عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 14 آذر 1401
بازدید : 323
نویسنده : mozhgan

بعد از عمل لاغری چه اتفاقی برای پوست رخ میدهد؟

عمده مشکلی که بعد از عمل لاغری برای ما پیش می آید مربوط به بافت پوست است. این مشکل مخصوصا در افرادی که بسیار چاق هستند و یا اینکه خیلی زود مقدار زیادی وزن از دست میدهند رخ میدهد. در چنین وضعیتی چین های اضافی پوست اطراف شکم، ران، باسن، سینه ها، بازوها، صورت و گردن را احاطه کرده و قابل مشاهده خواهند بود.

چرا پوست بعد از عمل لاغری شل شده و چین دار می‌شود؟

این امر به این دلیل است که پوست با تجمع چربی در مدت زمان طولانی کشیده می شود و هنگامی که وزن زیادی از بین می رود (بافت چربی) پوست و بافت ها غالباً خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و یا ممکن است به طور دائمی آسیب ببینند. بنابراین پوست این نواحی نمی تواند دوباره جمع شده و به حالت سابق بازگردد. اگر موفق به از دست دادن وزن قابل توجهی شده اید و بدنتان در بخش های ذکر شده دارای پوستی شل، چین خورده و آویزان است انجام عمل جراحی بعد از عمل لاغری به شما توصیه میشود زیرا این مشکلات زیبایی شما را در عین کاهش وزن و درمان چاقی کاهش میدهد.

آیا هر کسی باید بعد از عمل لاغری عمل زیبایی انجام دهد؟

جراحی زیبایی پس از کاهش وزن یک انتخاب شخصی است زیرا برای هر کسی مشکلات پوستی ایجاد نمیشود. چنانچه پوستتان شل و آویزان شده شد شما باید تمام گزینه ها و عمل های زیبایی موجود برای جمع کردن پوست اضافه را سبک و سنگین کرده و پیش از انجام چنین عمل هایی با بهترین جراح لاغری خودتان و یک جراح پلاستیک خوب صحبت کنید.

انجام عمل روی پوست مشکل دار بعد از عمل لاغری چه نام دارد؟

همانطور که گفتیم بعد از انواع عمل لاغری مثل عمل اسلیو معده، بای پس معده یا روده،ساسی بای پس ، پلیسه معده و … احتمالا با مقداری شل و آویزان شدن پوست مواجه خواهید شد. اگر خوش شانس باشید و به صورت کنترل شده وزن از دست بدهید با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد با این حال اگر پوستتان شل شد بسته به محل خراب شدن پوست چندین عمل روی شما صورت میگیرد که به مجموع این عمل ها کانتورینگ بدن گفته میشود. کانتورینگ بدن به دنبال کاهش وزن عمده، عملی است که به طیف وسیعی از روشهای جراحی زیبایی به منظور از بین بردن چربی و پوست اضافی در بخش های مختلف بدن صورت میگیرد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 12 آذر 1401
بازدید : 342
نویسنده : mozhgan

وقتی شما برای کاهش وزن اقدام به جراحی لاغری می کنید و برای کوچک شدن معده جراحی می کنید، به این دلیل که سایز اصلی یک قسمت از عضو بدنتان را دستکاری می کنید مسلماً عوارض مربوط به خودشان را در بدن ایجاد می کنند.

عوارض بای پس معده عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • کم آبی بدن
  • عفونت
  • زخم
  • خونریزی
  • ایجاد سنگ کیسه صفرا
  • ایجاد اختلالات تغذیه ای
  • افت قند خون
  • سوء هاضمه
  • انسداد رگها به علت ایجاد لخته های خونی

همچنین در ادامه به عوارض عمل اسلیو معده می پردازیم.

در طول دهه گذشته با اینکه جراحی اسلیو معده به یک روش جراحی چاقی ایمن تبدیل شده؛ اما با این حال عوارض آن هنوز هم می تواند در حین جراحی و حتی پس از جراحی رخ دهد.

عوارض و خطراتی که عمدتاً پس از جراحی اسلیو معده مشاهده شده اند عبارت است از:

  • ایجاد لخته خون
  • کمبود رسیدن مواد مغذی و ویتامین به بدن
  • ایجاد پوست اضافی پس از لاغری
  • نشت مواد غذایی از خط معده که توسط منگنه ایجاد شده و آن را به دو قسمت تقسیم کرده است
  • تنگی بیش از حد معده


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 7 آذر 1401
بازدید : 337
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی یکی از رشته های تخصصی  دندانپزشکی است که به اصطلاح نامنظمی ها، ناهماهنگی ها و عدم تراز دندان های بالا  پایین یا فک بالا و پایین در حالتی که دهان بسته است می پردازد.

ارتودنسی ثابت چیه؟

به دستگاه هایی که متخصص از اول درمان به دندون های ما متصل میکنه تا صاف شه و تا آخر طول درمان هم به دندون ما متصله میگن دستگاه های ثابت. و استفاده از این دستگاه ها رو میگن ارتودنسی ثابت. حالا برعکسش از دستگاه هایی که میشه اون ها رو از دهان خارج کرد و دوباره هر وقت که خواستیم استفاده کنیم میگیم متحرک.

انواع ارتودنسی ثابت کدامند؟

  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی سرامیکی با براکت های شفاف همرنگ دندان
  • ارتودنسی فلزی معمولی

در ایران بیشتر جه نوع ارتودنسی انجام میشه؟

شاید تعداد دستگاه های ثابت زیاد باشن اما از ما بشنوید که اغلب افرادی که درمان ارتودنسی میکنند در نهایت با دستگاه های ثابت فلزی معمولی دندون هاشون رو صاف میکنن. بعد از اون ارتودنسی سرامیکی و بعدش دیمون. خیلی کم پیش میاد دکتری بخواد برای بیماراش ارتودنسی لینگوال انجام بده چون هم هزینه بره هم سخت. ارتودنسی فلزی معمولی حتی از ارتودنسی نامرئی و متحرک هم بیشتر انجام داده میشه مخصوصا از سال ۹۷ به اینور که اوضاع اقتصادی ایران خراب شده دیگه ارتودنسی متحرک هم آنچنان توسط متخصص توصیه نمیشه و بیشتر همین براکت های فلزی استفاده میشن.

بیشتربخوانید ... عفونت دندان

اجزای اصلی دستگاه های ثابت چیه؟  

شاکله اصلی دستگاه های ثابت از ۳ بخش اصلی تشکیل شده. سیم ارتودنسی، براکت، و الاستیک ها. این سه بخش با هم بهشون  میگن بریس ارتودنسی. چیزی که مردم معمولی بهش میگن سیم کشی ارتودنسی در واقع همین بریس هستش.

مزایای ارتودنسی ثابت

  • طول دوره درمان با اون ها نسبتا کمتره
  • نتیجه درمان بهتری دارن
  • بعضی هاشون نامرئی هستند
  • چون همیشه به دندون ها متصل هستن امکان فراموش شدن اون ها و یا سهل انگاری در استفاده ازشون خیلی کمه
  • قیمت ارتودنسی کمتری داره

معایب ارتودنسی ثابت

  • حین تنظیم دستگاه ها کمی ناراحتی و درد تجربه میشه
  • ممکنه سیم یا براکت بشکنه و به لثه یا بافت های نرم داخل دهان آسیب بزنه
  • موقعیت لب ها رو تغییر میده
  • ممکنه شخصی به فلز بکار رفته  در ساخت بریس حساسیت داشته باشه


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 6 آذر 1401
بازدید : 340
نویسنده : mozhgan

پوسیدگی دندان یکی از شایعترین مشکلات دهان و دندان در انسان ها و مخصوصا کودکانه. این مشکل به قدری شایعه که بعد از سرماخوردگی دومین بیماری رایج در تمام جهانه. چیزی که در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی ما میخونید تقریبا همه چیز درباره پوسیدگی دندان کودکان، علل و عوامل، نحوه تشخیص، درمان و نحوه پیشگیری از اونه.

بیشتربخوانید... درمان سه سوته دندان درد

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان کودکان می شه؟

پوسیدگی دندان توسط باکتری ها و یه سری عوامل دیگه ایجاد میشه. این اتفاق زمانی رخ میده که کودک به کررات غذاهای حاوی کربوهیدارت (قند و نشاسته) رو میخوره. مثلا میاد شیر، نوشابه، کشمش، آب نبات، کیک، آب میوه، غلات و نان و کلی از این دست غذاها میخوره. اونوقت یه سری باکتری داخل دهان کودک هست که از این چیزایی که بچه میخوره تغذیه می کنن. نتیجه تغذیه این باکتری ها از غذاهای حاوی کربوهیدرات تولید اسیده. حالا ترکیبی از این اسید با باکتری ها، ذرات ریز مواد غذایی لابلای دندون ها و بزاق، در نهایت یه چیزی به نام پلاک دندان ایجاد میکنه که خیلی راحت به سطح دندون بچه ها میچسپه. این پلاکه و اسیدهای داخلش و کلا تولید بیشتر اسید توسط باکتری ها باعث تحلیل رفتن جزئی دندون میشه و اگه بهداشت دهان و دندان خوب باشه مینای دندان خودش رو بازسازی و تقویت میکنه. اما اگه رسیدگی به بهداشت دهان و دندان ضعیف باشه هر سری مقدار بیشتری از مینای دندان از بین میره و در نهایت مینای دندان بیشتر دچار خوردگی و آسیب دیدن میشه. از بین رفتن مینای دندان همانا و ایجاد پوسیدگی دندان کودکان به همراه تشکیل حفره دندانی همانا.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی

علائم پوسیدگی دندان در کودکان چیه؟

نوع و ماهیت پوسیدگی دندان ممکنه از یه کودک به کودک دیگه فرق کنه. اما معمولا اگه پوسیدگی وجود داشته باشه علائم مشخصی داره. رایجترین علائم پوسیدگی دندان کودکان اینا میشن: در نقاط آسیب دیده و دچار پوسیدگی احتمالا لکه های سفید روی دندان ایجاد میشه. وجود این لکه ها به این معنیه که مینای دندان در حال شکسته شدن یا تحلیل رفتنه. و همین موضوع ممکنه باعث حساسیت اولیه دندان کودکان بشه. در محل پوسیدگی اولیه یک حفره و سوراخ کوچیک ممکنه وجود داشته باشه قهوه ای روشنه. در مراحل بعدی همون حفره و سوراخه عمیق تر میشه و به رنگ تیره تر مثل قهوه ای تیره یا مشکی درمیاد.

چطور از پوسیدگی دندان بچه ها پیشگیری کنیم؟

  • موقع خواب خوراکی و شیشه شیر رو از کودک دور نگه دارید
  • پستونک آره ولی بطری نه
  • ببینید آب آشامیدنی شما حاوی فلوراید هست یا نه
  • به فرزندتون یاد بدید خیلی زود از یه فنجون آب استفاده کنه
  • تا قبل از یک سالگی به یک دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 5 آذر 1401
بازدید : 334
نویسنده : mozhgan

برخی از افراد تصور می کنند ارتودنسی مشابه معضلی مانند دندان درد ناشی از پوسیدگی دندان ، ممکن است دردناک و وحشتناک باشد. خبر خوب این است که این تصور کاملا اشتباه است. در واقع بهتر است به جای عبارت درد ارتودنسی ، از ناراحتی ناشی از ارتودنسی صحبت کنیم. زیرا افراد تا چند روز ممکن است کمی ناراحتی تجربه کنند و چه بسا هیچ دردی هم تجربه نکنند. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحاتی درباره ماهیت چیزی است که درد ارتودنسی می خوانند و روش های ساده ای برای کاهش یا متوقف کردن کامل آن است.

درد ارتودنسی: آیا واقعا ارتودنسی درد دارد؟

 همانطور که در مقدمه نیز ذکر شد، ارتودنسی (مخصوصا ارتودنسی ثابت) در چند روز نخست اتصال بریس ممکن است کمی باعث درد و ناراحتی در افراد شود. با این حال قرار نیست درد شدیدی تجربه شود و تنها یک ناراحتی جزئی متوجه افراد می شود. این نارحتی جزئی نیز کاملا طبیعی است و به واسطه تحت فشار قرار دادن دندان ها به منظور صاف شدنشان است و جای نگرانی وجود ندارد. بیایید فرض کنیم که شما قرار است به زودی به مطب متخصص ارتودنسی خود بروید تا برای اولین بار دستگاه های ارتودنسی روی دندان های شما متصل شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی شفاف

روز اول ارتودنسی (اتصال دستگاه ها)

خیالتان راحت باشد که نصب بریس ارتودنسی کوچکترین دردی ندارد و کاملا راحت و آسوده خواهید بود. با این حال به فاصله چند ساعت بعد از اتمام نصب دستگاه ها ممکن است کمی احساس ناراحتی داشته باشید که کاملا طبیعی است. دلیل احساس درد ارتودنسی و یا احساس کمی ناراحتی این است که دستگاه های ارتودنسی دندان ها را تحت فشار قرار می دهند و کم کم آن ها را وادار به حرکت می کنند. این کار برای صاف شدن دندان ها لازم است و تجربه درد جزئی در این شرایط کاملا طبیعی است. غذا خوردن و صحبت کردن در روز اول ارتودنسی می تواند کمی چالش برانگیز باشد و به مدت کوتاه طول خواهد کشید تا بتوانید به این شرایط عادت کنید و با بریس ها کنار بیایید.

پنج روز پس از قرار دادن

بعد از پنج روز تا یک هفته ، هرگونه ناراحتی اولیه مرتبط با بریس ها باید برطرف شود یا تا حد زیادی بهبود یابد. دندان ها به تدریج با بریس ها سازگار می شوند و غذا خوردن باید بسیار راحت تر باشد. خوردن برخی از غذاهای نسبتا سفت برای افراد چالش برانگیز باشد اما از 3 تا 5 روز بعد از ارتودنسی به حالت طبیعی می توانید غذا بخورید اما از مصرف خوراکی هایی که ممکن است به بریس آسیب بزنند خودداری کنید.

قرارهای ارتودنسی

 بسته به روش ارتودنسی شما، لازم است که هر چند هفته یک بار به مطب متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا تنظمیات دستگاه ها را به روزرسانی کرده و به صاف شدن بیشتر دندان ها کمک کند. هر بار که سیم ارتودنسی و یا سایر بخش های بریس تنظیم می شود ممکن است باز هم درد ارتودنسی را به صورت مختصر و جزئی تجربه کنید. اما این درد قطعا جزئی است و مانند روزهای اول ارتودنسی نخواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 16 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com