عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 فروردين 1402
بازدید : 134
نویسنده : mozhgan

حفظ نظم دندانها و اصلاح ناهنجاریهای فکین پس از خاتمه دوران معالجه ارتودنسی با تثبیت موقعیت آنان توسط وسایل و اتصالاتی انجام می شود که بنام دستگاه یا پلاک های نگهدارنده ثابت و متحرک شناخته می شود. اینگونه پلاک های ارتودنسی برای مدتی معین استفاده شده و به انساج ” دندانی – استخوانی ”   فرصت بازسازی در موقعیت جدید را داده و سپس حذف میگردند. بنابراین در جهت تامین اهداف فوق، موارد مندرج در ذیل شرح داده شده و از بیماران محترم صمیمانه درخواست مینماید تا آنان را رعایت نمایند:

بلافاصه بعد از اتمام درمان ارتودنسی و برداشتن اتصالات و سیم ها، به بیمار پلاک های نگهدارنده متحرک:Retainer برای دندانهای فکین بالا و پایین و برای مدت حدود یکسال داده می شود که میبایستی به صورت شبانه روزی و مستمر استفاده نموده و تنها در موقع غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خارج نمایند.

در برخی از بیماران نیاز به تثبیت بیشتر در دندانهای قدامی دارند که علاوه بر استفاده از پلاک های نگهدارنده، دندانهای جلوی بیمار از نواحی پشت (سطح زبانی)که قابل رویت نمیباشد با سیمی باریک بهم بسته میشوند که اصطلاحا به ان Splinting میگویند و معمولا حدود دو سال و در بعضی از بیماران تا زمان خاتمه رشد میبایستی در آن مکان باقی بمانند و در صورت صدمه و یا جدا شدن، مجددا چسبانده و ترمیم شوند.

از جمله عوامل مهم دیگر که در ایجاد تغییرات در نظم دندانهای قدامی متعاقب اتمام درمان ارتودنسیو بخصوص در دندانهای فک پایین نقش دارد ، موقعیت و نحوه رویش : دندان عقل است.

بیشتربخوانید...  هزینه ارتودنسی

بیمارانی که مبتلا به ناهنجاریهای “دندانی-فکی” بوده و درمانهای مشترک “ارتودنسی و جراحی ” را در طرح درمان خود داشته اند و یک مرحله درمان ارتودنسی را در سنین پایین تر سپری نموده اند ، میتوانند بعد از زمانه خاتمه رشد که حدودا در 18 سالگی میباشد به ارتودنتیست مراجعه نموده و مرحله آماده سازی کوتاه مدت برای عمل جراحی را با نظارت ایشان انجام داده و سپس با صلاحدید و راهنماییهای ایشان و معرفی جراح ، نسبت به عمل جراحی فکین خود اقدام نمایند.

از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در سلامت انساج دندانی و نسوج نگهدارنده آنها وجود بیماریهای داخلی نظیر بیماری قند، پوکی استخوان، ارتروز و بیماری های غدد درون ریز میباشد.

رفرنس : متخصص ارتودنسی در کرج



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 22 اسفند 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

همان طور که می دانید، همه افراد با دندان های ردیف شده و یک دست و یک لبخند بی نقص و زیبا متولد نمی شوند. بسیاری از سلبریتی های معروف، داشتن لبخند مرواریدی و هالیوودی جذاب خود را مدیون روش های دندانپزشکی هستند که ارتودنسی نام دارند. ارتودنسی دندان ها عملی است که بسیاری از افراد برای درمان مشکلات دندانی خود و ساختن یک لبخند زیبا و بی نقص از آن استفاده می کنند. با بهترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.

چرا انجام ارتودنسی خفیف برای مشکلاتی که خیلی حاد نیستند، ضرورت دارد؟

همان طور که گفتیم، مشکلات دندانی حتی اگر خیلی خفیف باشند به درمان نیاز دارند و لازم است که بیماران برای رفع این مشکلات از طریق انجام ارتودنسی اقدام کنند. در این قسمت ما یک سری از دلایل ضرورت درمان ارتودنسی خفیف را به شما معرفی می کنیم: مشکلات و ناهنجاری های خفیف دندانی اگر با کمک ارتودنسی درمان نشوند می توانند در آینده به مشکلات شدیدتری تبدیل شوند و بسبار پیش روی کنند. ناهنجاری ها و به هم ریختگی های دندانی، حتی در مواردی که خفیف هستند، با کاهش سطح بهداشت دهان و دندان ها از طریق ایجاد محدودیت در دسترسی بیمار به نقاط مختلف موحود در دهان و دندان ها می توانند باعث ایجاد مشکلات ثانویه ای مانند پوسیدگی و خرابی دندان ها شوند. ناهنجاری های دندانی به میزان مختلف، ظاهر بیماران را تحت تاثیر قرار می دهند و ممکن است زیبایی چهره و لبخند بیماران را به خطر بیندازند. به هم ریختگی ها و ناهنجاری های مربوط به فک ها و دندان ها می توانند درجات مختلفی از اشکال در تکلم و تلفظ کلمات و حروف را به همراه داشته باشند. دندان های به هم ریخته و نامرتب، ممکن است با ایجاد اشکال در جویدن و هضم مواد غذایی همراه باشند و موجب ابتلا به بیماری های گوارشی شوند.

بیشتربخوانید... هزینه ایمپلنت دندان

روش هایی برای درمان مشکلات خفیف دندانی

برای مشکلات خفیف دندانی شما می توانید از انواع بریس های ارتودنسی با توجه به توقعتان از درمان و میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید استفاده کنید. در درمان مشکلات و ناهنجاری های خفیف دندانی می توان از بریس های ارتودنسی فلزی، بریس های سرامیکی، دستگاه های ارتودنسی لینگوال و پلاک های اینویزیلاین استفاده کرد. در این مقاله ما شما را با انجام درمان مشکلات خفیف دندانی از طریق ارتودنسی اینویزیلاین آشنا می کنیم.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

ارتودنسی اینویزیلاین چیست؟

ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی، یک روش درمانی ارتودنسی است که با استفاده از پلاک های ارتودنسی پلاستیکی و بی رنگ انجام می شود و به همین دلیل به این نوع از ارتودنسی ها، ارتودنسی نامرئی یا شفاف گفته می شود. برای انجام این درمان، دندانپزشک تعدادی پلاک نامرئی برای شما می سازد و یک سیر درمانی کامل برای شما تعیین می کند. سیر درمانی ارتودنسی شما به گونه ای خواهد بود که شما می توانید نتیجه درمان را پیش از شروع آن مشاهده کنید. ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، یک روش درمانی ارتودنسی است که تنها برای درمان مشکلات و ناهنجاری های خفیف دندانی استفاده می شود و قادر به درمان مشکلات و به هم ریختگی های شدید دندانی نیست.

طول دوره درمان با ارتودنسی اینویزیلاین چقدر است؟

مدت زمانی که لازم است شما برای درمان با بریس های نامرئی و شفاف اینویزلاین صرف کنید، نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها کوتاه تر است. طول دوره درمانی با این پلاک ها بسته به نوع و شدت ناهنجاری های دندانی، سن و میزان مراقبت از بریس ها و دندان هایتان ممکن است از ۶ تا ۱۸ ماه طول بکشد. بریس های ارتودنسی اینویزیلاین متحرک هستند؛ یعنی این بریس ها به دندان های بیمار نمی چسبند و بیمار می تواند در صورت لزوم به طور موقتی آن ها را از دهان خود خارج کند.

منبع: بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 20 اسفند 1401
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

دندان‌ها عضو مهمی از چهره‌ی انسان را هستند که هر گونه عیب و نقص در آن‌ها می‌تواند موجب نازیبایی در چهره شود. بنابراین نمی‌توان نسبت به ‌آن‌ها بی‌اهمیت بود. معاینه‌ی مداوم دندان‌ها، مراقبت و رعایت بهداشت از جمله مواردی است که می‌تواند از آسیب دیدن دندان جلوگیری کند. اما با وجود رعایت تمام توصیه‌ها که از سوی دندانپزشکان صورت می‌گیرد، باز هم خراب شدن دندان غیرقابل اجتناب است و سرمایه گذاری بر روی هزینه دندانپزشکی و ارتودنسی یک اقدام هدفمند و هوشمندانه می‌باشد. ترمیم دندان‌ها و اقداماتی مانند زیباسازی آن‌ها، جراحی لثه، تغییر رنگ دندان، ارتودنسی، پر کردن دندان‌ها پوسیده، جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، بلند کردن طول تاج دندان، روکش کردن دندان و غیره، همگی تحت عنوان اصلاح طرح لبخند صورت می‌گیرند.

عوامل زیبایی لبخند

  • فرم یا نسبت طول و عرض دندان‌ها
  • هماهنگی خطوط لثه‌ای
  • به هم ریختگی یا نامرتبی دندان‌ها
  • از بین رفتن فواصل بین دندانی
  • نا هماهنگی‌های لبه‌ای دندان‌ها یا کوتاه و بلند بودن لبه نسبت به یکدیگر

هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند

با توجه به گستردگی اعمال و جراحی‌های زیبایی دندان، هزینه و دوام این موارد معمولاً مورد سوال است. هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند از جمله هزینه ارتودنسی از هر بیمار به بیمار دیگر کاملاً متفاوت بوده و بدون معاینه شدن مستقیم بیمار، نمی‌شود قیمتی واحد را برای آن در نظر گرفت که این متغیر بودن در زمان تخمین هزینه ارتودنسی با توجه به وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار و تجویز پزشک، تجهیزات و متریال درمانی و سایر موارد متغیر می باشد. اصلاح طرح لبخند شامل اموری نظیر سفید کردن دندان، لمینت کردن، روکش‌گذاری، ارتودنسی، از بین بردن فاصله‌ی دندانی، برطرف کردن کوتاهی تاج دندان‌ها و غیره است که البته تمام این موارد برای همه‌ نیاز نخواهد شد. دندانپزشک بعد از معاینه و تشخیص مشکلات می‌تواند هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند به ویژه هزینه ارتودنسی را به طور مجزا و دقیق بیان کند.

روش‌های اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند برای همه به یک صورت نیست. انجام دادن این کار تا حد زیادی بستگی به اجزای صورت شما و نوع پوست، رنگ مو، رنگ دندان، نمای دندان، بافت لثه و موارد بسیار دیگری دارد که دندانپزشک زیبایی باید در نظر بگیرد. روش‌های اصلاح طرح لبخند از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی هزینه ارتودنسی نیز می‌باشد.

منبع: بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 15 اسفند 1401
بازدید : 129
نویسنده : mozhgan

طبیعتا هیچ چیز زیباتر از لبخند دلنشین با دندان های ردیف و جذاب مانند مروارید درخشان،  نیست و از همین روی، اصلاح و ارتودنسی طرح لبخند روی لبخندتان تاثیر به سزایی می گذارد. باید یک نکته را در نظر بگیرید که لازمه لبخند جذاب، دندان های زیبا است. اصلی ترین وظیفه ارتودنسی رفع ناهنجاری ها و مشکلات دندان پزشکی است که هدف اصلی این روش، اصلاح بدفرمی دهان و دندان و خلق لبخندی گیرا است. با بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد همراه باشید.

ارتودنسی طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند یعنی هماهنگی دندان ها با اجزای صورت که شامل فرم، اندازه و ارتفاع صورت و لب ها، سایز بینی و فاصله بین دو چشم یا مردمک می شود. ارتودنسی طرح لبخند می کوشد تا تمام این پارامترها را در نظر بگیرد و آن ها را اصلاح کند و در نهایت، لبخندی زیبا و دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد. این روش ماندگاری و بقای زیادی دارد و علاوه بر زیبایی ظاهری‌تان، مشکلات دهان و دندان هایتان را رفع و سلامت آن ها را در پی دارد.

چه عواملی بر نحوه لبخند زدن شما تاثیر می گذارد؟

برای شروع یک آینه مقابلتان بگیرید و در حالی که لبخند می زنید، به آن نگاه کنید. چه چیزهایی توجه شما را جلب می کنند؟ رنگ، فاصله و هماهنگی دندان ها و همچنین هماهنگی دندان ها با فک و صورت از جمله اجزایی هستند که به چشم می آیند. آیا این اجزا هماهنگی و زیبایی مورد نظرتان را دارند؟ اگر چنین نیست که باید به اولین ارتودنتیست مراجعه کنید و مشکلات دندان هایتان را با او در میان بگذارید. او با توجه بر علم زیبایی شناسی بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهد کرد. بیشتر بخوانید :

روش های مختلف برای اصلاح طرح لبخند

 متخصص ارتودنسی تان به بررسی دندان‌ها و صورت تان و همه عواملی که بر لبخند زدنتان تاثیر می گذارند، می پردازد و از راهکارهای مختلفی برای اصلاح این بدفرمی‌ها و طراحی لبخندتان استفاده می‌کند. به طور مثال، اگر یکی از دندان هایتان با دیگری فاصله زیادی دارد یا یکی از آن ها افتاده، متخصص ارتودنسی در کرج ‌تان برای جای خالی دندان هایتان از ایمپلنت یا کاشت دندان جدید استفاده می کند. پس نگران نباشید! ارتودنتیست شما بعد از رعایت تناسب بین دندان هایتان چهره شما را جذاب و دوست داشتی تر می کند و به لبخندتان زیبایی خاصی ارزانی می کند. معمولا، اصلاح طرح لبخند روش های مختلفی دارد و ممکن است ترکیب کلی از چندین روش باشد که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • لمینت یا کامپوزیت
  • بیلچینگ یا سفید کردن دندان ها
  • روکش کردن دندان‌ها
  • بریج ایمپلنت

ارتودنسی طرح لبخند: در ادامه به توضیحات بیشتر به این روش می پردازیم…

برخی از افراد دندان های نامرتب و نامتناسبی دارند که بعد از انجام ارتودنسی بهترین نتیجه را به دست می آورند. در این روش دندان هایی که روی هم قرار گرفته اند یا بینشان فاصله افتاده است را به راحتی می توانید اصلاح کنید. در روش ارتودنسی طرح لبخند براکت ها یا بریس های نامرئی و بریس های شفاف سرامیکی به آرامی روی دندان‌هایتان قرار می گیرند و آن ها را متناسب و صاف می کنند. بعد از گذاشتن بریس ها، سیم‌های ارتودنسی را از درون براکت‌ها رد می کنند که باعث آسانی حرکات دندان‌ها می‌شود.  این دستگاه ها به صورت ثابت یا در جهات مختلف کار گذاشته می شوند و ترکیبی ایده آل ایجاد می کنند. همچنین، بد فرمی و ناهماهنگی بین دندانها در این روش درمان می کنند و فاصله بین دندان ها را از بین می برند. می توان به جرات گفت که از بهترین روش های ترمیم و اصلاح طرح لبخند استفاده از این روش است؛ زیرا هیچ گونه تغییری در سطح دندان ها به وجود نمی آورد و بدفرمی و کجی را بهبود می بخشد. شما با انجام روش ارتودنسی به بهترین شکل به دندان هایتان زیبایی می بخشید. می توانید با خیال راحت در هر مجلسی حضور پیدا کنید با اعتماد به نفس بیشتر لبخند بزنید و زیباتر دیده شوید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 14 اسفند 1401
بازدید : 126
نویسنده : mozhgan

شکی نیست که همه متخصصان ارتودنسی دوست دارند سرعت درمان ارتودنسی را تسریع کنند، زیرا زمان کوتاه‌تر درمان به‌وضوح به نفع بیماران و ارتودنسی است. هیچ روش ارتودنسی مانند استفاده از بریس یا نگهدارنده در کمتر از چند ماه قابل اتمام نیست، اما طی پنج سال گذشته چندین روش برای سرعت بخشیدن به درمان ارتودنسی مانند کورتیکوتومی و ارتعاش ایجادشده است که توسط برخی از ارتودنسی استفاده می‌شود. همچنین روش دیگری به نام ارتودنسی فوری وجود دارد که لبخند شمارا حداکثر در طی یک تا 3 جلسه زیبا و براق می‌کند اما این روش دندان‌های کج یا هر نوع انسداد شما را ترمیم نمی‌کند. این فقط یک روش زیبایی است و برای برخی از بیماران که نمی‌توانند از بریس یا سایر اعمال ارتودنسی قابل‌مشاهده یا طولانی‌مدت یا مانند بازیگران جراحی دندان استفاده کنند، استفاده می‌شود. ارتودنسی فوری لبخند شما را به‌سرعت جوان و کامل می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند سال‌ها از درمان با بریس یا سایر دستگاه‌های ارتودنسی قابل‌مشاهده جلوگیری کنید. این‌یک گروه از روش‌ها است که از روکش‌های بریس و تاج‌های دندانی برای از بین بردن شکاف‌ها، اصلاح هم‌پوشانی‌ها استفاده می‌کند. قبل از اقدام در مورداستفاده از ارتودنسی فوری، به متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و معاینات فکی مناسب را انجام دهید، همچنین با یک متخصص مشورت کرده و توصیه‌های لازم را رعایت کنید.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سریع دندان چیست

 ارتودنسی فوری به گروهی از روش‌ها گفته می‌شود که از روکش‌های چینی و تاج‌های دندانی برای از بین بردن شکاف‌ها، اصلاح همپوشانی‌ها و بهبود ظاهر زیبایی لبخند شما استفاده می‌شود. هنگامی‌که بیمار گزینه سریع‌تری را با توانایی تقویت رنگ و شکل دندان بخواهد، جایگزین ارتودنسی ثابت و سنتی می‌شود.

مزایا

مزیت این روش این است که بیماران نتایج فوری را به دست می‌آورند و همچنین این روش طولانی‌مدت طراحی‌شده است.

  • ظاهر واقع بینانه.
  • قابلیت تطبیق رنگ.
  • مقاومت در برابر لکه.

ارتودنسی سریع دندان گزینه بسیار مناسبی برای رفع مشکلات دندانپزشکی زیر است:

  • دندان‌های شکسته.
  • دندان‌های ترک‌خورده.
  • دندان‌های لکه‌دار و بدرنگ.
  • مشکلات فاصله بین دندان‌ها.
  • دندان‌های کج و ناهموار به شرطی که همراه موارد بالا باشد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

معایب ارتودنسی سریع دندان

ارتودنسی سریع به فرایندهای جزئی جراحی نیاز دارد که معمولا توسط متخصص لثه است، حدود یک هفته پس از قرارگیری بریس ها روی دندان‌ها، انجام می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 13 اسفند 1401
بازدید : 132
نویسنده : mozhgan

دندان نهفته، دندانی است که به دلایلی هنوز جوانه نزده و از لثه خارج نشده است. به عبارتی درحالی که می بایست به طور طبیعی و در حوالی مدت زمانی که باید خارج می شد، سر از لثه بیرون می آورد. بعضی اوقات ممکن است دندان فقط تا حدی تحت دچار نهفتگی باشد، در این وضعیت دندان نیمه نهفته است و کج بیرون آمده به  همین دلیل طول کمتری دارد و در وضعیت غیرعادی و کج قرار دارد. اغلب اوقات، دندان های نهفته علائم واضحی ندارند و فقط در هنگام گرفتن عکس با اشعه ایکس در مطب دندانپزشکی کشف می شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

نشانه های نهفتگی دندان: علائم دندان نهفته چیست؟

  • قرمزی و التهاب لثه
  • ورم لثه
  • خونریزی از لثه
  • بوی بد دهان
  • طعم بد دهان
  • مشکل در باز کردن دهان
  • درد دندان حین جویدن مواد غذایی

علت دندان نهفته چیست؟ چه چیزی موجب نهفتگی در دندان ها می شود؟

به طور کلی، هنگامی که دهان شما فضای کافی برای رویش دندان نداشته باشد آن دندان یا بیرون نمی آید یا کج بیرون می آید. در اغلب موارد این مشکل می تواند نتیجه ژنتیک یا درمان ارتودنسی دندان باشد.

با دندان  نهفته چه باید کرد؟

 اگر مشکوک به وجود دندان نهفته یا نهفتگی دندان هستید، در اسرع وقت به دندانپزشک یا یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید. آنها می توانند دندان های شما را معاینه کرده و با اشعه ایکس دهان وجود نهفتگی را تشخیص دهند. در صورت وجود چنین شرایطی، آنها می توانند در مورد مزایا و خطرات درمان بحث کنند.

درمان و اصلاح دندان نهفته به چه صورت است؟

صبر کردن و نظارت بر وضعیت دندان

اگر دندان نهفته شما هیچ علامتی ایجاد نمی کند، دندانپزشک ممکن است فعلا دست نگاه دارد و به صورت دوره ای با عکس اشعه ایکس موقعیت و وضعیت دندان را نظارت کند..

عمل جراحی دندان نهفته

اگر درد و سایر عوارض جانبی ناخوشایند ناشی از نهفتگی دندان را تجربه می کنید، دندانپزشک شما ممکن است کشیدن دندان با جراحی را به شما توصیه کند.

کمک به بیرون آمدن دندان

هنگامی که دندان های نیش دچار پنهان شدگی شود، ممکن است از وسایل کمکی جهت رویش دندان استفاده شود تا دندان به خوبی بیرون بزند. 

بیشتربخوانید.... ارتودنسی ثابت

عوارض و خطرات دندان های نهفته

  • پوسیدگی و ایجاد حفرات
  • از بین رفتن دندان
  • عفونت دندان و لثه
  • ازدحام دندانهای اطراف
  • کیست یا آبسه دندان
  • آسیب دیدن ریشه دندان های مجاور
  • بیماری های لثه


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 7 اسفند 1401
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی ژله ای که به عنوان ارتودنسی نامرئی نیز شناخته می‌شوند، یک درمان ارتودنسی است که به منظم شدن دندان‌ها کمک می‌کند. اگر به اصلاح در چینش دندان‌های خود نیاز دارید، دندانپزشک شاید به شما جایگزینی برای بریس‌های سنتی ارائه دهد.

بریس‌های سرامیکی یا شفاف

بریس‌های سرامیکی یا ژله ای دقیقا مانند بریس‌های فلزی هستند؛ با این تفاوت که براکت‌ها شفاف یا همرنگ دندان هستند؛ بنابراین کمتر دیده می‌شوند. ارتودنتیست شما همچنین ممکن است از سیم‌های بی رنگ استفاده کند که حتی کمتر ارتودنسی قابل تشخیص باشد. این بریس‌ها دقیقا مانند بریس‌های سنتی کار می‌کنند: متخصص ارتودنسی شما یک براکت بی رنگ یا سرامیکی را روی هر یک از دندان‌های شما می‌چسباند، سپس از یک سیم برای منظم کردن دندان هایتان استفاده می‌کند.

 

در مورد ارتودنسی ژله ای یا نامریی

زمانی که یک دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی تصمیم گرفت که از چه راهی دندان‌های شما را منظم کند، او برنامه ای برای حرکت دندان‌های شما تنظیم می‌کند. اگر انتخاب ارتودنسی نامریی بود، چندین دستورالعمل در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای حرکت دندان‌های شما در طول زمان درمان ضروری است. آن‌ها از یک ماده پلاستیکی یا ژله ای شفاف ساخته شده اند و محکم بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند؛ اما می‌توانند برای خوردن، مسواک زدن و نخ دندان بیرون آورده شوند. در این روش برای حرکت دندان هایتان هر هفته باید به مطب دندانپزشک مراجعه کرده و در صورت نیاز ارتودنسی خود را تعویض کنید.

مقایسه ارتودنسی فلزی با ارتودنسی شفاف

مهمترین مزیتی که ارتودنسی شفاف نسبت به ارتودنسی‌های سنتی دارد، این است که از لحاظ زیبایی بیشتر به بیمار کمک می‌کند. در صورتی که ارتودنسی فلزی با استفاده از بریس، براکت و سیم‌های فلزی ظاهر نه چندان دلپذیری ایجاد می‌کند. موضوع بعدی امکان جا به جایی آن است که به بیمار احساس راحتی بیشتری می‌دهد و بیمار مجبور نیست کل طول درمان ارتودنسی را درون دهان خود تحمل کند. ارتودنسی ثابت با وجود اینکه باید کل زمان درمان درون دهان قرار داشته باشد، به دلیل اعمال فشار پس از اتمام طول درمان نتیجه بهتری می‌دهد. موضوع بعدی قیمت است که ارتودنسی نامریی یا شفاف بسیار مقرون به صرفه تر است. ارتودنسی فلزی به دلیل کاربرد مواد گران قیمت در ساختار خود بسیار گران قیمت تر از ازتودنسی نامریی تمام می‌شود. در نتیجه برای افرادی که نگرانی آن‌ها هزینه ارتودنسی است، انتخاب ارتودنسی شفاف یا نامریی می‌تواند انتخاب عاقلانه ای باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1401
بازدید : 91
نویسنده : mozhgan

تعداد متخصصان تهرانی که اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می کنند زیاده و ما کارمون یکم سخت شد برای انتخاب متخصص اما یک متخصص برتر رو انتخاب کردیم برای شروع و کم کم این لیست رو به روزرسانی می کنیم تا بهتر و کاملتر بشه.

درمان بهترین مجموعه دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان در تهران

یکی از مراکز و کلینیک ترمیمی و زیبایی دندان در تهران که به جز خدمات ترمیمی و زیبایی، خدمات ریشه درمانی، پروتز دندان و ایمپلنت نیز ارائه می دهد. متخصصان دنیا دنتال از بهترین برند ایمپلنت دندان جهت جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می کنند. اگر به دنبال بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران هستید می توانید سری به مجموعه دنیا دنتال بزنید.

بیشتربخوانید... هزینه کشیدن دندان

 به این خاطر دنیا دنتال رو در ابتدای لیست گذاشتیم:

به جز متخصص ایمپلنت دندان، متخصص ریشه درمانی و ترمیم و زیبایی هم حضور دارند و لازم نیست برای امورات مرتبط با کاشت ایمپلنت به مراکز دندانپزشکی دیگه سر بزنید دانش و مهارت متخصصانش بسیار زیاده درصد رضایت مراجعانشون بالائه و تعداد عمل هایی که انجام دادن هم قابل توجه هست در تمام مراحل کاشت ایمپلنت شما رو همراهی می کنن و پیگیر وضعیت شما هستن هزینه هاشون مناسبه و از بهترین ایمپلنت ها هم استفاده می کنن

واقعا دندانپزشک عمومی میتونه جراحی ایمپلنت انجام بده؟

 دندانپزشک عمومی دم دست ترین دندانپزشکه. شما هر مشکلی داشته باشید احتمالا اول میرید به مطب یه دندانپزشک عمومی. اغلب اوقات این دندونپزشک یا خودش آموزش دیده و واجد شرایط کاشت ایمپلنته و یا اینکه شما رو به یک متخصص دندانپزشکی که به صورت ویژه ایمپلنت میکاره ارجاع میده. بعضی از دندانپزشکان عمومی می تونن و آموزش های لازم رو دیدن که جراحی ایمپلنت انجام بدن. مثلا اگر برای کاشت ایمپلنت شما پیچیدگی خاصی وجود نداشته باشه در ساده ترین حالت دندانپزشک عمومی میتونه بهتون کمک کنه. اما اگه مورد شما کمی پیچیده س و یا دوست دارید تخصصی تر و بی دردسر عمل کنید، بهتره به جای انتخاب اون دسته از دندانپزشکان عمومی آموزش دیده، برید و یه متخصص لثه و ایمپلنت یا یه جراح دهان و دندان برای خودتون انتخاب کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1401
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

بزرگترین ابزار برای کمک به درمان چاقی انجام عمل جراحی چاقی است. اما به خاطر داشته باشید که اگر تحت عمل قرار بگیرید و به توصیه های ورزشی و رژیم لاغری یک ماهه سالم بعد از جراحی, عمل نکنید، کم کم ممکن است دوباره وزن بگیرید. ورزش کردن در کنار رژیم غذایی بعد از عمل لاغری(عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده )  مهمترین اقدامی است که باید انجام دهید تا مانع از وزن گیری مجدد شوید. شاید برای خیلی از مردم سوال باشد که افراد چاق اصلا دوست ندارند ورزش کنند چطور با اطمینان از ورزش کردن این افراد صحبت میکنیم؟ پاسخ ساده است. اولا به این نکته توجه کنید افرادی که چاقی مفرط دارند متاسفانه به دلیل فشار زیادی که وزن اضافی روی اندام تحتانی آنها میگذارد، نمیتوانند چندان تحرکی داشته باشند. ورزش میتواند آن ها را زود خسته کند. اما بعد از عمل به دلیل از دست رفتن حجم زیادی از بافت چربی اضافی اکنون فرصت برای تحرک زیاد است. با کاهش وزن، شخص چاقی که یک زمان نمیتوانست حرکت کند و از خدایش بود ورزش کند، الان میتواند با شوق و ذوق بسیار زیادی ورزش کند. در واقع این افراد بدون اجبار و خودشان مایل به ورزش کردن هستند.

میخواهید علاوه بر درمان چاقی با جراحی لاغری، یک برنامه ورزشی هم دریافت کنید؟

اگر چاقی مفرط دارید و حرکت و جابجایی برایتان سخت و دشوار است احتمالا نمیتوانید برای کاهش وزن روی ورزش کردن حساب کنید. از طرفی رژیم غذایی به تنهایی برای لاغر شدن شما کافی نیست. در نتیجه تنها راه باقی مانده برای شما، انجام جراحی لاغری است. برای اینکه مشخص شود آیا شما نیازمند به عمل جراحی لاغری هستید یا نه؛ باید توسط یک متحصص جراحی لاغری خوب مورد ارزیابی قرار بگیرید. چنین شخصی میتواند به شما کمک کند چاقی خود را درمان کنید و از همه مهمتر به شما یاری میرساند که بین جراحی لاغری و ورزش کردن تناسب مناسبی برقرار کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1401
بازدید : 93
نویسنده : mozhgan

وقتی زیر تیغ شفابخش جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، ساسی بای پس معده و....)  میروید، تازه ماجرای شما با کاهش وزن و درمان چاقی شروع خواهد شد. شما باید بعد از عمل ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. در خصوص رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری توصیه های زیادی وجود دارد که متخصص جراحی لاغری حتما قبل از عمل به شما خواهد گفت. یکی از مهمترین توصیه ها توضیح اهمیت پروتئین بعد از عمل لاغری و نحوه دریافت آن است. به خاطر اهمیت این موضوع میخواهیم در این مقاله درباره مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری در اپلیکیشن لاغری بپردازیم.

پروتئین در هر صورت مهم است، اما چرا؟

پروتئین یک ساختار و ساختمان مهم در اغلب بخش های مهم بدن است. پروتئین ها در سلول ها، ماهیچه ها، مو، پوست و خلاصه اغلب اندام ها و ساختمان های بدن وجود دارند. به همین دلیل دریافت روزانه پروتئین بخش مهمی از اهداف روزانه ما برای سالم ماندن است و حتما باید هر روز پروتئین دریافت کنیم. اگر به مقدار کافی پروتئین دریافت نکنید ، کم کم سرو کله انواع بیماری ها در بدن شما پیدا خواهد شد.

چرا بعد از عمل لاغری نیاز بیشتری به پروتئین دارید؟

 بعد از عمل جراحی لاغری، میزان غذا و انواع غذاهایی که می توانید بخورید محدود خواهد شد. بنابراین باید در هر وعده تا آنجا که میتوان غذاهایی مصرف کرد که حاوی اغلب مواد مغذی مانند پروتئین باشند. زیرا اگر برای مثال غذایی بخورید که صرفا کالری دارد اما عاری از مواد مغذی است، شما دچار سوء جذب مواد مغذی خواهید شد. برای مثال اگر نوشابه  بخورید بعد از خوردن یک نوشابه سیر میشوید و دیگر جایی برای مواد غذایی حاوی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باقی نمیماند. با این روند به مرور زمان دچار سوء جذب و سوء تغذیه میشوید. از همه مهمتر، برای اینکه بتوانید بعد از عمل علاوه  بر حفظ سلامتی سطح انرژی خود را بالا ببرید و دوره ریکاوری بهتری داشته باشید بهترین راه مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری است.

مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد

یکی از عوارض جزئی و کوتاه مدت عمل لاغری ریزش مو است که یکی از روش های مقابله با آن مصرف پروتئین کافی است. از آنجایی که موها از پروتئین ساخته میشوند به منظور جلوگیری از ریزش مو حتما باید به صورت روزانه پروتئین زیاد مصرف کرد.

بدن من بعد از عمل باید به صورت روزانه چه میزان پروتئین دریافت کند؟

میزان دریافت پروتئین بعد از عمل لاغری از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است و اینگونه نیست که یک عدد خاص را مشخص کنیم و بگوییم هر کسی عمل لاغری انجام داد باید حتما این میزان پروتئین بعد از عمل دریافت کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1401
بازدید : 102
نویسنده : mozhgan

لبخند لثه ای زمانی است که شما لبخند می زنید و بافت لثه شما نمایان می شود. اغلب بیماران از داشتن این نوع لبخند ناراحت هستند. آنها می گویند این باعث می شود که احساس خوبی نداشته باشند یا لبخند شان کمتر جذاب باشد. ما خبر خوبی برای این افراد داریم. لبخند لثه ای در بیشتر موارد قابل درمان است. یک متخصص ارتودنسی در ابتدا منبع اینکه چه چیزی سبب نمایش لبخند لثه ای شده است را پیدا می کند. پس از اینکه منبع این عارضه کشف شد درمان ارتودنسی دندان آغاز می شود.

بیشتربخوانید... هزینه عصب کشی دندان

لبخند زشت چیست؟

 شاید شما تعجب کنید اگر بشنوید که هیچ تعریفی برای زشتی یا زیبایی چیزی وجود ندارد ، این عمدتا مربوط به ادراک شما است. در حقیقت مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است نظر عموم جامعه را در این باره مشخص می کند. این گزارشات نشان می دهد که مردم چه چیزی را نشانگر لبخند لثه ای می دانند. در اغلب موارد افراد لبخندی را که یک یا دو میلیمتر از لثه را نشان می دهد زیبا می دانند و بیشتر از آن را لبخند لثه ای می خوانند. نظرات مردم در این باره گاهی شگفت آور است. زیرا در نظر مردم لبخندی را که لثه ها را تا حدود ۳ میلیمتر یا بیشتر نشان دهد ، لبخند زشتی است!!!

لبخند لثه ای در مردان بیشتر است یا زنان؟

جالب است که بدانید این وضعیت در زنان بیشتر از مردان است. بعضی از کارشناسان می گویند ، حدود ۱۴ درصد از زنان و ۷ درصد از مردان دارای لبخند لثه ای هستند.

چه چیزی باعث ایجاد لبخند لثه ای می شود؟

تعداد زیادی از دلایل وجود دارد. اما رایج ترین آنها عبارتند از: دندان های کوتاه باریک بودن لب بالا لثه های بزرگ که به عنوان لثه هیپرتروفیک شناخته می شوند رشد بیش از حد فک بالا

درمان ارتودنسی

 یک ارتودنتیست می تواند با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی دندان ها را از سوی موقعیت نا صحیح به سوی موقعیت صحیح حرکت دهد. به این ترتیب و با قرار گرفتن دندان ها در موقعیت درست ، صفحه نمایش لثه ای به طور قابل توجه ای کاهش یافته و بهبود می یابد.

ژنژیوکتومی چیست؟

اگر بافت لثه بیش از حد دشوار باشد باید از یک پریودنتیست کمک گرفت. او می تواند از روش ژنژیوکتومی استفاده کند. در این روش بافت اضافی لثه برداشته می شود. یک پریودنتیست می تواند به وسیله جراحی تغییرات قابل توجه ای در از بین بردن لبخند لثه ای ایجاد کند و زیبایی لبخند را بهبود بخشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 30 بهمن 1401
بازدید : 130
نویسنده : mozhgan

اغلب بیماران پس از انجام عمل های لاغری مثل عمل اسلیو معده ، بای پس و ساسی بای پس با شل یا آویزان شدن پوست مواجه می‌شوند. زیرا بدن شما تا حدود ۱۸ ماه بعد از عمل جراحی لاغری، تغییرات زیادی را تحربه می‌کند. میزان شل و آویزان شدن پوست و ظاهر کلی شما به عوامل مختلفی مثل مقدار وزن از دست داده، ژنتیک، سن، ورزش کردن، سیگار کشیدن یا  نکشیدن و .. بستگی دارد. به طور کلی بیماران، پس از عمل در برخورد با شل شدن پوست دو دیدگاه متفاوت دارند: برخی از آن ها ترجیح میدهند با پوشیدن لباس، کمربند و یا پوشش های فشاری پوست و شل بودن آن را پنهان کنند برخی دیگر ترجیح میدهند برای برطرف کردن این افتادگی اقدام به انجام عمل پلاستیک کنند. چنانچه شما قصد انجام عمل داشته باشید، بهتر است که دست کم ۱۸ ماه بعد از عمل صببر کنید و  آنگاه زیر تیغ جراحی دیگری بروید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

اما بحث بیمه

بیمه ها معمولا بنا به دلایل درمانی و پزشکی مقداری از هزینه های برداشتن پوست اضافی شکم و پستان را تقبل میکنند. اما برای برداشتن پوست آویزان بازوها معمولا هزینه ای پرداخت نمیکنند زیرا از نظر بمه جنبه زیبایی دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 30 بهمن 1401
بازدید : 113
نویسنده : mozhgan

بذارید همین اول دو تا، دسته بندی داشته باشیم. ما لمینت دندان و ونیر کامپوزیت رو داخل یه گروه میذاریم و روکش دندان رو داخل یه گروه دیگه. میدونید چرا؟ چون کاربرد این دو گروه با هم متفاوته. روکش دندان یک روش ترمیم دندان هستش و آخرین راهکار برای نجات دندان از کشیده شدن به حساب میاد. این یعنی روکش ها بیشتر جنبه ترمیمی دارند. اما ونیرهای دندانی جنبه زیبایی دارند و برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شن. پس اصلی ترین تفاوت در کاربردشونه. روکش ها جنبه ترمیمی دارند و لمینت دندان و ونیر کامپوزیت جنبه زیبایی و زیبایی بخشی به دندون ها رو دارن. ادامه مقاله رو از بهترین  دندانپزشکی شبانه روزی بخونید و با هر کدوم از این ۳ مورد بیشتر آشنا بشید.

لمینت دندان یه ونیر دندون هست که بسیار نازک، ظریف و همرنگ دندون ما است. لمینت ها میتونن مشکلات زیر رو برطرف کنند و یکی از بهترین روش ها برای اصلاح و زیباسازی طرح لبخند به شمار میرن:

  • بستن فاصله بین دندان ها
  • کوچک یا بزرگ بودن اندازه دندان دهان
  • تغییر رنگ دائمی دندان یا لک شدنش
  • کج بودن جزئی تا متوسط دندون ها
  • ترک برداشتن یا شکستگی جزئی دندان
  • و ….

کامپوزیت ونیر همونطور که از اسمش مشخصه، یه نوع ونیر دندانی هستش. این ونیرها همون کاربردی رو دارن که لمینت دندان داره. یعنی همون مشکلاتی که لمینت دندان برطرف میکنه رو عینا میتونن برطرف کنن. اما نحوه آماده سازی و نصبش خیلی فرق داره. ماندگاری، کیفیت، ویژگی ظاهری و زیبایی ونیر کامپوزیت کمتر از لمینت دندانه اما هزینه و قیمتش خیلی پایین تر از هزینه لمینت دندانه به همین خاطر افراد زیادی به جای لمینت ترجیح میدن ونیرکامپوزیت کنن. به جز این ونیر کامپوزیت قابل بازگشته به این معنی که برای نصبش نیازی نیست مینای دندان تراشیده بشه و هر وقت که شما بخوایید میتونید کامپوزیت چسپیده شده به دندون خودتون رو بردارید و دندان واقعی شما همچنان سالم و مثل قبلش هست.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1401
بازدید : 121
نویسنده : mozhgan

به طور کلی نوشیدن، غذا خوردن و حرکت در هفته اول بعد از عمل لاغری معمولا کمی ناراحت کننده است اما این اوضاع طبیعی است و میتوان کم کم پس از سپری شدن دوره نقاهت به زندگی آرام و نرمال طبیعی بازخواهید گشت. مهمترین چیزی که باید در هفته اول بعد از عمل لاغری روی آن تمرکز کنید، نوشیدن مایعات زیاد است. بدن شما باید آبرسانی شود و باید به اندازه کافی مایعات مخصوصا مایعات شفاف و مقوی به بدن شما برسد. یکی از مهمترین دلایل مراجعه بیماران در این هفته به مراکز درمانی و بیمارستانی کمبود آب بدن پس از انجام عمل جراحی مانند اسلیو معده است. برای پیشگیری از بروز این مشکل شما باید روزانه دست کم ۸ لیوان آب بنوشید.

آشنایی با علائم کم آبی بدن

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری با علائم زیر روبرو شدید مصرف مایعات خود را افزایش دهید:

  • تشنگی
  • سردرد
  • دشواری در خروج مدفوع
  • سرگیجه هنگام نشستن یا ایستادن

چطور بدنمان را آبرسانی کنیم؟

چند روش برای هیدارته شدن و آبرسانی بدن در هفته اول بعد از عمل لاغری عبارتند از:

  • اگر با وجود مصرف مایعات به اندازه کافی باز هم با علائم بالا روبرو هستید باید برای ارزیابی به متخصص جراحی لاغری خودتان اطلاع دهید. معمولا در چنین شرایطی با کمک سرم تراپی کمبود آب بدن جبران میشود.
  • مصرف دست کم ۸ لیوان نوشیدنی بدون قند را در دستور کار خودتان قرار دهید. چای، شیر، نوشیدنی های فاقد کافئین، نوشیدنی های حاوی پروتئین و … همگی میتوانند بدون قند و شکر مایعات خوبی برای آبرسانی بدن شما باشند.
  • برای اطمینان از مصرف کافی آب اگر برایتان مقدور است از لیوان های مدرج استفاده کنید.
  • هر چند دقیقه یک بار، یک قاشق چای خوری مایعات بنوشید (حتی اگر تشنه نیستید)
  • اگر حین دفع ادرار متوجه تغییر رنگ آن شدید حتما با بهترین جراح اسلیو خودتان تماس بگیرید

قهوه بعد از عمل لاغری

هرچند که مصرف قهوه میتواند آب بدن را تا حدودی تامین کند اما توصیه میشود که مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را دست کم تا ۳۰ روز بعد از عمل لاغری متوقف کنید. زیرا معده پس از اعمال لاغری مانند اسلیو معده ، بای پس معده ، بای پس روده و ساسی بای پس معده  حساس است و میتواند آسیب ببیند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1401
بازدید : 114
نویسنده : mozhgan

برخی از دردها بعد از عمل جراحی بر روی شکم طبیعی هستند. برای مثال تجربه درد در بخش راست شکم بعد از عمل اسلیو معده میتواند طبیعی باشد. این درد احتمالا مربوط به بزرگترین برشی است که جراح حین انجام عمل روی شکم یا معده شما ایجاد کرده است.

مدیریت درد ناشی از گاز یا باد شکم

 تجربه درد در هفته اول بعد از عمل لاغری در شانه چپ مربوط به گاز شکم است. این گاز همانی است که برای باد شدن شکم شما طی عمل لاپاراسکوپی وارد شکم شده است. گاز معمولا بیخطر است و هیچ آسیبی به شما نمیرساند اما ممکن است موجب درد شود. اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری متوجه درد در شانه یا سایر بخش های شکم شدید میتوانید با چند راهکار زیر آن را به خوبی مدیریت کنید: هر بار که درد داشتید حتما بلند شوید و قدم بزنید. این کار نه تنها به بیرون آمدن گاز از بدن شما کمک می کند بلکه به جلوگیری از لخته شدن خون نیز کمک می کند. به آرامی شکم خود را ماساژ داده و دستان خود را از سمت راست، به سمت قفسه سینه خود و سپس به سمت پایین شکم ماساژ دهید. خم و راست شدن آن هم به صورت خیلی آرام و ملایم میتواند باعث کاهش درد ناشی از گاز در شکم شود. به یاد داشته باشید که بعد از عمل لاغری از مصرف آسپیرین و داروهای التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. زیرا مصرف این داروها می تواند خطر خونریزی شما را افزایش دهند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1401
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

با پیشرفتهایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی و ساخت استخرها تغییر پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شده است. طرح های جدید با توجه به توصیه های مشاوران استخرسازی درباره چیدمان، استقرار و شکل استخر تهیه می شوند. مهندسان تاسیسات نیز باید مطابقت داشتن کلیه تجهیزات استخر را با مقتضیات جریان و فیلتراسیون آن مورد بررسی قررار داده و تایید کنند. البته ملاحظات دیگری چون تاسیسات  الکتریکی، نوع پمپ ها، نوع فیلترها و شیمی آب نیز وجود دارند. سازندگان استخرها باید بخوبی با تجهیزات مورد استفاده در استخرها، رنگها و پرداختهای سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی،فیلتراسیون، سیستمهای گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند.

استخر شنا (موتورخانه  استخر شنا)  

استخر های شنا برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که بنا بر کاربری آن، دارای قسمت­های متفاوتی می باشند.

یک استخر عمومی، دارای بخش هایی است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • سالن استخر
  • استخر شنا
  • جکوزی
  • سونا بخار
  • سونا خشک
  • حوضچه آب سرد
  • ورودی
  • رخت کن
  • دوش ها

دستشویی ها برای عملکرد بهینه ی این بخش ها نیاز به یک سیستم تاسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تامین کند. برای برآورد این نیاز،تاسیسات استخر یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند.

بیشتربخوانید... سرویس و نگهداری استخر

موتورخانه های معمولی استخر دارای تجهیزات زیر می باشند:

  • دیگ آبگرم
  • دیگ بخار
  • سختی گیر
  • فیلتر شنی
  • مبدل حرارتی
  • منبع کویل دار
  • موگیر
  • پمپ

شیر آلات و اتصالات طراحی موتورخانه استخر شامل ۳ بخش کلی می باشد.

برای بررسی موتورخانه ی یک استخر لازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1401
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

بیشتر جراحی های لاغری به وسیله جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی روش لاپاراسکوپی انجام میگیرد و از این رو مدت ماندن در بیمارستان و درد بیمار بسیار کمتر از جراحی های باز می باشد. با این حال بیمار بیشترین درد را در اطراف جای بخیه جراحی لاغری حس می کند که پزشک معده را از آنجا بیرون آورده است. این زخم اغلب در سمت چپ، زیر قفسه سینه قرار دارد.

اینکه بیشترین درد در این نقطه حس می شود، کاملا طبیعی است. از آنجایی که هنگام در آوردن معده طی اسلیو معده به این برش فشار وارد شده و اغلب کش می آید، فیبر های عضلانی پاره  می شود و اغلب منجر به کبودی می شود. همین امر منجر به درد بعد از اسلیو معده می شود. طی مراحل بای پس معده، نقطه آناستوموز (محل تلاقی روده با معده جدید) معمولا با بخیه یا استاپلر دورانی دوخته می شود. این استاپلر ها بزرگ هستند و برای وارد کردن آنها از برش ایجاد شده، نیاز به باز کردن برش سمت چپی سینه وجود دارد. وارد کردن و خارج کردن این دستگاه بخیه می تواند موجب کش آمدن ماهیچه ها و در برخی موارد کبودی شود. از آنجایی که در جراحی ساسی بای پس و اسلیو معده برش ها کمی بزرگتر خواهند بود، امکان دارد که این دو جراحی بیش از حلقه معده ایجاد درد کنند.

بیشتربخوانید... شاخص توده بدنی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1401
بازدید : 122
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی و لمینت دندان ممکن است در برخی موارد به علت عدم آگاهی لازم اشتباهاً به جای یکدیگر تلقی شوند. این در حالی است که هر یک از این روش ها برای مشکل خاصی طراحی شده اند و کاربرد خاصی دارند. وقتی بیمار دچار نامرتبی و به هم ریختگی دندانی است، بهتر است از ارتودنسی استفاده کند؛ از این رو افرادی که به دنبال برطرف کردن مشکلاتی از این قبیل هستند، بهترین راه برای آن ها استفاده از درمان ارتودنسی است.

 مقایسه ارتودنسی و لمینت

  • ارتودنسی وضعیت دندان ها را به شکل نرمال و درست در می‌آورد. نتیجه بدست آمده از این درمان در مقایسه با لمینت مطمئن و طولانی تر است.
  • لمینت یک عمل زیبایی است که جنبه زیبایی دارد. در این درمان فرم و ماهیت دندان ها دستخوش تغییر می‌شود.
  • اگرچه نتیجه اولیه مورد رضایت افراد است اما در آینده نزدیک فرد را با مشکل مواجه می‌سازد.

تفاوت ارتودنسی و لمینت

  • اغلب کسانی که تحت درمان های ارتودنسی قرار می‌گیرند، کودک یا نوجوان هستند. اما منعی برای استفاده بزرگسالان نیز وجود ندارد. ارتودنسی در کودکان به راحتی می تواند مشکلات مربوط به فک و دندان را برطرف کند؛ از این رو دندان ها بعد از درمان به صورت مرتب در کنار همدیگر قرار می‌گیرند. رشد دندان های دائمی تأثیر شگرفی بر ممانعت از بروز مشکلات شدیدتر دندان و فک دارد. این نکته از مهم ترین تفاوت های ارتودنسی با لمینت به شمار می‌آید.
  • ارتودنسی درمانی است که اجزای صورت را با یکدیگر هماهنگ می کند و هر گونه عدم تقارن در چهره را از بین می‌برد؛ بنابراین با ارتودنسی می‌توان انحراف و تغییر وضعیت نامناسب فک ها را برطرف کرد و به مرور زمان آن ها را به محل اصلی و طبیعی سوق داد. با این عمل همچنین هر گونه عدم هماهنگی بین چانه، لب و بینی از بین می‌رود. بالطبع با این موارد تعادل بین اجزای صورت افزایش می یابد و زیبایی دو چندان می‌شود.
  • عمده تفاوت بین لمینت و ارتودنسی، حفظ سلامت دهان و دندان است. در لمینت چون دندان تراش داده می‌شود، بافت مینا از بین می‌رود.
  • لمینت سبب التهاب، عفونت و خونریزی لثه و تخریب استخوان نگهدارنده دندان خواهد شد.
  • ارتودنسی مشکل دندان را اساسی رفع می‌کند اما با لمینت تنها می‌توان ظاهر دندان را زیبا کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1401
بازدید : 141
نویسنده : mozhgan

هر متخصص جراحی لاغری  به بیماران خود توصیه می کند که فعالیت های ورزشی را در روز های اول پس از جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده و...) با پیاده روی آغاز کنند. ابتدا با یک یا دو روز در هفته آغاز کنید و پیوسته و کم کم آن را افزایش دهند.. اما دیگر ورزش های مفید در این مدت چه می باشند؟ 

پیاده روی

یک پیاده روی آرام به مدت چندین دقیقه می تواند برای بیمار نقطه خوبی برای آغاز فعالیت های ورزشی به حساب آید. پس از چندین ماه وی می تواند به پیاده روی خود سرعت داده و آن را به دویدن تبدیل کند. پیاده روی ورزشی است که هر شخصی و در هر کجا می تواند بی هیچ هزینه ای آن را انجام دهد.

یوگا

این ورزش به بیماران در افزایش متابولیسم، انعطاف پذیری و جریان خون که می تواند موجب تسریع بهبودی و کاهش وزن موثر شود، کمک شایانی کند.

شنا

 شنا کردن یکی از چربی سوزترین ورزش هاست و می تواند شروع خوبی برای فعالیت های ورزشی باشد. با این حال، ممکن است برای بسیاری سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، از این رو بهتر است آهسته و پیوسته شنا کنید و از سریع و یک نفس شنا کردن بپرهیزید. ورزش شنا روش مناسبی برای افزایش ضربان قلب و کاهش استرس بیمار می باشد.

رقص

رقص برای لاغری یکی از شاد ترین و جالب ترین روش های کاهش وزن است و می تواند علاوه بر چربی سوزی موجب تقویت استخوان ها، قلب، عضلات و روحیه شود.

ورزش های استقامتی

وزنه برداری سبک و تحت نظر مربی کارآزموده می تواند موجب افزایش استقامت بدن و بهبود بیمار شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1401
بازدید : 104
نویسنده : mozhgan

مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و کاهش سطح قند خون کمک شایانی کند. اما رژیم غذایی تنها در افرادی میتواند وزن کم کند که واقعا اضافه وزن زیادی ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن اضافه وزن دارند. رژیم غذایی برای کسانی که محاسبه BMI و شاخص توده بدنی بالای ۳۵ دارند معمولا موثر نیست و نیاز به  عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده )  است.

عمل لاغری و رژیم غذایی : چه زمانی شما نیاز به عمل لاغری دارید؟

 از دست دادن و کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش به تنهایی، زمان میبرد و اغلب ماهها یا سالها طول می کشد. برای برخی از افراد، صبر کردن کار سخت و دشواری است و چند ماه صبوری تا لاغر شدن واقعا حوصله سر بر خواهد بود. بهترین و ایمنترین گزینه برای این افراد انجام عمل جراحی لاغری است. افرادی زیر کاندید مناسبی برای انجام عمل لاغری هستند: کسانی که شاخص توده بدنی یا BMI برابر با ۳۵ یا بیشتر از آن دارند و به یکی از بیمار های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا و …. مبتلا هستند. کسانی که میخواهند خیلی زود وزن کم کنند و کسانی که میتوانند خود ار پایبند به تغییر عدات، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم کنند

عمل لاغری و رژیم غذایی :چه وقتی رژیم غذایی به تنهایی موثر است؟

به مانند هر عمل جراحی دیگری، انواع عمل های لاغری نیز میتواند با تعداد عوارض جزئی همراه باشند. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب انجام شود و شما نیز بتوانید به کمک عمل لاغری و رژیم غذایی به یک زندگی سالم و ورزش عادت کنید عوارض به کلی از بین خواهد رفت یا به شدت کاهش خواهد یافت. با این وجود در برخی موارد ممکن است تنها مایل باشید با کمک رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • اگر از خود جراحی هراس دارید و نمیتوانید بر ترس و اضطراب خود را غلبه کنید.
  • اگر تصور شود بدن شما بعد از عمل با سوء جذب مواد مغذی یا سوء تغذیه مواجه خواهد شد.
  • اگر نتوانید هزینه عمل لاغری را بپردازید.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1401
بازدید : 123
نویسنده : mozhgan

در این ارتودنسی، براکت ها دندان ها را با سیم جابجا میکنند. در ارتودنسی شش ماهه پروسه درمانی به ناهنجاری‌های دندانی و فاصله دندان ها با یکدیگر مربوط می شود. با استفاده از بریس ها و سیم های، ارتودنسی شش ماهه می تواند مشکلات بسیاری ها را رفع کند که روی زیبایی دندان ها اثرگذار است. این نوع از ارتودنسی به دلیل درمان در مدت زمان کوتاه و کاهش درد دندان ها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد که البته ایمنی و بهداشت دهان و دندان کمک می کند. استفاده از ارتودنسی کوتاه مدت می تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند و روی زیبایی افراد اثر بگذارد؛ اما بیمارانی که مشکلات حاد دندانی دارند باید از ارتودنسی های با طول دوره بسیار استفاده کنند.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی نامرئی

افراد مناسب برای ارتودنسی شش ماهه

ارتودنسی شش ماهه، مناسب درمان ناهنجاری‌ها و ناهماهنگی های دندان در کوتاه مدت است. این نوع ارتودنسی مناسب کسانی است که از ناهنجاری های شدید دندان های جلو رنج می برند و باید در کوتاه مدت درمان شود. از جمله این موارد عبارت اند از:

  • فاصله بین دندان ها
  • اوربایت و اپن بایت
  • بهم ریختگی و قرارگیری دندان ها روی هم
  • عدم تقارن
  • طرح لبخند

مراحل درمانی ارتودنسی کوتاه مدت

در مشورت بیمار با متخصص ارتودنسی، یک معاینه کلی از تمام دندان ها انجام می شود و پس از بررسی دندان، وضعیت لثه و فک بررسی می شود. متخصص ارتودنسی پس از بررسی دندان ها به شما می گوید که آیا این ارتودنسی شش ماهه برای شما مناسب است یا خیر. پس از نصب رادیولوژی دندان انجام می شود.

مزایای ارتودنسی شش ماهه

 بزرگ ترین مزیت این نوع ارتودنسی، این است که درمان در حدود شش ماه به طول انجامد. درمان کامل ارتودنسی که تمام دندان ها صاف و منظم شود، حدود دوازده تا هجده ماه به طول می‌انجامد. درمان شش ماهه درمان سریع ترین نیست، بلکه به این دلیل طی دروه شش ماهه انجام می شود که فقط دندان های جلو را منظم می کند و تغییری روی سایر بریس های دندان انجام نمی دهد.

  • بریس های گسسته
  • هزینه ارتودنسی شش ماهه
  • فرآیند درمان


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

همانطور که گفته شد لمینت‌های دندان طوری ساخته می‌‍شوند که طول عمر و ماندگاری بالایی در شرایط عادی داشته باشند. اما در برخی موقعیت‌ها ممکن است دوام آن‌ها زیر سوال برود و دچار شکستگی شده یا بیفتند. در ادامه، عللی که باعث شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن می‌شوند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

طول عمر لمینت دندان

 اولین و اصلی‌ترین علت افتادن لمینت دندان، میزان سن و عمر آن‌ها است. این ونیر‌ها معمولا بیش از 10 سال ماندگار هستند. هرچند که با مراقبت مناسب برای سال‌های بیشتری ممکن است ماندگار باشند. اما در هر صورت با گذشت زمان، ممکن است آن‌ها به آرامی از دندان جدا ‌شوند زیرا پیوند چسبنده آن‌ها به سطح دندان، پس از چندین سال ممکن است ضعیف شده و باعث افتادن یا جدا شدن جزئی لمینت شود.

اتصال ضعیف لمینت به دندان‌ها

دومین دلیل شایع که می‌تواند باعث افتادن لمینت دندان شود، اتصال نامناسب یا بی‌کیفیت لمینت به دندان است. سمنت یا چسپی که برای اتصال لمینت‌ها به دندان‌ها استفاده می‌شود اگر به اندازه کافی کیفیت نداشته باشد، یا تکنیک اتصال سمنت به دندان و سپس اتصال لمینت اصولی نباشد، پس از مدت زمان کوتاهی، ممکن است لمینت دچار تغییر موقعیت شده یا از دندان جدا شود. از همین رو، انتخاب یک دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی دندان که در تمام مراحل نصب لمینت دقت کافی دارد و تکنیک‌های مناسبی بکار می‌برد از اهمیت زیادی برخوردار است.

پوسیدگی دندان

سومین عامل شایع که می‌تواند در شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن نقش داشته باشد پوسیدگی دندان است. دندانی که لمینت شده، ممکن است دچار پوسیدگی شود و همانطور که پوسیدگی گسترش می‌یابد، اتصال لمینت به دندان نیز ضعیف شده تا در نهایت به صورت جزئی یا کامل لمینت خواهد افتاد.

سایش دندان‌ها

از مهم‌ترین علل شکستن لمینت دندان سایش دندان ها به هم است. مثلا افرادی که عادت به دندان قروچه و یا ساییدن دندان‌ها به هم طی خواب یا بیداری دارند، زودتر از افراد دیگر کیفیت لمینت‌های خود را از دست خواهند داد. فشار وارد شده از سوی دندان‌ها به ساختار و بدنه لمینت (مخصوصا لبه‌های آن) می‌تواند باعث ترک برداشتن و یا شکستن کامل لمینت به مرور زمان شود. از همین رو تا زمانی که دندان قروچه یا عادت ساییدن دندان‌ها به هم کنترل نشود، بهتر است که از هیچ نوع ونیر دندانی برای زیبایی بخشی به طرح لبخند استفاده نشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1401
بازدید : 117
نویسنده : mozhgan

همانطور که گفته شد لمینت‌های دندان طوری ساخته می‌‍شوند که طول عمر و ماندگاری بالایی در شرایط عادی داشته باشند. اما در برخی موقعیت‌ها ممکن است دوام آن‌ها زیر سوال برود و دچار شکستگی شده یا بیفتند. در ادامه، عللی که باعث شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن می‌شوند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

طول عمر لمینت دندان

 اولین و اصلی‌ترین علت افتادن لمینت دندان، میزان سن و عمر آن‌ها است. این ونیر‌ها معمولا بیش از 10 سال ماندگار هستند. هرچند که با مراقبت مناسب برای سال‌های بیشتری ممکن است ماندگار باشند. اما در هر صورت با گذشت زمان، ممکن است آن‌ها به آرامی از دندان جدا ‌شوند زیرا پیوند چسبنده آن‌ها به سطح دندان، پس از چندین سال ممکن است ضعیف شده و باعث افتادن یا جدا شدن جزئی لمینت شود.

اتصال ضعیف لمینت به دندان‌ها

دومین دلیل شایع که می‌تواند باعث افتادن لمینت دندان شود، اتصال نامناسب یا بی‌کیفیت لمینت به دندان است. سمنت یا چسپی که برای اتصال لمینت‌ها به دندان‌ها استفاده می‌شود اگر به اندازه کافی کیفیت نداشته باشد، یا تکنیک اتصال سمنت به دندان و سپس اتصال لمینت اصولی نباشد، پس از مدت زمان کوتاهی، ممکن است لمینت دچار تغییر موقعیت شده یا از دندان جدا شود. از همین رو، انتخاب یک دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی دندان که در تمام مراحل نصب لمینت دقت کافی دارد و تکنیک‌های مناسبی بکار می‌برد از اهمیت زیادی برخوردار است.

پوسیدگی دندان

سومین عامل شایع که می‌تواند در شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن نقش داشته باشد پوسیدگی دندان است. دندانی که لمینت شده، ممکن است دچار پوسیدگی شود و همانطور که پوسیدگی گسترش می‌یابد، اتصال لمینت به دندان نیز ضعیف شده تا در نهایت به صورت جزئی یا کامل لمینت خواهد افتاد.

سایش دندان‌ها

از مهم‌ترین علل شکستن لمینت دندان سایش دندان ها به هم است. مثلا افرادی که عادت به دندان قروچه و یا ساییدن دندان‌ها به هم طی خواب یا بیداری دارند، زودتر از افراد دیگر کیفیت لمینت‌های خود را از دست خواهند داد. فشار وارد شده از سوی دندان‌ها به ساختار و بدنه لمینت (مخصوصا لبه‌های آن) می‌تواند باعث ترک برداشتن و یا شکستن کامل لمینت به مرور زمان شود. از همین رو تا زمانی که دندان قروچه یا عادت ساییدن دندان‌ها به هم کنترل نشود، بهتر است که از هیچ نوع ونیر دندانی برای زیبایی بخشی به طرح لبخند استفاده نشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 3 بهمن 1401
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

برخی از دردها بعد از عمل جراحی بر روی شکم طبیعی هستند. برای مثال تجربه درد در بخش راست شکم بعد از عمل اسلیو میتواند طبیعی باشد. این درد احتمالا مربوط به بزرگترین برشی است که جراح حین انجام عمل روی شکم یا معده شما ایجاد کرده است.

مدیریت درد ناشی از گاز یا باد شکم

تجربه درد در هفته اول بعد از عمل لاغری در شانه چپ مربوط به گاز شکم است. این گاز همانی است که برای باد شدن شکم شما طی عمل لاپاراسکوپی وارد شکم شده است. گاز معمولا بیخطر است و هیچ آسیبی به شما نمیرساند اما ممکن است موجب درد شود.

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری متوجه درد در شانه یا سایر بخش های شکم شدید میتوانید با چند راهکار زیر آن را به خوبی مدیریت کنید:

هر بار که درد داشتید حتما بلند شوید و قدم بزنید. این کار نه تنها به بیرون آمدن گاز از بدن شما کمک می کند بلکه به جلوگیری از لخته شدن خون نیز کمک می کند.

به آرامی شکم خود را ماساژ داده و دستان خود را از سمت راست، به سمت قفسه سینه خود و سپس به سمت پایین شکم ماساژ دهید.

خم و راست شدن آن هم به صورت خیلی آرام و ملایم میتواند باعث کاهش درد ناشی از گاز در شکم شود.

به یاد داشته باشید که بعد از عمل لاغری از مصرف آسپیرین و داروهای التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. زیرا مصرف این داروها می تواند خطر خونریزی شما را افزایش دهند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 2 بهمن 1401
بازدید : 98
نویسنده : mozhgan

عمل لاغری (عمل اسلیو معده، عمل ساسی معده و.... )  مانند هر عمل دیگری عوارض جزئی دارد. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب صورت گرفته باشد و شما تمام دستورالعمل های لازم را رعایت کرده باشید هیچ عوارضی برایتان پیش نمی آید. با این حال شما باید از عوارض عمل لاغری مطلع باشید تا بتوانید در صورت وقوع به موقع آن ها را تشخیص دهید و جهت درمان به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنید.

عوارض                                                  علائم

افزایش ضربان قلب یا تاکی کاردی                   تب بالای ۳۸.۳ درجه

درد شکم یا درد قفسه سینه                            دشواری در تنفس یا تنگی نفس

درد غیرقابل کنترل وجود خون در مدفوع

ترشح چرک یا خون از محل زخم                     تشنگی و عدم توانایی بدن در نگهداری از آب

درد ناگهانی در ران تهوع و استفراغ برای مدت ۱ تا ۲ ساعت

از بین عوارض جزئی و احتمالی عمل لاغری، نشت از خط بخیه میتواند از همه مهم تر باشد که البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که با چنین عارضه ای روبرو شوید. مگر اینکه خودتان بی ملاحظگی کرده باشید و برای مثال تحرک بیش از حد داشته باشید و یا اینکه جسم سنگین بلند کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1401
بازدید : 117
نویسنده : mozhgan

چاقی رابطه مستقیمی با آمار بالای بیماری های روحی روانی دارد. این بیماری ها می توانند بر کیفیت زندگی فرد، اثرات منفی فراوانی داشته باشد. جراحی لاغری روش موثری برای درمان چاقی مفرط است که موجب کاهش وزن قابل توجه و بهبود مشکلات جسمی و حتی روحی می شود. بیشتر سلامت روان به دست آمده ناشی از کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس فرد می باشد. با این حال، عوامل دیگری که می تواند بر سلامت روانی فرد پس از جراحی لاغری تاثیر گذارد حس کنترل زندگی و حمایت نزدیکان است. سلامت جسمی و روانی قبل از جراحی لاغری نیز به نوبه خود بسیار مهم است.

یکی از مهمترین فواید جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، جراحی ساسی معده و...) ، سبک شدن و کاهش فشار بر مفاصل و در نتیجه کاهش زانو درد و کمر درد است که به شخص، انگیزه فعالیت بیشتر و رسیدن به تناسب اندام مورد نظرش را خواهد داد. با اینکه ورزش پس از جراحی لاغری برای سلامت و حفظ BMI جدید بدن ضروری است اما نباید در انجام ورزش زیاده روی کرد. علاوه بر این، بهبودی پس از جراحی لاغری نیازمند استراحت بسیار و تبعیت از رژیم غذایی خاصی است.

پس از بای پس معده یا برخی انواع خاص جراحی لاغری، بیمار به سرعت سلامت جسمانی خود را به دست خواهد آورد. به عنوان مثال، دیابت بیمار ممکن است به طرز معجزه آسایی بهبود پیدا کند. این بهبودی ممکن است شامل حال تمام بیماری های مرتبط با چاقی نظیر فشار خون بالا، آرتریت، آپنه خواب، کلسترول بالا نیز شود.

اما بهبود سلامت جسمانی پس از جراحی حلقه قابل تنظیم معده به تدریج حاصل می شود. بیمار باید به طور منظم به جراح لاغری خود مراجعه کند تا وی بهبود سلامت جسمانی وی را مورد ارزیابی قرار دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1401
بازدید : 133
نویسنده : mozhgan

شکستگی دندان یک مشکل دندانپزشکی است که می‌تواند برای هر کسی در هر سنی اتفاق بیفتد. آنچه در این مقاله می‌خوانید توضیحاتی درباره علل، علائم و نحوه ترمیم یک دندان شکسته است. تاکید ما بیشتر بر روی روش‌های ترمیم شکستگی دندان است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

علت شکستگی دندان چیست؟

دندان‌ها می‌توانند به روش‌های غیرمنتظره‌ای دچار شکستگی و لب پر شدگی شوند اما اساساً، لب پر شدگی، ترک خوردن و یا شکستگی معمولاً از طریق وارد شدن ضربه‌ای به دهان و دندان (که بیشتر از تحمل مینای دندان است) رخ می‌دهد. اگرچه مینای دندان سخت‌ترین ماده در بدن است، اما ممکن است نتواند در برابر حوادثی مانند ضربات قوی، تصادفات، برخورد اشیاء به صورت، ساییدن دندان‌ها به هم، گاز گرفتن مواد سفت و سخت و … مقاومت کند و دچار شکستگی یا لب پر شدگی شود. حتی در برخی موارد پوسیدگی دندان می‌تواند خود دلیلی برای شکسته شدن دندان باشد و یا احتمال آن را به شدت افزایش دهد.

بیشتربخوانید... هزینه عصب کشی دندان

علائم شکستگی دندان چیست؟

احساس هرگونه لبه تیز، ناهموار یا دندانه دار روی سطح دندان حین لمس دندان توسط زبان احساس زخم شدن زبان تحریک شدن لثه مخصوصا در ناحیه “خط لثه” دندانی که شکسته شده است درد دندان حین خوردن چیزی و یا لمس آن بروز یک حساسیت ناگهانی به غذاهای سرد یا نوشیدنی خونریزی دیده شدن قطعات دندانی در دهان یا بیرون دهان

اگر با شکستگی دندان روبرو شدیم چه کنیم؟

 اگر قطعه‌ای از دندان شما افتاده است سعی کنید آن را پیدا کرده و در داخل بزاق (یا در صورت لزوم شیر) نگهداری کنید تا به دندانپزشک مراجعه کنید. برای اینکه بقیه بخش‌های دهان از آسیب دندان شکسته شده و احتمالا دارای لبه‌های تیز مصون باشند، هرگونه برجستگی و لبه تیز دندان شکسته شده را با موم دندانپزشکی، آدامس بدون قند و یا تی بگ بپوشانید. برای کاهش التهاب و ناراحتی از مسکن بدون نسخه استفاده کنید. اگر گرسنه هستید و باید غذا بخورید، غذاهای آبکی و خیلی نرم بخورید. اگر آسیب وارد شده به دندان کم و یا جزئی است ، می‌توانید چند روز صبر کنید و آنگاه به دندانپزشک مراجعه کنید.

ترمیم دندان شکسته: با چه روش‌هایی می‌توان دندان شکسته را ترمیم کرد؟

  • اتصال مجدد دندان به هم
  • تغییر شکل دندان
  • پر کردن دندان
  • باندینگ دندان
  • انواع ونیر دندان
  • انله دندان
  • روکش دندان
  • ریشه درمانی یا درمان ریشه دندان
  • کشیدن دندان + جایگزین کردن آن
  • اسپلینت دندان


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 24 دی 1401
بازدید : 112
نویسنده : mozhgan

شکستن براکت ارتودنسی می تواند استرس زیادی به افرادی که ارتودنسی ثابت دارند وارد کند چرا که هم هزینه بردار است و هم ممکن است طول دوره درمان را افزایش دهد. اما براکت شکسته یکی از مشکلات نسبتا رایج ارتودنسی دندان است که افراد بارها ممکن است در طول درمان با آن مواجه شوند. پس جای نگرانی نیست و نباید به خاطر آن استرس و اضطراب داشت. اجازه دهید در این مقاله به طور کامل در خصوص شکسته شدن براکت ارتودنسی اطلاعاتی به شما کاربران عزیز ارائه دهیم. با مجلهدندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

علت شکسته شدن براکت ارتودنسی ثابت چیست؟

 قبل از اینکه درباره مدیریت شرایط براکت شکسته بنویسیم اجازه دهید که درباره علل شکستن براکت مطالبی ارائه دهیم و بگوییم که اصلا چرا و چگونه براکت ها که مهمترین اجزای بریس ارتودنسی هستند ممکن است شکسته، شل شده یا بی افتند. مهمترین علل شل شدن براکت ارتودنسی یا شکستن آن عبارتند از: خوردن غذاهای ممنوعه (همان غذاهایی که متخصص به  شما بارها تاکید میکند که حین ارتودنسی مصرف نکنید. انواع میوه خشک، غذاهای سفت و سخت که نیاز به جویدن دارند و ….) دستکاری براکت با دست دستکاری دست با اشیایی مانند خودکار، مداد و اشیایی از این دست جویدن آدامس با ارتودنسی برخورد اشیاء به دندان ها (ضربه یا ترومای وارد شده  به صورت و براکت ها مانند برخورد توپ، چوب، مشت و …) محکم و غیراصولی بسته شدن اجزای بریس (سیم، براکت، اسپیسرها و …) برخورد ماده مضر و شل کننده سیمانی که براکت را به دندان متصل کرده وارد شدن فشار زیاد بیش از حد به براکت از طرف سیم ارتودنسی بی کیفیت بودن براکت ارتودنسی و…

هنگام شکستن براکت ارتودنسی باید چکار کنیم؟

به طور کلی زمان شل شدن براکت ها یا افتادن آن ها مجموعه اقدامات زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید در کوتاهترین مان ممکن آن را تعمیر یا تعویض کنید. با اینکار مدت زمان ارتودنسی افزایش پیدا نخواهد کرد. مهم ترین مراحل حین شکستن براکت های ارتودنسی عبارتند از:

اول: آرام و ریلکس باشید!

 اولین چیزی که باید بدانید این است که اغلب اوقاتی که براکت می شکند یا شل می شود هیچ مورد اورژانسی و فوری در کار نیست و شما هم اولین نفری نیستید که با این مشکل مواجه میشوید و قطعا آخرین نفر هم نخواهید بود. حتی در طول دوره درمان ممکن است باز هم با این مشکل روبرو شوید پس آرام باشید. حتی اگر ارتودنسی لینگوال یا دیمون انجام داده اید باز هم باید در وهله اول آرامش خود را حفظ کرده  و آرام باشید زیرا اصلاح، تعمیر یا تعویض براکت به راحتی توسط متخصص ارتودنسی انجام داده میشود.

دوم: میزان آسیب را ارزیابی کنید

خیلی با دقت و توجه زیاد به براکت نگاهی بیندازید و ببینید که دقیقا چه بلایی سر براکت آمده است. آیا فقط شل شده یا شکسته شده؟ اگر سیم ارتودنسی مشکلی ندارد و سرجایش است آن را دستکاری نکنید. سیم را به آرامی از داخل براکت به عقب برانید.

سوم: همه براکت ها و سیم ارتودنسی را چک کنید

همانطور که در بخش قبل گفتیم، اگر سیم همچنان به براکت وصل شده بود ، آن را به آرامی به عقب برگردانید و با موم ارتودنسی ایمن کنید. اما اگر سیم نیز پاره شده و بیرون زده یا دراز است سیم را از جایی که دراز شده در فاصله کمی از دندان کات کنید. سپس سر تیز یا برآمده سیم را با موم بپوشانید.

چهارم: با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید و یک وقت ملاقات بگیرید

بلافاصله بعد از ایمن کردن براکت شل شده ارتودنسی یا شکسته شده با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید و جزئیات آسیب وارد شده را به او بگویید تا او یک قرار ملاقات برای شما در نظر بگیرد. اگر براکت شکسته شده باشد و یا سیم همراه با آن شل شده باشد یک وضعیت اورژانسی است و باید در نزدیک ترن فرصت ممکن به مطب متخصص بروید اگر نه برای رفتن به مطب عجله نکنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 21 دی 1401
بازدید : 121
نویسنده : mozhgan

احتمالاً در ۷ تا ۱۴ روز بعد از عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده و....)  تغییراتی در قوام و دفعات مدفوع خود مشاهده کرده اید. در این هفته وجود یبوست یا کاهش مدفوع و یا کمی نرم شدن آن طبیعی است. دلیل این وضعیت با چند توجیه ساده قابل توجیه است: اولا که طی هفته اول بعد از عمل لاغری مقدار غذایی که مصرف می کنید کمتر است و در نتیجه حرکات روده کمتری خواهید داشت. داروهای ضد درد که مصرف کرده اید یا به طور بالقوه هنوز هم بعد از عمل مصرف می کنید نیز ممکن است به طور مداوم به یبوست منجر شود. به طور مشابه وجود کلسیم و آهن در رژیم ویتامینی شما باعث یبوست میشود. کاهش فعالیت بدنی می تواند یکی دیگر از دلایل یبوست بعد از عمل باشد. یکی از مهمترین علل یبوست (مخصوصا بعد از عمل بای پس معده و ساسی بای پس معده )بعد از عمل لاغری مصرف رژیم غذایی آبکی و کم فیبر است زیرا فیبر به نرم شدن مدفوع کمک میکند حال اینکه در یکی دو هفته اول شما غذای پرفیبر نمیخورید.

برای کاهش یبوست در هفته دوم بعد از عمل لاغری چه باید کرد؟

اگر حین مراجعه به توالت، متوجه یبوست میشوید و در خروج مدفوع با مشکل روبرو هستید احتمالا در طول روز مایعات کمی مصرف میکنید. مصرف مایعات خود را افزایش داده و به رژیم غذایی بعد از عمل لاغری خود غذاهایی اضافه کنید که حاوی فیبر زیادی هستند. طی هفته دوم بعد از عمل لاغری از آنجا که میتوانید غذاهای پوره ای و میکس بخورید، لذا مواد غذایی حاوی فیبر مانند عدس و … را به خوبی پخته و له کنید و با سایر مواد غذایی آبکی به حالت معجون در آورده و مصرف کنید. نوشیدن آب گرم با لیمو نیز ممکن است به کاهش یبوست کمک کند. مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان در ماست یونانی نیز میتواند تاثیرات مشابهی داشته باشد. روزانه ۴ تا ۶ وعده غذایی بسیار محدود پوره ای و میکس میل کنید اما در خوردن و نوشیدن زیاده روی نکنید و به آرامی میل کنید. اکنون شما باید تنها ۱ چهارم بشقاب معمولی در هر وعده غذا بخورید و حتی کمتر.

منبع: بهترین جراح اسلیو

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 121
نویسنده : mozhgan

فیلر بینی یا پرکننده‌ بینی یکی از راه‌های اصلاح فرم بینی بدون جراحی است. در این روش شما هیچ نیازی به جراحی، بیهوشی، عوارض پس از جراحی، گذراندن دوره نقاهت و صرف هزینه زیاد نخواهید داشت. با کمک فیلر بینی می‌توانید بینی‌هایی داشته باشید که کوچک تر و باریک تر به نظر می‌رسند. با تزریق اسید هیالورونیک در نقاط لازم توسط پزشک، پل بینی باریک تر، اندازه سوراخ بینی کوچک تر و ظاهر کلی بینی صاف تر می‌شود. با بهترین دکتر فیلر بینی همراه باشید.

نحوه تزریق فیلر بینی

بیمار پس از این که روی تخت و یا صندلی مخصوص دراز می‌کشد، روی بینی وی کاملاً تمیز می‌شود و پزشک با استفاده از سوزنی نازک از یکی از فیلرهای اسید هیالورونیک با توجه به شکل دلخواه بیمار فیلر را در نواحی مورد نظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند و پس از تزریق قسمت‌هایی که تزریق صورت گرفته است بینی ماساژ داده می‌شود.

ماندگاری فیلر بینی

درمان‌های رینوپلاستی غیر جراحی اگر به طرز صحیح استفاده شوند و استاندارهای لازم توسط پزشک مربوطه رعایت شود، ۵۰ سال ماندگاری دارد. نتایج فیلر میکرو قطره دائمی است اما پرکننده‌های موقت ظرف ۶ ماه تا نهایت ۱ سال حل شده و نیاز به ترمیم دارند.

ماده مورد استفاده در فیلر بینی در میزان ماندگاری آن تأثیر دارد. برای مثال فیلرهای سیلیکونی از دسته پرکننده‌های دائمی هستند و نیازی به ترمیم ندارد.

مزایای فیلر بینی

اصلاح بینی با فیلر به شما امکان می‌دهد از بیهوشی خودداری کنید.

دوره نقاهت کم و بهبودی سریع

پس از این روش، می‌توانید به محض همان روز یا روز دیگر به محل کار و فعالیت‌های منظم خود برگردید.

هزینه جراحی زیبایی بینی بدون جراحی بسیار کمتر از جراحی زیبایی بینی سنتی است.

عوارض فیلر بینی

قرمزی، حساسیت و تورم به مقدار کم و برای مدت کوتاه از عوارض فیلر بینی است. احتمال خیلی کمی برای خطراتی مانند نابینایی و نکروز نیز وجود دارد. در صورت آسیب به رگ‌های خونی حین تزریق ممکن است فرد بینایی خود را از دست بدهد. موقتی بودن آن و نیاز به ترمیم نیز از بدی‌های این روش است. در واقع شما به دلیل نیاز به ترمیم منظم فیلر، باید هزینه زیادی در طولانی مدت صرف آن کنید. همچنین این روش برای افراد با تیغه بینی برجسته و بینی بزرگ و گوشتی نیز مناسب نیست.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 127
نویسنده : mozhgan

سندرم دامپینگ معضلی است که در بیماران تحت بای پس معده و روده و جراحی ساسی معده  شایع تر است، اما گاها می توان آن را  در بیماران عمل اسلیو معده هم دید. آگاهی از سندرم دامپینگ، علل و علائم آن بسیار مهم است.

سندرم دامپینگ هنگامی اتفاق می افتد که قندها یا کربوهیدرات های ساده به سرعت از معده به روده کوچک تخلیه شوند. این سندروم همچنین می تواند بعد از خوردن غذاهای پرچرب یا سرخ شده و محصولات لبنی (اغلب بستنی ، شیر و برخی از ماست ها) ایجاد شود. علائم سندروک دامپینگ اولیه و زودرس معمولا یک ساعت بعد از خوردن غذا شروع میشود و تا ۱ ساعت ممکن است ادامه داشته باشد.

علائم این بیماری عبارتند از:

  • تعریق
  • سبکی
  • افزایش ضربان قلب
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گرفتگی شکم و گرگرفتگی

برای جلوگیری از سندرم دامپینگ زودرس ، طی یک وعده غذایی بیشتر  از ۱۰ گرم مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدارت مصرف نکنید. سندروم دامپینگ تاخیری نیز معمولاً ۱-۳ ساعت بعد از مصرف غذا یا میان وعده اتفاق می افتد و در اثر هیپوگلیسمی واکنشی یا کاهش قند خون رخ میدهد.

علائم این سندروم دامپینگ تاخیری عبارتند از:

  • عرق کردن
  • لرزیدن
  • از دست دادن تمرکز
  • گرسنگی
  • و حتی غش کردن


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی باشد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. تزریق ژل به بینی چند سالی است، که رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم داشته است. تزریق فیلر بینی باعث رفع نواقص بینی و ایجاد یک بینی خوش‌فرم با تیغه صاف می‌شود.

در صورتی که قصد انجام روش زیبایی بدون عمل جراحی با فیلر بینی را دارید، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته و سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید. متخصص پس از معاینه و بررسی نوع بینی شما، بهترین متد زیبایی و بهترین برند فیلر بینی را پیشنهاد می‌دهد.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

می‌توان گفت مواردی وجود دارند که پاسخ مناسبی به درمان‌های ارائه شده با تزریق فیلر می‌دهند. این موارد عبارت‌اند از:

پیری بینی: با افزایش سن استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی است از بین می‌رود. در نتیجه نوک بینی شروع به افتادن می‌کند و عرض پایه بینی کاهش می‌یابد. این وضعیت را می‌توان با فیلر بینی اصلاح کرد تا به اندازه این پایه افزوده شده و برآمدگی مربوطه به نوک بینی بالا رود.

پل بینی صاف: استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی می‌تواند این وضعیت را بهبود ببخشد. این شرایط یکی از ویژگی‌های رایج در بیماران آسیایی به شمار می‌رود.

برآمدگی نوک بینی: امکان اصلاح این وضعیت با تزریق فیلر وجود دارد.

اصلاح عمل جراحی قبلی: بی نظمی‌های بعد از جراحی بینی را می‌توان با استفاده از پرکننده بینی بهبود بخشید. اما بایستی این وضعیت با جراح پلاستیک مورد بحث قرار بگیرد.

اصلاح زاویه نازو فرونتال: این زاویه را می‌توان با فیلر در ناحیه پل بینی بهبود بخشید. این وضعیت بیشتر در طرفین بینی مشاهده می‌شود.

به طور کلی هر گونه برجستگی و عدم تقارنی در بینی با کمک این روش قابل اصلاح است.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 116
نویسنده : mozhgan

دیسفاژی بعد از عمل لاغری بای پس معده

پس از عمل جراحی چاقی معمولاً در بیماران بای پس معده یا ساسی بای پس ، اختلال یا دشواری در بلع یا دیسفاژی وجود دارد. زمانی که بیمار سریع غذا میل کند و یا اینکه حجم زیادی از غذا را در یک وعده غذایی بخورد میتواند با چنین مشکلی روبرو شود. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است که لقمه های بسیار کوچک بردارید و هر لقمه را کاملا بجویید. دیسفاژی به طور معمول در ۶ ماه اول بعد از عمل لاغری رخ میدهد و می تواند به اندازه کافی شدید باشد که نوشیدن مایعات مشکل شود. اگر در این مدت مشکل در بلع دارید حتما با متخصص جراحی لاغری خودتان صحبت کنید.

پیشگیری از دیسفاژی بعد از عمل لاغری

 لقمه کوچک بردارید و بعد از هر لقمه حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید تا لقمه بعدی را بردارید. غذا را کاملا بجویید و غذا را له شده وارد معده کنید مصرف غذاهایی را که سخت و سفت، خشک هستند را محدود کنید.

تنگی و انسداد در مسیر گوارش بعد از عمل

تنگی آناستوموتیک زمانی اتفاق می افتد که ناحیه اتصال بین کیسه به جا مانده (مثلا در بای پس معده)  روده کوچک باریک شود که به طور بالقوه می تواند عبور غذا و مایعات از جمله آب را مسدود یا محدود کند. تنگی مسیر گوارشی ممکن است در هر دوره ای بعد از عمل لاغری ایجاد شود اما معمولا در هفته سوم و چهارم بعد از عمل لاغری رخ میدهد. علائم این مشکل عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • درد و مشکل در بلع
  • پر شدن بخش فوقانی شکم

اگر در هفته سوم و چههارم بعد از عمل با هر کدام از مشکلات بالا روبرو شدید حتما به جراح لاغری خودتان اطلاع دهید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

آلارپلاستی، یک روش جراحی بینی است که با کاهش اندازه آلار (پره های بینی) باعث تغییر شکل آن و کوچگ شدن سوراخ های بینی می شود. به این عمل کاهش پایه آلار نیز گفته می شود. این عمل زیبایی بینی توسط جراح بینی برای افرادی انجام داده می شود که سوراخ بینی آن ها در بخش قدامی بینی بزرگ است و حین دم و بازدم اندازه سوراخ ها بیشتر می شود. هدف از انجام این عمل بینی، کاهش تغییر سایز سوراخ های بینی حین دم و بازدم و سرانجام ایجاد تقارن در صورت است.

چه کسانی بهترین کاندید برای انجام عمل کوچک کردن سوراخ بینی هستند؟

در حالت عادی سوراخ های بینی در بخش جلو باید با هم متقارن باشند. اگر یکی از سوراخ ها کوچکتر یا بزرگتر از دیگری است و یا هر دو کاملا نامقارن هستند، می توان عمل آلارپلاستی انجام داد. همچنین اگر سوراخ بینی شما بزرگ است و یا حین دم و بازدم کوچک و بزرگ می شود این عمل به شما توصیه می شود. همچنین افرادی که قبلاً جراحی زیبایی بینی انجام داده اند و می خواهند نتایج عمل قبلی خود را اصلاح کنند، و همچنین افرادی که از ناحیه صورت دچار آسیب دیدگی شده اند نیز ممکن است به انجام این عمل علاقمند باشند.

اما بهترین کاندیداهای انجام این عمل کسانی هستند که علاوه بر موارد بالا، شرایط زیر را نیز داشته باشند:

کسانی که سلامتی عمومی خوب دارند افرادی که سیگار نمی کشند، الکل نمینوشند و یا تمایلی به مواد مخدر ندارند دوره نقاهت و بهبودی عمل قبلی خود را به خوبی پشت سر گذاشته باشند انتظارات واقع بینانه و منطقی از روند عمل داشته باشند

آلارپلاستی چگونه انجام داده می شود؟

مراحل آمادگی و انجام این عمل درست مانند عمل جراحی رینوپلاستی است. اما تفاوت مهم این دو، در میزان تهاجمی بودنشان است. الارپلاستی به مراتب کم تهاجم تر است و مدت زمان آن نیز بسیار کوتاه است. البته همانطور که در بخش های قبل خواندید خود آلارپلاستی می تواند بخشی از عمل رینوپلاستی باشد.

بیشتر بخوانید ... بهترین برند فیلر بینی

عوارض عمل بینی آلارپلاستی چیست؟

  • تورم، قرمزی و حتی خونریزی جزئی از محل بخیه ها
  • به جا ماندن جای زخم
  • ترشح یا چرک از محل جراحی
  • عفونت


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 121
نویسنده : mozhgan

عمل جراحی بای پس روده  یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌پس معده و عمل اسلیو است. در این روش جراحی هم حجم معده کاهش میابد و هم بیشتر طول روده بجز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متری بخش انتهای آن بای پس شده یا میانبر میزند. به این صورت بخش اعظم روده نمیتواند کار جذب مواد غذایی را انجام دهد.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi

جوانب مثبت

  • متعادل شدن دریافت کالری و کاهش جذب مواد غذایی از بزرگ‌ترین مزایای این نوع جراحی کاهش وزن هستند.
  • برخلاف عمل بای پس معده، از آنجایی که در عمل بای پس روده بخش یپلوریک (بخش انتهایی معده) دست نخورده باقی میماند، بیماران به سندروم دامپینگ مبتلا نخواهند شد.
  • زمانی که بخشی از معده برداشته میشود، تولید گرلین (ghrelin) که هورمون گرسنگی است و از معده ترشح میشود نیز کاهش پیدا کرده یا متوقف میشود. بنابراین بیماران کمتر احساس گرسنگی خواهد کرد.
  • رژیم غذایی پس از بای پس روده نسبت به سایر اعمال جراحی لاغری قابل تحمل تر است.
  • بر طبق آمار بدست آمده، جراحی دئودنال سوئیچ در مقایسه با سایر عمل های جراحی لاغری به طور کلی بیش‌ترین میزان کاهش وزن را دارد.
  • این عمل همچنین دارای بالاترین نرخ درمان مشکلاتی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیابت نوع دوم است.
  • در نهایت، جراحی بای پس روده گزینه‌ای بسیار موثر برای افرادی است که دارای رژیم غذایی پرچربی هستند.

جوانب منفی

  • یکی از جوانب منفی این عمل، زمان‌بر بودن پروسه جراحی آن است. بسته به وضعیت بیمار و شرایط دیگر، این عمل می‌تواند بین ۳ تا ۶ ساعت طول بکشید. از آنجایی که در تمام مدت انجام عمل بیمار بیهوش است، ممکن است تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارضی را تجربه کند. این تاثیرات به نوبه خود خطر بروز مشکلاتی پس از عمل جراحی و دوره نقاهت را نیز افزایش میدهند.
  • علاوه بر این، به دلیل دشوار بودن انجام این پروسه جراحی، تعداد جراحانی که بتوانند به خوبی و با تسلط اینکار را انجام دهند کم است و پیدا کردن متخصص جراحی لاغری حرفه ای کمی چالش برانگیز است.
  • با برداشتن بخشی از معده دیگر برای همیشه آن بخش را از دست میدهید و بنابراین عمل غیرقابل بازگشت است.
  • اگر بیماران رژیم غذایی بعد از عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده را رعایت نکنند ممکن است با کمبود پروتئین، آنمی و کم خونی و بیماری متابولیک استخوانی مبتلا شوند.
  • علاوه بر مشکلات ذکر شده، بیمارانی که تحت این عمل قرار میگیرند ممکن است گاز، نفخ و اسهال نیز تجربه کنند.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 17 دی 1401
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند. در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است. با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتر بخوانید … فیلر بینی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 12 دی 1401
بازدید : 119
نویسنده : mozhgan

میوه خیار فواید زیادی برای زیبایی پوست و مو دارد. در این مطلب می خواهیم فواید خیار برای پوست و زیبایی مورد بررسی قرار بدهیم.

خیار چه فوایدی برای پوست دارد؟

 خیار، پف چشم را بطور معجزه آسایی از بین می‌برد، اما تسکین دهنده‌ی پوست و ضدپیری هم می باشد. خیار، سرشار از آنتی اکسیدان، رطوبت، و PH کاملا متعادل با پوست شماست.

خواص خیار برای پوست صورت

  • روشن کننده چشم
  • تونر صورت
  • درمان آکنه و موهای فرو رفته در گوشت

معرفی ماسک صورت خیار

ماسک جوان کننده پوست

رایج ترین کاربرد پالپ و آب خیار، بهتر کردن رنگ چهره و جوانسازی پوست است. آب خیار را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و بعنوان یک ماسک صورت از آن استفاده کنید.

ماسک ضدآکنه خیار

 با مخلوط کردن مقدار مساوی زردچوبه و پالپ خیار با کمی‌آب لیمو می‌توانید یک ماسک ضد چربی درست کنید.

بیشتربخوانید: بهترین دکتر فیلر بینی

ماسک خیار هموار کننده ته رنگ پوست

یک خیار را در یک غذا ساز بصورت خمیر در آورید. کمی‌آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل به این مخلوط اضافه کنید تا یک ماسک شب که ته رنگ پوست را هموار می‌کند داشته باشید.

ماسک خیار مرطوب کننده پوست

روش اول:

یک قاشق چایخوری جو را با یک خیار کاملا ریز شده مخلوط کنید، و بگذارید نیم ساعت در دمای اتاق بماند تا غلیظ شود. آنرا روی پوستتان بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

روش دوم:

 اگر جو دوست ندارید، بجای آن، این ماسک مرطوب کننده را امتحان کنید: نصف فنجان خیار خرد شده، نصف فنجان آووکادوی خرد شده، 1 سفیده‌ی تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. آن را روی صورتتان بمالید، 30  دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید.

روش سوم:

 برای پوست های مختلط، شما می توانید نصف یک خیار و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. بمدت 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را بشویید.

منبع: بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 11 دی 1401
بازدید : 122
نویسنده : mozhgan

چرب بودن پوست ناشی از دو مسأله اصلی هورمون و ارث است؛ در کنار آنها بعضی عوامل محیطی هم نقش دارند. برای مثال خانم‌هایی که قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند، آلودگی هوا، شرایط اقلیمی ‌بد مانند گرما، رطوبت و شدت اشعه ماوراء بنفش و… می‌توانند پوست را چرب کنند. داشتن پوست چرب فوایدی هم دارد، پوست چرب کمتر در معرض چین و چروک قرار می‌گیرد و نشانه‌های پیری زودرس را دیرتر نمایان می‌کند.

بیشتربخوانید... هزینه فیلر بینی

چه چیزی باعث چرب شدن پوست می‌شود؟

  • ژنتیک
  • سن
  • آب و هوا
  • منافذ باز پوست
  • استفاده از محصولات مراقبتی اشتباه
  • استفاده از مرطوب کننده اشتباه
  • استرس

علائم و نشانه‌های پوست چرب

چربی یا درخشش بر روی صورت منافذ بزرگی روی پوست صورت پوستی که ضخیم یا زبر به نظر می‌رسد جوش‌های گاه‌به‌گاه یا مداوم منافذ مسدود شده جوش‌های سرسیاه و یا سرسفید

 9 روش خانگی برای پوست‌های چرب

صورت خود را بشویید

صورت خود را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم بشویید. از شستن بیش از حد خودداری کنید و از پاک کننده بیش از دو بار در روز از پوست خود استفاده نکنید.

از بین بردن چربی پوست با عسل

 عسل به عنوان نرم‌کننده طبیعی عمل می‌کند.

جو دوسر

 جو دوسر یک جاذب قدرتمند ماوراء بنفش است که می‌تواند پوست شما را از آفتاب محافظت کند. همچنین یک ماده مرطوب کننده، پاک کننده و ضد التهاب است.

بیشتربخوانید... درمان جوش

ماسک صورت تخم مرغ

سفید کننده‌های تخم‌مرغ می‌توانند به تقویت پوست شما با تحریک فیبروبلاست‌های پوستی انسان کمک کنند تا کلاژن بیشتری تولید کنند.

استفاده از لیمو

لیمو غنی از اسید سیتریک است که کمک می‌کند تا منافذ پورست را کاهش دهد و تولید چربی پوست را کنترل می‌کند.

از بین بردن چربی پوست با چای سبز

پلی فنول چای سبز می‌تواند در کاهش تولید چربی پوست کمک کند و همچنین در درمان آکنه مفید است.

کاهش چربی پوست با آلوئه‌ورا

 آلوئه ورا دارای خواص رطوبت و مرطوب کننده است که به کاهش رنگ پوست کمک می‌کند.

استفاده از روغن جوزوبا

روغن جوزوبا باعث می‌شود پوست شما چربی کمتری تولید کند و همچنین مانع از بروز آکنه می‌شود.

خواب و استراحت کافی داشته باشید

خواب نقش مهمی ‌در تعادل هورمون‌های بدن دارد. اگر فرد خواب خوبی نداشته باشد، شکل ترشح کورتون از بدن وی غیرطبیعی و بیش از حد می‌شود که مشکلات پوستی را به دنبال دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 10 دی 1401
بازدید : 77
نویسنده : mozhgan

خشکی پوست یک مشکل پوستی رایج است و در تمام سنین رخ می‌دهد. این مشکل خیلی جدی نیست، اما گاهی درمان آن سخت است. خشکی پوست ممکن است به بیماری‌های دیگر پوستی یا بیماری‌هایی مانند دیابت، کم کاری یا پرکاری تیروئید، سندرم شوگرن و سوء تغذیه مربوط باشد.

بیشتربخوانید... انواع جوش صورت

درمان خشکی پوست صورت

 برای جلوگیری از خشک شدن پوست روش‌های خانگی که در ادامه توضیح داده‌ایم را امتحان کنید:

روغن زیتون و روغن کرچک

برای از بین بردن پوست خشک می تواند از مخلوط روغن زیتون و روغن کرچک استفاده کنید.

ماسک پوست عسل

عسل به عنوان نرم کننده پوست شناخته می شود. عسل یکی از داروهای طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست است.

روغن بادام و شیر گرم

روغن بادام فواید بسیاری خوبی برای پوست و زیبایی دارد، حال برای رفع خشکی پوست نیز از این روغن به همراه شیر گرم استفاده می کنند.

ماسک پوست تخم مرغ

ماسک تخم مرغ برای درمان خشکی پوست بسیار توصیه می شود.

ماسک خانگی مرطوب کننده پوست

این ماسک خانگی حاوی گلیسیرین، گلاب و آبلیمو است که برای درمان خشکی پوست بسیار مفید است.

درمان خشکی پوست بدن با روغن نارگیل

روغن نارگیل با خواص نرم کنندگی اش میتواند فضاهای میان سلول های پوستی را پر کند، و از این طریق، سطح پوست را نرم و صاف کند.

بیشتربخوانید... فیلر بینی

درمان خشکی پوست بدن با روغن بادام

در میان درمان های خانگی برای خشکی پوست بدن، استفاده از روغن بادام نیز گزینه ای است که امتحان اش ارزشمند است؛ زیرا این روغن منبعی عالی برای ویتامین E به شمار میرود. روغن بادام به عنوان روان کننده و نرم کننده عالی برای پوست خشک و زبر به حساب می آید.

درمان پوست خشک با شیر

شیر نه تنها یک نوشیدنی عالی برای حفظ سلامتی است، بلکه یک گزینه خوب برای درمان خشکی پوست صورت است.

استفاده از آلوئه ورا

 آلوئه ورا دارای خواص ضدقارچ، ضدعفونی کنندگی و تسکین دهندگی است. آلوئه ورا یکی از قویترین مواد برای درمان پوسته پوسته شدن، خشکی و ناراحتی پوست است.

درمان خشکی پوست با خیار

خیار حاوی خواص خنک کنندگی،‌ پاکسازی و تسکین دهندگی است که می تواند موجب درمان خشکی پوست صورت شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 10 دی 1401
بازدید : 74
نویسنده : mozhgan

برای طراحی یک استخر ایده آل متناسب با نیازها و معماری خانه شما، استفاده از مهارت‌های سازندگان ماهر در حیطه ساخت استخر، ضروری است. شما نیز برای کمک به تسریع اتمام پروژه باید ضروریاتی مانند نقشه ساختمان را در اختیار این افراد بگذارید؛ و سپس کارهای مربوط به مجوز برای ساخت استخر را به حرفه ‌ای‌ های این صنعت بسپارید.

مراحل ساخت استخر

 برای ساخت یک استخر بتنی، به طور کلی 6 مرحله اصلی باید طی شود که در ادامه آنها را عنوان می کنیم: ابتدا باید خاک محل احداث را آزمایش کرد تا از جنس خاک و میزان مقاومت آن اطلاعات کافی به دست بیاید. سپس نوبت به مرحله طراحی استخر می رسد که باید مناسب با ابعاد زمین و سلیقه کارفرما صورت گیرد. بعد از تایید طرح نوبت به اجرا می رسد. در صورتی که قصد دارید استخر پایین تر از سطح زمین قرار بگیرد باید عملیات گود برداری را انجام دهید. سپس عملیات آرماتور بندی و زیر سازی استخر صورت می گیرد. قبل از پایان مراحل سفت کاری استخر لوله های گرمایش و تصفیه استخر کار گذاشته می شوند. در مرحله آخر سفت کاری کل بدنه استخر را با ملات بتن می پوشانند و مرحله نازک کاری با کاشی یا سرامیک شروع می شود.

اجزا تشکیل دهنده استخرها  

پی وی سی، پلاستیک ،فولاد، استیل یا بتن از جمله متریال هایی هستند که در ساخت انواع استخر بکار می روند. کار میله های فولادی نگهداری از سازه استخر است و جزء جدایی ناپذیر استخرهای بتنی است. برای انتقال آب استخر از لوله های پی وی سی استفاده می شود. جنس نرده های استخر معمولا از جنس پلاستیک یا استیل است.

بیشتربخوانید... روش های گرمایش استخر

نکات مهم و توضیحات

توجه داشته باشید ابعاد و اندازه قطر لوله های آب، باید نسبت به حجم استخر و میزان آب مصرفی تعیین شود. در استخرهای بتنی حتما باید از میلگرد برای نگهداری بدنه استخر استفاده شود. تمامی تاسیسات الکتریکی داخل و اطراف استخر باید از عایق کاری مناسبی برخوردار باشند تا سلامت شناگران حفظ شود. برای تصفیه آب بهتر است از دستگاه تصفیه با سرعت پایین استفاده کنید تا به بازدهی بالاتری برسید. شما باید مناسب با موقعیت پروژه و ابعاد اندازه استخر جنس کاسه استخر را تعیین کنید.

عوامل موثر در هزینه های ساخت استخر

مهمترین عوامل در برآورد هزینه ساخت استخر، جنس کاسه، تجهیزات و نازک کاری استخر است. کاسه از جنس بتن مسلح برای استخرهایی با ابعاد بزرگ مناسب است و استخر فایبرگلاس برای استخرهای کوچک مقرون به صرفه تر است. انتخاب نوع برند تجهیزات از عوامل مهم در تعیین قیمت نهایی ساخت استخر است. برندهای ایتالیایی، آمریکایی و چینی از برندهای پر فروش در بازار هستند که باید مناسب با بودجه کارفرما خریداری شوند. نوع متریالی که برای نازک کاری نهایی استخر استفاده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا کاشی کاری بخصوص کاشی با ابعاد کوچک، قیمت نهایی را تا حد زیادی بالا می برد.

بیشتربخوانید... تعمیر استخر



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com