انواع رژیم فستینگ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1402
بازدید : 116
نویسنده : mozhgan

انواع رژیم فستینگ به 7 دسته اصلی تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی بیشتر بر پایه بازه‌های زمانی است که فرد نسبت به خوردن یا نخوردن غذا و خوراکی اقدام می‌کند. در ادامه، یکی از مهم ترین رژیم های فستینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

رژیم فستینگ 16 8

معروف‌ترین نوع رژیم فستینگ، رژیم 16:8 یا 16 به 8 است. این رژیم را با نام لینگین نیز می‌شناسند. در رژیم 16 به 8، فرد باید 16 ساعت در روز هیچ چیزی (به جز آب و چای) نخورد و 8 ساعت مجاز است که به روال عادی، غذا بخورد. البته یک نکته را نباید جا انداخت و آن این است که میزان کالری دریافتی شما در آن 8 ساعت باید توسط متخصص تغذیه مشخص شود و نباید جبران آن 16 ساعتی که چیزی نخورده‌اید را با آن 8 ساعت کنید؛ به بیانی دیگر، در 8 ساعت مجاز، نباید پرخوری کنید.

البته گفته می‌شود رژیم 16 به 8 بیشتر برای مردان است و خانم‌ها باید به جای آن، بازه‌های زمانی 14 به 10 را رعایت کنند (یعنی 14 ساعت چیزی نخورند و 10 ساعت کالری تعیین شده را دریافت کنند).

در خصوص نوشیدنی هم شما می‌توانید نوشیدنی‌هایی که کالری بسیار پایینی دارند را مصرف کنید. چای به ازای هر 100 سی‌سی، 2 کالری به بدن شما می‌رساند که این مقدار ناچیز به شمار رفته و می‌توان از آن صرف نظر کرد.

در رژیم 16 به 8، معمولاً گفته می‌شود که وعده شام را قبل از ساعت 8 شب بخورید و بعد از آن، تا وعده نهار روز بعد باید مثل یک روزه‌دار، چیزی نخورید؛ به بیان دیگر، وعده صبحانه حذف شده و بین شام شب قبل (قبل از ساعت 8 شب) تا نهار روز بعد (برای خانم‌ها، ساعت 12 و برای آقایان، ساعت 2 ظهر) نباید چیزی بخورید. رژیم فستینگ فقط مخصوص وعده‌های غذایی نیست؛ بلکه فرد نباید هیچ چیزی در این ساعات بخورد.

منبع: https://www.dietforme.ir/





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com