دیپ بایت چیست و چگونه درمان می‌شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 11 مهر 1400
بازدید : 338
نویسنده : mozhgan

دیپ بایت هنگامی اتفاق می‌افتد که یک همپوشانی عمودی غیر طبیعی بین دندان‌های فوقانی و تحتانی وجود داشته باشد. در بایت نرمال، دندان های جلویی فک بالا حدود 1 تا 2 میلیمتر از دندان های جلویی فک پایین جلوتر هستند. در اوربایت این فاصله به 3 میلیمتر و کمی بیشتر افزایش میابد. و عمق فاجعه در دیپ بایت است. جایی که این فاصله به 4 تا 10 میلیمتر افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتربخوانید... ونیر دندان

علل

در بیشتر موارد، افزایش اوربایت یا شدت گرفتن آن ریشه در ژنتیک دارد. مشکلات ژنتیکی میتوانند در تشکیل و رشد فک و دندان ها تاثیر بسزایی داشته باشند.

  • بزرگ بودن بیش از حد فک
  • بزرگ بودن دندان ها نسبت به حالت طبیعی
  • تشکیل نادرست فک در طی دوره رشد
  • مکیدن انگشت شست
  • استفاده بیش از حد از شیشه شیر یا پستانک
  • جویدن ناخن و مداد و ….

از کجا بفهمم که دیپ بایت دارم؟

ویزیت‌های منظم و اولیه دندانپزشکیترمیم و زیبایی دندان، به دندانپزشک شما اجازه می دهد تا در اولین فرصت و به موقع مشکلات شما را تشخیص داده و درمان کند. دیپ بایت نیز از این قضیه مستثنی نیست و در ویزیت های اولیه به راحتی قابل تشخیص است. اگر چنین مشکلی در شما و یا در فرزند شما وجود داشته باشد، دندانپزشک شما را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع خواهد داد. علاوه بر این، مال اکلوژن دیپ‌بایت می‌تواند علائمی را ایجاد کند، که ممکن است حتی با وجود اینکه به ویزیت دندانپزشک نرفته باشید، با شناسایی آن ها متوجه مشکل خود شوید

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

گزینه های درمان

در حالی که درمان دیپ‌بایت در هر سنی می‌تواند صورت بگیرد، اما روند درمان در دوره کودکی بسیار راحت تر خواهد بود. زیرا انعطاف دندان ها و استخوان در سنین کودکی، به ارتودنتیست اجازه خواهد داد که بهتر تغییرات مد نظر خود را در دهان کودک اعمال کند. در اغلب موارد اولین گزینه های درمانی استفاده از بازکننده های کام و توربو براکت خواهد بود. این ابزارها به دندان های عقبی اجازه می‌ دهند که رشد کنند تا به بهبود دیپ‌ بایت کمک کنند. درمان های ارتودنسی) ارتئدنسی ثابت ، ارتودنسی نامرئی)  دیگری مانند بریس ها به تغییر موقعیت دندان های جلویی در فک به کمک زیادی می کنند. در حالی که برای درمان موارد خفیف مال اکلوژن می توان از تراز با اینویزیلاین استفاده کرد، در موارد شدیدتر نیاز به بریس های سنتی است. زیرا برای اصلاح حالات شدیدتر نیاز به وارد کردن نیروی بیشتری به دندان ها خواهد بود. در اغلب موارد، دیپ‌بایت می تواند باعث آسیب به سطح دندان ها شود. این مشکل معمولا می تواند به کامپوزیت و لمینت دندان یا تاج نیاز داشته باشد.

سایر مقالات... روش های لاغری

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com