عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1402
بازدید : 120
نویسنده : mozhgan

کاشت ابرو ( Eyebrow transplantation) یکی از روش‌های طبیعی زیبایی ابرو است که در آن همانند روش‌های کاشت مو از اطراف سر یا کناره‌های گوش، مو برداشته می‌شود و در قسمت ابرو کاشته می‌شود. خیلی از افراد نگران این هستند که روش کاشت ابرو موقتی باشد و بعد از مدت زمانی مشخص لازم باشد آن را تکرار کنند، به همین دلیل سوال پر تکرار مراجعین این است که  آیا کاشت ابرو دائمی است؟ یا ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

در جواب این افراد با اطمینان می‌توانیم ادعا کنیم که کاشت ابرو بعد از یک سال یا حتی چندین سال دوام دارد و یک روش دائمی است. چون ارگان‌های تولید کننده‌ی مواد مورد نیاز برای رشد مو با کاشت گرافت به محل ابرو انتقال داده می‌شود و این موها به طور طبیعی رشد می‌کنند. پس لازم است اصلاح یا کوتاه کردن ابروها به طور منظم و مانند ابروهای طبیعی انجام شود. درصورتی‌که مایل هستید با نتیجه‌ی عمل آشنا شوید، می‌توانید عکسهای کاشت ابرو را مشاهده کنید.

کاشت ابرو در چه مواردی انجام می‌شود؟

کم پشتی یا ریختن ابروها به دلایلی مختلفی ایجاد می‌شود. افزایش سن، ابتلا به بیماری‌ها و اختلالاتی نظیر تیروئید، سرطان، بیماری‌های سیستم ایمنی و حتی اصلاح نادرست ابرو موجب از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود، همچنین عفونت و سوختگی باعث کم پشتی ابرو می‌شود که استفاده از روش کاشت ابرو می‌تواند زیبایی را به ابروها برگرداند.

البته دقت داشته باشید که کاشت ابرو برای مردان و زنان قابل انجام است و آقایانی هم که قصد داشته باشند کاشت ابرو نچرال داشته باشند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. در عکس زیر  نتیجه‌ی کاشت ابرو قبل و بعد از انجام را می‌توانید مشاهده کنید.

بیشتربخوانید... هزینه کاشت ابرو

آیا روش کاشت ابروی مردان با زنان متفاوت است؟

مراحل کاشت ابرو برای مردان و زنان یکسان است، اما تکنیکی که برای ابرو کاشتن استفاده می‌شود، با توجه به شرایط بیماران ممکن است با هم تفاوت داشته باشد. یکی از تفاوت‌های بارزی که بین کاشت ابروی زنانه و مردانه وجود دارد، تفاوت نوع موی ابرو است. موی مردان ضخیم‌تر است و این ضخامت در تمام قسمت‌ها یکسان است، در حالی‌که موهای ابروی خانم‌ها برجسته و پر نیست و ضخامت موها کم است. این موارد باعث می‌شود تکنیکی که برای کاشت ابرو مردان استفاده می‌شود با تکنیکی که برای کاشت ابروی زنان استفاده می‌شود با هم تفاوت داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1402
بازدید : 126
نویسنده : mozhgan

تزریق ژل به عنوان یکی از درمان ها برای از بین بردن فرورفتگی های حاصل از جای آکنه بر صورت می باشد. یکی از بیماری های شایع ای که امروزه افراد بسیاری را درگیر خود نموده است ایجاد آکنه در پوست و نواحی مختلف بدن می باشد. تزریق ژل در این مورد به عنوان عمل زیبایی نام برده می شود که نوعی تزریق پرکننده نیز محسوب می شود.

بعضی از این جوش ها به دمل تبدیل می شود که متاسفانه باعث ایجاد تورفتگی هایی بر روی پوست می شود، درمان این فرورفتگی ها با توجه به پیشرفت علم پزشکی می تواند با تزریق فیلر به نواحی دارای تورفتگی انجام شود. در واقع تزریق فیلرها کاربردهای بسیاری دارد که توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا می توان جای جوش را با تزریق ژل از بین برد؟

همانطور که می دانیم تزریق ژل دارای کاربرد های متفاوتی است. هدف اصلی استفاده از تزریق فیلر به بدن پر کردن قسمتی از پوست می باشد که دارای تورفتگی است که ظاهر نامناسبی را به پوست می دهد. در واقع تزریق ژل به پوست باعث می شود جای جوش کمرنگ شود و به مرور زمان پوست شما کلاژن سازی لازم را انجام دهد و تورفتگی های مربوط به جای جوش را از بین ببرد. تزریق ژل به پوست برای از بین بردن جای جوش یکی از بهترین درمان هایی است که می توانید با صرف هزینه کمتر و درمان قطعی تر انجام دهید.

سایر مقالات مهم ... فیلر بینی گوشتی

تزریق ژل روشی بدون دردسر و عوارض جانبی است که می تواند در درمان های پوستی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع برای اینکه نتیجه دلخواه خود را ببینید تزریق ژل باید طی فواصل 6 ماهه دوباره صورت گیرد تا بتواند جای زخم ناشی از جوش را از بین ببرد. می توانید در کنار تزریق فیلر از سایر روش های درمان جوش زیر پوستی دیگر  مانند میکرونیدلینگ و یا لیزر ها استفاده نمود تا به طور صد درصد جای جوش از بین برود. با این وجود طول دوره درمان بستگی به عمل زخم و یا جای جوش دارد؛ هر چه عمق این علامت های پوستی بیشتر باشد در نتیجه درمان طولانی تر خواهد بود و نتیجه دیرتر مشاهده خواهد شد. به همین دلیل شما باید در طول دوره تزریق ژل از صبر کافی برخوردار باشید.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1402
بازدید : 126
نویسنده : mozhgan

بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که تاتو و هاشور بهترین روش برای پر کردن ابروها و فرم دهی به آن‌ها است. این موضوع معمولا ناشی از عدم شناخت کافی از هریک از روش‌های زیبایی و مزیت‌ها و معایب آن است. این دو روش موقتی هستند و ظاهری طبیعی به ابروهای فرد نمی‌بخشند. رنگ تاتو و هاشور شیمیایی بوده و با موهای طبیعی ابرو تفاوت دارند. همچنین بعد از مدت کوتاهی باید برای تمدید آن اقدام شود. در هر بار تمدید نیز باید درد و زخم‌های ناشی از آن را تحمل کرده و در نهایت نیز ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

در مقابل این روش‌ها کاشت ابرو یکی از روش‌هایی است که زیبایی را به‌صورت دائمی به شما هدیه می‌دهد. در فرایند کاشت ابرو، موها از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می شوند. به همین دلیل نتیجه‌ای کاملا نچرال و طبیعی خواهند داشت.

بیشتربخوانید....  قیمت کاشت ابرو

روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکسان است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها دانست. در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.

دلایل ریزش ابرو

پیدا کردن علت ریزش ابروها یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت ریزش آن‌ها درمان شود. توجه کنید که موهایی که در فرایند کاشت ابرو استفاده می‌شوند، موهایی کاملا طبیعی هستند و فرایند رشد آن‌ها نیز با موهای طبیعی تفاوتی ندارد.

بنابراین هر دلیلی که باعث ریزش ابروها شده است، می‌تواند بر روی موهای کاشته شده نیز تاثیر بگذارد. ممکن است بعضی از این دلایل مانند دلایل ارثی قابل درمان نباشند، اما شاید بتوان از طریق روش‌هایی آن‌ها را کنترل کرد. از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

بیماری‌های تیروئیدی،

افزایش سن افراد،

بیماری‌های عمومی یا سیستمیک،

آلوپسی آره‌تا،

سوختگی،

تاتو و هاشور ابرو،

عفونت،

کندن و برداشتن بیش از حد ابروها،

اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی،

افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

به هر حال دلیل کم‌پشتی و ریزش ابروی شما هر کدام از موارد بالا که باشد، بهترین راه داشتن ابروهایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، ولی در ایجاد ابروهای ضخیم و طبیعی ناتوان‌اند.

در تمام روش‌های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1402
بازدید : 120
نویسنده : mozhgan

به طور کلی علت ایجاد جوش، مسدود شدن منافذ و گیر کردن چربی داخل سلول‌های پوستی است. برای جوش داخل بینی هم این وضعیت مصداق دارد و زمانی‌که میزان ترشح چربی زیاد شود یا سلول‌های مرده منافذ را مسدود کند جوش داخل بینی ایجاد می‌شود. همچنین برخی از افراد درگیر جوش داخل بینی بعد از عمل می‌شوند که علت آن هم همان مسدود شدن منافذ است و خطر خاصی ندارد.

متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند برای تشخیص علت دقیق جوش داخل بینی و بررسی احتمال عفونی شدن سینوس‌ها از آم آر آی یا سی‌تی‌اسکن استفاده کند.

سایر مقالات پر بیننده: فیلر بینی استخوانی

علائم جوش داخل بینی چیست؟

کسی که درگیر جوش داخل بینی می‌شود با دردناک و ملتهب شدن یا قرمز شدن داخل بینی متوجه این عارضه می‌شود. اندازه‌ی جوش داخل بینی در همه افراد یکسان نیست و با توجه به شرایط ویژه‌ی هر فرد یا میزان عفونت اندازه‌ی جوش هم کوچک یا بزرگ می‌شود.

چه کسانی در معرض ابتلای به جوش بینی هستند؟

افرادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است یا بیماری‌هایی نظیر دیابت دارند که باعث می‌شود در معرض ابتلا به عفونت‌های پوستی قرار داشته باشند، بیشتر از افراد دیگر با جوش بینی مواجه می‌شوند.

چگونه جوش داخل بینی را درمان کنیم؟

سوال اغلب افرادی که با جوش بینی مواجه می‌شوند این است، چگونه جوش بینی را از بین ببریم یا چه پمادی برای درمان جوش داخل بینی خوبه . به همین انواع روش‌ها برای از بین بردن جوش بینی با دارو یا روش‌های طبی سنتی استفاده می‌شود که شامل موارد زیر است.

دکتر جوش به کسانی که درگیر جوش داخل بینی می‌شوند توصیه می‌کند از خاراندن یا کندن جوش یا پاک کردن بیش از حد آن جلوگری کنند تا عارضه‌ی جدی‌تری ایجاد نشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1402
بازدید : 164
نویسنده : mozhgan

به تازگی عمل بای پس معده )به روش لاپاراسکوپی )انجام داده اید و می‌خواهید بدانید که باید چه رژیم غذایی داشته باشید؟ می‌خواهید زیر تیغ جراحی بای پس معده بروید و دوست دارید بدانید برنامه غذایی بعد از  این عمل چگونه است؟ مروری بر تغذیه بعد از عمل بای پس معده رژیم غذایی که متخصصان تغذیه و جراح لاغری برای بیمارانی که زیر تیغ جراحی اعمالی مثل بای پس معده یا حتی عمل اسلیو معده در نظر میگیرند به التیام برش ها و زخم ها و همچنین تغییر عادات غذایی شخص کمک بسیار زیادی میکند. 

هدف از تجویز رژیم غذایی بای پس معده

این برنامه غذایی برای اهداف زیر در نظر گرفته شده است:

  • جلوگیری از وارد شدن آسیب به معده توسط مواد غذایی
  • خوردن مقادیر کم و لقمه های کوچک دقیقا متناسب با معده شما که کوچکتر شده است
  • کمک به کاهش وزن بهتر و جلوگیری از وزن گیری مجدد
  • کاهش و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از عمل جراحی لاغری

 ۴ مرحله تغذیه در بای پس معده

مرحله اول تغذیه: مایعات و غذاهای آبکی

تا یک روز بعد از عمل لاغری بای پس معده باید تنها آب و مایعات شفاف میل کنید. بعد از یک روز شما میتوانید سایر مایعات دیگر را نیز بخورید. برای مثال طی ۱ هفته اول میتوانید موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • سوپ آبکی
  • آب میوه های طبیعی بدون شکر
  • چای و قهوه بدون کافئین
  • شیر کم چرب
  • ژله بدون شکر

مرحله دوم تغذیه بای پس معده : غذاهای پوره ای

پس از گذشت حدود ۱ هفته از عمل و بعد از آنکه سیستم گوارش خود را به مصرف مایعات عادت دادید، اکنون باید شروع به خوردن عذاهای پوره ای کنید. حتما میدانید که غذاهای پوره ای در واقع میکس چند ماده غذایی است که به صورت فشرده و له شده تهیه میشوند. حتی میتوانید همچنان غذاهایی بخورید که آب غلیظ و مقوی دارند. اما دقت کنید که هنوز نمیتوانید تکه های جامد غذایی را در این مرحله بخورید.

مرحله سوم تغذیه بای پس معده : غذاهای نرم

بعد از چند هفته مصرف مواد غذایی پوره ای، همزمان با پیشرفت  در روند بهبودی و نظر جراح لاغری خود میتوانید مصرف مواد غذایی نرم را شروع کنید. این غذاهی نرم باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • به راحتی بریده یا قطعه قطعه شوند
  • کوچک باشند
  • و به راحتی قابل جویدن باشند.

مرحله چهارم تغذیه بای پس معده : بلاخره غذاهای جامد!  

بعد از حدود ۸ هفته از شروع رژیم غذایی بای پس معده اکنون میتوانید مصرف عذاهای جامد را از سر بگیرید. در روز ۳ وعده غذا بخورید. و هر بار ۱ بشقاب یا نصف بشقاب غذا میل کنید. فقط حتما پیش از اینکه سیر شوید یا احساس سیری کنید دست از خودرن غذا بکشید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 30 مرداد 1402
بازدید : 149
نویسنده : mozhgan

چاقی انواع و درجه بندی های مختلفی دارد برای مثال برخی افراد به صورت یکنواخت در سراسر بدن دچار چاقی هستند اما برخی دیگر تنها در یک یا چند قسمت از بدن دچار چاقی هستند که در این حالت گفته می شود فرد دچار چاقی موضعی است. برای مثال بسیاری از افراد از چاقی شکم و پهلوی خود شکایت می کنند و به دنبال سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو  هستند؛ با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی این روش ها بپردازیم.

چرا لاغری شکم بسیار حائز اهمیت است؟

بیشتر ارگان های اساسی بدن و سیستم گوارشی در حفره شکمی جای دارند که زندگی ما در گرو همین ارگان هاست. زمانی که چربی های زیادی در  اطراف سیستم گوارشی قرار گیرد می تواند عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع بدترین نوع چربی، چربی های اطراف شکم و پهلو است که سلامت سیستم گوارشی اعم از معده، روده و کبد را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل است که گفته می شود که لاغری شکم و پلهو بسیار حائز اهمیت است.

سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو

هم رژیم بگیرید هم ورزش کنید

برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو باید در کنار اینکه از یک رژیم غذایی اصولی پیروی می کنید ورزش روزانه و ورزش های قدرتی هم انجام دهید تا به نتیجه برسید.

محدود کردن کالری دریافتی روزانه

شما با کاهش حجم غذای دریافتی و کالری دریافتی می توانید به بدن خود این پیغام را ارسال کنید که حالا زمان استفاده از چربی های ذخیره شده برای تامین انرژی است. یکی از راهکاری های لاغری کل بدن و به خصوص شکم و پهلو، کاهش کالری دریافتی بدن است.

مصرف فیبر معجزه می کند

فیبر علاوه بر اینکه می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود بلکه به سلامت شما هم کمک شایانی می کند.

محدود کردن مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات ها مسئول تامین انرژی برای بدن هستند اما همه انواع کربوهیدرات ها سالم نیستند. توصیه ما به شما این است که مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کنید و در عوض از غلات کامل استفاده کنید.

مصرف پروتئین را فراموش نکنید!

شما با مصرف پروتئین ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. اولا پروتئین ها دیرتر از کربوهیدرات ها و چربی ها از معده دفع می شوند؛ با این تفاسیر شما دیرتر احساس گرسنگی پیدا خواهید کرد. دوما پروتئین ها با تولید آمینواسیدهای لازم، از عضله سوزی جلوگیری می کنند و به ترمیم و رشد ماهیچه ها در کنار لاغری کمک می کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 29 مرداد 1402
بازدید : 155
نویسنده : mozhgan

بدن برای تأمین انرژی چربی‌های ذخیره شده را تجزیه و به انرژی تبدیل می‌کند، اما چربی‌سوزی و لاغری در بدن شما چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ وقتی که هر روز تمریناتی انجام می‌دهید که کالری زیادی می‌سوزاند. از آن‌طرف مقدار کالری دریافتی‌تان کمتر از آن چیزی است که از دست داده‌اید. وقتی چربی‌های بدن‌تان را کاهش می‌دهید، عضله‌تان نیز شروع به رشد می‌کنند.

اگر می‌خواهید لاغر شوید و بدنتان چربی‌هایش را از دست بدهد. پس رژیم کم کالری بگیرید و مرتب ورزش کنید.

مواد غذایی چربی سوز

  • حبوبات
  • پودر وی
  • جو دوسر
  • انواع توت
  • غلات کامل
  • روغن زیتون
  • کره بادام‌زمینی
  • بادام و سایر دانه‌های روغنی
  • بوقلمون و گوشت‌های کم‌چرب
  • محصولات لبنی کم‌‌چرب یا بدونِ چربی
  • اسفناج و سایر سبزی‌جات دارای برگ تیره

راهکارهای تغذیه‌ای و تمرینی برای چربی سوزی سریع

۱. مصرف پروتئین

۲. مصرف چربی سالم

۳. چربی سوزی با کربوهیدرات

۴. مصرف فیبر بیشتر

۵. حذف نوشابه تا حد ممکن

۶. مصرف سرکه

۷. نوشیدن قهوه

۸. تمرینات هوازی برای چربی سوزی

مزایای تمرینات هوازی برای کاهش چربی

  • تقویت ریه
  • کاهش وزن و چربی
  • سلامت قلب و عروق
  • کاهش چربی‌های دور شکم
  • کاهش اضطراب و تنش و شادی‌آور

۹. تمرینات قدرتی موثر در چربی سوزی

مزایای انجام تمرینات قدرتی

  • افزایش متابولیسم پایه بدن
  • بهبود خلق و خوب و روحیه شاد
  • افزایش تراکم معدنی استخوانی
  • تولید و حفظ توده عضلانی در بدن
  • افزایش قدرت و آمادگی جسمانی

۱۰. چربی سوزی سریع با تمرینات پر فشار هوازی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 28 مرداد 1402
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

اگر برای درمان چاقی مفرط خود و کاهش محاسبه bmi انواع رژیم ها و برنامه های ورزشی سخت را امتحان کرده اید و به نتیجه ی مطلوبی نرسیده اید، جراحی لاغری  تنها راه حل مشکل شماست. امروزه روش های جراحی متنوعی برای کاهش وزن مفرط وجود دارد که دو روش نسبت به سایرین قوی تر و پرطرفدارتر هستند: جراحی اسلیو معده و جراحی بای پس معده. در اینجا ما می خواهیم بدانیم که به طور کلی اسلیو معده بهتر است یا بای پس معده؟  

با آنکه هر دو روش بعد از ۲ سال کاهش وزن یکسانی را حاصل خواهند کرد، ولی ما می گوییم جراحی اسلیو. چرا؟ زیرا:

زمان جراحی و بیهوشی اسلیو معده نسبت به روش بای پس کمتر است

جراحی و بیهوشی تحت روش اسلیو معده کمتر از یک ساعت طول می کشد. اما زمان جراحی بای پس معده و بیهوشی پس از آن، بیشتر از دو ساعت است.

پس از جراحی اسلیو معده، کمتر احساس گرسنگی می کنید

عمده ترین مزیت جراحی اسلیو معده نسبت به جراحی بای پس و دیگر جراحی های کاهش وزن، کاهش احساس گرسنگی است. در این جراحی قسمت چپ معده بریده می شود؛ یعنی همان جایی که هورمون گرلین (Ghrelin) تولید و ترشح می گردد. هورمون گرلین علامت گرسنگی را به مغز می فرستد.

بعد از اسلیو معده، با سرعت کمتری وزن کم می کنید

معمولا بیمارانی که اسلیو معده انجام داده اند، نسبت به بیمارانی که بای پس معده کرده اند، با سرعت کمتری وزن کم می کنند. این موجب جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست و ترک های پوستی می شود.

مدت بستری شدن، استراحت در منزل و نقاهت بعد از جراحی اسلیو کمتر است.

پس از جراحی اسلیو، دو روز در بیمارستان بستری خواهید بود و سه روز در منزل استراحت خواهید کرد. دوران نقاهت و بهبودی پس از آن نیز دو هفته به طول می انجامد که پس از آن حتی می توانید فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرید. در حالی که، پس از جراحی بای پس معده، باید سه روز در بیمارستان و سه هفته در منزل بمانید. حدود سه ماه هم باید منتظر بهبودی کامل پس از بای پس باشید.

اسلیو معده خطر سرطان دستگاه گوارش را افزایش نمی دهد.

برخلاف عمل بای پس معده که تغییر جدی را در روند گوارش ایجاد می کند و همین خطر سرطان دستگاه گوارش را بالا می برد، اسلیو معده به هیچ وجه به خودی خود باعث بروز سرطان گوارشی نمی شود.

هزینه ی جراحی اسلیو معده نسبت به بای پس معده کمتر است.

هزینه جراحی اسلیو معده با تمام مزایای قابل توجهی که دارد، هزینه اش از جراحی بای پس معده کمتر و به صرفه تر است البته هزینه جراحی لاغری به عوامل زیادی از جمله (بیمارستان.جراح لاغری و ...) بستگی دارد

عوارض بای پس معده بیشتر است.

بیمار بعد از جراحی بای پس معده با عوارض بیشتری مانند موارد زیر مواجه می شود:

  • حالت تهوع
  • کم آبی بدن
  • سوء هاضمه
  • هیپوگلیسمی (افت قند خون)
  • اختلالات تغذیه ای (مانند آرتروز و کم خونی)
  • سنگ کیسه صفرا به دلیل کاهش وزن سریع
  • عفونت زخم ها
  • خونریزی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1402
بازدید : 156
نویسنده : mozhgan

رژیم شوک همانطور که از نامش پیداست با وارد کردن شوک به بدن سبب چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود. این رژیم یکی از رژیم‌های سریعی است که می‌تواند در بازه زمانی مشخص مقدار قابل توجهی از وزن بدن را کاهش دهد.

رژیم شوک چیست؟

بسیاری از افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند به دنبال راه حلی برای کاهش وزن هستند. گاهی تمام راهکارهای موثر را پیش گرفته و به تناسب اندام و زن ایده‌آل نرسیده‌اند. از این رو نیاز به پیش گرفتن روند رژیم لاغری است که با وارد کردن شوک، سبب افزایش متابولیسم بدن شود که نتیجه آن کاهش وزن خواهد بود.

در واقع با استپ وزن باید تغییراتی در نحوه تغذیه و فعالیت بدنی ایجاد کرد که محرکه لازم برای چربی‌سوزی ایجاد شود. بر اساس رژیم شوک می‌توان در عرض دو هفته به کاهش وزن 15 کیلوگرمی دست یافت. البته این موضوع برای افرادی صدق می‌کند که اضافه وزنی بیش از 15 کیلوگرم دارند.

باید با اراده قوی شروع به پیش گرفتن این رژیم کرد. این رژیم دو هفته زمان نیاز دارد. 5 روز ابتدایی کمی سخت خواهد بود و 2 روز فرد می‌تواند مطابق گذشته خوراکی و غذا نوش جان کند. این چرخه دو مرتبه تکرار می‌شود. با نتیجه گرفتن در این روند، افراد می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف آنرا پیش گرفته و به کاهش وزن دست یابند.

بیشتربخوانید.... رژیم فستینگ

رژیم شوک چه قوانینی دارد؟

در این رژیم نیز بایدها و نبایدهای خاصی عنوان شده است که باید رعایت کرد. در طول دوره‌ای که برای رژیم شوک در نظر گرفته می‌شود لازم است قوانین زیر را در نظر داشت:

  • باید آب زیاد نوشیده شود
  • از مصرف الکل در طول دوره رژیم باید پرهیز کرد
  • لازم است زمان مشخصی برای وعده‌های غذایی در نظر گرفت
  • 2 روزِ مجاز، نباید پرخوری کرد
  • منوی غذایی ثابت در این رژیم را به هیچ وجه نباید تغییر داد و تنوع ایجاد کرد


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

رژیم مدیترانه ای یک الگوی تغذیه است که مردمی که در اطراف دریای مدیترانه زندگی می‌کنند به طور طبیعی آن را انتخاب کرده‌اند. این یک رژیم غذایی است که به سالم بودن شهرت دارد. نانسی کوهن (Nancy L. Cohen, PhD, RD)، استاد تغذیه در دانشگاه ماساچوست در آمهرست می‌گوید: «این رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبرزیجات، غلات، غذاهای دریایی، آجیل و حبوبات و روغن زیتون است.» در رژیم مدیترانه‌ای، شما گوشت قرمز، غذاهای شیرین و لبنیات (البته بجز مقدار کمی ماست و پنیر) را محدود کرده و یا حذف می‌کنید.

هیچ روش ثابتی برای استفاده‌ی صحیح از این رژیم غذایی وجود ندارد؛ زیرا کشورهای بسیاری در اطراف دریای مدیترانه وجود داشته و افراد مناطق مختلف، غذاهای متفاوتی می‌خورند.

بیشتربخوانید... رژیم شوک سه روزه

رتبه رژیم غذایی مدیترانه‌ای در رده‌بندی U.S.News

رژیم غذایی مدیترانه‌ای در میان 35 رژیم غذایی در رده‌بندی U.S.News رتبه 1 را کسب کرده است. سایر رتبه‌ها را در ادامه می‌بینید:

  • بهترین رژیم‌های غذایی: رتبه 1؛
  • رژیم‌های غذایی کاهش وزن سریع: رتبه 1؛
  • رژیم‌های غذایی کاهش وزن: رتبه 27؛
  • رژیم‌های غذایی سلامت قلب: رتبه 15؛
  • رژیم‌های غذایی مناسب دیابت: رتبه 1؛
  • رژیم‌های غذایی با تغذیه سالم: رتبه 1؛
  • ساده‌ترین رژیم‌های غذایی: رتبه 1؛

اصول رژیم غذایی مدیترانه ای

شناخت اصول رژیم مدیترانه ای همچون رژیم کانادایی به شما کمک می‌کند تا از این رژیم غذایی به بهترین نحو استفاده کنید.

  • شما باید سبزی‌ها، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، نان، گیاهان، ادویه جات، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون به مقدار زیادی در رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف کنید.
  • شما باید مرغ، تخم مرغ، پنیر و ماست را به طور متوسط در رژیم غذایی مدیترانه‌ای بخورید.
  • شما باید به ندرت از گوشت قرمز استفاده کنید.

فواید رژیم مدیترانه‌ای برای سلامت بدن

رژیم مدیترانه‌ای بیشتر به دلیل منافعی که برای سلامت قلب دارد مشهور است؛ برای مثال کاهش خطر بیماری قلبی با کاهش سطح کلسترول بد و کاهش مرگ در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی. همچنین برای احتمال کمتر برای ابتلا به برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه و همچنین شرایطی مانند بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر مشهور است.

شواهد جدید نشان می‌دهند که این شیوه غذا خوردن ممکن است اثرات محافظتی برای کسانی که در خطر دیابت نوع 2 هستند، داشته باشد. برای مثال، رژیم مدیترانه‌ای کنترل قند خون را در افرادی که این بیماری را دارند، بهتر می‌کند و بنابراین می‌تواند یک روش خوب برای مدیریت بیماری باشد.

نکته دیگر اینکه افراد دیابتی با احتمال بیشتری بیماری قلبی و عروقی می‌گیرند ولی طبق مقاله‌ای که در آوریل 2014 در ژورنال Nutrients چاپ شده است، داشتن این رژیم غذایی می‌تواند به سلامت قلب آنها کمک کند.

همانطور که گفته شد رژیم مدیترانه‌ای فواید زیادی دارد برای سلامت بدن دارد.

  • سلامت مغز و قلب؛
  • پیشگیری از سرطان؛
  • جلوگیری و یا کنترل دیابت؛
  • کاهش وزن؛

بیشتربخوانید... رژیم آب درمانی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1402
بازدید : 145
نویسنده : mozhgan

به‌طور خلاصه، رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند و فواید زیادی برای سلامتی دارد. هنگامی که کربوهیدرات کمتری مصرف می‌کنید، بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت می‌کند. این امر می‌تواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکول‌های انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل می‌کند که مغز و سایر اندام‌ها می‌توانند از آن به‌عنوان انرژی استفاده کنند.

برای اینکه رژیم کتو را بهتر درک کنید، یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید:

این ماشین هم قابلیت روشن شدن با گاز را دارد و هم بنزین. اما این ماشین همیشه با گاز کار کرده است، حالا وسط راه گازش تمام و خاموش می‌‌شود. شما باشید چه کاری می‌کنید؟ خوب مشخص است که دکمه‌ بنزین را می‌زنید؛ چون می‌توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. حتی با بنزین، ماشین‌تان بهتر و سریع‌تر هم کار می‌کند. بدن ما نیز، شبیه به همین ماشین است. دو نوع سوخت دارد: کربوهیدرات و چربی. حالا وقتی کربوهیدراتش تمام شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ مطمئنا شما را وسط راه نمی‌گذارد؛ چون می‌تواند به جای کربوهیدرات، از چربی (کتون) استفاده کند. کتون ملکولی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید می‌شود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود.

بیشتربخوانید... دلایل استپ وزن

منظور از کتوزیس در رژیم کتو چیست؟ 

سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز)؛ اما در رژیم کتو که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوخت سراغ چربی‌ها‌ می‌رود. اسم علمی این تغییر وضعیت بدن، از حالت گلوکز‌سوزی به چربی‌سوزی، کتوزیس است.

با رژیم کتو چند کیلو می‌توان وزن کم کرد؟

برخی افراد با رژیم کتو همچون رژیم گیاهخواری فقط 3 الی 4 کیلوگرم و برخی دیگر بالای 50 کیلوگرم از وزن خود را از دست می‌دهند! به گفته محققان در مورد کاهش وزن هیچ عدد متوسطی وجود ندارد که آن را به همه نسبت دهیم، بلکه علاوه‌بر تفاوت در ویژگی‌های فیزیکی بدن هر فرد، نحوه پایبندی افراد و واکنش بدن آنها به رژیم غذایی نیز متفاوت است. مواردی مانند: زمان شروع افزایش وزن، سن، قد، درصد چربی بدن، سطح فعالیت و برخی شرایط دیگر، می‌توانند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارند و همگی در میزان کاهش وزن شما نقش دارند.

بیشتربخوانید... رژیم کانادایی

انواع رژیم کتوژنیک کدام‌اند؟

به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد:

رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره‌ای، رژیم کتوژنیک هدفمند، و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1402
بازدید : 148
نویسنده : mozhgan

عمل بای پس معده یک نوع عمل لاغری است که به عنوان درمان در افراد چاق انجام می شود. عمل بای پس معده دارای انواع مختلفی می باشد و همانند جراحی اسلیو معده در افرادی صورت می گیرد که توانایی کاهش وزن با روش های معمول رژیم غذایی و ورزش را ندارند.

جراحی های کاهش وزن هیچگاه به عنوان درمان اولیه در افراد چاق توصیه نمی شود و اگر افراد بدون ضرورت این عمل های جراحی را انجام دهند ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیری شوند.

معمولا جراحی های بای پس معده در افراد چاقی که به دنبال رژیم غذایی، ورزش و تغییر سبک زندگی دچار کاهش وزن نمی شوند و چاقی و عوارض آن زندگی فرد را مورد تهدید قرار می دهد، انجام می شود.

جراحی بای پس معده شامل دو جز هستند، که جز اول سبب محدودسازی و کاهش ورود مواد غذایی شده و جز دوم سبب کاهش جذب مواد غذایی در افراد می شود که نتیجه آن، کاهش وزن طی یک دوره ۱۸ ماهه می باشد.

تفاوت بای پس معده و اسلیو معده

یکی از سوالات رایج مراجعه کنندگان محترم در مورد تفاوت عمل اسلیو معده و بای پس معده می باشد، که باید گفت این دو عمل کاملا متفاوت هستند.

عمل جراحی اسلیو معده نوعی عمل جراحی محدود کننده حجم معده است که در آن حدود ۸۰% حجم معده از درون حفره شکم با جراحی خارج می شود و حجم معده باقی مانده در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر می باشد. در نتیجه با مکانیسم کاهش حجم و مقدار غذای مصرفی فرد در طی یک دوره ۱۸ ماهه، باعث کاهش وزن می شود اما در عمل بای پس معده هیچ قسمتی از معده از حفره شکم خارج نمی شود و فقط معده به دو قسمت کیسه بالایی و کیسه پایینی تقسیم می شود که کیسه بالایی حجمی در حدود ۵۰ میلی لیتر داشته و در حدود ۵% از حجم کیسه پایینی را دارد که این کیسه کوچک جز محدود کننده مواد غذایی در فرد می باشد. پس بسته به وزن اولیه بیمار حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر از روده بیمار به کیسه بالایی بای پس می شود و در حقیقت با انجام این کار هم حجم و هم جذب مواد غذایی کاهش یافته و وزن بیمار کاهش می یابد.

انواع روش های بای پس معده

جراحی های بای پس معده به روش های مختلفی انجام می شوند که پذیرفته شده ترین و موثرترین روش عمل بای پس کلاسیک معده است، البته سایر روش ها شامل مینی بای پس معده یا امگا، ساسی بای پس و سادی بای پس می باشد که البته این سه روش جراحی، روش های جراحی جدید و تحقیقاتی بوده و با همان مکانیسم کاهش ورود مواد غذایی با محدودسازی معده و کاهش جذب منجر به کاهش وزن می شوند ولی هنوز عوارض آنها طی طولانی مدت مشخص نمی باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1402
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

ممکن است تاکنون نام لیپوساکشن را به وفور شنیده باشید یا حتی یکی از نزدیکانتان آن را انجام داده باشد. اما تا چه حد با روند این جراحی آشنا هستید؟ آیا تا به حال به انجام آن فکر کرده اید؟ و یا چه تفاوت هایی با جراحی لاغری دارد؟

لیپوساکشن چیست؟

 لیپوساکشن روش برداشتن چربی های اضافی بدن است که برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی انجام شد و به شهرت رسید. طی این روش، متخصص زیبایی با دقت و احتیاط چربی های اضافی را از طریق لوله ی تو خالی و کوچکی به نام کانولا از بدن خارج می کند. با حرکت دادن لوله کانولا درون توده چربی، سلول های چربی ساکشن می شوند و بدن خوش فرم تر به نظر می رسد.

قسمت هایی از بدن که می توان لیپوساکشن را برای آنها انجام داد شامل:

  • غبغب
  • گردن
  • شکم
  • پهلو ها
  • ران ها
  • صورت

سینه می شود. هدف جراحی لاغری چیست؟

هدف جراحی های لاغری مانند جراحی اسلیو معده ایجاد تغییرات موقت در ظاهر فرد نیست بلکه هدف آن تغییر در روش پاسخگویی بدن به عوامل خاصی که باعث افزایش وزن می شوند، می باشد. جراحی لاغری باید مکمل تغییر در رویه زندگی باشد، تا افراد با اضافه وزن بالا بتوانند به وزنی ایده آل برسند و آن را حفظ کنند.

تفاوت و تشابه لیپوساکشن و جراحی لاغری

جراحی لاغری بر خلاف لیپوساکشن خاصیت درمانی داشته و بر وزن بدن تاثیر می گذارد و فرم یا شکل بدن را تغییر نمی دهد. از طرف دیگر لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی بوده و جنبه درمانی ندارد. مهمترین مزیت لیپوساکشن این است که می تواند بدون تاثیرگذاری بر دیگر نقاط بدن، روی قسمت هایی که چربی بیشتری دارند کار کند.

چرا بهتر است پس از جراحی لاغری از لیپوساکشن استفاده کرد؟

با وجود کاهش وزنی که پس از جراحی لاغری حاصل می شود، برخی از بیماران هنوز هم از ظاهر خود به علت چربی های ذخیره شده در برخی قسمت های بدن ناراضی هستند. متاسفانه چربی های شکم، ران و باسن در اغلب موارد باقی می مانند و انتخاب لباس را برای بیمار دشوار می کنند. انجام لیپوساکشن پس از جراحی لاغری روشی عالی برای خلاصی از چربی های شکم و پهلو و سایر نقاطی است که ورزش اثر چندانی بر آنها ندارد. انجام  جراحی لاغری توسط متخصص جراحی لاغری می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد.

فواید لیپوساکشن پس از جراحی لاغری

  • برش ها کوچک بوده و به راحتی می توان چربی ها را بیرون کشید.
  • برش ها حتی بدون بخیه به سرعت بهبود پیدا می کنند.
  • عوارض لیپوساکشن به ندرت رخ می دهد.
  • زخم ها کوچک بوده و به سرعت محو می شوند.
  • برای کاهش درد، بیحسی موضعی انجام می گیرد.
  • تورم یا بیحسی از چند روز تا دو هفته ممکن است باقی بماند.
  • بیماران می توانند انتخاب کنند که کدام بخش از بدن لیپوساکشن شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1402
بازدید : 140
نویسنده : mozhgan

به طور خلاصه، به کسی که به کمک تکنیک‌های جراحی، به لاغر شدن بیماران دچار چاقی مفرط کمک می‌کنند متخصص جراح لاغری گفته می‌شود. در اصطلاح عامیانه به این پزشک دکتر لاغری نیز گفته میشود. دکتر لاغری به افرادی که با روش‌های دیگر موفق به کاهش وزن نشده‌اند کمک می‌کند تا در یک مدت زمان کوتاه‌تر، به هدف خود یعنی لاغری برسند. البته دکتر و جراح لاغری واژه مناسبی برای این جراحان نیست. از آنجایی که این پزشکان راه‌کار جراحی برای افراد چاق ارائه می‌دهند، بهتر است آن‌ها را جراح چاقی خطاب کرد نه لاغری.

باریاتریک یا جراحی لاغری برای کاهش وزن (Bariatric)

به روش‌های جراحی اطلاق می‌شود که جراح چاقی از آن‌ها برای کاهش وزن افراد چاق، به منظور پیش‌گیری یا درمان عوارض ناشی از چاقی انجام می‌دهد. اگر چاقی درمان نشود مشکلات متعددی از جمله بیماری ها و اختلالات قلبی عروقی گریبان افراد چاق را می گیرد.

جراح لاغری از دو روش متفاوت برای درمان چاقی استفاده می کند:

محدود کردن ورود مواد غذایی: محدود کردن و کاستن از حجم معده باعث می‌شود که معده خیلی زود از مواد غذایی پر شده و درنتیجه، سیری باعث کاهش ورود و جذب مقدار زیادی کالری به بدن می‌شود. کاهش جذب مواد غذایی: در این روش با کوتاه کردن یا دور زدن بخشی از روده، میزان کالری و مواد مغذی که توسط بدن جذب می‌شود کاهش پیدا می‌کند.

روش‌های مختلف جراحی لاغری

زمانی که به جراح چاقی مراجعه می‌کنید، او ابتدا وضعیت شما را بررسی می‌کند. قطعا تعدادی آزمایش درخواست خواهد داد. بعد از بررسی نتایج آزمایش، جراح لاغری مناسب‌ترین شیوه جراحی را به شما پیشنهاد می‌دهد. معمولا ۴ تکنیک رایج جراحی در خصوص چاقی وجود دارد که عبارتند از:

  • تکنیک روکس-اِن وای یا بای پس معده (Roux-en-Y gastric bypass)
  • تکنیک حلقه از طریق لاپاراسکوپی (Laparoscopic adjustable gastric banding)
  • عمل اسلیو گاسترکتومی (Sleeve gastrectomy)
  • اسلیو معده  یا عمل بای پس معده همراه با جابجایی بیوپانکراتیک (Duodenal switch)

نکات پایانی درباره عمل لاغری و جراح لاغری

قبل از انجام هرگونه عمل جراحی لاغری تا می‌توانید پرس و جو کنید و همه شرایط را ارزیابی کنید. بررسی کنید و ببینید که آیا واقعا شما نیاز به انجام چنین عملی دارید؟ آیا واقعا همه راه‌ها برای لاغری را امتحان کرده‌اید؟ تبلیغات گسترده‌ای در خصوص جراحی لاغری و شگردهای مختلف آن وجود دارد. گول تبلیغات را نخورید و در پیدا کردن جراح لاغری مناسب و حرفه‌ای تحقیق کنید. مطمئن شوید که شخصی که شما را عمل می‌کند واقعا یک متخصص لاغری واقعی است. خیلی مهم است که عمل‌های جراحی لاغری در مراکز مجهز و حرفه‌ای صورت بگیرد. اگر در مطب پزشک اقدام به عمل جراحی کنید حتی احتمال مرگ شما نیز وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1402
بازدید : 162
نویسنده : mozhgan

واریکوسل، بیماری حاصل از بزرگ شدن سیاهرگ‌های کیسه بیضه (اسکروتوم) است. معمولاً بعد از دوران بلوغ ایجادشده و با گذشت زمان، شدیدتر می‌شود. اختلال در عملکرد بیضه‌ها و تولید کم اسپرم، از مشکلات واریس بیضه هستند و ممکن است در ۲۰ درصد مبتلایان با ناباروری همراه شوند. روش‌های درمانی مانند عمل جراحی، تا حد زیادی به کاهش علائم بیماری کمک می‌کند.

واریکوسل یا واریس بیضه به گرفتگی سیاهرگ‌های متصل در بالای کیسه‌های بیضه گفته می‌شود. بیضه‌ها خون غنی از اکسیژن را از دو شبکه مویرگی در دو طرف بیضه دریافت می‌کنند. دو شبکه سیاهرگی اصلی نیز (شبکه پامپینی ‌فرم) در هر طرف، وظیفه انتقال خون بدون اکسیژن به قلب را بر عهده‌دارند. مسدود شدن شبکه پامپینی ‌فرم، علت اصلی واریس بیضه است.

احساس سنگینی، درد و ناراحتی و در مواردی اختلال نعوظ در مردان، از علائم این بیماری هستند. در حال حاضر روش پیشگیری بیماری واریس رگ‌های بیضه به‌طور قطعی مشخص نیست اما افرادی که به واریس مبتلا می‌شوند، با درمان به‌موقع توسط متخصص ارولوژی می‌توانند از علائم شدید آن در امان بمانند.

چه کسانی واریکوسل می گیرند؟

در واقع سیستم تولیدمثل مردانه تولید، ذخیره و حرکت اسپرم را بر عهده دارد. اسکروتوم، کیسه‌ای است که بیضه‌ها را در خود نگه می‌دارد. هورمون تستوسترون و اسپرم در بیضه‌ها ساخته می‌شوند و اسپرم درحالی‌که از طریق یک لوله‌ی پیچ‌خورده (اپیدیدیم) که در پشت هر بیضه قرار دارد حرکت می‌کند، بالغ می‌شود. اسپرم‌ها در مجرای اپیدیدیم حرکت کرده و از طریق مجرای وازدفران به پروستات منتقل می‌شوند.

هنگام انزال، مایع منی با اسپرم در پروستات ترکیب می‌شود. مایع منی از طریق مجرای ادرار حرکت کرده و از انتهای آلت تناسلی فرد خارج می‌شود. طناب اسپرماتیک حاوی مجرای وازدفران و شریان بیضه است که خون را به بیضه‌ها می‌رساند. همچنین شبکه‌های پامپینی فرم که گروهی از سیاهرگ‌های متصل به بالای بیضه هستند، خون را از بیضه‌ها تخلیه می‌کنند. شبکه‌های پامپینی فرم قبل از ورود به بیضه‌ها خون را در شریان بیضه سرد می‌کنند. این کار کمک می‌کند تا دمای مورد نیاز برای ساخت اسپرم فراهم شود و از بیماری‌هایی مانند مرگ بر اثر سرطان بیضه جلوگیری می‌کند.

بیشتربخوانید... جلوگیری از واریکوسل



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1402
بازدید : 132
نویسنده : mozhgan

برای ترمیم دندان پوسیده، دندان پزشک قسمت پوسیده ی دندان را برداشته و سپس ناحیه ی خالی شده دندان را با ماده خاصی پر می کند. همچنین می توان برای ترمیم دندان های ترک خورده، شکسته و یا دندان هایی که با ناخن خوردن و دندان قروچه دچار فرسودگی شده اند از پرکردگی استفاده کرد.

یکی از مقالات مهم ... هزینه ارتودنسی دندان

مراحل پرکردن دندان

ابتدا دندان پزشک نواحی اطراف دندان پوسیده را بی حس می کند. سپس از یک وسیله برشی مانند مته و یا لیزر برای برداشتن قسمت پوسیده شده ی دندان استفاده می کند. انتخاب ابزار این کار بستگی به سطح راحتی دندانپزشک، آموزش، و سرمایه گذاری در قطعه خاصی از تجهیزات و نیز موقعیت و میزان پوسیدگی دارد. در مرحله بعد دندان پزشک محل خالی شده از پوسیدگی را برای اطمینان از حذف کل پوسیدگی بررسی می کند. سپس به منظور آماده سازی دندان برای مرحله پر کردن، این حفره از باکتری ها و  باقی مانده های پوسیدگی پاک می شود. در صورتی که این پوسیدگی دندان نزدیک ریشه دندان باشد، ممکن است دندان پزشکتان از گلس اینومر، رزین کامپوزیت یا مواد دیگر برای محافظت از عصب استفاده کند. پس از پرکردن این حفره تقریبا کار دندانپزشک به پایان رسیده است و به صیقل آن دندان می پردازد.

بیشتربخوانید..... ارتودنسی نامرئی

 نگهداری و مراقبت از پرکردگی ها

پس از پرکردن، دندان ممکن است حساس شده و دچار درد خفیفی شود اما پس از مدتی فروکش می کند. در کل پس از پرکردن دندان نباید از بهداشت دهان و دندان خود غافل شوید و از محصولاتی استفاده کنید که مختص دندان های حساس می باشند.

چه زمان باید پرکردگی ها را ترمیم کرد

با اینکه پر کردگی ها بدون ترمیم هم می توانند سال ها دوام بیاورند اما ممکن است به مرور زمان به دلیل جویدن غذا ها فرسوده شوند. در صورتی که عاداتی مانند دندان قروچه و سایش دندان ها را دارید پر کردگی هایتان زودتر دچار فرسودگی می شوند و باید ترمیم شوند. اگر نشانه هایی از فرسودگی مانند ترَک در پر کردگی ها مشاهده کردید به سرعت به پزشکتان مراجعه کنید تا پر کردگی تان ترمیم شود. در صورتی که پس از فرسوده شدن پر کردگی به پزشک مراجعه نکنید و با همان دندان غذا بجویید، ممکن است دندانتان دچار تَرَک شود و نیازمند ترمیم های پیچیده تر باشد که هزینه ی بیشتری نیز دارد. اگر اطراف پر کردگی ها پوسیده یا کرم خورده شود، ممکن است دندان پزشکتان برای ترمیم آن دندان از روکش به جای پر کردگی دوم استفاده کند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1402
بازدید : 106
نویسنده : mozhgan

زمانی که  شبکه وریدی پامپینی فرم در کیسه بیضه بزرگ شود، واریکوسل رخ می‌دهد. این وریدها بسیار به وریدهای واریکوس (وریدهای پیچ خورده و متورم درون پاها) شباهت دارند. واریکوسل‌ها می‌تواند در طول دوران بلوغ ایجاد شود و با گذشت زمان بزرگ‌تر شده و قابل تشخیص خواهند بود. بیشتر در سمت چپ کیسه بیضه دیده می‌شوند، چرا که آناتومی بدن مردان در هر دو طرف یکسان نیست. گاهی واریکوسل‌ها در دو طرف و در یک زمان ایجاد می‌شوند، ولی این واقعه در موارد نادر رخ می‌دهد. از هر 100 پسر 10 تا 15 نفر به واریکوسل مبتلا هستند.

بیشتر مواقع واریکوسل‌ها بی خطر هستند، اما موارد کمی از آن‌ها باعث درد و مشکلات باروری می‌شوند. همچنین گاهی یکی از بیضه‌ها بر اثر واریکوسل کوچک‌تر از حالت طبیعی خود خواهد شد.

آیا بیماری واریکوسل به صورت طبیعی رخ می‌دهد؟

سیستم تولید مثلی مردان وظیفه تولید، ذخیره و انتقال اسپرم‌ها را بر عهده دارد. کیسه بیضه کیسه‌ای پوستی است که بیضه‌ها را خارج ار بدن نگه می‌دارد. هورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون و اسپرم در بیضه‌ها ساخته می‌شود. اسپرم در حین حرکت در مجرایی به نام اپیدیدیم که پشت هر بیضه قرار دارد، بالغ می‌شود.

اسپرم سپس از مجرای اپیدیدیم توسط مجرای دیگری به نام مجرای وابران به سمت پروستات حرکت می‌کند. در زمان انزال مایع منی با مخلوطی که پروستات آن را ساخته مخلوط می‌شود. مایع منی از طریق مجرای ادراری از آلت تناسلی مردانه خارج می‌شود.

بیضه‌ها برای تولید اسپرم‌هایی بالغ و دارای عملکرد به درجه حرارتی پایین‌تر از دمای داخلی بدن نیاز دارند. بنابراین بیضه‌ها درون کیسه بیضه خارج از بدن قرار دارند که دمای درون آن 5 درجه از دمای لگن و شکم کم‌تر است.

شبکه وریدی پامپینی فرم  به عنوان ضد انتقال گرما عمل می‌کند و خون موجود در سرخرگ‌های بیضه را پیش از ورود به آن خنک‌تر می‌کند. زمانی که این وریدها به علت واریکوسل بزرگ‌تر می‌شوند، بالارفتن دمای بیضه ها تولید اسپرم را کاهش داده و همین امر منجر به کم شدن توان باروری فرد می‌شود.

علت بیماری واریکوسل

گاهی دریچه‌های موجود در وریدها از بین می‌روند و یا به درستی کار نمی‌کنند‌، در این صورت حجم زیادی از خون وارد رگ‌ها می‌شود‌.

از طرفی دیگر وریدهای بزرگی که از بیضه به سمت قلب می‌روند در سمت راست و چپ به شیوه‌ی متفاوتی متصل می‌شوند. در سمت چپ فشار زیادتری در رگ‌ها وجود دارد. اگر جریان خون به سمت عقب حرکت کند و یا اینکه در رگ‌های خونی جمع شود، باعث ایجاد تورم در رگ‌ها می‌شود.

در موارد نادر، گره‌های لنفی متورم یا دیگر توده‌های موجود در پشت شکم، باعث توقف جریان خون خواهند شد و همین مسئله در نهایت منجر به تورم رگ‌های خونی ناحیه‌ی کیسه بیضه شده و درد زیادی را ایجاد می‌کند.

منبع: https://www.drsadeghzade.com/



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1402
بازدید : 114
نویسنده : mozhgan

زمانی که  شبکه وریدی پامپینی فرم در کیسه بیضه بزرگ شود، واریکوسل رخ می‌دهد. این وریدها بسیار به وریدهای واریکوس (وریدهای پیچ خورده و متورم درون پاها) شباهت دارند. واریکوسل‌ها می‌تواند در طول دوران بلوغ ایجاد شود و با گذشت زمان بزرگ‌تر شده و قابل تشخیص خواهند بود. بیشتر در سمت چپ کیسه بیضه دیده می‌شوند، چرا که آناتومی بدن مردان در هر دو طرف یکسان نیست. گاهی واریکوسل‌ها در دو طرف و در یک زمان ایجاد می‌شوند، ولی این واقعه در موارد نادر رخ می‌دهد. از هر 100 پسر 10 تا 15 نفر به واریکوسل مبتلا هستند.

بیشتر مواقع واریکوسل‌ها بی خطر هستند، اما موارد کمی از آن‌ها باعث درد و مشکلات باروری می‌شوند. همچنین گاهی یکی از بیضه‌ها بر اثر واریکوسل کوچک‌تر از حالت طبیعی خود خواهد شد.

آیا بیماری واریکوسل به صورت طبیعی رخ می‌دهد؟

سیستم تولید مثلی مردان وظیفه تولید، ذخیره و انتقال اسپرم‌ها را بر عهده دارد. کیسه بیضه کیسه‌ای پوستی است که بیضه‌ها را خارج ار بدن نگه می‌دارد. هورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون و اسپرم در بیضه‌ها ساخته می‌شود. اسپرم در حین حرکت در مجرایی به نام اپیدیدیم که پشت هر بیضه قرار دارد، بالغ می‌شود.

اسپرم سپس از مجرای اپیدیدیم توسط مجرای دیگری به نام مجرای وابران به سمت پروستات حرکت می‌کند. در زمان انزال مایع منی با مخلوطی که پروستات آن را ساخته مخلوط می‌شود. مایع منی از طریق مجرای ادراری از آلت تناسلی مردانه خارج می‌شود.

بیضه‌ها برای تولید اسپرم‌هایی بالغ و دارای عملکرد به درجه حرارتی پایین‌تر از دمای داخلی بدن نیاز دارند. بنابراین بیضه‌ها درون کیسه بیضه خارج از بدن قرار دارند که دمای درون آن 5 درجه از دمای لگن و شکم کم‌تر است.

شبکه وریدی پامپینی فرم  به عنوان ضد انتقال گرما عمل می‌کند و خون موجود در سرخرگ‌های بیضه را پیش از ورود به آن خنک‌تر می‌کند. زمانی که این وریدها به علت واریکوسل بزرگ‌تر می‌شوند، بالارفتن دمای بیضه ها تولید اسپرم را کاهش داده و همین امر منجر به کم شدن توان باروری فرد می‌شود.

علت بیماری واریکوسل

گاهی دریچه‌های موجود در وریدها از بین می‌روند و یا به درستی کار نمی‌کنند‌، در این صورت حجم زیادی از خون وارد رگ‌ها می‌شود‌.

از طرفی دیگر وریدهای بزرگی که از بیضه به سمت قلب می‌روند در سمت راست و چپ به شیوه‌ی متفاوتی متصل می‌شوند. در سمت چپ فشار زیادتری در رگ‌ها وجود دارد. اگر جریان خون به سمت عقب حرکت کند و یا اینکه در رگ‌های خونی جمع شود، باعث ایجاد تورم در رگ‌ها می‌شود.

در موارد نادر، گره‌های لنفی متورم یا دیگر توده‌های موجود در پشت شکم، باعث توقف جریان خون خواهند شد و همین مسئله در نهایت منجر به تورم رگ‌های خونی ناحیه‌ی کیسه بیضه شده و درد زیادی را ایجاد می‌کند.

منبع: https://www.drsadeghzade.com/



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1402
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

بسیاری از مادران سوالاتی درباره اقدامات دندانپزشکی بارداری دارند. اینکه آیا انجام این درمان‌ها می‌تواند خطری برای کودک یا مادر داشته باشد؟ در پاسخ به این نگرانی‌ها باید گفت مراجعه سالانه به دندانپزشک و انجام اقدامات پیشگیرانه در دوران بارداری نه تنها ایمن است، بلکه توصیه هم می‌شود.

بیشتربخوانید.... بهترین متخصص ارتودنسی

سایت انجمن بارداری امریکا (American Pregnancy Association) در مطلبی به مهم‌ترین نگرانی‌ها و رایج‌ترین پرسش‌های مادران باردار درباره انجام درمان‌های دندانپزشکی پاسخ داده است که آنها را در ادامه می‌خوانید:

- اقدامات پیشگیرانه و جرم‌گیری

افزایش سطح برخی هورمون‌ها در دوران بارداری سبب خونریزی لثه و تورم آن می‌شود. گیر کردن مواد غذایی بین دندان‌ها، این التهاب را وخیمتر خواهد کرد. بنابراین انجام اقدامات دندانپزشکی در دوران بارداری برای جلوگیری از عفونت‌های دهان مانند بیماری‌های لثه ضروری است. چون عفونت‌های دهانی باعث زایمان زودرس می‌شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

- کدام درمان‌های دندانپزشکی

انجام درمان‌های دندانپزشکی مانند ترمیم دندان‌های پوسیده در دوران بارداری الزامی است. درمان‌های دندانپزشکی بهتر است در سه ماهه دوم بارداری انجام شود. در سه ماهه سوم به دلیل سنگین بودن مادر، نشستن طولانی مدت دشوار خواهد بود. ایمن‌ترین اقدام این است که تمام کارهای غیر ضروری دندانپزشکی پس از تولد نوزاد انجام شود. با این حال گاهی اوقات دندانپزشک ناچار به انجام اقدامات اورژانس مانند درمان ریشه (عصب کشی) یا کشیدن دندان در این دوران خواهد بود. اقدامات زیبایی مانند سفید کردن دندان‌ها باید تا بعد از تولد نوزاد به تعویق بیفتد. بهتر است اگر درمان مشکل دندانتان ضروری نیست، بعد از اتمام بارداری و تولد نوزاد آن را انجام دهید تا جنین در معرض خطر و آسیبی قرار نگیرد، حتی اگر آن خطر کوچک باشد.

- تزریق داروهای بی‌حسی

در حال حاضر مطالعات متناقضی در مورد اثرات نامطلوب احتمالی داروهای بی‌حسی روی جنین وجود دارد. لیدوکائین یکی از داروهای مورد استفاده در دندانپزشکی است. این دارو بعد از تماس با دندان مادر باردار از جفت عبور می‌کند. در صورت نیاز به درمان دندانپزشکی، مقادیر داروهای بی حسی باید حداقل باشد، اما اگر مادر درد زیادی حس کرد، باید مقدار بیشتری دارو استفاده شود.

- مصرف آنتی‌بیوتیک به دلیل مشکلات دهان و دندان

اقدامات دندانپزشکی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، اغلب نیازمند تجویز آنتی‌بیوتیک است. آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین، آموکسی‌سیلین و کلیندامایسین در دوران بارداری بی‌خطر یا کم خطر هستند و پس از مشورت با پزشک زنان، می‌توانند قبل و بعد از درمان‌های دندانپزشکی تجویز شوند.

- اشعه ایکس و رادیوگرافی

معمولا توصیه می‌شود انجام رادیوگرافی‌های تشخیصی تا بعد از تولد نوزاد به تعویق بیافتد. با این حال تهیه رادیوگرافی برای انجام بسیاری از درمان‌های دندانپزشکی ضروری است. انجمن رادیولوژی آمریکا می گوید از آنجا که طی سه ماهه اول بارداری، اندام‌های جنین تشکیل می‌شوند، تا حد امکان باید جنین را طی این مدت از هر خطری دور نگه داشت. اگر در سه ماهه سوم باردای هم کار دندانپزشکی ضروری ندارید، آن را بعد از زایمان انجام دهید.

منبع: بهترین دکتر ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1402
بازدید : 96
نویسنده : mozhgan

بیضه ها در درون کیسه بیضه قرار گرفته اند و سطح آن ها توسط پوست پوشانده شده است. همچنین کیسه بیضه حاوی سرخرگ و سیاهرگ می باشد که وظیفه خون رسانی به غدد تناسلی را بر عهده دارند اختلال در ساختار و عملکرد سیاهرگ کیسه بیضه، منجر به ایجاد واریس در بیضه ها می گردد که به آن واریکوسل (واریس بیضه) می گویند.

واریکوسل در واقع همان واریس کیسه بیضه می باشد و همانند واریس در پاها و همان بزرگ شدن عروق بیضه است. واریکوسل مهم ترین عامل کاهش کیفیت اسپرم و تعداد اسپرم است و می تواند یکی از علل ناباروری مردان باشد، اگرچه این بدان معنی نیست که همیشه واریکوسل می تواند بر روی تولید اسپرم تاثیر داشته باشد. خوشبختانه واریکوسل قابل تشخیص است و در مواقع بسیاری به درمان نیازی ندارد اما چنانچه علائم واریکوسل در بیضه ها دیده شود درمان آن شامل عمل جراحی می باشد.

علائم واریکوسل چیست؟

واریکوسل معمولا علائمی ندارد و درد به ندرت یکی از علائم واریکوسل می باشد. با این حال شایع ترین علائم واریکوسل عبارتند از:

•    دردی که با ایستادن طولانی مدت تشدید یافته و با دراز کشیدن بهتر می شود؛

•    دردی که پس از فعالیت های سنگین افزایش می یابد؛

•    اختلال در باروری؛

•    بزرگی و برآمدگی سیاهرگ ها بر روی کیسه بیضه؛

•    لمس توده در کیسه بیضه (گرچه بیماری های دیگری نیز باعث ایجاد توده در بیضه ها می شوند)؛

•    تغییر در اندازه بیضه؛

•    احساس درد و ناراحتی در کیسه بیضه.

با گذر زمان واریکوسل می تواند بزرگ و محسوس شود. از آنجایی که در اکثر مواقع علائمی برای واریکوسل وجود ندارد، بنابراین درمان هم صورت نمی گیرد. تشخیص و درمان واریکوسل معمولا در هنگام ارزیابی وجود مشکل ناباروری و یا انجام معاینه روتین انجام می گیرد اما به هر حال در صورت وجود هر یک از علائم واریکوسل فرد باید به پزشک مراجعه نماید.

 

علت واریکوسل چیست؟

با اینکه علت اصلی واریکوسل نامشخص است، بسیاری از دانشمندان معتقدند که علت واریکوسل اختلال در دریچه های اسپرماتیک است که مانع از عبور صحیح جریان خون می شوند. در نتیجه عروق برای جبران جریان خون متسع می شوند، به بیضه ها آسیب وارد می نمایند و این فرآیند می تواند علت واریکوسل باشد. واریکوسل اصولا در دوران بلوغ ایجاد می شود و تقریبا همیشه در کیسه بیضه سمت چپ شکل می گیرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
بازدید : 101
نویسنده : mozhgan

اخیرا کاربران زیادی در فضای مجازی کلمات کلیدی و عبارتی مثل ” عمل دیابت “، “جراحی دیابت “، “جراحی دیابت نوع ۲ ” یا جراحی دیابت در تهران و سایر شهرهای دیگر را جستجو میکنند. دقیقا عمل خاصی وجود ندارد که به صورت اختصاصی بتواند دیابت را درمان کند. اما اگر دیابت شما ناشی از چاقی بیش از حد باشد، میتوان با درمان چاقی با کمک عمل جراحی، دیابت نوع ۲ را نیز درمان کرد. با انجام عمل جراحی لاغری علاوه بر چاقی، اغلب بیماری هایی که مرتبط با چاقی هستند نیز یا به طور کامل درمان میشوند و یا به صورت چشمگیری بهبود پیدا میکنند.

درمان قطعی دیابت نوع ٢ با عمل جراحی لاغری

یکی از فواید مهم، بزرگ و تحقیق شده عمل لاغری از بین رفتن کامل دیابت نوع ۲ و یا کاهش شدید آن در بیمارانی است که این عمل را انجام داده اند. اینکه میگوییم تحقیق شده ترین، بیراه نگفته ایم. زیرا سالانه تحقیقات زیادی روی بیمارانی که چاق بوده اند و عمل لاغری انجام داده اند صورت گرفته. و همه آمار نشان از بهبود یا درمان کامل دیابت نوع دو در این بیماران است.

بهترین راه برای خلاص شدن از شر دیابت نوع دو و چاقی

کسانی که دیابت دارند، یا در خطر ابتلا به آن هستند و از طرفی شاخص توده بدنی (یا BMI) بالای ۳۵ دارند، بهتر است برای کنترل بیماری یا ریشه کرن کردن چاقی و دیابت با هم، عمل جراحی لاغری انجام دهند. هرچند که روش های دیگری برای کاهش وزن این افراد وجود دارد اما هیچکدام به تاثیرگذاری عمل لاغری نیستند.

مناسبترین عمل جراحی برای درمان قطعی دیابت نوع ٢ کدام است؟

ما اعمال جراحی زیادی داریم که در حوزه جراحی چاقی به کاهش وزن و درمان چاقی میپردازند. مهمترین عمل هایی که میتوانند باعث بهبود و درمان چاقی و دیابت با هم شوند در ادامه مورد بحث قرار گرفته اند.

درمان دیابت با جراحی اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از بهترین و پرطرفدار ترین عمل های جراحی چاقی در سراسر دنیا و خود کشور ما است که توسط بهترین جراح اسلیو انجام می شود.

و در ۶۲ درصد موارد نیز باعث درمان کامل دیابت میشود.

عمل لاغری بای پس روده

 ۸۵٪ بیماران بهبودی کامل را تجربه می کنند (اگر مشکل خاصی پیش نیاید به نظر میرسد ما با این عمل موفق به درمان قطعی دیابت نوع ٢ میشویم.)

عمل جراحی باندینگ معده

 ۴۵-۶۰٪ از بیماران تقریبا بهبودی کامل پیدا میکنند.

میخوای چاقی مفرط و بیماری مرتبط با چاقیت رو درمان کنی؟  

اگر چاقی مفرط دارید و همزمان با پره دیابت یا دیابت نوع دو نیز دست به گریبان هستید، بهتر است فکری برای خلاص شدن از شر هر دو بیماری کنید. اگر شاخص توده بدنی بالایی دارید، از کار و زندگی افتاده اید و امید به زندگیتان روز به روز به خاطر داشتن چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با آن کاهش میابد، بهتر است به یک متخصص جراحی لاغری مراجعه و با او مشورت کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
بازدید : 109
نویسنده : mozhgan

مراقبت های بعد از فیلر بینی از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. تزریق فیلر بینی، از روش‌های رینوپلاستی مایع یا رینوپلاستی بدون جراحی محسوب می‌شود. طبق این روش یک ماده پرکننده مثل اسید هیالورونیک به زیر پوست تزریق شده و ساختار بینی را تغییر می دهد که این تغییر نیز موقتی است. جراحان پلاستیک این نوع تغییر  بینی را بدون خطر می‌دانند.

تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر بینی حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد و یک عمل سرپایی است و نیاز به استراحت و بازماندن از امور روزمره را ندارد. طبق این روش ماده ای مثل ژل، که ممکن است محتویات آن تا حدودی در برند‌های مختلف فیلر نیز متفاوت باشد، به زیر پوست بینی تزریق می‌شود تا به کمک این ماده قوس یا خمیدگی بینی از بین برود.

درست است که مراقبت بعد از فیلر بینی نسبت به جراحی آن چنان پیچیده نیست ولی در صورت رعایت نکردن موارد می تواند مشکل ساز باشد در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا شما را با اقدامات و مراقبت های پس‌از تزریق فیلر بینی آشنا کنیم.

مراقبت بعد از فیلر بینی

درصورتی که بعد از تزریق دچار تورم یا کبودی شدید از موارد زیر برای رفع این مشکل استفاده کنید.

استفاده از کمپرس سرد

  • به کمک کمپرس سرد از خون ریزی، تورم و کبودی و پخش شدن فیلر به سایر نقاط جلوگیری کنید.
  • مصرف داروی دیفن هیدرامین
  • طبق نسخه از داروی دیفن‌هیدرامین که یک‌نوع داروی ضد آلرژی است استفاده کنید.

استفاده از کرم آرنیکا

کرم آرنیکا برای رفع حالت قرمزی و تورم و حساسیت که بلافاصله پس از درمان شروع می شود مفید است و بدون نسخه هم می‌توان آن را خرید.این کرم را قبل از خواب به مقدار زیاد روی بینی خود بزنید.

  • تا چهار هفته بعد از تزریق از عینک استفاده نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت پس‌از تزریق فیلر آرایش نکنید.
  • تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ورزش سنگین انجام ندهید.
  • برای جلوگیری از تغییر شکل بینی از ماساژ دادن بینی خودداری کنید.
  • در صورت داشتن درد یا تاری شدید ،قرمزی یا کبودی،کهیر یا سایر علائم حتما با پزشک خود تماس بگیرید.
  • تا ۶ ساعت پس‌از درمان ناحیه تزریق شده را لمس نکنید.
  • تا ۷۲ ساعت بعد از تزریق حمام نروید.
  • موقع جدا کردن چسب از فشار دادن به بینی پرهیز کنید چون باعث جابه جایی فیلر می شود.
  • تا ۷۲ ساعت بعد از تزریق فیلر در دو طرف سر خود با قرار دادن بالش از برخورد بینی به رخت جلوگیری کنید.
  • به هیچ عنوان پس از تزریق فیلر آن‌ناحیه را ماساژ ندهید.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1402
بازدید : 97
نویسنده : mozhgan

از آنجایی که در جراحی مینی بای پس اندازه معده کوچک شده و نحوه ورود غذا به درون روده نیز تغییر پیدا می کند، رسیدن غذای کافی به بدن با حفظ اهداف کاهش وزنی بسیار اهمیت دارد. متخصص تغذیه یا متخصص جراحی لاغری احتمالا به شما توصیه می کند که:

آهسته بخورید و بیاشامید

به منظور جلوگیری از سندروم دامپینگ، برای خوردن یک وعده غذایی حداقل ۳۰ دقیقه، و برای نوشیدن یک لیوان مایعات بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان بگذارید. بین هر وعده غذایی و نوشیدن مایعات ۳۰ دقیقه زمان بگذارید.

اندازه هر وعده غذایی باید کوچک باشد

در طول روز چندین وعده ی کوچک مصرف کنید. ابتدا با ۶ وعده کوچک در روز شروع کنید و سپس آن را به ۴ وعده و در نهایت با شروع رژیم غذایی نرمال، آن را به ۳ وعده کاهش دهید. مقدار هر وعده غذایی باید حدودا بین نصف تا یک پیمانه باشد. ·       بین وعده های غذایی، مایعات بنوشید. برای جلوگیری از دی هیدراته شدن بدن، لازم است روزانه ۸ لیوان (۱.۹ لیتر) مایعات مصرف کنید. اما مصرف بیش از حد مایعات در هنگام خوردن غذا یا در نزدیکی آن می تواند احساس سیری به شما داده و مانع خوردن مواد غذایی مورد نیاز بدن شود.

بیشتربخوانید... تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند

غذا را به طور کامل بجوید

ورودی جدید معده به روده ی کوچک بسیار باریک بوده و ممکن است با تکه های بزرگ غذا مسدود شود. این انسداد می تواند مانع خروج غذا از معده شده و منجر به استفراغ، حالت تهوع و شکم درد شود. سعی کنید لقمه های کوچک برداشته و آن را کاملا بجوید تا زمانی که به حالت مایع تبدیل شوند

بیشتر از غذاهای پروتئینی استفاده کنید

در هر وعده غذایی و قبل از خوردن سایر غذاها، مواد پروتئینی مصرف کنید

از مصرف غذاهای پر قند و چرب خودداری کنید

این نوع غذاها به سرعت از سیستم گوارش عبور می کنند و ممکن است موجب سندروم دامپینگ شوند.

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز  

پس از  هر جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا  بای پس، بدن دیگر قادر به جذب برخی مواد غذایی نخواهند بود . از این رو بیمار تا آخر عمر نیاز به مصرف مکمل های ویتامینی و مواد معدنی دارد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
بازدید : 119
نویسنده : mozhgan

چاقی شرایطی است که در آن، شخص مقدار ناسالم و بیش از اندازه ای از چربی را در بدن خود دارد. برای اندازه گیری میزان چاقی متخصصین این زمینه از مقیاسی به نام شاخص توده بدنی (BMI) استفاده می کنند. بی ام آی تا کنون درست ترین مقیاس برای اندازه گیری میزان اضافه وزن بوده است. افراد چاق بیش از سایرین با بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و غیره دست و پنجه نرم می کنند. اضافه وزن بیش از حد یا چاقی مفرط باعث افزایش نرخ مرگ و میر نیز می شود یکی از راه های درمان دیابت نوع انجام جراحی اسلیو معده با مشورت یک متخصص جراحی لاغری است.

چه ارتباطی بین چاقی و سرطان وجود دارد؟

ارتباط بین چاقی و سرطان مشخص است. تحقیقات نشان می دهند که چربی بیش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان های متعدد مثل سرطان مری، معده، کبد، کلیه و سرطان های بسیار دیگر را افزایش می هد.

آیا پیشگیری از چاقی یا کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود؟

چاقی یکی از دلایل عمده ی ابتلا به سرطان است. یکی از کارهایی که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان می توانید انجام دهید، کاهش اضافه وزن و داشتن یک مقدار وزن سالم است. برای جلوگیری از چاقی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

فعالیت فیزیکی داشته باشید. در طول هفته حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید و جدی داشته باشید.

غذاهای سالم بخورید. حداقل ۳/۲ بشقاب غذایی خود را با سبزیجات، میوه جات، غلات و حبوبات بدون نشاسته و ۳/۱ آن را با پروتئین حیوانی پر کنید.

الکل ننوشید. اگر از نوشیدنی های الکی استفاده می کنید، مصرف آن را به تدریج کم و پس از مدتی ترک کنید.

استراحت کافی داشته باشید. خستگی باعث افزایش اشتها می شود و شما را مجبور به انتخاب غذاهای ناسالم می کند. به علاوه، رابطه میان کم خوابی و چاقی بسیار عمیق است.

چنانچه بیش از اندازه چاق (بی ام آی بالای ۳۰) هستید و رژیم غذایی و ورزش نمی توانند کمکی به شما کنند، می توانید از روش های لاغری سریع مثلجراحی لاغری کمک بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
بازدید : 114
نویسنده : mozhgan

تزریق فیلر بینی روشی است که در آن یک نوع ماده به لایه های عمیق پوست تزریق می شود. در واقع فیلر نوعی پر کننده است که به واسطه ی تزریق آن در بینی حجمی به پل یا نوک بینی و ناهمواری های آن اضافه می شود که نتیجه ی آن اصلاح و زیبایی فرم بینی خواهد بود.مواد به کار رفته در ژل ها حاوی اسید هیالورونیک  یا هیدروکسی لپاتیت است که محبوب ترین نوع ژل ها برای فیلر هستند.

این مواد برای حفظ ثبات و عدم تغییر وضعیت به لایه های زیرین پوست تزریق می شود اما این روش تک مرحله ای نیست و شامل تزریق به بافت های داخلی و خارجی می باشد. میزان تزریق ژل برای هر شخص متفاوت است و متخصص با توجه به تناسب و فواصل بینی با سایر اعضای صورت این مقدار را تعیین می کند.نوع انجام فیلر بینی به این صورت است که پس از پاکسازی بینی بیمار و بی حس کردن موضعی، ژل فیلر توسط سوزنی نازک به نواحی مشخص شده تزریق می شود و در نهایت پزشک آن نواحی را ماساژ می دهد.

چه کسانی نباید فیلر کنند؟

فیلر بینی ممکن است برای اصلاح فرم هر نوع بینی کارساز نباشد. افرادی که قوز بزرگ بینی، شکستگی یا مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی دارند، فیلر گزینه ی مناسبی برای آنها نیست. این روش مناسب برای کسانی است که صرفا مشکلاتی جزئی در بینی دارند و نیازی به عمل جراحی ندارند. در خصوص این امر بایستی از پزشک متخصص مشاوره گرفت تا بهترین تصمیم برای اصلاح فرم بینی گرفته شود. این روش ممکن است برای بعضی از افراد خطرساز باشد. افرادی که نباید فیلر بینی انجام دهند اشخاصی هستند که:

  • بیماری یا آلرژی پوستی دارند.
  • دارای عفونت در سینوس، دستگاه گوارش و حفره دهان هستند.
  • دارای اختلالات خونی هستند.
  • در دوره ی بارداری یا شیر دهی هستند.
  • به لیدوکائین حساسیت زیادی دارند.

قبل ازانجام فیلر بینی حتما تمامی اطلاعات پزشکی خود اعم از حساسیت یا سابقه ی بیماری را با جزئیات در اختیار متخصص قرار دهید تا دچار مشکل حادی نشوید.

مزایای فیلربینی

  • مدت زمان انجام آن کمتر از یک ساعت است و نتیجه ی آن بلافصله قابل مشاهده و مشخص است.
  • روشی غیر تهاجمی بدون درد و خونریزی است.
  • هزینه آن نسبت به عمل جراحی پایین تر است.
  • نیاز به بیهوشی ندارد.
  • دوره نقاهت آن کم است و از فردای تزریق ژل می توانید فعالیت ها روزانه ی خود را شروع کنید.
  • ژل های مورد استفاده در فیلر بینی معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند و بعد از آن برای حفظ فرم بینی باید به کلینیک مراجعه شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

 1- نداشتن خواب کافی

کمبود خواب ممکن است مانع کاهش وزن شما شود. نداشتن خواب کافی متابولیسم شما را کند می‌کند و هورمون گرسنگی لپتین و گرلین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لپتین به مغز دستور می‌دهد خوردن را متوقف کند. معده گرلین را تولید می‌کند. این هورمون عامل تحریک حس گرسنگی است. تحقیقات نشان می‌دهد خواب ناکافی سطح لپتین را پایین و سطح گرلین را بالا می‌برد و باعث افزایش وزن می‌شود. تلفن همراه و لپ تاپ خود را خاموش کنید. روی داشتن خواب کامل تمرکز کنید. زود به تخت بروید. مطمئن شوید اتاق کاملا تاریک است و دمای مناسبی دارد. قبل از خواب از مصرف سیگار الکل و داروهای خواب آور بپرهیزید.

 2- مصرف قندهای پنهان

 قندهای پنهان همه جا هستند. متهمان اصلی غلات صبحانه، نوشیدنی‌های انرژی زا و سس‌هایند. حتی بعضی از مارک‌های کره بادام زمینی نیز حاوی قندند. اضافه شدن قند در غذاهای روزانه خطر بیشتری برای سلامتی ایجاد می‌کند تا چربی‌ها. قندهای پنهان موجب بروز مشکل‌های نظیر پوسیدگی دندان، دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی می‌شود. مشخصه‌های غذایی که می‌خرید را بخوانید و از خرید محصول‌هایی بپرهیزید که قند فراوان دارند.

3- محاسبه کالری

شکی نیست که با کاهش کالری وعده‌های غذایی وزن نیز پایین می‌آید. اما بعضی مواقع انقدر در کنترل کالری‌ها غرق می‌شویم که خوردن مواد مغذی از ذهنمان می‌پرد. همین باعث می‌شود استفاده از مواد مغذی را فراموش کنیم و نبینیم چه چیزی استفاده می‌کنیم. درست فکر کنید و فقط روی کالری‌ها تمرکز نکنید. غذاهای مغذی را انتخاب کنید تا در طول رژیم سم زدایی بدنتان از نظر ویتامین مینرال‌ها و آنتی اکسیدان‌ها تامین شود. این مواد را می‌توان در سبزی‌ها و میوه‌ها پیدا کنید.

ییشتربخوانید... رژیم کتوژنیک

4- نشستن بیش از اندازه

نشستن پای سریال‌های تلوزیونی، شغل کم‌تحرک و دائما کار کردن با گوشی ما را به نسلی بی‌تحرک تبدیل کرده است. فکر می‌کنیم خیلی سرمان شلوغ است و نمی‌توانیم ورزش کنیم. اما مشکل اصلی اینجاست که ما به بی‌تحرکی عادت کردیم. برای سوزاندن کالری بیشتر پاهایتان را حرکت دهید. خودتان را کش بدهید. گاهی وقت‌ها از جای خود بلند شوید و بایستید. عادت کنید هر نیم ساعت به بدن خود حرکت دهید تا بدنتان به خواب زمستانی نرود.

 5- وقت کافی نداشتن

برای آشپزی با زندگی پرمشغله‌ای که برای خود درست کرده‌ایم بیشتر اسیر فست فودها شده‌ایم و کمتر غذای خانه را می‌خوریم. این روند به هیچ وجه برای سلامت و تناسب اندام مناسب نیست. سعی کنید غذاهای خانه را به صورت بسته بندی با خود به سر کار ببرید. یا روزی که زمان کافی دارید غذا بپزید و آن را توی فریزر ذخیره کنید. هر موقعی که فرصت آشپزی کردن نداشتید از ذخایر غذای خود استفاده کنید.

 6- مشکلات هورمونی

مشکلات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین می‌تواند باعث افزایش وزن و مقاومت بدن در برابر کاهش وزن شود. با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید. اگر مشکل هورمونی داشتید، رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند. حذف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و بالا بردن میزان پروتئین، سبزی‌ها و اسیدهای چرب ضروری می‌تواند کمک کند.

7- به اندازه مصرف نکردن چربی

مدت‌ها بود که چربی هنگام کاهش وزن به عنوان دشمن شناخته می‌شد. اما جالب است که بعد از معرفی محصول‌های کم‌چرب بازهم چاقی را در سراسر دنیا می‌بینیم. نگرش منفی خود به چربی‌ها را کنار بگذارید و مقداری چربی مفید به وعده‌های خود اضافه کنید. اسیدهای چرب ضروری در روغن بذر کتان، روغن ماهی، آجیل و دانه‌ها نه تنها به ایجاد احساس سیری کمک می‌کنند؛ بلکه روند تجزیه چربی‌های بدن را نیز تسهیل می‌کنند.

8- تبلیغات دروغ

گاهی وقت‌ها روی بسته بعضی غذاها نوشته شده منبع کلسیم یا بدون رنگ مصنوعی؛ اما این شعار به معنای نبود قند در آن‌ها نیست. جدول اطلاعات تغذیه‌ای محصولی که می‌خرید را بخوانید. اگر میزان قند آن بالا بود، بهتر است آن را نخرید.

9- بدن شما نقطه ایست دارد

یعنی بدن در یک وزن مشخص می‌ایستد و در برابر کاهش وزن بیشتر مقاومت نشان می‌دهد. این اتفاق به ما می‌گوید که چرا کم کردن کالری نمی‌تواند به خودی خود باعث کاهش وزن شود. شما می‌توانید با رژیم شوک مناسب و ورزش بدون توقف کاهش وزن به وزن ایده‌آلتان

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
بازدید : 125
نویسنده : mozhgan

خانم نعیمه نظام دوست را شاید بیشتر به عنوان یک طناز و بازیگر طنز سینما و تلوزیون بشناسید. او متولد آبان ماه سال ۱۳۵۳ است. در تهران به دنیا آمده و حدودا از سال ۷۱ وارد عرصه بازیگری شده. نقش‌های بسیاری بازی کرده و این اواخر با ایفای نقش در فیلم “هزارپا” او را در هیات یک پرستا بسیار چاق دیدیم. اما اگر گشت و گذاری در اینترنت بکنید متوجه می‌شوید که نعیمه نظام دوست با انجام یک عمل جراحی لاغری کلی وزن کم کرده و چهره و پیکر الان او به کلی تغییر پیدا کرده. شاید برای شما سوال باشد نظام دوست با چه روشی توانسته تا این حد وزن کم کند؟ با خواندن این مقاله با عمل نعیمه نظام دوست بیشتر آشنا خواهید شد.

سایر مقالات ... عوارض رژیم کتوژنیک

تلاش خانم نظام دوست برای کاهش وزن

هرچند که این بازیگر برای چاقی مزایایی برمی‌شمرد. اما در کل واقعا از این وضعیت خود رنج می‌برد. از نظر خانم نعیم دوست لاغری و چاقی بیش از حد هر دو باعث بروز انواع اختلالات و بیماری‌ها می‌شود. شاید اگر آن عمل بالون معده را انجام نمی‌داد چندان هم با وزنی حدود ۹۰ کیلو مشکلی برایش پیش نمی‌آمد. هر نوع روشی که به کاهش وزن کمک می‌کرد را امتحان کرده بود اما باز هم نتیجه‌ای برایش به ارمغان نیاورد.

عمل لاغری بالون چه مشکلاتی برای نعیمه نظام دوست پیش آورد؟

با توجه به اینکه دو ماه بیشتر از مهلت توصیه شده بالون در بدن او بود، برای معده و روده های او مشکل پیش آمد. و چند ماه بعد از عمل جراحی وزن او ناجوانمردانه و بصورت باورنکردنی به حدود ۱۲۳ کیلوگرم افزایش پیدا کرد. بالون حجم معده او را پس از برداشتن، بزرگتر از پیش کرده بود. و اشتهای او را بیشتر از پیش کرده بود. البته استفاده از بالون برای هر کسی توصیه نمی شود و روش مناسب و قطعی برای کاهش وزن و لاغری نیست. در برخی افراد عمل لاغری بالون کارساز است و حتی وزن هم کم می کنند اما روش دائمی برای لاغری نیست. در خصوص خانم نظام دوست هم این روش اصلا جواب نداده.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

عمل نعیمه نظام دوست جراحی اسلیو معده بود

پس از تجربه روش های مختلف لاغری و شکست در هر کدام از آن‌ها، این بازیگر سینما و تلوزیون دست از تلاش برمی‌دارد. تا اینکه به توصیه خانم بهاره راهنما که او نیز با مشکل چاقی مفرط مواجه بود، اقدام به عمل جراحی لاغری اسلیو معده کرد. عمل او در آبان ۹۶ توسط یکی متخصص جراحی لاغری کشور صورت گرفت. یک سال بعد از عمل لاغری اسلیو نظام دوست در اینستاگرام خود عکس‌هایی منتشر می‌کند که نشان می‌دهد او وزن زیادی از دست داده و از این اتفاق به عنوان تولدی دوباره یاد می‌کند. ضمن تشکر از جراح چاقی خود از دوستان و مشوقانش تشکر می‌کند. و از جراحش به عنوان کسی یاد می‌کند که به او تولدی دوباره بخشیده است.

بیشتربخوانید... رژیم مدیترانه ای



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
بازدید : 155
نویسنده : mozhgan

باندینگ معده یا حلقه معده (gastric banding) یک درمان جراحی برای از بین بردن یا کاهش چاقی است. این روش یک عمل کم تهاجم است که باعث کاهش حجم معده می‌شود. به طوری که فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا، دچار سیری شده و دیگر میلی به خوردن غذا از خود نشان نمی‌دهد.

بیشتربخوانید... دلایل استپ وزن

عمل جراحی حلقه گذاری معده در اتاق عمل

عمل جراحی حلقه معده باید زیر نظر متخصص بیهوشی صورت بگیرد. نوع بیهوشی، عمومی خواهد بود. عمل معمولا در مراکز محدود جراحی، ولی مجهز صورت می‌گیرد. بعد از مدتی اقامت در اتاق ریکاوری همان روز ترخیص خواهید شد. برخلاف سایر عمل های جراحی برای لاغری، این روش بسیار کم تهاجم است و از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. تعدادی برش بسیار کوچک روی شکم شما و اطراف معده ایجاد می‌شود و متخصص جراحی لاغری با کمک ابزار لاپاراسکوپی اقدام به جایگذاری حلقه معده می‌کند. این عمل بطور معمول بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. بیمار قبل از عمل باید ناشتا باشد و از شب قبل عمل هیچ ماده غذایی نخورده باشد. افرادی که تحت عمل جراحی حلقه گذاری معده قرار می‌گیرند پس از ۲ روز به زندگی معمولی برمی‌گردند. اما باید تا ۱ هفته از رفتن سر کار و انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگی خودداری کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

چه کسی باید از حلقه معده استفاده کند؟

باندینگ معده تنها برای کسانی استفاده می‌شود که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. چنانچه شاخص توده بدنی این افراد بیشتر از ۳۵ باشد، می‌توانند اقدام به حلقه گذاری معده کنند. افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند مشروط بر اینکه از سایر اختلالات و بیماری‌‎ها مانند دیابت، افزایش فشار خون یا آپنه خواب رنج ببرند می‌توانند تحت این روش جراحی قرار بگیرند.

خطرات عمل جراحی حلقه معده

این عمل نیز همانند بسیاری از روش های درمانی و جراحی دارای خطراتی است که ممکن است در کمین شما باشد. برخی از خطرات احتمالی جراحی باندینگ معده عبارتند از:

بروز واکنش های نامطلوب در برخی از افراد که تحت بیهوشی و داروهای آن قرار می‌گیرند. برخی از مشکلات که حین یا بعد از عمل جراحی باندینگ معده ممکن است برای شخص به وجود بیاید عبارتند از: واکنش های آلرژیک، مشکلات تنفسی، لخته شدن خون در پاها که ممکن است به ریه ها نیز منتقل شود (آمبولی ریوی)، خونریزی، عفونت، حمله قلبی یا سکته مغزی

روند کاهش وزن ممکن است کندتر از سایر روش های جراحی صورت بگیرد.

بیشتربخوانید... رژیم کانادایی

حلقه ممکن است باعث ایجاد آسیب فیزیکی به بافت معده شود و نیازمند عمل جراحی برای حذف حلقه باشد.

پورت حلقه ممکن است جابجا شود که در بیشتر موارد نیاز به عمل جراحی برای فیکس کردن آن است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
بازدید : 133
نویسنده : mozhgan

بیش از هر شرکت خارجی دیگر محصولات هیوندای در کشور ما حضور پر رنگ دارد. و نسخه‌هایی از تولیدات مختلف این خودروساز کره‌ای نظیر انواع سانتافه، سوناتا، النترا و…، در هر شهر و استان ایران یافت می‌شوند. ما در این مقاله، قصد داریم از میان تمامی اعضای این خانواده بزرگ، نگاهی به پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران بیندازیم.

لوازم یدکی سانتافه IX45 ازبهترین گزینه‎‌ها در

محصولات هیوندای

سانتافه از جمله کراس‌اوورهای بسیار معروف این کمپانی خودروساز کره‌ای در سطح ایران و جهان است که ابتدا با نسل دوم مهمان سفره خودرویی ما ایرانی‌ها شد و به فروش بسیار مناسبی نیز دست یافت که به‌عنوان گزینه اول پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران در نظر گرفته شده‌است.

نسل سوم این خودرو را با کد شناسایی DM و در قالب مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به دست مشتریان ایرانی رسید وقتی موفقیت نسل دوم هیوندای سانتافه وارد کننده های خودرو را مجاب برای وارد کردن این خودرو به ایران کرد.

هیوندای سانتافه دی ام با وزن تقریبی ۱۶۵۰ کیلوگرم و مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ لیترو قدرت موتور ۱۷۴ اسب بخار و صفر تا صد ۱۱.۶ ثانیه خودروی دیگر هیوندای است که مشخصات بسیار مناسبی دارد.

کروزکنترل هوشمند، انواع رادارهای ایمنی، ترمز اضطراری، اتوهلد، فرمان برقی چهارحالته با گرم‌کن، نمایشگر ۸اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر، دوربین‌ ۳۶۰ درجه، انواع ایربگ سرنشینان جلو، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های تاشونده برقی جلو، سقف پانوراما و سانروف، ازجمله مهم‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی هیوندای سانتافه DM نیوفیس به شمار می‌روند.

بیشتربخوانید... روغن گیربکس هیوندای

 لوازم یدکی هیوندای توسان

این خودرو از لحاظ آپشن در جایگاهی نسبتا متوسط اما قانع‌کننده ظاهر شده است و نمونه‌های فول‌آپشن آن، به تجهیزاتی مانند تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، سقف پانوراما، سیستم صوتی با ۷ اسپیکر و آمپلی‌فایر، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، تنظیم برقی ارتفاع نور جلو، حسگرهای پارک، کروزکنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری مجهز هستند.

نخستین بار در سال ۲۰۰۷ با نسخه فیس‌لیفت نسل اول خود به مشتریان ایرانی عرضه شد؛ جزو یکی از بهترین محصولات هیوندای در ایران به‌شمار می‌رود.کراس اوور توسان به‌عنوان برادر کوچک‌تر سانتافه،  با وجود آن‌که طراحی بدنه این خودرو چندان جذاب نبود، اما باز هم قیمت متعادل و کارایی فنی مناسب این خودرو سبب شد تا آمار فروش آن در ایران به ارقام قابل‌قبولی برسد. البته طوفان فروش توسان در ایران از جایی شروع شد که در سال ۲۰۱۱ نسل دوم این خودرو با کد شناسایی LM به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

طراحی این خودرو نسبت به گذشته کاملا تغییر کرده است و شمایلی بسیار جذاب‌تر را در معرض دید قرار می‌دهد. هیوندای توسان  ix35در سال ۲۰۱۴ یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد و تا ۲۰۱۵ به حضور خود در بازار ادامه داد. با وجود آن‌که نسل سوم هیوندای توسان  (TL) با طراحی ظاهری گیراتر نیز به محدوده سرزمینی کشور ما راه پیدا کرد، اما این توسان LM بود که به دلیل بهره‌مندی از توان خروجی و چالاکی بیشتر، هم‌چنان محبوبیت خود را در جمع مشتریان ایرانی حفظ کرد و در حال حاضر، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای جمع‌وجور وارداتی موجود در ایران به شمار می‌رود.

هیوندای توسان LM، توان موردنیاز خود را از همان پیشرانه چهارسیلندر MPi هیوندای سوناتا YF و سانتافه DM دریافت می‌کند. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز با سیستم دودیفرانسیل هوشمند همراه شده است تا نیروی دریافتی از موتور را به سوی تمامی چرخ‌ها روانه کند. این کراس اوور ۱۵۹۸ کیلوگرمی قادر است ظرف مدت 10.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. هم‌چنین هیوندای توسان LM می‌تواند مرز سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند و در این بین، چیزی حدود 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف کند.

بیشتربخوانید... لوازم یدکی اسپورتیج

لوازم یدکی سوناتا

سوناتا یکی از بهترین سدان‌های فهرست پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران است. هیوندای سوناتا اولین بار در قالب نسل پنجم (NF) حضور گسترده در بازار ایران را تجربه کرد. در آن زمان (حوالی سال ۸۴) این سدان وارداتی توجهات بسیاری از مشتریان نسبتا ثروتمند را که به دنبال یک سدان خارجی خوش‌قیمت بودند، به سمت خود جلب کرد. بعد از آن و در سال ۲۰۱۱، سوناتا YF با طراحی انقلابی وارد میدان شد و همه نگاه‌ها را به سوی خود برگرداند. طراحی نسل ششم سوناتا در آن دوران بسیار متمایز به نظر می‌رسید و همین امر، سبب شد تا این سدان سایز متوسط چه در ایران و چه در بازارهای جهانی بسیار مورد استقبال قرار گیرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
بازدید : 128
نویسنده : mozhgan

مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد. محققان در مطالعه ای درباره ی ارتباط تغییرات شاخص توده بدنی(BMI) و زانو درد که به روی ۵۹۴ خانم طی ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که افرادی کهBMI بالاتری دارند، بیشتر مستعد زانو درد هستند. طبق تحقیق دیگری افرادی که BMI آنها بالاتر از ۲۷ باشد سه برابر افراد دیگر مستعد آرتروز زانو هستند.

کاهش وزن برای کمک به زانو درد

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهند که افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو و درمان آرتروز زانو می باشد.

فواید کاهش وزن

  • کاهش فشار بر مفاصل
  • کاهش التهاب بدن
  • بهبود توانایی راه رفتن
  • کاهش درد
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی
  • بهبود تنفس
  • کاهش احتمال سکته قلبی و مغزی

چرا باید به آرامی وزن کم کنیم؟

مطالعه ای طی ۱۸ ماه روی افراد چاق انجام شد و در این آزمایش سه گروه به روش های متفاوتی وزن کم کردند. گروه اول با رژیم، گروه دوم با ورزش و رژیم و گروه سوم با ورزش این کار را انجام دادند. (اگر چه گروه اول و دوم بهتر از گروه سوم وزن کم کردند) اما تحقیقات نشان داد بدن هر شخصی به روشی خاصی وزن کم می کند. با این حال، ترکیب رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنار یادگیری برای تغییر عادات غلط بهترین راه برای کاهش وزن موثر می باشد. قرص های لاغری و یا مشورت با بهترین جراح اسلیو و لاغری نیز می تواند برای درمان چاقی مفرط مفید واقع شود. کاهش وزن آرام در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد از این رو رژیم های لاغری سریع تاثیر منفی بر سلامتی فرد دارند. پزشکان معتقدند که کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن باید طی برهه زمانی ۶ ماهه انجام گیرد. کاهش کالری های دریافتی روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری (اگر از چاقی مفرط رنج می برید این عدد می تواند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری باشد) منجر به کاهش وزن سالم نیم تا یک کیلو در هر هفته خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 18 تير 1402
بازدید : 114
نویسنده : mozhgan

شرکت کیا موتورز جزء قدیمی‌ترین خودروسازان کره جنوبی محسوب می شود که همیشه سعی داشته برای تمام اقشار بهترین و با کیفیت‌ترین خودرو ها را طراحی و تولید کند و جزء بهترین شرکتهای خودروسازی بین المللی محسوب می‌شود.

این شرکت یک شرکت بسیار ثروتمند با درآمد سالانه 42 میلیارد دلار می‌باشد که با تولید خودروهای جذاب و فروش لوازم یدکی توانسته خود را جزو 100 برند موفق جهان کند. اتومبیل‌های کیا موتورز بنابر دوام فنی بالا و مشخصات فنی در ایران از استقبال بی‌نظیری برخوردار شده‌اند.

خودروهایی چون اسپورتیج، سراتو، اپتیما، اپیروس و سورنتو از پرفروش‌ترینهای خودروهای کیا در ایران می‌باشند که به تعداد بسیار بالایی به عرضه رسیدند. ممکن شما یکی از مالکان این خودرو باشید و ندانید برند اصلی لوازم کیا چه می‌باشد و از کجا باید آنها را تهیه و خریداری کنید. به همین دلیل در این قسمت سعی کرده‌ایم شما عزیزان را با برندهای موجود در بازار آشنا کنیم تا لوازم یدکی کیا را با قیمت مناسب و برند اصلی خریداری کنید.

قیمت قطعات کیا

قطعات یدکی کیا به دلیل خارجی بودن و واردات آنها، در اوضاع نابسامان ارزی دارای قیمت ثابت و مشخصی نیستند. چه بسا بعضی از این قطعات به راحتی در بازار لوازم یدکی کیا پیدا می‌‌شوند و یا دور از دسترس و کم‌یاب هستند. البته شاهد آن هستیم که قیمت لوازم کیا نسبت به قیمت خودروهای کیا دارای قیمت متوسطی هستند.

از آنجایی که این اتومبیل‌ به استهلاک کم و دوام فنی بالایشان شهرت دارند بهتر از صرف هزینه برای خرید قطعات اصلی کیا نهراسید. چرا که این قطعات طی سال‌ها برای خودرو عملکرد خوبی خواهند داشت البته اگر رانندگی اصولی داشته باشید و تعویض قطعات مصرفی را پشت گوش نیندازید.

قابل توجه‌تان باشد که بسیاری از قطعات غیر اصلی و تقلبی در بازار لوازم کیا در بسته‌بندی‌های اصلی با قیمت بسیار بالایی به فروش‌ می‌رسد. لذا انتخاب یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کیا می‌تواند بهترین روش برای تهیه یک قطعه‌ی اصلی و باکیفیت باشد.

بیشتربخوانید... کیفیت لوازم یدکی هیوندای

برند لوازم کیا

برای خرید بهترین لوازم یدکی کیا باید بدانید که برند اصلی قطعات یدکی کیا جنیون پارت کیا و موبیس می‌باشد. به خاطر داشته باشید موبیس زیر مجموعه‌ای از کیا موتورز می‌باشد که به عنوان برند اصلی اما درجه دو به عرضه مصرف‌کنندگان می‌رسد. البته برای اینکه دست مشتری برای خرید باز باشد می‌توان از قطعات وارداتی استاندارد که دارای قیمت پایین‌تری نسبت به قطعات اصلی هستند استفاده نمود. قابل ذکر است برای خرید این نوع قطعات باید به چند نکته اعم از نشان کیفی، استاندارد بودن کالا و مورد تایید بودن آن از نظر شرکت خودرو ساز مربوطه توجه داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1402
بازدید : 117
نویسنده : mozhgan

معروف‌ترین برند خودروساز کره‌ای که هر شخصی دوست دارد یکی از خودروهای این برند را داشته باشد. سوناتا، سانتافه، جنسیس، آزرا و توسان از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای این برند کره‌ای هستند که در ایران از استقبال بی‌نظیری برخوردار شده‌اند.

خودروهای Hyundai به استهلاک کم و دوام فنی بالایشان شناخته می‌شوند. ممکن است شما صاحب یکی از خودروهای این برند باشید و یا قصد خرید آن را داشته باشید و ندانید قطعات یدکی آن را از کجا و چگونه تهیه کنید. ما تلاش کرده‌ایم شما را راهنمایی کنیم تا قطعات هیوندای ژاپنی را با بهترین قیمت در برندهای متنوع به راحتی بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی خریداری کنید.

انواع لوازم یدکی های هیوندای

لوازم یدکی هیوندای موتورز مانند دیگر لوازم یدکی به چند دسته اصلی تقسیم می‌شود:

قطعات بدنه و تزئینات هیوندای: رینگ چرخ، رام، درب، آینه بغل، گلگیر، شلگیر، سپر، دیاق و ...

سیستم روشنایی هیوندای: مه شکن، پروژکتور، هدلایت، چراغ خطر، شبرنگ، چراغ جلو، راهنما آینه، چراغ دنده عقب و ...

سیستم جلوبندی و تعلیق هیوندای: فنر لول، سگدست، سیبک، کمک فنر، قرقری، دسته موتور، پمپ هیدرولیک، پمپ کلاچ، اکسل، سر پلوس و ...

قطعات موتوری هیوندای: یاتاقان ثابت و متحرک، واشر سر سیلندر، زنجیر تایم، سرسیلندر، میل سوپاپ دود و هوا، واشر کامل و ...

قطعات سیستم ترمز هیوندای: پمپ ترمز، سیم ای بی اس چرخ، استپ ترمز، میل ژامبون، پمپ ترمز، کاسه چرخ و ...

سیستم رادیاتور هیوندای: کمپرسور کولر، رادیاتور کولر، سینی رادیاتور، کندانسور کولر، مجموعه فن آب، منبع آب، درب رادیاتور، رادیاتور بخاری و ...

قطعات برقی هیوندای: کمپرسور کولر، کروز کنترل، سنسورها، کویل، فشنگی دمای آب، ترموستات، مقاومت فن موتور

قطعات مصرفی هیوندای: شمع، لنت ترمز، دیسک ترمز، صافی بنزین، فیلتر روغن، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، فیلتر کابین

برند لوازم یدکی خودروهای هیوندا

برند اصلی لوازم هیوندا جنیون پارت و موبیس می‌باشد. البتّه توجّه داشته باشید که موبیس زیر مجموعه‌ی هیوندای پارت می‌باشد و قطعات موبیس به عنوان درجه 2 و قطعات جنیون به عنوان درجه 1 شناخته می‌شوند. به خاطر داشته باشید هر دو برند کره ای؛ اصلی و اورجینال هستند.

خرید اینترنتی قطعات کیا و هیوندای

این روزها که در بازار فروش لوازم یدکی قطعات غیر اصلی و تقلبی با نام قطعه اصلی و اورجینال با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌روند، انتخاب یک فروشگاه معتبر و خرید یک قطعه با کیفیت و قیمت مناسب، امری دشوار و طاقت فرسا برای افراد به خصوص برای افرادی که زمانی برای صرف کردن در بازار سطح شهر را ندارند می‌باشد. لذا خرید آنلاین و اینترنتی با انتخاب یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی هیوندای ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌تواند بهترین انتخاب برای خریدی راحت و سریع باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1402
بازدید : 135
نویسنده : mozhgan

سلامت جسمانی تنها بخشی از زندگی سالم است. سلامت روانی به همان میزان سلامت جسمی اهمیت داشته و به دست آوردن آن هدف بسیاری از بیماران محسوب می شود.  

برخی بیماران قبل از جراحی لاغری تجربه بیماری های روحی و روانی را داشته اند. طبق مطالعه اخیر، ۲۳ درصد از کاندیدهای جراحی لاغری قبلا از بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی رنج می بردند.  

بیشتربخوانید... اسلیو چیست؟

با وجودی که جراحی لاغری موجب کاهش علائم افسردگی در بیشتر بیماران می شود، ولی می تواند این احساسات را در برخی دیگر برانگیزد.  

در واقع، جراحی لاغری تحت نظر یک متخصص جراحی لاغری خوب می تواند موجب تحریک بسیاری از احساسات افراد شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:  

پس از سال ها اضافه وزن و چاقی مفرط، بدن شما ناگهان تغییر کرده است. حتی اگر این تغییر مثبت باشد اما از دست دادن ظاهر قدیمی می تواند عجیب باشد. تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری (مانند کوچک کردن وعده های غذایی و پرهیز از برخی غذاها) می تواند برای برخی دشوار باشد و در روحیه آنها تاثیر گذارد. اگر در گذشته از پرخوری برای آرام کردن خود استفاده می کردید، بهتر است پس از جراحی لاغری به دنبال راه دیگری برای کنترل استرس خود باشید. اگر با گذشت زمان، با سرعت قبل وزن کم نکنید؛ ممکن است ناامید یا افسرده شوید. ممکن است پس از جراحی لاغری در مرکز توجه قرار بگیرید به طوری که در اکثر مواقع نگاه ها را روی خود حس کنید. این وضعیت برای بسیاری ناخوشایند و آزاردهنده است.   پس از جراحی لاغری، ممکن است بدن واکنش متفاوتی به خوردن الکل نشان دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1402
بازدید : 102
نویسنده : mozhgan

تصورات غلطی که درباره‌ ایمپلنت دندان‌ وجود داره، باعث میشه کسایی که بهش نیاز دارن، ازش سر باز بزنن.

اینجا به چند مورد اشاره میکنیم که میخوایم نقضشون کنیم:

 ۱. ایمپلنت دندانی ممکنه روی دندان ‌های باقی ‌مانده‌ تأثیر داشته باشه

ایمپلنت دندان یک روش مستقله که با کمی فاصله از دندان ‌های مجاور انجام میگیره؛ بنابراین منجر به ضعیف شدن دندان ‌های طبیعی نمیشه.

۲. قیمت ایمپلنت دندان بسیار بالا است

بله هزینه بر هست، اما باید دید که در مقابل این هزینه قراره چه چیزی عایدمون بشه. به هر دلیلی ممکنه ما دندان هامون رو از دست بدیم، ایمپلنت بهترین روشیه که میتونیم با استفاده از اون، دوباره دندان های سالم و طبیعی و بادوام داشته باشیم.

 ۳. ایمپلنت دندانی، بی ‌خطر نیست

قطعاً علم دندانپزشکی جوری پیشرفت کرده که با خطرات جدی روبرو نباشیم در این مورد. ولی خب هر روش جراحی ریسک خودش رو داره اما طبیعتاً خیلی کم هستن. برای پیشگیری، باید به دندانپزشک کاربلد، کارمون رو بسپریم.

 ۴. کاشت ایمپلنت، درد داره

معلومه که این روش درد نداره! اگر هم داشته باشه، خیلی محدوده. چون در هنگام جراحی، بی حسی تزریق میشه و بعد از انجام ایمپلنت اگر درست باهاش رفتار کنیم، دردی متوجه ما نخواهد شد.

سن مناسب انجام ایمپلنت دندان

باید تا سن۱۸ سالگی صبر کرد تااسکلت صورت شکل خودراپیدا کنددرغیر اینصورت ممکن است در آینده به خاطر رشد فک وصورت ایمپلنت دندانی، کوتاه تربه نظر برسد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

آیا با وجود ایمپلنت میتوان ارتودنسی انجام داد؟

در برخی مواقع پر کردن فاصله بین دندان ها با ارتودنسی امکانپذیر نیست. این گروه از بیماران معمولا یک یا چند دندان از دست رفته دارند. بنابراین متخصص ارتودنسی پس از تنظیم فواصل بین دندانی از ایمپلنت دندانی برای پر کردن این فواصل و جایگزین کردن دندان از دست رفته کمک می گیرد. دقت کنید که ابتدا فواصل بین دندان ها با ارتودنسی تنظیم می شود و سپس ایمپلنت کاشته می شود. اگر این روال به نوبت و به درستی رعایت نشود ریسک عدم موفقیت ایمپلنت بالا می رود. همچنین نظم دندانی که بعد از کاشت ایمپلنت دندانی انتظار می رود حاصل نخواهد شد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
بازدید : 107
نویسنده : mozhgan

 همانطور که رنگ دندانهای طبیعی منوکروماتیک یا تک رنگ نیست و در قسمتهای مختلف متفاوت است، برای انکه کامپوزیت هم طبیعی بنظر برسد باید از کامپوزیت های مختلف با درجه شفافیت های متفاوت استفاده کرد. به این تکنیک یعنی استفاده از کامپوزیت های متفاوت در لایه های روی هم، تکنیک لایرینگ گفته می شود. در ادامه با مجموعه دندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

ونیر کامپوزیت ها به چه طریق بر روی دندان ها کار می شوند؟

مونوکروماتیک و با استفاده از کامپوزیت یونیورسال:  این نوع از کامپوزیت ها میزانی از شفافیت را دارا می باشند که هم جهت بازسازی لایه های عاجی و هم لایه های مینایی دندان به کار می روند. در واقع در صورت استفاده از این نوع کامپوزیت ها، لایه های مختلف عاجی و مینایی تنها با استفاده از یک رنگ شکل داده می شوند. پلی کروماتیک و با استفاده از کامپوزیت های با رنگ های مختلف: گاه برای دستیابی به زیبایی بهینه، ونیرهای کامپوزیت مستقیم باید به صورت لایه لایه و با کمک کامپوزیت هایی با رنگ ها و شفافیت های مختلف بر روی دندان ها قرار داده شوند تا ونیرهای پلی کروماتیک مناسب حاصل شود.

روکش های کامپوزیت دندان چه مزایایی دارند؟

شاید برجسته ترین فایده ترمیم دندان با روکش کامپوزیت ونیر، عدم نیاز به آماده سازی دندان باشد. به سادگی و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته میتوان آن را به دندان چسپاند. برخلاف تاج دندان و لمینت دندان، روکش های کامپوزیتی قابل تعمیر هستند و هر مشکلی در ساختار آن ها به وجود بیاید قابل ترمیم است. اگر به درستی نگهداری شوند یا تعمیر آن ها مناسب باشد تا سالیان سال میتوان از آن ها استفاده کرد.

خیلی از افراد هستند که از ظاهر نامناسب دندانهایشان خوشحال نیستند و زردی رنگ دندانهایشان و نامرتب بودن دندانهایشان روی اعتماد به نفس انها تاثیر گذاشته و باعث کناره گیری و اختلال در روابط اجتماعی انها شده است. از یکسو از درمانهای دندانپزشکی زیبایی هم دوری می کنند، زیرا تصور می کنند که ممکن است باعث اسیب به دندانها شود و یا نگران تعداد جلسات و طولانی شدن دوره درمان و زمانی هستند که باید برای اینکار بگذارند. بهتر است بدانید که روش کامپوزیت ونیر یک درمان بسیار محافظه کارانه با حداقل تراش دندان و یا بدون تراش دندانها است که در یک جلسه درمان قابل انجام است و می توانید یکروزه و بدون نگرانی از اسیب به دندانها، لبخندی زیباتر داشته باشید و اعتماد بنفس خودتان را بالاتر ببرید.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : دو شنبه 5 تير 1402
بازدید : 116
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی از جمله شاخه های دندانپزشکی است که به رفع مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان می پردازد. هدف این درمان مرتب سازی دندان ها و هماهنگی بین فک و دندان است. با رفع مشکلات دهان و دندان می توان راحت تر غذا خورد و بهداشت را بهتر رعایت کرد. ارتودنسی همچنین قادر است لبخند و صورت زیبایی برای فرد به ارمغان آورد.

ارتودنسی خوبه یا بد ؟

همانطور که گفته شد، با انجام مراحل ارتودنسی دندان می توان مشکلات مربوط به دهان و دندان و همچنین فک را برطرف کرد. ارتودنسی چیزی فراتر از این است که بگوییم تنها سبب زیبایی ظاهری می شود. با ارتودنسی می توان همه اختلالات مربوط به بایت و تمام مشکلات مرتبط به به هم ریختگی و عدم هماهنگی فک و دندان ها را برطرف کرد. علاوه بر زیبایی چهره و لبخند، عملکرد جویدن، غذا خوردن و مشکل تمیز کردن دندان ها و همچنین اعتماد به نفس نیز حل می شود. هنگامی که دندان ها کج و نامنظم هستند به خوبی در کنار دندان های سالم قرار نمی گیرند و زاویه دار هستند. بدین ترتیب تمیز کردن آن ها کاری بس دشوار خواهد بود. از طرفی نامرتب بودن دندان ها تأثیر منفی بر زیبایی لبخند می گذارد و آن را خدشه دار می کند. با ارتودنسی می‌توان این مشکل را برطرف کرد و علاوه بر زیبایی لبخند، طول عمر دندان ها و سلامت دهان را افزایش داد. امروزه روش های ارتودنسی پیشرفته در دسترس عموم افراد قرار گرفته است و همگی می توانند از این خدمات استفاده کنند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

روش های ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی سرامیکی

موارد استفاده از ارتودنسی

  • جلو بودن دندان ها
  • شلوغی و ازدحام دندانی
  • عدم تقارن دندان های بالا و پایین
  • دندان نهفته
  • آندربایت
  • اوربایت
  • اپن بایت
  • کراس بایت
  • هم راستا نبودن خط وسط دندان ها
  • فاصله بیش از حد بین دندان ها

زمان مناسب ارتودنسی

درمان ارتودنسی را می توان در تمام سنین انجام داد. اما بهترین زمان درمان در کودکی است. متخصص ارتودنسی در کرج در این سن قادرند دندان ها را به راحتی حرکت دهند و آن ها را به سمت جایگاه مناسب سوق دهند. هر چه سن پایین تر باشد، فک و دندان نیز همانند سایر اجزاء بدن به سرعت تغییر خواهد کرد؛ از این رو بهتر است دندان کودکان 7 ساله تحت معاینه و ارزیابی دقیق قرار بگیرند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : یک شنبه 4 تير 1402
بازدید : 110
نویسنده : mozhgan

از دیرباز، ارتودنسی دندان ها بهترین و موثرترین روش برای رفع و درمان ناهنجاری های دهان و دندان ها محسوب می شده است. با کمک انجام ارتودنسی روی دندان ها می توان شکل و فرم آن ها را اصلاح کرد و دندان هایی یک دست و زیبا ساخت. داشتن دندان هایی مرتب و زیبا می تواند نقش بزرگی را در زیبایی چهره و لبخند افراد داشته باشد. دندان هایی زیبا و یک دست، لبخند زیبا و جذابی را برای شما به همراه خواهند داشت؛ به همین دلیل، بسیاری از مردم حاضرند هزینه های زیادی را پرداخت کنند تا صاحب یک لبخند زیبا و جذاب هالیوودی شوند.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی ثابت

ارتودنسی دندان نیش در رفع چه مشکلاتی تاثیر دارد؟

ارتودنسی دندان نیش برای اصلاح شکل دندان های نیشی که خیلی برآمده باشند یا در قوس دندانی منظم و یک دست قرار نگرفته باشند استفاده می شود. در صورتی که دندان نیش شما در ردیف صحیح خود قرار نگرفته باشد و نسبت به سایر دندان ها برآمده تر یا فرورفته تر شده باشد، امکان دارد که این دندان ها در زمان صحبت کردن یا خندیدن، توجه زیادی را به خود جلب کنند. دندان های نیش، دندان هایی هستند که به هنگام خندیدن خیلی جلب توجه می کنند و بیشتر از سایر دندان ها در معرض دید مخاطب قرار دارند؛ به همین دلیل بیمار ممکن است در این باره بسیار حساس شود و به دنبال راه حل مناسبی برای رفع این مشکل باشد. علاوه بر تاثیری که دندان نیش در لبخند بیماران دارد؛ همچنین این دندان ها نقش مهمی را در زیبایی و تناسب چهره بیماران ایفا می کنند. دندان های نیش با فرم برآمده ای که دارند مانع از فرورفتگی قسمت های کناری لب های بیماران می شوند و باعث می شوند که صورت بیمار پرتر به نظر برسد. فرو رفتن گوشه لب ها ممکن است سن شما را بیشتر نشان بدهد یا باعث شود که خط لبخند شما عمیق تر از حالت نرمال دیده شود. در چنین شرایطی شما می توانید با انجام ارتودنسی دندان نیش این مشکل را برطرف کنید.

دلیل ناهماهنگی دندان نیش با سایر دندان ها چیست؟

اصلی ترین و عمده ترین علت ناهماهنگی دندان نیش، کوچک بودن فضای فک است و رشد ناکافی یا نامناسب دندان های نیش به همین دلیل است. این کمبود فضا معمولا از مشکلاتی مانند پوسیدگی زودتر از موعد و افتادن زودرس دندان های شیری است؛ در صورتی که این مشکلات در زمان مناسب درمان نشوند ممکن است فضای موجود در فک برای رشد دندان های دائمی کم شود. گاه امکان دارد که به دلایلی، دندان های عقبی به جلو حرکت کنند و فضای لازم برای رشد دندان های نیش را کاهش دهند. در این حالت، انحراف دندان های نیش رخ می دهد. انحراف دندان های نیش معمولا به سمت خارج انجام می شود. مشکل بیرون زدن دندان نیش را می توان با کمک ارتودنسی، کاملا رفع و درمان کرد.

درمان ارتودنسی دندان های نیش

در یک روش ساده، دندانپزشک تلاش می کند که دندان نیش را با استفاده از براکت های ارتودنسی به محل صحیح هدایت کرده و این مشکل را درمان کند. در این روش با استفاده از براکت ها، دندان های نیش در محل مناسب خود قرار خواهند گرفت. اگر دندان نیش به صورت نهفته و به سمت داخل دهان فرو رفته باشد، ابتدا متخصص ارتودنسی در کرج   با انجام جراحی، تاج دندان را نمایان می کند. پس از نمایان شدن دندان نیش، ارتودنتیست این دندان ها را براکت گذاری می کند و این براکت ها را با کمک زنجیرهایی به سیم ارتودنسی متصل می کند. در این نوع ارتودنسی ها ممکن است لازم باشد که پس از انجام جراحی، لثه ها بخیه زده شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
بازدید : 131
نویسنده : mozhgan

منظور از «ارتودنسی رایگان»  این است که بعضی از مراکز درمانی دندانپزشکی برای مشاوره و ویزیت در جلسه اول هیچگونه هزینه ای دریافت نمی کنند، در این جلسه، بعد از ارزیابی دندان ها ارتودنتیست روش درمانی مورد استفاده و میزان هزینه ها را برای شما مشخص خواهد کرد.

ارتودنسی دندان  در جهت مرتب و ردیف کردن دندان ها و  هماهنگ نمودن فک ها به کار می رود اگر چه پروسه درمانی با ارتودنسی جنبه زیبایی نیز دارد اما با هدف بهبود عملکرد دهان و دندان انجام می شود.

اگر چه هزینه مشاوره و حق ویزیت نزد همه ارتودنتیست ها رایگان نخواهد بود، اما ارتودنتیست می تواند هزینه ها را برای بیمار به گونه ای تنظیم کند که مناسب و ارزان تر باشد. برای ارتودنسی ارزان بهتر است پول خود را نقد بپردازید تا دندانپزشک نیز در زمینه هزینه ها برای شما تخفیفی قائل شود. از آنجایی که هزینه ارتودنسی بسته به نوع مشکل و شدت آن و روش ارتودنسی ای که ارتودنتیست به کار می رود می تواند هزینه بالایی داشته باشد در نتیجه برای انجام ارتودنسی رایگان می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 1ـ کلینیک ها و مراکز دندانپزشکی

دانشگاهی این مراکز به دلیل دولتی بودن هزینه کمتری دریافت می کنند یا در بعضی روزها یا مناسبت ها به صورت رایگان اقدام به ارتودنسی رایگان می کنند . مراکز آموزشی که ارزش آموزشی برای دانشجویان دارند شرایطی تحت عنوان ارتودنسی رایگان ارائه می دهند تا مراجعه کننده بتواند انگیزه ای برای انجام ارتودنسی در بخش آموزشی دانشکده دندانپزشکی داشته باشد و هم دانشجویان بتوانند از درمان در این مورد خاص بهره ببرند که استفاده آموزشی از مراجعه کننده تنها درمراکز آموزشی که زیر نظر وزارت بهداشت هستند می تواند مجاز باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سرامیکی

 2ـ قسط بندی هزینه ارتودنسی

بعد از پیدا کردن یک متخصص خوب می توانید از او بخواهید که هزینه درمانی را برای شما منصفانه در نظر بگیرد و در صورت لزوم نیز آن را برای شما قسط بندی کند تا با خیال راحت تر و بدون دغدغه ای اقدام به درمان دندان خود بکنید.

 3ـ وام دندانپزشکی

با گرفتن وام می توانید اقدام به درمان دندان های خود بکنید سپس هزینه وام را به صورت اقساطی بپردازید.

 4ـ کمک هزینه ارتودنسی دولتی

برای درمان دندان هایتان می توانید جستجو کنید که آیا انجام ارتودنسی با کمک هزینه دولتی در شهر یا منطقه زندگی تان وجود دارد تا بتوانید از این روش بهره ببرید.

 5ـ مراجعه به مراکز درمانی تحت قرارداد شرکت خود

بعضی شرکت ها با بعضی مراکز درمانی ارزان قرارداد می بندند که می توانید از این مراکز درمانی استفاده کنید

 چه عواملی بر میزان هزینه ارتونسی می تواند اثرگذار باشد؟

در اینجا به معرفی عواملی که می توانند بر هزینه ارتودنسی تاثیر بگذارند، می پردازیم:

هزینه ارتودنسی بر نوع مشکل، شدت آن و همچنین ابزار ارتودنسی به کار رفته برای درمان بستگی دارد، از آنجایی که ابزارهای ارتودنسی وارداتی هستند و قیمت آنها با ارز سنجیده می شود درنتیجه این امر بر میزان قیمت ابزارهای درمانی ارتودنسی اثر می گذارد. سن بیمار و مدت زمان درمان نیز در میزان هزینه اثرگذار است. اگر بیمار دارای پوسیدگی دندان باشد باید به درمان ناحیه موردنظر پرداخت که این کار با هزینه جداگانه ای انجام می شود. شاید نیاز به کشیدن دندان ها وجود داشته باشد یا بیمار نیاز به جراحی فک داشته باشد که این امر نیز باعث بالا رفتن تعرفه دندانپزشکی می شود. شاید نیاز به جرم گیری دندان هایتان داشته باشید. ارتودنسی به میزان مهارت و تجربه ارتودنتیست بستگی دارد در نتیجه میزان دستمزد در بین ارتودنتیست ها متفاوت است. پس با مراجعه حضوری نزد یک ارتودنتیست می توان میزان هزینه ها را ارزیابی کرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402
بازدید : 142
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی باشد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. تزریق ژل به بینی چند سالی است، که رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم داشته است. تزریق فیلر بینی باعث رفع نواقص بینی و ایجاد یک بینی خوش‌فرم با تیغه صاف می‌شود.

در صورتی که قصد انجام روش زیبایی بدون عمل جراحی با فیلر بینی را دارید، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته و سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید. متخصص پس از معاینه و بررسی نوع بینی شما، بهترین متد زیبایی را پیشنهاد می‌دهد.

بیشتربخوانید... بهترین دکتر جوش

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی، یک روش غیر جراحی با هدف اصلاح فرم و زیباسازی بینی می‌باشد . این روش شامل تزریق یک ماده پرکننده (فیلر) مانند اسید هیالورونیک در زیر پوست به منظور ایجاد تغییرات موقت در ساختار بینی است.

یکی از اقداماتی که امروزه توسط پزشک پوست و مو انجام می‌شود، تزریق فیلر به بینی است. فیلرها از ماده‌های پرکننده می‌باشند که کاربردهای زیادی در جراحی زیبایی دارند.

فیلرها انواع مختلفی دارند مانند فیلر زیر چشم، لب و بینی. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح فرم بینی با فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد.

یکی از کاربردهای دیگر فیلر در زیبایی، استفاده از آن برای اصلاح  فرم بینی است، بدون اینکه به جراحی باز‍‍‍‍؛ برای بینی نیاز باشد. اگر دارای قوز بینی هستید، این روش مشکل شما را برطرف می‌کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند و همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی خواهند رسید.

نحوه تزریق فیلر بینی

بیمار پس از این که روی تخت و یا صندلی مخصوص دراز می‌کشد، روی بینی وی کاملاً تمیز می‌شود و پزشک با استفاده از سوزنی نازک که آغشته به اسید هیالورونیک است را به نواحی مورد نظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند و پس از آن قسمت‌هایی که تزریق صورت گرفته ماساژ داده می‌شود تا فیلر به خوبی در جای خود بنشیند. دقت کنید که پس از تزریق فیلر به تمامی دستورالعمل‌های پزشک عمل کنید.

سایرمقالات زیبایی ... درمان جوش زیر پوستی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 149
نویسنده : mozhgan

جوش سرسیاه حاصل جمع شدن چربی اضافه پوست، باکتری‌ها و سلول‌های مرده‌ای است که به صورت توده در منافذ پوست جمع می‌شوند. بعضی از این توده‌ها با شستشو یا لایه‌برداری خود به خود از منافذ پوست خارج شده و از بین می‌روند. اما گاهی این توده‌ها سخت‌تر بوده و یا در عمق غیرقابل دسترسی قرار دارند. در این شرایط رفع جوش سرسیاه کمی چالش برانگیز است.

توجه داشته باشید برخلاف تصور عموم مردم، سیاه بودن رنگ این نوع جوش، به علت کثیف بودن آن نیست. در واقع انعکاس نامنظم نور در منافذ پوست عامل رنگ سیاه جوش سرسیاه است. این نوع جوش سه عامل اصلی دارد:

  • چربی یا سبوم بیش از اندازه پوست
  • شکل غیرعادی کراتین که پروتئین سازنده پوست، ناخن و مو است
  • اختلال در تولید هورمون‌ها
  • وجود باکتری‌های زیاد در تماس با پوست

آیا می‌توان از ایجاد جوش سرسیاه جلوگیری کرد؟

راه‌هایی برای پیشگیری از جوش سرسیاه وجود دارد که موثرترین آن به شرح زیر است:

  • شستشوی مناسب صورت
  • لایه‌برداری فیزیکی
  • استفاده از محصولات غیر کمدوژنیک
  • دست‌ها و ناخن‌هایتان را تمیز نگه دارید
  • روبالشی و روکش تختخوابتان را مدام بشویید
  • موهایتان را حداقل هفته‌ای سه بار بشویید
  • در استفاده از داروهای جوش و آکنه زیاده‌روی نکنید
  • آب فراوان بنوشید و غذای سالم بخورید
  • صورتتان را لمس نکنید

بیشتربخوانید... فیلر لب

راه از بین بردن جوش سرسیاه چیست؟

راه‌های پزشکی و حرفه‌ای در کلینیک‌ها برای درمان جوش سرسیاه وجود دارد. اما قبل از اینکه هزینه و وقت خود را صرف این روش‌هایی که معمولا هجومی هستند کنید، بهتر است راه‌های زیر را امتحان کنید:

بخار درمانی جوش سرسیاه

درمان جوش سرسیاه با استفاده از بخار، یک روش معمول و مؤثر است که در کلینیک‌های زیبایی هم انجام می گیرد. اما این روش به سادگی در خانه نیز انجام‌پذیر است.

ماسک خاک رس

این ماسک به سادگی چربی اضافه، جرم و سلول‌های مرده را از منافذ پوست شما خارج کرده و آن را پاکسازی می‌کند.

تخلیه جوش سرسیاه با استفاده از ابزار ساده

ابزار ساده‌ای برای تخلیه جوش سرسیاه وجود دارد که درست شبیه به قلاب بافتنی است. این ابزار پیلینگ جوش سرسیاه نام دارد. با استفاده از این ابزار ساده می‌توانید جوش‌های سرسیاه را به راحتی تخلیه کنید.

بیشتربخوانید... فیلر بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com