درمان ارتودنسی و مصرف مواد مخدر و دخانیات


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 5 بهمن 1400
بازدید : 213
نویسنده : mozhgan

مصرف مواد مخدر باعث اختلال در دریافت نیروهای ارتودنسی به دندان ها می شود. مواد مضر موجود در مولکول های مواد مخدر که به طور منظم توسط بیماران مصرف می شوند می توانند از طریق گردش خون وارد سلول های بافت لثه ها شوند و بر روی نیروهای مکانیکی دستگاه های ارتودنسی اثرات منفی اعمال کنند. مهم است که ارتودنتیست (بهترین متخصص ارتودنسی در تهران) بررسی دقیق و کاملی داشته باشد از سابقه قبلی بیمار مبنی بر مصرف یا عدم مصرف مواد مخدر بخصوص در افراد جوان که طیف بیشتری از مصرف کنندگان مواد مخدر را شامل می شوند.

حرکت ارتودنسی دندان و فعالیت استخوان وابسته به عوامل سیستمیک می باشد

این عوامل عبارتند از :

بیماری های متابولیک استخوان

هورمون سیستمیک مانند استروژن، آندروژن و کلسی تونین با افزایش محتوای مواد معدنی استخوان، توده استخوان و کاهش در نرخ جذب استخوان در ارتباط است. در نتیجه آنها می توانند حرکات ارتودنسی را به تاخیر بیاندازند. در مقابل، هورمون های تیروئید و کورتیکواستروئیدها ممکن است حرکت ارتودنسی را سریع تر کنند. پروستاگلندین ها و لکوترین نیز در حرکات ارتودنسی اثر گذار هستند. به نظر می رسد که آنها ممکن است برنامه های کاربردی بالینی آینده را که می تواند به  حرکت دندان ها منجر شوند افزایش دهند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی از داخل

عوامل تغذیه ای

 بعد از انجام ارتودنسی دندان باید از خوردن تمام غذاهای چسبنده تا پس از پایان کار ارتودنسی اجتناب کرد . جویدن تنباکو نیز از جمله مواردی است که باید جزو ممنوعات اعلام شوند. همچنین بهتر است بیماران را از خطرات و محدودیت های ارتودنسی آگاه کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو

گروه سنی بیمار

برای انجام ارتودنسی لثه های سالم اولین شرط است.

اثرات مصرف مواد مخدر بر دهان

 اثر مواد مخدر در محیط دهان به شکل فرو پاشی بافت نرم لثه و تخریب دندان ها در طولانی مدت است. مواد مخدر به خاطر داشتن ماهیت اسیدی باعث کاهش ترشح بزاق می شوند و خشکی دهان یکی از عوامل خرابی دندان ها می باشد. هنگامی که محیط دهان رو به خشکی می رود فرد به خوردن شیرینی و مواد قندی تمایل پیدا می کند.

رفرنس





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com