پیشگیری از کرم خوردگی دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 15 دی 1400
بازدید : 254
نویسنده : mozhgan

همه ما کلمه کرم خوردگی دندان را یقینا شنیده‌ایم که در واقع همان پوسیدگی دندان است. کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های خاصی در دهان فعالیت می‌کند. این باکتری‌ها سمومی را تولید می‌کنند که و منجر به ایجاد حفره در دندان و آسیب به مینای دندان و لایه‌های زیر آن می‌شوند. این حفره یا همان پوسیدگی به مرور زمان بزرگتر و عمیق‌تر می‌شود.

علل کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان

 یکی دیگر از مهم بیماری‌ها و عدم تعادل در بدن پوسیدگی و یا کرم خوردگی دندان است. کرم خوردگی دندان به علل مختلفی اتفاق می‌افتد که مجله دندانپزشکی ترمیم و زیبایی  در این مطلب به این علل اشاره می‌کند.

  • رژیم غذایی نامناسب و کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی
  • کمبود ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین A ، D، E و K
  • مصرف بیش از اندازه شکرهای فرآوری شده
  • مصرف بیش از اندازه اسید فیتیک

روش‌های پیشگیری از کرم خوردگی دندان

دندان‌های ما روزانه با مواد غذایی و نوشیدنی‌های مختلفی که استفاده می‌کنیم در تماس مستقیم هستند. همانطور که گفته شد یکی از دلایل کرم خوردگی دندان مواد غذایی نامناسب بود. بنابراین تا جایی که ممکن است برای حفظ سلامت دهان و دندان خود سعی کنید از تغذیه سالم و مفید استفاده کنید. این مطلب به این معنا نیست که از مصرف مواد غذایی شیرین، نشاسته‌ای، اسیدی و چسبناک استفاده نکنید. بلکه با رعایت بهداشت و رژیم غذایی مناسب در دراز مدت از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان در امان باشید.

بیشتربخوانید... آشنایی با دندانپزشک ترمیمی دندان

کرم خوردگی به علت مصرف خوراکی‌های شیرین

همانطور که می‌دانید کرم خوردگی دندان با مصرف مواد شیرین رابطه مستقیم دارد. بنابراین تا جایی که ممکن است از مصرف مواد شیرین پرهیز کرده البته نوشیدنی‌های شیرین هم شامل این موضوع می‌شوند. نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و آبمیوه‌های کارخانه ای. این نوشیدنی ها دارای اسید و شکر فراوری شده بوده و باکتری‌های موجود در دهان را افزایش می‌دهند. با گذشت زمان این باکتری‌ها منجر به ایجاد پوسیدگی و کرم خوردگی در دندان می‌شوند.

 

 

بیشتربخوانید... حساسیت دندان کودکان

کرم خوردگی به علت مصرف خوراکی‌های چسبناک

یک دسته دیگر از مواد غذایی که منجر به پوسیدگی و کر خوردگی در دندان می‌شوند مواد غذایی چسبناک هستند. این دسته از مواد غذایی مانند عسل، کشمش، گز، شیره و همچنین مواد غذایی نشاسته دار مانند نان و سیب زمینی را شامل می‌شوند. این مواد غذایی به سطوح دندان چسبیده و ایجاد جرم و پلاک کرده و به مرور زمان کرم خوردگی و پوسیدگی را ایجاد می‌کنند.

رفرنس

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com