عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 17 دی 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

کلر عنصری با نماد Cl و عدد اتمی ۱۷ است که در گروه هالوژن‌ها قرار می‌گیرد. کلر به دلیل واکنش پذیری بالا و توانایی بسیار موثر در از بین بردن آلودگی‌های میکروارگانیسمی (پاتوژن‌ها)، از دیرباز تا کنون جهت تصفیه و گندزدایی آب در انواع مصارف تصفیه آب شهری، تصفیه آب استخر و تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرآیند کلرزنی به افزودن مقدار مشخصی از گاز کلر یا ترکیبات آن نظیر هیپوکلریت سدیم (مایع) و هیپوکلریت کلسیم (جامد) به آب می‌گویند. میزان اثرگذاری کلر در از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها در آب به عواملی نظیر pH و دمای آب و مدت زمان تماس کلر با آب بستگی دارد. امروزه استفاده از کلر در تصفیه آب نسبت به گذشته محدودتر شده است. دلیل این امر واکنش کلر با سایر املاح موجود در آب و تشکیل محصولات جانبی با نام تری هالومتان‌ها (THMs) است که موادی سرطان‌زا محسوب می‌شوند. با این وجود کلر و ترکیبات آن همچنان به عنوان یکی از موثرترین و ارزانترین راهکارها جهت تصفیه و ضدعفونی کردن آب به شمار می‌روند.

پودر کلر جامد هیپوکلریت کلسیم (پرکلرین)

کلسیم هیپوکلریت یا پرکلرین یکی از انواع ترکیبات بسیار پرکاربرد کلر جهت تصفیه آب است. این ماده یک ترکیب شیمیایی با فرمول Ca(ClO)2 است که رنگی سفید و متمایل به طوسی داشته و به شکل جامد پودری یا قرص عرضه می‌شود. این ماده در دمای اتاق بسیار پایدار است و در محیط مرطوب رفته رفته تجزیه شده و بوی کلر از خود متصاعد می‌کند. کلسیم هیپوکلریت معمولا به دو شکل خشک (بدون آب) و هیدراته در بازار عرضه می‌شود. این ماده در مقیاس صنعتی از ترکیب گاز کلر با کلسیم هیدروکسید ساخته می‌شود. میزان حلالیت کلسیم هیپوکلریت در حدود ۲۱ گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر آب است و در آب سختی گیری شده بسیار بیشتر از آب سخت حل می‌شود. در صنعت تصفیه آب به این ماده پودر کلر، کلر پودری، کلر جامد و نیز پرکلرین می‌گویند.

سایر مقالات ... قرص کلر

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 27 آذر 1402
بازدید : 86
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم خالص است که با بدن انسان سازگاری دارد. شکل آن به صورت میله باریکی است که درون استخوان فک قرار داده می شود. گفته می شود که امروزه ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندانهای از دست رفته است. نکته قابل توجه در مورد آن این است که اگر پس از قرار گرفتن در فک به طور صحیح از آن نگهداری شود، ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت.

علیرغم پیشرفت در زمینه مراقبت از دندان، میلیون ها ایرانی از دندان درد رنج می برند، که عمدتا به علت پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا آسیب است. برای سال ها، تنها گزینه های درمان در دسترس افرادی که دندان هایشان را از دست داده بودند، استفاده از پل ها و پروتزهای دندان بود. اما امروزه، ایمپلنت فوری دندان در دسترس هستند. در ادامه بهتر است بدانید انواع ایمپلنت دندان کدامند؟ و از آن چه استفاده هایی می شود؟در طول تاریخ دو نوع مختلف وجود داشته است:

 اندوستیال (endosteal)

 ساب‌پریوستیال (subperiosteal)

ایمپلنت اندوستیال به ایمپلنتی گفته می شود که درون استخوان قرار می گیرد، اما ساب‌پریوستیال ایمپلنتی است که روی استخوان آرواره و زیر بافت لثه قرار داده می شود. امروزه دیگر از ایمپلنت های ساب‌پریوستیال استفاده نمی شود زیرا در مقایسه با ایمپلنت های اندوستیال در بلند مدت نتایج ضعیف تری داشته اند و استحکام کمتری دارند.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست و ناموفق خواهد بود

در صورتی که سابقه انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی را دارید یا اینکه در حال حاضر این درمانها را انجام می دهید، باید بدانید که احتمال موفقیت درمان کمتری دارید.

موارد خاص پزشکی مانند ابتلا به پوکی استخوان و بیماریهای مانند آن هنوز اطمینانی حاصل نشده است و تاثیر آن در کارکرد  و ماندگاری آن مشخص نیست.

برای انجام این جراحی سلامت لثه فرد مراجعه کننده بسیار مهم است و علاوه بر آن باید استخوانهای فک قدرت و انسجام کافی برای نگهداری آن را داشته باشند.

در بسیاری از موارد اگر متقاضی از دخانیاتی مانند سیگار استفاده کند، دندانپزشک از درمان خودداری می کند، زیرا استفاده از این مواد حتی سیگار باعث کاهش امکان موفقیت درمان می شود.اطلاعات بیشتر —–> تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان

در صورتی که بخواهید تمام دندانها را به روش کاشت دندان جایگزین کنید، در فک بالا به شش تا هشت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز خواهید داشت.

رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان در بالا بردن عمر ایمپلنت تاثیر بسیاری دارد. ایمپلنتها طرح لبخند را بهبود بسیاری می بخشند.

در صورت استفاده از داروهایی که در آنها از مشتقات بیس فسفونات استفاده شده است، توصیه می شود که از این درمان استفاده نکنید.

مراحل مراقبت و انجام ایمپلنت دندان

پیش از انجام عمل باید پوسیدگی دندان ها بررسی و رفع شود.

برای قرارگیری ایمپلنت در دهان انجام حداقل یک جراحی ضروری است. در این جراحی که به کاشت دندان نیز شهرت دارد، ایمپلنت در استخوان فک گذاشته می شود.

در چند ماه بعد از انجام جراحی پین تیتانیومی با استخوان فک ادغام می شود.

پس از مدتی و با مطمئن بودن از ادغام مناسب ایمپلنت و استخوان دندان، متخصص معالج می تواند از ایمپلنتها به عنوان بیس استفاده کند و پروتز دندان را بر روی آنها نصب کند.

پیش از اقدام به کاشت دندان جلو حتما از متخصص معالج خود سوال کنید که آیا این روش از جایگزینی دندان برای شما مناسب است یا خیر؟ پیش از هر چیز اطمینان حاص کنید که دندانپزشک فرآیند درمان جا گذاری ایمپلنت دندان را به طور کامل طی می کند.

منبع: دندانپزشکی شبانه روزی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 12 آذر 1402
بازدید : 82
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی به منظور زیبایی امروزه تقاضای بسیاری پیدا کرده است.از آنجایی که بسیاری از افرادی که تصمیم به ارتودنسی دارند هدفشان تنها  “زیبایی” است، در این مقاله از دندانه ما در این باره  صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی در این زمینه و موارد مرتبط در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد.

تاثیر درمان ارتودنسی بر زیبایی نیمه پایینی صورت

ارتودنسی دندان می تواند قسمت های پایینی صورت را کاملا تحت تاثیر قرار دهد:

  • فرم لب و ارتفاع بینی تا چانه را اصلاح کند
  • لبخند زیبا بیافریند
  • صورت گرد را کشیده کند
  • از کشیده گی زیاد صورت بکاهد
  • لب های بیرون زده را خوش فرم و کمی به سمت داخل متمایل کند
  • لب های باریک را برجسته کند

ارتودنسی به منظور زیبایی لبخند

یک لبخند زیبا برای همه ما دارای اهمیت بسیاری است. در گذشته بسیاری از بزرگسالان از داشتن براکت های ارتودنسی روی دندان هایشان خجالت می کشیدند. یا نمی خواستند برای زیبایی لبخند خود هزینه ای کنند. یا  نمی توانستند زمانی را برای این کار صرف کنند. در اینجا بهترین متخصص ارتودنسی به پاسخ به سوالات رایج و ترس بی مورد از ارتودنسی به منظور زیبایی پرداخته است.

آیا ارتودنسی برای من خیلی دیر نشده است؟

اگر دندان های شما فقط نامرتب هستند. یا اینکه شما قصد دارید آنها را مرتب کنید و طرح لبخند خود را اصلاح کنید. درمان ارتودنسی به شما کمک خواهد کرد تا به خواسته خود برسید. واقعیت این است که یک نفر از هر پنج بیمار ارتودنسی یک فرد بزرگسال است. در درمان ارتودنسی هیچ محدودیت سنی برای بیماران بزرگسال با لثه های سالم وجود ندارد. درمان ارتودنسی به شما اجازه می دهد تا شما یک  لبخند زیبا را که در تمام طول مدت عمر به آن می اندیشید برایتان به ارمغان بیاورد. من قبلا درمان ارتودنسی انجام داده ام اما دندان هایم دوباره کمی حرکت کرده اند اهمیت حفظ پس از اتمام دوره ارتودنسی جنبه کلیدی دارد. اگر بیماران  درک کنند که چرا نگهدارنده ثابت و نگهدارنده های متحرک برای درمان ارتودنسی تولید شده اند آنها نگهدارنده متحرک را به عنوان نیاز بعد از پایان دوره استفاده خواهند کرد. علاوه بر آن بیماران پس از پایان دوره ارتودنسی باید برای نظارت به حفظ و نگهداری ارتودنسی فراخوان شوند. به احتمال زیاد این جلسات ویزیت انگیزه ای برای استفاده بعدی از دستگاه ارتودنسی متحرک خواهد شد. زیرا برای بسیاری از آنها نیاز به درک حفظ ارتودنسی پس از پایان کار به عنوان یک حمایت از سرمایه گذاری خود است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

آیا با وجود براکت های ارتودنسی تمیز کردن دندان دشوار تر نمی شود؟

” البته بهداشت دهان و دندان پس از ارتودنسی به توجه بیشتری نسبت به قبل  نیاز دارد. اما این مورد می تواند به وسیله ابزارهای مناسبی مانند:

  • مسواک برقی
  • شستشو با فلوراید
  • استفاده از نخ دندان
  • به خوبی کنترل شود.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی در کرج



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

اولین مراجعه کودکان به دندانپزشکی باید با خاطره خوبی همراه باشد. بچه ها در ابتدا از رفتن به دندانپزشکی نمی ترسند، و ترس آن ها دلایل مشخصی ندارد. دندانپزشکان اطفال بایستی محیطی را فراهم کنند که کودک در آن احساس خوبی داشته باشد، درمان را به سادگی برای کودک شرح دهند تا ترس کودک از بین برود.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دیجیتال

معمولا از هشت- نه ماهگی به بعد رشد دندان ها جوانه می زند، و در شش هفت سالگی شاهد افتادن دندان ها هستیم، که البته دندان های دائمی جایگزین آن ها خواهند شد. عدم مراقبت و رسیدگی به دندان ها می تواند منجر به بروز درد، پوسیدگی دندان ها و یا بیماری های دهان و دندان شود.

بهداشت دهان و دندان در کودکان یک امر مهم در سلامت جسمانی آن ها می باشد. اغلب والدین یک تصور غلط دارند مبنی بر این که  دندان های کودکان شیری و موقتی می باشد و بعد از مدتی این دندان ها با دندان های دائمی آن ها تعویض می شود، بنابراین  در سنین کودکی دندان ها نیاز به توجه ندارند. اما فراموش نکنید که دندان های سالم در کودکان به درست صحبت کردن و داشتن لهجه فوتیک بسیار کمک می کند و شما می توانید با انجام اقدامات پزشکی از بروز بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان

انتخاب بهترین دکتر دندانپزشک کودکان و اطفال به دلیل حساس بودن سن کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دندانپزشک اطفال اصولا از کودکی تا حدودا 10 سالگی به چکاپ، بررسی و درمان مشکلات دندان کودکان می پردازد. به دلیل تشخیص درست و انتخاب بهترین روش برای درمان باید از تبحر بالایی برخوردار باشد.

در اکثر موارد برای یافتن بهترین دندانپزشک اطفال والدین نمی دانند که چگونه بهترین دندانپزشک اطفال را پیدا کنند.در موارد اورژانسی و درد شدی  دندان کودک زمان برای تصمیم گیری نمی باشد پس بهتر است  والدین برای مراجعه و بررسی دندان های کودک خود  با پرس و جو و آمادگی های لازم  به دندانپزشک اطفال مراجعه کنند. در مرحله اول ویزیت دندان ها کودک معمولا اقدامی درمانی  بر روی دندان ها انجام نمی شود و والدین می توانند در همین ملاقات اول نحوه بر خورد دندانپزشک را با کودک خود بسنجند و بعد برای مراجعه بعدی خود تصمیم بگیرند.

راهکارهای مختلفی برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال وجود دارد که انتخاب را کمی راحت تر می کنند. توصیه ها و پیشنهادات آشنایان می تواند کمک کننده باشد و در اغلب موارد والدینی که از نتیجه درمانیدندانپزشک کودک خود رضایت داشته باشند ویزیت و مراجعه به آن دندانپزشک را به آشنایان و اقوام خود پیشنهاد می کنند؛ همین امر می تواند یکی از راهکارهای پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال یا کودکان باشد.

بیشتربخوانید... آبسه دندان

جستجو در اینترنت و مراجعه به سایت دندانپزشک نیز یکی دیگر از روش های انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال است، بعد از انتخاب دندانپزشک کودکان برای آشنایی بیشتر با تخصص و مهارت  پزشک وب سایت وی را مطالعه کنید. لازم به ذکر است که قبل از مراجعه به کلینیک‌ دندانپزشکی کودکان حتما مطمئن شوید که پزشک دوره  تخصصی دندانپزشکی اطفال را گذرانده باشد و بعد برای گرفتن وقت ویزیت و معاینه اقدام نمائید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402
بازدید : 145
نویسنده : mozhgan

امروزه کامپوزیت‌های دندانی یکی از متداول‌ترین مواد مورد استفاده در کلینیک‌ دندانپزشکی هستند که عمدتاً برای بازسازی زیبایی دندان‌های قدامی و همچنین ترمیم دندانهای خلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای رضایت و برطرف ساختن نیازهای خاص هر فرد، انواع مختلفی از کامپوزیت‌ها با ویژگی‌های مختلف در بازار ارائه شده است و گاها ممکن است انتخاب مناسب‌ترین و بهترین کامپوزیت دندان در موارد بالینی، کمی گیج کننده باشد.

بیشتربخوانید... ایمپلنت‌ دندان

کامپوزیت‌ها چه موادی هستند ؟

رایج‌ترین ماده‌ی ترمیمی جهت ترمیم دندان‌های قدامی (جلویی)، کامپوزیت‌ها هستند. کامپوزیت‎‌ها در حال حاضر موادی هستند که به بهترین شکل هم از نظر زیبایی و هم از نظر دوام خواسته‌ها را برآورده ساخته‌اند و در سال‌های اخیر دائما در حال پیشرفت بوده‌اند و این پیشرفت به حدی رسیده که آن‌ها را بادوام، زیبا و قابل اعتماد نموده است.

طبقه‌بندی کامپوزیت‌ها بر اساس سایز ذرات آن‌ها :

کامپوزیت‌ های میکروفیل

اندازه‌ی ذرات و یا فیلرهای بکاررفته در این کامپوزیت‌ها 0.01 تا 0.1 میکرون است. این نوع از کامپوزیت‌ها دو خصوصیت بارز دارند:  از استحکام پایین برخوردارندکه مقاومت ضعیف آن‌ها در برابر نیروهای فشاری (نیروهای حاصل از جویدن) می‌شود.  قابلیت پالیش‌ (جلاپذیری) بالا که سبب ایجاد سطحی صاف و صیقلی می‌گردد. 

بیشتربخوانید... علت بوی بد دهان

موارد کاربرد کامپوزیت میکروفیل

این کامپوزیت‌ها به‌طور انحصاری در دندان‌های قدامی قابل کاربردند، اما فقط در خارجی‌ترین لایه‌ی ترمیم که در تماس با دندان مقابل نباشد. این کامپوزیت‌ها پس از پالیش درخشندگی و زیبایی بسیار مناسبی ایجاد می‌کنند، که از این نقطه‌نظر هم کامپوزیت بسیار مناسبی برای دندان‌های قدامی و درمان‌هایی مانند کامپوزیت ونیر هستند. به دلیل استحکام پایین، کامپوزیت‌های میکروفیل به هیچ عنوان در دندان‌های خلفی قابل کاربرد نیستند.از کامپوزیت‌ های میکروفیل موجود در کشور می‌توان به Renamel Microfill متعلق به کارخانه cosmodent اشاره کرد.

کامپوزیت‌های هیبرید

این کامپوزت‌ها همانطور که از نامشان مشخص است از مخلوطی از ذرات یا فیلرهای با سایزهای مختلف تشکیل شده‌اند. خصوصیات این کامپوزیت‌ها درست برعکس کامپوزیت‌های میکروفیل است یعنی:  استحکام بالا و مقاومت مناسب در برابر نیروهای جویدن  پالیش‌پذیری نه چندان مناسب 

موارد کاربرد کامپوزیت دندان هیبرید

 این کامپوزیت‌ها را به طور معمول در تمامی حفرات دندانی می‌توان استفاده کرد، اما در ترمیم پوسیدگی و یا شکستگی دندان‌های خلفی بخصوص زمانی که میزان زیادی از بافت دندانی دچار تخریب شده است، بیشترین کاربرد را دارند. 

کامپوزیت‌های نانوفیل

جدیدترین انواع کامپوزیت‌ها هستند و با هدف ساخت کامپوزیتی که نقاط قوت کامپوزیت‌های قبلی را تواما داشته باشد، تولید شدند. در واقع فلسفه تولید کامپوزیت‌های نانوفیل، تولید کامپوزیتی با قدرت کامپوزیت‌های میکروهیبرید ولی با پالیش‌پذیری کامپوزیت‌های میکروفیل بود. خصوصیات این کامپوزیت‌ها شامل موارد زیر است:  استحکام مناسب و مقاومت قابل قبول در برابر سایش  کیفیت زیبایی و پالیش‌پذیری مناسب

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

موارد کاربرد

استحکام فشاری و مقاومت در برابر شکست این کامپوزیت‌ها تقریبا برابر با کامپوزیت‌های هیبرید است، در نتیجه به راحتی جهت ترمیم دندان‌های خلفی قابل کاربرد هستند و در برابر نیروهای جویدن مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. از طرف دیگر این کامپوزیت‌ها به دلیل گلیز سطحی و پالیش‌پذیری بالا، کیفیتی عالی از زیبایی را ایجاد می‌کنند. به این دلیل کامپوزیت‌های نانوفیل جهت ترمیم دندان‌های قدامی، بستن فاصله بین دندان‌ها و کامپوزیت ونیر‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب خواهند بود. از کامپوزیت‌های نانوفیل می‌توان به Tetric Evoceram متعلق به برند Ivoclar Vivadent ،Herculite Ultra متعلق به برند Kerr و Z-350 متعلق به برند 3M اشاره کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 118
نویسنده : mozhgan

تزریق فیلر یا ژل یکی از روش‌های موقتی برای اصلاح فرم بینی بوده و در آن مواد با استفاده از سوزن به قسمت‌های موردنظر تزریق می‌شود. ژل تزریقی در این روش همان موادی است که در تزریق ژل لب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر مقالات.... هزینه کاشت ابرو

چرا باید به بینی گوشتی خود فیلر تزریق کنیم؟

فیلربینی گوشتی تغییرات زیادی در بینی شما ایجاد کرده و بخش‌های مختلفی از بینی مثل پل، دو طرف بینی و همچنین نوک آن را هدف قرار می‌دهد. در قسمت زیر کاربردها و هدف‌های بیشتر آن را برایتان نوشته‌ایم:

  • رفع برآمدگی‌های کوچک روی بینی
  • برجسته و کشیده‌تر کردن نوک بینی
  • افزایش حجم بینی
  • رفع افتادگی بینی در اثر افزایش سن
  • قلمی‌تر نشان دادن بینی با ایجاد خطای دید

آشنایی با انواع فیلر بینی برای بینی گوشتی

فیلر بینی انواع و برندهای مختلفی دارد؛ اما برخی از آن‌ها محبوب‌تر بوده و پزشکان تزریق آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.

فیلر حاوی اسید هیالورونیک

این ماده باعث حفظ رطوبت زیر پوست و همچنین آبرسانی آن می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن بوده و به همین دلیل ضرری برای شما ندارد. این ژل برندهای تجاری مختلفی دارند که در زیر معروف‌ترین آن‌ها را می‌بینید:

  • Captique
  • Estielis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Juvederm
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Restylane

فیلر دارای کلسیم هیدروکسی لپاتیت

این ماده به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود داشته و برای موارد مختلف دیگری مثل رفع خطوط روی بینی و یا حجم‌دهی اعضای دیگر نیز کاربرد دارد. جالب است بدانید در ساخت این ژل‌ها از فرآورده‌های حیوانی استفاده نشده و به همین دلیل احتمال واکنش آلرژیک در بدن شما کاهش می‌یابد.

کلسیم هیدروکسی لپاتیت ماندگاری بالایی در بین فیلرهای بینی داشته و  Radiesse محبوب‌ترین و معتبرترین برند این نوع ژل است.

سایر مقالات زیبایی ... ریزش ابرو بعد از کاشت

تزریق ژل دائمی به بینی گوشتی

حتماً می‌دانید که فیلرها یا ژل‌های تزریق شده به بینی، نتیجه موقتی داشته و پس از مدتی آثار آن‌ها از بین می‌رود. جالب است بدانید نوعی ژل به اسم بلافیل با ماندگاری بالا وجود دارد که تا مدت‌ها خیال شما را از بابت تمدید فیلر بینی گوشتی راحت می‌کند.

بیشتربخوانید... هزینه فیلر بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1402
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

تزریق فیلر بینی یک روش بدون جراحی است، که به ایجاد زیبایی در بینی کمک می‌کند. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح فرم بینی با فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد.

اگر دارای قوز بینی هستید، این روش می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند. همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی می‌رسند.

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند. کلاژن و الاستین بلوک‌های سازنده پوست هستند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

سایر مقالات ... کاشت ابرو

ل بینی حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت در زیر پوست شده و هیدراتاسیون (آبرسانی) را بهبود می‌بخشد. از ژل هیالورونیک می‌توان برای کاهش فرورفتگی در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه کلاغی، رفع خط لبخند و لیفت بینی از این نوع ژل استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی بوده و در بدن یافت می‌شود. این نوع ژل در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین فیلرها تبدیل شده است.

برندهای تجاری مطرح که بر پایه اسید هیالورونیک هستند، در لیست زیر معرفی شده‌اند.

  • Captique
  • Estielis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Juvederm
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Restylane

      ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. یک ترکیب شبه معدنی است و معمولا برای رفع چین و چروک‌های متوسط تا شدید مثل خطوط روی بینی و برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها به صورت بیوسنتتیک تولید می‌شوند. به این معنی که از هیچ‌گونه فرآورده حیوانی استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می‌کند. معتبرترین برند تجاری بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت برند Radiesse است

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

بیشتر متخصصان از ژل‌های موقت برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند. اما ژلی به نام بلافیل وجود دارد، که ماندگاری آن بسیار زیاد است. این نوع ژل حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای رفع چین و چروک بینی از سازمان FDA تاییدیه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ از بلافیل برای درمان اسکارهای آکنه استفاده شد.

این روش به طور کلی بی‌خطر است. اما بهتر است، قبل از تزریق آزمایش پوستی انجام شود. ژل بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژی شدید و دارای حساسیت به کلاژن گاوی توصیه نمی‌شود.

سایر مقالات ... عوارض کاشت ابرو



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

یک ارتودنسی خوب، باید درمانی موثر باشد که دندان های شما را دقیقا در محل صحیح خود قرار دهد. یک درمان ارتودنسی مناسب باید کمترین عوارض جانبی را برای شما به همراه داشته باشد و در عین حال بهترین نتیجه درمانی را برای شما به ارمغان بیاورد. به عنوان یک متقاضی درمانی برای انجام ارتودنسی روی دندان هایتان، کاملا طبیعی است اگر شما کمی عصبی باشید و برای یافتن یک کلینیک درمانی ارتودنسی دندان  مناسب، مقداری سردرگم شده باشید. در این مقاله ما سعی داریم به شما کمک کنیم که نگرانی های خود را در این باره کم کنید و با خیال راحت یک کلینیک ارتودنسی خوب برای خود پیدا کنید.  با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج همراه باشید.

ملاک های انتخاب یک کلینیک ارتودنسی خوب چیست؟

در این قسمت ما در باره این که یک کلینیک ارتودنسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا به یک مرکز درمانی مناسب و خوب تبدیل شود می پردازیم و شما را با ویژگی های یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی خوب آشنا خواهیم کرد؛ همچنین شما نباید از نقشی که کارکنان یک کلینیک دندانپزشکی در ارتقای سطح آن مرکز ایفا می کنند غافل شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تمامی این موارد تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

یک دندانپزشک ارتودنسی خوب، باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دندانپزشکی که کار ارتودنسی را انجام می دهد حتما باید یک دوره تخصصی را در زمینه انجام ارتودنسی گذرانده باشد و به اصطلاح، متخصص انجام این کار باشد. ارتودنسی یک کار بسیار حساس و تخصصی است و نمی توان انجام آن را به هرکسی سپرد. یک ارتودنتیست خوب، باید صبر و حوصله کافی داشته باشد و به نگرانی های بیمارش توجه کند و تمامی سوالات او را با دقت و به خوبی پاسخ دهد. یک ارتودنتیست مناسب، رضایت بیماران را همیشه اولویت کار خود قرار می دهد و تمامی فعالیت هایش در جهت پاسخگویی مناسب به نیازهای بیماران است. او مدام با بیماران خود در ارتباط است و درمان آن ها را دلسوزانه و با دقت پیگیری می کند. یک دندانپزشک خوب، همواره در دسترس است و شما می توانید در صورت لزوم با او تماس بگیرید و سوالات خود را در طول دوره درمانی بپرسید.

یک کلینیک درمانی ارتودنسی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک کلینیک درمانی ارتودنسی مناسب، احتمالا با مدرن ترین و به روزترین ابزار و لوازم دندانپزشکی تجهیز شده است و از تکنولوژی های نوین برای انجام درمان استفاده می کند. تکنولوژی های به روز دنیا به انجام یک درمان راحت تر و بی دردتر کمک می کنند. کلینیک های دندانپزشکی خوب و پیشرفته، علاوه بر تجهیزات، همیشه اطلاعات درمانی خود را به روز می کنند تا خدمات بهتر و مناسب تری را به بیماران ارائه کنند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

کارکنان یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی هایی دارند؟

کارکنان یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید صبور باشند و برخورد خوب و مناسبی با بیمار و همراهان او داشته باشند. افرادی که در یک کلینیک دندانپزشکی کار می کنند موظف هستند که با صبر و حوصله پاسخگوی بیماران و مراجعین باشند. آن ها باید همواره به فکر آسایش و راحتی بیماران باشند و دائما به دنبال راه هایی برای ارائه خدمات بهتر و راضی کننده تر به بیماران و مراجعین باشند.

منبع: متخصص ارتودنسی در سعادت آباد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1402
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

۱. آیا استفاده از بریس‌های ارتودنسی در دوره بارداری خطرناک است؟

امروزه به تمام زنان باردار توصیه می‌شود که از انجام برخی فعالیت ها و مصرف بسیاری از غذاها و داروها اجتناب کنند. خوشبختانه، انجام ارتودنسی دندان در دوران بارداری توسط متخصص ارتودنسی به هیچ وجه  خطری ایجاد نمی کند. البته لازم است در هنگام استفاده بریس‌ها و براکت های ارتودنسی، اقدامات مراقبتی لازم انجام شود. به هر حال، استفاده ارتودنسی حاملگی ، یک درمان بی خطر و ایمن است. خانم‌ های باردار در صورتی که قبل از شروع دوره بارداری، عکس‌های رادیولوژی یا سایر تصاویر لازم از دندان خود تهیه کرده باشند، مشکلی برای استفاده از ارتودنسی برای فرد باردار وجود نخواهد داشت. همچنین انجام ارتودنسی در دوران بارداری، باعث ورود فشار و آسیب به بدن فرد نمی‌شود. با این وجود اگر خانم های باردار قبل از شروع بارداری، عکس‌های رادیولوژی دهان و دندان خود را تهیه نکرده باشد، احتمالا استفاده از ارتودنسی را باید به دوران پس از زایمان موکول کنند؛ چون ممکن است اشعه های دستگاه رادیولوژی برای سلامت مادر و نوزاد خطرآفرین باشد. در کل برای انجام ارتودنسی باید از وضعیت دهان و دندان‌ بیمار، عکس رادیولوژی گرفته شود که وضعیت ناهنجاری دندان‌های بیمار و سایر مشکلات موجود در این رابطه، به طور دقیق تشخیص داده شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سرامیکی

۲. آیا باردار شدن در مدت درمان ارتودنسی بی خطر است؟

اگر در مدت استفاده از ابزارهای ارتودنسی، باردار شدید، به هیچ وجه نگران نباشید. در واقع، همواره تعدادی از بیماران، در هنگام استفاده از ارتودنسی باردار می شوند یا در دوره شیر دهی قرار می گیرند و به خاطر درمان ارتودنسی هیچ خطری برای آنها ایجاد نخواهد شد. البته خانم‌ هایی که درمان ارتودنسی آنها، در مدت بارداری قرار دارند، باید اقدامات احتیاطی خاصی را مورد توجه قرار دهند. یکی از بزرگترین مشکلات که احتمالا در این دوران به وجود خواهد آمد، پوسیدگی دندان همراه با التهاب و عفونت لثه‌ است. در این شرایط تمیز کردن مناسب دندان‌ ها و پاک کردن باکتری‌ ها از روی خط لثه به خاطر استفاده از بریس‌های ارتودنسی دشوار است؛‌ به همین خاطر دندان‌ های فرد بیشتر از حالت عادی در معرض خطر پوسیدگی قرار خواهد گرفت. پس لازم است خانم‌ های باردار در تمام دوره بارداری خود، نکات بهداشتی را به صورت جدی مورد توجه قرار دهد و آن ها را به طور کامل رعایت کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

 ۳. مصرف مغزیجات در ارتودنسی بارداری، چگونه باید باشد؟

مصرف مغزیجات به خاطر اینکه سفت و خشک هستند، می تواند به وسایل ارتودنسی آسیب وارد کنند و باید از مصرف آن خودداری کرد. اما این مغزیجات برای رشد و تکامل نوزاد بسیار مفید است؛ پس باید به صورت پودر شده مصرف شود که هم به دستگاه های ارتودنسی آسیب وارد نشود و هم به رشد و تکامل نوزاد کمک کند.

منبع: متخصص ارتودنسی در کرج



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دیمون: در این روش از براکت هایی استفاده می شود که قابلیت باز و بسته شدن به صورت کشویی را دارند. در این روش نیازی به استفاده از کش و یا نگهدارنده در اطراف براکت ها نیست و به این ترتیب نظافت این نوع براکت ها را می توان کار راحتی دانست. چرا که در روش های سنتی استفاده از کش ها در اطراف براکت ها باعث تجمع میکروارگانیسم ها می شد و به همین دلیل رعایت بهداشت دهان و دندان را با مشکل رو به رو می کرد. از ویژگی های این روش می توان به طول درمان کوتاه، هزینه پایین نسبت به ارتودنسی ثابت، راحتی استفاده، سهولت رعایت بهداشت دهان و دندان و ... اشاره کرد.

ارتودنسی با لیزر:  ارتودنسی با لیزر یکی از روش هایی است که به کمک آن می توان میزان درد، التهاب لثه و خونریزی را کاهش داد. در واقع لیزر مورد استفاده در این حوزه نور متمرکز و پر انرژی را از خود ساطع می کند و به این ترتیب می تواند باعث برش لثه و یا از بین بردن بافت های لثه شود. البته این لیزر دو نوع می باشد و برخی برای برش استخوان ها و برخی دیگر برای برش بافت های نرم مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سرامیکی

شباهت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر

اولین نکته ای که در رابطه با شباهت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر می توان ذکر کرد نوع درمان در هر دو روش می باشد. در هر دو روش هدف از درمان اصلاح دندان ها و از بین بردن ناهنجاری های موجود در دندان ها می باشد. مورد دیگری که در این رابطه می توان به آن اشاره کرد طول دوره درمان می باشد. در هر دو روش ذکر شده طول دوره درمان نسبت به روش های سنتی کوتاه تر می باشد.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی در غرب تهران

تفاوت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر

در رابطه با تفاوت های ارتودنسی بزرگسالان دیمون و ارتودنسی با لیزر باید به این نکته اشاره کرد که ارتودنسی با لیزر بدون هیچ گونه درد و خونریزی انجام می شود. اما در ارتودنسی دیمون ممکن است شاهد درد، التهاب لثه و مشکلات این چنینی بود. موضوع دیگری که در رابطه با تفاوت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر می توان ذکر کرد هزینه ی انجام هر یک از این موارد می باشد. با توجه به این که در درمان های مربوط به دندانپزشکی یکی از موضوعات مهم برای بیماران موضوع هزینه ها می باشد باید بگوییم هزینه ارتودنسی با دیمون کمتر از ارتودنسی با لیزر می باشد.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1402
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

فاصله ی بین دندان ها یکی از مشکلات مربوط به دندان ها می باشد که می تواند تاثیر ناخوشایندی در زیبایی شما داشته باشد. از بین بردن این فاصله نه تنها باعث بهبود وضعیت زیبایی شما خواهد شد بلکه می تواند عملکرد دهان و دندان شما را نیز بهبود ببخشد. در ادامه با بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان همراه باشید.

چه روش هایی برای از بین بردن فاصله دندان ها وجود دارد؟

ارتودنسی دندان

در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها، ارتودنسی دندان می تواند به عنوان بهترین و رایج ترین روش معرفی شود. استفاده از این روش برای درمان فاصله بین دندان ها می تواند بین 6 تا 24 ماه به طول بینجامد اما نکته ای که وجود دارد این است که بعد از این مدت دندان ها در جای اصلی خود ثابت می شوند و می توانید برای همیشه از شر این مشکل نجات پیدا کنید. به عبارت دیگر این روش به عنوان روشی دائمی شناخته می شود.

کامپوزیت

کامپوزیت دندان یکی دیگر از روش های از بین بردن فاصله بین دندان ها می باشد. از این روش در مواقعی که فاصله بین دندان ها بیشتر باشد و یا این که شخص بخواهد در مدت زمان کمتری به نتیجه ی دلخواه خود برسد می توان استفاده کرد. در این روش بعد از چند ساعت که کامپوزیت ها توسط دندانپزشک ترمیمی خوب بر روی دندان های شما قرار می گیرند می توانید زیبایی دندان ها را به دست آورید. این روش به عنوان یکی از کم هزینه ترین روش ها شناخته می شود.

لمینت

لمینت ها نوعی لایه نازک می باشند که برای از بین بردن فاصله دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای این کار لازم است سطح دندان ها صیقل داده شود تا به این ترتیب لمینت دندان به خوبی بر روی دندان ها بچسبند.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان یکی از روش های درمانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. در این روش از دو نوع ثابت و متحرک می توان استفاده کرد. البته در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها این روش را می توان روشی پر هزینه دانست اما کارایی آن به گونه ای است که بیشتر افراد با وجود قیمت بالای آن ترجیح می دهند باز هم از این روش استفاده کنند.

دندان های مصنوعی

اگر میزان فاصله دندان ها بسیار زیاد باشد و فضای بین دندان ها به اندازه چند دندان خالی مانده باشد می توان از این روش استفاده کرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 6 آبان 1402
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

فاصله ی بین دندان ها یکی از مشکلات مربوط به دندان ها می باشد که می تواند تاثیر ناخوشایندی در زیبایی شما داشته باشد. از بین بردن این فاصله نه تنها باعث بهبود وضعیت زیبایی شما خواهد شد بلکه می تواند عملکرد دهان و دندان شما را نیز بهبود ببخشد. در ادامه با بهترین دندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

چه روش هایی برای از بین بردن فاصله دندان ها وجود دارد؟

ارتودنسی دندان

در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها، ارتودنسی دندان می تواند به عنوان بهترین و رایج ترین روش معرفی شود. استفاده از این روش برای درمان فاصله بین دندان ها می تواند بین 6 تا 24 ماه به طول بینجامد اما نکته ای که وجود دارد این است که بعد از این مدت دندان ها در جای اصلی خود ثابت می شوند و می توانید برای همیشه از شر این مشکل نجات پیدا کنید. به عبارت دیگر این روش به عنوان روشی دائمی شناخته می شود.

کامپوزیت

کامپوزیت دندان یکی دیگر از روش های از بین بردن فاصله بین دندان ها می باشد. از این روش در مواقعی که فاصله بین دندان ها بیشتر باشد و یا این که شخص بخواهد در مدت زمان کمتری به نتیجه ی دلخواه خود برسد می توان استفاده کرد. در این روش بعد از چند ساعت که کامپوزیت ها توسط دندانپزشک ترمیمی خوب بر روی دندان های شما قرار می گیرند می توانید زیبایی دندان ها را به دست آورید. این روش به عنوان یکی از کم هزینه ترین روش ها شناخته می شود.

لمینت

لمینت ها نوعی لایه نازک می باشند که برای از بین بردن فاصله دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای این کار لازم است سطح دندان ها صیقل داده شود تا به این ترتیب لمینت دندان به خوبی بر روی دندان ها بچسبند.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان یکی از روش های درمانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. در این روش از دو نوع ثابت و متحرک می توان استفاده کرد. البته در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها این روش را می توان روشی پر هزینه دانست اما کارایی آن به گونه ای است که بیشتر افراد با وجود قیمت بالای آن ترجیح می دهند باز هم از این روش استفاده کنند.

دندان های مصنوعی

اگر میزان فاصله دندان ها بسیار زیاد باشد و فضای بین دندان ها به اندازه چند دندان خالی مانده باشد می توان از این روش استفاده کرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 2 آبان 1402
بازدید : 83
نویسنده : mozhgan

شباهت ها

شاید در شکل و خصوصیات ظاهری هیچ شباهتی بین این دو دستگاه ارتودنسی دندان نباشد اما، این دو نوع دستگاه از بسیاری جهات مشابه هستند. برخی از تشابهات این دو عبارتند از:

پر واضح است که هر دو برای اصطاح مشکلات عدم تراز شلوغی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

طی فرایند درمان، هر دو نیازمند تمیز شدن و شستشوی دقیق هستند تا از پوسیدگی دندان ها حین درمان جلوگیری شود. زیرا با وجود این دستگاه ها احتمال سایش، پوسیدگی و تغییر رنگ دندان ها وجود دارد. و حتما باید بهداشت دهان و دندان بیشتر از هر موقع دیگر حفظ شود.

هر دو دستگاه توانایی درمان و اصطلاح مشکلاتی مثل کج بودن دندان ها، اوربایت و آندربایت را دارند.

طول درمان به صورت میانگین در هر دو دستگاه حدود 16 ماه است.

بیشتر بخوانید ... هزینه ارتودنسی

تفاوت ها

جدای از چندین تشابه بین این دو وسیله، براکت ها و اینویزیلاین‌ها تفاوت های زیادی با هم دارند. مهمترین تفاوت آن ها، شکل ظاهریشان است. بریس ها از اجرای مختلفی مثل: براکت، سیم، بندها، کش ها و اجزای دیگری تشکیل شده، اما اینویزیلاین ها معمولا از جنس پلاستیک هستند و تنها یک جزء دارند. سایر تفاوت های این دو دستگاه ارتودنسی عبارتند از:

 بریس ها جزء درمان های ارتودنسی ثابت همچون ارتودنسی سرامیکی و ...  هستند و انواع مختلفی دارند، اما اینویزیلاین‌ها در دسته درمان ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک هستند که تنها یک نوع دارند.

هر یک از این دستگاه های ارتودنسی دارای مکانیزم خاصی برای صاف کردن و تغییر موقعیت دندان ها هستند. بنابراین هر کدام به نحوی به بهبود طرح لبخند کمک میکنند.

ارتودنسی اینویزیلاین‌ برای درمان مشکلات جزئی دندان ها مورد استفاده قرار میدهند و نمیتوانند مشکلات شدید ارتودنسی را اصلاح کنند. اما براکت ارتودنسی توانایی ترمیم و اصلاح شدیدترین مشکلات ارتودنسی از فک گرفته تا دندان ها را دارد.

میزان فشار و نیرویی که اینویزیلاین ها به دندان ها وارد میکنند نسبتا کم است اما نیروی وارد شده از طرف بریس ها به دندان ها زیاد است.

اینویزیلاین‌ها را بعد از مدتی باید تعویض کرد (معمولا بعد از دو هفته) بنابراین در طول درمان شما از بیش از یک عدد از این دستگاه ها باید استفاده کنید. اما بریس ها تا پایان دوره درمان باید همچنان به دندان ها متصل باشند.

اینویزیلاین‌ها را میتوان موقعی که غذا میخورید بردارید و محدودیتی های غذایی با آن ها کمتر است. اما شما با بریس میتوانید غذا و یا هرچیزی که خواستید بخورید و درآوردن آن توسط متخصص ارتودنسی اتفاق می افتد.

تمیز کردن دندان ها با بریس ها نسبا دشوار و زمانبر است. اما با اینویزیلاین ها اینطور نیست. وانگهی تمیز کردن خود اینویزیلاین ها راحت تر از براکت ارتودنسی است.

منبع: متخصص ارتودنسی در ولنجک



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 1 آبان 1402
بازدید : 74
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان علم وسیع و گسترده ای است که از دیرباز به آن پرداخته شده است و به این معناست که داشتن لبخند زیبا از دیرباز مورد توجه بوده است. در تقسیم بندی انواع ارتودنسی آن را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرده اند، ارتودنسی ثابت دندان و ارتودنسی متحرک.

تعریف ایمپلنت دندان و زمان لازم برای جوش خوردن آن و زمان مناسب انجام آن:

ایمپلنت دندان پیچی است که از جنس تیتانیوم ساخته شده است و جایگزین دائمی دندان هایی است که از دست رفته اند. و در استخوان فک جای گذاری می شود، ایمپلنت های دندانی یا یک پارچه هستند و یا دو تکه که توسط پیچی ریشه و تاج را به هم متصل می کند،زمانی که برای جوش خوردن دندان های ایمپلنت شده نیاز است بدین گونه است که فک پایینی 3 ماه و فک بالایی 5 ماه زمان احتیاج دارد. این قانون کلی است که در مورد ایمپلنت دندان وجود دارد و امکان دارد که در شرایط مختلف متفاوت باشد برای مثال می توان گفت اگر در فک بالایی لیفت سینوس صورت گرفته باشد بهتر است که یک تا نهایتا دوماه بیشتر مراقب باشیم و فرصت دهیم تا استخوان جدید به تراکم بیشتر خود دست یابد.

آیا ارتودنسی به همراه ایمپلنت دندان امکان پذیر است؟

دسته ای از افراد هستند که ممکن است بعد از ایمپلنت کردن نیاز به ارتودنسی نیز داشته باشند و یکی از سوالات و نگران هایی که در مورد این موضوع وجود دارد این است که آیا ایمپلنت با بریس ها سازگاری دارد یا نه. با توجه به تعاریف ارتودنسی و ایمپلنت دندان ها که در بالا به آن پرداخته شد می توان گفت بهتر است که ایمپلنت را بعد از کامل شدن دوره درمان ارتودنسی انجام دهیم به دلیل اینکه زمانی که دندان خود را کاشته و یا ایمپلنت می کنید نمی تواند مثل یک دندان معمولی حرکت داشته باشد و در واقع ایمپلنت روی فک شما ثابت و فیکس شده است.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی در کرج

مواردی که قرار است درمان ارتودنسی به همراه ایمپلنت دندان برای دندان ها صورت گیرد، پزشک ارتودنتیست ابتدا فضاهای مربوطه برای انجام ایمپلنت را در نظر گرفته و سپس ارتودنسی را انجام میدهد. هر چند که در برخی از موارد خاص، به دلیل حرکت دندان ها و جابجا شدن آن ها، فضای خالی که نیاز به ایمپلنت دارد، پر شده و دیگر موضوع ایمپلنت به عنوان یک طرح درمان، مطرح نمی گردد. اما اگر بخواهید ایمپلنت را قبل از ارتودنسی کردن دندان های خود انجام دهید در برخی موارد این روش نیز جواب خواهد داد و روش خوبی است در صورتی که دندان های کناری دندان ایمپلنت شده شما مد نظر پزشک معالج تان برای ارتودنسی نباشد.

منبع: متخصص ارتودنسی در زعفرانیه



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 29 مهر 1402
بازدید : 74
نویسنده : mozhgan

ارتودنتیست متخصص دندانپزشکی است که به تشخیص و درمان بی نظمی‌های دهان می‌پردازد. هدف از درمان‌های ارتودنسی بهبود نحوه عملکرد دندان‌ها، فک‌ها و همچنین لبخند یا ظاهر فرد است. دندان‌های کج یا نامرتب را صاف و مشکلات بایت‌ها را برطرف می‌کنند تا مطمئن ‌شوند که فک‌ها به درستی در یک راستا قرار دارند.

یک متخصص ارتودنسی پس از گذراندن مدرک عمومی دندانپزشکی، ۳ سال آموزش تخصصی اضافی را در دانشگاه تکمیل می‌کند.

ارتودنتیست‌ها گاهی اوقات به عنوان بخشی از یک تیم به همراه دندانپزشکان و جراحان فک و صورت برای بهبود سلامت دهان و رفع مشکلات فک همکاری می‌کنند.

تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟

دندانپزشک عمومی مانند پزشک عمومی خانواده است. آنها متخصصان بهداشتی بسیار ماهری هستند که می‌توانند شرایط نامناسبی که روی دندان، دهان و لثه شما تأثیر می‌گذارد، تشخیص داده و درمان کنند.

ارتودنتیست‌ها دندانپزشکانی هستند که آموزش‌های تکمیلی در زمینه ارتودنسی، رشد و تکامل صورت، زیست شناسی و بیومکانیک دارند. آنها در تمام گزینه‌ها و فناوری‌های درمان ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متخصص هستند. برای مثال، متخصص ارتودنسی می‌تواند دندان‌ها و فک‌های در حال رشد کودک شما را بررسی کند.

چه زمانی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنم؟

بررسی اولیه برای ارتودنسی ثابت همیشه ایده خوبی است. متخصصان ارتودنسی به کودکان ۷ تا ۱۰ ساله توصیه می‌کنند برای بررسی به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنند. متخصصین ارتودنسی کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که دندان‌هایشان کج است یا فک‌هایشان به درستی تراز نشده درمان می‌کنند. اغلب مشکلات بایت، ناشی از منطبق نشدن دندان‌های بالا و پایین با ارتودنسی درمان می‌شود.

چه کسانی به ارتودنسی نیاز دارند؟

علائمی که نشان می‌دهد شما یا فرزندتان می‌توانید از مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج و تهران بهره مند شوید عبارتند از:

مشکل یا درد با گاز گرفتن یا جویدن

مشکلات تنفس از راه دهان یا خروپف

مشکلات گفتاری

از دست دادن زودرس دندان‌های شیری به دلیل پوسیدگی یا ضربه

مکیدن شست

متخصص ارتودنسی چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

متخصص ارتودنسی می‌تواند ظاهر دندان‌های شما را در موارد زیر بهبود بخشد:

دندان‌هایی که هنگام گاز گرفتن یا لبخند زدن به درستی به هم نمی رسند.

دندان‌های کج، ناهموار، بیرون زده یا شلوغ

آندربایت یا اوربایت

فک‌ها و دندان‌هایی که نسبت به بقیه قسمت‌های صورت نامتناسب هستند.

درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌ها و اصلاح بایت می‌تواند ۱۸ ماه یا بیشتر طول بکشد. زیرا باید دندان‌ها به تدریج به سمت تراز صحیح حرکت کنند.

رایج ترین درمان ارتودنسی که معمولاً در نوجوانان انجام می‌شود، صاف کردن یا تراز کردن دندان‌هاست. ارتودنتیست شما بریس‌های فلزی یا ترازهای شفاف را به دندان‌ها می‌چسباند. ممکن است وسایل دیگری مانند صفحات انبساط، مهاربندها یا فنرهای تصحیح کننده گاز گرفتن نیز بر روی دندان‌ها نصب شود.

بزرگسالان ترجیح می‌دهند از بریس‌های لینگوال استفاده کنند که در داخل دندان‌ها نصب می‌شوند. برخی از افراد نیز برای بستن شکاف وسیع بین دندان‌های خود یا بهبود ظاهر لبخند خود به ارتودنتیست مراجعه می‌کنند.

منبع: متخصص ارتودنسی در سعادت آباد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 24 مهر 1402
بازدید : 76
نویسنده : mozhgan

افتادن لمينت بدون تراش، یکی از اتفاق هایی است که ممکن برای هر لمینتی رخ دهد. لمینت ها یکی از جدیدترین تدبیرهایی هستند که علم برای زیباتر کردن طرح لبخند افراد، آن ها را اندیشید و به دنیای دندانپزشکی وارد کرد. اکثر افراد گمان میکنند که امکان آسیب دیدگی و یا افتادن لمینت دندان وجود ندارد و این زیبایی تا همیشه بر روی دندان هایشان خواهد ماند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در دوران بارداری

علت های افتادن لمینت دندان ها!

لمینت ها هم مانند هر درمان دیگری ) ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان، پروتز دندان، ترمیم دندان و ...) ممکن است دچار آسیب و فرسودگی شوند. با این حال مواردی که ممکن است باعث افتادن لمینت دندان ها شود، بسیار زیاد است.

اولین گزینه ای که افتادن لمینت دندانرا به دنبال خواهد داشت، گذشتن مدت زمان زیادی از نصب لمینت بر روی دندان هاست.

دلیل دوم که میتواند باعث افتادن لمینت دندان شود، پوسیدگی های دندانی است. لمینت ها طوری طراحی شده اند که بر روی دندان های سالم شما وصل شده و تا زمانی که فیزیک دندانتان سالم باشد، اتفاقی برای لمینت نخواهد افتاد.

و مورد آخر در افتادن لمینت دندان، نصب نا مناسب لمینت ها و یا عدم استفاده از مواد مرغوب میباشد.

پس از افتادن لمینت دندان ها باید چکار کرد؟

لمینت ها سرامیک های گران قیمتی هستند که معمولا هزینه های خیلی زیادی برای نصب و استفاده از آن ها صرف می شود. بنابراین تا جایی که امکان دارد، افراد باید تلاش کنند تا آسیبی به این ابزار زیبا سازی گران قیمت آسیبی وارد نکنند. حالا اگر لمینت دندان هایتان افتاد، سعی کنید که لمینت را سالم و در ظرفی نگه دارید تا به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک متخصص قالب لمینت قبلی شما را بررسی میکند و در صورت عدم آسیب دیدگی دوباره آن را بر روی دندان هایتان وصل می کند. البته وصل دوباره ی لمینت بر روی دندان ها، نیازمند تراش دوباره ی دندان ها نیز می باشد. اما اگر لمینت های قبلی آسیب دیده باشند، مراحل لمینت از ابتدا تا انتها، دوباره تکرار خواهد شد.

بیشتربخوانید... هزینه تقریبی ارتودنسی

چه کار کنیم که لمینت دندان ها ماندگاری بالاتری داشته باشد؟

رعایت بهداشت دهان و دندان است. چکاپ هایی است که هر چند وقت یک بار باید توسط متخصص دندان پزشک انجام شود. استفاده از مسواک هایی با تارهای نرم از دندانهایتان به عنوان ابزارهای شکستن و یا باز کردن اشیا استفاده نکنید.

منبع: مجله دندانپزشکی chalava



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 24 مهر 1402
بازدید : 75
نویسنده : mozhgan

قرص کلر یکی از متداول‌ترین و معروف‌ترین راه‌ها برای ضدعفونی کردن آب استخر است. در اغلب کشورهای دنیا از این قرص برای گندزدایی آب استخر استفاده می‌کنند. قرص‌های کلر 90 درصد، خلوص و میزان مواد موثره کافی برای از بین بردن آلودگی‌های موجود در آب را دارند و می‌توانند آب استخر، جکوزی و آب نماها را با درصد اطمینان بالا، ضدعفونی کنند. این قرص‌ها به راحتی در آب حل می‌شوند و می‌توانند با جریان آب، کل آب موجود در استخر را گندزدایی کند.

همه چیز درباره قرص کلر

قرص کلر، حاوی کلر است. کلر یکی از مواد شیمیایی بوده و در ضدعفونی کردن آب قدرتمند ظاهر شده است. کلیه استخرها، اعم از خصوصی و عمومی، سرباز و یا سرپوشیده باید تحت فرآیند گندزدایی قرار گیرند. این قرص با قابلیت حل شدن در آب، می‌تواند کلیه میکروب‌ها، عوامل بیماری‌زا و باکتری‌های مضر در آب را از بین ببرد و آب را به یک محیط کاملا سالم برای شنا کردن تبدیل کند.

برخی انواع قرص‌های کلر، حاوی سولفات مس هستند. سولفات مس از جمله موادی است که می‌تواند مانع از رشد جلبک سبز در آب استخر شود. جلبک‌های سبز باعث لیز شدن کف و دیوارها و تغییر رنگ آب خواهند شد. فایده دیگری که می‌توان برای قرص حاوی کلر بیان کرد، افزایش ماندگاری آب است. این قرص، دوام آب سالم را افزایش می‌دهد و به این صورت، دیگر نیازی نیست در فواصل زمانی کوتاه‌مدت، برای تعویض آب استخر اقدام کرد.

متداول‌ترین روش‌های استفاده از قرص‌های حاوی کلر

یکی از مواد فوق‌العاده موثر در ضدعفونی کردن آب، استفاده از کلر است. روش‌های متفاوتی برای استفاده از قرص‌های حاوی کلر پیشنهاد می‌شود که متداول‌ترین آنها به شرح زیر است:

کلر زن شناور

یکی از روش‌های معروف برای ضدعفونی کردن آب استخر، به کمک قرص حاوی کلر، کلر زن شناور است. کلر زن شناور، ظرفی شبیه به سبد بوده و در اطراف آن شیارهایی مشاهده می‌شود. این ظرف به راحتی بر سطح آب حرکت کرده و به کمک جریان آب از این سو به آن سو هل داده می‌شود. برای ضدعفونی کردن آب به این روش، قرص کلر را داخل ظرف شناور قرار می‌دهند؛ درب آن را می‌بندند و آن را روی سطح آب رها می‌کنند. آب استخر از شیارهای اطراف ظرف به آن وارد می‌شود؛ قرص را حل و آب استخر را ضدعفونی می‌کند. این روش، ارزان، ساده و بسیار راحت است.

اسکیمر

از دیگر روش‌های متداول برای ضدعفونی کردن آب استخر به کمک قرص کلر، اسکیمر است. اسکیمر را در قسمت بالایی دیواره استخر و یا جکوزی نصب می‌کنند و سپس قرص حاوی کلر را به داخل آن می‌اندازند. آب استخر به داخل اسکیمر، هدایت شده، در تماس با قرص کلر قرار می‌گیرد و کاملا ضدعفونی می‌شود. بعد از انجام فرایند گندزدایی، آب مجددا وارد محوطه استخر می‌گردد.

دستگاه کلر زن خطی

دیگر روش‌ متداول برای گندزدایی کردن آب استخر، دستگاه کلر زن خطی است. نام دیگر این دستگاه کلریناتور است و در صورت مجهز شدن به سیستم‌های اتوماتیک، با کمترین خطا، عملیات ضدعفونی را انجام می‌دهد.

این دستگاه، آب استخر را از نظر کیفی مورد بررسی قرار داده و با دریافت فرمان شروع، گندزدایی را آغاز کرده و با دریافت فرمان توقف، کار گندزدایی را به اتمام می‌رساند. این روش، از جمله روش‌های کارآمد و با راندمان بالا جهت گندزدایی به شمار می‌رود، اما به دلیل گران‌قیمت بودن، خرید آن برای استخرهای کوچک صرفه اقتصادی ندارد. پیشنهاد می شود استخرهای کوچک با خرید کلر به صورت قرص فرآیند ضدعفونی را به انجام برسانند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 76
نویسنده : mozhgan

کلسیم هیپوکلریت یا پودر کلر یک ترکیب معدنی با فرمول Ca(ClO)2 است. این ماده اصلی فعال محصولات تجاری با نام پودر سفید کننده، پودر کلر یا آهک کلر شده است که برای تصفیه آب به عنوان سفید کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از بهترین موادی شناخته شده است که برای ضدعفونی کردن استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب نسبتا پایدار است و نسبت به سدیم هیپوکلریت (سفید کننده مایع)، کلر بیشتری در دسترس دارد و بیشتر خرید پودر کلر رایج است. این ماده یک جامد سفید است در حالی که نمونه‌های تجاری آن زرد رنگ به نظر می‌رسد. کلسیم هیپوکلریک به دلیل تجزیه آهسته آن در هوای مرطوب بوی کلر به ویژه‌ای دارد و در آب سخت محلول نیست و در آب نرم تا مقدار متوسطی حل می‌شود.ای ماده معمولا به دو شکل زیر یافت می‌شود :

  • خشک (بی آب)
  • تر (آب رسان)

از دیگر نام‌های این ماده می‌توان به نمک کلسیم هیپوکلروز اسید، پودر بلیچینگ (سفیدکننده)، کلسیم اکسی کلرید و آهک کلرید اشاره کرد.

خواص فیزیکی و شیمیایی پودر کلر

در این قسمت به بیان برخی از خواص شیمیایی و فیزیکی کلسیم هیپوکلریت یا همان پودر کلر می‌پردازیم:

7778-54-3       CAS number

Ca(ClO)2         فرمول شیمیایی

142.98 گرم بر مول           جرم مولی

پودر سفید خاکستری          ظاهر

بو کلر شدید         بو

2.35 گرم برسانتی‌متر مکعب چگالی

100 درجه سانتی گراد(212 درجه فارنهایت)     نقطه ذوب

21 گرم بر  100میلی‌لیتر (دردمای 25 درجه سلسیوس)   حلالیت در آب

در الکل واکنش نشان می‌دهد حلالیت

175 درجه سانتی گراد(347 درجه فارنهایت)     نقطه جوش

قرص کلر چیست

قرص کلر در واقع همان همان کلسیم هیپو کلرات است با همان خواص و همان مصارف فقط برای عرضه و استفاده راحت تر برای تصفیه اماکنی از جمله از استخرها به جای پودر به صورت قرص استفاده می‌شود.

واکنش های پودر کلر

واکنش پودر کلر در آب از نوع واکنش‌های گرماده است و احتمال آتش گرفتن این ماده هنگام واکنش دادن آن با  موادی از جمله مواد و ترکیبات آلی و یا روغن‌ها وجود دارد. این ماده قابل اشتعال نیست اما می‌تواند به عنوان یک اکسنده برای مواد قابل آتش سوزی استفاده شود به‌طوری که حتی می‌تواند با موادی آلی همچون آمونیاک، سولفیدهای آلی و آمین‌ها واکنش انفجاری دهد. پودر کلر به دلیل دارا بودن کلسیم باعث افزایش میزان سختی آب می‌شود و دارای مقدار حدودی %65 الی %70 کلر می‌باشد.

 

پودر کلر هر دو خاصیت کاهش اسیدیته‌ای و اکسیودو را نشان می‌دهد. این یک پایگاه نسبتا قوی می‌باشد. محلول این ماده یک محلول کاملا اساسی است زیرا قسمت آنیونی آن می‌تواند پروتون را از یک مولکول آب قبول کندو آنیون هیدوکسیل را در محلول قرار دهد. این اساسی بودن به دلیل تمایل آنیون هیپوکلریت در پذیرش پروتون برای تبدیل شدن به اسید هیپوکلروز، یک اسید ضعیف است (واکنش‌ها در جهتی پیش می‌روند که اسیدها یا بازهای ضعیف تولید کنند).

ClO– + H2O → HClO + OH–

آنیون هیپوکلریت همچنین یک ماده اکسنده قوی است که حاوی اتم کلر در ظرفیت 1 است که در شرایط اسیدی با کاهش گونه‌های کلرید واکنش نشان می‌دهد (Cl– در اینجا عنصر کاهنده است) در اسید هیدوکلریک موجود است کلسیم کلرید، آب و کلر گازی. واکنش کلی به صورت زیر است:

Ca(ClO)2 + 4HCl → CaCl2 + 2Cl2 + 2H2O

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402
بازدید : 78
نویسنده : mozhgan

سوکرالوز تنها شیرین کننده بدون کالری است که از شکر مشتق می شود و 600 بار از شکر شیرین تر است. جایگزینی 3 مولکول کلر سبب می گردد که سوکرالوز همانند شکر قابل شکستن و متابولیزه شدن نباشد، بنابراین بدون تغییر و به سرعت از بدن عبور کرده و ماده ای خنثی (inert) و safe در نظر گرفته می شود.

سوکرالوز در سال 1976 توسط شرکت Tate & Lyle کشف شد و در سال 1998 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA تایید شد و در حال حاضر در 80 کشور شامل آمریکا ، کانادا و استرالیا برای مواد غذایی جامد و نوشیدنی ها مورد استفاده می باشد.

این ماده به راحتی در آب حل شده و به علت پایداری مناسب بخوبی در پخت و پز قابل استفاده می باشد.

سازمانهایی که سوکرالوز توسط آنها مورد تایید قرار گرفته است:

1- سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 1998 (FDA)

2- JECFA (joint  FAO&WHO expert committee on food additives) در سال 1999

3- کمیته علمی غذای اروپا در سال 2000 (SCF)

4- سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA)

فواید سوکرالوز :

طعم سوکرالوز که کاملا”شبیه شکر است و مقاومت عالی آن موجب برتری این شیرین کننده از سایر شیرین کننده ها شده است و جایگزین شکر در شیرینی جات و دسر ها می باشد.

سوکرالوز طعمی شیرین دارد و شیرینی آن در دهان باقی می ماند و هیچ طعم ناخوشایندی در دهان ایجاد نمی کند.

سوکرالوز در بدن انرژی تولید نمی کند به دلیل اینکه مانند ساکارز شکسته نمی شود و به سرعت از میان بدن بدون تغییر عبور می کند .

سوکرالوز به طور وسیعی در بیش از 100 تحقیق در مدت 20 سال  مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که کاملا سالم و بی خطر است و تا کنون هیچ گونه گزارشی مستند از عوارض نامطلوب همچون پوسیدگی دندان ، افزایش قند در افراد دیابتی ،تغییرات ژنتیکی،سرطان ،مشکلات ایمونولوژیک،اختلال در سیستم اعصاب مرکزی و محیطی و نیز نقص جنین از این ماده منتشر نشده است.

این شیرین کننده برای کل اقشار جامعه  شامل زنان باردار, مادران شیرده و کودکان در کل سنین قابل استفاده می باشد.

سوکرالوز برای افرادی که می خواهند میزان جذب کالری را در بدن خود کاهش دهند مفید می باشد.

سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده در مکمل های غذایی ,مواد دارویی , ویتامین ها و مکمل های معدنی و دارویی قابل استفاده می باشد.

از دیگر فواید سوکرالوز اینست که موجب تخریب دندانها نمی شود و دوست دندانهاست چون باکتریهای دهان آنرا به عنوان یک منبع غذایی نمی شناسد بنابراین موجب پوسیدگی دندانها نمی شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 22 مهر 1402
بازدید : 66
نویسنده : mozhgan

استفاده از کلر در استخر باعث ضدعفونی کردن استخر می شود و باکتریها و آلودگی های آب را از بین می برد. البته لوازم استخر دیگری نیز جهت نظافت استخر و ضدعفونی کردن استخر از جمله پمپ استخر،فیلتر استخر، جارو استخر و سایر تجهیزات استخر در جهت ضدعفونی کردن استخر موثر می باشد. استفاده از کلر استخر در کنار مزایایی که دارد،در صورت استفاده بیش از حدمعایبی را نیز دارد. معمولا می دانیم که کلر بیش از حد در آب استخر، می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در استخر شود. همچنین پوست را تحریک کرده و باعث قرمزی چشم می شود. اما اگر بدانید ، قرمزی چشم و تحریک پوست به دلیل کلر موجود در آب نیست، باور می کنید؟ در واقع کلر استخر یک ماده شیمیایی است که نقش مهمی در بهداشت استخر شنا دارد و در صورت استفاده صحیح از آن کاملا بی خطر است. اما چرا استخر به کلر نیاز دارد؟ اهمیت کلر در استخر چیست؟

کلر چگونه استخر را تمیز نگه می دارد؟

استخرهای شنا برای ضد عفونی کردن و ایمن بودن در آن به کلر استخر نیاز دارند. کلر با جلوگیری از رشد جلبکها به تمیز نگهداشتن آب کمک می کند و با حمله و خنثی سازی باکتری ها و میکرو ارگانیسم های مضر، آب استخر را ایمن و تمیز نگه می دارد. ترکیب کلر در آب بر اثر یک اتفاق شیمیایی ساده می باشد. هنگامی که کلر را به آب استخر اضافه می کنید، کلر به دو مولکول حیاتی اسیدهیپوکلروز و یون هیپوکلریت تجزیه می شود. این دو ماده با حمله به دیواره سلول های میکروارگانیسم، باعث از بین رفتن میکروارگانیسمها می شوند. اسید هیپوکلروز بسیار سریع و تنها در عرض چند ثانیه می تواند یک موجود زنده را اکسید کند. در حالی که یون هیپوکلریت برای انجام این کار به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هر دو ماده شیمیایی برای استخر شما حیاتی می باشد.

اهمیت شیمی آب استخر در بهداشت آن

حفظ اعتدال شیمیایی آب استخر و میزان درست کلر و حفظ آن، تنها راه برای تمیز نگه داشتن آب استخر می باشد. مهمترین عامل در ایمنی آب استخر میزان ph آب استخر می باشد. ph آب استخر باید بین 7.2 تا 7.8 باشد، زیرا بدن انسان میتواند سطح ph تا 7.4 را تحمل کند. زیرا در این سطح ph پوست، چشم، تنفس دچار مشکل نمی شود. همچنین این ph برای کلر نیز ایده آل است. اگر ph آب استخر خیلی زیاد باشد، اسید هیپوکلروز کافی وجود نخواهد داشت. در نتیجه تمیز کردن استخر به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. دومین عامل مهم در ایمنی آب استخر، میزان کلر آزاد می باشد. استخرهای شنا برای تمیز ماندن به کلر در سطح مناسب نیاز دارند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها میزان مناسب سطح کلر آزاد برای استخر را ppm 1-3 و برای جکوزی و وان آب گرم 4-2 ppm توصیه می کند. باید حداقل در هفته 2 الی 3 مرتبه کلر استخر و ph آب استخر را بررسی نمایید و در صورت لزوم تنظیم کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 22 مهر 1402
بازدید : 64
نویسنده : mozhgan

شیرین کننده مصنوعی جایگزین قند طبیعی است که شیرینی آن چندین برابر بیشتر از شکر احساس می‌شود. کالری کمتر این نوع شیرین کننده‌های مصنوعی باعث شده تا بتوان از آن در غذاهای فرآوری شده همچون لبنیات، آب‌نبات‌ها، نوشابه، مربا و سایر محصولات استفاده کرد.

شیرین کننده‌های مصنوعی همیشه مخالفان و موافقان زیادی داشته‌اند. برخی متخصصان معتقدند این نوع قند مصنوعی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان، قند خون و آسیب به سلامت روده می‌شود. از طرفی تعدادی دیگر از مقامات بهداشتی مصرف شیرین کننده مصنوعی را بی‌خطر می‌دانند و آن را جایگزین مناسبی برای پایین آمدن قند خون یا کاهش وزن توصیه می‌کنند.

نحوه عملکرد شیرین کننده مصنوعی

سطح زبان پوشیده از جوانه‌های چشایی است که دارای چندین گیرنده مختلف هستند تا بتوانند طعم‌های متفاوت را تشخیص دهند. گیرنده‌های چشایی پس از خوردن غذا با مولکول آن مواجه خواهند شد. برقراری ارتباط بین گیرنده چشایی زبان و مولکول غذا باعث ارسال سیگنالی به مغز برای شناسایی طعم‌ها می‌شود.

مولکول شیرین کننده مصنوعی بسیار مشابه مولکول قند ساخته شده تا گیرنده چشایی بتواند سیگنال طعم شیرین را برای مغز بفرستد. اما ترکیبات شیرین کننده‌های مصنوعی بسیار متفاوت بوده و بدن نمی‌تواند از آن‌ها کالری تجزیه کند، به‌همین دلیل این نوع قندهای جایگزین به شیرین کننده بدون کالری شهرت دارند.

خوب است بدانید که شیرین کننده مصنوعی از گذشته مورد توجه افراد دیابتی و دارای اضافه وزن بود. اما جدیدترین تحقیقات نشان‌دهنده برخی عوارض این نوع جایگزین شکر است که ارتباط مستقیم با سلامت بدن دارد.

کاربرد شیرین کننده مصنوعی

بیشترین موارد مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی شامل موارد زیر است:

  • پودینگ
  • محصولات لبنی
  • انواع شیرینی
  • پخت کیک و نان
  • مربا و ژله‌ها
  • آب‌نبات
  • مواد غذایی کنسروی
  • نوشیدنی‌ها
  • انواع نوشابه‌ها

شکر و شیرین کننده‌های قندی علاوه‌بر افزودن طعم شیرین به مواد غذایی باعث حجم‌دهی به آن‌ها می‌شوند. اما شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است نتوانند به خوبی باعث حجم کیک یا نان شوند. یادتان باشد مصرف این نوع قند جایگزین بیش از حد در طول روز مضر خواهد بود و تأثیر سوء می‌گذارد.

کاربرد شیرین کننده مصنوعی در پخت‌وپز بسیار زیاد است. اما قبل از استفاده ابتدا بسته‌بندی و طعم‌دهی آن‌ها را مطالعه کنید. زیرا برخی از شیرین کننده‌های مصنوعی دارای طعم خاصی هستند که می‌تواند بر روی طعم نوشیدنی یا غذاها اثر بگذارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1402
بازدید : 102
نویسنده : mozhgan

افراد دارای اضافه وزن همواره به دنبال راهی برای کاهش وزن می‌­باشند. بهترین راه برای افرادی با چاقی متوسط ورزش و رژیم غذایی سالم می­‌باشد.

اما اگر پس از ۶  ماه ورزش مناسب و رژیم غذایی صحیح کاهش وزن صورت نگرفت با مشاوره­‌ی دکتر جراحی اسلیو برای رسیدن به این هدف دست به جراح می‌­زنند.

در بین انواع جراحی­ ها روش جراحی اسلیو معده ( gastric sleeve surgery ) که سبب کاهش حجم معده و در نهایت کاهش اشتها می­شود، از رایج­ترین و محبوب­ترین روش­های موجود است.

در اسلیو معده ۷۵ تا ۸۰ درصد معده­ی بیمار از میان برداشته می­‌شود. بنابراین می­‌توان گفت که این عمل، یک جراحی غیرقابل بازگشت است.

برای عمل اسلیو معده شاخص توده­ ی بدنی فرد باید بیشتر از ۴۰ باشد، به عبارت دیگر می‌­توان گفت یکی از علائم اصلی فرد این است که دارای چاقی مفرط باشد.

در دنیای امروزی که فعالیت­ های فیزیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در مقابل آن استفاده از فست فودها به میزان چشمگیری افزایش یافته، شاهد رشد نرخ شدید چاقی هستیم.

همان­طور که مشخص است چاقی از عدم تحرک و رژیم غذایی ناسالم نشأت گرفته و به دنبال خود مشکلات و بیماری­‌های دیگری را نیز به وجود می­‌آورد که می­ توانند برای افراد خطرآفرین باشند.

به همین علت افراد دارای اضافه وزن همواره به دنبال راهی برای کاهش وزن می‌­باشند. بهترین راه برای کاهش وزن افرادی که دارای چاقی باحد متوسط و قابل کنترلی هستند، ورزش و رژیم غذایی سالم می‌­باشد.

اما گاها مشکل چاقی از مرز خود گذشته و بسیار جدی می­‌شود و دیگر به راحتی نمی­ توان آن را جبران کرد، پس در این مواقع افراد به راه‌­های دیگری از جمله انواع جراحی‌­ها روی می­‌آورند.

در بین انواع جراحی­ ها روش جراحی اسلیو معده ( gastric sleeve surgery ) که سبب کاهش حجم معده و در نهایت کاهش اشتها می­‌شود، از رایج­ترین و محبوب­ترین روش­های موجود است. گذاشتن حلقه معده و عمل بای پس معده نیز از دیگر موارد برای لاغری می­‌باشند.

بیشتربخوانید... تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌ اند

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده بهترین روش لاغری می‌­باشد که در این روش جراح حجم معده­ی بیمار را کاهش می‌­دهد. اسلیو گاسترکتومی‌، که تاکنون توانسته رویکرد مناسبی از کاهش وزن را نشان دهد، محبوبیت روزافزونی را در بین جراحان چاقی پیدا کرده است.

برخلاف عمل بای پس معده که در آن بخش­ های معده از شکم فرد خارج نمی‌­گردد، در اسلیو معده ۷۵ تا ۸۰ درصد معده­ی بیمار از میان برداشته می‌­شود.

بنابراین می‌­توان گفت که این عمل، یک جراحی غیرقابل بازگشت است. این جراحی با هدف درمان چاقی­‌های مفرط و بهبود سایر بیماری­‌های به وجود آمده در اثر چاقی انجام می‌­گیرد.

پس از انجام جراحی فرد می‌­تواند میزان اندکی از مواد غذایی را بخورد. درنتیجه به سرعت سیر شده و در مدت کوتاهی وزن فرد کاهش می‌­­یابد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1402
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

افراد دارای اضافه وزن همواره به دنبال راهی برای کاهش وزن می‌­باشند. بهترین راه برای افرادی با چاقی متوسط ورزش و رژیم غذایی سالم می­‌باشد.

اما اگر پس از ۶  ماه ورزش مناسب و رژیم غذایی صحیح کاهش وزن صورت نگرفت با مشاوره­‌ی دکتر جراحی اسلیو برای رسیدن به این هدف دست به جراح می‌­زنند.

در بین انواع جراحی­ ها روش جراحی اسلیو معده ( gastric sleeve surgery ) که سبب کاهش حجم معده و در نهایت کاهش اشتها می­شود، از رایج­ترین و محبوب­ترین روش­های موجود است.

در اسلیو معده ۷۵ تا ۸۰ درصد معده­ی بیمار از میان برداشته می­‌شود. بنابراین می­‌توان گفت که این عمل، یک جراحی غیرقابل بازگشت است.

برای عمل اسلیو معده شاخص توده­ ی بدنی فرد باید بیشتر از ۴۰ باشد، به عبارت دیگر می‌­توان گفت یکی از علائم اصلی فرد این است که دارای چاقی مفرط باشد.

در دنیای امروزی که فعالیت­ های فیزیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در مقابل آن استفاده از فست فودها به میزان چشمگیری افزایش یافته، شاهد رشد نرخ شدید چاقی هستیم.

همان­طور که مشخص است چاقی از عدم تحرک و رژیم غذایی ناسالم نشأت گرفته و به دنبال خود مشکلات و بیماری­‌های دیگری را نیز به وجود می­‌آورد که می­ توانند برای افراد خطرآفرین باشند.

به همین علت افراد دارای اضافه وزن همواره به دنبال راهی برای کاهش وزن می‌­باشند. بهترین راه برای کاهش وزن افرادی که دارای چاقی باحد متوسط و قابل کنترلی هستند، ورزش و رژیم غذایی سالم می‌­باشد.

اما گاها مشکل چاقی از مرز خود گذشته و بسیار جدی می­‌شود و دیگر به راحتی نمی­ توان آن را جبران کرد، پس در این مواقع افراد به راه‌­های دیگری از جمله انواع جراحی‌­ها روی می­‌آورند.

در بین انواع جراحی­ ها روش جراحی اسلیو معده ( gastric sleeve surgery ) که سبب کاهش حجم معده و در نهایت کاهش اشتها می­‌شود، از رایج­ترین و محبوب­ترین روش­های موجود است. گذاشتن حلقه معده و عمل بای پس معده نیز از دیگر موارد برای لاغری می­‌باشند.

بیشتربخوانید... تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌ اند

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده بهترین روش لاغری می‌­باشد که در این روش جراح حجم معده­ی بیمار را کاهش می‌­دهد. اسلیو گاسترکتومی‌، که تاکنون توانسته رویکرد مناسبی از کاهش وزن را نشان دهد، محبوبیت روزافزونی را در بین جراحان چاقی پیدا کرده است.

برخلاف عمل بای پس معده که در آن بخش­ های معده از شکم فرد خارج نمی‌­گردد، در اسلیو معده ۷۵ تا ۸۰ درصد معده­ی بیمار از میان برداشته می‌­شود.

بنابراین می‌­توان گفت که این عمل، یک جراحی غیرقابل بازگشت است. این جراحی با هدف درمان چاقی­‌های مفرط و بهبود سایر بیماری­‌های به وجود آمده در اثر چاقی انجام می‌­گیرد.

پس از انجام جراحی فرد می‌­تواند میزان اندکی از مواد غذایی را بخورد. درنتیجه به سرعت سیر شده و در مدت کوتاهی وزن فرد کاهش می‌­­یابد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1402
بازدید : 104
نویسنده : mozhgan

بر خلاف شایعات رایج درباره عمل لاغری، این عمل امروزه بسیار ایمن و کم خطر انجام می شود. همچنین اکنون جراحی های لاغری بر خلاف گذشته که به دلیل استفاده از روش های باز و تهاجمی بسیار چالش برانگیز تر بود، به روش لاپاراسکوپی که جدیدترین روش جراحی لاغری است. در ادامه به توضیح برخی از کم تهاجم ترین و ایمن ترین جراحی های لاغری می پردازیم:

اسلیو معده (آستینی کردن معده)

جراحی اسلیو معده عبارت است از برداشتن حدود ۸۰ درصد از معده که شامل قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی(گرلین) نیز می باشد. معده باقی مانده بخیه زده می شود و شکلی باریک و دراز مانند موز یا آستین پیدا می کند.

  • نحوه کاهش وزن: با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری بسیار کمتری دریافت کرده و وزن وی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.
  • میزان کاهش وزن تقریبی: اکثر بیماران پس از اسلیو معده حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۶ تا ۱۲ ماه و ۵۰ تا ۷۰ درصد از آن را طی ۲سال از دست خواهند داد. سرعت کاهش وزن در این جراحی نسبت به بای پس معده کمتر است که همین موجب کاهش احتمال افتادگی پوست پس از جراحی لاغری می شود.

حلقه معده

حلقه قابل تنظیم معده شامل قرار دادن یک بند یا حلقه به دور بخش فوقانی معده و تشکیل یک کیسه کوچک بالای حلقه می باشد. بخش تحتانی معده در زیر حلقه قرار خواهد گرفت. حلقه معده جراحی کم تهاجمی است و به روش لاپاراسکوپی انجام خواهد شد

  • نحوه کاهش وزن: حلقه معده با محدود کردن معده، کاهش احساس گرسنگی و کاهش سرعت هضم غذا به کاهش وزن فرد کمک می کند. این حلقه قابل تنظیم بوده و می توان بعد ها آن را از بدن خارج کرد.
  • میزان کاهش وزن تقریبی: بیمار ۵۰ درصد از وزن اضافی بدن خود را طی دو سال از دست خواهد داد.

بای پس معده

بای پس معده جزء جراحی های کم تهاجمی است زیرا به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. طی این جراحی، قسمتی از معده بای پس و کنار گذاشته می شود و بخش باقی مانده معده بخیه زده می شود. در عین حال قسمتی از روده کوچک نیز بریده شده و به معده جدید متصل می شود.

  • نحوه کاهش وزن: بیمار پس از بای پس معده بسیار سریع تر از قبل احساس سیری می کند. همچنین به دلیل تغییر مسیر عبوری غذا از روده، میزان کالری و مواد غذایی کمتری به بدن جذب می شود.
  • میزان کاهش وزن تقریبی: ۶۵ تا ۸۰ درصد وزن اضافه بدن طی ۱۸ ماه کاهش خواهد یافت.

بیشتربخوانید... پلیسه معده



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1402
بازدید : 121
نویسنده : mozhgan

رعایت بهداشت دهان و دندان با وجود دندان های نامرتب و دچار کجی کمی مشکل است که در صورت انجام ارتودنسی تمیز کردن دندان ها به راحتی انجام خواهد شد. ارتودنسی دندان حیطه درمانی فراگیری دارد که برای درمان انواع مختلف دندان ها مانند چرخش، بیرون زدگی، جا به جایی ریشه و تو رفتگی به کار می رود؛ هم چنین ارتودنسی می تواند با ایجاد هماهنگی بین دندان ها، مشکلات غذا خوردن و هضم غذا را برطرف کند.

قبل از ارتودنسی دندان ارتودنتیست چه کارهایی را انجام می دهد؟

یک متخصص ارتودنسی برای اینکه متوجه بشود که شما به ارتودنسی نیاز دارید، ابتدا به معاینه فک و دندان های شما می پردازد؛ بعد از آن مدل های گچی از دندان هایتان می سازد و با انجام تصویربرداری اشعه ایکس از دندان های شما متوجه ضرورت نیاز شما به ارتودنسی می شود؛ سپس بهترین روش درمانی را برای رفع ناهنجاری ها به شما پیشنهاد خواهد کرد.

انواع ارتودنسی دندان

درمان دندان ها و فک می تواند با ارتودنسی ثابت یا متحرک انجام شود. در ارتودنسی ثابت امکان حرکت دادن لوازم ارتودنسی برای بیمار وجود ندارد. اما در ارتودنسی متحرک امکان خارج کردن دستگاه های ارتودنسی از دهان وجود دارد. به معرفی انواع ارتودنسی می پردازیم:

  • ارتودنسی فلزی
  • ·         ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی اینویزیلاین

بعد از ارتودنسی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟

پس از نصب ارتودنسی، جهت مراقبت از آن به نکات زیر توجه کنید. برای تمیز کردن دندان ها می توانید از مسواک و نخ دندان های مخصوص ارتودنسی استفاده کنید. استفاده از دهان شویه های حاوی کلرهگزیدین ممکن است باعث زرد شدن دندان ها شود؛ بنابراین از دهان شویه مناسب ارتودنسی استفاده کنید. در طی این دوران از مصرف خوراکی های رنگی، سفت و چسبنده خودداری کنید و از مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین خودداری کنید. می توانید پلاک های ارتودنسی متحرک خود را با آب و مسواک نرم یا با مواد مخصوص به خوبی تمیز کنید؛ سپس یک جعبه مخصوص پلاک های ارتودنسی تهیه کنید و در مواقعی که از پلاک ها استفاده نمی کنید آنها را درون جعبه قرار بدهید. اگر براکت ها دچار شل شدگی یا شکستگی شدند، با ارتودنتیست خود تماس بگیرید و یک وقت اورژانسی بگیرید و نزد او بروید. اگر ورزش های سنگین انجام می دهید، برای جلوگیری از آسیب به دندان ها از محافظ دهان استفاده کنید. برای کاهش درد می توانید نوشیدنی های خنک، بستنی و میوه های یخ زده مصرف کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مهر 1402
بازدید : 103
نویسنده : mozhgan

از مزایای آشکار درمان ارتودنسی داشتن دندان های صاف و مرتب، یک طرح لبخند زیبا و لبخندی کاملاً طبیعی می باشد. داشتن یک لبخند بهتر می تواند حس اعتماد به نفس فرد و نگرش مثبت وی را تقویت کند که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان فواید بسیاری دارد. بسیاری از مردم این را بعنوان هدف اصلی درمان ارتودنسی خود می دانند.

اما زیبایی در ارتودنسی تنها دلیل آن نیست که شما باید دندان های نامرتب خود را نزد بهترین متخصص ارتودنسی مرتب کنید.

آیا می دانستید که در ارتودنسی علاوه بر صاف شدن دندان ها مزایای قابل توجهی نیز برای سلامتی وجود دارد؟

با دانستن اینکه عدم همپوشانی فکین (روی هم قرار نگرفتن فکین) و یا داشتن دندان های شلوغ و نامرتب منجربه انواع مختلفی از مشکلات سلامتی مانند سردرد، درد فک، پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و التهاب کلی بدن می شود بسیاری از افراد را متحیر می کند.

داشتن دندان های صاف مراقبت از آنها را با مسواک زدن و یا نخ دندان زدن آسانتر می کند. دندان های نامرتب اغلب گیر موادغذایی بیشتری دارند که منجر به پوسیدگی و جرم بیشتری بر روی دندان ها می شود. بهداشت خوب دهان و دندان به این معنی است که به احتمال زیاد پوسیدگی ها و بیماری های پریودنتال کمتر می شود.

عدم همپوشانی فکین و همچنین دندان هایی که بطور مرتب کنار هم قرار نگرفته اند(مال اکلوژن)، باعث آسیب به دندان ها و فکین می شوند  مشکلی که بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند – روی هم قرار نگرفتن فکین می تواند منجربه مشکلات گوارشی، اختلال مفصل گیجگاهی فکی، سردردهای مزمن و یا حتی درد پشت و گردن شود! درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان ها می تواند به کاهش و یا جلوگیری از این مسائل کمک کند.

علاوه بر احساس اعتماد به نفس در مورد لبخند، داشتن دندان های مرتب می تواند به برخی افراد کمک کند که غذا را بطور موثرتری بجوند. جویدن با دندان های نامرتب می تواند مشکلاتی را با خوردن غذا ایجاد کند که می تواند در هضم و گوارش تأثیر داشته و یا همچنین درد و ناراحتی فکین و دندان ها را در هنگام خوردن غذا داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای درمان ارتودنسی دندان و دندان های مرتب این است که آنها کمتر مستعد آسیب هستند. اگر دندان های فک بالا شما جلو باشد، در حین حادثه، ضربه و یا در حین بازی ورزشی احتمال آسیب دیدن دندانها بیشتر خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 9 مهر 1402
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

مزایای ارتودنسی، از سلامتی گرفته تا زیبایی و بهبود حس اعتماد به نفس بسیار گسترده می باشد. به دست آوردن اعتماد به نفس و بهبود عزت نفس یکی از دلایل اصلی است که مردم به درمان ارتودنسی می پردازند. افراد دارای دندان های نامرتب اغلب در مورد لبخندشان خجالت می کشند. این امر منجر می شود که لبخندی با لبهای بسته داشته باشند، هنگام خندیدن دست خود را جلوی دهانشان بگیرند و یا هنگام صحبت کردن با غریبه ها در تلاش اند که دندان های خود را پنهان کنند. بسیاری از مسائل و مشکلات به دلیل نامرتب بودن دندان هایشان و عزت نفس پایین برایشان پیش خواهد آمد.

داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس برای فرزندان بسیار مهم است زیرا می تواند در طول سال های اولیه رشد و پیشرفت فرد، سلامت روانی و عاطفی را تحت تأثیر قرار دهد و ریشه فردی را که در حال رشد است تشکیل دهد. در حقیقت “اعتماد به نفس” گذرنامه فرزند شما در طول زندگی سلامت روانی و شادی اجتماعی است. این پایه و اساس رفاه یک کودک و کلید موفقیت به عنوان یک بزرگسال است. در تمام سنین احساسی که در مورد خودتان دارید بر نحوه رفتار شما تأثیر می گذارد.

اصلاح دندان های نامرتب و ناهنجاری های فکی در اوایل زندگی می تواند تأثیر زیادی در اعتماد به نفس کودک داشته باشد. او را تشویق می کند که با اعتماد به نفس لبخند بزند و در مورد خودش احساس خوبی داشته باشد. دندان های کج و نامرتب در سنین کودکی معمولاً مورد انتقاد هم کلاسی های کودکان قرار می گیرد و همچنین صحبت کردن و سخنرانی کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد که باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای کودک در مدرسه می شود. پس از درمان ارتودنسی بهبود در عزت نفس و اعتماد به نفس می تواند واقعاً زندگی را برای بیماران تغییر دهد.

انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی برای طراحی لبخند شما می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در ظاهر و سلامت شما خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که قبل از انجام پیکرتراشی باید در نظر داشته باشید داشتن یک بی ام ای مناسب هستش.به طور کل در پیکرتراشی نباید توقع کاهش وزن داشته باشید و همانطور که از اسم این جراحی مشخص هستش فرم دهی خواهید داشت.فقط توجه کنید که افرادی که bmi کمتر از 30 دارن به عنوان کیس مناسب برای این جراحی تلقی میشن و کاندیدی مناسب می تونن باشن که بعد از انجام ازمایش ها و همچنین ویزیت و مشاوره این مورد مشخص خواهد شد.

پیکرتراشی در نواحی مختلفی از جمله شکم ،پهلو ،پشت و یا ران و بازو قابل انجام هستش که به کمک دستگاه های مختلفی این جراحی قابل انجام هستش و فقط دقت کنید که حتما این کار توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود.

حالا فرض کنید که وزنتون بالاست باید چه کنید ؟

توجه کنید در صورتی که بی ام ای یا شاخص توده بدنی مناسبی ندارید تحت هیچ شرایطی نمی توانید عمل پیکرتراشی انجام دهید چون ریسک این جراحی به شدت براتون بالا خواهد بود و امکان آمبولی و در برخی موارد احتمال مرگ وجود دارد.پس باید حتما وزن خودتون را تا حد نرمال کاهش دهید و به یک bmi  مناسب برسید که بتونید یک عمل ایمن و با درصد رضایت بالایی داشته باشید و این مورد بسیار دارای اهمیت و مهم هستش.

باید در ابتدا زیر نظر یک متخصص تغذیه همراه با ورزش ،وزن خودتون رو کاهش بدین و به سطح مناسب برای این جراحی برسونید.

در عمل ابدومینوپلاستی هم بی ام ای تاثیر داره؟

بله قطعا در عمل ابدومینوپلاستی هم این شاخص توده بدنی باید زیر 32 باشه که فرد کاندید مناسبی برای جراحی محسوب بشه.معمولا افرادی که زایمان داشتن و بخاطر اینکه خانم ها بعد از زایمان دچار افتادگی پوست میشن نیاز به انجام این جراحی پیدا میکنن.

البته باید توجه کرد که ممکن هست اقایونی هم باشن که به دلایل مختلفی از جمله کاهش وزن های شدید و افتادگی پوست در ناحیه شکم نیاز به این جراحی پیدا میکنن که با جراحی ابدومینوپلاستی این افتادگی رفع خواهد شد.

در واقع این عمل برای کسانی که در نواحی شکم یا پهلوها پوست های اضافی و افتادگی داشته باشند توصیه میشه که به کمک متدهای مختلف ابدومینوپلاستی یا تامی تاک این پوست اضافی یا جراحی برداشته بشه.

محاسبه بی ام ای دقیق

اگر بخواهید یک شاخص مناسبی برای میزان اضافه وزن یا کاهش وزن خود داشته باشید بهترین و مناسب ترین این شاخص ها بی ام ای هستش.با محاسبه این فرمول شما می تونید یک دیدی مناسب نسب به میزان حدودی کاهش وزن یا افزایش وزن یا وزن نرمال خودتون رو داشته باشید.برای محاسبه بی ام ای دقیق می تونید با قرار دادن سن ،قد و وزن خودتون یک ذهنیتی نسبت به شرایط فعلی بدنی خودتون داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 1 مهر 1402
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

پلیکیشن یا پلیکاسیون معده (gastric plication) جدیدترین روش جراحی لاغری در دنیا است که هدفش کاهش حجم معده بدون برداشتن حتی یک سانتی متر از بافت معده است. این عمل با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود و یک عمل بسیار کم تهاجم محسوب میشود. یکی از بهترین مزایای این عمل، عدم دستکاری روده ها است و مقدار قابل توجهی از اضافه وزن بیمار نیز به راحتی از بین می رود.

عمل پلیسه معده چگونه انجام می‌شود؟

پلیکاسیون معده یک عمل کم تهاجم است که با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. (برای آشنایی کامل با لاپاراسکوپی و درک مراحل عمل پیشنهاد میکنیم حتما به این صفحه مراجعه کنید). به طور کلی ما با انجام عمل جراحی لاغری، دستکاری بافت ها و اندام ها، دو کار اصلی انجام میدهیم. یا حجم معده را کاهش میدهیم که بیمار با خوردن مقدار کمی غذا زود سیر شود. و یا کاری میکنیم که مسیر جذب مواد غذایی به حداقل برسد یا کاهش پیدا کند. برای مثال ما در عمل اسلیو معده بخش اعظم معده را بر میداریم و از شکم خارج میکنیم. تا جذب مواد غذایی کاهش پیدا کند و بیمار لاغر شود.

با انجام عمل پلیکاسیون چقدر از اضافه وزن کم میشود؟

با اینکه عمل جراحی پلیسه معده یک روش لاغری کاملا جدید است. اما ثابت شده که درصد موفقیت بالایی دارد. بر آورد میشود که با انجام این عمل بعد از 1 سال، بیمار تقریبا نزدیک 50 درصد از اضافه وزن خود را از دست میدهد.

عمل جراحی پلیسه معده چه مزایایی دارد؟

معده و روده به هیچ عنوان برش داده نمیشوند یا برداشته نمیشود. مخوصا روده ها به هیچ وجه دستکاری نمیشوند. نیازی به اتصال جسم خارجی به بافت معده وجود ندارد و تحریک معده ه حداقل میرسد. بر خلاف عمل هایی مثل اسلیو و بای پس معده، این عمل برگشت پذیر است و معده میتواند به حالت اول خود بازگردد

معایب انجام عمل جراحی پلیسه معده چیست؟

عمل پلیسه معده جدیدترین روش جراحی  در دنیا است بنابراین قدمت چندانی در مقایسه با عمل های اسیلو معده، بای پس معده، ساسی بای پس بالون، باندینگ و … ندارد. طبیعی است که مسالعات و تحقیقات کمتری روی این عمل انجام شده است. به نظر میرسد که در حال حاظر شرکت های بیمه هزینه های این عمل را به صورت کامل پرداخت نمیکنند و حتی در برخی موارد هزینه ای بابت این عمل به شما بر نمیگردانند.

خطرات و عوارض جانبی همراه این عمل چگونه است؟

مانند هر عمل دیگری، از آنجایی که بدن دستکاری میشود، عمل راحی پلیسه معده نیز میتواند عوارضی داشته باشد. البته اگر در شرایط مناسب و توسط جراح لاغری خوب این عمل صورت بگیرد عوارض و خطرت به حداقل خواهد رسید. اما در هر صورت موارد زیر میتوانند جزئی از عوارض احتمالی این عمل باشند:

  • تهوع و استفراغ
  • جدا شدن بخیه ها (که عمل باید دوباره انجام شود ) 
  • نشت مواد غذایی و مایعات از مناطقی که بخیه شده است ( که به طور مشابه نیاز به عمل مجد دارد)


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1402
بازدید : 109
نویسنده : mozhgan

بیماران شیمی درمانی معمولا تمامی موهای سر خود را از دست می دهند و از بانک موی مناسبی برای پیوند مو برخوردار نیستند. به همین دلیل استفاده از روش کلاه گیس به منظور ترمیم کردن موهای انها می تواند گزینه مناسبی باشد.

کلاه گیس در واقع به گونه ای است که بر روی سر به شکل موقت قرار می گیرد و امکان برداشتن آن از  روی سر در مواقع مورد نظر وجود دارد و شخص می تواند هر مواقعی که مایل بود از کلاه گیس استفاده کند و به پوست سر خود تنفس دهد.

انواع کلاه گیس‌ شیمی درمانی

بیماران شیمی درمانی که قصد داشته باشند از کلاه گیس به منظور ترمیم مو بهره مند گردند امکان استفاده از انواع کلاه گیس را خواهند داشت که انواع آن عبارتند از:

کلاه گیس مصنوعی

کلاه گیس مصنوعی یکی از انواع کلاه گیس است که در ساخت آن از الیاف مصنوعی نانو استفاده می شود و این الیاف مصنوعی بر روی یک شبکه توری قرار گرفته می شوند و سپس با استفاده از این شبکه بر روی سر قرار می گیرند.

بیمارانی که بر اساس ابتلا به سرطان شیمی درمانی کرده اند امکان استفاده از کلاه گیس مصنوعی را خواهند داشت.

کلاه گیس طبیعی

کلاه گیس طبیعی یکی دیگر از انواع کلاه گیس است که در ساخت آن از موهای طبیعی انسان استفاده می شود و به جای استفاده از الیاف مصنوعی در ساخت آن از موی طبیعی بهره گرفته می شود که با این وجود میزان طبیعی بودن کلاه گیس بسیار افزایش پیدا می کند.

بیمارانی که شیمی درمانی انجام داده باشند نیز می توانند کلاه گیس طبیعی را مورد استفاده قرار دهند و به زیبایی چهره خود بیفزایند.

کدام نوع کلاه گیس برای بیماران شیمی درمانی بهتر است؟

در میان دو نوع کلاه گیس ذکر شده در فوق می توان گفت که کلاه گیس طبیعی از مزیت های بیشتری برای بیماران شیمی درمانی برخوردار است. زیرا این نوع کلاه گیس جلوه طبیعی تری به شخص می دهد و از مصنوعی شدن چهره جلوگیری می کند.

علاوه بر آن استفاده از این کلاه گیس از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار است و در مقایسه با کلاه گیس مصنوعی دیر تر زیبایی و حالت خود را از دست می دهد.

کلاه گیس طبیعی را می توان در مدل ها و رنگ های مختلف تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد که با این وجود هم بانوان و هم آقایان امکان استفاده از این روش را برای ترمیم مو خواهند داشت.

استفاده از کلاه گیس طبیعی باعث می شود که شخص به راحتی بتواند امور روزمره خود را انجام دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1402
بازدید : 110
نویسنده : mozhgan

زنانی که در اثر شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی با ریزش مو مواجه می‌شوند، می‌توانند حداقل برای یک‌بار هم که شده کلاه گیس انتخاب کنند و یا اینکه کلاه‌ و روسری ‌های متنوع را جایگزین کلاه‌گیس کنند. به یاد داشته باشید، موهای شما دوباره رشد خواهند کرد، اگرچه ضخامت، بافت و رنگ آن ممکن است تغییر کند. ریزش مو در بیماران مبتلا به سرطان سینه و همینطور سایر سرطان ها بروز می­کند.

برای ایجاد آمادگی ذهنی جهت ریزش مو چه باید کرد؟

• ابتدا مطمئن شوید که آیا درمان شما واقعاً باعث ریزش مو می‌شود یا خیر، چرا که همه شیمی درمانی ها باعث ریزش مو نمی‌شوند.

• اگر موهایتان بلند است، آن را کوتاه کنید تا تغییرات ظاهری شما بعد از استفاده از کلاه گیس کمتر به چشم بیاید.

• موها معمولاً 2 تا 3 هفته پس از اولین جلسه شیمی‌درمانی می‌ریزند.

• هنگامی که موهایتان شروع به ریزش کرد، آنها را بتراشید، این امر باعث می‌شود کمتر احساس خارش کنید.

• اگر هنوز به چیزی برای جمع‌کردن مو نیاز دارید، ممکن است استفاده از یک کلاه‌مش ایده مناسبی باشد.

• گاهی بین جلسات درمانی موهایتان شروع به رویش می‌کنند اما بایستی به یاد داشته باشید که این حالت موقتی بوده و مجددا دچار ریزش خواهید شد.

موهای شما معمولاً حدود شش ماه پس از پایان شیمی‌درمانی دوباره رشد می‌کنند، موهای جدید شما ممکن است فر‌تر یا لخت‌تر، ضخیم‌‌تر یا ظریف‌تر یا حتی یک رنگ جدید پیدا کند. معمولاً این تغییرات کوتاه‌مدت است و با گذشت زمان موهای شما به احتمال زیاد به حالت قبل از درمان بر می‌گردد.

از کجا می توانم کلاه گیس پیدا کنم؟

محل زندگی خود را برای فروشگاه‌های کلاه گیس زنانه و مردانه جستجو کنید.

اگر یک گروه حمایت از بیماران سرطانی در نزدیکی شما قرار دارد، ممکن است بخواهید از سایر افراد گروه در مورد مکان‌هایی برای خرید کلاه‌گیس بپرسید. همچنین می‌توانید از پرستاران یا یک مددکار اجتماعی در مرکز درمانی خود در مورد گزینه‌های خرید کلاه گیس پرس و جو کنید.

انتخاب کلاه گیس قبل از شروع درمان

• از مدل موهای فعلی خود عکس بگیرید.

• در صورتی که می خواهید کلاه گیس خود را با رنگ فعلی خود مطابقت دهید، یک دسته از موهای خود را از جلوی سر خود، جایی که موها روشن تر هستند، جدا کنید تا بعدا برای انتخاب کلاه گیس به مشکل بر‌نخورید.

• از نور طبیعی – در فضای باز یا نزدیک پنجره – برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کلاه گیس با موهای طبیعی شما مطابقت دارد استفاده کنید.

• سر خود را با موهای خیس یا صاف اندازه بگیرید.

• مطمئن شوید که کلاه گیس شما قابل تنظیم است، چون بعد از ریزش مو، اندازه سر شما ممکن است یک سایز کوچکتر باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1402
بازدید : 90
نویسنده : mozhgan

عمل جراحی اسلیو زمانی که با رژیم غذایی توصیه شده و ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی همراه باشد، میتواند به صورت معجزه آسایی افرادی که چاقی مفرط دارند را لاغر و درمان کند. این عمل یکی از پرهوادارترین عمل های لاغری به روش لاپاراسکوپی در کشورمان است و به دلیل اثربخشی، بالا بودن درصد موفقیت عمل اسلیو معده و حداقل بودن عوارض اسلیو، روز یه روز درخواست برای انجام این عمل افزایش پیدا میکند.

متاسفانه در برخی افراد و برخی شرایط امکان شکست عمل اسلیو وجود دارد. ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چه عواملی در شکست نتایج اسلیو نقش دارند،کلید موفقیت انجام این جراحی لاغری در چیست و درصد موفقیت اسلیو چگونه افزایش پیدا میکند.

کلید موفقیت عمل اسلیو معده چیست؟ چگونه و از چه طریقی به کاهش وزن بیشتر بعد از عمل کمک کنیم؟ اگر می‌خواهید درصد موفقیت عمل اسلیو معده بیشتر شود و زودتر به نتایج دلخواه دست پیدا کنید حتما بعد از عمل به توصیه های ذکر شده توسط جراح لاغری عمل کنید. موارد زیر باعث افزایش درصد موفقیت عمل اسلیو معده می‌شوند:

عادات غذا خوردن

هدف از انجام عمل اسلیو ، لاغری است. و برای رسیدن به این منظور، ما با انجام این عمل کاری می‌کنیم که شخص مبتلا به چاقی مفرط، زودتر سیر شده و اشتهایش تا آنجا که ممکن است سرکوب شود. بعد از عمل، خود به خود اشتهای شما کمتر میشود و زودتر سیر میشوید. اما اگر می‌خواهید میزان کاهش وزن شما بیشتر باشد و درصد موفقیت عمل اسلیو افزایش پیدا کند؛ به شما توصیه میشود که در طول روز تنها ۳ وعده غذای بخورید و حتما پیش از سیر شدن دست از غذا بکشید

آب

بدن برای انجام تمام کارها و فعالیت های خود نیازمند آب است. زمانی که شما غذا می‌خورید، بدن برای تمام فرآیندهای گوارشی از بلع گرفته تا جذب مواد مغذی آب می‌خواهد. اما شما بعد از عمل اسلیو دیگر مثل سابق غذا نمی‌خورید، درنتیجه بدن نیز کار کمتری انجام میدهد و آب کمتری میخواهد. اما شما باید بعد از عمل آب بدن خود را تحت هر شرایطی حفظ کنید. در طول شبانه روز دست کم ۸ لیوان تا ۱۲ لیوان آب بنوشید و مطمئن شوید که هر روز این کار را انجام میدهید

ورزش

انجام ورزش و داشتن فعالیت های منظم بعد از عمل اسلیو بسیار مهم است. ورزش میتواند بر بخش های مختلف بدن تاثیر بگذارد. برای مثال انجام فعالیت منظم و هدفدار، متابولیسم چربی ها را در بدن افزایش میدهد، باعث تولید انرژی بیشتر از چربی ها شده و در نهایت مانع از ذخیره چربی در بخش های مختلف بدن میشود. این تنها فایده ثابت شده ورزش نیست و انجام دادن آن به صورت منظم، میتواند به کنترل فشار خون، کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

بلیچینگ دندان ساده ترین، سریع ترین و نسبتا ارزانترین روش سفید کردن دندان ها است که به روش های مختلفی انجام داده می شود. طی چند سال گذشته، بر تعداد افرادی که با کمک بلیچینگ دندان، به یک طرح لبخند سفید و درخشان دست پیدا می کنند رو به افزایش است و برای بسیاری نیز جای سوال است که انجام روش های مختلف بلیچینگ چقدر هزینه در بر دارد. در این محتوا با جزئیات هزینه بلیچینگ دندان در سال 1402آشنا خوهید شد. با بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد همراه باشید.

میانگین هزینه بلیچینگ دندان در سال 1402

همانطور که می دانید بلیچینگ دندان به روش های مختلف انجام داده می شود اما دو نوع بلیچینگ خانگی و بلیچینگ در مطب رایج ترین و پر طرفدارترین روش های سفید کردن دندان هستند. با در نظر گرفتن قیمت بلیچینگ دندان با هر دو روش می توان انتظار داشت که هزینه این درمان در سال 1402چیزی بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان باشد. که البته ممکن است از 1 میلیون تومان هم شروع شود.

قیمت بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک در سال 1402چقدر است؟

به طور میانگین هزینه سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک به روش بلیچینگ بین 1.300.000 تا 2.500.00  متعییر است. بلیچینگ در مطب دندانپزشک ایمن ترین و موثرترین روش سفید کردن دندان ها است. طی این پروسه، از ژل های سفید کننده حاوی کارباماید پراکسید و یا هیدورزن پراکسید استفاده می شود. پس از تمیز کردن دندان ها، دهان و لثه ها محافظت می شوند و سپس ژل سفید کننده به سطح جلویی دندان ها متصل می شود. دندانپزشک سپس با کمک نور و گرما یا لیزر ژل سفید کننده دندان را فعال کرده و به این صورت ژل باعث سفید شدن دندان ها می شود.

قیمت سفید کردن دندان ها در منزل چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در منزل به مراتب کمتر از هزینه آن در مطب دندانپزشک است. در این روش بسته به نوع مواد مورد استفاده، هزینه ممکن است بین 1 تا 1.5 میلیون تومان متغییر باشد. در روش بلیچینگ دندان در منزل، از همان موادی که در مطب برای سفید کردن استفاده می‌شود بهره می برند. اما درصد و غلظت مواد سفید کننده در آن ها بسیار کمتر است. به عنوان مثال اگر درصد هیدروژن پراکسید در مطب بین 35 تا 40 درصد است در روش بلیچینگ خانگی درصد و غلظتش بیشتر از 3 تا 6 درصد نیست. هزینه بلیچینگ دندان در خانه البته می تواند حتی بیشتر یا کمتر از چیزی که عنوان کردیم باشد. به عنوان مثال برخی از شرکت های تولید کننده کیت های بلیچینگ به خاطر وارداتی بودنشان هزینه بالایی دارند.

منبع: متخصص ارتودنسی در شهرک غرب



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1402
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان در بیشتر موارد به جز مورد فاصله داشتن بیش از حد بین دو دندان باید با تراش انجام شود و لمینت روی دندان قرار بگیرد. همچنین برای اینکه ظاهر دندان هایی که روی هم سوار شده اند یا خیلی به هم خیلی چسبیده اند، ترمیم شود باید لمینت دندان با تراش انجام شود.  در ادامه با متخصص ارتودنسی در سعادت آباد همراه باشید.

چه مواقعی از لمینت دندان استفاده می شود؟

به دلایل مختلفی ممکن است دندان ها با فاصله بسیار زیاد از هم رشد کنند و یا به حدی به هم نزدیک باشند که روی هم سوار شده باشند. اگر روی دندان ها به دلیل جنس آنها لک وجود داشته باشد و یا رنگ جنس آنها به زردی بزند و یا دندانها حین بیرون آمدن از لثه به مرور به صورت کوتاه و بلند رشد کنند، باعث می شوند که زیبایی دهان و دندان مخصوصاً در حین لبخند زدن از بین برود و ظاهر جذابی نداشته باشد.

آیا لمینت فقط جنبه درمانی دارد؟

لمینت دندان در کنار درمان مشکلات دندانی، به زیبایی ظاهری دندان ها کم کمک می کند. مطمئنا وقتی دندان های شما زیبا و ردیف و درخشان باشند، طرح لبخند زیبا و جذابی خواهید داشت که همین باعث می شود اعتماد به نفس شما بالاتر برود.طبق آخرین آمار بیشتر از ۸۵ درصد از افراد از ظاهر دندان های خودشان راضی نیستند و مشتاق هستند که دندان های خود را اصلاح کنند

آیا لمینت دندان با تراش فقط برای سفید شدن دندان به کار می‌آید؟

مطمئناً یکی از واقعیت هایی که در سال‌های اخیر با آن روبرو شده ایم این است که اکثر افراد فقط برای سفید کردن دندان هایشان به روش لمینت دندان روی می آورند. برای این افراد اگر فرم دندان هایشان مناسب باشد و از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشد و فقط مشکل آن رنگ دندان هایشان باشد به جای لمینت کردن، سفید کردن دندان توصیه می‌شود. به این دلیل که لمینت دندان با تراش،  بیشتر به منظور درمان و ترمیم دندان انجام می شود و در کنار آن کار زیبایی را هم انجام می دهد. اما صرفا به قصد زیبایی صورت نمی گیرد.بنابراین می‌توان با توضیحاتی که ارائه کرد گفت لمینت دندان با تراش درمانهای مختلفی را شامل می‌شود که کمترین درصد آن ها فقط به سفید کردن دندان ختم می شود

لمینت دندان با تراش چند جلسه طول می کشد؟

همانطور که در مطلب بالا توضیح دادیم لمینت دندان به صورت کامپوزیتی به این دلیل که باید به صورت تک تک روی دندان قرار بگیرد و با اشعه uv سفت شود و بعد شکل داده شود زمان زیادی نمی برد اما برای لمینت سرامیکی حداقل ۲ جلسه زمان لازم است.در جلسه اول برش روی دندان ها ایجاد می شود و دندان‌ها تراش می‌خورند و قالب گیری می‌شوند و قالب برای ساخت لمینت سرامیکی به آزمایشگاه فرستاده می شود. بعد از اینکه آزمایشگاه لمینت سرامیکی را آماده کرد برای دندانپزشک ارسال می‌کند و در جلسه دوم لمینت آماده شده، روی دندان ها آزمایش می‌شود. اگر رنگ و شکل آن مناسب باشد و به خوبی روی دندان قرار بگیرد دندانپزشک متخصص شما با چسب مخصوص دائمی لمینت، آنها را روی دندان تان قرار می دهد.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی در شهرک غرب



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 19 شهريور 1402
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

درمان ارتودنسی به اصلاح نامنظم بودن دندان ها و نامتقارن بودن  فک ها می پردازد و در رفع مشکلاتی مانند بلعیدن غذا، تکلم، تنفس دهانی  و سردرد نیز می تواند موثر واقع شود.می توان گفت پروسه های درمانی در این روش بیشتر جنبه زیبایی دارد اما هدف از ارتودنسی  بهبود عملکرد دهان و فک است.

انواع ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک 

ژنتیک در بروز اختلالات دهانی و فک چه قدر نقش دارد؟

در کشور ما جلو بودن فک بالا و بینی بسیار شایع است پس در این مواقع بهتر است، پروسه درمانی در سنین کودکی حدود 10 سالگی انجام شود.

طول دوره درمانی با ارتودنسی چه قدر است؟

این شیوه به میزان ناهنجاری دهان و فک و سن بیمار بستگی دارد در حالت طبیعی افراد برای درمان می توانند در حدود 12 الی 18 ماه  به نتیجه مورد نظر خود برسند، اما اگر میزان ناهنجاری های دهان و فک شدید باشد بین 18 تا 24 ماه می تواند طول بکشد اگر مشکلات استخوانی نیز وجود داشته باشد باید حدود 6 تا 12 ماه نیز به مدت زمان ذکر شده اضافه کرد.

کدام یک از لوازم ارتودنسی برای درمان می تواند گزینه مناسبی باشد؟

دستگاه های ارتودنسی به صورت ثابت و متحرک وجود دارند که در ارتودنسی متحرک بیمار می تواند آن را از دهان خارج کند اما در ارتودنسی ثابت این امکان وجود ندارد پس ارتودنسی متحرک به همکاری بیمار بستگی دارد اگر بیمار بعد از در آوردن بریس ها از دهان، فراموش کند آن را بر دهانش بگذارد یا آن را گم کند پروسه درمانی می تواند طولانی تر نیز شود.

آیا ارتودنسی درد دارد؟

در هنگام نصب دستگاه های ارتودنسی بر روی دهان ها ارتودنتیست می تواند با کمک داروهای بی حسی میزان درد را برای بیمار به صفر برساند اما چند ساعت بعد از نصب امکان درد به صورت خفیف وجود دارد که با استفاده از مسکن می توان درد را کاهش داد.

عوارض ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی برای درمان مشکلاتی مانند کج بودن دندان به کار می رود که این عارضه می تواند باعث پوسیدگی دندان ها یا بیماری لثه شود، پس با ارتودنسی می توان از این مشکلات پیشگیری کرد. اگر ارتودنسی زیر نظر بهترین متخصص ارتودنسی انجام شود نمی تواند هیچگونه عارضه ای به همراه داشته باشد.

منبع: متخصص ارتودنسی در کرج



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 13 شهريور 1402
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

اگر بخواهید در مورد ارتودنسی دندان بیشتر بدانید باید ابتدا از ریشه شناسی کلمه آن شروع کینم که ارتودنسی یکی از شاخه های دندانپزشکی است که از دو کلمه «ارتو» به معنای «راست» و «درست» و «دنس» به معنای «دندان» ترکیب شده است.ارتودنسی به اصلاح نامنظم بودن دندان ها و نامتقارن بودن  فک ها می پردازد و در رفع مشکلاتی مانند بلعیدن غذا، تکلم، تنفس دهانی  و سردرد نیز می تواند موثر واقع شود.می توان گفت پروسه های درمانی در این روش بیشتر جنبه زیبایی دارد اما هدف از ارتودنسی  بهبود عملکرد دهان و فک است.

ژنتیک در بروز اختلالات دهانی و فک چه قدر نقش دارد؟

در کشور ما جلو بودن فک بالا و بینی بسیار شایع است پس در این مواقع بهتر است، پروسه درمانی در سنین کودکی حدود 10 سالگی انجام شود.

طول دوره درمانی با ارتودنسی چه قدر است؟

این شیوه به میزان ناهنجاری دهان و فک و سن بیمار بستگی دارد در حالت طبیعی افراد برای درمان می توانند در حدود 12 الی 18 ماه  به نتیجه مورد نظر خود برسند، اما اگر میزان ناهنجاری های دهان و فک شدید باشد بین 18 تا 24 ماه می تواند طول بکشد اگر مشکلات استخوانی نیز وجود داشته باشد باید حدود 6 تا 12 ماه نیز به مدت زمان ذکر شده اضافه کرد.

کدام یک از لوازم ارتودنسی برای درمان می تواند گزینه مناسبی باشد؟

دستگاه های ارتودنسی به صورت ارتودنسی ثابت و متحرک وجود دارند که در ارتودنسی متحرک بیمار می تواند آن را از دهان خارج کند اما در ارتودنسی ثابت این امکان وجود ندارد پس ارتودنسی متحرک به همکاری بیمار بستگی دارد اگر بیمار بعد از در آوردن بریس ها از دهان، فراموش کند آن را بر دهانش بگذارد یا آن را گم کند پروسه درمانی می تواند طولانی تر نیز شود.

آیا بعد از ارتودنسی بیمار باید رژیم غذایی خاصی را مصرف کند؟

 بعد از ارتودنسی در روزهای آغازین بیمار باید از غذاهای نرم و آبکی استفاده کند، پس از چند روز باید از جویدن مواد غذایی سفت و چسبنده به منظور جلوگیری از آسیب به براکت ها خودداری کند، باید مواد غذایی را خرد کند و با دندان های عقب خود بجود، رعایت بهداشت دهان و دندان نیز با نظارت بیشتری باید صورت بگیرد.

آیا ارتودنسی برای افرادی که لثه های بلندی دارند و هنگام خندیدن دندان ها همراه لثه پدیدار می شوند درمانی دارد؟

متخصص ارتودنسی برای درمان این نوع لبخند که «gummy smile»  خوانده می شود می تواند از دستگاه های ارتودنسی، لیزر و بوتاکس لثه استفاده کند که گاهی استفاده از هر سه روش برای درمان ضروری می باشد.

از چه زمانی متوجه نیاز به ارتودنسی می شویم؟

مشکلات دهان و فک در حدود 7 سالگی که بیشتر دندان های دائمی جلویی در آمده اند خود را نشان می دهند البته امکان تشخیص در سنین پایین تر نیز وجود دارد. در سنین 12 الی15 سالگی می توان تغییرات استخوانی برای بزرگ کردن فک را بهتر انجام داد اما به طور کلی بهترین سن برای درمان با ارتودنسی ثابت 12 سالگی است.

آیا لزومی به کشیدن دندان برای ایجاد فضای کافی برای فک وجود دارد؟

اگر بیمار دچار جلوزدگی یا نامرتبی دندان ها باشد پزشک در صورت صلاحیت نظر خود ممکن است دندان ها را بکشد یا از سایر روش های درمانی برای ایجاد فضای کافی در فک استفاده خواهد کرد.

عوارض ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی برای درمان مشکلاتی مانند کج بودن دندان به کار می رود که این عارضه می تواند باعث پوسیدگی دندان ها یا بیماری لثه شود، پس با ارتودنسی می توان از این مشکلات پیشگیری کرد. اگر ارتودنسی زیر نظر یک ارتودنتیست حاذق و ماهر انجام شود نمی تواند هیچگونه عارضه ای به همراه داشته باشد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1402
بازدید : 111
نویسنده : mozhgan

بریس ارتودنسی:

هر ابزاری که به منظور تنظیم موقعیت فک، حرکت دادن و ثابت نگه داشتن دندان ها طراحی شده باشد را بریس ارتودنسی می گویند. این ابزار ها می توانند متحرک باشند یا به صورت دائمی یا نیمه دائمی روی دندان ها قرار بگیرند.

بند:

بند ها حلقه هایی فلزی هستند که اغلب به رنگ دندان های آسیاب (کوچک و بزرگ) که قرار است به آن متصل شوند، در می آیند. بند ها در اندازه های متفاوتی موجود هستند که متخصص ارتودنسی در کرج و تهران با توجه به اندازه دندان بیمار، بند مناسب را انتخاب و دور دندان قرار می دهد. سپس آن را تنگ تر می کند. برای نگه داشتن بند ها سر جای خود، از نوعی چسب دندان استفاده می شود. این چسب به هیچ عنوان مضر نبوده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. پس از قرار دادن بند، ارتودنتیست تکیه گاه یا لنگر ارتودنسی دندان را در مقابل بریس نصب می کند تا به سایر دندان ها نیز فشار وارد شود.

سیم ارتودنسی

سیم اصلی ارتودنسی که با نام آرچ وایر نیز شناخته می شود، به شکل انحنای خاص دهان ساخته شده و به براکت های هر دندان متصل می شود. سیم ارتودنسی فشار مداومی را به براکت ها و دندان ها وارد می کند که به مرور زمان آنها را به موقعیت اصلی شان باز می گرداند. معمولا بیمار طی دوره درمان خود نیاز به تعویض چند آرچ وایر خواهد داشت که هر کدام دندان ها را به سمت موقعیت نهایی شان نزدیک تر می کنند.

براکت

در واقع براکت ها کار اصلی کشیدن یا هل دادن دندان ها را انجام می دهند. آنها به طور مستقیم روی دندان ها سوار می شوند و سوراخ کوچکی برای رد شدن آرچ وایر ها دارند. براکت ها انواع مختلفی دارند و می توانند از نوع فلزی یا سرامیکی شفاف باشند.

فنر مارپیچ

فنر مارپیچ روی سیم ارتودنسی و مابین براکت ها قرار می گیرد. فنر ارتودنسی بین دو براکت فاصله ایجاد کرده و دو دندان کنار هم را در یک فک جدا می کند.

قلاب (هوک)

هوک ارتودنسی، قلابی فلزی بوده که از گوشه براکت بیرون زده است. برخی از قلاب ها متحرک هستند ولی اکثر قلاب ها جزئی از بدنه براکت ها می باشند. فنر های مارپیچ یا الاستیک (رابر بند) به این قلاب ها متصل می شوند و امکان تنظیم فاصله یا تغییر همترازی استخوان های فک را فراهم می کنند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

نگه دارنده (ریتینر)

پس از اتمام هر یک از انواع ارتودنسی ( ارتودنسی ثابت یا متحرک) از ریتینر برای ثابت نگه داشتن نتایج ارتودنسی استفاده می شود.

وکس:

بیماران می توانند برای جلوگیری از خراشیده شدن لب ها یا بافت های نرم دهان، روی براکت ها یا هر یک از قسمت های آزاردهنده ی بریس، نوعی وکس مخصوص قرار دهند.

منبع: متخصص ارتودنسی در سعادت آباد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 11 شهريور 1402
بازدید : 108
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان پیش زمانی استفاده می شود که همه دندان ها مرتب بوده و تنها دندان پیش مشکل دارد. در صورت وجود مشکل و ناهنجاری در برخی از دندان ها، متخصص ارتودنسی در کرج خوب تنها اقدام به اصلاح همان بخش می کند بدون اینکه نیازی به جابجایی بقیه دندان ها باشد. ارتودنسی دندان پیش برای رفع مشکل اورجت یا پیشروی دندان پیشِ فک بالا انجام می شود.

عوامل موثر بر مشکلات و ناهنجاری های دندان پیش

  • ژنتیک و وراثت
  • عوامل محیطی
  • رشد ناکافی فک پایین نسبت به فک بالا.
  • عدم تناسب اندازه فک و دندان دندان
  • قروچه و ساییدگی دندان ها

درمان دندان پیش

در حال حاضر روش های زیادی برای درمان دندان پیش وجود دارد. توصیه بر اینست در سنین پایین برای رفع ناهنجاری به متخصص ارتودنسی مراجعه شود. هر چه درمان با تأخیر انجام شود، مدت زمان درمان نیز طولانی تر شده و هزینه نیز افزایش می یابد. با افزایش سن، لثه ها سفت و محکم شده و دندان های دائمی هستند. با این که ناهنجاری در دندان پیش عارضه حادی نیست اما بهتر است هر چه زودتر برای رفع آن اقدام کرد و راه حل مناسبی پیدا نمود. در اغلب موارد، با استفاده از ارتودنسی می توان دندان ها را به تدریج و به آرامی به سمت محل مناسب سوق داد. بریس های معمولی، سنتی، سرامیکی از متداول ترین روش های رایج و مرسوم برای درمان ناهنجاری دندان پیش به شمار می آید.

بیشتربخوانید.... هزینه‌ ارتودنسی

عوامل موثر بر ارتودنسی دندان پیش

  • شدت ناهنجاری
  • میزان انحراف دندان
  • سن بیمار
  • وضعیت سلامت فک و دندان

ارتودنسی دندان پیش

با ارتودنسی ثابت دندان نمی توان اقدام به درمان دندان پیش کرد و مشکل را رفع نمود. دو دندان جلو با سیم کوتاه بین آن ها قادر به مرتب کردن دندان ها نخواهد بود. برای برطرف کردن ناهنجاری دندان های جلو لازم است از بقیه دندان ها برای مرتب کردن آن ها استفاده کرد. در غیر اینصورت درمان به سادگی قابل انجام نیست. اکثر بیماران مایلند دستگاه ارتودنسی روی دندان های جلو نصب نشود. اما با قرارگیری وسایل ارتودنسی روی دندان های عقب مشکلی ندارند. چون با این کار دستگاه در معرض دید افراد قرار نگرفته و کسی متوجه حضور آن در دهان بیمار نمی شود. ارتودنسی دندان پیش سبب آزاد شدن دندان های عقب شده و فرد می تواند راحت تر مواد غذایی خود را انتخاب کند. چون در اینصورت فرد نگران جدا شدن براکت ها از روی دندان های پشتی نخواهد بود.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی متحرک



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1402
بازدید : 134
نویسنده : mozhgan

فیلرهای صورت موادی هستند که برای اصلاح چین و چروک، جای زخم و سایر عیوب ناشی از افزایش سن یا جراحات به پوست تزریق می‌شوند. امروزه انواع مختلفی از فیلرهای صورت موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

پوشاندن فرورفتگی جای جوش با فیلر

فیلر صورت نوعی درمان است که می‌تواند به کاهش ظاهر اسکار، چین و چروک و لک صورت کمک کند. همچنین به بازگرداندن حجم از دست رفته به صورت کمک می‌کند.

انواع اصلی فیلر صورت شامل فیلرهای اسید هیالورونیک، فیلرهای کلاژن و پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA) است.

پرکننده‌های اسید هیالورونیک (HA) برای پرکردن چین و چروک و خطوط روی پوست استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از فیلر اسید هیالورونیک برای پر کردن جای فرورفتگی جوش یا حفره‌های کوچک زیر چشم‌ها که به عنوان فرورفتگی اشک شناخته می‌شوند، استفاده کرد. پرکننده‌های HA قبل از اینکه به طور طبیعی شروع به تجزیه شوند تا 18 ماه دوام می‌آورند.

بیشتربخوانید... ماندگاری فیلر بینی

پوشاندن جوش‌های صورت با تزریق فیلر

جوش‌های صورت که به عنوان آکنه نیز شناخته می‌شوند، یک بیماری شایع پوستی هستند که باعث ایجاد برجستگی‌های قرمز و سرسفید می‌شوند. آکنه می‌تواند صورت، پشت، سینه و شانه‌ها را درگیر کند. معمولاً نوجوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما می‌تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.

جوش‌های صورت به دلیل تجمع چربی و سلول‌های مرده پوست در داخل فولیکول‌های مو ایجاد می‌شوند. التهاب حاصل منجر به تشکیل جوش‌های سر سفید و سر سیاه می‌شود. باکتری‌هایی که باعث آکنه می‌شوند می‌توانند از منافذی به منافذ دیگر پخش شوند و باعث ایجاد لکه‌های جدید در هر نقطه از صورت شما شوند.

جای فرورفتگی جوش صورت را می‌توان با کرم‌ها و یا تزریق ژل هایی که باکتری‌ها را از بین می‌برد یا التهاب را کاهش می‌دهد، درمان کرد. همچنین ممکن است به لیزر درمانی یا لایه برداری شیمیایی برای کمک به پاک‌سازی دائمی پوست خود نیاز داشته باشید.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1402
بازدید : 120
نویسنده : mozhgan

مهم ترین علل ریزش ابروها

  • بیماری های پوستی
  • مشکلات و بیماری های داخلی
  • تغذیه
  • مصرف بعضی داروها
  • ابتلا به سرطان
  • عفونت های داخلی و پوستی
  • اختلالات رفتاری
  • فاکتورهای فیزیکی
  • طاسی منطقه ای

از دیگر علل ریزش ابروها می توان به افزایش سن، حساسیت و اگزمای پوستی، حساسیت های پوستی و داخلی و ژنتیک اشاره کرد.

درمان ریزش ابرو

  • دسته اول پس از رفع علت زمینه ای مجدداً به حالت اول باز می گردند؛
  • دسته دوم از علل ایجاد ریزش ابرو از خود اسکار به جا می گذارند.

در موردی که پس از رفع علت زمینه ای ابروها بهبود می یابند نیاز به اقدامی غیر از درمان بیماری اصلی نیست ولی در مواردی که اسکار بیماری بر روی ابروها باقی می ماند نیاز به اقدامات درمانی بیشتر است. به بیان دیگر، اگر علت ریزش موهای ابرو در افراد بیماری های موضعی باشد، فرد ابتدا باید بیمار را تحت درمان قرار دهد. اگر درمان بسیار موفق باشد، موهای ریخته شده ابرو تا حد زیادی برمی گردند و مجدداً رشد می کنند. اگر این موها دوباره رشد نکنند یا علت کم پشتی و ریزش ابرو وراثت باشد، باید کاشت ابرو انجام شود.

کاشت ابرو چیست ؟

طی این فرآیند که با اعمال بی حسی موضعی انجام می گیرد معمولاً ناحیه پشت سر به عنوان ناحیه اهدا کننده انتخاب می شود اما ناحیه دیگر هم می توانند برای اهدای مو ها مناسب باشند و انتخاب شوند.

فرآیند کاشت ابرو در بهترین مرکز کاشت ابرو در صورتی جلوه می کند که در زاویه و جهت گیری مناسبی قرار گیرد و فولیکول های مو پس از رشد زیبایی و حالت مناسبی داشته باشند. هدف اینست که موقعیت، ظاهر و چگالی بالایی از مو ها در پایان کار مشاهده شود.

زاویه کاشت ابرو

یکی از مهم ترین گام ها برای اینکه کاشت ابرو با نتیجه ای مطلوب روبرو باشد، دقت بهترین دکتر کاشت ابرو به زاویه کاشت ابرو می باشد. زاویه کاشت ابرو با دقت بالایی طراحی می شود و پیوند مو های ابرو باید دقیقا در همان جهت و زاویه انجام شود تا یک ظاهر طبیعی و مطلوب بدست آید.

قبل از اینکه زاویه کاشت ابرو توسط پزشک طراحی شود نیاز است تا بیمار شکل و فرم جدید ابرو ها را تعیین کند.

همینطور ضخامت ابروهای جدید باید مشخص باشد تا در هنگام برداشت و انتقال فولیکول های مو اشتباهی صورت نگیرد و از تعداد کافی گرافت های مو استفاده شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com