عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 4 تير 1403
بازدید : 14
نویسنده : mozhgan

سفر سه روزه به دبی دلیل نمی‌خواهد! این شهر به قدری همه بهترین‌ها را در خود جمع کرده‌ است که اگر می‌خواهید بهترین سفر را تجربه کنید، یکی از اولین گزینه‌ها حتما دبی است. برخی از دلایل انتخاب دبی برای مقصد سفر و گردشگری عبارتند از:

طیف وسیع گزینه‌های خرید از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید لاکچری و شیک

دبی یکی از بهترین شهرها برای خرید لوکس از برندهای معتبر بین‌المللی است. در این شهر، مراکز خرید معروفی مانند امارات مال و دبی مال تا بازارها و سوق‌های سنتی نظیر بازار ادویه و بازار طلا، گستره وسیعی از تجربه خرید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مکان‌های تفریحی متنوع و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز

از تورهای هلیکوپترسواری و پرواز با اسکای دایوینگ تا سافاری در بیابان و اسکیت روی شن، دبی گزینه‌های فراوانی برای تفریحات هیجان‌انگیز گردشگران فراهم می‌کند. تنوع برنامه‌های تفریحی این شهر، سفر را برای هر کسی که به این شهر می‌آید، مهیج و جذاب می‌کند.

رستوران‌های لوکس و سنتی با تجربه لذیذ غذاهای بین‌المللی

 دبی میزبان رستوران‌ها و سرآشپزهای برجسته‌ای است که غذاهای لذیذ و بین‌المللی را ارائه می‌دهند. از رستوران‌های دارای ستاره‌های میشلن گرفته تا غذاهای محلی در بازارها، تجربه چشیدن غذا در دبی فراموش‌نشدنی است.

جاهای دیدنی و شگفت‌انگیز

برج خلیفه، برج العرب، دبی مارینا و جزایر دست‌ساز نخل جمیرا، دبی دارای جاهای دیدنی بی‌نظیری است که ظرافت طراحی و زیبایی آن‌ها را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید.

نحوه گرفتن ویزای دبی

اگر چه برای همه ما بهترین حالت این است که برای رفتن به کشورهای کمتری نیاز به گرفتن ویزا داشته باشیم، اما متاسفانه دبی جزو این کشورها نیست. گرفتن ویزای دبی برای ایرانیان، تنها با داشتن پاسپورتی که ۶ ماه اعتبار داشته باشد، امکان‌پذیر است. در صورتی که این پاسپورت را دارید، کافی است به یکی از آژانس‌های مسافرتی یا کارگزاران مراجعه کنید. صدور ویزای شما ظرف مدت کوتاهی انجام می‌شود.

ویزای دبی نیاز به مصاحبه حضوری ندارد ولی قیمت ویزای دبی با نظر به اینکه در چه زمانی انجام می‌شود و نوع آن چیست، متفاوت است. به طور مثال انواع ویزای دبی عبارتند از:

ویزای ۱۲ روزه دبی

ویزای فوری دبی

ویزای سه ماهه دبی

ویزای یک ماهه دبی و…

هر کدام از این ویزاها مدت زمان حضور و اقامت شما در کشور امارات را مشخص می‌کنند.

نکته‌ای که در رابطه با ویزای دبی باید در نظر بگیرید این است که تردد در شهر برای دختران و پسرانی که ویزای باواسطه دارند، به تنهایی ممکن نیست. حتما باید والد و یا شخصی که نفر اصلی در ثبت ویزا محسوب می‌شود، همراه آن‌ها باشد. در صورت تخلف از این قانون جریمه‌های سنگین و گاه زندان در انتظار شما خواهد بود!

سایر مقالات.... هزینه سفر به استانبول


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 41
نویسنده : mozhgan

انسان‌ها مانند سایر پستانداران دیفودنت هستند، به این معنی که آن‌ها دو مجموعه دندان دارند. مجموعه اول (مجموعه دندانِ کودک، اولیه یا شیری نامیده می‌شوند) به طور معمول از حدود شش ماهگی شروع به ظاهر شدن می‌کند، اگرچه برخی از نوزادان با یک یا چند دندانِ قابل رویت متولد می‌شوند. رویش دندانِ نوزادان می‌تواند دردناک باشد و باعث خارش و تب در نوزاد شود. انسان‌ها دارای چهار نوع دندان هستند که هر کدام عملکرد خاصی دارند:

سایر مقالات : رادیوگرافی پانورامیک دندان

دندانِ پیش (Incisors): غذا را برش می‌دهند.

دندانِ نیش (Canines): غذا را پاره و خرد می‌کنند.

پرمولر (آسیای کوچک یا آسیاب کوچک) (Premolars): وظیفه جویدن و له کردن غذا را بر عهده دارند.

دندانِ مولر (آسیاب بزرگ یا آسیای بزرگ) (Molars): با قدرت بیشتری از دندان‌های آسیای کوچک غذا را به لحاظ فیزیکی هضم می‌کنند.

ریشه دندان‌ها در فک بالا یا فک پایین قرار گرفته و توسط لثه پوشانده می‌شوند. دندان‌ها از چندین بافت با تراکم و سختی متفاوت ساخته شده‌اند.

سایر مقالات : مسکن قوی برای ایمپلنت

دندان جنینی چیست؟

دندانِ جنینی (Neonatal teeth) دندان‌هایی هستند که از بدو تولد در بالای لثه وجود دارند (که قبلاً رویش پیدا کرده اند) و دندان‌های نوزادی در طول ماه اول زندگی از لثه بیرون می‌آیند. بروز دندان‌های جنینی به میزان قابل توجهی متفاوت از رشد آن‌ها طی نوزادی است. دندان‌های طبیعی و دندان‌های جنینی می‌توانند دندان‌های شیری طبیعی کودک باشند که زودتر از زمان جوانه می‌زنند. در صورت امکان باید این دندان‌ها را حفظ کرد. اما ممکن است این دندان‌ها اضافی و بخشی از سیستم طبیعی دندانی نباشند که در آن صورت کشیده می‌شوند.

سایر مقالات : پر کردن جای خالی دندان

معمولاً هیچ مداخله‌ای توصیه نمی‌شود مگر اینکه این دندان‌ها مشکلاتی را برای نوزاد یا مادر ایجاد کرده باشند. با این حال برخی کشیدن این دندان‌ها را توصیه می‌کنند زیرا می‌توانند نوک زبان یا لثه‌های نوزاد را ملتهب یا زخم کنند. در غیر این صورت آن‌ها باید تا حد ممکن در دهان حفظ شوند تا احتمال از بین بردن جوانه‌های دندانِ دائمی با دندانِ ناتال کاهش یابد. اگر نوزاد مبتلا به هیپوپروترومبینمی است، نباید آن را از بین برد. در صورت بروز عوارضی که نیاز به برداشتن دندان‌های جنینی دارند، باید رادیوگرافی دندان، انجام و توسط دندانپزشک اطفال ارزیابی و پیگیری شود.

سایر مقالات : رعایت بهداشت دهان و دندان


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 26
نویسنده : mozhgan

آیا اسلیو معده سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو است؟ اسلیو معده شامل برداشتن یا کاهش اندازه معده بیماران است. جراحی اسلیو معده معمولا منجر به کاهش وزن سریع می‌شود.

سایر مقالات : بهترین جراح اسلیو در تهران

به گزارش ایسنا ، جراحی اسلیو معده یکی از چندین نوع جراحی کاهش وزن است. متخصصان جراحی معمولا آن را گاسترکتومی با برش عمودی می‌نامند. در این مطلب، نگاهی دقیق‌تر به مواردی که با اسلیو معده درگیر است، از جمله اثربخشی و عوارض احتمالی آن، خواهید داشت.

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو، عمل جراحی اسلیو معده است که به عنوان یک روش با عوارض کم با استفاده از لاپاراسکوپی انجام می‌شود. لاپاراسکوپی به این معناست که یک لوله بلند و نازک از طریق چندین برش کوچک به شکم وارد می‌شود. این لوله دارای یک چراغ و یک دوربین کوچک و همچنین ابزارهای مختلف جراحی است. عمل اسلیو معده با استفاده بیهوشی عمومی انجام می‌شود. یعنی دارویی که شما را به خواب بسیار عمیقی می‌برد و نیاز به یک دستگاه تنفس مصنوعی برای شما در حین عمل سریعترین راه لاغری شکم و پهلو است.

سایر مقالات : غذای رژیمی با گوشت قرمز

جراحی سریعترین راه لاغری شکم و پهلو معده شما به ۲ قسمت نابرابر تقسیم می‌شود. حدود ۸۰% از قسمت منحنی بیرون معده شما بریده و برداشته می‌شود. سپس لبه‌های ۲۰% باقی‌مانده به هم بخیه می‌شود. با این کار، یک معده موزی شکل ایجاد می‌شود که تنها حدود ۲۵% اندازه کل معده است.

آیا اسلیو سریعترین راه لاغری شکم و پهلو است؟

عمل اسلیو معده به ۲ روز به عنوان سریعترین راه لاغری شکم و پهلو موثر است. در روش اول معده شما به‌طور قابل توجهی کوچکتر می‌شود؛ بنابراین زودتر احساس سیری می‌کنید و کمتر غذا می‌خورید. این به آن معناست که کالری کمتری دریافت خواهید کرد. همچنین بخشی از معده شما هورمون گرلین ترشح می‌‎کند (هورمونی که مرتبط با گرسنگی است) برداشته شده که در این حالت کمتر احساس گرسنگی می‌کند.

سایر مقالات : مصرف نان و برنج بعد از عمل اسلیو

با توجه به اطلاعیه انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از جراحی اسلیو معده کاهش دهید. برخی این کاهش وزن در برخی از افراد بین ۶۰ تا ۷۰ درصد خواهد بود.

مهم است که به خاطر داشته باشید که این سریعترین راه لاغری شکم و پهلو تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما متعهد به رعایت رژیم غذایی و برنامه ورزشی توصیه شده توسط جراح خود باشید. با اتخاذ این تغییرات سبک زندگی، به احتمال زیاد وزنتان را در درازمدت کاهش خواهید داد.

سایر مقالات : بوتاکس معده


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 25
نویسنده : mozhgan

این روند در چندین مرحله برای تشکیل قسمت‌های مختلف دندان، اتفاق می‌افتد. هر دو مجموعه دندانِ شیری و دائمی مراحل رشد یکسانی دارند اگرچه دندان‌های دائمی دیرتر از دندان‌های شیری تشکیل خواهند شد. رشد دندان یا ادنتوژنز، معمولاً به مراحل کلی تقسیم می‌شوند که در ادامه آمده‌اند.

سایر مقالات : مراقبت های بعد از ایمپلنت

مرحله ابتدایی

یکی از اولین نشانه‌های ایجاد دندان که به صورت میکروسکوپی دیده می‌شود، تمایز بین لامین دهلیز و لامینای دندان است که در هفته ششم تا هفتم زندگی جنینی اتفاق می‌افتد. لمینای دندان، جوانه دندانِ در حال رشد را برای مدت قابل توجهی به لایه اپیتلیال دهان متصل می‌کند و این مرحله آغازین به حساب می‌آید.

سایر مقالات : صفر تا صد ایمپلنت دندان

مرحله جوانه‌زنی

مرحله جوانه‌زنی (Bud Stage)، در هفته هشتم در رحم اتفاق می‌افتد. در این زمان، سلول‌هایی به نام جوانه اپیتلیوم دندانی از یک گروه ضخیم سلول به نام لامینای دندان، شناخته می‌شود که در داخل فک بالا و پایین تشکیل می‌شود. این سلول‌ها در نهایت تکامل یافته و جوانه دندان را تشکیل می‌دهند که از تمام بافت‌های نرم لازم برای رشد دندان، تشکیل شده است.

سایر مقالات : قیمت لمینت دندان

مرحله کلاهک

در طی مرحله کلاهک (Cap Stage)، سلول‌ها شروع به شکل دادن لایه بیرونی دندان می‌کنند و کلاهک تشکیل می‌دهند که روی بقیه جوانه دندان، قرار می‌گیرد. به این کلاهک اندام مینا گفته می‌شود زیرا بعدا سلول‌های تولید کننده مینا را تشکیل می‌دهد. بقیه جوانه دندان که به پاپیلای دندان معروف است، دو لایه داخلی عاج و پالپ را ایجاد می‌کند. کیسه سلول دیگری به نام فولیکول دندانی، مینا و پاپیلا را احاطه کرده و حاوی رگ‌ها و اعصاب است. در مرحله کلاهک، سه ساختار مختلف جوانه را تشکیل می دهند:

مینا

پاپیلای

فولیکول

سایر مقالات : درمان ارتودنسی بارداری

مرحله زنگ

در مرحله زنگ (Bell Stage)، اندام مینا به شکل زنگ در می‌آید و دو واقعه رخ می‌دهد. ابتدا سلول‌های اندام مینای دندان از یکدیگر متمایز می‌شوند، به این معنی که عملکرد آن‌ها تغییر می‌کند. بسته به عملکرد جدید آن‌ها، در یکی از چهار گروه سلولی قرار می‌گیرند: اپیتلیوم داخلی مینا اپیتلیوم مینای خارجی طبقه متوسط شبکه ستاره‌ای این گروه‌های سلولی در کنار هم برای ایجاد لایه مینای دندان فعالیت می‌کنند. در طی رویداد دوم در این مرحله، اپیتلیوم مینای دندان، به شکل آینده تاج دندان جمع می‌شود و لایه دندان، شروع به خراب شدن می‌کند.


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

دبی به عنوان یک شهر خیره ‌کننده که در زمان ‌های نه چندان دور از یک دهکده کوچک به یکی از بزرگ ترین شهر‌های لوکس دنیا تبدیل شده است، از شهر‌های مهم تجاری در جهان به شمار می ‌آید، اما بسیاری از افراد به دنبال جواب این سؤال هستند که دبی در کدام کشور است؟

سایر مقالات : عالی ترین زمان برای سفر به دبی

دبی به عنوان یک شهر خیره ‌کننده که در زمان ‌های نه چندان دور از یک دهکده کوچک به یکی از بزرگ ترین شهر‌های لوکس دنیا تبدیل شده است، از شهر‌های مهم تجاری در جهان به شمار می ‌آید، اما بسیاری از افراد به دنبال جواب این سؤال هستند که دبی در کدام کشور است و چه ویژگی‌ ها و منابع و امکاناتی دارد. شهری شگفت ‌انگیز که دارای آسمان خراش ‌ها و ساختمان‌ های بسیار لوکس و مدرن بوده چگونه در مدت بسیار کوتاهی این چنین با شکوه قد برافراشته است. با ما همسفر باشید تا به دبی سفر کنیم و به روند پیشرفت این شهر خیره ‌کننده نگاهی بیاندازیم.

سایر مقالات : سفر دبی با تور یا انفرادی

معرفی شهر دبی

دبی یکی از وسیع‌ ترین و با امکانات ‌ترین شهر‌های امارات متحده عربی شناخته می ‌شود. شهر دبی از سمت جنوب با کشور ایران همسایه بوده و در حاشیه اطراف خلیج فارس واقع شده است. لازم به ذکر است شبه جزیره عربستان نیز در مجاورت شهر دبی قرار گرفته و یکی از شهر‌های اعیانی نشین عرب و شیخ نشین شناخته می ‌شود. مسافران تور دبی لقب‌ های متعددی از این شهر را می ‌شنوند که برخی از آن‌ ها نظیر شهر آسمان‌خراش ‌ها یا شهر تجملات و یا همچنین شهر شگفت ‌انگیز است.

بر اساس آخرین سرشماری و آمار‌گیری که در سال ۲۰۰۹ میلادی انجام شد جمعیت شهر دبی که به عنوان عروس امارات شناخته می‌ شود، حدود یک میلیون و هفتصد و هفتاد و یک هزار نفر است. مساحت این شهر حدود یک میلیون و دویست و هشتاد و هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع بوده و به عنوان بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی معرفی می ‌شود که از دیگر شهر‌های امارات ۸ برابر بزرگ تر است. این شهر به عنوان گران ‌ترین شهر خاورمیانه بوده و در لیست لوکس‌ ترین و لاکچری ‌ترین شهر‌های جهان قرار دارد. لازم به ذکر است در رتبه ‌بندی شهر‌های گران جهان، دبی رتبه ۲۰ را دارا است.

ما در مجله گردشگری و توریستی نیک روز به جزییات سفر به دبی پرداخته ایم.


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 23
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه ، از نظر جنس و اندازه متنوع می باشند. از این رو لازم است که انواع آنها را بشناسید تا بتوانید راحت تر برای درمان و حتی پیشگیری از ابتلا به آنها اقدام کنید.

سایر مقالات : متخصص اورولوژی

سنگ کلیه اگزالات کلسیم

سنگ های اگزالات و فسفات کلسیم جزو شایع ترین سنگ های کلیه هستند که دلیل عمده ابتلا به آنها مربوط به از دست دادن آب بدن و عدم جبران آن می باشد. اگزالات به طور طبیعی در موادغذایی وجود دارد که همراه با مواد زائد دیگر از کلیه ها دفع می شود. اما اگر مقدار آب بدن پایین باشد، مواد زائد اگزالات و کلسیم کم کم به صورت کریستال هایی تشکیل می شوند که نتیجه آن سنگ کلیه است. برای آنکه جلوی این نوع سنگ ها گرفته شود، باید به مقدار مناسبی در طول روز آب و مایعات مصرف کنید.

همچنین کلسیم را به مقدار مناسب در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بتواند با اگزالات و مواد زائد دیگر در معده و روده ترکیب شود و از بدن خارج شوند. در این صورت به کلیه ها نمی رسند و آنجا رسوب ایجاد نمی شود.

سنگ کلیه فسفات کلسیم

معمولا بر اثر افزایش کلسیم و قلیایی شدن ادرار، سنگ فسفات کلسیم به وجود می آید. بیماری های ارثی نادر و ناشناخته دیگر نیز می توانند زمینه ساز این نوع سنگ ها شوند. معمولا برای کنترل و درمان این بیماری ها پیشنهاد می شود که از مصرف گوشت، تخم مرغ، ماهی، چاشنی ها، شیر، پنیر و … جلوگیری شود. در عین حال مصرف پروتئین کافی و کم کردن سدیم از رژیم غذایی می تواند در درمان سنگ کلیه و این بیماری مفید باشد.

سنگ کلیه اسید اوریک

این گونه سنگ ها با عنوان سنگ های حاجب شناخته می شوند؛ چراکه در ترکیب این سنگ، عنصر کلسیم دیده نمی شود و از همین رو در رادیوگرافی مشخص نمی شوند. سنگ های اسید اوریکی را معمولا با سونوگرافی تشخیص می دهند و معمولا درمان آنها با مصرف دارو و رژیم غذایی مناسب جوابگو است. این نوع سنگ ها در مردان بیشتر دیده می شوند و مربوط به مصرف زیاد پروتئین می باشند.

سنگ‌های سیستین

بر اثر ازدیاد سیستئین در ادرار، این نوع سنگ ها ایجاد می شوند که معمولا در دوران کودکی و قبل بلوغ خود را نشان می دهند. این بیماری مربوط به اختلالات ژنتیکی بسیار هم نادر می باشد. این سنگ ها را باید سریعا درمان کرد؛ چراکه سرعت رشد و عود مجدد بالایی دارند و ممکن است نارسایی کلیه به وجود آورند. برای درمان فوری سنگ کلیه ، با این نوع سنگ های کلیه می توان از پني سيلين آمين و بی کربنات استفاده کرد.


تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1403
بازدید : 25
نویسنده : mozhgan

همان‌طور که اشاره کردیم، روش‌های زیادی برای بزرگ کردن الت جنسی مردان وجود دارد. با وجود این، بسیاری از این روش‌ها تایید نشده‌اند و بیشتر جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند.

سایر مقالات : متخصص اورولوژی

از جمله روش‌های افزایش آلت تناسلی می‌توان به روش :

جلکینگ

روش پنیمور

قرص افزایش سایز آلت مردان

ژل افزایش سایز اندام تناسلی

تزریق چربی به اندام تناسلی

داروی افزایش سایز آلت

آمپول بزرگ کننده آلات تناسلی

افزایش طول اندام تناسلی با طب سنتی و موارد دیگری اشاره کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

روش جلکینگ برای افزایش اندازه آلت تناسلی

تمرینات جلکینگ، تمریناتی هستند که برای کلفت کردن آلت تناسلی به کار می‌روند. در این روش بزرگ کردن کیر، آلت تناسلی باید به‌صورت نیمه راست باشد.

برای شروع تمرینات لازم است تا انگشت شست و اشاره را دور آلت تناسلی حلقه کنید. سپس انگشتان خود را از ابتدای آلت تا سر آن بکشید. در واقع می‌توان گفت این عمل شبیه به دوشیدن است.

این کا را با دست دیگر خود نیز انجام دهید. توجه کنید که آلت شما نباید به‌صورت کامل راست شود. در صورتی که این اتفاق افتاد، باید کمی صبر کنید تا آلت به‌حالت نیمه راست در بیاید.

سایر مقالات : جراحی پروستات

تکرار تمرینات در هفته اول بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ بار و در هفته دوم بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ بار باشد. از هفته‌ دوم به بعد نیز می‌توانید تعداد دفعات تمرین را به بیشتر از ۵۰۰ بار افزایش دهید.

در حین تمرین به این دلیل که جریان خون در سر آلت تناسلی افزایش پیدا می‌کند، این ناحیه بسیار حساس می‌شود. به همین خاطر باید مواظب باشید تا با دست‌تان به سر آلت ضربه وارد نکنید.

در آخر بعد از انجام تمرینات، به آلت خود استراحت دهید و آن را با یک حوله گرم بپوشانید یا با آب گرم شستشو دهید.

 


تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

ترکیه که در همسایگی ایران قرار گرفته است از دیرباز همواره به عنوان یک مقصد خارجی ارزان قیمت مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. این کشور جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که می توان با صرف بودجه ای محدود در مدت زمانی کوتاه از تمامی آنها بازدید کرد. البته برای این کار در ابتدا لازم است که مقصد مورد نظر خود را از میان شهرهای این کشور تعیین کرده و بلیط سفر دلخواهتان را برای آنها تهیه کنید. در نهایت می توانید به سادگی با هواپیما، اتوبوس و حتی قطار به ترکیه سفر کنید و تجربه ای نو را برای خود رقم بزنید.

سایر مقالات : سفر به استانبول

بدیهی است که با خرید بلیط هواپیما می توانید در زمان کوتاهتری به مقصد خود برسید و زمان بیشتری را در آن سپری کنید. با این حال اگر بودجه کمتری را برای سفر خود در نظر گرفته اید و سعی دارید با هزینه معقول تری مسافرت کنید، می توانید سفر با قطار را نیز تجربه نمایید. در ادامه مطلب " چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟ " با قاصدک 24 همراه باشید تا به شما بگوییم که با قطار می توانید به کدامیک از شهرهای ترکیه سفر کنید.

قطار تهران آنکارا

با خرید بلیط قطار در حقیقت یک سفر ترکیبی از تهران به آنکارا را پیش رو خواهید داشت. در این سفر ابتدا باید در ایستگاه تهران سوار بر قطار شده و سپس با عبور از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، سلماس، رازی و کاپیکوی به ایستگاه وان برسید. سپس در این ایستگاه از قطار پیاده شوید، به اسکه شهر وان بروید و خود را به ایستگاه قطار تات وان برسانید. پس از آن می توانید به سفر خود با قطار ادامه دهید و بعد از عبور از ایستگاه های الازیق، مالاتیا، سیواس و کایسری به آنکارا برسید. فراموش نکنید سفر با قطار از مبدا تهران به آنکارا حدودا دو روز به طول می انجامد که حدود 5 ساعت از آن نیز به قایق سواری می گذرد. بنابراین اگر زمان کافی برای انجام این سفر را در اختیار دارید، بلیط قطار سفر خود را خریداری نمایید.

سایر مقالات : قیمت سفر به ترکیه

قطار تهران استانبول

پیش از راه اندازی این قطار بسیاری از گردشگرانی که تمایل به تجربه تور ترکیه زمینی داشتند، سفر خود را با خرید یک بلیط اتوبوس آغاز می کردند. اما اخیراً با راه اندازی قطار تهران استانبول این امکان برای مسافران مهیا شده است که با خرید یک بلیط قطار از تهران به آنکارا بروند و در آنجا با قطاری دیگر به استانبول سفر کنند. در حقیقت سفر تور استانبول با قطار یک سفر دو مرحله ای است که می بایست دو بلیط قطار را برای آن خریداری نمایید. این سفر با احتساب زمان های بازرسی مدارک، دریافت ویزا و... حدوداً 70 الی 80 ساعت به طول می انجامد و سفری متفاوت به شمار می رود. جالب است بدانید قطارهایی که در این خط ریلی مشغول به فعالیت هستند از نوع کوپه ای و سه ستاره می باشند که فضای راحتی را در اختیار مسافران خود قرار می دهند.

مجله گردشگری نیک روز


تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 28
نویسنده : mozhgan

سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین انواع بیماری‌های کلیوی است. سنگ‌های کلیه (نفرولیتیازیس) در واقع رسوباتی از جنس مواد معدنی و نمکی هستند که در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند. جنس سنگ‌های کلیه معمولا اگزالات کلسیم است. سنگ دارای ساختاری تیز و کریستالی است و گاهی به اندازه‌ی یک توپ گلف رشد می‌کند.

سایر مقالات : بهترین متخصص اورولوژی

این بیماری علت شایع خون در ادرار (هماچوری) و درد شدید در شکم، پهلو یا کشاله‌ی ران است. تولید سنگ در بین مردان بیشتر از زنان دیده‌می‌شود. بیشتر افرادی که به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی هستند.

طی چند دهه‌ی گذشته، درصد مبتلایان به سنگ‌های کلیه در ایالات متحده‌ی آمریکا رو به افزایش بوده‌است که به احتمال زیاد به مشکل همه‌گیر چاقی مربوط می‌شود. معمولا هنگامی‌که ادرار غلیظ می‌شود، مواد معدنی متبلور شده و به هم می‌چسبند و سنگ کلیه تشکیل می‌شود.

شن کلیه چیست و اندازه سنگ کلیه چقدر است؟

در بیشتر موارد سنگ‌های کلیه اندازه نخود هستند. اما این سنگ‌ها می‌توانند در ابعاد کوچکتر به‌اندازه یک دانه شن یا ابعاد بزرگتری در اندازه توپ گلف هم ایجاد شوند. معمولا سنگ‌های کوچک از دستگاه ادراری عبور کرده و دفع می‌شوند. اما اگر سنگ بزرگ باشد، ممکن است پزشک جراحی را توصیه‌کند.

سنگ‌های کلیه ابعاد مختلفی داشته و ممکن است در سایز بزرگ یا کوچک در اندازه شن باشند. در اصطلاح به سنگ‌های کوچکتر از ۶ میلی‌متر شن کلیه گفته‌می‌شود. شن کلیه ابعاد کوچکی داشته و شخص به‌راحتی می‌تواند آن را دفع کند.

سایر مقالات : عمل سنگ کلیه

نشانه ها و علائم سنگ کلیه کدامند؟

تا زمانی‌که سنگ کلیه در کلیه حرکت نکرده و وارد مجاری ادراری نشده‌است، ممکن است هیچ علامتی را نشان ندهد، این سنگ‌ها به نام سنگ‌های خاموش معروف هستند. علائمی که ممکن است در بیمار ایجاد شود عبارتند از:

درد سنگ کلیه

سوزش ادرار

درد هنگام ادرار کردن

ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای

ادرار کدر و دارای بوی ناخوشایند

تهوع و استفراغ

نیاز مداوم به ادرار کردن (فوریت ادرار)

ادرار کردن بیشتر از حد معمول (تکرر ادرار)

تب و لرز

کاهش حجم ادرار

وجود گلبول‌های سفید یا چرک در ادرار در آزمایش ادرار

در صورت بروز علائم و نشانه‌های نگران‌کننده‌ای مانند درد همراه با حالت تهوع و استفراغ، درد همراه با تب و لرز، وجود خون در ادرار، مشکل در دفع ادرار و درد شدیدی که نمی‌توانید آرام باشید و قرار گرفتن در هیچ موقعیتی درد را کاهش نمی‌دهد، به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه‌کنید.

سایر مقالات : پروتز آلت

علائم سنگ کلیه در مردان کدامند؟

مردان ممکن است درد شدیدی را در پشت یا پهلو تجربه کنند که اغلب به ناحیه کشاله ران منتشر می‌شود. علائم دیگر ممکن است شامل تهوع، استفراغ، ادرار دردناک و خون در ادرار باشد.

علائم سنگ کلیه در زنان چیست؟

علایم سنگ کلیه در زنان ممکن است مشابه مردان باشد و نشانه‌هایی مانند درد در پشت یا پهلو، تهوع و استفراغ را تجربه کنند. علاوه‌براین موارد، زنان ممکن است درد در ناحیه کشاله ران یا فرج را نیز تجربه‌کنند، که ممکن است با عفونت دستگاه ادراری یا سایر بیماری‌های زنان اشتباه گرفته‌شود.


تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

اورولوژی چیست؟ اورولوژی یک تخصص جراحی است که بیماری های دستگاه ادراری مرد و زن و ارگان های تولید مثل مردانه را درمان می کند. این تخصص همچنین به تشخیص و درمان زگیل تناسلی و نیز مراقبت های جراحی غدد فوق کلیه مرد و زن مرتبط است.

سایر مقالات : روش ترمیم پارگی بیضه

دکتر اورولوژی کیست؟

دکتر یا متخصص اورولوژی کیست؟ باید گفت که به افرادی که در ارولوژی تخصص گرفته و در حیطه تشخیص، درمان و کنترل بیماریها با اختلالات ارولوژی فعالیت می کنند، ارولوژیست گفته می شود.

سایر مقالات : تزریق ژل به آلت تناسلی

بیماری های اورولوژی

بخش هایی از بدن که به تخصص دکتر ارولوژی مربوط می شوند شامل:

کلیه ها

غدد آدرنال

حالب ها (لوله ای که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کند)

مثانه

میزراه (مجرای دفع ادرار)

دستگاه باروری آقایان

زگیل تناسلی در مردان

سایر مقالات : افزایش طول آلت تناسلی

اورولوژی چیست؟

در اورولوژی مردان به بررسی و درمان بیماری های دستگاه تناسلی مردان پرداخته می شود. دستگاه تناسلی مردان عبارت است از:

 بیضه ها

 اپی دیدیم (لوله‌هایی در پشت و چسبیده به بیضه‌ها که محل بلوغ و ذخیره اسپرم می‌باشند)

 واز دفران (لوله ای که اسپرم را از بیضه به میزراه منتقل می کند)

 کیسه های منی

 پروستات

 آلت تناسلی

سایر مقالات : عوارض واریکوسل بر رابطه جنسی زوجین

دستگاه ادراری و باروری ارتباط نزدیکی با هم دارند، و اختلالات یکی بر روی دیگری تاثیر می گذارد. بخش قابل توجهی از بیماری هایی که در ارولوژی درمان می شوند، تحت عنوان بیماری های ادراری – تناسلی نامگذاری می شوند

برخی شرایط مشترک، که تحت درمان با اورولوژیست ها قرار می گیرند عبارتند از:

عفونت ادراری

بررسی و درمان بیماری های منتقله از راه جنسی مانند درمان و علت زگیل تناسلی در مردان و زنان

 آسیب به اندام های ارولوژی

بخش های بزرگ اورولوژی عبارتند از:

 انسداد دستگاه ادرارى

 بزرگ شدن پروستات

 اختلال نعوظ

 بی اختیاری ادرار

 بیماری تخریب مجاری ادرار (سنگ)

 سرطان مثانه

 سرطان پروستات

 بیضه

 کلیه


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com