عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 3 شهريور 1400
بازدید : 401
نویسنده : mozhgan

به طور کلی هزینه ارتودنسی در کودکی بسیار کمتر از سنین بزرگسالی می باشد. در ادامه مواردی که هزینه ارتودنسی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند، بیان می کنیم:

نوع و شدت ناهنجاری

میزان و شدت مشکل و ناهنجاری دهان و دندان یکی از مهمترین مواردی است که بر هزینه درمان تاثیرگذار است. طبعا هرچه شدت ناهنجاری بیشتر باشد، درمان پیچیده تر خواهد شد. البته این نکته ی مهم وجود دارد که ادامه داشتن رشد فک در سنین کودکی، سبب می شود تا ناهنجاری های شدید فکی نیز، به راحتی به کمک دستگاه های ارتودنسی درمان شوند.

بیشتر بخوانید... هدگیر ارتودنسی

مدت زمان درمان

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر هزینه ارتودنسی کودکان اثر داشته باشد، طول مدت درمان ارتودنسی است. در صورتی که شدت ناهنجاری سبب زیاد شدن طول دوره درمان شود، هزینه درمان نیز افزایش می یابد.

نوع روش درمانی

نوع روش درمانی نیز از موارد مهمی است که هزینه ارتودنسی را تحت تاثیر قرار می دهد. ارتودنسی به کمک روش ها و شیوه های متنوعی انجام می شود که ارتودنتیست با معاینه و بررسی نوع و میزان ناهنجاری، بهترین روش درمانی را انتخاب می کند.

بیشتر بخوانید... براکت دندان شل شده

بیمه

در صورتی که بیمه تکمیلی شما هزینه های ارتودنسی را در تعرفه های خود قرار داده باشد، می توانید بخشی از هزینه درمان ارتودنسی کودک خود را از طریق بیمه تکمیلی ارتودنسی دریافت کنید.

هزینه های جانبی ارتودنسی کودکان

علاوه بر مواردی موثری که بر هزینه درمان تاثیر گذار می باشند و پیش تر به آن ها اشاره کردیم، هزینه های جانبی دیگری نیز می توانند بر هزینه نهایی ارتودنسی کودکان اضافه شوند که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

کشیدن دندان

گاهی برخی از کودکان به دلیل داشتن ازدحام بیش از حد دندانی لازم است که یک و یا چند دندان خود را بکشند. در این موارد، متخصص ارتودنسی به خوبی شرایط کشیدن دندان را بررسی کرده و تنها در صورت ضروت، دندان بیمار را خواهد کشید. یک ارتودنتیست باتجربه سعی می کند تا به کمک دستگاه های ارتودنسی تا حد امکان از کشیدن دندان کودک جلوگیری کند.

درمان بیماری های دهان و دندان

گاهی اوقات دندان دائمی کودک دچار پوسیدگی شده است که در این شرایط ارتودنتیست قبل از شروع درمان ارتودنسی به درمان پوسیدگی دندان می پردازد.

بیشتر بخوانید... دیابت و درمان ارتودنسی

هزینه های عکس برداری

به طور کلی قبل از شروع درمان، متخصص ارتودنسی با توجه به عکس های رادیولوژی مربوطه به معاینه دقیق وضعیت دهان و دندان کودک می پردازد که می توان این هزینه ها را به هزینه کلی درمان اضافه کرد.

هزینه نگهدارنده ارتودنسی

بعد از اتمام دوره درمان، برای تثبیت موقعیت به دست آمده از دندان ها لازم است تا از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی استفاده شود. البته ریتینر ارتودنسی هزینه بالایی به همراه ندارد، اما با این حال می توان آن را نیز جزئی از هزینه نهایی درمان محاسبه کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 3 شهريور 1400
بازدید : 691
نویسنده : mozhgan

بریس سرامیکی که در جلوی دندان‌ها قرار می‌گیرد از براکت‌های شفاف یا همرنگ دندان ظریفی تشکیل می‌شود که سیم‌های فلزی از بین آنها رد می‌شود. ارتودنسی سرامیکی یکی از جایگزین‌های ارتودنسی ثابت است که از زیبایی بیشتری برخوردار است و کمتر جلب توجه می‌کند. براکت‌های این دو روش ارتودنسی دندان هم اندازه و هم شکل‌اند، اما براکت‌های ارتودنسی سرامیکی شفاف یا همرنگ دندان‌اند و به سختی از دندان‌ها تمییز داده می‌شوند. برخی از بیمارانی که ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) برایشان مناسب نیست و ناهنجاری‌ها و بی‌نظمی‌های دندانیشان بیش از آن شدید است که با ارتودنسی نامرئی اصلاح شود، می‌توانند از مزایای بریس‌های سرامیکی استفاده کنند، البته مانند همیشه رعایت بهداشت دهان و دندان شرط اصلی موفقیت درمان است. ارتودنسی سرامیکی گاهی به دلیل ارزان‌تر بودن از ارتودنسی زبانی انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

ارتودنسی سرامیکی با براکت شفاف چیست؟

براکت‌های ارتودنسی سرامیکی شفاف است. روی بریس‌های ارتودنسی سرامیکی از کش‌های سفید یا رنگی استفاده می‌شود تا براکت‌ها کمتر مشخص باشد. این بریس‌های شفاف از سرامیک، ماده‌ای شبیه به شیشه ساخته می‌شود. سرامیک نیز مانند شیشه شکننده است و راحت‌تر از بریس فلزی می‌شکند. برخی متخصصین ارتودنسی از بریس سرامیکی روی دندان‌های بالا و از بریس فلزی روی دندان‌های پایین استفاده می‌کنند تا از شکستگی بریس هنگام بستن دهان جلوگیری کنند. بیماران ارتودنسی سرامیکی لازم نیست نگران لکه شدن براکت‌ها باشند، هرچند احتمال لکه شدن کش‌ها وجود دارد. البته این موضوع زمانی نگران کننده می‌شود که بیمار سیگاری باشد، کاری زیاد مصرف کند یا به قهوه سیاه علاقه زیادی داشته باشد. خوشبختانه کش ارتودنسی سرامیکی را می‌توان در هر ویزیت دوره‌ای، یعنی هر یک ماه یک بار عوض کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی تک فک

عملکرد بریس سرامیکی و بریس فلزی معمولی دقیقاً یکسان است، تنها تفاوت این دو در این است که براکت‌های ارتودنسی سرامیکی همرنگ دندان است. سیم و براکت‌های ارتودنسی فلزی به شکلی طراحی می‌شود که با شکل و رنگ دندان طبیعی همخوانی داشته باشد و جلب توجه نکند. از آنجایی که در براکت های سرامیکی فلز به کار برده نشده است، مقطع عرضی کمتری دارند و به اندازه بریس‌های فلزی برجسته نیستند و لب را جلو نمی‌آورند. البته ارتودنسی سرامیکی کارایی یا استحکام را فدای زیبایی نمی‌کند. سرامیک به کار برده شده در براکت‌ها به اندازه مواد مورد استفاده برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده قوی است. ارتودنسی سرامیکی درمانی مطلوب برای مرتب کردن دندان‌ها و زیباتر کردن لبخند است که ظاهر طبیعی و نامشخص آن آرامش را در طول درمان برای شما به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی و کرونا

هزینه

هزینه ارتودنسی سرامیکی از ارتودنسی فلزی بالاتر است. این تفاوت تعرفه در جلسه مشاوره به شما توضیح داده می‌شود تا شما با در نظر گرفتن عامل‌های مختلف تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. سه عامل زیر بر قیمت ارتودنسی سرامیکی اثر می‌گذارد:

قیمت مواد، مدت زمان درمان، حساسیت بریس سرامیکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 3 شهريور 1400
بازدید : 733
نویسنده : mozhgan

خبرخوش برای افرادی که دندان‌های نامرتب دارند این است که می‌توانند از ارتودنسی‌های نامرئی، ارتودنسی متحرک و راحتی استفاده کنند که به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کند. بنابراین بیمار می‌تواند بدون نگرانی و هراس از دیده شدن سیم‌ها در طول دوره درمان لبخند بزند. ارتودنسی نامرئی، که کارآمدی آن به اثبات رسیده است، با بهره‌گیری از فناوری تصویربرداری ۳ بعدی ساخته می‌شود. ایمپلنت دندان یا کاشت دندان مصنوعی یک روش محبوب و مؤثر برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است که برای ترکیب با دندان‌های دیگر طراحی شده است. ایمپلنت‌های دندان یک گزینه بسیار عالی و طولانی مدت برای بازگرداندن لبخند شما در کنار ارتودنسی دندان است. ارتودنسی ثابت، متداول‌ترین نوع ارتودنسی است و زمانی استفاده می‌شود که دقت و ظرافت در کار اهمیت دارد. اگر چه بیمار می‌تواند در طی مراحل ارتودنسی ثابت به صورت عادی غذا بخورد، اما باید برای جلوگیری از مشکلات ارتودنسی از برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها مانند نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی‌های سفت و یا تافی با سیم کشی دندان اجتناب کند. افرادی که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند، باید به ارتودنتیست خود اطلاع دهند تا محافظ لثه مخصوص برای آنها ساخته شود.

هزینه ارتودنسی نامرئی بستگی به میزان مشکل و نوع ارتودنسی دندان پیش دارد. در صورتیکه درمان‌های مرحله اول با پلاک‌های متحرک انجام شود هزینه و قیمت ارتودنسی دندان کمتر خواهد بود، البته بسته به شدت مشکل و تعداد پلاک‌های مورد استفاده هزینه ارتودنسی نامرئی متفاوت خواهد بود. در بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی نامرئی دندان همراه با جراحی فک دارند، هزینه ارتودنسی دندان چون در دو مرحله قبل و بعد از درمان انجام می‌شود بیشتر خواهد بود و هزینه درمان جراحی که ممکن است توسط جراح فک و صورت انجام می‌شود، جدا از هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی خواهد بود.

بیشتر بخوانید... حلقه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی نامرئی بستگی به میزان مشکل و نوع ارتودنسی دندان دارد. در صورتیکه درمان‌های مرحله اول با پلاک‌های متحرک انجام شود هزینه و قیمت ارتودنسی دندان کمتر خواهد بود، البته بسته به شدت مشکل و تعداد پلاک‌های مورد استفاده هزینه ارتودنسی نامرئی متفاوت خواهد بود. در بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی نامرئی دندان همراه با جراحی فک دارند، هزینه ارتودنسی دندان چون در دو مرحله قبل و بعد از درمان انجام می‌شود بیشتر خواهد بود و هزینه درمان جراحی که ممکن است توسط جراح فک و صورت انجام می‌شود، جدا از هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی خواهد بود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی تیکه ای



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 3 شهريور 1400
بازدید : 648
نویسنده : mozhgan

دلایل زیادی وجود دارد که بزرگسالان نیاز به ارتودنسی دندان داشته باشند. ممکن است در زمان نوجوانی خود دسترسی به خدمات ارتودنسی نداشته اند. در برخی موارد نیز دندان ها در سنین بالاتر دچار در هم ریختگی می شوند. از دست رفتن دندان، رشد دندان عقل و فشار وارد آمدن به سایر دندان ها از دلایل در هم ریختن دندان ها در بزرگسالی است. با این حال، درمان ارتودنسی برای خیلی از افراد به خصوص بزرگسالان مطلوب نیست. امروزه با توجه به پیشرفت های تکنولوژی، گزینه های ارتودنسی بزرگسالان به سمتی رفته است که آنها نیز می توانند به داشتن لبخندی زیباتر تمایل داشته باشند.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی صورت نامتقارنچگونه انجام می شود؟

گزینه های ارتودنسی بزرگسالان: تطابق بیشتر با نیازهای زندگی حدود یک پنجم بیماران ارتودنسی افراد بزرگسال را تشکیل می دهند و این تعداد همچنان به رشد است. با پیشرفت در درمان ارتودنسی، گزینه های متنوعی در دسترس است که با سبک زندگی بزرگسالان تطابق بیشتری دارند. بزرگسالان به دلیل حضور بیشتر در اجتماع، موقعیت شغلی یا تحصیلی علاقه ای به دیده شدن با براکت های فلزی ندارند. به همین دلیل ممکن است از مراجعه برای درمان خودداری کنند. در این مطلب شما را با چند روش در ارتودنسی آشنا می کنیم که به دلیل عدم استفاده از براکت های فلزی سنتی در آنها، برای اطرافیان زیاد مشخص نیستند و به همین دلیل می توانند برای بزرگسالان بیشتر مطلوب باشند.

الاینرهای شفاف : در بین گزینه های ارتودنسی بزرگسالان استفاده از الاینر شفاف یکی از محبوب ترین روش ها است. این روش برای کسانی مناسب است که دچار درهم ریختگی خفیف دندان هستند. مشکلات پیچیده ارتودنسی با استفاده از این روش قابل اصلاح نیست. ساخت الاینرهای شفاف به صورت سفارشی انجام می گیرد و در طی زمان نظم و قرارگیری دندان ها را اصلاح می کند.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی فوری



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 3 شهريور 1400
بازدید : 677
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان به عنوان یکی از بهترین‌ روش های زیبایی دندان به شمار می رود که می تواند اغلب ناهنجاری دندان های شما را برطرف سازد. توجه داشته باشید که ارتودنسی به انواع مختلفی دسته بندی می شود که هریک از آنها ویژگی های متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت. ارتودنسی دندان لینگوال یکی از محبوب ترین روش های ارتودنسی به شمار می رود که دلیل این امر مخفی بودن آن است. لینگوال به دلیل اینکه در بخش پشتی دندان ها متصل می شود با عنوان براکت داخلی نیز شناخته می شود. در این نوع ارتودنسی ابتدا براکت ها بر روی دندان ها متصل شده و سپس سیم مخصوص این براکت ها را به یکدیگر متصل خواهد کرد. با تنظیم کردن سیم، فشار وارده بر دندان ها اعمال خواهد شد و این نوع روش ارتودنسی نیز نیاز به تنظیم خواهد داشت. نتیجه ای که این روش درمانی برای دندان ها خواهد داشت مناسب بوده و به همین دلیل بسیاری این روش ارتودنسی را به سایر مدل ها ترجیح می دهند.

بیشتربخوانید... علت درد ارتودنسی

چه کسانی از ارتودنسی لینگوال استفاده می کنند؟

استفاده از ارتودنسی لینگوال برای همگان امکان پذیر است و افراد در هر سنی می توانند از این روش درمانی برای مرتب سازی دندان های خود استفاده کنند. این روش به عنوان ارتودنسی نامرئی شناخته می شود و به همین دلیل هیچ گونه محدودیتی برای استفاده آن وجود ندارد. بزرگسالان بهترین کاندید برای ارتودنسی لینگوال هستند چرا که معمولا افراد بزرگسال در تلاش اند تا با روش هایی صاف سازی دندان هایشان را انجام دهند که قابل تشخیص نباشد. پس ارتودنسی دندان لینگوال می تواند کلیه مشکلات دندان را بدون مشخص شدن برطرف سازد. کودکان نیز امکان استفاده از این روش درمانی را دارند اما معمولا ارتودنسی های معمولی برای کودکان استفاده خواهد شد.

طول درمان با ارتودنسی لینگوال

مدت زمانی که برای درمان مشکلات دندانی مورد نیاز است فکر بسیاری را به خود مشغول کرده و قطعا هر فردی می خواهد بداند که این سیم و براکت های اذیت کننده را باید چه مدت تحمل کند! برای طول درمان ارتودنسی نمی توان زمان دقیقی در نظر گرفت چرا که عوامل متعددی بر مدت زمان درمان تاثیر خواهند گذشت. سن و سال از جمله اصلی ترین موارد تاثیرگذار بر مدت زمان درمان به شمار می رود. شدت مشکلات دندان نیز بیشترین تاثیر را بر مدت زمان درمان خواهد گذاشت. در حالت کلی ارتودنسی دندان لینگوال حدود ۱۸ تا ۳۶ ماه پس از انجام، مشکلات دندان ها را برطرف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید... تغذیه در حین درمان ارتودنسی

هزینه ارتودنسی لینگوال

بی شک میزان هزینه های مورد نیاز برای ارتودنسی دندان لینگوال اصلی ترین موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. حتما شما نیز می توانید سختی کار لینگوال را متصور شوید چرا که برای قراردادن براکت ها در بخش پشتی دندان به ظرافت خاصی نیاز خواهد بود. همین دشواری در انجام ارتودنسی از جمله مواردی است که باعث افزایش میزان قیمت ارتودنسی شده است. انجام ارتودنسی لینگوال نیاز به تخصص خاصی دارد و از این رو نمی توانید یک دندانپزشک معمولی را برای انجام این ارتودنسی انتخاب کنید و به همین دلیل باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در حالت کلی ارتودنسی لینگوال از جمله گرانترین های ارتودنسی است و به همین دلیل هر فردی توانایی انجام آن را نخواهد داشت و به صورت ارتودنسی خانگی انجام نمی شود. اگر بخواهیم قیمت ارتودنسی لینگوال را با ارتودنسی معمولی مقایسه کنیم، قیمت ارتودنسی لینگوال حدود ۱.۵ برابر بالاتر از ارتودنسی ثابت خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 3 شهريور 1400
بازدید : 654
نویسنده : mozhgan

پس از این که بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کردید، نوبت به شروع درمان ارتودنسی میرسد.

پس از معاینه از دهان و گرفتن عکسهای لازم، برای نصب براکت آماده میشوید. در واقع آمادگی خاصی نیاز نیست چون این کار نه دردی دارد نه نیازی به بی حسی. متخصص ارتودنسی ابتدا یک نگین براکت به هر دندان اختصاص میدهد و نگین را به چسب آغشته کرده و به سطح دندان میچسباند. دور هر دندان آسیاب بزرگ عقب دهان یک حلقه فلزی پهن که به آن بند ارتودنسی میگویند انداخته میشود و در آخر سیم بریس ارتودنسی به نگینهای براکت وصل میشود.

برای وصل نگه داشتن سیم به نگین براکت، ممکن است یک حلقه کشی کوچک به نام لیگاچور استفاده شود. در آخر متخصص ارتودنسی بایدها و نبایدها را به شما توضیح میدهد و نحوه مراقبت از براکت را به صورت شفاهی یا بروشور، به شما میدهد و به منزل میروید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر

در هر مرحله ای از درمان هر سوالی که دارید از متخصص ارتودنسی بپرسید. ما بهترین متخصص ارتودنسی تهران را به شما معرفی میکنیم: دکتر درویش پور : متخصص ارتودنسی و دارای بورد تخصصی و عضو هیات علمی دانشکده ی دندانپزشکی، به عنوان بهترین متخصص ارتودنسی تهران به شما یا فرزندتان توصیه میشوند.

متخصصان ارتودنسی حاضر در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر درویش پور  از بهترین متخصصان ارتودنسی تهران و ایرانند که به علم روز ارتودنسی دنیا آشنایی دارند و با استفاده از جدیدترین روشهای ارتودنسی مثل ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی اینویزالاین، ارتودنسی دیمون و... خواسته ی شما را برآورده میکنند.

متریال ارتودنسی به کار رفته در مرکز تخصصی دندانپزشکی تماماً از کمپانی های معتبر اروپا و آمریکاست که در صورت علاقمندی بیمار  در جلسه ی شروع درمان ارتودنسی دندان  به وی نشان داده می شود. اگر میخواهید ارتودنسی نامرئی انجام دهید با مرکز تخصصی درویش پور  رو تماس بگیرید.

خبر خوش اینکه: ارتودنسی ساده در این مرکز تخصصی کاملا اقساطی است و هزینه ی آن بر أساس نوع درمان انتخاب شده و پیچیدگی  درمان و مدت زمان درمان از ٣ میلیون تا ٨ میلیون متفاوت است.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 8 تير 1400
بازدید : 663
نویسنده : mozhgan

روکش دندان از چندین سال قبل به صورت حرفه‌ای در بسیاری از کلینیک‌های کشور انجام می‌شود. روکش دندان درواقع پوششی از جنس سرامیک، کلاهک فلزی و یا تلفیقی از این دو است. این روکش‌ها در دندان‌های پوسیده و ترک خورده تعبیه می‌شوند و لبخندی زیبا به افراد هدیه می‌بخشند. این روکش‌ها همچنین مقاومت دندان‌های ضعیف‌شده را افزایش داده و آن‌ها را بازیابی می‌کنند. اما سوالی که ذهن اکثر افراد را در این اوضاع آشفته بازار مشغول کرده، هزینه روکش کردن دندان است. درواقع هزینه روکش به عوامل موثر زیادی بستگی دارد که در این مطلب قصد داریم تا به صورت مفصل به آن‌ها بپردازیم. به طور کلی عوامل زیر بر قیمت روکش‌های دندان تاثیرگذارند:

  • نوع روکش
  • کلینیک
  • میزان خرابی دندان و غیره

انواع مختلف روکش دندان

یکی از عواملی که بر قیمت روکش دندان تاثیر می‌گذارد، نوع روکش است. روکش‌های دندان شامل روکش فلزی، روکش سرامیکی، روکش زیرکونیا (Pfm) می‌شوند. هر کدام از این روکش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. روکش فلزی: این روکش‌ها بهترین نوع روکش دندان محسوب شده و هرگز موجب سایش دندان‌های کناری نمی‌شوند. این روکش‌ها بسیار ماندگار بوده و مقاوم هستند. تنها عیب آن‌ها نیز شکل ظاهریشان است که دندان‌ها را به صورت مصنوعی جلوه می‌دهد.

روکش سرامیکی: از مزایای این روکش‌ها می‌توان به طبیعی جلوه دادن دندان اشاره کرد. همچنین این روکش‌ها مناسب افرادی است که به روکش‌های فلزی و Pfm آلرژی دارند. تنها عیب آن نیز ضعیف بودن آن است. روکش Pfm یا زیرکونیا: طول عمری متوسط و استحکام بالا از مزایای این نوع روکش است. اما معایب آن عبارتند از بیشتر تراش خوردن ضخامت دندان، سایش دندان‌های کناری، نمایان بودن لبه روکش و ترک خوردن دندان که این امر توجه‌ها را از آن کم کرده است.

بیشتربخوانید... کامپوزیت دندان

دندان های جلو با توجه به سطح بزرگ و نمایان بودن در جلوی دهان نیاز به دقت و ظرافت بالاتری برای روکش شدن دارند. کیفیت کار دندانپزشک در روکش کردن دندان های جلو، تاثیر زیادی در طرح لبخند بیمار دارد.

بیشتربخوانید:

مزایای روکش دندان عبارتند از:

  • حفظ ساختار دندان در برابر پوسیدگی و شکستگی
  • ترمیم دندان
  • مانع پیشرفت ترک دندان
  • بازگرداندن عملکرد جویدن
  • قیمت مناسب

بیشتربخوانید... لمینت دندان

معایب روکش دندان عبارتند از:

  • عفونت دندان در صورت درست تعبیه نشدن روکش‌ها 
  • واکنش‌های آلرژیک
  • پوسیدگی دندان
  • جابجایی روکش و حتی لق شدن آن

منبع: بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 8 تير 1400
بازدید : 823
نویسنده : mozhgan

در اینجا برخی از خطرات و مضرات ناشی از درمان های عصب کشی و ترمیم دندان در دندانپزشکی بارداری وجود دارد:

اثر اشعه ایکس در بارداری

برای اینکه دید کاملی از حفره دندان خود  برای ترمیم دندان داشته باشید، پزشک از شما درخواست می کند که از اشعه ایکس برای عکس از دندان آلوده استفاده کنید. اگر چه در معرض اشعه ایکس قرار گرفتن در دوران بارداری توصیه نمی شود، اما پرتوهای پرتونگاری دندان هیچ خطری برای نوزاد متولد نشده شما ایجاد نمی کند. تشعشعات فقط در دهان شما وجود خواهند داشت و نه ناحیه شکم. مهمتر از پرتونگاری آن داروهایی است که در این عمل استفاده می شود و بعداً برای بهبودی تجویز می شود که ممکن است آسیب بیشتری به کودک شما وارد کند.

بیشتربخوانید... اصلاح طرح لبخند

اثرات بیهوشی در بارداری

انجام عصب کشی در بارداری بدون بیهوشی امکان پذیر نیست.پزشک معمولاً مقدار بسیار کمی از آن را تجویز می کند و در صورت لزوم ممکن است مقدار بیشتری تجویز کنند. با این حال، این دردی است که در طی فرایند تجربه می شود و ممکن است باعث ایجاد استرس برای خانم باردار شود، و ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد. هر نوع استرس غیر ضروری در دوران بارداری، نوزاد متولد نشده شما مناسب نیست.

بیشتر بخوانید... ونیر دندان

تأثیر سایر مواد شیمیایی

پزشک شما ممکن است در طی عصب کشی در بارداری از مواد شیمیایی مختلف تمیز کننده استفاده کند و از مواد شیمیایی دیگری نیز برای پر کردن دندان استفاده کند. هر دو این مواد شیمیایی معمولاً برای سلامتی و بهزیستی جنین مضر نیستند.

اثرات آنتی بیوتیک ها

پس از پایان عصب کشی، یک دوره داروی آنتی بیوتیکی برای شما تجویز می شود. این دارو برای مراقبت از بهبودی شما و احتمال بروز هرگونه عفونت ناشی از درمان به شما داده می شود.

منبع: https://www.tajdentalclinic.com/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 7 تير 1400
بازدید : 822
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی فانکشنال متحرک یکی از درمان های ارتودنسی  بسیار مهم است که اگر در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی زمانی مناسب و به درستی انجام شود می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

ارتودنسی فانکشنال متحرک

یک تئوری مهم در علم ارتودنسی، تئوری فانکشنال است. به طور خلاصه، در این تئوری گفته می شود که  “فرم تحت تاثیر فانکشن شکل می گیرد”. یعنی عملکرد اعضاء مهم به هرشکل و موقعیتی که انجام شود؛ درنهایت فرم در همان شکل تثبیت می شود. یعنی اگر بیمار عادت کند که فک را در موقعیت عقب ببندد، شکل فک کم کم کوچک می شود و کوچک می ماند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست

بنابرابن اگر ما رشد را به شکلی هدایت کنیم که در موقعیت مناسب ادامه یابد و عملکرد در شکل و موقعیت مناسب تکرار شود، کم کم شکل جدید در محل و موقعیت مطلوب فرم می گیرد. این اساس درمان فانکشنال را تشکیل می دهد: هدایت رشد!

ابزار ارتودنسی فانکشنال

اگرچه درمان فانکشنال را می توان با ابزار ثابت هم انجام داد اما استفاده از دستگاه های متحرک مزایایی دارد که دستگاه ثابت ندارد. به عنوان مثال با استفاده از دستگاه ارتودنسی متحرک می توان از بافت نرم صورت هم کمک گرفت و مستقیما بر آن تاثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید... هزینه ارتودنسی

بهترین زمان انجام ارتودنسی فانکشنال متحرک؟

در مورد بهترین سن ارتودنسی قبلا هم مفصل صحبت کرده ایم. به طور خلاصه بهترین زمان ارتودنسی فانکشنال متحرک اوایل کودکی و اواخر نوجوانی است. برای تشخیص بهترین سن یک متخصص ارتودنسی خوب باید ابتدا تشخیص درست را با توجه به معاینه و سوالاتی که پرسیده می شود و بررسی رادیوگرافی سفالومتری  انجام دهد.

منبع:  بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 7 تير 1400
بازدید : 689
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان چیست؟ با تولید لمینت دندان متحرک که یک روکش و کاور مانند کامپوزیت متحرک می باشد، دیگر لازم نیست نگران ظاهر نامطلوب دندان‌هایتان  باشید. اگر دندان های شما بر اثر ضربه و یا حوادث دچار شکستگی، بریدگی و یا زردی بیش از حد و غیرقابل درمان، شده است می‌توانید از فن آوری های به روز در دنیای دندانپزشکی مانند لمینت متحرک استفاده کنید. لمینت متحرک نقش کاور دندان را دارد و به شما این اجازه را می دهد که از لبخندی زیبا و سفید بهره مند شوید. لمینت متحرک دندان همانند لمینت ثابت عمل می‌کند، با این تفاوت که می‌توانید آنرا در صورت نیاز در بیاورید. نحوه تولید و جنس لمینت متحرک این امکان را فراهم کرده که با توجه به بودجه و شرایط دندان های هر فرد، لمینت متحرک دندان خاص آن شخص تولید شود تا بدون هیچ مشکلی بر روی دندان هایش سوار شود.

بیشتر بخوانید... بلیچینگ دندان

لمینت متحرک دندان چیست؟

لمینت متحرک به عنوان اسنپ اسمایل لایه ای روکشی از جنس لمینت یا کامپوزیت است که بعد از قالب گیری دندان توسط دندانپزشک، جهت ترمیم و زیبایی دندان مختص دندان های شما تولید می شود. شما می توانید لمینت متحرک را هر وقت که بخواهید از دندان های خود جدا کنید. این کاور لمینتی، عیب و ایرادات دندان های را می پوشاند و ظاهری زیبا به دندان ها و لبخند شما می دهد.  به عبارت دیگر لمینت متحرک دندان این امکان را برای دندانپزشکان حرفه‌ای فراهم کرده است که بتوانند شیوه درمان جدیدی را برای یکنواخت کردن دوباره دندان‌های مراجعه کنندگان، در دست داشته باشند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

مزایای لمینت متحرک

اولین نکته در لیست مزایای لمینت متحرک دندان، قیمت پایین آن است. نکته دوم سهولت استفاده آن برای بیمار است. استفاده از آن در ۳ مرحله بسیار آسان صورت می‌گیرد:

  • آنها را به مدت 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید
  • آنها را بردارید، بگذارید خنک شوند و در آب خنک بشویید
  • آنها را محکم بر روی سطح خارجی دندان فشار دهید

پس از انجام این مراحل، روکش محکم بر سر جای خود روی دندان های شما قرار می گیرد و تا زمانی که آن را درنیارید تکان نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید... ایمپلنت دندان

عوارض لمینت متحرک دندان

  • عمر کوتاهی دارد
  • راه‌حل دائمی برای حل مشکلات دندان نیست
  • ممکن است ایجاد آلرژی بکند

منبع: کلینیک دندانپزشکی ایده آل

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 7 تير 1400
بازدید : 680
نویسنده : mozhgan

مهمترین علت تفاوت در انواع برندها کیفیت سطح ایمپلنت ، تنوع قطعات پروتزی می باشد. هر چه کیفیت سطح ایمپلنت مناسب باشد تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت و نمایان شدن طوق ایمپلنت بصورت خط تیره بخصوص در نواحی زیبایی است و طول عمر ایمپلنت نیز با کیفیت مناسب سطح بالاتر می رود.

هر چه میزان اتصال قطعات پروتزی به خود ایمپلنت دندان مناسب تر باشد شل شدن پروتز در طول زمان کمتر خواهد بود. ایمپلنت های ارزان و با کیفیت پایین علی رغم موفقیت کوتاه مدت، در طولانی مدت مشکل پیدا می کنند .

برای هر فک در صورت بی دندانی کامل چند ایمپلنت توصیه می شود. اغلب برای پروزهای ثابت در هر فک حداقل 8 ایمپلنت توصیه می شود هر چند با افزایش تعداد ایمپلنت ماندگاری پروتز بیشتر می شود. در موارد پروتزهای متحرک 2 تا 4 ایمپلنت برای هر فک توصیه می شود.  

بیشتر بخوانید... لمینت دندان چیست

در چه شرایطی می توان پروتز ثابت و در چه شرایطی پروتز متحرک روی ایمپلنت قرار داد ؟

اگر تحلیل استخوان در فک در حدی باشد که نتوان تعداد مناسب ایمپلنت بخصوص در نواحی خلفی قرار داد از پروتز های متحرک گیر شونده به ایمپلنت می توان استفاده نمود.

پروتز متحرک روی ایمپلنت دندان چه مزیتی دارد ؟

در مواردیکه تحلیل استخوان فک شدید باشد از این روش استفاده می گردد. قرار دادن 2 تا 4 ایمپلنت در هر فک گیر پروتز متحرک را بالاتر می برد و از لقی پروتز حین غذا خوردن جلوگیری می کند.

باید به یاد داشته باشید این نوع پروتز متحرک بوده و باید در مواردی پروتز را خارج کرده و تمیز کنید.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

هزینه ایمپلنت به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای جایگزینی دندانهای از دست رفته، نیاز به کارهای تکمیلی دیگر مانند نیاز پیوند استخوان یاقطعات پروتزی خاص در شرایط خاص.

برای تعیین هزینه حتما باید توسط جراح بیمار ویزیت شود و عکس های تشخیصی لازم بعمل آید.

ایمپلنت های ارزان و غیر استاندارد ممکن است بصورت اولیه مشکلی نداشته باشند و حتی چند سال اول با موفقیت همراه باشند ولی در طولانی مدت با مشکل مواجه می شوند.

انتظار ما از عمر یک ایمپلنت حداقل 20 سال است. اما ایمپلنت های غیر استاندارد در کوتاه مدت شکست و تحلیل استخوان بیشتر و طول عمر کمتری دارند .

منبع: دندانپزشکی جنت آباد

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com