسی هنوز به انتها نرسیده است .

  • در این ارتودنسی شما می توانید از براکت های بی رنگ و شفاف استفاده کنید اما سیم فلزی آن هنوز قابل مشاهده است ، بنابراین شما نمی توانید آنرا به طور کامل از دیده ها پنهان کنید و این از موارد ضعف ارتودنسی دیمون به شمار می آید
  • ارتودنسی دیمون نیز مانند ارتودنسی سنتی در روز های اول کمی تحریک کننده و آزار دهنده است
  • هزینه این ارتودنسی بیشتر و نزدیک به دو برابر ارتودنسی سنتی است

بیشتربخوانید... دانستنی های دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1400
بازدید : 375
نویسنده : mozhgan

اصطلاح لینگوال یا مخفی در ارتودنسی به سطح داخلی (زبانی یا کامی) دندان اشاره دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی لینگوال مانند بریس‌هایی که در ارتودنسی ثابت استفاده می‌شوند، نیستند، بلکه این بریس‌ها به سطح پشتی دندان‌ها می‌چسبند و در حالت عادی مخفی بوده و در داخل دهان دیده نمی‌شوند. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لینگوال چیست؟

  • مخفی بودن
  • سرعت بالا 
  • راحت بودن 

افراد مناسب برای ارتودنسی مخفی چه کسانی هستند؟

افراد بزرگسال و نیز نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند بدون آنکه کسی با دیدن آنها متوجه بریس‌های ارتودنسی در دهانشان شود، دندان‌های خود را صاف و مرتب کرده و لبخند زیبایی داشته باشند، می‌توانند کاندیداهای خوبی برای ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی مخفی  باشند.

بیشتربخوانید... دستگاه های فانکشنال

بریس‌های لینگوال چگونه نصب می‌شوند؟

برای استفاده از روش ارتودنسی لینگوال ابتدا در یک جلسه مشاوره اولیه، دندانپزشک تصمیم می‌گیرد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. سپس در جلسه بعدی، بریس‌ها بر روی دندان‌های شما چسبانده می‌شود. بریس‌های لینگوال از دو جزء اصلی ساخته شده‌اند که یک قسمت آن شامل قطعات فلزی کوچک (براکت‌ها) است که به دندان‌ها چسبانده می‌شود و جزء دیگر آن، سیم‌هایی است که این براکت‌ها را به هم وصل می‌کند. دندان‌های شما ابتدا به خوبی تمیز می‌شوند و سپس براکت‌های فلزی با استفاده از چسب‌های دندانی مخصوص، به سطح پشتی دندان‌ها چسبانده می‌شود. سپس یک سیم مخفی مخصوص بر اساس وضعیت دندان‌های شما شکل داده شده و بر روی براکت‌ها نصب می‌شود.

بیشتربخوانید... تفاوت ریتینر و اینویزیلاین

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه ارتودنسی لینگوال نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک) بالاتر است. زیرا چسباندن براکت‌ها و نصب لوازم ارتودنسی در دهان بیمار در این روش مشکل‌تر است. هزینه‌های این روش شامل هزینه مراجعات دوره‌ای در مطب دندانپزشک نیز می‌شود. این مراجعات معمولاً برای سفت کردن سیم‌ها و براکت‌ها و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز انجام می‌شود. بریس‌های لینگوال از نظر هزینه با بریس‌های فلزی سنتی قابل مقایسه هستند و بسیاری از بیمه‌های درمانی، قسمتی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند.

بیشتربخوانید... دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com