رژیم شوک چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1402
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

رژیم شوک که با نام رژیم 14 روزه نیز شناخته می‌شود، یک برنامه غذایی است که متابولیسم بدن شما را شوکه می‌کند. این رژیم باعث افزایش عملکرد سیستم متابولیک بدن شده که در نهایت منجر به چربی سوزی اضافی می‌شود. در برخی موارد، این رژیم حتی ممکن است به کاهش وزن 11.33 کیلوگرمی در دو هفته کمک کند، که زمان بسیار کوتاهی برای از دست دادن این مقدار چربی به نظر می‌رسد.

بیشتربخوانید.... انواع رژیم فیستینگ

قابل درک است که رژیم شوک شامل دریافت کالری کم است. به گفته کارشناسانی که این برنامه غذایی را طراحی کرده‌اند، شوکه کردن متابولیسم بدن از طریق یک رژیم غذایی کم کالری، سیستم متابولیک شما را شارژ می‌کند، که این اتفاق تا دو سال به همین شکل باقی می‌ماند. از این رو، این رژیم به شما کمک می‌کند وزن بدن خود را حتی پس از پایان دوره رژیم غذایی 14 روزه حفظ کنید.

همه رژیم‌ های شوک دارای ویژگی‌های همسانی هستند. ویژگی مشترک آن‌ها این است که همگی روی یک روش کاهش وزن با محدود کردن بالاترین کالری دریافتی متفق هستند. همچنین در این رژیم غذایی به طور معمول، نیاز به کاهش شدید کالری روزانه در وعده‌های غذایی خود دارید و شما فقط بین 500 تا 1000 کالری در روز تغذیه می‌کنید.

روش درمانی رژیم شوک چیست؟

برنامه غذایی با رژیم شوک به طور کلی بر اساس مدل 5-2 است، یعنی به مدت پنج روز از یک رژیم غذایی سخت پیروی می‌کنید و سپس به مدت دو روز غذا‌های معمولی می‌خورید. با این حال، صبحانه برای تمام 14 روز با وعده‌های یکسان باقی می‌ماند.  

  • در رژیم شوک سه روزه صبحانه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  • یک موز و یک تکه میوه دیگر (گلابی، پرتقال، خربزه یا هر میوه‌ای که توسط مربی رژیم غذایی شما تأیید شده است)
  • یک فنجان قهوه (بدون شیر و شیرین‌کننده)
  • دو عدد کلوچه بدون شکر

منظور از اثربخشی رژیم شوک چیست؟

کمبود کالری باعث کاهش وزن می‌شود. طبق مطالعه‌ای که در سال 2018 منتشر شد، دریافت 500 کالری در روز یک رویکرد پایدار و ایمن برای کاهش وزن بدن است. افزایش این مقدار به 1000 کالری نیز ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما به گفته متخصصان، این نوع کاهش وزن و کمبود کالری ممکن است چندان پایدار نباشد.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی مدیترانه ‌ای

همانطور که گفته شد، نه تنها کاهش کالری دریافتی باعث کمبود کالری می‌شود، بلکه ممکن است به کمبود انرژی نیز منجر شود. به طور کلی، زمانی که شما به سمت یک رژیم غذایی کم کالری می‌روید، زمان می‌برد تا بدن شروع به استفاده از چربی خود به عنوان منبع انرژی کند. پس تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ممکن است احساس کمبود انرژی و گرسنگی شدید داشته باشید. در نتیجه، برخی از افراد شروع به خوردن کالری بیشتر از حد نیاز می‌کنند و کالری اضافی دریافت می‌کنند. بنابراین، بهتر است پس از پایان دوره رژیم شوک ۱۴ روزه، میزان کالری خود را به تدریج افزایش دهید و از حد خاصی بالاتر نروید.

منبع





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com