عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 10 مهر 1400
بازدید : 356
نویسنده : mozhgan

در این مقاله با اهمیت درمان ارتودنسی کودکان آشنا خواهید شد و با ذکر چند نکته به شما خواهیم گفت که بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد

چرا کودکان به ارتودنسی نیاز دارند؟

اغلب کودکان به خاطر ژنتیک، مسائل ارثی یا اکتسابی یا عدم آموزش های لازم ممکن است دندان هایی کج داشته باشند و یا فک هایشان در موقعیت درستی قرار نداشته باشد. این مشکلات باید خیلی زود رفع شوند. اگر چنین نشود روز به روز مشکل بدتر شده و خسارات وارده به دهان و دندان نیز بیشتر میشود. اگر اکنون و در همین سن همه چیز به خوبی و خوشی تمام نشود، فردا هم وقت و هم هزینه زیادی باید برای حل آن ها بپردازید. بنابراین بهترین راه این است که برای حل این مشکلات به نزد بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود مراجعه کنید.( برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.)

گزینه های موجود برای ارتودنسی کودکان

هرچند که ما درمان های مختلفی در حوزه ارتودنسی کودکان داریم، اما برای بیشتر کودکان از ارتودنسی ثابت استفاده میشود. و سیستم رایج نیز معمولا بریس ارتودنسی فلزی خواد بود. ارتودنسی ثابت به سیستم درمانی گفته میشود که ما برای اصلاح عدم هماهنگی دندان ها و فک های کودکان، از دستگاه های ثابتی که به دندان های کودک متصل میشود استفاده میکنیم. سایر روش های درمان ارتودنسی عبارتند از:

 ارتودنسی ثابت به جز سیستم فلزی: لینگوال، دیمون یا خود تنظیم، سیستم سرامیکی و ….

ارتودنسی متحرک: برخی از سیستم های متحرک عبارتند از اینویزیلاین، الاینر، ریتینر یا نگهدارند و …

ارتودنسی نامرئی: شامل دستگاه های ارتودنسی که شفاف یا همرنگ دندان هستند و یا دیده نمیشوند

بیشتربخوانید... غذاهای ارتودنسی

کار هر کس نیست خرمن کوفتن …. 

بدون تعارف دندانپزسکان زیادی هستند که میتوانند کار ارتودنسی ساده را انجام دهند. وقتی میگوییم دندانپزشکان زیادی هستند، یعنی واقعا کسانی که دندانپزشک عمومی هستند هم میتوانند اینکار را انجام دهند. اما نکته مهم انجاست که اگر میشد این رشته و تخصص را بدون دانشگاه آموخت پس چرا یک متخصص باید وقتش را طلف کند و چند سال از زندگی با ارزش خود را در دانشگاه صرف گرفتن تخصص و فوق تخصص ارتودنسی کند؟ خیلی ساده است. آن ها در این چند سال تمام ریزه کاری ها و فوت و فن ارتودنسی دندان مخصوصا ارتودنسی کودکان را می آموزند. یعنی در تمام مدتی که یک دندانپزشک با تجربه در حال یادگیری ارتودنسی است، یک متخصص هم دانش لازم را می آموزد و هم همزمان کار ارتودنسی انجام میدهد. بین این دو تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. و قطعا بهترین متخصص ارتودنسی کودکان نمیتواند یک دندانپزشک عمومی باشد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 10 مهر 1400
بازدید : 341
نویسنده : mozhgan

در این مقاله با اهمیت درمان های ارتودنسی دندان کودکان آشنا خواهید شد و با ذکر چند نکته به شما خواهیم گفت که بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد. اگر به دنبال یکی از این متخصصان هستید، خواندن این مقاله حتما به درد شما خواهد خورد.

چرا کودکان به ارتودنسی نیاز دارند؟

همه ما یک زمان کودک بوده ایم و این دوره را پشت سر گذاشته  ایم. کودکی دوره بسیار مهمی است. هرچه در این دوره سالمتر باشیم و به سلامتی خودمان از همه جهت ارزش و اهمیت دهیم قطعا آینده بهتری هم خواهیم داشت. اغلب کودکان به خاطر ژنتیک، مسائل ارثی یا اکتسابی یا عدم آموزش های لازم ممکن است دندان هایی کج داشته باشند و یا فک هایشان در موقعیت درستی قرار نداشته باشد. این مشکلات باید خیلی زود رفع شوند.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر چهره

در انتخاب یک متخصص ارتودنسی کودکان خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نیازهای خاص برخی از بچه ها

همه کودکان در شرایط طبیعی و ایده آل نیستند. برخی از آن ها نیازهای ویژه دارند. بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید قادر باشد تا به تمام نیازهای ویژه کودکان (معلول، سندرم داون و..) پاسخ دهد.

گزینه های موجود برای ارتودنسی کودکان

هرچند که ما درمان های مختلفی در حوزه ارتودنسی کودکان داریم، اما برای بیشتر کودکان از ارتودنسی ثابت استفاده میشود. و سیستم رایج نیز معمولا بریس ارتودنسی فلزی خواد بود. سایر روش های درمان ارتودنسی عبارتند از: ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی

بیشتربخوانید... برگشت درمان ارتودنسی

محیط و جو آرام

مطب بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید همیشه یک فضای فوق العاده آرام، دوستانه باشد و بیشتر بیماران و مراجعانش نیز کودکان هم سن و سال باشند. اینگونه کودک اعتماد بیشتری به متخصص، مطب و طول درمانش خواهد کرد.

کادر دستیاران و کارکنان مطب

بهترین متخصص ارتودنسی کودکان علاوه بر اینکه باید یک مطب آرام و متناسب با نیاز کودکان داشته باشد، بلکه باید از دستیاران و کارکنان خوبی جهت برخورد با کودکان بهره ببرد.

هزینه ارتودنسی کودکان

به طور کلی هزینه ارتودنسی دندان کودکان کمتر از ارتودنسی بزرگسالان است. هرچه زودتر مشکل بچه ها را تشخیص دهیم  درمان کنیم هزینه ها به همان نسبت کاهش پیدا میکنند.

دسترسی خوب به مطب

 بهترین متخصص ارتودنسی کودکان ، مطبش را در بهترین موقعیت شهر قرار میدهد که دسترسی به آن بهتر و آسانتر باشد. زیرا کودکان کمی کم حوصله هستند و شکیبایی کمتری دارند. والدین باید بتوانند به راحتی و در کمترین زمان کودک را به مطب رسانده و او را به خانه برگردانند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 مهر 1400
بازدید : 366
نویسنده : mozhgan

زیبایی در جوامع انسانی امروز به عنوان شاخصی از سلامت است و سلامت فیزیکی افراد با گذشت زمان تبدیل به موفقیت در زمینه‌های دیگر شده است. همه ما زیبایی را دوست داریم و به روش‌های مختلف این زیبایی را برای خود خلق می‌کنیم. زیبایی دهان و دندان نیز یکی از این موارد است که یکی از روش‌های زیبا کردن دندان‌ها استفاده از ارتودنسی است. بسیاری از افراد بر این باورند که ارتودنسی فقط باعث زیبا شدن و مرتب شدن دندان‌ها می‌شود، که باید گفت این باور اشتباه است. ارتودنسی دندان قسمت‌های پایینی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ارتودنسی بر روی ارتفاع بینی تا چانه، فرم لب، فرم صورت و لبخند فرد تاثیر می‌گذارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان اقساطی

ارتودنسی و زیبایی بینی

 ارتودنسی یک تخصص است که برای حفظ سلامت حفره دهان به کار می‌رود. نقش اصلی ارتودنسی حفظ سلامت قسمت اولیه لوله گوارش یعنی دهان است، می‌باشد. وقتی سلامت حفره دهان و تاثیر ارتودنسی بر بینی تامین شود زیبایی هم ایجاد می شود. با حرک کردن فکین و قرار گرفتن دندان‌ها در محل مناسب زیبایی قسمت تحتانی صورت هم تامین می‌شود. بینی هم بخشی از صورت است بنابراین تغییر در هر تناسب سایر قسمت‌های صورت باعث تغییر بر روی زیبایی بینی نیز می‌شود. بنابراین با انجام عمل با تغییر در فرم لب‌ها و دندان‌های خود باعث تغییر در اندازه‌ها و در نتیجه ظاهر بینی شود.

جراحی بینی و ارتودنسیزیبایی

شاید برای خیل از افراد این سوال پیش بیاید که اول عمل ارتودنسی یا عمل بینی؟ اگر قصد عمل بینی را دارید و به ارتودنسی هم نیاز دارید حتما قبل از عمل بینی ارتودنسی را انجام دهید. در جراحی بینی یکی از مواردی که پزشک شما برای شکل نهایی بینی در نظر می‌گیرد تناسب بین لب‌ها با بینی است. چون ارتودنسی می‌تواند فرم و شکل لب‌ها را تحت تاثیر قرار دهد بهتر است ابتدا درمان ارتودنسی به پایان برسد و بعد عمل بینی انجام شود. بنابراین حتما توصیه می‌شود که قبل از عمل بینی با یک متخصص ارتودنسی مشاوره کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

جراحی ارتوگناتیک و جراحی بینی اگر مجبور به جراحی فک هستید بهتر این است که جراحی‌های مربوط به موقعیت چانه و فک پایین را قبل از جراحی بینی انجام دهید تا اثرات آن مشخص شود. جراحی فک بالا نیز بهتر است یک سال قبل از جراحی بینی صورت بگیرد تا اثرات مربوط به جراحی فک بالا کمتره شده و جراحی بینی نتیجه مطلوب‌تری را به همراه داشته باشد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ( ایمپلنت دندان، پروتز دندان ، بریج دندان ... نیز می توانید به سایت ما مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 مهر 1400
بازدید : 377
نویسنده : mozhgan

روت کانال یا عصب کشی (Root Canal) یک پروسه دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان است که شامل از بین بردن بخش داخلی و نرم دندان یا پالپ (pulp) است. پالپ از اعصاب، بافت همبند و عروق خونی ساخته شده است که به رشد دندان کمک می‌کند. در بیشتر موارد، دندانپزشک عمومی یا متخصص اندودنتیست عصب کشی را تحت بی حسی موضعی انجام خواهند داد. شما در این مقاله با روش‌های انجام روت کانال و همچنین خطرات احتمالی آن بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتربخوانید... لمینت جدید دندان

چه موقع به انجام عصب کشی نیاز پیدا خواهیم کرد؟ 

عصب کشی هنگامی انجام می‌شود که قسمت داخلی یک دندان که به آن پالپ نیز گفته می‌شود آسیب ببیند و یا دچار التهاب و عفونت شود. حتی اگر پالپ یا مغز دندان از بین رفته باشد و یا در اصطلاح مرده باشد، بخش بالایی دندان یا همان تاج () می‌تواند کماکان دست نخورده باقی بماند. از بین بردن پالپ دندان آسیب دیده یا آلوده، بهترین روش برای حفظ ساختار دندان‌ها است.

عصب کشی دندان چگونه انجام می‌شود؟

مرحله 1: بی‌حسی (Anesthetic)

مرحله 2: برداشتن پالپ دندان (Removing the pulp)

مرحله 3: آنتی بیوتیک ها (Antibiotics)

مرحله 4: پر کردن موقتی (Temporary filling)

خطرات احتمالی و عوارض عصب کشی دندان

پروسه روت کانال برای نجات دندان شما انجام می‌شود. با این حال، گاهی اوقات، آسیب وارد شده به مغز دندان بیش از حد عمیق است یا مینای دندان شما برای تحمل  عصب کشی بسیار ضعیف است. این عوامل می تواند منجر به از بین رفتن دندان شود. در نتیجه در اغلب اوقات دندان عصب کشی شده معمولا کشیده میشود. اگر حین عصب کشی دندان برخی ابزار آلوده باشد و یا به واسطه آن ها مواد آلوده وارد دندان شود و یا آنتی بیوتیک ها اثر نکنند احتمال تشکیل آبسه دندان افزایش پیدا خواهد کرد. اگر مشکلی در رابطه با ریشه دندان خود دارید و یا درد شدیدی را از جانب مغز دندان تحمل می‌کنید حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید. متخصصان دندانپزشکی ارتودنسی به جای دندان آسیب دیده از پروتز دندان، بریج دندان و یا ایمپلنت دندان استفاده می‌کنند.

بعد از عصب کشی دندان چه اتفاقی می‌افتد؟

پروسه روت کانال یک روش ترمیمی محسوب می‌شود. اکثر افرادی که تحت این عمل قرار می‌گیرند، می‌توانند تا آخر عمر از نتایج مثبت آن برخوردار شوند. با این وجود، ماندگاری نتایج به میزان مراقبت از دندان های شما بستگی دارد. درست مانند بقیه دندان های زنده و سالم که نیازمند مسواک زدن و رسیدگی بهداشتی هستند، دندان های عصب کشی شده و یا مصنوعی نیز نیازمند محافظت، مسواک زدنم و حتی نخ دندان کشیدن هستند.

بیشتر بخوانید... ژل بلیچینگ

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 مهر 1400
بازدید : 361
نویسنده : mozhgan

ریزش و یا از دست دادن دندان می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی صورت بگیرد. بسته به نوع آن و موقعیت دندانی که می‌افتد، جای خای آن می‌تواند مشکلاتی برای اشخاص ایجاد کند. از دست دادن دندان بنا بر هر دلیلی، می‌تواند به راحتی و توسط متخصصان دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان حل شود. به طور معمول دندانپزشکان از روش هایی مثل ایمپلنت دندان، پروتز دندان و یا بریج دندان برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته استفاده می‌کنند. پل یا بریج دندان نوعی وسیله مصنوعی مشابه دندان است، که به کمک دندان‌های مجاور، در جای خالی دندان از دست رفته قرار داده می‌شود. تا نبود دندان اصلی احساس نشود. بریج‌های دندانی را از مواد مختلفی تهیه می‌کنند. دندان‌سازان در ساخت این ابزار دندانی آزاد هستند. و از مواد مختلفی مثل طلا نیز برای ساخت پل استفاده می‌کنند. اما اگر هدف یکدست کردن رنگ دندان‌ها یا اصلاح طرح لبخند باشد، قطعا از مواد پرسلینی که همرنگ دندان‌ها هستند استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید ... درمان ریشه مجدد

بریج دندان برای چه کسی مناسب است؟

خبر خوب این است که بریج‌ها از مواد مستحکمی ساخته می‌شوند و به سختی آسیب می‌بینند. بنابراین در صورتی که از عمد به آن‌ها ضربه یا آسیب وارد نشود، طول عمر بالایی دارند. خبر بد هم این است که استفاده از پل دندان برای هر کسی مناسب نیست. یعنی هر کسی که جای خالی دندان دارد، واجد شرایط این ابزار مصوعی نیست. یکی از شروط استفاده از بریج دندان ، سلامتی دندان‌های مجاور است. یعنی دندان هایی که قرار است بریج بین آن‌ها قرار بگیرد باید سالم باشند.

آیا نصب بریج پل دندان دردناک است؟

بیشتر پروسه های دندانپزشکی یا دست کم آن هایی که تهاجمی تر هستند، نیازمند بیحسی موضعی هستند. پل زدن روی دندان ها نیز از این قائده مستثنی نیست. یعنی قبل از شروع پل زدن، بخشی از دندان ها و لثه که قرار است روی آن ها کار شود، بی حس میشود.

بیشتربخوانید... لمینت دندان جلو

چقدر طول میکشد تا بعد از پل زدن بهبود پیدا کنیم؟

مانند بسیاری از پروسه‌های دندانپزشکی، با وجود اینکه بریج دندان ممکن است طولانی باشد، اما دوره ریکاوری بسیار کوتاهی دارد. بعد از اینکه جای خالی دندان شما پر شد مثل سابق میتوانید بخورید و بیاشامید و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. البته شاید تا چند روز بریج زدن احساس خوبی نداشته باشید. اما خیلی زود به دندان جدید خود عادت خواهید کرد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد

مطالعه بیشتر... رژیم لاغری و تناسب اندام



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 مهر 1400
بازدید : 374
نویسنده : mozhgan

بلاخره پس از مدت ها شما قرار است بریس های خود را بردارید. بیشتر افراد برای چنین روزی لحظه شماری می‌کنند. و منتظرند هرچه زودتر خودشان را بدون بریس ببینند. اگر شما نیز به زودی بریس خود را برمی‌دارید احتمالا منتظر هستید که مستقیما در آینه نگاه کنید تا دندان های صاف و یکدست خود را ببینید و کلی ذوق کنید. خبر خوب این بود که بلاخره قرار است دندان های صاف خود را بدون هیچ سیم و یا ابزار دیگری ببینید. اما خبر بدی هم برای شما داریم. خبر بد این است که پس از برداشتن بریس‌ها، رنگ دندان های شما کمی قرار است شما را آزار دهد. زیرا بخش هایی از دندان که براکت به آن متصل بوده است می‌تواند رنگی متفاوت تر از بخش های دیگر  دندان داشته باشد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان جلو

چرا دندان ها با وجود بریس و براکت زرد می‌شوند؟

زرد شدن دندان ها پس از برداشتن بریس، یکی از نگرانی های شایع در بین نوجوانان و بزرگسالانی است که از درمان ارتودنسی با این ابزار استفاده کرده اند. اگر می‌خواهید در دوره پس از درمان و صاف شدن دندان ها، شاهد سفید آن‌ها باشید، باید ابتدا علل زرد شدنشان را یافته و درک کنید. و لازم است بدانید که خود بریس و اجزای آن مستقیماً باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان های شما نمی‌شود.

بیشتربخوانید... ونیر دندان

سفید کردن دندان قبل از بریس

برخی از افرد پیش از نصب بریس اقدام به وایتنینگ دندان میکنند. اما  همیشه توصیه می شود که پس از برداشتن بریس ها، به سفید کردن دندان ها توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان اقدام کنید.( برای اشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت ما مراجعه کنید.).

سفید کردن دندان ها بعد از بریس

زرد بودن دندان ها حتی پس از صاف شدن آن ها و پس از برداشتن براکت ها باعث می‌شود که اشخاص نسبت به لبخند خود حس ناخوشایندی داشته باشند. شما ماه‌ها است که صبر کرده اید و حالات مختلفی را تحمل کرده اید تا دندان هایتان صاف شود. با زرد بودن کنونی دندان خود چه می‌کنید؟ چگونه لبخندی جذاب و درخشان داشته باشیم؟ اینجاست که سفید کردن دندان‌های یا وایتنینگ حرفه ای آن ها، برای کمک به حذف لکه های دندان و درخشان کردن آن ها به یاری شما می‌آید. با جابجایی دندان‌های شما و قرار گرفتن در وضعیت و موقعیت جدید، بخشی از دندان ها همواره دارای رنگی متفاوت تر خواهد بود. بنابراین برای درخشان شدن لبخند و سفید شدن دندان باید حتما وایتنینگ را انجام داد.

بیشتربخوانید…  دندانپزشکی ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 مهر 1400
بازدید : 393
نویسنده : mozhgan

در این مقاله با اهمیت ارتودنسی کودکان آشنا خواهید شد و با ذکر چند نکته به شما خواهیم گفت که بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فوری

چرا کودکان به ارتودنسی نیاز دارند؟

اغلب کودکان به خاطر ژنتیک، مسائل ارثی یا اکتسابی یا عدم آموزش های لازم ممکن است دندان هایی کج داشته باشند و یا فک هایشان در موقعیت درستی قرار نداشته باشد. این مشکلات باید خیلی زود رفع شوند. اگر چنین نشود روز به روز مشکل بدتر شده و خسارات وارده به دهان و دندان نیز بیشتر میشود. اگر اکنون و در همین سن همه چیز به خوبی و خوشی تمام نشود، فردا هم وقت و هم هزینه زیادی باید برای حل آن ها بپردازید. بنابراین بهترین راه این است که برای حل این مشکلات به نزد بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود مراجعه کنید.( برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.) گزینه های موجود برای ارتودنسی کودکان هرچند که ما درمان های مختلفی در حوزه ارتودنسی زیبایی کودکان داریم، اما برای بیشتر کودکان از ارتودنسی ثابت استفاده میشود. و سیستم رایج نیز معمولا بریس ارتودنسی فلزی خواد بود. ارتودنسی ثابت به سیستم درمانی گفته میشود که ما برای اصلاح عدم هماهنگی دندان ها و فک های کودکان، از دستگاه های ثابتی که به دندان های کودک متصل میشود استفاده میکنیم. سایر روش های درمان ارتودنسی عبارتند از: ارتودنسی ثابت به جز سیستم فلزی: لینگوال، دیمون یا خود تنظیم، سیستم سرامیکی و …. ارتودنسی متحرک: برخی از سیستم های متحرک عبارتند از اینویزیلاین، الاینر، ریتینر یا نگهدارند و … ارتودنسی نامرئی: شامل دستگاه های ارتودنسی که شفاف یا همرنگ دندان هستند و یا دیده نمیشوند.

کار هر کس نیست خرمن کوفتن ….

بدون تعارف دندانپزسکان زیادی هستند که میتوانند کار ارتودنسی را انجام دهند. وقتی میگوییم دندانپزشکان زیادی هستند، یعنی واقعا کسانی که دندانپزشک عمومی هستند هم میتوانند اینکار را انجام دهند. اما نکته مهم انجاست که اگر میشد این رشته و تخصص را بدون دانشگاه آموخت پس چرا یک متخصص باید وقتش را طلف کند و چند سال از زندگی با ارزش خود را در دانشگاه صرف گرفتن تخصص و فوق تخصص ارتودنسی کند؟ خیلی ساده است. آن ها در این چند سال تمام ریزه کاری ها و فوت و فن ارتودنسی دندان مخصوصا ارتودنسی کودکان را می آموزند. یعنی در تمام مدتی که یک دندانپزشک با تجربه در حال یادگیری ارتودنسی است، یک متخصص هم دانش لازم را می آموزد و هم همزمان کار ارتودنسی انجام میدهد. بین این دو تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. و قطعا بهترین متخصص ارتودنسی کودکان نمیتواند یک دندانپزشک عمومی باشد. 

بیشتربخوانید... دندانپزشکی ترمیم و زیبایی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 مهر 1400
بازدید : 366
نویسنده : mozhgan

در هنگام استفاده از بریس‌های ارتودنسی دندان، بدون تردید ممکن است مشکلات متعدد و عوارض ارتودنسی برای بیمار ایجاد شود. بطور معمول افراد در بین جلسات ملاقات خود با متخصص ارتودنسی با مشکلات محدود همچون ایجاد زخم در بافت دهان، شل شدن بریس‌ها، ورم و موارد مانند آن مواجه می‌شوند. خوشبختانه، اکثر این مضرات ارتودنسی دندان را می‌توان به صورت موقت تا زمان ملاقات با بهترین متخصص ارتودنسی کنترل کرده یا حتی در برخی موارد بطور کامل بر طرف نمود.

رایجترین مشکلاتی که در حین درمان ارتودنسی برای بریس ها رخ می دهد

  • شل شدن یا تغییر شکل سیم‌های ارتودنسی
  • شل شدن براکت یا بند
  • شل شدن جدا کننده‌ها

مشکلاتی که در هنگام استفاده از بریس‌ها برای دهان و دندان رخ می‌دهد

ناراحتی

سطح ناراحتی تجربه شده توسط هر بیمار از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولاً دندان‌های بیمار در نتیجه این درمان ممکن است کمی احساس درد داشته یا کمی شل شوند. به این ترتیب حساسیت دندان‌ها به فشار وارد شده به آنها در نتیجه جویدن غذا افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتربخوانید... تاریخچه ارتودنسی دندان

بهداشت دهان، بیماری لثه و پوسیدگی یا لک شدن دندان‌ها

بسیاری افراد به اشتباه اعتقاد دارند بریس‌های ارتودنسی (ارتودنسی متحرک) باعث ورم کردن لثه‌ها و ایجاد لک یا ظاهر نامناسب برای دندان‌ها می‌شود یا استفاده از بریس می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند. به هر حال این تفکر صحیح نیست.

تحلیل ریشه دندان

 تحلیل ریشه دندان شرایطی است که در آن ریشه‌های دندان کوتاه می‌شوند. این شرایط ممکن است در صورت استفاده یا عدم استفاده از لوازم ارتودنسی برای فرد ایجاد شود و به این ترتیب پیش‌بینی ایجاد این شرایط برای فرد بسیار دشوار است.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر چهره

صدا دادن یا درد در مفصل فک

 گاهی اوقات درمان ارتودنسی ارزان ممکن است برای فرد مشکلات خاص در محل مفصل گیجگاهی (TMJ) و عضلات صورت به همراه داشته باشد و این شرایط می‌تواند درد مفصل، محدودیت حرکتی، درد عضلات و صدا دادن مفصل را ایجاد نماید.

بازگشت دندان به حالت اول

بازگشت دندان به حالت اول نشان دهنده شرایطی است که در آن دندان‌ها تمایل به بازگشت به موقعیت اولیه، پس از تکمیل درمان ارتودنسی دارند. به هر حال متخصص ارتودنسی سعی می‌کند از مناسب‌ترین تکنیک‌های درمانی برای حداقل کردن احتمال ایجاد این شرایط استفاده کند.

زخم و ناراحتی محدود در دهان

در صورت مواجه شدن با زخم و ناراحتی محدود در دهان می‌توانید از داروهای موجود در داروخانه‌ها بدون نیاز به نسخه پزشک برای کنترل شرایط ایجاد شده استفاده کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 مهر 1400
بازدید : 369
نویسنده : mozhgan

نقش نیش دندان

یک فرد معمولا دارای چهار نیش دندان است که در ادامه کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج به آن پرداخته است. دو بالایی (شناخته شده به عنوان نیش دندان ماگزیلاری) و دو پایین (به نام نیش دندان  فک پایین). Cuspids برای غذا خوردن و پاره شدن استفاده می شود و  بزرگتر و قوی تر از سایر دندانی فک است که برای پاره کردن مواد غذایی استفاده میشود. معمولا دندان های نیش آخرین دندان های جلو هستند که اغلب بین سن 11 تا 13 سالگی بروز می کنند. طول آنها با ریشه های تک محور متصل به مرز ناهنجاری می باشد. هر گونه ناهنجاری یا ناهماهنگی می تواند در خوردن و صحبت کردن دخالت کند. دو مشکل رایج ارتودنسی دندان مرتبط با دندان های نیش وجود دارد:

ضربه محکم و ناگهانی

دندان های ماگزیلاری دومین و رایج ترین دندان ها در کنار دندان های عقل هستند که به آنها آسیب می رساند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، دندان می تواند در مقابل دندان های دیگر  یا پشت دندان های دیگر در  موقعیت پالاتال شروع به درد کند. درمان ممکن است شامل استفاده از پرانتز برای باز کردن فضاهای و اجازه می دهد تا درمان مناسب.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اقساطی

رکود لثه

ریزش لثه، که به طور معمول به عنوان رطوبت شناخته می شود، می تواند در اطراف هر دندان اتفاق بیافتد اما معمولا بر روی کاسپید های ماگزیلاری و دندان های مندیبول تاثیر می گذارد. این وضعیت معمولا با مسواک زدن، سیگار کشیدن، ضعف دندانپزشکی کودکان و بیماری پریودنتال ارتباط دارد. این وضعیت ممکن است به واسطه ی دندان نیش ایجاد شود که ناچیز است. اگر دندان ها کشیده شوند، لثه ها را می توان در جهت مخالف کشف کرد، باعث کاهش ریزش بافت و افزایش آسیب پذیری به آسیب دیدگی می شود. علاوه بر این، ناپیوستگیcuspids می تواند مسواک زدن سخت و منجر به ایجاد تارتار و توسعه بیماری لثه. برای جبران آسیب، جراحان ارتودنسی ممکن است به پیوند بافت نرم که در آن بافت از قسمت دیگری از دهان شما و یا اهدا کننده گرفته شده و به محل در منطقه از از دست دادن بافت برداشته شود. در موارد بیماری پیشرفته، به منظور حذف بافتی بیمار، یک روش به نام کاهش جیوه جیبی مورد استفاده قرار می گیرد و برای رفع بیشتر زخم ها، مسواک زدن و نخ ریسی آسان تر می شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی کاموفلاژ

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1400
بازدید : 355
نویسنده : mozhgan

مشکلات و دردسرهای یک دندان کج شده

  • بدفرم شدن سایر دندان ها
  • مشکل در حرف زدن یا ادای برخی حروف و کلمات
  • مشکل در جویدن
  • آسیب زدن به لثه، لب ها و لپ ها از داخل
  • تهدید بهداشت دهان و دندان
  • دشواری در نخ دندان کشیدن یا مسواک زدن
  • تسریع رشد پلاک در دندان ها

یک دندان کج چگونه صاف میشود آیا ما ارتودنسی تک دندان داریم؟

در حقیقت صاف کردن و ارتودنسی کامل یک دندان کج شده از آنچه فکر می کنید رایج تر است و ما سالانه مراجعان زیادی داریم که تنها میخواهند یک دندان خود را ارتودنسی کنند.

ارتودنسی یک دندان کج با دستگاه ثابت امکانپذیر است؟

از آنجایی که موثرترین  و بهترین روش ارتودنس به نوعی ارتودنسی ثابت با بریس است، احتمالا متخصص ارتودنسی برای درمان و اصطلاح یک دندان کج از این روش استفاده کند. این بریس ها میتوانند از جنس فلز باشند یا از جنس سرامیک که به آن ها ارتودنسی سرامیکی هم گفته میشود. بریس ارتودنسی به دندان کج فشار وارد میکنند و آن را وادار میکنند که به مرور زمان صاف شود.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

صاف کردن دندان بدون بریس ارتودنسی

اگر دوست ندارید ارتودنسی تک دندان خود را با بریس ارتودنسی انجام دهید نگران نباشید. زیرا روش های جایگزین دیگری برای صاف کردن دندان کج شما وجود دارد. در ادامه با این روش ها آشنا خواهید شد

ارتودنسی یک دندان با کمک نگهدارنده ها یا ریتینرها

ما دو نوع نگهدارنده ارتودنسی ثابت و متحرک داریم. که نمونه های غیرثابت آن جزء ارتودنسی متحرک هستند. نگهدارنده ثابت را وقتی به دهان و دندان متصل کردند تا پایان درمان و روند اطلاح خارج نمیکنند. اما نگهدارنده متحرک فرق میکند و شما میتوانید هنگام خوردن یا آشامیدن یا مواقع ضروری آن ها را خارج کنید.

وسیع کننده های کام

متخصص ارتودنسی می تواند برای بزرگتر کردن قوس دندانهای فوقانی در فک بالا، از وسیع کننده های کام یا بزرگ کننده کام استفاده کند. این کار باعث می شود تا دندان ها به موقعیت طبیعی خود تغییر پیدا کنند.

ارتودنسی تک دندان با اینویزیلاین

اینویزیلاین ها نیز در دسته ارتودنسی نامرئی قرار دارند. این دستگاه های ارتودنسی در واقع همان قالب های شفاف ارتودنسی هستند که روی دندان های فک بالا و پایین قرار میگیرند. اینویزیلاین ها بهترین درمان برای ارتودنسی تک دندان هستند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1400
بازدید : 357
نویسنده : mozhgan

طرح لبخند یک نوع درمان بسیار مهم در حوزه دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می‌باشد که برای ایجاد یک مدل لبخند زیبا و مطابق با سلیقه شخصی فرد و حالت چهره فرد اعمال می‌شود.

روش‌های طبیعی اصلاح طرح لبخند

مسواک زدن دو بار در روز

بهداشت دهان و دندان برای داشتن دهان و لبخندی سالم ضروری است. اکثر ما کمتر از یک دقیقه را صرف مسواک زدن می‌کنیم. این در حالی است که در هر بار مسواک زدن حداقل دو دقیقه زمان لازم است تا دندان‌ها به خوبی تمیز شوند. دندان‌ها باید حداقل دو بار در روز مسواک زده شوند و کمتر از دو بار در روز مسواک زدن ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد.

مراجعه به دندانپزشکی

همه ما دوست داریم دندان‌هایی سالم و لبخندی زیبا داشته باشیم. بنابراین با انجام کارهای مختلف برای دستیابی به این امر تلاش می‌کنیم. مراجعه منظم به دندانپزشکی یا کلینیک دندانپزشکی تاج یکی از مهمترین مسائلی است که در خصوص حفظ بهداشت دهان و دندان و نهایتا طرح لبخند باید مد نظر قرار بگیرد.

ترک سیگار

همه ما از مضرات سیگار در بروز مشکلات ریوی، تنفسی، معده‌ای و انواع سرطان‌ها آگاه هستیم. سیگار علاوه بر مضراتی که گفته شد آثار مخربی را هم بر روی سلامت دهان و دندان دارد. سموم موجود در دود سیگار باعث بد رنگ شدن دندان‌ها، بیماری‌های لثه، لقی دندان‌ها و در موارد حاد به سرطان دهان منجر می‌شود.

بیشتربخوانید... فواید لمنیت دندان

کاهش مصرف مواد غذایی که موجب لک دار شدن دندان‌ها می‌شوند

اگر از لبخند زدن با دندان‌های لک دار خجالت می‌کشید باید بدانید دلایل متعددی باعث این لک‌ها و زردی روی دندان‌ها می‌شوند.  یک از این دلایل مصرف بعضی از مواد غذایی مانند چای، قهوه، نوشابه، شراب، زردچوبه، انواع توت و سس گوجه فرنگی می‌تواند به مرور زمان باعث لک و زردی روی دندان‌ها می‌شوند.

احتیاط در جویدن

گاز زدن و جویدن چیزهای سفت مانند استخوان، آبنبات و یخ ممکن است فشار زیادی را بر روی دندان‌ها  ایجاد ‌کند و این موجب ضرر رساندن به دندان‌ها می‌شود.

کاهش مصرف مواد غذایی

 اسیدی مطمعنا همه ما از تاثیر رژیم غذایی سالم بر روی سلامت و زیبایی دندان‌های خود مطلع هستیم. اسید موجود در مرکبات، نوشابه، نوشیدنی های گازدار، انرژی زا و آبمیوه ها می‌تواند به مرور زمان مینای دندان را تخریب کند.

منبع: مجله تخصصی ارتودسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1400
بازدید : 362
نویسنده : mozhgan

در بعضی از افراد به دلایل مختلف مانند ضربه به دندان یا شکستگی دندان، دندان دچار تغییر رنگ می‌شود، روش‌های مختلفی در دندانپزشکیترمیم و زیبایی دندان، برای اصلاح رنگ بد دندان‌ها وجود دارد. یکی از این روش‌ها ونیر کامپوزیت است. ونیر کامپوزیت‌ها را با نام‌های (ونیر یک جلسه‌ای)، (کامپونیر)، (ونیرهای رزین کامپوزیتی) و یا (باندینگ کامپوزیت) نیز می‌شناسند.  ونیر کامپوزیت یک روش زیبایی و ترمیمی محسوب می‌شود که در این روش لایه‌ای محافظ همرنگ دندان بر روی مینای دندان قرار می‌گیرد و این لایه توسط اشعه روی دندان چسبانده می‌شود

رزین کامپوزیت چیست؟

رزین کامپوزیت ماده‌ای است که در دندانپزشکی کاربرد فراون دارد. این ماده خمیری شکل بوده و هنگامی که شکل دلخواه را به خود بگیرد با اشعه مخصوص سفت شده و صیقل داده می‌شود. مواد کامپوزیتی برای طبیعی‌تر شدن و شفاف‌تر شدن نتیجه کار روز به روز توسعه پیدا کرده و پیشرفته‌تر می‌شوند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

روش کار و جایگذاری ونیر کامپوزیت

دندانپزشک متخصص ابتدا سطح دندان‌ها را تمیز می‌کند. سپس به کمک  جرم گیری دندان سطحی تمیز را برای کار گذاشتن ونیر ایجاد می‌کند. دندانپزشک در مرحله بعد دندان‌ها را از بزاق یا رطوبت پاک، خشک و تمیز می‌کند و همچنین کمک مواد اسیدی متخلخل شده، تا چسبیدن ونیر کامپوزیت به سطح دندان راحت‌تر صورت گیرد. در مرحله آخر چسب مخصوص را برای چسباندن ونیر بر سطح دندان استفاده می‌کنند.

مزایای ونیر کامپوزیت

ونیر دندان دارای مزایای متعددی بوده که یکی از این مزایا ساخته شدن سریع آنها در طی یک جلسه است. در این روش برای ساخت ونیر کامپوزیت نیازی به لابراتوار نبوده بلکه روی همان دندان شکل می‌گیرند و توسط دندانپزشک بر روی دندان قرار گرفته و با اشعه محکم می‌شوند. یکی دیگر از مزایای ونیر کامپوزیت هزینه کمتر و مقرون به صرفه بودن این روش است. هزینه ونیر کامپوزیت نسبت به سایر خدمات مانند ارتودنسی دندان ) ارتودنسی ثابت و ارتودنسی نامرئی) و لمینت دندان کمتر بوده و از آنجایی که بیمه اینگونه هزینه‌ها را قبول نمی‌کند و خود شخص باید بپردازد بنابراین این روش بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

معایب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت‌ها نسبت به لمینت از دوام کمتری برخوردار بوده و اغلب در برابر آسیب دیدن باید تعویض شوند. در بیشتر موارد ونیر کامپوزیت‌ها بیشتر از دو سال دوام نمی‌آورند. از دیگر معایب ونیر کامپوزیت‌ها این است که به مرور زمان تغییر رنگ داده و مستعد لک شدن هستند و این عامل خود باعث شکستگی و افتادن ونیرها نیز می‌تواند باشد. همچنین ونیر کامپوزیت‌ها در مقایسه با دیگر ونیرها و روش‌های زیبایی و ترمیمی از ظاهر طبیعی کمتری برخوردار هستند.

سایر مقالات... روش های لاغری



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1400
بازدید : 366
نویسنده : mozhgan

دندانپزشکان درمان های فلوراید حرفه ای را در قالب شستشوی بسیار فشرده انجام می دهند. برای این کار آنها از مواد زیر استفاده می کنند. این مواد عبارتند از:

  • کف
  • ژل
  • لاک الکل

درمان ممکن است با سواب ، قلم مو ، سینی یا استفاده از دهانشویه ها باشد. این درمان هایی که با فلوراید صورت می گیرد فلوراید بسیار بیشتری نسبت به خمیر دندان شما دارند.

بیشتربخوانید... آبسه دندان

چقدر ما به درمان با فلوراید نیاز داریم؟ 

درمان حرفه ای با فلوراید را دندانپزشک ترمیم و زیبایی دندان شما ممکن است هر 3 ، 6 یا 12 ماه یکبار بسته به نیاز شما برایتان تجویز کند. اگر شما در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان بیشتری باشید ممکن است او شستشوی با فلوراید یا ژل را برای استفاده به طور منظم در خانه تجویز کند. کمبود فلوراید می تواند خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهد

پوسیدگی دندان در اثر موارد زیر بوجود می آید:

  • مصرف بیش از حد مواد مخدر یا الکل
  • اختلال خوردن
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • کمبود مراقبت های تخصصی دندانپزشکی
  • رژیم غذایی نامناسب
  • خشکی دهان یا کاهش بزاق
  • مینای ضعیف

مزایای درمان با فلوراید چیست؟

فلوراید به وسیله بازسازی مواد معدنی که در سطوح دندان ها وجود دارند ، مینای دندان را قوی می کند. به این ترتیب باکتری ها نمی توانند به درون دندان نفوذ کرده و آنرا آلوده کنند. فلوراید همچنین می تواند رشد باکتری های مضر دهان را مهار کرده و از ایجاد پوسیدگی های دندان جلوگیری کند.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان با کامپوزیت

دریافت فلوراید قبل از درمان ارتودنسی

درمان با فلوراید قبل از نصب بریس های ارتودنسی بر روی دندان های شما بسیار مفید است. از متخصص ارتودنسی خود در این باره راهنمایی بگیرید.(برای اشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به کلینیک دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.) دریافت فلوراید قبل از شروع درمان ارتودنسی باعث می شود که دندان های شما مقاوم تر شده و درمان شما با موفقیت بیشتری به پایان برسد.

آیا فلوراید دارای عوارض جانبی است؟

بله ، فلوراید نیز مانند هر داروی دیگری اگر بیشتر از حد مجاز مصرف شود ، عوارض منفی ایجاد می کند. در افرادی که دوز بالای فلوراید را دریافت کرده اند مسمومیت دیده شده است. این مورد اگرچه نادر است اما به هر حال وجود داشته است. امروزه بسیاری از خمیر دندان های کودکان را بدون فلوراید تولید می کنند. این اقدام به دلیل این است که دیده شده که برخی از کودکان خمیر دندان خود را قورت می دهند.

بیشتربخوانید... مجله تخصصی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1400
بازدید : 384
نویسنده : mozhgan

اگر قصد انجام درمان ارتودنسی دندان دارید، می‌توانید بهترین مراقبت‌ها و بریس‌ها را از کلینیک تخصصی بهترین متخصص ارتودنسی دریافت کنید.

ارتودنسی

بعدها سیم‌ها شروع به حرکت دادن دندان‌ها میکنن، بیمار کمی احساس درد ناراحتی خواهد کرد. طول مدت این ناراحتی برای هر بیمار متفاوت بوده، اما در کل دو تا سه روز طول می‌کشد. یک مسکن، مانند آنچه برای سر درد استفاده می‌کنید، می‌تواند این ناراحتی را رفع کند. احساس شل بودن دندان‌ها در زمانی که در حال جابجا شدن هستند طبیعی است. آن‌ها کمی بعد از قرار گرفتن در وضعیت جدیدشان محکم می‌شوند. همچنین، در ابتدا وجود براکت‌ها و مالیده شدن آن‌ها به داخل لب‌ها و گونه‌ها حس عجیبی به شما می‌دهند، که البته بعد از نصب بریس، ما به شما یک واکس داده و نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان با قرار دادن آن‌ها در دهان از مالیده شدن براکت‌ها به دندان‌ها جلوگیری کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان و حاملگی

تغذیه در حین ارتودنسی

در مدتی که تحت درمان ارتودنسی (همچون ارتودنسی نامرئی) قرار دارید، باید غذاها و نوشیدنی‌های سالم مصرف کرده و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و عوارض ارتودنسی ارزان از خوردن غذاهای قندی و نوشابه‌های گازدار خودداری کنید. برای جلوگیری از شکستگی بریس‌ها می‌بایست غذاهای نرم مصرف کنید.

بهداشت دهان

رعایت بهداشت دهان و دندان با روزی سه بار مسواک زدن با یک خمیردندان دارای فلوراید، استفاده از یک دهان‌شویه فلورایدی و کشیدن نخ دندان با استفاده از برس‌های بین دندانی مخصوص در طول درمان ارتودنسی ثابت الزامی است. در صورت عدم رعایت این موضوع دندان‌ها دچار آسیب‌های سطحی، لک و پوسیدگی می‌شوند.

بیشتربخوانید... موم ارتودنسی

 مراقبت از بریس‌ها

مراقبت از بریس ها بسیار مهم است و نیروهایی که به طور مداوم در هنگام جویدن به بریس‌ها وارد می‌شوند می‌توانند اتصال بریس‌ها به دندان‌ها، که با چسب ایجاد شده را بشکنند. هر چه تعداد دفعات این شکستگی‌ها بیشتر باشد، درمان طولانی‌تر خواهد شد.

خراب شدن بریس ها

گاهی اوقات تکه‌ای از سیم یا یکی از نوارهای فلزی بریس آزاد یا خم شده و باعث ناراحتی بیمار شود. اگر آزاد شدن سیم دلیل ناراحتی باشد، می‌توان با استفاده از پشت یک قاشق یا پاک کن ته یک مداد سیم آزاد شده را زیر سیم قوس‌دار قرار داد.

نگه‌دارنده‌ها

گاهی اوقات بعد از درمان به بیماران توصیه می‌شود که نتیجه درمان را تثبیت کنند. برای این کار از وسایلی به نام نگه‌دارنده‌ها استفاده می‌شود. استفاده از نگه‌دارنده‌ها بسیار شایع بوده و اکثر افراد بعد از برداشتن بریس‌ها می‌بایست دست کم به مدت کوتاهی از آن‌ها استفاده کنند.

منبع: مجله ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1400
بازدید : 380
نویسنده : mozhgan

با مرور کردن چند نکته زیر میتوانید خود را بهتر برای این درمان و سفری هیجان انگیز برای صاف کردن دندانهایتان آماده کنید.

بیشتربخوانید... بریس ارتودنسی

تحقیق و پرس و جو کنید

 اولین اقدام شما قبل از اینکه بخواهید ارتودنسی کنید، پرس و جو و تحقیق درباره تمام روش های این درمان باشد. برای اینکار میتوانید از سایت های مختلف، کسانی که تجربه این درمان را دارند و یا متخصصان استفاده کنید.( برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.)

به فراز و نشیب های پروسه فکر کنید (معایب و مزایا)

داشتن بریس و سایر دستگاه های ارتودنسی برای یک مدت زمان طولانی میتواند کمی ناراحت کننده باشد اما در عوض مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. در مجموع به تمام مزایا و معایب این درمان فکر کنید و آنگاه به متخصص مراجعه کنید.

سبک ارتودنسی خود را انتخاب کنید

درباره نوع دستگاه های ارتودنسی که میتوانید استفاده کنید تصمیم بگیرید. برای اینکار از متخصص خود کمک بگیرید.

از لحاظ روحی و روانی خود را برای ناراحتی های جزئی ارتودنسی آماده کنید

روند واقعی ارتودنسی و نصب براکت ها چندان طول نخواهد کشید، اما حین اتصال آن ها ممکن است کمی درد و ناراحتی تجربه کنید. خود را برای این درد جزئی و اندک اماده کنید.

به فکر تهیه غذاهای مخصوص درمان ارتودنسی باشید

در تمام طول مدتی که شما تحت درمان هستید و دستگاه هایی به دندان دارید نمیتوانید هر چیزی بخورید. با جستجو در اینترنت و یا پرس و جو از کسانی که تجربه ارتودنسی داشته اند از نوع غذاهایی که باید بخورید و انواعی که نمیتوانید بخورید اطلاعات به دست بیاورید.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

البته برخی از مهمترین غذاهایی که میتوانید در این مدت بخورید عبارتند از:

  • غذاهای نرم
  • سوپ ها
  • مواد تشکیل دهنده اسموتی
  • پوره سیب زمینی
  • ماست
  • بستنی
  • و …

قبل از ارتودنسی دلی از عزا در بیاورید

قبل از اینکه بریس های ارتودنسی شما نصب شوند غذاهایی بخورید که حین درمان نمیتوانید بخورید. غذاهای چسبنده، سفت و سخت، ترد و خلاصه هرچیزی که نیازمند جویدن زیاد است را بخورید. زیرا از اتصال بریس ها شما نمیتوانید از آن ها بخورید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1400
بازدید : 341
نویسنده : mozhgan

علت کج شدن دندان ها غالبا ژنتیک است. اکثر ما، همانند انتخاب رنگ چشم یا رنگ مو، هیچ کنترلی بر چگونگی درآمدن دندان هایمان نداریم. صفاتی که می توانند منجر به شلوغی دندان ها و عقب یا جلو بودن فک ها شوند، اغلب از والدین به ارث می رسند. در برخی موارد، علت کج شدن دندان ها کوچکی دهان است. اگر دهانتان بسیار کوچک باشد، احتمال شلوغی دندان ها افزایش یافته و باعث تغییر مکان دندان از جایگاه صحیحش می شود. جلو یا عقب بودن فک ها نیز می تواند موجب مشکلات بایت شود.

عادات غلط 

تاثیر برخی عادات غلط که در کودکی شکل گرفته اند، می توانند سال ها بعد نمود پیدا کنند. با اینکه این عادات تسکین دهنده مانند مکیدن انگشت شست یا دیگر انگشتان، استفاده از پستانک تا دوران نوپایی خطرناک به نظر نمی رسند، اما می توانند در آینده موجب کج در آمدن دندان ها و نهایتا ارتودنسی دندان شوند. البته فواید ارتودنسی در کودکان را نباید نادیده گرفت چرا که با آغاز درمان در سنین پایین می توان در وقت و هزینه بیمار صرفه جویی کرد.

بالا رفتن سن

زمان هم می تواند تاثیر خود را بر دندان ها بگذارد. متاسفانه با بالا رفتن سن دندان ها تمایل بیشتری به حرکت به سمت جلو، کج شدن و شلوغی پیدا می کنند. بر خلاف تصور عامه، دندان های عقل هیچ تقصیری ندارند و عامل اصلی آن از دست رفتن استحکام و تغییر شکل استخوان فک به مرور زمان می باشد که دندان ها را ترغیب می کند که به جلو حرکت کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشرفته

از دست دادن دندان

از دست دادن دندان های شیری یا اصلی پیش از موعد، می تواند بر جایگاه دندان های باقی مانده تاثیر گذاشته و موجب حرکت آنها به سمت جای خالی آن دندان ها شوند. در برخی موارد، ممکن است دندان های شیری با دندان های اصلی بزرگتری جایگزین شوند که دندان های دیگر را بپوشانند و موجب شلوغی دندان ها شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کودکان

ترمیم های دندانی

 ترمیم های نادرست دندان ها مانند روکش ها یا بریج دندان می توانند به دندان فشار وارد کنند و موجب حرکت آنها شوند. همچنین آنها ممکن است بر شکل بایت و نحوه روی هم قرار گرفتن دندان ها نیز اثر بگذارد. در صورتی که پس از ترمیم دندان ها، دچار هر گونه مشکلی شدید، سریعا با متخصص ترمیم و زیبایی خود تماس بگیرید.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 3 مهر 1400
بازدید : 345
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان یکی از مهارت های مربوط به رشته دندانپزشکی است و یکی از چندین رشته های تخصصی در دندانپزشکی است و زمان انجام ارتودنسی به تشخیص متخصص ارتودنسی بستگی دارد.

انواع ارتودنسی دندان

پیشگیری

پیشگیری غالباً ” گام اول” درمان نامیده می‌شود، چون معمولاً پس از آن مرحله دوم درمان در سنین بالاتر شروع می‌شود.

فناوری ارتودنسی ثابت

یکی از مهارت های دندانپزشکی است که تمرکز آن بر مدلسازی و نصب لوازم برای درمان ناهنجاری‌های دندانی می‌باشد. ناهنجاری‌های دندانی ممکن است در نتیجه نامنظم بودن دندان‌ها، وضعیت نامتناسب فک‌های بالا و پایین نسبت به هم و یا هر دو این موارد باشد. در حال حاضر، بریس‌ها و اجزای ارتودنسی ثابت به عنوان پُرکاربردترین و فعال ترین لوازم درمانی برای رفع مشکلات دندانی شناخته می‌شوند. . مدت دوره درمان به روش ارتودنسی ثابت معمولاً بین ۶ تا ۳۰ ماه است .

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

ارتودنسی کامفولاژ

 قبلاً تمام مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها و نیز نارسایی‌های اسکلتی مربوط به آنها فقط با روش‌های ارتودنسی درمان می‌شدند تا بتوان صرف نظر از وضعیت استخوان فک به بهترین نتایج درمانی در ارتباط با نحوه قرارگیری دندان‌ها در کنار هم دست پیدا کرد. درواقع به این روش درمان ارتودنسی کامفولاژ گفته می‌شود.

زمان انجام ارتودنسی دندان

اما واقعیت این است زمان انجام ارتودنسی سن ثابت مشخص برای شروع ندارد. زمان انجام ارتودنسی برای هر کودک متفاوت از دیگری است و به مشکلات دندانی بستگی دارد. بنابراین بهتر است کودک تا قبل از سن ۷ سالگی برای ارزیابی به نزد متخصص برده شود. آنچه مسلم است این است که ارتودنسی زودهنگام مزایای امتناع ناپذیری دارد. متخصص می‌تواند مشکلات ایجاد شده را در سنین پایین تشخیص دهد و بهترین طرح درمان را برای آرامش و آسودگی شما و فرزند دلبندتان پیشنهاد دهد. بزرگسالان نیز می‌توانند درمان ارتودنسی انجام دهند و هیچ محدودیت سنی برای دستیابی به لبخندی زیبا وجود ندارد.

آیا می‌توانم دندان‌های روکش شده را ارتودنسی کنم؟

اگر قبلاً دندان‌های خود را در دندانپزشکی ترمیم و روکش کرده‌اید و حال تصمیم گرفته‌اید که برای ردیف کدن دندان‌های خود نیاز به درمان ارتودنسی دارید، می‌توانید این کار را انجام دهید. در مورد ارتودنسی فلزی، براکت‌ها با استفاده از یک چسب متفاوت همان‌گونه که به دندان‌های طبیعی چسبانده می‌شدند این بار به روکش دندان شما متصل می‌شوند. یک گزینه‌ی مناسب برای افرادی که روکش دندان دارند، استفاده از ارتودنسی نامرئی است که نوعی ارتودنسی متحرک بوده و دارای یکسری نگهدارنده‌های روشن متحرک پلاستیکی است که نیازی به چسباندن ندارند.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 3 مهر 1400
بازدید : 338
نویسنده : mozhgan

داشتن دیابت و تمایل به کاشت ایمپلنت دندان برای پر کردن جای خالی دندان ها بیشتر به خودتان بستگی دارد. و اگر بتوانید بیماری خود را مدیریت کنید، یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و در نهایت بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، میتوانید تا پایان عمر از وجود دندان هایی که بر پایه ایمپلنت قرار دارند لذت ببرید.   شما به عنوان یک بیمار دیابتی می توانید روش های مختلف کاشت دندان را انتخاب کنید، اما بهتر است از قبل آن به طور کامل با متخصص دندانپزشکی خود صحبت کنید. برخی از بهترین راه حل های کاشت ایمپلنت برای دیابتی ها در ادامه ذکر شده اند:

بیشتربحوانید... ارتودنسی پلاستیکی

کاشت دندان با تکنیک All On 4: این تکنیک برای بیمارنی مناسب است که تقریبا همه دندان های خود را از دست داده اند. ما در یکی از فک های بالا و پایین (یا هر دو با هم) 4 عدد پایه ایمپلنت با ارتفاع زیاد میکاریم و سپس تاج های دندان را به آن ها متصل میکنیم. برای کسانی که دندان ندارند این روش عالی است و بسیار بهتر از کاشت تک ایمپلنت است. کاشت مینی دندانپزشکی: اگر تنها یک دندان خود را از دست داده اید میتوانید برای پر کردن آن روی مینی ایمپلنت ها حساب کنید. مینی ایمپلنت ها راه دائمی برای پر کردن جای خالی دندان نیستند و نیاز به تعمیر و تعویض مداوم دارند. بنابراین این نوع ایمپلنت دندان برای دیابتی ها توصیه نمیشود. چون به زحمت و دردرسرش نمی ارزد. و اگر مینی ایمپلنت بگذارید باید منتظر این باشید که به عفونت لثه مبتلا شوید.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی نامرئی

ایمپلنت فوری یک روزه: این روش نیز هرچند برای افراد سالم بسیار مفید است اما برای فراد دیابتی توصیه نمیشود. ما در این فرآیند پس از کشیدن و دقیقا بعد از در آوردن دندان یک پایه ایمپلنت در جای خالی میکاریم. از آنجایی که زمان میبرد تا ایمپلنت جوش بخورد و خطر عفونت وجود دارد این روش هم برای بیماران دیابتی توصیه نمیشود.

استفاده از پل و پروتز: به پل ها بریج دندان نیز گفته میشود و به همراه پروتز دندان میتوانند به صورت موقتی جای دندان خالی را برای شما پر کنند. بریج ها نیز میتوانند همراه با ایمپلنت ها مورد استفاده قرار بگیرند اما برای دیابتی ها بهتر است به تنهایی از بریج ها برای پر کردن جای خالی دندان استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های ارتودنسی و دندانپزشکی (ارتودنسی دندان ، دندانپزشکی کودکان، لمینت دندان و.....) می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 3 مهر 1400
بازدید : 365
نویسنده : mozhgan

اگر شما در نظر دارید برای مرتب کردن دندانهای خود از الاینرهای اینویزیلاینکه نوعی ارتودنسی دندان است استفاده کنید، شما باید بدانید علت اینکه افراد اینویزیلاین را انتخاب می کنند، این است که آنها بسیار محتاط هستند. اما برای آنکه درمان اینویزیلاین خود را مخفی نگه دارید، الاینرها باید مرتباً تمیز شوند و این کار آنها را تازه و دست نخورده نگه می دارد. بیشتر بیماران تمیز کردن اینویزیلاین را ساده می دانند و الاینرها باید حدوداً هر هفته عوض شوند، بنابراین نیاز به تمیز کردن خیلی زیادی وجود ندارد. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی تهران همراه باشید.

چگونه اینویزیلاین را تمیز کنیم؟

قبل از شروع

از آب داغ، دهانشویه یا تمیز کننده های دندان های مصنوعی برای تمیز کردن اینویزیلاین استفاده نکنید. آب داغ باعث می شود الاینرهای شما شکل خود را از دست بدهند و فاقد اثرگذاری لازم باشند و همچنین دهانشویه یا دیگر پاک کننده ها ممکن است بر روی الاینرها لکه ایجاد کند. بهترین راه برای آنکه مطمئن شوید الاینرهایتان همیشه تمیز خواهند بود، این است که همواره یک مسواک و خمیر دندان با خود داشته باشید.

بیشتربخوانید...  دندانپزشکی بارداری

دندان های خود را تمیز کنید.

شما باید حداقل به مدت 20 ساعت در طول روز از الاینرهای اینویزیلاین خود استفاده کنید. این بدین معنا می باشد که هر گونه تکه های غذا، پلاک یا بزاق که بر روی دندان های شما قرار می گیرند، در آنجا به دام می افتند و بر روی مینای دندان فشار داده می شوند. این اتفاق باعث لکه دار شدن دندان شما می شود و اگر مراقبت نکنید می تواند در تسریع روند پوسیدگی دندان نیز نقش داشته باشد. هنگامی که الاینرها را خارج می کنید تا چیزی بخورید یا بنوشید، شما باید تنها در حالتی آن را به جای خود بازگردانید که دندان های خود را به درستی مسواک زده باشید و از نخ دندان نیز استفاده کرده باشید. ساده ترین راه برای تمیز کردن دقیق الاینرها آن است یک حمام بهداشتی برای آنها فراهم کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بدون سیم

مسواک زدن

 یک گزینه راحت تر و سریع تر این است که سینی های اینویزیلاین خود را مسواک کنید. از یک مسواک نرم استفاده کنید تا به آنها آسیبی نرسد و مقداری از خمیر دندان مورد استفاده خودتان را نیز بر روی سینی بمالید. سینی ها را به آرامی مسواک کنید و سعی کنید هرگونه تجمع پلاک یا ذرات غذای قابل مشاهده را بزدایید. سینی ها را با آب ولرم یا سرد آبکشی کنید و سپس آنها را با یک دستمال استریل خشک کنید. و فراموش نکنید که قبل از برگردانن الاینرها به جای خود، دندان هایتان را نیز مسواک کرده و از نخ دندان استفاده کنید!

منبع: درمان های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 3 مهر 1400
بازدید : 363
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان ( لمینتهای سرامیکی که با نام ونیر سرامیکی نیز شناخته می شوند) پوسته ی نازکی است که بر اساس نیاز هر شخص طراحی شده و در ساخت آن ها از مواد رنگ دندان استفاده می شود. این پوسته ها روی سطح جلویی دندان ها نصب می شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول دندان را تغییر می دهند و ظاهری زیبا را برای دندان هایتان به ارمغان می آورند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی زودبازه

آیا لمینت به دندان طبیعی آسیب می زند؟

خیر، در صورتی که دندانپزشکتان متخصص ترمیم و زیبایی باشد و در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد دندان های طبیعی تان آسیبی نخواهند دید. دندانپزشک قبل از شروع روند لمینت گذاری، عکس کلی از فک و دهان را برایتان تجویز می کند و دندان هایتان را به طور کامل آزمایش می کند تا از سالم بودن و مناسب بودن دندان برای نصب لمینت اطمینان حاصل کند. اگر پزشکتان تشخیص دهد که لمینت برای شما گزینه مناسبی نیست می توانید از دیگر گزینه ها مثل ونیر کامپوزیت، باندینگ، ارتودنسی دندان ، سفید کردن و یا فقط تراشیدن دندان ها استفاده کنید.

روند جاگذاری 

روند ساخت لمینیت دندان شامل چند مرحله است مرحله ى اول : طى جلسه اى آماده سازی هاى لازم برروى دندان هاى مورد نظر بادقت و ظرافت در حد چند دهم میلیمتر بر روى دندان ها صورت مى گیرد. مرحله ى دوم در همین جلسه شامل قالب گیرى از دندانهاى هردو فک مى باشد سپس ادامه ى کار به جلسه ى بعد که معمولاً حدود یک هفته طول مى کشد موکول مى شود.. درجلسه ى دوم ملاقات، لمینیت ها بر روى دندان ها قرار گرفته و توسط سمانهاى رزینى به سطح دندان با اتصال بسیار قوى چسبانده مى شوند. به طورى که در صورت اجراى صحیح تمام مراحل لمینیت ها کاملاً با دندان یکپارچه شده و هیچ درز و نا هموارى وجود نخواهد داشت و مى توان مانند دندانهاى معمولى براى تمیز کردنشان از نخ دندان استفاده کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شش ماهه

نگهداری و مراقبت از لمینت دندان

نگهداری از لمینت دندان بسیار آسان است و مانند دندان طبیعی باید مرتب مسواک شده و از نخ دندان برای تمیز نگه داشتن آنها استفاده شود. دندانپزشک معمولا استفاده از خمیر دندانی را به شما توصیه می کند که حاوی فلوراید باشد و مانع از ساییدگی دندان ها شود. یک هفته پس از نصب باید دوباره به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا وی عملکرد لمینت ها و واکنش دهان به وجود آن ها را بررسی کند. حتی اگر با لمینت ها مشکلی ندارید باید برای اطمینان از سلامت دهان و دندان خود پس از یک هفته به پزشکتان مراجعه کنید. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی (درمان های ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، جراحی فک ، ایمپلنت دندان و ...) می توانید به سایت ما مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 3 مهر 1400
بازدید : 358
نویسنده : mozhgan

ظاهر دندان تفاوت بسیار زیادی در اعتماد به نفس فرد ایجاد کرده و لبخندی زیبا و در عین حال طبیعی، اولین چیزی است که طرف مقابل در دیدار اول به آن توجه خواهد کرد. در صورتی که از مشکلات ارتودنسی نظیر شلوغی یا کج بودن دندان ها یا مشکلات بایت رنج می برید، معاشرت با دیگران در کار یا اجتماع می تواند برایتان چالش برانگیز باشد. از این رو بهتر است برای حل این مشکلات از درمان ارتودنسی کمک بگیرید. امروزه علاوه بر بریس های فلزی سنتی، انواع ارتودنسی از جمله ارتودنسی دیمون به بازار آمده که مزایای بسیاری دارد.البته متخصص ارتودنسی با توجه به نیاز بیمار یکی از انواع آن را برای او انتخاب می کند.

بیشتربخوانید... غذاهای ارتودنسی

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟ 

ارتودنسی دیمون نوعی فناوری جدید در علم دندانپزشکی بوده که جایگزین بریس های سنتی شده و می تواند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کند. برخلاف بریس های سنتی، بریس های دیمون فشار و اصطکاک کمتری ایجاد کرده و به دندان ها کمک می کنند تا آسان تر به سمت موقعیت اصلی خود حرکت کنند. به طور کلی، ارتودنسی دیمون مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن می پردازد.

  • خودتنظیم
  • پنهان و غیر قابل تشخیص
  • راحتی
  • کوتاهی طول درمان
  • بهبود سلامت دهان و دندان
  • نیاز کمتر به بریس های اضافه

معایب ارتودنسی دیمون

با وجودی که بریس های دیمون فواید بسیاری دارند، اما بهتر است به برخی از معایب آنها نیز اشاره کرد.

در حالی که بریس های سرامیکی دیمون، دارای براکت های سرامیکی برای عدم جلوه کردن ارتودنسی در دهان می باشند، ولی سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) این بریس ها هنوز هم از جنس فلز بوده و قابل مشاهده می باشد. البته خوشبختانه این سیم ها، نازک و بسیار ظریف بوده و به اندازه براکت های فلزی جلب توجه نمی کنند. قیمت ارتودنسی دیمون بالاتر از نمونه های سنتی است به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب آنها هزینه تقریبی ارتودنسی دیمون را با دیگر انواع آن مقایسه کرده تا ببینید آیا ارزشش را دارد یا خیر. تا چند روز اول پس از نصب این بریس ها در دهان، احساس آزاردهندگی بیشتری نسبت به سایر بریس های ارتودنسی می کنید. این حس با گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

آیا ارتودنسی دیمون برای من مناسب هستند؟

با اینکه بریس های دیمون می توانند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی ساده را نیز حل کنند، اما بنا به تصمیم دندانپزشک ممکن است بریس های دیگر مانند ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) برایتان مناسب تر باش



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 3 مهر 1400
بازدید : 357
نویسنده : mozhgan

دندان‌ها به دلایل متعددی مانند پوسیدگی، آسیب دیدگی و یا تخریب بافت‌های مجاور ممکن است بیفتند و یا شکل ظاهری نامناسبی پیدا کنند. امروزه روش‌های مختلفی برای جایگزین کردن دندان آسیب دیده و یا جای خالی آن وجود دارد که استفاده از پروتز‌ دندان یکی از این روش‌ها است.

بیشتربخوانید... درمان های ارتودنسی دندان

انواع پروتزها

پروتزهای دندانی که جایگزین دندان از دست رفته می‌شوند در سه نوع مختلف وجود دارند.

  • پروتز ثابت
  • پروتز متحرک
  • پروتز ایمپلنت

پروتز ثابت دندان

یکی از انواع مختلف پروترها، پروتز دندان ثابت است که با نام عمومی روکش دندان بین افراد شناخته شده است. پروتز دندانی ثابت همانند دندان درون دهان قرار می‌گیرد و بعد از قرار گیری خیلی متوجه تفاوت آن با دندان طبیعی خود نمی‌شوید. این پروتزها ثابت هستند و بیمار نمی‌تواند آن را از دهان خود خارج کند. پروتزهای ثابت دارای ظاهری مناسب و طرفدارن بیشتری نسبت به پروتز متحرک دارند. پروتزهای دندان ثابت خود دو نوع هستند: 1. روکش تک واحدی دندان 2. بریج دندان.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر چهره

پروتز‌ دندان متحرک

گاهی به دلایل متعدد نمیتوان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته از پروتزهای دندانی ثابت استفاده کرد که در این صورت این افراد از  پروتز‌ دندان متحرک استفاده می‌کنند ، پروتز‌ دندان متحرک همانطور که از نام آنها پیداست قابلیت جا به جایی و تحرک داشته و به راحتی در داخل دهان گذاشته و برداشته می‌شوند. دندان‌های مصنوعی در این دسته جای دارند. پروتز دندانی متحرک در بین سالمندان، محبوبیت بیشتری دارد اما این به این معنا نیست که جوانان از این نوع پروتز دندان استفاده نمی‌کنند. پروتز دندانی متحرک سه نوع هستند:

  • پروتز دندانی کامل یا پارسیل
  • پروتز دندان اوردنچر
  • پروتز کامل دندان یا دست دندان

بیشتربخوانید... برگشت درمان ارتودنسی

پروتز دندانی ایمپلنت

با پیدایش ایمپلنت‌ دندان روش جدیدی برای درمان دندان‌های از دست رفته و بازگردانی زیبایی به چهره، به وجود آمده است. ایمپلنت دندان یکی دیگر از پروتزهای دندان است که یک پایه برای دندان طبیعی است و از جنس تیتانیوم ساخته شده است. این پایه تیتانیومی درون استخوان فک قرار می‌گیرد و کاملا بی خطر بوده و به خوبی با بدن سازگار می‌شود

فواید پروتز‌ دندان

  • جلوگیری از تحلیل رفتگی استخوان فک
  • حفاظت از دندان‌های مصنوعی جزئی
  • حفاظت و نگهداری از دهان و دندان
  • افزایش کیفیت زندگی بیمار
  • افزایش زیبایی با حفظ شکل طبیعی صورت و لبخند

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 374
نویسنده : mozhgan

هنگامی که افراد برای اولین بار به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌نمایند، معمولاً این تصور را دارند که قادر به انتظار کشیدن برای داشتن لبخندی زیبا نخواهند بود. دندان‌های فاصله دار اغلب به مشکل اعتماد به نفس منجر می‌شود و این نکته مهم است که از ظاهر خود راضی باشید. با این حال، باید بدانید که داشتن فضای باز بین دندان‌ها شما را در معرض خطر جدی برای ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان مانند بیماری لثه قرار می‌دهد و همچنین می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات دیگر مرتبط با سلامتی باشد.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی جلو بودن فک بالا

چگونه دندان‌های فاصله دار سلامتی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند

بیماری لثه

داشتن فاصله زیاد دندان‌ها باعث می‌شود تا استفاده از نخ دندان آسان‌تر باشد. با این حال، فاصله‌هایی که بیش از حد زیاد هستند نیز باعث می‌شوند تا متخصصین ارتودنسی آن‌ها را محل‌هایی برای تجمع پلاک نیز بنامند. این موضوع به این دلیل است که غذا و باقی مانده‌های مواد غذایی فضای بیشتری برای تجمع خواهند داشت. با تجزیه‌ای مواد غذایی و باقی مانده‌ها، باکتری‌هایی تولید می‌شود که به بیماری‌های لثه منجر می‌گردد.

سایر مشکلات دندانپزشکی

بیماری لثه و پوسیدگی دندان‌ها به اندازه کافی مشکلاتی ترسناک هستند، اما اینها تنها مشکلاتی نیستند که شما با آن‌ها مواجه هستید. فضای باز بین دندان‌ها، معمولاً مرتب نیستند و دندان‌های نامرتب منجر به سایش و فرسایش طولانی مدت می‌شوند که این امر شما را در معرض درد فک، دندان‌های شکسته یا عدم توانایی در انجام اعمال‌ ترمیم دندان‌ها مانند پر کردن قرار می‌دهد.

سلامتی کلی

فراموش نکنید که تغذیه مناسب با دهان شما آغاز می‌شود. شما باید بتوانید مواد غذایی خود را به درستی بجوید تا سیستم گوارشی شما کارآمد باشد. وقتی فاصلهٔ زیاد دندان‌ها با توانایی‌های مربوط به غذا خوردن تداخل می‌کنند، سوء تغذیه، ناراحتی‌های گوارشی و درد مشکلاتی هستند که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید.

درمان فاصله زیاد دندان‌ها

روش ارتودنسی کامل به طور مداوم در حال تکامل است، و شما می‌توانید از گزینه‌های متعدد برای حفظ سلامت خود را از طریق درمان های ارتودنسی استفاده کنید. به عنوان مثال، ارتودنسی نامرئی راه مناسبی برای مرتب کردن دندان‌ها بدون صدمه زدن به ظاهر کلی فرد را ارائه می‌دهد. بسیاری از افراد این روش را ترجیح می‌دهند زیرا اینویزیلاین می‌تواند برداشته شود تا فرد بتواند بدون هیچ گونه مانعی اعمالی نظیر غذا خوردن، ورزش و مسواک زدن را انجام دهد. از سویی دیگر، ارتودنسی ثابت می‌توانند برای کودکان و نوجوانان که ممکن است الاینرهای پلاستیکی خود را به طور منظم استفاده نکنند، مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: https://www.chalava.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 361
نویسنده : mozhgan

بهداشت دهان و دندان در هر شرایطی و در هر سنی مهم است، اما دندانپزشکی بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی مادر، خطر ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان افزایش می‌یابد. در این دوران لثه‌ها کمی آسیب پذیر‌تر می‌شوند که در صورت بی توجهی در بهداشت دهان، لثه‌ها تحریک، ملتهب و دچار خون ریزی می‌شوند. از آنجا که سلامت دهان مادر ارتباط نزدیکی با سلامت جنین دارد، رعایت نکاتی بسیار ساده می‌تواند به سلامتی مادر در دوران بارداری و پس از آن کمک قابل توجهی کند. بنابراین به زنان باردار توصیه می‌شود به طور منظم به دندانپزشک و یا کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه و در صورت هرگونه تغییر در بافت لثه و دندان‌های خود با پزشک متخصص مشورت کنند.

از جمله بیماری‌ها و مشکلاتی که ممکن است در این دوره به وجود آید عبارتند از:

تومور حاملگی یا تومور لثه

گاهی اوقات تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث تغییر حجم لثه می‌شود که به این بافت تغییر حجم یافته و ملتهب تومور حاملگی می‌گویند. این تومور بدون ضرر و خوش‌خیم است که در سه ماهه دوم بارداری برای بعضی از بانوان اتفاق می‌افتد.

بیشتربخوانید... اصلاح طرح لبخند

ژنژیویت حاملگی

شایع‌ترین بیماری در دوران بارداری ژنژیویت است که در اثر این بیماری بافت سطحی لثه ملتهب می‌شود. در دوران بارداری به علت بالا رفتن سطح بعضی از هورمون‎ها این بیماری تشدید می‌یابد.

پیشگیری و مراقبت در دوران بارداری

اگر قصد باردار شدن دارید بهتر است قبل از آن از سلامت دهان و دندان خود مطمعن شوید. تحقیقات و بررسی‌ها نشان از ارتباط بین بیماری لثه و زایمان زودرس دارد. چرا که بیماری‌های دهان و دندان به علت افزایش سطح هورمون‌های زنانه و واکنش با پلاک‌های دندانی تشدید می‌یابند و در نتیجه باعث زایمان زودرس و مشکلات دیگری می‌شود.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان شکسته

تشکیل پلاک روی دندان‌ها در دوران بارداری سریع‌تر و راحت‌تر رخ می‌دهد بنابراین از جمله مراقبت‌هایی که در این دوران ضروری بوده شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دو بار مسواک زدن در روز را بعد از خوردن هر وعده غذایی و حتی بعد از حالت تهوع‌های صبحگاهی
  • استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن و خارج کردن باقی مانده مواد غذایی از بین دندان‌ها
  • استفاده از محلول دهان‌شویه به منظور جلوگیری از التهاب لثه
  • انتخاب رژیم غذایی مناسب
  • محدود کردن مصرف نوشیدنی‌های و خوردنی‌های شیرین
  • مراجعه منظم به دندانپزشکی
  • در صورت نیاز به درمان‌های دندانپزشکی در دوران بارداری بهترین زمان سه ماهه دوم بارداری است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 413
نویسنده : mozhgan

امروز میخوایم در مورد فاصله بین دندان ها حرف بزنیم که میتوانیم این فاصله را به کمک دندانپزشکی زیبایی و لمینت پر کنیم تا به آن شکل دیده نشوند و زیبایی سابق خود را به دست آورند.

فاصله بین دندان ها و راه بستن فاصله ها

فاصله بین دندان ها که امروزه در افراد زیادی مشاهده میشود و در اصطلاح علم پزشکی به این فاصله ها دیاستم گفته می شوند اکثرا این فاصله برای دندانهای جلو پیش می اید که بیش تر به چشم میخورد. داشتن این فاصله مطمینا شما را حتی در خندیدن نیز به مشکل خواهد انداخت مخصوصا در خانوم ها که زیبایی بیشتر برای آن ها مد نظر است.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان

علت فاصله بین دندان ها

فاصله بین دندان ها میتواند علت های زیادی داشته باشد که ما در زیر تعدادی از آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم: این فاصله میتواند به این علت باشد که در بچه ها ، وقتی دندانهای شیری می روید سایز این دندان ها عوض نمی شود ولی با افزایش سن آن ها و بزرگ شدن اندام ها فک آن ها نیز رشد خواهد کرد و اندازه آن بزرگ تر خواهد شد. این فاصله میتواند به علت هم سایز نبودن فک و دندان های شما باشد که این مورد در بزرگسالان بیشتر به چشم میخورد و ما معمولا این مورد را در دندانهای لترال یا پیشین بیمار می بینیم. فرنوم لب بالا نیز میتواند یکی از این علت ها باشد.این بیماری نیز اکثرا در دندان های جلو گزارش شده است.

نحوه درمان فاصله بین دندان ها

1.اولین راه درمان ارتودنسی دندان می باشد شما با ارتودنسی میتوانید بهم ریختگی شدید دندان ها را درست کنید و حتی با این روش میتوانید ترتیب دندانهایی را که مرتب نیستند نیز مرتب سازید و فاصله آن ها با همدیگر را تنظیم کنید.

بیشتربخوانید... سفید کردن دندان

2.جراحی فرنکتومی یکی دیگر از راه های درمان می باشد که اگر این جراحی در سنین پایین انجام شود، دندانها به جای خود بر می گردند و فاصله بین دندانها متناسب خواهد شد.

3.گاهی حتی این نامرتبی مربوط به بیماری لثه می باشد که شما با عمل آن میتوانید دندان هایتان را به فاصله مخصوص خود برگردانید. اگر این راه ها جواب نداد دندان ها را یا اورتودنسی( ارتودنسی ثابت و یا ارودنسی نامرئی ) می کنند، یا با درمانهای ونیر کامپوزیت و یا لمینیت دندان و یا روکش کردن دندانها، این فاصله رفع خواهد شد.

 4.استفاده از روشهای ونیر کامپوزیتی یا لمینت دندانی و یا روکش دندان ها نیز برای زمان هایی مناسب است که سایز دندان ها کوچک باشد.

 گاهی نیز اگر فاصله دندان ها خیلی زیاد باشد و یا دندانی از دست رفته باشد از ایمپلنت دندان و بریج استفاده می شود.

منبع: http://www.gymju.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 388
نویسنده : mozhgan

از انجایی که دوران بارداری یک از حساس‌ترین دوران زندگی بانوان است. بنابراین باید در انجام بسیاری از فعالیت‌ها تجدید نظر و با دقت و با راهنمایی متخصص تغذیه، ورزش‌ها و داروهای لازم را انتخاب کنید. برای انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی نیز باید بسیار دقت کرد و ملاحظات لازم را انجام داد.

بیشتربخوانید... معالجه خشکی دهان

با توجه به موارد گفته شده نکات زیر باید در زمان ارتودنسی در بارداری مد نظر گرفته شود:

در دوران بارداری دندان‌ها و لثه‌ها به علت تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون حساس‌تر می‌شوند. وجود این حساسیت در کنار درد طبیعی ناشی از ارتودنسی ممکن است برای مادران باردار دردناک باشد. به علت تغییرات هورمونی در این دوران قابلیت جا به جایی دندان‌ها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع بر روند درمان ارتودنسی اثر می‌گذارد. در اینجا پزشک متخصص با انتخاب بهترین نوع بریس متناسب با شرایط مادر باردار، برای دستیابی به بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه تخصص و تجربه خود را به کار می‌گیرد. افزایش هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌تواند به واکنش‌ لثه به جرم و پلاک را تحت تاثیر قرار دهد. این امر ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های لثه شود. ایجاد این وضعیت در مادران بارداری که ارتودنسی کرده‌اند(یا نکرده‌اند) امری طبیعی است. اگر برای درمان ارتودنسی در دوران بارداری نیاز به کشیدن یک یا چند دندان باشد. بهتر است درمان را به بعد از زایمان موکول کنند چرا که برای کشیدن دندان نیاز به داروی بی حسی است که برای سلامت نوزاد خطر دارد. در این دوران مراقبت از دندان‌های سیم‌کشی شده بسیار دشوار است. مادران بارداری که در دوران بارداری خود تهوع صبحگاهی دارند استفاده درست از کش‌های ارتودنسی و نگهدارنده‌های ارتودنسی را برای آنها محدود می‌کند. کاهش اشتها و حالت تهوع از دیگر علائم دوران بارداری است حال اگر در این دوران ارتودنسی هم انجام شده باشد غذا خوردن را دشوارتر می‌کند. بعد از تهوع باید به خوبی دندان‌های خود را مسواک بزنند زیرا اسید ناشی از مواد لا به لای دندان‌ها باقی می‌ماند، و آسیب جدی به دندان‌ها وارد می‌کند. بناراین مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان در این دوران با وجود ارتودنسی بیشتر از قبل احساس می‌شود. هنگام قرار دادن براکت‌ها در دهان، دستکاری و یا جا به جایی آنها نیازی به بی حسی و استفاده از داروی آرام بخش نیست. بنابراین بانوان بارداری که تمایل به ارتودنسی دارند نباید نگران این موضوع باشند.

بیشتربخوانید.... جرم‌گیری دندان

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و هم چنین داندانپزشکی زیبایی ( بریج دندان، پروتز دندان و یا ایمپلنت دندان و ...) میتوانید به سایت ما مراجعه کنید.

منبع: http://www.karajortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 394
نویسنده : mozhgan

درمان های ارتودنسی در زمان بارداری دارای شرایط ویژه‌ایی می‌باشد. بدن تمام بانوان در دوران بارداری دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود. مادران با رعایت اصول مراقبت جسمی، روحی و عاطفی در حقیقت سرمایه‌گذاری ارزشمندی را انجام می‌دهند که فرزند شاد و سالم ثمره آن است. طبیعی است که حفظ سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد و نباید در این دوران نادیده گرفته شود. 

انجام ارتودنسی در دوران بارداری

چنانچه رادیولوژی دندان را پیش از بارداری انجام داده‌اید، می‌توانید با خیال راحت و بدون ترس از آسیب دیدن جنین درمان ارتودنسی را ادامه دهید، البته با توجه به تجربه بارداری پیشین و توصیه‌های متخصص ارتودنسی باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید و اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کنید. اما اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید که باشید، اما هنوز عکس دندان نگرفته‌اید، بهتر است جنین در معرض اشعه ایکس قرار نگیرد و درمان ارتودنسی (از انواع ارتودنسی های جدید به ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و... میتوان اشاره کرد) را پس از زایمان شروع کنید.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی قبل از جراحی فک

محدودیت‌ها و ملاحظات ارتودنسی در دوران بارداری

  • لثه بعضی بانوان متورم می‌شود و به همین دلیل ارتودنسی ناراحت‌کننده‌تر از حد معمول می‌شود. البته متورم شدن لثه‌ها در صورت مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما چون استفاده از بسیاری از مسکن‌های معمول در دوران بارداری مجاز نیست، تحمل ناراحتی گاهی دشوار می‌شود.
  • تغییرات هورمونی قابلیت جابجایی دندان‌ها در دهان را افزایش می‌دهد و این امر بر درمان ارتودنسی اثر می‌گذارد.البته متخصصان کلینیک در این مورد نیز مانند همیشه بیماران را راهنمایی می‌کنند.
  • هر گونه تغییر در وضعیت دندان یا بافت‌های پیرامون آن باید به سرعت توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود، چون ناراحتی‌های لثه اثر جانبی نامطلوب و پیش‌بینی نشده‌ای را بر روند درمان و سلامت مادر و نوزاد به جا می‌گذارد.
  • هنگام قرار دادن بریس در دهان، دستکاری یا جابجا کردن آن، نیازی به بی‌حسی یا دریافت داروی آرام بخش نیست؛
  • پس به بانوان توصیه می‌شود تا هنگام تصمیم به انجام ارتودنسی مسئله غذا خوردن با بریس در دوران بی‌اشتهایی و تحمل حالت تهوع را در نظر بگیرند.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 388
نویسنده : mozhgan

زمانی که دندان‌ها در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرند اگر برای درمان آنها زود اقدام کنیم و آنها را ترمیم کنیم به راحتی ترمیم شده و نیاز به دستکاری چندانی از جانب دندانپزشک یا مراجعه زیاد به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی ندارد. اما گاهی پوسیدگی به حدی زیاد است که ساختمان دندان تا حد زیادی تخریب شده است و در اینجاست که روکش دندانی استفاده می‌شود.

بیشتربخوانید.... درمان های ارتودنسی دندان

انواع روکش دندان

روکش‌های فلزی: همانطور که نامش مشخص است تمام بخش پوشش دهنده دندان از فلز است. این نوع روکش بسته به نوع فلزات موجود در آلیاژ آن به رنگ زرد یا سفید موجود هستند. از مزایای این روکش این است که  خراش دندان  بسیار کم صورت می‌گیرد. از آنجایی که کاملا روی دندان قرار می‌گیرد ماندگاری بالایی دارد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان پر شده

روکش‌های سرامیکی: این روکش‌ها از نوعی چینی به نام پرسلن ساخته می‌شوند. در مواردی که زیبایی در اولویت اول باشد از روکش‌های سرامیکی استفاده می‌شود. این روکش‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند چرا که در ساخت آنها فلزی به کار برده نشده است. از آنجای که ساختار این نوع روکش‌ها ضعیف هستند فقط برای دندان‌های جلویی استفاده می‌شوند.

روکش‌های Pfm (ترکیب سرامیک و فلز): این روکشها ترکیبی از هر دو روکش فلزی و سرامیکی هستند. این ترکیب در واقع ترکیبی از زیبایی و استحکام است. بخش فلزی این روکش دورتا دور دندان را پوشش می‌دهد و استحکام روکش را سبب می‌شود و بخش سرامیکی هم قسمت زیبایی روکش را به عهده دارد. استحکام و دوام این روکش نسبت به روکش سرامیکی بیشتر است. اما این روکش‌ها در مواردی ممکن است لعاب روی روکش از بین برود و باعث سایش دندان مقابل می‌شود..

بیشتربخوانید... ریتینر ارتودنسی

روکش دندان زیرکونیوم: یکی از انواع روکش‌ های سرامیکی است که به کمک فریم‌های زیرکونیومی تقویت می‌شوند. این نوع روکش ها از نظر ساختاری مشابه روکش‌های Pfm اما به جای فلز در مرکز روکش از زیرکونیوم استفاده می‌شود. زیرکونیوم از لحاظ استحکام مشابه آلیاژهای فلزی و یا حتی بیشتر از آنها است و ظاهری سفید رنگی دارد. این نوع روکش از بهترین نوع روکش‌ها محسوب می‌شوند چرا که هم استحکام بالا  دارند و هم از لحاظ زیبایی ظاهری زیبا به دندان می‌دهند.

طول عمر و ماندگاری روکش‌های دندان: متاسفانه روکش هم مانند دندان دچار پوسیدگی می‌شود ولی با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانیم عمر مفید روکش را افزایش دهیم.

منبع: https://www.tehranortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1400
بازدید : 378
نویسنده : mozhgan

چند هفته اول بعد از گذاشتن دستگاه های ارتودنسی بیشترین ناراحتی را تجربه خواهید کرد، به خصوص اگر دندانهای شما بسیار نزدیک به هم باشند یا به اصطلاح دندان های شما دچار شلوغی و کراودینگ باشند. زیرا قبل از نصب بریس ارتودنسی باید بین برخی دندان ها اسپیسر یا فضانگهدارنده قرار بگیرد که این میتواند کمی دردناک باشد.

درد ارتودنسی تا کی ادامه دارد؟

مدت زمان درد درمان های ارتودنسی چندان زیاد نیست و نهایتا بعد از یک هفته شما هیچ دردی تجربه نمیکنید تا زمانی که دوباره برای تنظیم بریس ها به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. طی هر جلسه، این متخصص بریس های شما را دوباره تنظیم میکند و ممکن است دوباره درد ارتودنسی را تجربه کنید. البته تجربه همه افراد یکسان نیست و کمی متفاوت است.

 10 روش برای تسکین و درمان درد بعد از ارتودنسی

غذاهای نرم بخورید

خوردن غذاهای سخت نه برای دندان ها و نه برای اجزای مختلف بریس شما مناسب نیست. کلا بعد از درمان سعی کنید بیشتر غذای نرم بخورید و از خودرن غذای سفت و سخت خودداری کنید.

بیشتربخوانید....  ارتودنسی از داخل

از بی حس کننده کمک بگیرید

یک راه ساده برای تسکین درد در روزهای اول بعد از ارتودنسی(ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی، ثابت و...)، مالیدن داروهای موضعی و بی حس کننده دهان است.

مسکنهای بدون نسخه

گزینه دیگر تسکین درد ارتودنسی استفاده از داروهای بدون نسخه ضد درد است. اگر بعد از قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی خود همیشه احساس ناراحتی می کنید ، یک ساعت قبل از ویزیت شدن داروی ضد درد را مصرف کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اینویزیلاین

کمپرس یخ تهیه کنید

کمپرس یخ یا آب سرد باعث کاهش التهاب و بی حسی دهان می شود.

از معجزه آب یخ غافل نشوید

اگر دارو در دسترس ندارید و یا نمیتوانید از کمپرس یخ استفاده کنید دست کم یک لیوان آب یخ درست کنید و برای چند دقیقه در دهان خود قرار داده و در تمام دهان خود بچرخانید.

موم ارتودنسی بگیرید

در همان جلسه که ارتودنسی ثابت شما انجام میشود احتمالا متخصص ارتودنسی به شما مومی میدهد که میتواند مانع از تحریک لثه ها و داخل دهانتان با بریس میشود. موم را به بخش های تیز بریس بمالید تا پوششی بین بخش زبان، لثه و فضای داخلی لپ های شما با بریس ها شود.

از ترکیب نمک و آب ولرم استفاده کنید

درحالی که اغلب توصیه میشود درد ارتودنسی در دهان را با آب سرد و کمپرس یخ تسکین دهید اما میتوانید از ترکیب آب ولرم و نمک نیز برای این منظور استفاده کنید.

لثه خود را ماساژ دهید

کاری که کمتر کسی برای تسکین درد ارتودنسی انجام میدهد ماساژ لثه است. از آنجا که دندان ها در داخل لثه قرار دارند،  حرکت آن ها باعث تحریک لثه میشود و شما از جانب لثه درد جزئی حس خواهید کرد.

بهداشت دهان و دندان را بیشتر رعایت کنید

مهمترین چیزی که باید هنگام استفاده از بریس به یاد داشته باشید این است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و التهاب لثه، باید هم دندان های و هم بریس ها را به صورت منظم تمیز نگه دارید.

صبور باشید

احتمالاً مهمترین نکته برای طی دوره تنظیم بریس ها و تسکین درد ارتودنسی، صبر و حوصله باشد.

منبع: https://www.lachine.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 363
نویسنده : mozhgan

تجهیزات درمان های ارتودنسی دندان مانند بریس‌ها ممکن است غذاهایی که باعث ایجاد و رشد پلاک روی دندان می‌شوند را جذب کنند. بدون انجام اقدامات مراقبتی صحیح، این پلاک‌ها باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند. برای حفظ شکل خوب دندان‌ها پس از هر وعده غذایی یا میان وعده‌ها دندان‌های خود را با خمیردندان‌های حاوی فلوراید مسواک کنید. استفاده از نخ دندان یا مسواک‌های بین‌دندانی می‌توانند به شما در برداشتن باقیمانده غذاها در لابلای سیم‌کشی‌ها و بریس‌ها (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی ثابت و...) کمک کند. این اقدامات مراقبتی را با استفاده دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید که می‌توانند قسمت‌هایی از دهان که با مسواک و نخ دندان نمی‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد را تمیز کنند، کامل کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا لمینت

چه نوع دهان‌شویه مناسب شما است؟

دهانشویه‌های مختلف اثرات متفاوتی در سلامت دهان و دندان شما دارند. انتخاب دهان‌شویه یک مرحله بسیار مهم است. شما باید بدانید که چرا دهان‌شویه را انتخاب می‌کند. اگر لثه‌های شما مشکل دارد یا احتمال بروز مشکل در آنها وجود دارد باید دهان‌شویه‌های حاوی مواد آنتی باکتریایی را انتخاب کنید. اگر دندان‌های شما مستعد پوسیدگی هستند باید دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید را تهیه کنید.

بیشتربخوانید... پوسیدگی دندان حین ارتودنسی

سلامت لثه

دهانشویه‌های ضدعفونی‌کننده برای کاهش بسیاری از باکتری‌های روی لثه و اطراف آن طراحی شده‌اند. استفاده از دهان‌شویه‌های ضدعفونی‌کننده به کاهش احتمال ابتلا به جینجیویتی کمک می‌کند.

فلوراید

فلوراید یک ماده مفید برای سلامت دهان و دندان است و به پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند.

بوی بد دهان

با این که دهانشویه‌ها برای پیشگیری از تجمع باکتری‌ها در دهان طراحی شده‌اند اما بسیاری از افراد از آن برای رفع بوی بد دهان استفاده می‌کنند.

چگونه از دهان‌شویه استفاده کنیم؟

استفاده از دهانشویه‌ها واقعاً کار ساده‌ای است. شما می‌توانید قبل از مسواک کردن یا نخ دندان کشیدن یا پس از آنها از دهان‌شویه استفاده کنید. مهم نیست؛ هر موقع که به یاد آورد‌ید می‌توانید از دهان‌شویه‌ها استفاده کنید. موقع استفاده از دهان‌شویه‌ها در طول روز مهم نیست فقط باید 30 تا 60 ثانیه آنها را در دهان خود قرقره کنید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما نتایج حاصل از استفاده از این دهان‌شویه‌ها را مشاهده کنید اما زمانی که در نوبت بعدی به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنید خواهید دید که ارزشش را داشته است.

جهت مطالعه بیشتر پیرامون ارتودنسی دندان کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 389
نویسنده : mozhgan

جراحی دهان ، فک و صورت چه نوع تخصصی است؟این متخصص چه کارهایی انجام می دهد؟ این تخصص یکی از تخصص های ده گانه در دندانپزشکی است. این تخصص شامل تشخیص و درمان بیماری ها صدمات و نقایص مربوط به هر دو جنبه کاربردی و زیبایی شناختی اعم از  بافت سخت و نرم  در سر و گردن است .

بیشتربخوانید... وسایل و تجهیزات ارتودنسی

آیا متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت پس از تخصص می توانند در فوق تخصصی شرکت کنند؟

 این متخصصین پس از گرفتن تخصص می توانند در این چهار فلوشیب که معادل فوق تخصص است شرکت کنند :

  • جراحی کنسر دهان فک و صورت
  • جراحی فک وصورت کودکان
  • جراحی تروما فک وصورت
  • جراحی ترمیمی فک و صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی فک و صورت

جراحی  ترمیمی چه به منظور زیبایی و چه به منظور درمان و برطرف کردن آسیب وارده در داخل دهان صورت می گیرد. در این جراحی برش هایی به وسیله جراح در استخوان های فک زده می شود و پس از قرار دادن آنها در وضعیت صحیح هیچ اثر و جای زخمی از خود به جا نمی گذارد .

یک جراح دهان ماهر می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت  قادر هستند که در مناطقی که احساس نیاز می کنند استخوان قرار داده و پس از آن از ایمپلنت دندان استفاده کنند .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری ایمپلنت  دندان می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید)

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندانی

درمان ضربه به صورت

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت می توانند مجموعه ای از شکستگی های استخوان  و جراحات پیچیده پوست ،  شکستگی فک و استخوان های صورت را جراحی کرده و اعصاب قطع شده را  دوباره به هم متصل کنند.

جراحی بازسازی فک

جراحان دهان و فک  قادرند که صدمات وارده بر استخوان های صورت و مشکلات بافت نرم صورت را که به علت  حذف استخوان ها  یا کیست و تومورها به وجود آمده جراحی کرده و فرم و عملکرد درست سابق آنرا بازسازی کنند

انجام جراحی فک اصلاحی ( ارتوگناتیک )

جراحان دهان می توانند مشکلات  بی نظمی عمده فکی اسکلتی و دندانی را که به منظور بهبود جویدن ، صحبت کردن و تنفس شما می باشد در همکاری با یک ارتودنتیست و یک جراح بازسازی کرده و درمان کنند . هماهنگی مجدد فک بالا و پایین به منظور بهبود عملکرد و نیروی گاز گرفتن و ظاهر صورت می تواند روابط مناسبی را در روی همپوشانی مناسب دندان ها و ظاهر صورت داشته باشد .

دندانپزشک شما و ارتودنتیست  و جراح دهان همه باید برای تعیین اینکه آیا جراحی ارتوگناتیک مناسب برای شما یا فرزند شما است همکاری کنند (برای آشنایی بیشتر با انواع درمان های ارتودنسی دندان مثل ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی نامرئی میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 363
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی متحرک یکی از درمان های ارتودنسی است که در آن دستگاه به دندان نمیچسبد و بیمار قادر است آن را از دهان خود خارج کند ارتودنسی متحرک برای هر دو فک بالا و پایین قابل استفاده است و میزان اثربخشی در ارتودنسی متحرک بستگی به همکاری بیمار و ارتودنتیست دارد. ارتودنسی متحرک بیشتر برای مشکلات جرئی بهم‌ریختگی دندان‌ها بکار میرود و طول درمان کوتاه‌تری دارد. در صورتی که ناهنجاری و نامرتبی دندان زیاد باشد ارتودنسی متحرک توصیه نمیشود و بیمار بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب از ارتودنسی ثابت استفاده کند. دستگاه ارتودنسی متحرک از یک صفحه پلاستیکی همراه با سیم که فشار ملایمی به دندان وارد میکند تشکیل شده است.

مزایای استفاده از ارتودنسی متحرک

  • برای فک بالا و فک پایین و یا برای هر دو فک قابل استفاده است.
  • پلاک آن را میتوان هنکان غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خارج کرد.
  • کمتر به دندان آسیب میرساند و بیماری های لثه را کاهش میدهد.
  • چون سقف دهان را پوشش میدهد انکوریج بهتری میدهد.
  • تنظیم پلاک آن راحت و آسان است.
  • در اختلالات جزئی دندان گزینه بهتری است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فانکشنال

طول دوره ی درمان

به طور کلی این درمان کمتر از ارتودنسی ثابت زمان میبرد، اما مدت زمان دقیق آن با توجه به میزان اختلالات دندان توسط متخصص ارتودنسی تعیین میشود. مدت زمانی که برای طول درمان بیمار لازم است در جلسه اول توسط ارتودنتیست تخمین زده میشود. در بسیاری از موارد زمانی که بیمار طول درمان ارتودنسی ثابت را با موفقیت گذرانده باشد برای ثابت ماندن دندان‌ها متخصص ارتودنسی برای آن‌ها ارتودنسی متحرک را توصیه میکند.

تجربه درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک چگونه است؟

در این روش ممکن است به مدت زمان 3 الی 5 روز تا قبل از عادت کردن دهان و دندان آزار‌دهنده باشد و احساس درد کنید. استفاده از قرص‌های مسکن میتواند در کاهش درد موثر باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فک بالا

مراقبت از پلاک ها

  • بیمار باید روش قرار دادن دستگاه آن را به خوبی یاد بگیرد.
  • تنظیم دستگاه فقط باید توسط ارتودنتیست صورت بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
  • خوردن خوراکی‌های سفت و شیرین ممنوع است چراکه به پلاک آسیب میرسانند و باعث پوسیدگی دندان میشود.
  • پلاک باید حداقل دوبار در روز تمیز شود و میتوان جرم آن را با مسواکی نرم و خمیردندان مناسب از بین برد.
  • دستگاه را با استفاده از آب داغ نشویید زیرا باعث ذوب پلاستیک آن می‌شود.
  • با استفاده از محلول شستشو، هفته ای یکبار، دستگاه ارتودنسی را ضدعفونی کنید.
  • پلاک را نباید با فشار کشید و جا انداخت چرا که باعث آسیب و درنهایت شکستن آن منجر میشود.

دستیابی به بهترین نتایج

جلسات درمانی پیوسته و منظم

رعایت بهداشت دهان و دندان

استفائه منظم از دستگاه جز در موارد خاص



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 388
نویسنده : mozhgan

جای خالی دندان هایی که نیستند و مشکلات فراوانی که برای ما به وجود می آورند زمانی که دندانی از بین میرود تنها یک جای خالی در دهان به جای نمیگذارد. این جای خالی میتواند برای تکلم ، جویدن، نگهداری و تیمز کردن دندان های شما مشکل ایجاد کند. از همه مهمتر، این جای خالی بهترین فرصت را به دندان های دیگر میدهد که جا برای خود باز کنند و تحت فشار ناشی از جویدن غذا، کم کم جابجا و کج شوند. این کجی قطعا نیازمند درمان های ارتودنسی است.

4 روش جایگزین دندان افتاده

ایمپلنت دندان، موثر، زیبا و ماندگار

از نظر متخصصان دندانپزشکی (ارتودنتیست) و اغلب کسانی که این عمل را انجام داده اند ، بهترین جایگزین دندان کشیده شده کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها به طرز عجیبی قوی، متسحکم و شبیه به دندان های شما عمل میکنند. فرقی نمیکند یک دندان را از دست داده باشید یا همه آن ها را، این دستگاه های عالی دقیقا مانند یک دندان واقعی به استخوان فک متصل میشوند و از این نظر شبیه ریشه دندان عمل میکنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندان

بریج دندان یا پل دندانپزشکی

اگر یک یا دو دندان که کنار هم هستند را از دست داده اید انتخاب بریج دندان بهترین گزینه برای پر کردن جای خالیشان است. پل دندانی یکی از انواع روش جایگزین دندان کشیده شده و شامل یک یا چند دندان مصنوعی به هم متصل شده است که میتواند با اتصال به دندان های مجاور، جایگزین خوبی برای دندان های از دست رفته باشد.

پروتز موقت

پروتزهای موقت دندانپزشکی یک روش جایگزین دندان به صورت موقت و در کوتاه مدت هستند. این پروتزها قابل حرکت هستند و میتوان به راحتی آن ها را بیرون آورد و یا دوباره در دهان گذاشت. این پروتزها وزن کمی دارند، قیمت خیلی پایینی دارند اما صرفا فقط برای پر کردن دندان استفاده میشوند و نمیتوانند در نقش دندان ظاهر شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شیشه ای

پروتز متحرک کامل و ناکامل دندان

پروتزهای متحرک و کامل، پروتزهایی با قابلت جابجایی هستند که از انواع روش جایگزین دندان کشیده شده محسوب میشوند. پروتز کامل دندان به طور مستقیم روی لثه های بیمار قرار میگیرد، در حالی که پروتزهای ناکامل  ممکن است با کمک یک نگهدارنده فلزی به سایر دندان ها متصل شوند. استفاده از این دندان ها معمولا چندان توصیه نمیشود و بیشتر افرادی از آن ها استفاده می کنند که سن بالایی دارند و تمایلی به پر کردن جای خالی دندان ها باایمپلنت یا بریج و … ندارند. این پروتزها به راحتی روی لثه ها میلغزند، غذا خوردن با آن ها مشکل است، صحبت کردن نامفهوم است و استفاده مداوم از آن ها حساسیت ایجاد میکند. اگر چه این پروتزدندان  قیمت خیلی پایینتری دارند و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند اما اغلب کسانی که از دندان های مصنوعی استفاده میکنند چندان رضایتی از استفاده از این پروتزها ندارند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 383
نویسنده : mozhgan

درمان های ارتودنسی با صاف و مرتب کردن دندان ها به بهبود ظاهر آنها کمک می کند، یه همین دلیل از محبوب ترین خدمات زیبایی دندان به حساب می آید. اما افراد زیادی پس از شنیدن نام ارتودنسی دندان به یاد سیم های فلزی و ظاهر ناخوشایند دستگاه های ارتودنسی کودکان می افتند. با اینکه می توان گفت ارتودنسی فلزی از قدیمی ترین و موثرترین درمان های ارتودنسی برای حل مشکلات پیچیده فک و دندان می باشد، اما امروزه پیشرفت های فراوانی در این زمینه انجام شده است. نسل های جدید ارتودنسی سعی در حل این مشکل داشته و بریس هایی با ظاهر شفاف یا نامرئی تولید کرده اند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

ویژگی های ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یک سری قالب های شفاف و متحرک هستند که با استفاده از پلاستیک سخت اقدام به صاف و مرتب کردن دندان ها می کنند. در این ارتودنسی برخلاف ارتودنسی های فلزی، از هیچ گونه سیم یا براکتی استفاده نشده است. اگر نیاز به درمان ارتودنسی دارید، ولی حتی فکر قرار دادن بریس های ثابت و فلزی آزارتان می دهد، ارتودنسی نامرئی بهترین گزینه خواهد بود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی تیکه ای

مدت زمان ارتودنسی نامرئی

به طور کلی مدت زمان ارتودنسی دندان با بریس های نامرئی 18 بوده که ممکن است با توجه به پیچیدگی مشکل هر بیمار این زمان افزایش یا کاهش پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که درمان ارتودنسی زمان بر بوده و به همین دلیل طی کردن مسافت های زیاد برای مراجعه به کلینیک ارتودنسی می تواند واقعا خسته کننده و زمان بر باشد. در نتیجه سعی کنید کلینیک ارتودنسی تان حتی الامکان نزدیک محل زندگی یا کار خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ساکنین شهر کرج، بهتر است به جای جستجو در میان کلینیک ها ارتودنسی تهران یک ارتودنتیست در کرج پیدا کنند تا برای هر بار ویزیت مجبور نباشند چنین مسافت زیادی را طی کنند.

مزایای ارتودنسی نامرئی

  • نامرئی بودن 
  • ساخت سفارشی 
  • تحرک پذیری
  • درد و جراحت کمتر

معایب ارتودنسی نامرئی 

  • گران بودن 
  • ضرورت استفاده ی 22 ساعته در روز 
  • اذیت دندان ها
  • دردسر ساز بودن

با این وجود هر یک از این مزایا و معایب ممکن است برای فردی مهمتر از سایرین باشد. به همین دلیل هر شخص باید پس از گرفتن وقت مشاوره از یک متخصص ارتودنسی خوب، معاینه شدن و شنیدن توصیه های دندانپزشک نوع ارتودنسی مناسب خود را انتخاب کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 389
نویسنده : mozhgan

با پیشرفت تکنولوژی گزینه های بیشتری برای بهبود و زیبایی طرح لبخند به وجود آمده است که تنها مشکل این تنوع در گزینه ها، دشواری در انتخاب روش صحیح است. اگر می خواهید بدانید که بین ارتودنسی یا لمینت کدام یک برای شما مناسب تر است ارتودنتیست  در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم. در گذشته بیشتر افرادی که از مشکلات فکی و نامرتبی دندان ها رنج می بردند از بریس های ارتودنسی ثابت استفاده می کردند اما امروزه بریس های شفاف مانند اینویزیلاین از محبوبیت زیادی برخوردار هستند که نحوه استفاده از آنها بسیار راحت بوده و دارای ظاهری تقریبا نامرئی می باشند. با این حال گزینه ی دیگری که می توان برای زیباسازی لبخند از آن بهره گرفت، لمینت دندان  یا ونیر سرامیکی می باشد که می تواند مشکلات ظاهری دندان ها را اصلاح کند و لبخندی هالیوودی به بیمار هدیه دهد. به طور کلی، بین درمان های ارتودنسی یا لمینت ، بریس های ارتودنسی بهترین گزینه برای نامرتبی شدید چندین دندان محسوب می شوند. معمولا این مشکلات، به مرور زمان و با اعمال فشار ملایم به دندان ها به طور کامل از بین می روند. ارتودنسی دندان می تواند به مدت طولانی، سلامت دهان و دندان ها را حفظ کند.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی دندان های نیش

لمینت (ونیر سرامیکی): بهترین راه برای زیباسازی لبخند و ظواهر دندان ها

لمینت ها ساختار های سرامیکی خاصی هستند که برای هر بیمار به صورت سفارشی ساخته می شوند تا سطح دندان ها را بپوشانند. می توانید لمینت ها را مانند پوسته های صدفی در نظر بگیرید که هم از دندان ها محافظت می کنند و هم ظاهر زیبایی به آنها می دهند. لمینت می تواند به طور موثری رنگ، شکل و حتی طول دندان را تغییر دهد. و در نهایت می تواند برخی مشکلاتی که بریس های ارتودنسی به وجود آوردند را اصلاح کند. لمینت ها خصوصا برای اصلاح فواصل بین دندانی بسیار مفید هستند. در صورتی که از یکی از مشکلات زیر رنج می برید، بین ارتودنسی یا لمینت ، بهترین گزینه لمینت است.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی کاربردی

  • تغییر رنگ یا لکه دار شدن دندان ها به طوری که سفید کردن (بلیچینگ) نتواند آن را اصلاح کند.
  • دندان های شکسته یا ترک خورده که تنها نیاز به زیباسازی ظاهری داشته باشند.
  • طول یا شکل دندان هایتان مورد پسندتان نباشد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های داندانپزشکی زیبایی (ایمپلنت دندان، بریج دندان، پروتز دندان و...) می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی مراجعه کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 393
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی کامل دندان می‌تواند به طرق مختلفی کمک کند. به عنوان یک نمونه ، شما در نهایت می‌توانید احساس خوشایندی در مورد ظاهر  و چهره‌تان داشته باشید و بدانید که شما در حال انجام کار مثبتی برای ظاهر خود هستید. اگر کودک داشته باشید، ممکن است به فکر مراجعه به متخصص ارتودنسی به خاطر تمام مزایای استفاده از ارتودنسی باشید.  درمان های ارتودنسی دارای انواع مختلفی همچون ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و... است.

براکت ارتودنسی چیست؟

براکت‌ها برای مرتب کردن دندان‌ها ضروری است، که می‌تواند ایده‌آل برای افرادی باشد که لبخند بد شکل و چهره‌های بد فرم دارند.

آیا آنها با شکل گیری صورت کمک می‌کنند؟

شما ممکن است بخواهید بدانید که آیا انجام کار ارتودنسی، به شکل صورت کمک خواهد کرد یا نه. واقعیت حقیقی این است که می‌تواند شگفتی‌هایی برای تغییر چهره ایجاد کند و به شما  احساس اعتماد به نفس لازم را در انجام کار هر کاری بدهد. این چیزی است که نیاز است شما با متخصص ارتودنیست‌تان در موردش صحبت کنید. اما کاملا واضح است که می‌تواند به زیبایی بیشتر چهره‌تان کمک کند. دلیل این امر این است که دندان‌ها قبل از انجام کار ارتودنسی، دهان را بهم فشرده کرده بودند.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی جلو بودن فک بالا

این مشکل می‌تواند کاری کند که کل چهره بد شکل به نظر برسد. این می‌تواند برای کسانی که فقط می‌خواهند به بهترین بهترین شکل ممکن به نظر برسند، دلسرد کننده است. اگر این مشکلات را با فرم صورت خود دارید و احساس میکنید دندان‌های شما باعث خجالت‌تان هستند، این کار چیزی است که ممکن است به شما کمک کند.

همراه با انجام این نوع کار، ضروری است که گزینه‌های درمانی طولانی مدت را نیز بررسی کنید. به عبارت دیگر، رفع سریع، به ندرت منجر به یک لبخند می‌شود که بتوانید به مدت طولانی به آن افتخار کنید. این کار برای حفظ نتایج و رسیدن به دندان‌های زیبا و ظاهر بسیار زیبا و خیره کننده مهم است. این چیزی است که شما قطعا باید با تیم ارتودنتیست خود صحبت کنید. سپس شما می‌توانید ببینید چه کارهایی باید در مورد هدفی که در نظر دارید انجام شود و چگونه دندان‌های خود را به شکل مطلوب خود حفظ کنید حتی اگر شما برای مدت زمان زیادی دوره درمان خود را کنار گذاشته‌اید.

منبع: https://www.chalava.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 391
نویسنده : mozhgan

اولین مرحله بیماری لثه است که به نوبه خود می تواند منجر به از دست رفتن دندان شود. خوشبختانه، گینگیویت را می توان به راحتی در خانه درمان کرد. علائم بیماری لثه عبارتند از لثه قرمز، تورم، شرایطی که ممکن است فرد هنگام مسواک زدن دندان های خود خونریزی کند. گینگیویت به رغم این واقعیت که قابل پیشگیری است بسیار شایع نیز می باشد . این مقاله به بررسی راه های مختلف خانگی در دسترس برای درمان ژنژیویت و همچنین درمورد پیشگیری از بیماری لثه، بهترین شیوه های بهداشت دهان و زمان مراجعه به پزشک (متخصص دندانپزشکی بارداری ،دندانپزشکی کودکان و...) یا دندانپزشکی زیبایی اطلاعاتی ارائه شده است.

درمانهای خانگی

1.دهان خود را با آب شور شستشو دهید آب نمک دارای ویژگی های ضد عفونی کننده ای است و می تواند بعضی ار بیماری ها را درمان کمک کند. تحقیقات نشان داده است که شستشو دهان با یک محلول آب نمک می تواند از لثه های ملتحمه ناشی از گینگویت جلوگیری کند.

 2. دهانشویه خانگی دهانشویه روغن لیمونگراس یا علف لیمو مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان داد که روغن لیمونگراس ممکن است در کاهش gingivitis و پلاک موثرتر از دهانشویه سنتی باشد.

دهانشویه آلوئه ورا

یک مطالعه 2016 نشان داد که آلوئه ورا به عنوان ماده فعال در دهان و دندان در درمان علائم گینوییت مؤثر است.

دهانشویه روغن درخت چای

مطالعه 2014 نشان داد که دهانشویه روغن چای می تواند خونریزی ناشی از گینوییت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بیشتربخوانید... اصلاح طرح لبخند

دهانشویه سیج یا مریم گلی

مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک می شوند، به وضوح با استفاده از دهانشویه مریم گلی کاهش می یابد.

دهانشویه برگ گواوا

مطالعات نشان داده اند که دهانشویه برگ گواوا به دلیل خاصیت ضد باکتری خود می تواند به کنترل پلاک کمک کند. همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد.

3. ژل زردچوبه زردچوبه در بسیاری از داروهای خانگی استفاده می شود، زیرا دارای خواص ضدالتهابی و ضد قارچی است. تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان می دهد که یک ژل حاوی زردچوبه می تواند به جلوگیری از پلاک و ایجاد بیماری لثه کمک کند.

4. کشیدن روغن کشش روغن شامل چرخاندن روغن در تمام دهان تا 30 دقیقه است. این ممکن است باکتری ها را در دهان کاهش دهد و از ایجاد پلاک جلوگیری کند. از خدمات کلینیک برای ترمیم دندان میتوان به ونیر کامپوزیت، ایمپلنت، لمینت دندان و... اشاره کرد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 383
نویسنده : mozhgan

دو گزینه ایمپلنت دندان  و بریج دندان جزو رایج ترین روش هایی است که امروزه مورد توجه عده زیادی قرار گرفته و توسط پزشکان متعدد توصیه می گردد. داشتن آگاهی در مورد این دو گزینه می تواند ما را در اتخاذ انتخابی درست یاری کند. در گذشته بریج تنها گزینه ممکن بود که به شما کمک می کرد در صورت از دست دادن دندان خود بتوانید زیبایی لبخند (دندانپزشکی زیبایی) خود را حفظ نمایید. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش دیگری به نام ایمپلنت مطرح گردیده که جایگاه ویژه ای برای خود در بین افراد کسب کرده است. همان طور که میدانید در بریج دندان نه تنها جای خالی دندان بلکه دندان های مجاور نیز برای قرارگیری بریج باید آماده سازی شوند به گونه ای که می بایست دندان های مجاور حتی اگر سالم نیز باشند برای آماده سازی تراشیده شوند.

1.آسیب نرساندن ایمپلنت به سایر دندان ها

بارزترین تفاوت دندان های بریج و ایمپلنت در آسیب نرساندن ایمپلنت به دیگر دندان هاست. همان طور که در روش دندان بریج بیان شد در این متد دندان های مجاور دندان خالی برای قرارگیری بریج تراشیده می شوند حتی اگر این دندان ها سالم باشند.

2. طول عمر و ماندگاری

از نظر میزان ماندگاری و طول عمر ایمپلنت در تمام طول زندگی فرد ماندگار است در حالی که دندان بریج ممکن است پس از گذشت 7 سال تا 10 سال و یا بیشتر به علت تحلیل رفتن فک بیمار نیاز به تعویض داشته باشد.

3. استحکام و دوام

از بعد استحکام ، دندان ایمپلنت همانند دندان طبیعی بوده ولی دندان بریج استحکام کمتری نسبت به آن ها دارد.

4. مراقبت و بهداشت دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در ایمپلنت همانند دندان طبیعی است ولی در دندان بریج به علت پیوستگی دندان ها این عمل کمی دشوارتر خواهد بود.

بیشتربخوانید... سفید کردن دندان

5. هزینه درمان

از لحاظ هزینه درست است که بریج در ابتدا هزینه پایین تری نسبت به ایمپلنت دارد اما باید توجه کنیم که این پایان راه نیست و ممکن است چندین بار به دلیل بالا رفتن سن بیمار بریج نیاز به تعویض داشته باشد.

6. زیبایی

اگر بخواهیم از زاویه زیبایی به این دو گزینه بنگریم بهتر است ایمپلنت گزینه انتخابی ما باشد به خصوص برای دندان های جلو که در زیبایی لبخند شما نیز تاثیر زیادی می تواند داشته باشد چرا که ایمپلنت در ظاهر هیچ تفاوتی با دندان های طبیعی شما ندارد.

منبع: http://www.gymju.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 387
نویسنده : mozhgan

برای اینکه بهترین خدمات دندانپزشکی زیبایی (اعم از ارتودنسی دندان ، ایمپلنت دندان ، بریج دندان و ....) را دریافت کنیم انتخاب دندانپزشک به تنهایی کافی نبوده بلکه کلینیک و یا مطب دندانپزشکی نیز بسیار حائز اهمیت است. فاکتورهایی را که یک کلینیک یا مطب خوب باید داشته باشد عبارتند از:

شهرت: یکی از موارد انتخاب یک کلینیک خوب مشهور بودن آن است. امروز با وجود منابع آنلاین، وبسایت‌ها و گروه‌های مختلف می‌توانید از نظرات و تجربیات افراد مختلف را در مورد انتخاب یک مرکز دندانپزشکی خوب مطلع شوید.

مشاوره: یک کلینیک دندانپزشکی خوب همیشه پاسخگوی سوالات شما هستند. بنابراین ابتدا با کلینیک مورد نظر خود تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و سوالات مربوط را بپرسید.

ارجاعات: یکی از روش‌های موثر در یافتن یک کلینیک دندانپزشکی خوب سوال کردن از دوستان و آشنایان و افراد مورد اعتماد است.

معیارها: افراد مختلف معیارهای متفاوتی را در انتخاب کلینیک یا مطب مورد نظر خود دارند. بنابراین ابتدا معیارهای خود را تعیین کنید سپس به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی باشید.

دسترسی: در زمان انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب به مسافت و زمان انتظار برای دریافت خدمات را نیز در نظر بگیرید. (مثلا برای درمان ارتودنسی دندان به دلیل اینکه تا پایان دوره درمان باید به صورت دوره ای به دندانپزشک مراجعه کنید بهتر است یه دندانپزشک و کلینیک نزدیک به محل زندگیتون انتخاب کنید مثلا اگر ساکن کرج هستید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج باشید.)

تجهیزات: استفاده از روش‌های درمانی مدرن و تجهیزات به کار برده شده در کلینیک‌های دندانپزشکی یکی از فاکتورهای یک کلینیک خوب و موفق است

بیشتربخوانید... معالجه خشکی دهان

دقت داشته باشید که دندانپزشکی، یکی از محل‌های انتقال عفونت بوده و یکی از پرخطرترین اعمال پزشکی جهت انتقال انواع ویروس‌های کشنده مانند ایدز و هپاتیت است. بنابراین مطب یا کلینیکی را که انتخاب می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است و از استریلیزاسیون  مطب و یا کلینیک انتخابی خود مطمعن باشید.

هدف از رفتن به دندانپزشکی فرقی نمی‌کند که برای یک معاینه ساده، جرم‌گیری دندان باشد و یا درمانهای تخصصی، باید با پرسنل درمان احساس راحتی کنید و به آنها اعتماد داشته باشید. یکی از موارد جدانشدنی سلامت روزمره ما دندانپزشک است بنابراین برای یافتن یک دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی خوب باید زمان و دقت لازم را برای یافتن و تحقیق بگذاریم.

منبع: http://www.karajortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 400
نویسنده : mozhgan

به بوی بد دهان در اصطلاح پزشکی هالیتوز یا هالیتوزیس گفته میشود. تقریبا 25 درصد افراد جامعه با این مشکل روبرو هستند. که اکثرا نشانه ای از بهداشت ضعیف دهان و دندان است.

علت بوی بد دهان چیست؟

هالیتوزیس میتواند علل مختلفی داشته باشد اما مهمترین علل این بوی بد موارد زیر هستند: استعمال دخانیات: محصولات حاوی تنباکو به طورکلی بوی دهان را بسیار بد میکنند. خوردن برخی از غذاها: خوردن برخی غذاها که حاوی پیاز و سیر هستند نیز می توانند باعث بوی بد دهان شوند. خشکی دهان: بزاق به طور طبیعی دهان را تمیز می کند. اگر دهان به دلیل یک بیماری خاص خشک شود، بوی بد دهان می تواند در مبتلا شکل بگیرید. بهداشت ضعیف دهان و دندان: اگر بهداشت دهان و دندان آنطور که باید رعایت نشود بر روی دندان ها پلاک شکل میگیرد. لایه های مخرب پلاک میتوانند به راحتی روی بد بو شدن دهان تاثیر بگذارند. مخصوصا اگر تحت درمان های ارتودنسی ثابت هستید میتواند بیشتر باعث بدبو شدن دهان شما شود. مصرف برخی داروها: برخی داروهای خاص می توانند تولید و ترشح بزاق را کاهش داده و بنابراین بوی دهان را تغییر دهند

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی قبل از جراحی فک

بوی بد دهان را چگونه از بین ببریم؟

بهترین روش برای کاهش و درمان هالیتوزیس، بهداشت دهان و دندان است. این امر باعث می شود از شکل گیری و ایجاد حفرات دندانی جلوگیری شود و احتمال ابتلا به بیماری لثه را نیز کاهش می دهد. توصیه می شود افراد برای معاینه و شستشوی تخصصی دندان ها دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنند (اگر تحت درمان ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت هستید و بوی دهانتان بد است متخصص ارتودنسی های جدید به شما نوع دهان شویه یا خمیردندان را اعلام خواهد کرد.)

درمان خانگی بوی بد دهان

 از آنجا که سهل انگاری در رسیدگی به بهداشت دهان و دندان مهمترین علت هالیتوزیس است لذا برای درمان خانگی بوی بد دهان در وهله اول تا آنجا که ممکن است وضعیت بهداشت خود را ارتقاء دهید.

  • هر روز مسواک بزنید: ترجیحا بعد از اتمام هر وعده غذایی مسواک بزنید.
  • نخ دندان بکشید: با مسواک زدن تا حد زیادی سطح دندان ها را تمیز میکنید اما با نخ دندان کشیدن تمام ذرات غذایی به جای مانده در بین دندان ها را از دهان خارج میکنید.
  • اگر پروتز دندان دارید آن ها را تمیز کنید: اگر برای پر کردن جای خالی دندان جایگزین هایی مانند ایمپلنت دندان، پروتز دندان، بریج دندان دارید حتما آن ها را با دقت تمیز کنید زیرا هیچ فرقی با دندان واقعی شما ندارند. اگر آن ها را تمیز نکنید به طور مشابه بوی دهان شما بد شده و دچار هالیتوزیس میشوید.
  • زبان خود را مسواک بزنید: زبان یکی از جاهایی است که باکتری های زیادی روی آن تجمع میکنند. هر بار که مسواک میزنید برای درمان بوی بد دهان حتما زبان خودتان را نیز مسواک بزنید

منبع: https://www.karajdentists.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com