عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 20 دی 1401
بازدید : 127
نویسنده : mozhgan

سندرم دامپینگ معضلی است که در بیماران تحت بای پس معده و روده و جراحی ساسی معده  شایع تر است، اما گاها می توان آن را  در بیماران عمل اسلیو معده هم دید. آگاهی از سندرم دامپینگ، علل و علائم آن بسیار مهم است.

سندرم دامپینگ هنگامی اتفاق می افتد که قندها یا کربوهیدرات های ساده به سرعت از معده به روده کوچک تخلیه شوند. این سندروم همچنین می تواند بعد از خوردن غذاهای پرچرب یا سرخ شده و محصولات لبنی (اغلب بستنی ، شیر و برخی از ماست ها) ایجاد شود. علائم سندروک دامپینگ اولیه و زودرس معمولا یک ساعت بعد از خوردن غذا شروع میشود و تا ۱ ساعت ممکن است ادامه داشته باشد.

علائم این بیماری عبارتند از:

  • تعریق
  • سبکی
  • افزایش ضربان قلب
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گرفتگی شکم و گرگرفتگی

برای جلوگیری از سندرم دامپینگ زودرس ، طی یک وعده غذایی بیشتر  از ۱۰ گرم مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدارت مصرف نکنید. سندروم دامپینگ تاخیری نیز معمولاً ۱-۳ ساعت بعد از مصرف غذا یا میان وعده اتفاق می افتد و در اثر هیپوگلیسمی واکنشی یا کاهش قند خون رخ میدهد.

علائم این سندروم دامپینگ تاخیری عبارتند از:

  • عرق کردن
  • لرزیدن
  • از دست دادن تمرکز
  • گرسنگی
  • و حتی غش کردن


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 115
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی باشد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. تزریق ژل به بینی چند سالی است، که رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم داشته است. تزریق فیلر بینی باعث رفع نواقص بینی و ایجاد یک بینی خوش‌فرم با تیغه صاف می‌شود.

در صورتی که قصد انجام روش زیبایی بدون عمل جراحی با فیلر بینی را دارید، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته و سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید. متخصص پس از معاینه و بررسی نوع بینی شما، بهترین متد زیبایی و بهترین برند فیلر بینی را پیشنهاد می‌دهد.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

می‌توان گفت مواردی وجود دارند که پاسخ مناسبی به درمان‌های ارائه شده با تزریق فیلر می‌دهند. این موارد عبارت‌اند از:

پیری بینی: با افزایش سن استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی است از بین می‌رود. در نتیجه نوک بینی شروع به افتادن می‌کند و عرض پایه بینی کاهش می‌یابد. این وضعیت را می‌توان با فیلر بینی اصلاح کرد تا به اندازه این پایه افزوده شده و برآمدگی مربوطه به نوک بینی بالا رود.

پل بینی صاف: استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی می‌تواند این وضعیت را بهبود ببخشد. این شرایط یکی از ویژگی‌های رایج در بیماران آسیایی به شمار می‌رود.

برآمدگی نوک بینی: امکان اصلاح این وضعیت با تزریق فیلر وجود دارد.

اصلاح عمل جراحی قبلی: بی نظمی‌های بعد از جراحی بینی را می‌توان با استفاده از پرکننده بینی بهبود بخشید. اما بایستی این وضعیت با جراح پلاستیک مورد بحث قرار بگیرد.

اصلاح زاویه نازو فرونتال: این زاویه را می‌توان با فیلر در ناحیه پل بینی بهبود بخشید. این وضعیت بیشتر در طرفین بینی مشاهده می‌شود.

به طور کلی هر گونه برجستگی و عدم تقارنی در بینی با کمک این روش قابل اصلاح است.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 116
نویسنده : mozhgan

دیسفاژی بعد از عمل لاغری بای پس معده

پس از عمل جراحی چاقی معمولاً در بیماران بای پس معده یا ساسی بای پس ، اختلال یا دشواری در بلع یا دیسفاژی وجود دارد. زمانی که بیمار سریع غذا میل کند و یا اینکه حجم زیادی از غذا را در یک وعده غذایی بخورد میتواند با چنین مشکلی روبرو شود. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است که لقمه های بسیار کوچک بردارید و هر لقمه را کاملا بجویید. دیسفاژی به طور معمول در ۶ ماه اول بعد از عمل لاغری رخ میدهد و می تواند به اندازه کافی شدید باشد که نوشیدن مایعات مشکل شود. اگر در این مدت مشکل در بلع دارید حتما با متخصص جراحی لاغری خودتان صحبت کنید.

پیشگیری از دیسفاژی بعد از عمل لاغری

 لقمه کوچک بردارید و بعد از هر لقمه حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید تا لقمه بعدی را بردارید. غذا را کاملا بجویید و غذا را له شده وارد معده کنید مصرف غذاهایی را که سخت و سفت، خشک هستند را محدود کنید.

تنگی و انسداد در مسیر گوارش بعد از عمل

تنگی آناستوموتیک زمانی اتفاق می افتد که ناحیه اتصال بین کیسه به جا مانده (مثلا در بای پس معده)  روده کوچک باریک شود که به طور بالقوه می تواند عبور غذا و مایعات از جمله آب را مسدود یا محدود کند. تنگی مسیر گوارشی ممکن است در هر دوره ای بعد از عمل لاغری ایجاد شود اما معمولا در هفته سوم و چهارم بعد از عمل لاغری رخ میدهد. علائم این مشکل عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • درد و مشکل در بلع
  • پر شدن بخش فوقانی شکم

اگر در هفته سوم و چههارم بعد از عمل با هر کدام از مشکلات بالا روبرو شدید حتما به جراح لاغری خودتان اطلاع دهید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

آلارپلاستی، یک روش جراحی بینی است که با کاهش اندازه آلار (پره های بینی) باعث تغییر شکل آن و کوچگ شدن سوراخ های بینی می شود. به این عمل کاهش پایه آلار نیز گفته می شود. این عمل زیبایی بینی توسط جراح بینی برای افرادی انجام داده می شود که سوراخ بینی آن ها در بخش قدامی بینی بزرگ است و حین دم و بازدم اندازه سوراخ ها بیشتر می شود. هدف از انجام این عمل بینی، کاهش تغییر سایز سوراخ های بینی حین دم و بازدم و سرانجام ایجاد تقارن در صورت است.

چه کسانی بهترین کاندید برای انجام عمل کوچک کردن سوراخ بینی هستند؟

در حالت عادی سوراخ های بینی در بخش جلو باید با هم متقارن باشند. اگر یکی از سوراخ ها کوچکتر یا بزرگتر از دیگری است و یا هر دو کاملا نامقارن هستند، می توان عمل آلارپلاستی انجام داد. همچنین اگر سوراخ بینی شما بزرگ است و یا حین دم و بازدم کوچک و بزرگ می شود این عمل به شما توصیه می شود. همچنین افرادی که قبلاً جراحی زیبایی بینی انجام داده اند و می خواهند نتایج عمل قبلی خود را اصلاح کنند، و همچنین افرادی که از ناحیه صورت دچار آسیب دیدگی شده اند نیز ممکن است به انجام این عمل علاقمند باشند.

اما بهترین کاندیداهای انجام این عمل کسانی هستند که علاوه بر موارد بالا، شرایط زیر را نیز داشته باشند:

کسانی که سلامتی عمومی خوب دارند افرادی که سیگار نمی کشند، الکل نمینوشند و یا تمایلی به مواد مخدر ندارند دوره نقاهت و بهبودی عمل قبلی خود را به خوبی پشت سر گذاشته باشند انتظارات واقع بینانه و منطقی از روند عمل داشته باشند

آلارپلاستی چگونه انجام داده می شود؟

مراحل آمادگی و انجام این عمل درست مانند عمل جراحی رینوپلاستی است. اما تفاوت مهم این دو، در میزان تهاجمی بودنشان است. الارپلاستی به مراتب کم تهاجم تر است و مدت زمان آن نیز بسیار کوتاه است. البته همانطور که در بخش های قبل خواندید خود آلارپلاستی می تواند بخشی از عمل رینوپلاستی باشد.

بیشتر بخوانید ... بهترین برند فیلر بینی

عوارض عمل بینی آلارپلاستی چیست؟

  • تورم، قرمزی و حتی خونریزی جزئی از محل بخیه ها
  • به جا ماندن جای زخم
  • ترشح یا چرک از محل جراحی
  • عفونت


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 121
نویسنده : mozhgan

عمل جراحی بای پس روده  یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌پس معده و عمل اسلیو است. در این روش جراحی هم حجم معده کاهش میابد و هم بیشتر طول روده بجز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متری بخش انتهای آن بای پس شده یا میانبر میزند. به این صورت بخش اعظم روده نمیتواند کار جذب مواد غذایی را انجام دهد.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi

جوانب مثبت

  • متعادل شدن دریافت کالری و کاهش جذب مواد غذایی از بزرگ‌ترین مزایای این نوع جراحی کاهش وزن هستند.
  • برخلاف عمل بای پس معده، از آنجایی که در عمل بای پس روده بخش یپلوریک (بخش انتهایی معده) دست نخورده باقی میماند، بیماران به سندروم دامپینگ مبتلا نخواهند شد.
  • زمانی که بخشی از معده برداشته میشود، تولید گرلین (ghrelin) که هورمون گرسنگی است و از معده ترشح میشود نیز کاهش پیدا کرده یا متوقف میشود. بنابراین بیماران کمتر احساس گرسنگی خواهد کرد.
  • رژیم غذایی پس از بای پس روده نسبت به سایر اعمال جراحی لاغری قابل تحمل تر است.
  • بر طبق آمار بدست آمده، جراحی دئودنال سوئیچ در مقایسه با سایر عمل های جراحی لاغری به طور کلی بیش‌ترین میزان کاهش وزن را دارد.
  • این عمل همچنین دارای بالاترین نرخ درمان مشکلاتی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیابت نوع دوم است.
  • در نهایت، جراحی بای پس روده گزینه‌ای بسیار موثر برای افرادی است که دارای رژیم غذایی پرچربی هستند.

جوانب منفی

  • یکی از جوانب منفی این عمل، زمان‌بر بودن پروسه جراحی آن است. بسته به وضعیت بیمار و شرایط دیگر، این عمل می‌تواند بین ۳ تا ۶ ساعت طول بکشید. از آنجایی که در تمام مدت انجام عمل بیمار بیهوش است، ممکن است تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارضی را تجربه کند. این تاثیرات به نوبه خود خطر بروز مشکلاتی پس از عمل جراحی و دوره نقاهت را نیز افزایش میدهند.
  • علاوه بر این، به دلیل دشوار بودن انجام این پروسه جراحی، تعداد جراحانی که بتوانند به خوبی و با تسلط اینکار را انجام دهند کم است و پیدا کردن متخصص جراحی لاغری حرفه ای کمی چالش برانگیز است.
  • با برداشتن بخشی از معده دیگر برای همیشه آن بخش را از دست میدهید و بنابراین عمل غیرقابل بازگشت است.
  • اگر بیماران رژیم غذایی بعد از عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده را رعایت نکنند ممکن است با کمبود پروتئین، آنمی و کم خونی و بیماری متابولیک استخوانی مبتلا شوند.
  • علاوه بر مشکلات ذکر شده، بیمارانی که تحت این عمل قرار میگیرند ممکن است گاز، نفخ و اسهال نیز تجربه کنند.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 17 دی 1401
بازدید : 99
نویسنده : mozhgan

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند. در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است. با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتر بخوانید … فیلر بینی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 12 دی 1401
بازدید : 119
نویسنده : mozhgan

میوه خیار فواید زیادی برای زیبایی پوست و مو دارد. در این مطلب می خواهیم فواید خیار برای پوست و زیبایی مورد بررسی قرار بدهیم.

خیار چه فوایدی برای پوست دارد؟

 خیار، پف چشم را بطور معجزه آسایی از بین می‌برد، اما تسکین دهنده‌ی پوست و ضدپیری هم می باشد. خیار، سرشار از آنتی اکسیدان، رطوبت، و PH کاملا متعادل با پوست شماست.

خواص خیار برای پوست صورت

  • روشن کننده چشم
  • تونر صورت
  • درمان آکنه و موهای فرو رفته در گوشت

معرفی ماسک صورت خیار

ماسک جوان کننده پوست

رایج ترین کاربرد پالپ و آب خیار، بهتر کردن رنگ چهره و جوانسازی پوست است. آب خیار را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و بعنوان یک ماسک صورت از آن استفاده کنید.

ماسک ضدآکنه خیار

 با مخلوط کردن مقدار مساوی زردچوبه و پالپ خیار با کمی‌آب لیمو می‌توانید یک ماسک ضد چربی درست کنید.

بیشتربخوانید: بهترین دکتر فیلر بینی

ماسک خیار هموار کننده ته رنگ پوست

یک خیار را در یک غذا ساز بصورت خمیر در آورید. کمی‌آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل به این مخلوط اضافه کنید تا یک ماسک شب که ته رنگ پوست را هموار می‌کند داشته باشید.

ماسک خیار مرطوب کننده پوست

روش اول:

یک قاشق چایخوری جو را با یک خیار کاملا ریز شده مخلوط کنید، و بگذارید نیم ساعت در دمای اتاق بماند تا غلیظ شود. آنرا روی پوستتان بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

روش دوم:

 اگر جو دوست ندارید، بجای آن، این ماسک مرطوب کننده را امتحان کنید: نصف فنجان خیار خرد شده، نصف فنجان آووکادوی خرد شده، 1 سفیده‌ی تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. آن را روی صورتتان بمالید، 30  دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید.

روش سوم:

 برای پوست های مختلط، شما می توانید نصف یک خیار و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. بمدت 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را بشویید.

منبع: بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 11 دی 1401
بازدید : 122
نویسنده : mozhgan

چرب بودن پوست ناشی از دو مسأله اصلی هورمون و ارث است؛ در کنار آنها بعضی عوامل محیطی هم نقش دارند. برای مثال خانم‌هایی که قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند، آلودگی هوا، شرایط اقلیمی ‌بد مانند گرما، رطوبت و شدت اشعه ماوراء بنفش و… می‌توانند پوست را چرب کنند. داشتن پوست چرب فوایدی هم دارد، پوست چرب کمتر در معرض چین و چروک قرار می‌گیرد و نشانه‌های پیری زودرس را دیرتر نمایان می‌کند.

بیشتربخوانید... هزینه فیلر بینی

چه چیزی باعث چرب شدن پوست می‌شود؟

  • ژنتیک
  • سن
  • آب و هوا
  • منافذ باز پوست
  • استفاده از محصولات مراقبتی اشتباه
  • استفاده از مرطوب کننده اشتباه
  • استرس

علائم و نشانه‌های پوست چرب

چربی یا درخشش بر روی صورت منافذ بزرگی روی پوست صورت پوستی که ضخیم یا زبر به نظر می‌رسد جوش‌های گاه‌به‌گاه یا مداوم منافذ مسدود شده جوش‌های سرسیاه و یا سرسفید

 9 روش خانگی برای پوست‌های چرب

صورت خود را بشویید

صورت خود را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم بشویید. از شستن بیش از حد خودداری کنید و از پاک کننده بیش از دو بار در روز از پوست خود استفاده نکنید.

از بین بردن چربی پوست با عسل

 عسل به عنوان نرم‌کننده طبیعی عمل می‌کند.

جو دوسر

 جو دوسر یک جاذب قدرتمند ماوراء بنفش است که می‌تواند پوست شما را از آفتاب محافظت کند. همچنین یک ماده مرطوب کننده، پاک کننده و ضد التهاب است.

بیشتربخوانید... درمان جوش

ماسک صورت تخم مرغ

سفید کننده‌های تخم‌مرغ می‌توانند به تقویت پوست شما با تحریک فیبروبلاست‌های پوستی انسان کمک کنند تا کلاژن بیشتری تولید کنند.

استفاده از لیمو

لیمو غنی از اسید سیتریک است که کمک می‌کند تا منافذ پورست را کاهش دهد و تولید چربی پوست را کنترل می‌کند.

از بین بردن چربی پوست با چای سبز

پلی فنول چای سبز می‌تواند در کاهش تولید چربی پوست کمک کند و همچنین در درمان آکنه مفید است.

کاهش چربی پوست با آلوئه‌ورا

 آلوئه ورا دارای خواص رطوبت و مرطوب کننده است که به کاهش رنگ پوست کمک می‌کند.

استفاده از روغن جوزوبا

روغن جوزوبا باعث می‌شود پوست شما چربی کمتری تولید کند و همچنین مانع از بروز آکنه می‌شود.

خواب و استراحت کافی داشته باشید

خواب نقش مهمی ‌در تعادل هورمون‌های بدن دارد. اگر فرد خواب خوبی نداشته باشد، شکل ترشح کورتون از بدن وی غیرطبیعی و بیش از حد می‌شود که مشکلات پوستی را به دنبال دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 10 دی 1401
بازدید : 77
نویسنده : mozhgan

خشکی پوست یک مشکل پوستی رایج است و در تمام سنین رخ می‌دهد. این مشکل خیلی جدی نیست، اما گاهی درمان آن سخت است. خشکی پوست ممکن است به بیماری‌های دیگر پوستی یا بیماری‌هایی مانند دیابت، کم کاری یا پرکاری تیروئید، سندرم شوگرن و سوء تغذیه مربوط باشد.

بیشتربخوانید... انواع جوش صورت

درمان خشکی پوست صورت

 برای جلوگیری از خشک شدن پوست روش‌های خانگی که در ادامه توضیح داده‌ایم را امتحان کنید:

روغن زیتون و روغن کرچک

برای از بین بردن پوست خشک می تواند از مخلوط روغن زیتون و روغن کرچک استفاده کنید.

ماسک پوست عسل

عسل به عنوان نرم کننده پوست شناخته می شود. عسل یکی از داروهای طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست است.

روغن بادام و شیر گرم

روغن بادام فواید بسیاری خوبی برای پوست و زیبایی دارد، حال برای رفع خشکی پوست نیز از این روغن به همراه شیر گرم استفاده می کنند.

ماسک پوست تخم مرغ

ماسک تخم مرغ برای درمان خشکی پوست بسیار توصیه می شود.

ماسک خانگی مرطوب کننده پوست

این ماسک خانگی حاوی گلیسیرین، گلاب و آبلیمو است که برای درمان خشکی پوست بسیار مفید است.

درمان خشکی پوست بدن با روغن نارگیل

روغن نارگیل با خواص نرم کنندگی اش میتواند فضاهای میان سلول های پوستی را پر کند، و از این طریق، سطح پوست را نرم و صاف کند.

بیشتربخوانید... فیلر بینی

درمان خشکی پوست بدن با روغن بادام

در میان درمان های خانگی برای خشکی پوست بدن، استفاده از روغن بادام نیز گزینه ای است که امتحان اش ارزشمند است؛ زیرا این روغن منبعی عالی برای ویتامین E به شمار میرود. روغن بادام به عنوان روان کننده و نرم کننده عالی برای پوست خشک و زبر به حساب می آید.

درمان پوست خشک با شیر

شیر نه تنها یک نوشیدنی عالی برای حفظ سلامتی است، بلکه یک گزینه خوب برای درمان خشکی پوست صورت است.

استفاده از آلوئه ورا

 آلوئه ورا دارای خواص ضدقارچ، ضدعفونی کنندگی و تسکین دهندگی است. آلوئه ورا یکی از قویترین مواد برای درمان پوسته پوسته شدن، خشکی و ناراحتی پوست است.

درمان خشکی پوست با خیار

خیار حاوی خواص خنک کنندگی،‌ پاکسازی و تسکین دهندگی است که می تواند موجب درمان خشکی پوست صورت شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 10 دی 1401
بازدید : 74
نویسنده : mozhgan

برای طراحی یک استخر ایده آل متناسب با نیازها و معماری خانه شما، استفاده از مهارت‌های سازندگان ماهر در حیطه ساخت استخر، ضروری است. شما نیز برای کمک به تسریع اتمام پروژه باید ضروریاتی مانند نقشه ساختمان را در اختیار این افراد بگذارید؛ و سپس کارهای مربوط به مجوز برای ساخت استخر را به حرفه ‌ای‌ های این صنعت بسپارید.

مراحل ساخت استخر

 برای ساخت یک استخر بتنی، به طور کلی 6 مرحله اصلی باید طی شود که در ادامه آنها را عنوان می کنیم: ابتدا باید خاک محل احداث را آزمایش کرد تا از جنس خاک و میزان مقاومت آن اطلاعات کافی به دست بیاید. سپس نوبت به مرحله طراحی استخر می رسد که باید مناسب با ابعاد زمین و سلیقه کارفرما صورت گیرد. بعد از تایید طرح نوبت به اجرا می رسد. در صورتی که قصد دارید استخر پایین تر از سطح زمین قرار بگیرد باید عملیات گود برداری را انجام دهید. سپس عملیات آرماتور بندی و زیر سازی استخر صورت می گیرد. قبل از پایان مراحل سفت کاری استخر لوله های گرمایش و تصفیه استخر کار گذاشته می شوند. در مرحله آخر سفت کاری کل بدنه استخر را با ملات بتن می پوشانند و مرحله نازک کاری با کاشی یا سرامیک شروع می شود.

اجزا تشکیل دهنده استخرها  

پی وی سی، پلاستیک ،فولاد، استیل یا بتن از جمله متریال هایی هستند که در ساخت انواع استخر بکار می روند. کار میله های فولادی نگهداری از سازه استخر است و جزء جدایی ناپذیر استخرهای بتنی است. برای انتقال آب استخر از لوله های پی وی سی استفاده می شود. جنس نرده های استخر معمولا از جنس پلاستیک یا استیل است.

بیشتربخوانید... روش های گرمایش استخر

نکات مهم و توضیحات

توجه داشته باشید ابعاد و اندازه قطر لوله های آب، باید نسبت به حجم استخر و میزان آب مصرفی تعیین شود. در استخرهای بتنی حتما باید از میلگرد برای نگهداری بدنه استخر استفاده شود. تمامی تاسیسات الکتریکی داخل و اطراف استخر باید از عایق کاری مناسبی برخوردار باشند تا سلامت شناگران حفظ شود. برای تصفیه آب بهتر است از دستگاه تصفیه با سرعت پایین استفاده کنید تا به بازدهی بالاتری برسید. شما باید مناسب با موقعیت پروژه و ابعاد اندازه استخر جنس کاسه استخر را تعیین کنید.

عوامل موثر در هزینه های ساخت استخر

مهمترین عوامل در برآورد هزینه ساخت استخر، جنس کاسه، تجهیزات و نازک کاری استخر است. کاسه از جنس بتن مسلح برای استخرهایی با ابعاد بزرگ مناسب است و استخر فایبرگلاس برای استخرهای کوچک مقرون به صرفه تر است. انتخاب نوع برند تجهیزات از عوامل مهم در تعیین قیمت نهایی ساخت استخر است. برندهای ایتالیایی، آمریکایی و چینی از برندهای پر فروش در بازار هستند که باید مناسب با بودجه کارفرما خریداری شوند. نوع متریالی که برای نازک کاری نهایی استخر استفاده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا کاشی کاری بخصوص کاشی با ابعاد کوچک، قیمت نهایی را تا حد زیادی بالا می برد.

بیشتربخوانید... تعمیر استخر



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 دی 1401
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

مزایا

بعد از خوردن غذا و خوراکی ها مقدار زیادی از آن بعد از مدت کوتاهی مستقیما وارد بخش انتهای روده کوچک، روده بزرگ و سپس مقعد شده و دفع میشود. بنابراین کالری آن دریافت نمیشود و دیگر از چاقی خبری نیست. به دلیل دستکاری نشدن بخش انتهایی معده و دوازدهه، جذب ویتامین ها و مواد معدنی به خوبی انجام میگیرد و شخص بیمار سوء تغذیه را تجربه نمیکند. به راحتی باعث درمان دیابت و فشار خون بالا میشود. در واقع عمل جراحی ساسی بای پس علاوه بر این که یک عمل لاغری است، جزء عمل های متابولیک هم دسته بندی میشود. کسانی که پیش از این عمل ناموفق اسلیو معده داشته اند، میتوانند از عمل ساسی بای پس سود ببرند.

معایب

هر عمل جراحی عوارضی به دنبال دارد و در این خصوص عمل ساسی بای پس هم میتواند اینگونه باشد. اما خوشبختانه عوارض عمل ساسی بای پس معده بسیار کم و در حد ۲ تا ۳ درصد است. که البته با وجود یک متخصص جراح لاغری خوب و رعایت تمام توصیه های ضروری شامل عایت رژیم غذایی و ورزش منظم شما هیچکدام از این عوارض را تجربه نخواهید کرد. با این حال اگر شرایط ذکر شده را رعایت نکنید ممکن است برخی از بیماران برخی از عوارض زیر را تجربه کنند یا نکنند:

  • تنگ شدن معده
  • وارد شدن آمبولی به ریه ها
  • در موارد محدود خونریزی جزئی در محل دوخت و بخیه معده یا روده
  • بروز زخم جزئی در اطراف ناحیه دوخته شده که با دارو به راحتی درمان میشود
  • نشت مواد غذایی از محل بخیه ها که البته بهترین جراح لاغری حتما برای پیشگیری از این اتفاق بارها موضع را از بابت نشت چک میکند.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 5 دی 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

بنا به توصیه هر متخصص جراحی لاغری  ورزش برای موفقیت در کاهش وزن و توانایی پایین نگه داشتن آن به شدت توصیه می شود. فعالیت ورزشی ثابتی را در برنامه روزانه ی خود بگنجانید و سعی کنید آن را به طور ثابت ادامه دهید.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi

ورزش به شما کمک می کند تا:

قلب و استخوان های خود را تقویت کنید کالری بسوزانید عضله بسازید میزان متابولیسم بدن را افزایش دهید روحیه داشته باشید استرستان را کاهش دهید و حتی قند خونتان را کنترل کنید

پیاده روی فعالیتی بسیار مفید است که می توانید آن را بلافاصله بعد از جراحی لاغری( اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده و....) آغاز کنید.

بیشتربخوانید... هزینه عمل لاغری

از روزی ۱۰ دقیقه با سرعتی نسبتا تند آغاز کنید و هر چند روز یکبار یک دقیقه به آن بیافزایید.

این روند را تا رسیدن به حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته (حدودا روزی ۳۰ دقیقه و ۵ روز در هفته) ادامه دهید.

در نظر داشته باشید که فعالیت های ورزشی  باید با بالا رفتن ضربان قلب همراه باشند پس قدم زدن ورزش محسوب نمی شود. همچنین می توانید برای عضله سازی و سفت شدن بدن و جلوگیری از افتادن پوست، ورزش های قدرتی انجام دهید. لطفا بعد از گذشت ۶ هفته، ورزش های قدرتی را شروع کنید زیرا بهبود زخم های عملتان در اولویت قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 28 آذر 1401
بازدید : 123
نویسنده : mozhgan

بله ما چندین نوع عمل جراحی متابولیک داریم که تحت عنوان جراحی لاغری نیز شناخته می شوند. رایج ترین علم جراحی عمل اسلیو معده و همچنین عمل بای پس معده به شیوه لاپاراسکوپی هستند. این عمل ها با حداقل تهاجم هستند و بهترین نتایج را برای درمان یا کاهش دیابت نوع ۲ در بر دارند.

عمل جراحی اسلیو معده

اسلیو معده یکی از بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری است که امروزه توسط بهترین جراح لاغری انجام داده می شود. این عمل به شیوه لاپاراسکوپی و از طریق برش های بسیار کوچکی در حد چند اینچ انجام داده میشود. طی این عمل بخش بزرگی (حدود ۷۵ درصد) از حجم معده برداشته میشود. و تنها بخش کوچکی از آن که به شکل موز است باقی میماند. مهمترین عمل جراحی متابولیک عمل اسلیو معده است.

عمل جراحی بای پس معده

اعمال بای پس معده و ساسی بای پس از شایع ترین و موثرترین عمل های لاغری در نظر گرفته می شوند که قادرند به  درمان و کاهش دیابت کمک زیادی کنند. این عمل باعث می شود که غذا بخش بزرگی از معده را دور زده و مستقیما وارد روده شود. این امر به کاهش غذای دریافتی، افزایش سیری و همچنین کاهش قند خون کمک می کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 27 آذر 1401
بازدید : 133
نویسنده : mozhgan

اگر بسیار چاق باشید و اضافه وزن بیشتر از 45 کیلوگرم داشته باشید و نتوانید از طریق رژیم و ورزش وزن خود را کم کنید ممکن است عمل لاغری معده ( اسلیو معده ، بای پس معده ، ساسی بای پس معده و....)بتواند به شما کمک کند. البته انجام اینکار به دستور پزشکتان صورت می پذیرد. مسلماً برخی از افراد را دیده اید که اضافه وزن بسیار زیادی دارند؛ به طوری که اضافه وزن آنها به صورت بیماری در می آید.

جراحی لاغری معده

جراحی لاغری معده یکی از روش هایی است که افراد خیلی چاق و دارای اضافه وزن بسیار زیاد می توانند از این روش برای کوچک کردن معده خود استفاده کنند و به مرور وزن خود را کاهش دهند. به عمل لاغری معده جراحی بای پس معده هم گفته می شود. در واقع بای پس معده عملی است که با تغییر دادن سایز معده و روده کوچک باعث می شود مقدارغذایی که می خورید کمتر شود که به این ترتیب باعث کاهش وزن شده و معده به مرور کوچک تر می شود.

روند عمل لاغری معده در عمل بای پس معده

 در روند عمل لاغری معده چند مرحله وجود دارد که باید انجام شود. اولین قدمی که برای لاغر کردن معده و کوچک کردن آن انجام می‌شود این است که جراح لاغری از قسمتهای اصلی معده تان برای تقسیم بندی آن استفاده می کند. قسمتی در بالای معده وجود دارد که به آن کیسه گفته می‌شود؛ این قسمت جایی است که وقتی غذایی می خورید ابتدا به آنجا می‌رود. آن کیسه تقریباً به اندازه یک گردو است و ۱۲۸ گرم غذا را در خود نگهداری می کند. جراح شما این کیسه را را از قسمت اصلی معده جدا می کند. بعد نوبت به مرحله دوم می رسد که مرحله بای پس معده است؛ جراح شما قسمت کوچکی از روده تان را به یک سوراخ کوچک در کیسه وصل می کند ( همان کیسه‌ای که در بالای معده قرار دارد ) حالا غذایی که می خورید ابتدا وارد کیسه می شود، سپس به دهانه روده کوچک شما می رسد و خارج می شود در نتیجه باعث می‌شود که شما تمام کالری که مصرف می‌کنید را جذب نکنید و روند لاغری تان انجام شود.

عمل لاغری معده مخصوص چه افرادی است؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم اگر بسیار چاق باشید و نتوانید از طریق رژیم و ورزش وزن خود را کم کنید ممکن است عمل جراحی کاهش وزن بتواند به شما کمک کند. پزشکان اغلب از محاسبه bmi و شرایط سلامتی مانند داشتن بیماری دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و … استفاده می کنند تا مشخص شود که فرد می‌تواند جراحی لاغری معده و کاهش وزن را انجام دهد یا خیر.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 26 آذر 1401
بازدید : 123
نویسنده : mozhgan

به این دلیل که عمل بای پس یا ساسی بای پس معده  یک کار بسیار سنگین می باشد باید اقداماتی را قبل از انجام عمل انجام دهید که این اقدامات مراحل مختلفی دارد که باید به ترتیب انجام شود.

ابتدا جراحتان قبل از انجام عمل جراحی آزمایشات و ویزیت را انجام می‌دهد و به شما توصیه می‌کند که آزمایشات قبل ازعمل جراحی که مربوط به بیهوشی، فشارخون و سایر موارد می شود را با پزشکان متخصص همان قسمت بررسی کنند و اجازه را صادر کنند.

مرحله بعدی معاینه کامل فیزیکی است یعنی باید یک آزمایش خون، سونوگرافی از کیسه صفرا و آزمایشات مربوط دیگر برای اطمینان پیدا کردن از این که سلامت کافی را برای انجام جراحی را دارید انجام شود.

سومین مرحله، مشاوره گرفتن تغذیه ای می باشد یعنی کلاس هایی را برای کمک به شما در یادگیری آن کاری که در طول عمل اتفاق می‌افتد برگزار می‌کند و اینکه آنچه باید بعد از عمل از آن انتظار داشته باشید و یا مراقبت یا کارهایی که باید بعد از عمل باید انجام دهید را به شما آموزش می دهند.

ممکن است نیاز باشد قبل از عمل جراحی در کنار متخصص جراحی لاغری با  یک مشاور دیگر هم صحبت کنید تا مطمئن شوید از لحاظ روحی و عاطفی آمادگی انجام عمل جراحی لاغری معده را دارید یا خیر؟

در آخر اینکه اگر سیگاری هستید و سیگار می کشید باید حتماً چند هفته قبل از انجام عمل جراحی این کار را متوقف کنید و همچنین بعد از عمل بلافاصله سیگار کشیدن را شروع نکنید. سیگار کشیدن خطرات ناشی از مشکلات بعد از عمل و قبل از عمل را افزایش می دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 23 آذر 1401
بازدید : 402
نویسنده : mozhgan

اگر می خواهید پوست شاداب داشته باشید باید روش های مراقبت از پوست را بدانید. پوست ما به نظام مراقبتی روزانه نیازمند است تا جوانی و زیبایی پوست حفظ گردد. از آنجایی که محصولات شیمیایی در اغلب موارد امکان چنین مراقبتی را بدست نمی دهد. شما می توانید از معجون های خانگی برای جوانسازی پوست بهره بگیرید. در ادامه این مطلب، چند معجون جوانسازی پوست به شما توصیه می شود.

معجون جوانسازی پوست

 مقداری پوست پرتقال خشک شده را بصورت پورد درآورده و با یک قاشق ماست تازه مخلوط کنید. این ماسک را برای مدت 20 دقیقه روی پوست خود باقی بگذارید. شاهد درخشش، لطافت و پوست شاداب خود خواهید بود.

بیشتر بخوانید ... درمان جوش های زیر پوستی

نسخه دوم :

یک لیمو را دو نیم کرده و آب آن را به پوست خود بمالید. 20 دقیقه صبر کنید(در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشید) و آنگاه پوست را شستشو دهید.

نسخه سوم :

آب گوجه فرنگی را به پوست خود بمالید و کمی بعد پوست را شستشو دهید. پوست خود را شاداب تر و لطیف تر خواهید یافت.

نسخه چهارم :

یک قاشق آب لیمو را با یک قاشق عسل و یک قاشق شیر در آمیزید و به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس صورت خود را با آب سرد و با ملایمت بشویید.

نسخه پنجم :

یک قاشق غذاخوری آرد را با یک قاشق کوچک روغن زیتون در آمیخته و معجون را به کمک نوک انگشتان به پوست بمالید. پس از 10 دقیقه پوست خود را با آب فراوان بشویید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 22 آذر 1401
بازدید : 377
نویسنده : mozhgan

در تزریق ژل یک فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این فیلر می‌تواند انواع مختلفی از ژل باشد. اما معمولا از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. تزریق انواع فیلر ها به بینی می‌تواند در موارد بسیاری جایگزین جراحی‌های غیر ضروری شده و شما را به نتیجه دلخواه برساند.

بیشتربخوانید... درمان جوش های بلوغ

برای انجام این کار ابتدا بینی با استفاده از برخی پمادهای بی‌حسی یا تزریق داروهایی مانند لیدوکایین بی‌حس خواهد شد. سپس مقدار مناسبی از پرکننده با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف به زیر پوست بینی تزریق خواهد شد. این فیلرها معمولا اسید هیالورونیک هستند.

عملیات تزریق زیر پوستی در یک مرحله انجام نمی‌شود؛ بلکه پزشک یا متخصص تزریق ژل به بینی باید قسمت‌های مورد نیاز را شناسایی کرده و چندین بار تزریق را به داخل و خارج بافت انجام دهد. پس از تکمیل شدن این فرایند، پزشک برای رسیدن به شکل طبیعی، بینی را ماساژ می‌دهد تا ظاهر خوبی پیدا کند.

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند. کلاژن و الاستین بلوک‌های سازنده پوست هستند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

قیمت فیلر بینی در سال ۱۴۰۱

اصلاح بینی بدون جراحی و با فیلر یک عمل زیبایی است و به همین علت بیمه هزینه آن را پوشش نمی دهد. بر خلاف جراحی زیبایی بینی ، در واقع هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد که باعث شود دکتر این روش را توصیه کند.

هزینه فیلر بینی بسته به نوع فیلری که انتخاب می کنید، مطبی که انتخاب می کنید و تعداد تزریق شما متفاوت است. و میتواند از 2500 تا 4500 تومان متفاوت باشد.

بیشتربخوانید... بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 21 آذر 1401
بازدید : 324
نویسنده : mozhgan

در این مطلب می‌خوانیم که چطور می‌توانیم با روش‌های طبیعی گونه‌های برجسته و زیبا داشته باشیم. گونه‌های برجسته یکی از معیارهای زیبایی طبیعی است.

بیشتربخوانید... فیلر لب

استفاده از سیب و هویج برای برجسته سازی گونه

نصف سیب و نصف هویج را با نصف فنجان آبلیمو مخلوط کرده و هر روز ناشتا میل کنید. خواهید دید که ظرف یک هفته به گونه‌های ایده‌ال خود دست خواهید یافت.

معجون عسل و برجسته شدن گونه‌‌ها

نصف قاشق عسل را با نصف قاشق گلاب و مقداری میوه توت درون میکسر(مخلوط کن) بریزید. هنگامی که معجون یکدستی حاصل شد، به مدت 15 دقیقه؛ معجون را با حرکات دایره‌ای انگشت، روی گونه بمالید. پس از 15 دقیقه، پوست را با آب گرم بشویید و یک تکه یخ روی گونه‌ها بمالید.

روغن کنجد، برجسته و شاداب شدن گونه‌ها

روزانه مقداری روغن کنجد را حرکات دایره وار انگشت، بر گونه‌ها ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید ... هزینه فیلر بینی

روغن زیتون و زیبا شدن گونه‌ها

روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بنوشید و یا دوبار در روز به مدت 5 الی 10 دقیقه گونه‌ها را با روغن زیتون ماساژ (رو به بالا) دهید. استفاده از ژل آلوئه ورا آلوئه ورا باعث جمع شدن و شادابی پوست می‌شود. روزانه به مدت 10 دقیقه گونه‌ها را با ژل آلوئه ورا با حرکت دایره وار انگشت ماساژ دهید.

برجسته سازی گونه ها با مصرف شیر

شیر نه تنها باعث بهبود سلامت کلی بدن می‌گردد، بلکه از پوست ما نیز مراقبت می‌کند. این نوشیدنی سالم و خوشمزه مخصوصا باعث مرطوب شدن پوست می‌شود.

غذاهای با کربوهیدرات بالا

 مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا نظیر پاستا، برنج و نان می‌تواند علاوه بر تامین انرژی بدن باعث پر شدن صورت و گونه‌های شما نیز گردد.

نوشیدن مقادیر زیاد آب

نوشیدن آب یکی از ساده‌ترین نکات برای داشتن صورتی پر و گونه هایی برجسته می‌باشد. آب برای زندگی شما حیاتی بوده و همه ما برای داشتن بدنی سالم به نوشیدن مقادیر کافی آب نیاز داریم. شما بایستی حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید تا بدن و صورت به خوبی آبرسانی شده و مرطوب بماند.

بیشتر بخوانید ...  درمان جوش

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 20 آذر 1401
بازدید : 361
نویسنده : mozhgan

بوتاکس صورت را می توان انقلابی در دنیای ترمیم بافت و رفع عیوب پوست صورت قلمداد کرد اما آیا در طبیعت جایگزینی برای بوتاکس صورت وجود ندارد؟ پاسخ مثبت است. در این مطلب با ماسک های طبیعی پوست آشنا خواهید شد که قابلیت جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت را داشته و به زیبایی و تعذیه مناسب صورت کمک می کند. 

بیشتربخوانید... فیلر بینی

ماسک طبیعی پوست نسخه اول

مواد مورد نیاز:

  • 200 گرم کلم سبز
  • ربع فنجان روغن زیتون
  • 200 گرم اسفناج
  • ربع فنجان کشک مایع

طرز تهیه ماسک: اسفناج و کلم سبز را به مدت چند دقیقه در آب جوش حرارت دهید و سپس درون مخلوط کن بریزید. بقیه مواد را به آن اضافه کنید و هم زنید تا معجونی یک دست حاصل شود. ابتدا، پوست را بطور عمقی شستشو دهید. سپس ماسک را روی تمام صورت بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. آنگاه صورت را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. از این نسخه 2 بار در هفته استفاده کنید تا شاهد تغییرات ایجاد شده باشید.

بیشتربخوانید... تزریق فیلر بینی

ماسک طبیعی پوست نسخه دوم

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد لیمو
  • یک قاشق مخمر
  • یک قاشق عسل
  • یک قاشق ماست

طرز تهیه ماسک: تمام مواد را با هم مخلوط کنید. معجون بدست آمده را به مدت 30 دقیقه روی پوست گذاشته و قبل از شستشو با آب گرم، معجون را روی پوستتان ماساژ دهید. سپس از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک تا زمان دستیابی به نتیجه مورد نظر استفاده کنید.

 ماسک طبیعی پوست نسخه سوم

مواد مورد نیاز:

  • 5 قاشق آب هویج
  • یک قاشق نشاسته ذرت
  • یک قاشق ماست

طرز تهیه ماسک: نشاسته را با نصف فنجان آب سرد مخلوط کرده و سپس نصف فنجان آب گرم به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار داده و بهم زنید تا کرم یکدستی حاصل آید. پس از سرد شدن کرم، بقیه مواد را به آن اضافه کنید و به خوبی بهم زنید. صورت را شستشو هید و ماسک را به مدت 30 دقیقه روی صورت بگذارید. سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید. حتی بعد از اولین مرتبه نیز شاهد تاثیر این ماسک خواهید بود. توصیه می شود هفته الی 3 الی 5 مرتبه از این ماسک استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1401
بازدید : 335
نویسنده : mozhgan

عمل اسلیو معده یک از بهترین روش های لاغری است و به نوعی حتی بهترین عمل جراحی لاغری در دنیا است که سالانه هزاران نفر در سرتاسر دنیا با کمک آن موفق به درمان چاقی میشوند. یکی از مهمترین سوالاتی که پیرامون اسلیو معده وجود دارد میزان کاهش وزن بعد از آن است. با توجه به اینکه افراد زیادی این سوالات را از ما مطرح میکنند در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. این شما و این همه چیز در رابطه با میزان کاهش وزن بعد از اسلیو معده. 

همه یکجور وزن کم نمیکنند!!

کاهش وزن پس از جراحی اسلیو معده در افراد متفاوت است. یعنی هیچ دو بیماری بعد از انجام دادن این عمل به یک میزان و در یک سیکل خاصی وزن کم نمیکنند. وقتی تصمیم می گیرید که جراحی اسلیو معده انجام دهید، به طور معمول جراح لاغری شما می تواند تخمین بزند که شما بعد از عمل چه میزان وزن از دست میدهید. اما این تنها به صورت کلی است و جراح نمیتواند به صورت دقیق درباره میزان کاهش وزن روزانه، هفتگی یا ماهانه شما اظهار نظر کند. زیرا هیچ دو شخصی مانند هم وزن کم نمیکنند.

بیشتربخوانید.... بوتاکس معده

میزان کاهش وزن بعد از اسلیو معده به طور میانگین چقدر است؟

اسیلو معده قادر است به طور معمول حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد کل وزن شما را کاهش دهد و یا ۵۰ تا ۷۵ درصد میزان اضافه وزن شما را به کلی از میان بر میدارد و شما را در محدوده سالم MBI قرار میدهد. ممکن است برخی دیگر بیش از ۸۰ درصد اضافه وزن خود را با این روش از دست دهند و حتی ممکن است برخی کمتر از ۷۰ درصد وزن کم کنند.

بلافاصله شروع به کاهش وزن می کنید

یکی از دلایلی که افراد را تشویق میکند که برای لاغری و درمان چاقی رو به عمل جراحی اسلیو معده بیاورند آغاز سریع کاهش وزن است. شما بلافاصله بعد از عمل شروع به کاهش وزن میکنید زیرا رژیم غذایی و دوره نقاهت شما طوری است که کمترین تمایلی به خوردن غذا دارید و این به کاهش وزن بعد از اسلیو معده کمک زیادی میکند.

بیشترین کاهش وزن در شش ماه اول بعد از عمل است

انتظار میرود که بیشترین میزان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو طی ۶ ماه اول رخ دهد. به عبارتی شما میتوانید تا ۵۰ درصد از اضافه وزن خود را طی این مدت از دست دهید. تا این ۶ ماه بدن شما به دستورالعمل ها و رژیم غذایی بعد از اسلیو معده عادت کرده است و روند کاهش وزن همچنان ادامه خواهد داشت و تا پایان سال اول شما حدود تا ۶۵ درصد از اضافه وزن خود را از دست خواهید داد. با این حال پس از دو سال شما بیش از ۷۰ درصد وزن خود را  از دست میدهید و تقریبا به درمان قطعی چاقی نزدیک میشوید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 14 آذر 1401
بازدید : 326
نویسنده : mozhgan

بعد از عمل لاغری چه اتفاقی برای پوست رخ میدهد؟

عمده مشکلی که بعد از عمل لاغری برای ما پیش می آید مربوط به بافت پوست است. این مشکل مخصوصا در افرادی که بسیار چاق هستند و یا اینکه خیلی زود مقدار زیادی وزن از دست میدهند رخ میدهد. در چنین وضعیتی چین های اضافی پوست اطراف شکم، ران، باسن، سینه ها، بازوها، صورت و گردن را احاطه کرده و قابل مشاهده خواهند بود.

چرا پوست بعد از عمل لاغری شل شده و چین دار می‌شود؟

این امر به این دلیل است که پوست با تجمع چربی در مدت زمان طولانی کشیده می شود و هنگامی که وزن زیادی از بین می رود (بافت چربی) پوست و بافت ها غالباً خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و یا ممکن است به طور دائمی آسیب ببینند. بنابراین پوست این نواحی نمی تواند دوباره جمع شده و به حالت سابق بازگردد. اگر موفق به از دست دادن وزن قابل توجهی شده اید و بدنتان در بخش های ذکر شده دارای پوستی شل، چین خورده و آویزان است انجام عمل جراحی بعد از عمل لاغری به شما توصیه میشود زیرا این مشکلات زیبایی شما را در عین کاهش وزن و درمان چاقی کاهش میدهد.

آیا هر کسی باید بعد از عمل لاغری عمل زیبایی انجام دهد؟

جراحی زیبایی پس از کاهش وزن یک انتخاب شخصی است زیرا برای هر کسی مشکلات پوستی ایجاد نمیشود. چنانچه پوستتان شل و آویزان شده شد شما باید تمام گزینه ها و عمل های زیبایی موجود برای جمع کردن پوست اضافه را سبک و سنگین کرده و پیش از انجام چنین عمل هایی با بهترین جراح لاغری خودتان و یک جراح پلاستیک خوب صحبت کنید.

انجام عمل روی پوست مشکل دار بعد از عمل لاغری چه نام دارد؟

همانطور که گفتیم بعد از انواع عمل لاغری مثل عمل اسلیو معده، بای پس معده یا روده،ساسی بای پس ، پلیسه معده و … احتمالا با مقداری شل و آویزان شدن پوست مواجه خواهید شد. اگر خوش شانس باشید و به صورت کنترل شده وزن از دست بدهید با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد با این حال اگر پوستتان شل شد بسته به محل خراب شدن پوست چندین عمل روی شما صورت میگیرد که به مجموع این عمل ها کانتورینگ بدن گفته میشود. کانتورینگ بدن به دنبال کاهش وزن عمده، عملی است که به طیف وسیعی از روشهای جراحی زیبایی به منظور از بین بردن چربی و پوست اضافی در بخش های مختلف بدن صورت میگیرد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 12 آذر 1401
بازدید : 345
نویسنده : mozhgan

وقتی شما برای کاهش وزن اقدام به جراحی لاغری می کنید و برای کوچک شدن معده جراحی می کنید، به این دلیل که سایز اصلی یک قسمت از عضو بدنتان را دستکاری می کنید مسلماً عوارض مربوط به خودشان را در بدن ایجاد می کنند.

عوارض بای پس معده عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • کم آبی بدن
  • عفونت
  • زخم
  • خونریزی
  • ایجاد سنگ کیسه صفرا
  • ایجاد اختلالات تغذیه ای
  • افت قند خون
  • سوء هاضمه
  • انسداد رگها به علت ایجاد لخته های خونی

همچنین در ادامه به عوارض عمل اسلیو معده می پردازیم.

در طول دهه گذشته با اینکه جراحی اسلیو معده به یک روش جراحی چاقی ایمن تبدیل شده؛ اما با این حال عوارض آن هنوز هم می تواند در حین جراحی و حتی پس از جراحی رخ دهد.

عوارض و خطراتی که عمدتاً پس از جراحی اسلیو معده مشاهده شده اند عبارت است از:

  • ایجاد لخته خون
  • کمبود رسیدن مواد مغذی و ویتامین به بدن
  • ایجاد پوست اضافی پس از لاغری
  • نشت مواد غذایی از خط معده که توسط منگنه ایجاد شده و آن را به دو قسمت تقسیم کرده است
  • تنگی بیش از حد معده


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 7 آذر 1401
بازدید : 341
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی یکی از رشته های تخصصی  دندانپزشکی است که به اصطلاح نامنظمی ها، ناهماهنگی ها و عدم تراز دندان های بالا  پایین یا فک بالا و پایین در حالتی که دهان بسته است می پردازد.

ارتودنسی ثابت چیه؟

به دستگاه هایی که متخصص از اول درمان به دندون های ما متصل میکنه تا صاف شه و تا آخر طول درمان هم به دندون ما متصله میگن دستگاه های ثابت. و استفاده از این دستگاه ها رو میگن ارتودنسی ثابت. حالا برعکسش از دستگاه هایی که میشه اون ها رو از دهان خارج کرد و دوباره هر وقت که خواستیم استفاده کنیم میگیم متحرک.

انواع ارتودنسی ثابت کدامند؟

  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی سرامیکی با براکت های شفاف همرنگ دندان
  • ارتودنسی فلزی معمولی

در ایران بیشتر جه نوع ارتودنسی انجام میشه؟

شاید تعداد دستگاه های ثابت زیاد باشن اما از ما بشنوید که اغلب افرادی که درمان ارتودنسی میکنند در نهایت با دستگاه های ثابت فلزی معمولی دندون هاشون رو صاف میکنن. بعد از اون ارتودنسی سرامیکی و بعدش دیمون. خیلی کم پیش میاد دکتری بخواد برای بیماراش ارتودنسی لینگوال انجام بده چون هم هزینه بره هم سخت. ارتودنسی فلزی معمولی حتی از ارتودنسی نامرئی و متحرک هم بیشتر انجام داده میشه مخصوصا از سال ۹۷ به اینور که اوضاع اقتصادی ایران خراب شده دیگه ارتودنسی متحرک هم آنچنان توسط متخصص توصیه نمیشه و بیشتر همین براکت های فلزی استفاده میشن.

بیشتربخوانید ... عفونت دندان

اجزای اصلی دستگاه های ثابت چیه؟  

شاکله اصلی دستگاه های ثابت از ۳ بخش اصلی تشکیل شده. سیم ارتودنسی، براکت، و الاستیک ها. این سه بخش با هم بهشون  میگن بریس ارتودنسی. چیزی که مردم معمولی بهش میگن سیم کشی ارتودنسی در واقع همین بریس هستش.

مزایای ارتودنسی ثابت

  • طول دوره درمان با اون ها نسبتا کمتره
  • نتیجه درمان بهتری دارن
  • بعضی هاشون نامرئی هستند
  • چون همیشه به دندون ها متصل هستن امکان فراموش شدن اون ها و یا سهل انگاری در استفاده ازشون خیلی کمه
  • قیمت ارتودنسی کمتری داره

معایب ارتودنسی ثابت

  • حین تنظیم دستگاه ها کمی ناراحتی و درد تجربه میشه
  • ممکنه سیم یا براکت بشکنه و به لثه یا بافت های نرم داخل دهان آسیب بزنه
  • موقعیت لب ها رو تغییر میده
  • ممکنه شخصی به فلز بکار رفته  در ساخت بریس حساسیت داشته باشه


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 6 آذر 1401
بازدید : 342
نویسنده : mozhgan

پوسیدگی دندان یکی از شایعترین مشکلات دهان و دندان در انسان ها و مخصوصا کودکانه. این مشکل به قدری شایعه که بعد از سرماخوردگی دومین بیماری رایج در تمام جهانه. چیزی که در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی ما میخونید تقریبا همه چیز درباره پوسیدگی دندان کودکان، علل و عوامل، نحوه تشخیص، درمان و نحوه پیشگیری از اونه.

بیشتربخوانید... درمان سه سوته دندان درد

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان کودکان می شه؟

پوسیدگی دندان توسط باکتری ها و یه سری عوامل دیگه ایجاد میشه. این اتفاق زمانی رخ میده که کودک به کررات غذاهای حاوی کربوهیدارت (قند و نشاسته) رو میخوره. مثلا میاد شیر، نوشابه، کشمش، آب نبات، کیک، آب میوه، غلات و نان و کلی از این دست غذاها میخوره. اونوقت یه سری باکتری داخل دهان کودک هست که از این چیزایی که بچه میخوره تغذیه می کنن. نتیجه تغذیه این باکتری ها از غذاهای حاوی کربوهیدرات تولید اسیده. حالا ترکیبی از این اسید با باکتری ها، ذرات ریز مواد غذایی لابلای دندون ها و بزاق، در نهایت یه چیزی به نام پلاک دندان ایجاد میکنه که خیلی راحت به سطح دندون بچه ها میچسپه. این پلاکه و اسیدهای داخلش و کلا تولید بیشتر اسید توسط باکتری ها باعث تحلیل رفتن جزئی دندون میشه و اگه بهداشت دهان و دندان خوب باشه مینای دندان خودش رو بازسازی و تقویت میکنه. اما اگه رسیدگی به بهداشت دهان و دندان ضعیف باشه هر سری مقدار بیشتری از مینای دندان از بین میره و در نهایت مینای دندان بیشتر دچار خوردگی و آسیب دیدن میشه. از بین رفتن مینای دندان همانا و ایجاد پوسیدگی دندان کودکان به همراه تشکیل حفره دندانی همانا.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی

علائم پوسیدگی دندان در کودکان چیه؟

نوع و ماهیت پوسیدگی دندان ممکنه از یه کودک به کودک دیگه فرق کنه. اما معمولا اگه پوسیدگی وجود داشته باشه علائم مشخصی داره. رایجترین علائم پوسیدگی دندان کودکان اینا میشن: در نقاط آسیب دیده و دچار پوسیدگی احتمالا لکه های سفید روی دندان ایجاد میشه. وجود این لکه ها به این معنیه که مینای دندان در حال شکسته شدن یا تحلیل رفتنه. و همین موضوع ممکنه باعث حساسیت اولیه دندان کودکان بشه. در محل پوسیدگی اولیه یک حفره و سوراخ کوچیک ممکنه وجود داشته باشه قهوه ای روشنه. در مراحل بعدی همون حفره و سوراخه عمیق تر میشه و به رنگ تیره تر مثل قهوه ای تیره یا مشکی درمیاد.

چطور از پوسیدگی دندان بچه ها پیشگیری کنیم؟

  • موقع خواب خوراکی و شیشه شیر رو از کودک دور نگه دارید
  • پستونک آره ولی بطری نه
  • ببینید آب آشامیدنی شما حاوی فلوراید هست یا نه
  • به فرزندتون یاد بدید خیلی زود از یه فنجون آب استفاده کنه
  • تا قبل از یک سالگی به یک دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 5 آذر 1401
بازدید : 337
نویسنده : mozhgan

برخی از افراد تصور می کنند ارتودنسی مشابه معضلی مانند دندان درد ناشی از پوسیدگی دندان ، ممکن است دردناک و وحشتناک باشد. خبر خوب این است که این تصور کاملا اشتباه است. در واقع بهتر است به جای عبارت درد ارتودنسی ، از ناراحتی ناشی از ارتودنسی صحبت کنیم. زیرا افراد تا چند روز ممکن است کمی ناراحتی تجربه کنند و چه بسا هیچ دردی هم تجربه نکنند. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحاتی درباره ماهیت چیزی است که درد ارتودنسی می خوانند و روش های ساده ای برای کاهش یا متوقف کردن کامل آن است.

درد ارتودنسی: آیا واقعا ارتودنسی درد دارد؟

 همانطور که در مقدمه نیز ذکر شد، ارتودنسی (مخصوصا ارتودنسی ثابت) در چند روز نخست اتصال بریس ممکن است کمی باعث درد و ناراحتی در افراد شود. با این حال قرار نیست درد شدیدی تجربه شود و تنها یک ناراحتی جزئی متوجه افراد می شود. این نارحتی جزئی نیز کاملا طبیعی است و به واسطه تحت فشار قرار دادن دندان ها به منظور صاف شدنشان است و جای نگرانی وجود ندارد. بیایید فرض کنیم که شما قرار است به زودی به مطب متخصص ارتودنسی خود بروید تا برای اولین بار دستگاه های ارتودنسی روی دندان های شما متصل شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شفاف

روز اول ارتودنسی (اتصال دستگاه ها)

خیالتان راحت باشد که نصب بریس ارتودنسی کوچکترین دردی ندارد و کاملا راحت و آسوده خواهید بود. با این حال به فاصله چند ساعت بعد از اتمام نصب دستگاه ها ممکن است کمی احساس ناراحتی داشته باشید که کاملا طبیعی است. دلیل احساس درد ارتودنسی و یا احساس کمی ناراحتی این است که دستگاه های ارتودنسی دندان ها را تحت فشار قرار می دهند و کم کم آن ها را وادار به حرکت می کنند. این کار برای صاف شدن دندان ها لازم است و تجربه درد جزئی در این شرایط کاملا طبیعی است. غذا خوردن و صحبت کردن در روز اول ارتودنسی می تواند کمی چالش برانگیز باشد و به مدت کوتاه طول خواهد کشید تا بتوانید به این شرایط عادت کنید و با بریس ها کنار بیایید.

پنج روز پس از قرار دادن

بعد از پنج روز تا یک هفته ، هرگونه ناراحتی اولیه مرتبط با بریس ها باید برطرف شود یا تا حد زیادی بهبود یابد. دندان ها به تدریج با بریس ها سازگار می شوند و غذا خوردن باید بسیار راحت تر باشد. خوردن برخی از غذاهای نسبتا سفت برای افراد چالش برانگیز باشد اما از 3 تا 5 روز بعد از ارتودنسی به حالت طبیعی می توانید غذا بخورید اما از مصرف خوراکی هایی که ممکن است به بریس آسیب بزنند خودداری کنید.

قرارهای ارتودنسی

 بسته به روش ارتودنسی شما، لازم است که هر چند هفته یک بار به مطب متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا تنظمیات دستگاه ها را به روزرسانی کرده و به صاف شدن بیشتر دندان ها کمک کند. هر بار که سیم ارتودنسی و یا سایر بخش های بریس تنظیم می شود ممکن است باز هم درد ارتودنسی را به صورت مختصر و جزئی تجربه کنید. اما این درد قطعا جزئی است و مانند روزهای اول ارتودنسی نخواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com